Ja, dat doe ik sowieso altijd in de winter. Dan heb je ook meer gripquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Banden iets zachter zetten dan veert hij weer.
Kun je toch zelf zien?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, zat ik ook al aan te denken. Ik drop hem morgen ff bij de garage.
Het is donker nu Hyundai en ik ben een enorme n00b op autogebied. Kunnen ze hem meteen ff repareren en een beurtje geven.quote:
Ok als dat je plan is prima, maar dan is dit topique ook een beetje overbodig toch.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het is donker nu Hyundai en ik ben een enorme n00b op autogebied. Kunnen ze hen meteen ff repareren en een beurtje geven.
Luchtvering op een Xsara?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 23:36 schreef Maegrim het volgende:
Zo'n hok heeft toch luchtvering? Misschien alleen een nieuw ventieltje
kweenie of die dingen nog steeds hydrostatische vering hebben met van die veerbollen die stuk gaan, maar dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 23:36 schreef Maegrim het volgende:
Zo'n hok heeft toch luchtvering? Misschien alleen een nieuw ventieltje
Een Xsara is een Peugeot 306 in ander jasje.quote:Op woensdag 1 november 2017 03:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kweenie of die dingen nog steeds hydrostatische vering hebben met van die veerbollen die stuk gaan, maar dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Elmer was daar heel handig mee, maja..
Mensen zijn denk ik in de war met de XM. .quote:Op woensdag 1 november 2017 03:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een Xsara is een Peugeot 306 in ander jasje.
Of met de SMquote:Op woensdag 1 november 2017 08:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mensen zijn denk ik in de war met de XM. .
Afhankelijk van hoeveel je er aan uit wilt geven; er zijn revisie-assen te koop. Maar die kosten meer dan een gebruikte, en de remmerij en dergelijke moet dan wel overgezet worden.quote:Op woensdag 1 november 2017 09:54 schreef Tommeke het volgende:
Dat piepen/schuren heeft ie al eens gedaan. Toen heb ik er idd een sloopas in laten zetten.
Net bericht van de garage gehad. Ook deze as is nu stuk. Dus ik laat maar er weer een andere as inzetten
Man man zelf zat ik ook een beetje fout.quote:
Die revisie-assen hebben ook vetnippels. Het gebrek daaraan bij de originele assen veroorzaakt het probleem. Één keer een gereviseerde er onder en je bent er van afquote:Op woensdag 1 november 2017 10:07 schreef Dingest het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoeveel je er aan uit wilt geven; er zijn revisie-assen te koop. Maar die kosten meer dan een gebruikte, en de remmerij en dergelijke moet dan wel overgezet worden.
Sloop is altijd een beetje een gok, die Xsara's maken best nog wel wat kilometers eer ze op de sloop eindigen
Elmer is al weer een tijdje aan het hemelenquote:Op woensdag 1 november 2017 03:29 schreef Sounddragon het volgende:
Elmer was daar heel handig mee, maja..
Ja, klopt Maar Xsara's zijn op zich ook relatief oude auto's en zulke revisie-assen zijn dan (in verhouding) best wel erg duur, dan moet je wel zeker weten dat je nog flink wat jaartjes met die bak door wilt.quote:Op woensdag 1 november 2017 12:53 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Die revisie-assen hebben ook vetnippels. Het gebrek daaraan bij de originele assen veroorzaakt het probleem. Één keer een gereviseerde er onder en je bent er van af
Goeie deal dan, toen ik er eentje voor m'n broertje zocht was het geloof ik 150 of 200 euro voor eentje op de sloop D Die ik er op de oprit onder mocht zetten, en da's dan geen heel fijne klus. Die assen zijn zwaarquote:Op woensdag 1 november 2017 13:58 schreef Tommeke het volgende:
80 euro voor een complete met remmerij. Bij de dealer (ken ik goed) laten ze hem er waarschijnlijk dood een stagiair inzetten
Thanks voor alle info btw. Ben weer een stuk wijzer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |