abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 november 2017 @ 09:07:46 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174797420
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Dan ben ik maar een randdebiel. Mijn werkbus heeft ingebouwde carkit, maar zoals hierboven staat werken koptelefoon (gewoon die van de iPhone zeg maar) veel beter dan welke barkit dan ook. De hele tijd "hè" zeggen gaat ook zo vervelen. En in mijn werkbus kan ik geen muziek streamen dus als ik eens wat anders dan de lokale radio (ik rijd de meeste kilometers buiten NL) wil luisteren doe ik m'n oortjes in.
Snap ik helemaal, maar ben je dan nog steeds in staat om veilig te rijden? Ik heb echt oprecht geen idee namelijk, dus ik vraag het nu aan mensen die het wel op deze manier doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 1 november 2017 @ 09:19:06 #27
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174797608
Het probleem is een beetje dat we autorijden beschouwen als ware het lopen. Iets wat we van nature kunnen en waarbij alleen de lompe mensen vallen. Maar dat klopt helemaal niet.

Zie je ook weer in dit topic waar mensen de meest idiote argumenten verzinnen om iets te doen wat gewoon niet hoort.

Denk ook dat wanneer een agent je wil naaien je een art. 5 aan de broek krijgt.
And so is the past
pi_174797614
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:15 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb het in de afgelopen week een paar keer gezien en ik moest echt goed kijken om te zien of ik het nu goed zag. Ik snap dat je graag naar je eigen muziek wilt luisteren maar daar zijn toch betere oplossingen voor dan een koptelefoon op je hoofd zetten.

In mijn eigen auto hoor ik ook weinig tot geen omgevingsgeluid, maar een sirene hoor ik bv echt wel, of als er iemand gaat toeteren. Dat mis je dan toch compleet?
ik niet zelf
  woensdag 1 november 2017 @ 09:20:32 #29
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174797633
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:19 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik niet zelf
Oh en inderdaad het 'dat gebeurt mij toch niet' gen wat we hebben.
And so is the past
pi_174797660
Ja hoor, wil prima. Mijn eigen auto's zijn allemaal oude en lawaaiige dingen; als ik een lange rit in mijn Saab 96 of Fiat 126 deed/doe, deed ik ze op de snelweg sowieso in om het geluid iets te dempen. Tijdens de vakantie afgelopen zomer reed ik in een 205 uit '89 die ook niet bepaald stil is, en de boxen aan boord zijn zo slecht dat als ik er iets uit wil horen ze best hard moeten staan; wezenlijk hoor ik dan net zoveel als met koptelefoontjes in, alleen dan in mindere kwaliteit. Dus na een paar dagen ze maar in gedaan :P

Ik doe het meestal niet (of zet de boel uit - ook gewoon de radio) in de stad of drukke gebieden waar ik op moet letten, dus het gaat in Nederland eigenlijk alleen om snelwegritten en in het buienland die + lange B-wegen. En natuurlijk goed in de spiegels blijven kijken, wat sowieso moet.

Het rijden in oude auto's (of met weinig vermogen) zorgt er ook voor dat je sowieso al veel defensiever moet rijden, en dat je op de snelweg rustig met 100 kunt tuffen terwijl het drukkere verkeer zijn weg wel zoekt.
pi_174797667
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Oh en inderdaad het 'dat gebeurt mij toch niet' gen wat we hebben.
ik hoor de hele omgeving hoor.
Alleen mijn auto hoor ik niet zo hard brommen
pi_174797680
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, het leidt af.
Net als luisteren naar de radio of eten of wat dan ook.
Stel je voor dat een chirurg die jou opereert, ook luistert of kijkt naar andere zaken dan waar hij op dat moment mee bezig hoort te zijn.
Hoe zou je dat vinden/
Dus radios moeten voortaan verboden worden in auto's :?
  woensdag 1 november 2017 @ 09:24:40 #33
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174797712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dus radios moeten voortaan verboden worden in auto's :?
Een muziekje op de achtergrond is iets anders dan twee boomboxen tegen je hoofd plakken.
And so is the past
pi_174797735
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Een muziekje op de achtergrond is iets anders dan twee boomboxen tegen je hoofd plakken.
Ik vind wel dat je bv een sirene van een ambulance moet kunnen horen, en dat hoor je niet door een koptelefoon. Maar ik heb zelf ook wel es dopjes in als ik aant bellen ben.

Misschien hebben mensen die een koptelefoon op hebben kutspeakers in hun auto
  woensdag 1 november 2017 @ 09:29:39 #35
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174797794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:26 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Misschien hebben mensen die een koptelefoon op hebben kutspeakers in hun auto
En dat bedoel ik nou met domme argumenten verzinnen. Dan luister je maar een half uur geen muziek, of je leert leven met een kraakje. Nee we gaan de levens van andere mensen op het spel zetten. De meeste mensen denken veel te makkelijk over het verkeer.
And so is the past
pi_174797830
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En dat bedoel ik nou met domme argumenten verzinnen. Dan luister je maar een half uur geen muziek, of je leert leven met een kraakje. Nee we gaan de levens van andere mensen op het spel zetten. De meeste mensen denken veel te makkelijk over het verkeer.
Jij hebt niets te bepalen over wat anderen wel of niet behoren/ Mogen doen. Maar praktisch is niet.
pi_174797917
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En dat bedoel ik nou met domme argumenten verzinnen. Dan luister je maar een half uur geen muziek, of je leert leven met een kraakje. Nee we gaan de levens van andere mensen op het spel zetten. De meeste mensen denken veel te makkelijk over het verkeer.
En sommige mensen zijn doemdenkers. Geef eens even statistieken over ongelukken die louter zijn veroorzaakt door automobilisten doordat ze beperkt in hun gehoor waren - in het bijzonder door koptelefoons. Of is het meer de waan van veiligheid die jij nu aangetast voelt, en hebben we het hier meer over onderbuikgevoelens?

Gehoor is eenvoudigweg geen bittere noodzaak in de auto. Het is een aardige toevoeging, maar op zichzelf heel beperkt. Het kan moeilijker omgaan met afstand en oorsprong, dus het kan net zo goed verwarring opwekken als verduidelijking. Als er een dusdanige invloed van zou zijn dan zouden er heus wel strengere regels rondom gelden, bijvoorbeeld beperkingen voor doven/slechthorenden of een minimale geluidsdoorlaatbaarheid de cabine in (zoals men aangaf; moderne auto's zijn behoorlijk goed geïsoleerd, laat staan met een radio (op normaal volume) aan). Die zijn er niet; men ziet het ook duidelijk niet als een significant veiligheidsissue.

Wat er hier in dit topic gebeurt is bij de inbreuk van gevóél van veiligheid een groot probleem maken omdat op papier je gelijk hebt. Dat in de praktijk het geen of een verwaarloos verschil maakt gaan we even aan voorbij, want o wee dat jou in een nogal (extreem) uitzonderlijke situatie iets zou overkomen! Het gevoel van 'o lieve god, iedereen die een koptelefoon gebruikt hoort iets minder moet daarom een gevaar zijn voor de rest' is, voor jou, belangrijker dan het gegeven dat er in de praktijk eigenlijk geen merkbaar verschil in risico is.

Let wel: het gebruik van een koptelefoon om muziek te luisteren is heel anders dan om een telefoongesprek mee te voeren. Muziek luisteren doen je hersenen overwegend passief; het voeren van een gesprek vraagt om een verdeling van aandacht, en heeft invloed op de delen van het brein die óók nodig zijn voor het besturen van een auto en rijden in het verkeer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 01-11-2017 09:42:23 ]
  woensdag 1 november 2017 @ 09:41:07 #38
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174797982
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:31 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Jij hebt niets te bepalen over wat anderen wel of niet behoren/ Mogen doen. Maar praktisch is niet.
Maar anderen mogen blijkbaar wel bepalen over het leven van anderen omdat ze zo nodig muziek moeten horen.

Lekker eenduidig weer.
And so is the past
pi_174798012
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:37 schreef Dingest het volgende:

[..]

En sommige mensen zijn doemdenkers. Geef eens even statistieken over ongelukken die louter zijn veroorzaakt door automobilisten doordat ze beperkt in hun gehoor waren - in het bijzonder door koptelefoons. Of is het meer de waan van veiligheid die jij nu aangetast voelt, en hebben we het hier meer over onderbuikgevoelens?

Gehoor is eenvoudigweg geen bittere noodzaak in de auto. Het is een aardige toevoeging, maar op zichzelf heel beperkt. Het kan moeilijker omgaan met afstand en oorsprong, dus het kan net zo goed verwarring opwekken als verduidelijking. Als er een dusdanige invloed van zou zijn dan zouden er heus wel strengere regels rondom gelden, bijvoorbeeld beperkingen voor doven/slechthorenden of een minimale geluidsdoorlaatbaarheid de cabine in (zoals men aangaf; moderne auto's zijn behoorlijk goed geïsoleerd, laat staan met een radio (op normaal volume) aan). Die zijn er niet; men ziet het ook duidelijk niet als een significant veiligheidsissue.

Wat er hier in dit topic gebeurt is bij de inbreuk van gevóél van veiligheid een groot probleem maken omdat op papier je gelijk hebt. Dat in de praktijk het geen of een verwaarloos verschil maakt gaan we even aan voorbij, want o wee dat jou in een nogal (extreem) uitzonderlijke situatie iets zou overkomen! Het gevoel van 'o lieve god, iedereen die een koptelefoon gebruikt hoort iets minder moet daarom een gevaar zijn voor de rest' is, voor jou, belangrijker dan het gegeven dat er in de praktijk eigenlijk geen merkbaar verschil in risico is.

Let wel: het gebruik van een koptelefoon om muziek te luisteren is heel anders dan om een telefoongesprek mee te voeren. Muziek luisteren doen je hersenen overwegend passief; het voeren van een gesprek vraagt om een verdeling van aandacht, en heeft invloed op de delen van het brein die óók nodig zijn voor het besturen van een auto en rijden in het verkeer.
Mooie post! hier heb ik nooit zin in om zo lang epistel te schrijven
  woensdag 1 november 2017 @ 09:43:46 #40
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174798019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:37 schreef Dingest het volgende:

[..]

En sommige mensen zijn doemdenkers.
Of professionele chauffeurs die meer leed door dit soort dommigheden hebben gezien dan goed is voor een mens.
And so is the past
pi_174798027
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Mooie post! hier heb ik nooit zin in om zo lang epistel te schrijven
Deze discussie heeft vorig jaar ook al eens plaatsgevonden, ik hoefde alleen maar te copypasten :@
pi_174798037
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:44 schreef Dingest het volgende:

[..]

Deze discussie heeft vorig jaar ook al eens plaatsgevonden, ik hoefde alleen maar te copypasten :@
Dan nog, heb ik nooit zin om energie erin te steken om iets ouds op te zoeken en hier te plempen.
pi_174798322
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Of professionele chauffeurs die meer leed door dit soort dommigheden hebben gezien dan goed is voor een mens.
Ja, onderbuikgevoelens dus ;) Je ziet wat vaker dan de gemiddelde bestuurder dat het misgaat, dus je bent gevoeliger voor de oorzaak-->gevolg-trekking. Niet alleen dat: je ziet wat er verkeerd gaat, niet wat er goed gaat. Dat laatste laat geen indruk achter, maar is vele malen groter. Zo krijg je een enorm vertekend beeld.

Anders gezegd: als jij één keer gezien hebt dat iemand om een heel specifieke reden een ongeluk krijgt - een reden die, in dit geval, statistisch insignificant is - is dat in jouw hoofd een groter risico dan dat het in werkelijkheid is.
Zo kan je zelfs de meest dagelijkse taken als levensgevaarlijk bestempelen. Een kaars, gasstel of sigaret aansteken is dan ook levensgevaarlijk omdat er zo heel nu en dan ergens wel een huis afbrand door één van die dingen. In de praktijk gaat het miljoenen - of miljarden - keren goed. Gevaren horen nu eenmaal bij het leven. Voorkomen is goed, maar je moet ze niet gaan demoniseren tot in het onredelijke.
pi_174798343
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Verklaar dan eens al die kettingbotsingen bij plots opkomende mist, overstekende kinderen of wat dan ook.
En die ongelukken waren natuurlijk voorkomen, als er omgevingsgeluid de auto binnen kwam? :')

Nee, wel als de snelheid in orde was en eventueel de afstand.

Overigens rijd ik veel geconcentreerder met muziek aan, of dat nou via de radio is of via oordopjes maakt niet veel uit.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_174798465
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Maar anderen mogen blijkbaar wel bepalen over het leven van anderen omdat ze zo nodig muziek moeten horen.

Lekker eenduidig weer.
het verschil nihil is ja. Anders had het wel per wet verboden geweest. Maar misschien kun je beter helemaal de auto maar laten staan, weet je Iig zeker dat je niet het leven van een ander bepaalt.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_174800053
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Snap ik helemaal, maar ben je dan nog steeds in staat om veilig te rijden? Ik heb echt oprecht geen idee namelijk, dus ik vraag het nu aan mensen die het wel op deze manier doen.
Tuurlijk kan ik veilig rijden. Ik rijd al 12 jaar zo een 150.000km per jaar en nog nooit een ongeluk gehad. Het hangt natuurlijk ook van de chauffeur zelf af. Als jij snel afgeleid bent, kun je beter niet doen. Als jij niet geregeld je spiegels checkt (op zwaailichten) moet je misschien je radio wel wat zachter houden. Overigens heb ik muziek (via de speakers of in de oren) nooit heel hard staan. Maar ik heb niet het idee dat ik wat mis omdat ik niet alles buiten de auto hoor. Nogmaals, gewoon oortjes en geen noise cancelling koptelefoon.

quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Het probleem is een beetje dat we autorijden beschouwen als ware het lopen. Iets wat we van nature kunnen en waarbij alleen de lompe mensen vallen. Maar dat klopt helemaal niet.

Zie je ook weer in dit topic waar mensen de meest idiote argumenten verzinnen om iets te doen wat gewoon niet hoort.

Denk ook dat wanneer een agent je wil naaien je een art. 5 aan de broek krijgt.
Oortjes of koptelefoon?

quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

En dat bedoel ik nou met domme argumenten verzinnen. Dan luister je maar een half uur geen muziek, of je leert leven met een kraakje. Nee we gaan de levens van andere mensen op het spel zetten. De meeste mensen denken veel te makkelijk over het verkeer.
Volgens mij ben jij wel degene die met domme argumenten komt. Want kom dan met bewijs? Bewijs dat rijden met koptelefoon/ooortjes in meer ongelukken veroorzaken. Ik ben eerder bang voor mensen op de weg die zo panisch zijn als jij, dan mensen die zich comfortabel voelen op de snelweg.
Ik rijd 10 uur per dag, dan maar zonder muziek aan? Tot nu toe nog nooit een ongeluk gehad, met 150.000km per jaar de afgelopen 12 jaar. Als je niet kunt rijden kun je gewoon beter de trein pakken.

Overigens zijn oortjes etc. verboden in Frankrijk tijdens het rijden, net als eten. Nog nooit een boete voor gekregen overigens.

quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Of professionele chauffeurs die meer leed door dit soort dommigheden hebben gezien dan goed is voor een mens.
Ik heb ook genoeg domme dingen gezien op de weg. Maar ik heb nog nooit een situatie gezien waarvan ik dacht: Ja, daar is de koptelefoon een boosdoener. Nog daargelaten of het zo is, hoe kun je dat zien als er een ongeluk al is gebeurd? Of doel je op mensen die niet aan de kant gaan voor hulpverleners met sirene aan? Dat zie je vaak genoeg, ook door mensen die zonder oortjes/koptelefoon rijden. Check gewoon je spiegels geregeld, zoals je geleerd hebt tijdens de rijlessen.
pi_174802057
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Verklaar dan eens al die kettingbotsingen bij plots opkomende mist, overstekende kinderen of wat dan ook.
onervarenheid
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174802067
complete retards

komen ze zelf pas achter als ze ge-T-boned worden door een truck.
pi_174802085
..of als ze een klein meisje kapot rijden omdat ze haar hoge geschreeuw niet hoorden omdat ze met hun snowflake ass naar de nieuwste Skrillex moesten luisteren
pi_174802113
als ik iemand in het verkeer een ongeluk zie maken omdat ie oordopjes op heeft, dan krijgt ie een 2e ongeluk gratis, van mijn vuist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')