abonnement Unibet Coolblue
pi_174778812


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld

E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_174778836
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:13 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Bedoel meer de kwaliteit van de leningen.
Op funding circle kom je best wat slechte leningen tegen en een paar pareltjes.
Hoe is dat bij lenderspender?
Lender & Spender geeft zelf aan dat ze alleen leningen verstrekken aan mensen met een hoge kredietwaardigheid. Hierdoor zorgen ze er naar eigen zeggen voor dat de kans zeer groot is dat de leningen op tijd worden terugbetaald. Ze gebruiken hiervoor o.a. de volgende criteria:

Vaste baan
Inkomenstoets
Goede betaalmoraal (BKR)

Volgens de site hebben ze nog 0 defaults maar ze zijn natuurlijk ook pas ongeveer 1 jaar bezig maar hebben momenteel wel al 189 leningen lopen.

Ik zou gewoon even op hun site kijken. Met deze link kun je dat doen en krijg je als je 1000 euro investeert binnen 6 maanden nog 25 euro bonus (Ik ook trouwens). https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo
pi_174779027
Een nieuwe Fit20 bij GvE:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17134

Naam: Fit20 Maastricht
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 57.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,05

(Inmiddels al voor 70% vol)
pi_174779092
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Lender & Spender geeft zelf aan dat ze alleen leningen verstrekken aan mensen met een hoge kredietwaardigheid. Hierdoor zorgen ze er naar eigen zeggen voor dat de kans zeer groot is dat de leningen op tijd worden terugbetaald. Ze gebruiken hiervoor o.a. de volgende criteria:

Vaste baan
Inkomenstoets
Goede betaalmoraal (BKR)

Volgens de site hebben ze nog 0 defaults maar ze zijn natuurlijk ook pas ongeveer 1 jaar bezig maar hebben momenteel wel al 189 leningen lopen.

Ik zou gewoon even op hun site kijken. Met deze link kun je dat doen en krijg je als je 1000 euro investeert binnen 6 maanden nog 25 euro bonus (Ik ook trouwens). https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo
Ziet er interessant uit en het concept spreekt mij wel aan.
Aan die 1000 euro moet ik wel komen, mits ik mijn geld van twino terugkrijg ;).
Verdienen we beide 25 euro er mee. :)
pi_174779126
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Lender & Spender geeft zelf aan dat ze alleen leningen verstrekken aan mensen met een hoge kredietwaardigheid. Hierdoor zorgen ze er naar eigen zeggen voor dat de kans zeer groot is dat de leningen op tijd worden terugbetaald. Ze gebruiken hiervoor o.a. de volgende criteria:

Vaste baan
Inkomenstoets
Goede betaalmoraal (BKR)

Volgens de site hebben ze nog 0 defaults maar ze zijn natuurlijk ook pas ongeveer 1 jaar bezig maar hebben momenteel wel al 189 leningen lopen.

Ik zou gewoon even op hun site kijken. Met deze link kun je dat doen en krijg je als je 1000 euro investeert binnen 6 maanden nog 25 euro bonus (Ik ook trouwens). https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo
Ik ga dit binnenkort ook maar eens proberen. Ik vind de rentes wel aan de lage kant, en vraag me af of het genoeg is om toekomstige defaults op te vangen. Aan de andere kant lijkt de selectie aan de poort scherp, en hopelijk kunnen ze daarmee het aantal defaults beperkt houden.
pi_174779127
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:58 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ziet er interessant uit en het concept spreekt mij wel aan.
Aan die 1000 euro moet ik wel komen, mits ik mijn geld van twino terugkrijg ;).
Verdienen we beide 25 euro er mee. :)
^O^ *O*
pi_174779189
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:00 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik ga dit binnenkort ook maar eens proberen. Ik vind de rentes wel aan de lage kant, en vraag me af of het genoeg is om toekomstige defaults op te vangen. Aan de andere kant lijkt de selectie aan de poort scherp, en hopelijk kunnen ze daarmee het aantal defaults beperkt houden.
Ook het dashboard ziet er netjes uit. De spreiding neem ook automatisch toe met elke nieuwe lening die er bij komt, dus ook nog nadat je al geïnvesteerd hebt.
pi_174779271
APOC
vorige APOC = lening tot stand = 15juni17, duur t/m heden is nu 4,5mnd, komen naar alle waarschijnlijkheid 4 - 7 mnd bij, totale duur wordt dan 8,5 - 11,5mnd. Oorspronkelijke looptijd 24 maanden.

Huidige project loopt in ieder geval (naar of boven) verwachting, anders waarom deze mededeling doen. Je kan ook nog gewoon je mond houden en roepen dat het project conform verwachting loopt. Staven kun je het niet evenwel.
Zij durven een forecast te geven. Had dit graag ook van 5BY2, onze parkeergarage meneer in NY het lef gezien van een mededeling. Positief nieuws vertellen is altijd makkelijker, maar relevant nieuws vertellen is altijd beter dan je mond houden.

Wacht pitch af, maar 900k - 1.200k is best wel een boel.... maar het kan toch wel snel gaan... bij APOC, opletten hoe de vervroegde aflossingsregels nu zijn *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 31-10-2017 14:50:05 ]
pi_174779771
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:10 schreef peterc het volgende:
APOC
vorige APOC = lening tot stand = 15juni17, duur t/m heden is nu 4,5mnd, komen naar alle waarschijnlijkheid 4 - 7 mnd bij, totale duur wordt dan 8,5 - 11,5mnd. Oorspronkelijke looptijd 2 maanden.

Huidige project loopt in ieder geval (naar of boven) verwachting, anders waarom deze mededeling doen. Je kan ook nog gewoon je mond houden en roepen dat het project conform verwachting loopt. Staven kun je het niet evenwel.
Zij durven een forecast te geven. Had dit graag ook van 5BY2, onze parkeergarage meneer in NY het lef gezien van een mededeling. Positief nieuws vertellen is altijd makkelijker, maar relevant nieuws vertellen is altijd beter dan je mond houden.

Wacht pitch af, maar 900k - 1.200k is best wel een boel.... maar het kan toch wel snel gaan... bij APOC, opletten hoe de vervroegde aflossingsregels nu zijn *O*
De bedragen zijn inderdaad behoorlijk, maar verwacht toch dat het weer snel vol zal zitten.

De laatste tijd haalt GvE weer behoorlijk wat geld binnen. Heeft iemand eigenlijk een overzicht van hoe veel funding per jaar de grote platformen binnen halen? Ik krijg het vermoeden dat na een paar mindere Jaren GvE weer begint uit te lopen of CCF (CCF heeft slechts 3 kleine projectjes gepubliceerd in de afgelopen 11 dagen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Mynheer007 op 31-10-2017 15:08:08 ]
pi_174779794
Ik zag iemand in het vorige topic vragen naar de projecten bij crowdestate.
Ik heb zelf lange tijd in een project gezeten wat maar niet startte en in de loop vd tijd laten switchen naar een project welke direct rentedragend was. Daarna inderdaad een groter bedrag ontvangen (een maand na starten v het project).

De truuk die ze de laatste keer deden was het project opsplitsen en paar weken later een nieuwsbrief dat er vanwege t grote succes een 2e tranch kwam. Dit was echter het 2e deel v het oorspronkelijke project welke eerst maar niet vol kwam
pi_174779908
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:40 schreef jsuijker het volgende:
Ik zag iemand in het vorige topic vragen naar de projecten bij crowdestate.
Ik heb zelf lange tijd in een project gezeten wat maar niet startte en in de loop vd tijd laten switchen naar een project welke direct rentedragend was. Daarna inderdaad een groter bedrag ontvangen (een maand na starten v het project).

De truuk die ze de laatste keer deden was het project opsplitsen en paar weken later een nieuwsbrief dat er vanwege t grote succes een 2e tranch kwam. Dit was echter het 2e deel v het oorspronkelijke project welke eerst maar niet vol kwam
De vraag kwam van mij.
Ik wacht nog even met investeren als het project meer gefund is. De enkele rentedagen die ik misloop gaan nergens over, maar het is meer een gevoelskwestie. Ik had liever een toezegging gedaan en dan betalen wanneer het project op 90-100% staat.
pi_174780153
Foutje (?) in het betalingsschema Achter het Verguld Harnas 1 Den Bosch van SiG.
25% jaarlijkse kosten i.p.v. 0,25%!!
Is inmiddels hersteld, maar zou toch eigenlijk niet mogen voorkomen.
pi_174780435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:40 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

De bedragen zijn inderdaad behoorlijk, maar verwacht toch dat het weer snel vol zal zitten.

De laatste tijd haalt GvE weer behoorlijk wat geld binnen. Heeft iemand eigenlijk een overzicht van hoe veel funding per jaar de grote platformen binnen halen? Ik krijg het vermoeden dat na een paar mindere Jaren GvE weer begint uit te lopen of CCF (CCF heeft slechts 3 kleine projectes gepubliceerd in de afgelopen 11 dagen).
LEES IK HET GOED APOC, indien vervroegde aflossing altijd 6 mnd rente, dus na 6 mnd geen extra rente bij vervroegde aflossing?
pi_174780492
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:10 schreef peterc het volgende:

[..]

LEES IK HET GOED APOC, indien vervroegde aflossing altijd 6 mnd rente, dus na 6 mnd geen extra rente bij vervroegde aflossing?
nee dat lees je niet goed.

Het is geldnemer toegestaan vervroegd af te lossen. Hierbij wordt aan de investeerders ten minste 6 maanden rente vergoed (bv. bij aflossing na 4 maanden is de rentevergoeding 6 maanden, vindt de aflossing na 14 maanden plaats dan is de rentevergoeding ook 14 maanden).

Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_174780496
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:10 schreef peterc het volgende:

[..]

LEES IK HET GOED APOC, indien vervroegde aflossing altijd 6 mnd rente, dus na 6 mnd geen extra rente bij vervroegde aflossing?
Ja, was vorige keer ook al. Dus geen extra rente na 6 maanden. Wel de rente tot die tijd.
pi_174780557
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:13 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ja, was vorige keer ook al. Dus geen extra rente na 6 maanden. Wel de rente tot die tijd.
Oftewel: een waardeloze regeling voor de investeerders want aflossen binnen 6 maanden zal niet gauw voorkomen, en dan nog.......
Pecunia non olet
pi_174780618
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Oftewel: een waardeloze regeling voor de investeerders want aflossen binnen 6 maanden zal niet gauw voorkomen, en dan nog.......
klopt, en dan mogen we wel de volle succes-fee betalen aan GVE. Maar goed, inmiddels beginnen ze een naam op te bouwen dat ze 'op tijd' terug betalen tegen een redelijke rente. Dat is ook wat waard.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_174780670
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Oftewel: een waardeloze regeling voor de investeerders want aflossen binnen 6 maanden zal niet gauw voorkomen, en dan nog.......
Dan bedoelde ik het goed, wat ongelukkig opgeschreven, bij aflossing binnen 6mnd 6mnd rente , daarna de rente van de looptijd t h moment van aflossing. Dus aflossing bij 7 mnd = 7 mnd rente, bij 14 mnd is 14 mnd rente, dus no extra bonus...

Ik doe een kleine inleg, enkel vanwege het risico / rendement / track record. Geen echte zekerheden binnen het BV tje. Wordt een snipper investering.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:21:55 #19
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_174780679
Hoppa, even paar mille geïnvesteerd.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_174780691
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:21 schreef peterc het volgende:

[..]

Dan bedoelde ik het goed, wat ongelukkig opgeschreven, bij aflossing binnen 6mnd 6mnd rente , daarna de rente van de looptijd t h moment van aflossing. Dus aflossing bij 7 mnd = 7 mnd rente, bij 14 mnd is 14 mnd rente, dus no extra bonus...

Ik doe een kleine inleg, enkel vanwege het risico / rendement / track record. Geen echte zekerheden binnen het BV tje. Wordt een snipper investering.
Dat wordt weer een 1.2 miljoentje;)
pi_174780732
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:22 schreef impact9 het volgende:

[..]

Dat wordt weer een 1.2 miljoentje;)
legt iemand 40k in ; spaardertje ?? *O* w/
pi_174780794
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:24 schreef peterc het volgende:

[..]

legt iemand 40k in ; spaardertje ?? *O* w/
1 miljoen in 30 minuten? *)
pi_174780807
Investering van 100k, zal wel grotere partij zijn.
pi_174780827
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:28 schreef wouterde het volgende:
Investering van 100k, zal wel grotere partij zijn.
Nog 50 k te gaan, wie stort hem vol?

Edit 33k.

Lening is opgehoogd naar 1,20 mio. Op kantoor van GVE zijn ze waarschijnlijk de champagne weer aan het openen.
pi_174780847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:28 schreef wouterde het volgende:
Investering van 100k, zal wel grotere partij zijn.
Of een spaarder die alles zijn eieren in één mandje wil doen ;)
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:43:45 #26
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_174781119
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:24 schreef peterc het volgende:

[..]

legt iemand 40k in ; spaardertje ?? *O* w/
Haha neetoor.. niet zoveel!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_174781185
Nieuwe FNC,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand die me wel kan uitleggen waarom deze A+ tegen 3,99% netto is? :-(
pi_174781189
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]

klopt, en dan mogen we wel de volle succes-fee betalen aan GVE. Maar goed, inmiddels beginnen ze een naam op te bouwen dat ze 'op tijd' terug betalen tegen een redelijke rente. Dat is ook wat waard.
Daarom doet obli bescheiden mee :)
Pecunia non olet
pi_174781345
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar tegenwoordig wordt ook het 90d rendement in de statistieken van GvE weergegeven:

quote:
Het 90d rendement geeft het jaarlijks netto rendement weer van uw portefeuille indien projecten die 90 dagen of langer geleden zijn stopgezet volledig worden afgeschreven.
Eventuele toekomstige opbrengsten (recovery) vanuit incasso werkzaamheden worden buiten beschouwing gelaten.
Ik vind het persoonlijk een goede zaak, want gezien de matige recovery schrijf ik wanbetalers direct helemaal af.
pi_174781713
En vol zit APOC. _O_
pi_174781722
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:54 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar tegenwoordig wordt ook het 90d rendement in de statistieken van GvE weergegeven:

[..]

Ik vind het persoonlijk een goede zaak, want gezien de matige recovery schrijf ik wanbetalers direct helemaal af.
Had dat nou niet gezegd, kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen : maar vrolijk wordt ik er niet van -> netto rendement 90d = 42% van bruto rendement :')
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:48:53 #32
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_174782443
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:12 schreef Aster1X het volgende:
En vol zit APOC. _O_
Toch ook voor klein bedrag meegepikt, zat/zit ook in die eerdere 2 projecten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:51:08 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174782486
Shit te laat voor APOC!! Zit in het vorige project en had deze graag meegepakt!

Damn, in 1,5 uur 1,2 miljoen opgehaald?!
pi_174782508
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:51 schreef leolinedance het volgende:
Shit te laat voor APOC!! Zit in het vorige project en had deze graag meegepakt!

Damn, in 1,5 uur 1,2 miljoen opgehaald?!
Binnen het uur....
GvE is weer helemaal terug.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:52:53 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174782521
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Binnen het uur....
Verdorie. Ben tegenwoordig zeer voorzichtig met crowdfunding, en dit is er nu net zo één die ik graag voor een leuk bedrag zou hebben gedaan. Balen :(
pi_174782532
quote:
8s.gif Op maandag 30 oktober 2017 00:48 schreef Remond1977 het volgende:
Project 11905 Meat&Co GvE

Ik had nog een incentive liggen wat eigenlijk voor Meat&Co bestemd was, met de eigenaar
overlegd en kon deze in Wijk bij Duurstede inleveren, dus ben hier vanavond wezen eten.

En wat een stom toeval het ook mag zijn, dit was hun laatste avond open, vanaf nu
is ook zijn zaak in Wijk bij Duurstede dicht!!

[..]

Meneer Tzampazis vond het allemaal prima. Hij wist toch al dat hij er niets aan over zou houden... :'(
pi_174782589
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:49 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Weet GVE dat het restaurant in WbD ook dicht is ? voordat het zomenteen weer verkocht is ten gunste van 'andere schuldeisers'.

Wel opmerkelijk dat hij ondanks het fiasco van twee mislukte restaurantuitbatingen nog denkt dat het goed komt via GvE. Vorig keer gaf die aan ook te komen met een afkoopvoorstel : die heb ik nooit gezien ;(
Ik heb van de week met de Martijn van Schelven van GVE gesproken. Aardige man. Hij gaf meerdere malen aan het beste met investeerders voor te hebben. Zelf zou ik echter graag zien dat GVE wat transparanter is. Als investeerder heb ik nu vooral het idee dat alles wat er eventueel te halen valt, in ieder geval niet door GVE gehaald gaat worden. -O-
pi_174782731
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:54 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar tegenwoordig wordt ook het 90d rendement in de statistieken van GvE weergegeven:

[..]

Ik vind het persoonlijk een goede zaak, want gezien de matige recovery schrijf ik wanbetalers direct helemaal af.
Op de site van GvE kun je dit nu ook vergelijken met de platform statistieken.

https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/statistiek.aspx

Je kunt discussiëren of onderstaande manier van weergave de juist is maar het is in ieder geval wel onderling vergelijkbaar. Tussen haakjes heb ik er de Horsemen percentages bij gezet.

Jaarlijks rendement van GvE Peildatum 1-10-2017
Bruto rendement 7,71% (7,37%)
Bruto rendement na aftrek fee 7,19% (6,87)
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 5,71% (6,21%)
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 5,16% (6,04%)
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 4,50% (5,4%)
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:23:35 #39
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_174783078
Zojuist update binnengekomen over (zie spoiler). Eerst in tijde dat ik van GVE hoor over betreffende project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174783247
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Op de site van GvE kun je dit nu ook vergelijken met de platform statistieken.

https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/statistiek.aspx

Je kunt discussiëren of onderstaande manier van weergave de juist is maar het is in ieder geval wel onderling vergelijkbaar. Tussen haakjes heb ik er de Horsemen percentages bij gezet.

Jaarlijks rendement van GvE Peildatum 1-10-2017
Bruto rendement 7,71% (7,37%)
Bruto rendement na aftrek fee 7,19% (6,87)
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 5,71% (6,21%)
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 5,16% (6,04%)
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 4,50% (5,4%)
Ik vind de vergelijking van de statistiek van juli met die van oktober ook wel interessant.

Bruto rendement: juli 7,76% en oktober 7,42%
Bruto rendement na aftrek fee: juli 7,23% en oktober 6,90%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand): juli 6,67% en oktober 6,33%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand): juli 6,15% en oktober 6,09%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand): oktober 5,66%

Duidelijk te zien dat het achteruit gaat en dat zal in mijn geval bij de volgende peildatum nog veel sterker zijn.
pi_174783347
Een nieuwe op VdG:

https://www.voordegroei.nl/investeringskansen/ilborgo/

Stapelfinanciering met de Rabo dus ik lees al niet verder....
pi_174783538
FNC 5 Nieuwe projecten. Heb de laatste van 1 jaar meegenomen.
Ben wel blij met de mu mailtjes! Maakt het volgen van nieuwe FNC een stuk gemakkelijker.
pi_174783591
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:35 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op VdG:

https://www.voordegroei.nl/investeringskansen/ilborgo/

Stapelfinanciering met de Rabo dus ik lees al niet verder....
Volgens mij heb ik die pitch al eens eerder gelezen!?!?!
pi_174783597
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:23 schreef Sjowhan het volgende:
Ook op ons verzoek, gericht aan de heer Tzambasis en accountant Horeca-Accountancy, om een schriftelijke onderbouwing ten behoeve van investeerders, is geen enkele reactie gekomen.
Als de communicatie naar de geldnemer net zo gaat als naar de investeerders, begrijp ik wel waarom er geen reactie is gekomen. :Z

quote:
Op basis van het reeds op 5 april jongstleden uitgesproken vonnis zullen we geldnemer en zijn partner nu dan ook verder aanspreken dan wel verdere rechtsmaatregelen ondernemen.
Wat betekent dit feitelijk? Welke handelingen gaan er verricht worden? Rechtsmaatregelen (zoals bv beslaglegging) moeten m.i. direct genomen worden. Het zou erg jammer zijn als GVE opnieuw achter het net vist.

Het zou geen kwaad kunnen als GVE wat harder met de vuist op tafel slaat; anders doen andere schuldeisers dat wel.
pi_174783731
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Op de site van GvE kun je dit nu ook vergelijken met de platform statistieken.

https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/statistiek.aspx

Je kunt discussiëren of onderstaande manier van weergave de juist is maar het is in ieder geval wel onderling vergelijkbaar. Tussen haakjes heb ik er de Horsemen percentages bij gezet.

Jaarlijks rendement van GvE Peildatum 1-10-2017
Bruto rendement 7,71% (7,37%)
Bruto rendement na aftrek fee 7,19% (6,87)
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 5,71% (6,21%)
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 5,16% (6,04%)
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 4,50% (5,4%)
GVE doet het dan dus beter dan CCF (met 4,07% na aftrek van default verliezen).
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar toch ...
Voor mij persoonlijk is het trouwens ook zo.
Bij Collin kom ik uit op 4,49% (na aftrek van default verliezen) bij GVE op 6,61% (geen enkele default of achterstand).
pi_174784255
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:35 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op VdG:

https://www.voordegroei.nl/investeringskansen/ilborgo/

Stapelfinanciering met de Rabo dus ik lees al niet verder....
stapelfinanciering plus 350.000 als tweede hypotheek. En dan ben je een nieuw platform en wil je naamsbekendheid en wil je investeerders trekken.....
pi_174784315
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik die pitch al eens eerder gelezen!?!?!
Inderdaad niet nieuw
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:57 schreef obligataire het volgende:
Voor de groei: Il Borgo BV

(ik neem hem niet, vermoed dat de zekerheden, 2e hypotheek en borg, geen materiële betekenis hebben).


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 65% gewijzigd door djh77 op 31-10-2017 19:10:57 ]
pi_174784425
Kreeg net bericht van Collin dat het bedrijjf Woosh5 op symbid een nieuwe lening uitschrijft.
Net briefje.
Ik doe niet me op symbid, hoop wel dat ze succesvol zijn in het ophalen van het geld. :) Is onder deze condities alleen maar goed voor mensen uit deze Collin lening als dit succesvol is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174786214
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Lender & Spender geeft zelf aan dat ze alleen leningen verstrekken aan mensen met een hoge kredietwaardigheid. Hierdoor zorgen ze er naar eigen zeggen voor dat de kans zeer groot is dat de leningen op tijd worden terugbetaald. Ze gebruiken hiervoor o.a. de volgende criteria:

Vaste baan
Inkomenstoets
Goede betaalmoraal (BKR)

Volgens de site hebben ze nog 0 defaults maar ze zijn natuurlijk ook pas ongeveer 1 jaar bezig maar hebben momenteel wel al 189 leningen lopen.

Ik zou gewoon even op hun site kijken. Met deze link kun je dat doen en krijg je als je 1000 euro investeert binnen 6 maanden nog 25 euro bonus (Ik ook trouwens). https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo
Mensen met een goede kredietwaardigheid hebben geen consumptief krediet nodig.....
pi_174789440
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:55 schreef TisIk het volgende:

[..]

GVE doet het dan dus beter dan CCF (met 4,07% na aftrek van default verliezen).
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar toch ...
Voor mij persoonlijk is het trouwens ook zo.
Bij Collin kom ik uit op 4,49% (na aftrek van default verliezen) bij GVE op 6,61% (geen enkele default of achterstand).
Betrek hier ook nog eens bij dat GVE al langer draait dan Collin dan doet GVE het zeer zeker beter qua rendement. Ook mijn rendement bij GVE is beter dan die bij Collin.
Mbt de opmerkingen over de communicatie van GVE heb ik wat mailwisseling gehad met de heren en ik word daar niet blij van, stilte of nietszeggende algemeenheden. Maar hopen dat hun communicatie vacature snel ingevuld is met iemand die inhoudelijk mag reageren.
pi_174789714
GvE, 24 projecten - 2 defaults
Bruto rendement 7,44%
Bruto rendement na aftrek fee 6,95%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 6,33%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 6,33%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 4,19%

% inleg terug: 41,6%
pi_174789956
GVE 93 projecten. 3 defaults. 13 afgehandeld.

Bruto rendement 6,74%
Bruto rendement na aftrek fee 6,21%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 5,93%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 5,68%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 5,25%
pi_174790336
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:47 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe FNC,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand die me wel kan uitleggen waarom deze A+ tegen 3,99% netto is? :-(
Ik ken deze zaak. Ben er klant geweest. Grappig om nu de keiharde cijfers te zien. Maar tegen 3,99% netto en een dalende omzet ga ik niet instappen.
pi_174790662
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:11 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik ken deze zaak. Ben er klant geweest. Grappig om nu de keiharde cijfers te zien. Maar tegen 3,99% netto en een dalende omzet ga ik niet instappen.
Hoe hard de cijfers zijn vraag ik mij af. In 2016 heeft de man geleefd van de lucht en ook nog eens ¤ 8.000 in de zaak gestopt om het EV van minus ¤ 71.433 om te zetten in minus ¤ 792? De schulden van dik 2 ton zullen wel hard zijn!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:48:05 #55
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174791389
Als ik het goed zie heeft LAH deze maand een aantal eigen records gebroken.
- snelste financiering: op 17 oktober het windmolenproject in Kenia. ¤ 164350 in goed 7 uur
- jaarrecord: 26 oktober gingen ze door de grens van vorig jaar (¤ 7.905.350)
- maandrecord: vandaag het record van april 2016 gebroken: ¤ 1.135.550. GVE haalt met de vliegtuigdemonteerder in anderhalf uur nog meer op, maar toch.
- uiteraard moet ook het negatieve record genoemd worden: achterstallige uitbetaling. Slechts een derde van de verwachte bedragen van NPFC werd uitgekeerd. Een stroompje dat al kleiner en kleiner wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door crowd-fundi op 01-11-2017 00:07:45 ]
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:56:52 #56
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174791673
GVE 51 projecten. 2 defaults, 2 betalingsachterstanden. 12 afgehandeld, waarvan 1 met verlies (GreenPower Nano). Ben eigenlijk wel benieuwd of dat ook in de berekening is opgenomen.

Bruto rendement 7,43%
Bruto rendement na aftrek fee 6,92%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 6,37%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 6,07%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 5,45%
pi_174792015
Jaarlijks rendement van uw portefeuillePeildatum 1-10-2017
Bruto rendement7,58%
Bruto rendement na aftrek fee7,14%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand)5,64%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand)5,59%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand)2,28%

Bij mij toch iets minder rooskleurig...
pi_174792085
Ik scoorde mij de vorige meting al het slechtst. Het blijft beter dan een spaarrekening, maar een 3-jarig deposito had mij - gerekend vanaf het moment dat ik bij GVE met crowdfunding begon - nu een beter rendement opgeleverd.

Jaarlijks rendement van uw portefeuille Peildatum 1-10-2017
Bruto rendement 8,11%
Bruto rendement na aftrek fee 7,64%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 3,33%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 2,09%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 0,97%
pi_174792658
Nu, dan zal ik mijn statistieken ook eens posten.

GVE 70 projecten, 7 met problemen (beschouw ze maar als default), 37 projecten afgehandeld, 59% van inleg weer terug

Jaarlijks rendement van uw portefeuille Peildatum 1-10-2017
Bruto rendement 7,54%
Bruto rendement na aftrek fee 6,89%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 5,03%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 4,84%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 4,76%

Ben nog redelijk tevreden, maar de laatste tijd erg terughoudend met investeren. Voor de echt goede projecten ben ik vaak niet snel genoeg. De net iets mindere wil ik niet aan meedoen.
pi_174795844
Ik heb maar 4 projecten bij GvE, dus geen echt betrouwbare statistiek. Alle projecten lopen nu 1,5-1 jaar. Tot nu toe heb ik geluk.
Bruto rendement 8,16%
Bruto rendement na aftrek fee 7,50%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 7,50%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 7,50%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 7,50%
pi_174796091
Jaarlijks rendement van uw portefeuillePeildatum 1-10-2017

Bruto rendement7,68%

Bruto rendement na aftrek fee7,12%

Netto rendement (na aftrek fee en achterstand)6,93%

Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand)6,93%

Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand)6,23%
  woensdag 1 november 2017 @ 06:45:50 #62
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_174796370
de Twino site is nog steeds onbereikbaar
pi_174796377
Jaarlijks rendement van uw portefeuillePeildatum 1-10-201

Bruto rendement 8,04%
Bruto rendement na aftrek fee 7,53%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) -0,86%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) -3,48%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) -5,65%

Iemand nog slechter???
pi_174796545
Jaarlijks rendement van uw portefeuillePeildatum 1-10-2017
Bruto rendement8,15%
Bruto rendement na aftrek fee7,71%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand)5,74%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand)5,74%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand)0,25%

Is inmiddels nog een project failliet gegaan dus zal nog slechter worden.
  woensdag 1 november 2017 @ 08:17:40 #65
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_174796851
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2017 06:45 schreef dubbeltjez het volgende:
de Twino site is nog steeds onbereikbaar
Hij is er weer!!
pi_174797002
Inmiddels sinds mei 2015 40 projecten op gve:

Jaarlijks rendement van uw portefeuillePeildatum 1-10-2017
Bruto rendement6,92%
Bruto rendement na aftrek fee6,40%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand)6,40%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand)6,40%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand)6,40%

Oftewel, geen defaults.

Vanaf vandaag worden alle projecten op gve 48 uur voorgepubliceerd. Dat wordt handen bij de knoppen en een website die plat gaat op het moment dat iets dan live voor investeren gaat.
pi_174797158
Indoor Surf (KoM) gaat ook van start:
quote:
Beste investeerders, vandaag hebben wij de bevestiging ontvangen dat de installateur van Dutch Indoor Surf het restant van de crowdfunding (90k) gaat aanvullen. Dit onder dezelfde voorwaarden als de huidige investeerders. Het betreft CeC Bouw uit Eindhoven. CeC is een consortium van BMV, STB en KR totaaltechniek. Deze bouwkundige en installatietechnische aannemers hebben zich verenigd voor het realiseren en exploiteren van circulair vastgoed. Circulair bouwen gaat dieper in op duurzaamheid en richt zich op hergebruik en recycling van materialen. Op dit moment worden de afspraken geformaliseerd. Het is in ieder geval goed nieuws voor Nicole en Orpheo Sabajo, die hun dromen kunnen gaan voortzetten. Deze reactie is ook als 'update' bij het project gezet.
pi_174797163
GVE 60 projecten / 3 afgelost / 57 lopend / 0 default

BR = 7,01%
NR na fee = 6,39%

Nog geen probleem projecten bij GVE , als ik onze parkeergarage meneer in NY nog niet meeneem, dus mijn NR blijft 6,39%.
pi_174797424
Begonnen juni-15

Jaarlijks rendement van uw portefeuillePeildatum 1-10-2017
Bruto rendement7,81%
Bruto rendement na aftrek fee7,28%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand)7,28%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand)7,28%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand)7,28%

Samen met HCN het platform waar ik nog geen defaults heb.
Dat kan ik bij CCF, KOM, AGD, FNC en IVM (steigerbouw) niet zeggen.
pi_174797530
Gisteravond idd veel mailtjes van FNC met nieuwe projecten.
Bakkerij en shoarmazaak spreken mij wel aan.
Bij laatstgenoemde is het wel lastig in te schatten hoe het over te nemen bedrijf het doet, aangezien je de cijfers van het huidige bedrijf ziet.
Wel een erg hoge vlottende activa. Hebben ze voor 80k shoarma op voorraad? :P
pi_174797865
Bondora had ik nog geen ervaring mee. Ik heb eens een testbedragje overgemaakt en de Portfolio Manager op 'Progressief' gezet.
Dit levert investeringen op in leningen met 46%, 54% en zelfs eentje met 108% rente, naast de reguliere leningen met een lager risicoprofiel (tussen de 10% en de 20%).

Maar eens even een paar maanden aankijken hoe dit zich ontwikkelt. De website is wel erg goed moet ik zeggen, ongelooflijk veel informatie beschikbaar.
pi_174797929
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:14 schreef Gijsbertus het volgende:
Gisteravond idd veel mailtjes van FNC met nieuwe projecten.
Bakkerij en shoarmazaak spreken mij wel aan.
Bij laatstgenoemde is het wel lastig in te schatten hoe het over te nemen bedrijf het doet, aangezien je de cijfers van het huidige bedrijf ziet.
Wel een erg hoge vlottende activa. Hebben ze voor 80k shoarma op voorraad? :P
Als het een eenmanszaak is, kan het geen r/c directie zijn en voorraad en debiteuren lijkt evenmin aan de orde, dus dan zou het alleen liquide middelen kunnen zijn. Duidt er misschien op dat het een heel winstgevende zaak is/was, maar eigenlijk is het raar.
Pecunia non olet
pi_174798146
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 08:32 schreef crowdiefunder het volgende:
Vanaf vandaag worden alle projecten op gve 48 uur voorgepubliceerd. Dat wordt handen bij de knoppen en een website die plat gaat op het moment dat iets dan live voor investeren gaat.
Ik vrees het ook. Aan de andere kant is het misschien wel een verbetering voor mensen (zoals ik), die normaal gesproken tijdens kantooruren eigenlijk geen kans hebben, omdat het moeilijk is om vaak genoeg online te zijn om een investeringsbeslissing te kunnen nemen. Ik ben vaak te laat voor de goeie projecten. En ik weiger blind te investeren. Misschien zijn er wel 'lotgenoten'?
pi_174798245
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:52 schreef ingH het volgende:

[..]

Ik vrees het ook. Aan de andere kant is het misschien wel een verbetering voor mensen (zoals ik), die normaal gesproken tijdens kantooruren eigenlijk geen kans hebben, omdat het moeilijk is om vaak genoeg online te zijn om een investeringsbeslissing te kunnen nemen. Ik ben vaak te laat voor de goeie projecten. En ik weiger blind te investeren. Misschien zijn er wel 'lotgenoten'?
De kans is dan klein dat je 48 uur later wel online bent of niet... Goede projecten zal je dan nog steeds missen
pi_174798316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

De kans is dan klein dat je 48 uur later wel online bent of niet... Goede projecten zal je dan nog steeds missen
Precies, dit is een slechte oplossing. Beter was geweest een knop zoals bij CCF/IVM waarmee je heel simpel een investering ongedaan kunt maken. Dan kun je ook rustig je investering nog eens goed heroverwegen.
Pecunia non olet
pi_174798318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

De kans is dan klein dat je 48 uur later wel online bent of niet... Goede projecten zal je dan nog steeds missen
Mee eens, maar ik kan me van te voren inlezen en inplannen om deel te nemen als ik echt graag wil. Daarmee veroorzaak ik natuurlijk mede de overload op de website, die we nu verwachten.

quote:
Precies, dit is een slechte oplossing. Beter was geweest een knop zoals bij CCF/IVM waarmee je heel simpel een investering ongedaan kunt maken. Dan kun je ook rustig je investering nog eens goed heroverwegen.
Zo'n knop lijkt me ook wel wat idd. Alleen kan ik dan het moment waarop ik snel moet reageren niet 48 uur van te voren zien aankomen.
pi_174798503
Ook weer schot in het zonnepanelen project Power .... (KoM):
quote:
Vandaag zijn twee oudste termijnen (juli en augustus 2017) aan u overgemaakt welke ondernemer via Rijnland Gerechtsdeurwaarders heeft voldaan.
Ondernemer heeft toezegging gedaan dat hij op korte termijn ook de resterende 3 termijnen (september tm november 2017) wil voldoen.
pi_174798624
Twino doet het trouwens weer. Ze hadden gisteren te veel buyback leningen teruggekocht, ik had zelf zo'n 15% van mijn portefeuille teruggekocht gekregen. Vandaag is het weer normaal.
pi_174798975
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als het een eenmanszaak is, kan het geen r/c directie zijn en voorraad en debiteuren lijkt evenmin aan de orde, dus dan zou het alleen liquide middelen kunnen zijn. Duidt er misschien op dat het een heel winstgevende zaak is/was, maar eigenlijk is het raar.
Dan zullen ze naast de 80k nog 40k nodig hebben om de andere shoarmazaak over te nemen.
Het is jammer dat de info zo summier is, anders kun je veel eerder en onderbouwd een keuze maken.
pi_174798988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:16 schreef djh77 het volgende:
Ook weer schot in het zonnepanelen project Power .... (KoM):

[..]

goed nieuws, de gerechtsdeurwaarders doen hun werk goed bij KOM.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gijsbertus op 01-11-2017 10:51:54 ]
pi_174799345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:45 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Dan zullen ze naast de 80k nog 40k nodig hebben om de andere shoarmazaak over te nemen.
Het is jammer dat de info zo summier is, anders kun je veel eerder en onderbouwd een keuze maken.
Hmmm, ik had eerst de indruk dat dit de cijfers zijn van de over te nemen zaak, maar eigenlijk zijn het de cijfers van de overnemende partij (wat eigenlijk ook logischer is).
Dan is het een pittige overname inderdaad maar wel een logische bestemming voor zijn spaargeld nu de bank ook niets oplevert.

Ergens is het scheef. Bij het ene platform word je overspoeld met al dan niet relevante gegevens en laat je hem lopen omdat de zekerheden misschien niet helemaal OK zijn en dan zou je bij een ander platform instappen op basis van een heel klein verhaaltje en cijfers die bijzonder onduidelijk zijn. Dit kan nooit goed zijn zoals dit gaat.
Pecunia non olet
pi_174800341
Je kan bij GVE alleen via WhatsApp 48 uur van te voren bericht krijgen over een nieuw project.
Niet via bijvoorbeeld e-mail, terwijl de meeste andere communicatie wel via e-mail gaat.
Ben ik de enige die dit heel vreemd vind?
pi_174800405
Is het trouwens mogelijk om de GVE vooraankondigingen aan de FOK crowdfundmailer toe te voegen?
pi_174800907
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174801372
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:19 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het businessmodel niet echt, waarom is hun product uniek en veel goedkoper dan dat van de concurrenten?
quote:
Dit alles tegen een fractie van de huidig gangbare kosten, voor een dienstverlening die niet eens vergelijkbaar is.
quote:
De toegevoegde waarde van TMCS bestaat uit kostenbesparingen zoals:
Goedkopere schade-expertise (50%) dan de gemiddelde concurrent doordat ze een goede locatie hebben in Maidstone (Engeland).
Aanzienlijke beperking van alle vervolgschade ten gevolge van het vermijden van nutteloze reizen, waardoor kilometerkosten en loonkosten drastisch verlaagd worden.
Terugbrengen van de vertragingen tot wel 90%.
Schadeclaims die door reconditionering van de beschadigde goederen tot gemiddeld 15% kunnen worden teruggebracht. Dit is mogelijk omdat transporteurs op de locatie van de inspectie gebruik kunnen maken van de diensten die bij gebruikelijke schade-inspecties niet mogelijk zijn. Bijvoorbeeld het (gedeeltelijk) uitladen om te bepalen of een deel van de lading nog bruikbaar is. Door samenwerking met Border Security en Oakland Invicta vervallen boetes van ruim ¤ 2.000,- per illegaal dankzij de grondige controle door TMCS in Maidstone .
Ik snap het locatie voordeel, maar dat hebben alle bedrijven die daar in de regio zitten. Het lijkt me sterk dat voor elk gevalletje een Nederlandse verzekeraar iemand in laat vliegen om de schade te bepalen. Als dat nu nog het geval is dan is er een markt, maar ik kan me haast niet voorstellen dat deze diensten al niet door andere partijen in de UK worden aangeboden.


Wat betreft de zekerheden:
quote:
Er wordt op het woonhuis van de ondernemer met het adres Pronkenbergstraat 33 te Kontich een Notarieel mandaat via een Belgische Notaris afgegeven. Dit is een morele verklaring dat er geen aanvullende hypothecaire inschrijving op het woonhuis wordt gedaan zonder toestemming van Collin Crowdfund. Op dit moment rust er een 1e hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 190.000,- op het woonhuis. De verwachte verkoopwaarde is ruim ¤ 500.000,-.
Wat is nu weer een morele verklaring? Ik wil gewoon een hypotheekrecht want voor zo'n morele verklaring koop je waarschijnlijk weinig mocht het fout gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mynheer007 op 01-11-2017 12:47:52 ]
pi_174801612
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Lender & Spender geeft zelf aan dat ze alleen leningen verstrekken aan mensen met een hoge kredietwaardigheid. Hierdoor zorgen ze er naar eigen zeggen voor dat de kans zeer groot is dat de leningen op tijd worden terugbetaald. Ze gebruiken hiervoor o.a. de volgende criteria:

Vaste baan
Inkomenstoets
Goede betaalmoraal (BKR)

Volgens de site hebben ze nog 0 defaults maar ze zijn natuurlijk ook pas ongeveer 1 jaar bezig maar hebben momenteel wel al 189 leningen lopen.

Ik zou gewoon even op hun site kijken. Met deze link kun je dat doen en krijg je als je 1000 euro investeert binnen 6 maanden nog 25 euro bonus (Ik ook trouwens). https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo
Heb me net aangemeld met jouw link. Zou leuk zijn als iemand die ook op het punt staat wat geld in dit platform te steken de keten wil doortrekken en mijn link wil gebruiken. _O_

https://www.lenderspender.nl/r/nvsgr45

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-11-2017 13:15:29 ]
pi_174802163
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb me net aangemeld met jouw link. Zou leuk zijn als iemand die ook op het punt staat wat geld in dit platform te steken de keten wil doortrekken en mijn link wil gebruiken. _O_

https://www.lenderspender.nl/r/nvsgr45
Dank je wel! ^O^
pi_174802263
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik snap het businessmodel niet echt, waarom is hun product uniek en veel goedkoper dan dat van de concurrenten?

[..]

[..]

Ik snap het locatie voordeel, maar dat hebben alle bedrijven die daar in de regio zitten. Het lijkt me sterk dat voor elk gevalletje een Nederlandse verzekeraar iemand in laat vliegen om de schade te bepalen. Als dat nu nog het geval is dan is er een markt, maar ik kan me haast niet voorstellen dat deze diensten al niet door andere partijen in de UK worden aangeboden.

Wat betreft de zekerheden:

[..]

Wat is nu weer een morele verklaring? Ik wil gewoon een hypotheekrecht want voor zo'n morele verklaring koop je waarschijnlijk weinig mocht het fout gaan.
Geheel mee eens. Ik begrijp ook niet wat hier nu zo speciaal aan is en dat hier zo'n 180k ingestoken moet worden. Compleet onduidelijk.
pi_174802300
quote:
Dat noem je uitmelken van de klant leningnemer!
pi_174802348
Update van de steigerbouwer op IvM:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze houden gelukkig de druk op de ketel, prima wat mij betreft.
pi_174802500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik snap het businessmodel niet echt, waarom is hun product uniek en veel goedkoper dan dat van de concurrenten?

[..]

[..]

Ik snap het locatie voordeel, maar dat hebben alle bedrijven die daar in de regio zitten. Het lijkt me sterk dat voor elk gevalletje een Nederlandse verzekeraar iemand in laat vliegen om de schade te bepalen. Als dat nu nog het geval is dan is er een markt, maar ik kan me haast niet voorstellen dat deze diensten al niet door andere partijen in de UK worden aangeboden.

Wat betreft de zekerheden:

[..]

Wat is nu weer een morele verklaring? Ik wil gewoon een hypotheekrecht want voor zo'n morele verklaring koop je waarschijnlijk weinig mocht het fout gaan.
Blijkbaar loopt het via de notaris (en zal het worden ingeschreven in de hypotheekregisters?).
Maakt dat, dat het nooit 'vergeten' kan worden?

Met een echte 2e hypotheek had ik hem wel meegenomen denk ik. Als die hut inderdaad zoveel waard is......dan maakt het me niet eens zoveel uit wat ze met het geld doen. Ik vind het idee overigens erg interessant maar had liever gehad dat ze in een verder stadium van de opstart zouden zitten met vaste klanten etc.
Pecunia non olet
pi_174802593
quote:
Tja, aan de ene kant natuurlijk prima om er voor de geldnemer zoveel mogelijk voordeel uit te halen. De vraag is (vooral bij Collin met hun gladde tekstschrijvers) op welk punt dezelfde geldnemers, hun klanten alsmede de investeerders een rad voor ogen gedraaid worden met al deze mooie praatjes. Een winner is er zeker….Dat is Collin zelf.
  woensdag 1 november 2017 @ 14:06:38 #95
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174802953
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:39 schreef Mynheer007 het volgende:
Wat is nu weer een morele verklaring?
Gokje, de 1e hypotheekhouder weigert een tweede recht van hypotheekrecht.
Nadeel is dan dat de 1e hypotheekhouder dan rustig het hypotheekrecht kan ophogen tot 5 ton.
Tot nooit .......
pi_174803014
Sinds deze week zit ik bij lenderspender.nl. De groei zit er aardig in zo te zien. Vanaf juli gaat het als de brandweer. Zie het staatje hieronder die ik van de totale leningportefeuille heb gemaakt.

maand nieuwe lening
okt-16 35.456
nov-16 76.500
dec-16 26.500
jan-17 5.000
feb-17 5.000
mrt-17 40.000
apr-17 0
mei-17 0
jun-17 6.500
jul-17 219.528
aug-17 279.565
sep-17 222.550
okt-17 368.487
Totaal 1.285.086

Ook geïnteresseerd? Als je je via onderstaande link aanmeldt bij Lenderspender krijg je ¤ 25,00 cadeau als je binnen 6 maanden ¤ 1.000 investeert. Deze beloning krijg ik zelf dan ook.
https://www.lenderspender.nl/r/988e45i
pi_174803033
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank je wel! ^O^
Dat zijn er al twee voor Horsemennetje :)
pi_174803070
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:12 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Dat zijn er al twee voor Horsemennetje :)
3 ;) (Nu nog wel de komende 6 maanden minimaal 1000 investeren om beide de 25 euro te ontvangen.)
pi_174804094
Nieuwe starter (binnenkort) op GVE https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17130

Zo te lezen geen filiaal van het KOM dierservice conglomeraat.
pi_174804296
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe starter (binnenkort) op GVE https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17130

Zo te lezen geen filiaal van het KOM dierservice conglomeraat.
Ze houden allebei heel erg van dieren, ze hebben al wat huisdieren en ze gaan cursussen volgen. Kortom dat gaat helemaal goed komen! _O-
Pecunia non olet
pi_174805174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:22 schreef obligataire het volgende:
Ze houden allebei heel erg van dieren, ze hebben al wat huisdieren en ze gaan cursussen volgen. Kortom dat gaat helemaal goed komen! _O-
Ik denk niet dat de website van GVE direct plat gaat op 3 november om 15:00u...

Nee, zonder dollen: Ik hoop dat het project slaagt. Ik sla even over.
pi_174805266
Update SiG project Achter het Verguld Harnas:

Geachte investeerder,

Zoals wij al eerder hebben aangegeven in onze nieuwsbrief gaan wij alle investeerders in dit project compenseren voor de late start van de looptijd in het project.
Wij beloofden u eerder 15 dagen te compenseren. Echter werd de hypotheek niet 20 maar 25 oktober gevestigd, derhalve berekenen wij de compensatie over 20 dagen.
Wij hebben het bedrag vandaag in uw Wallet gestort. Dit kunt u terugvinden in een aparte regel en is geboekt als rente.
Het bedrag staat niet geboekt in uw overzicht betaalschema dat wij reeds toestuurden.

Met vriendelijke groeten,


Ik kan niet anders zeggen dan keurig opgelost door SiG!
pi_174805534
Zeker netjes van SiG.

Hebben jullie trouwens al de 25 euro van de Zomeractie ontvangen?
pi_174805593
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:08 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG project Achter het Verguld Harnas:

Geachte investeerder,

Zoals wij al eerder hebben aangegeven in onze nieuwsbrief gaan wij alle investeerders in dit project compenseren voor de late start van de looptijd in het project.
Wij beloofden u eerder 15 dagen te compenseren. Echter werd de hypotheek niet 20 maar 25 oktober gevestigd, derhalve berekenen wij de compensatie over 20 dagen.
Wij hebben het bedrag vandaag in uw Wallet gestort. Dit kunt u terugvinden in een aparte regel en is geboekt als rente.
Het bedrag staat niet geboekt in uw overzicht betaalschema dat wij reeds toestuurden.

Met vriendelijke groeten,


Ik kan niet anders zeggen dan keurig opgelost door SiG!
Goed bezig! Bijna alle bedragen aan rente en aflossingen staan ook weer bij de transacties. Ik mis alleen de Schoonbroodstraat 8 - Geleen. Meer mensen last van?
pi_174805698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:22 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Goed bezig! Bijna alle bedragen aan rente en aflossingen staan ook weer bij de transacties. Ik mis alleen de Schoonbroodstraat 8 - Geleen. Meer mensen last van?
Deze heb ik vanmorgen ontvangen
pi_174805852
quote:
12s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:19 schreef escortmk2 het volgende:
Zeker netjes van SiG.

Hebben jullie trouwens al de 25 euro van de Zomeractie ontvangen?
Ik heb er 1 ontvangen en wacht er nog op 1.
pi_174806516
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze heb ik vanmorgen ontvangen
Dank voor je reactie. Ik ga Gijs wel even contacten. De wallet blijft toch de achilleshiel van SiG, daarom wil ik er boven op zitten.
pi_174811190
als er nog mensen zijn die bij Mintos willen gaan investeren, er is een actie waarbij jij (en ik) 1% bonus krijgen van het bedrag dat je de eerste periode investeert. Bij interesse mag je me een pm of dm sturen.
pi_174811348
quote:
12s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:19 schreef escortmk2 het volgende:
Zeker netjes van SiG.

Hebben jullie trouwens al de 25 euro van de Zomeractie ontvangen?
Per bank :) (terwijl hij eigenlijk in de wallet gestort zou worden).
Pecunia non olet
pi_174812786
Laat ze dan meteen die overboekings fee van de wallet af naar je bankrekening verwijderen!
  woensdag 1 november 2017 @ 21:37:58 #111
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_174813030
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Per bank :) (terwijl hij eigenlijk in de wallet gestort zou worden).
nee, nog niets
pi_174813107
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:29 schreef namliam het volgende:
Laat ze dan meteen die overboekings fee van de wallet af naar je bankrekening verwijderen!
Als dat zou kunnen :) Van mij hoeft die hele wallet niet maar goed ik spaar op tot 250 euri en dan koop ik er wat moois van.
Pecunia non olet
pi_174813494
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Per bank :) (terwijl hij eigenlijk in de wallet gestort zou worden).
Klopt maar daar heb ik wel netjes een mail over ontvangen met de reden daarvan.
pi_174813563
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen :) Van mij hoeft die hele wallet niet maar goed ik spaar op tot 250 euri en dan koop ik er wat moois van.
voor mij als kleine investeerder duurt dat erg lang, of SiG moet snel met nog wat leuke projecten komen zodat het wat sneller gaat straks :)
pi_174813705
Juist als kleine investeerder zijn die kosten relatief hoog dus ik zou het lekker een tijd laten staan en dan in 1 keer opnemen, dat scheelt natuurlijk ook.
Pecunia non olet
pi_174814166
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:59 schreef obligataire het volgende:
Juist als kleine investeerder zijn die kosten relatief hoog dus ik zou het lekker een tijd laten staan en dan in 1 keer opnemen, dat scheelt natuurlijk ook.
dat doe ik ook. Wilde alleen zeggen dat wachten tot ¤ 250 rente erg lang duurt. Zolang SiG tenminste elke paar maanden een goed project heeft is het ook goed want dan verrekent het in de wallet.
pi_174814623
Update invorderingsinspanningen van Oneplanetcrowd over lening RG Plastic Recycling in Uithoorn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal wel niks worden dus...
pi_174816084
Mijn gve stats:
68 projecten nog lopend en gezond
8 liggen er nog bij het incassobureau
25 zijn er afgelopen, waarvan 1 faillissement

Bruto rendement: 7.24%
Netto 365d: 4.98%

Ik verwacht dat er nog wel wat uit de defaults terug komt en daarmee net boven de 5% te eindigen.

In de zomer van 2013 begonnen en in het begin een paar missers gemaakt. Daarna beter op de mening van dit forum afgegaan wat tot minder defaults heeft geleid :).
pi_174816283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:27 schreef Beljack het volgende:
Update invorderingsinspanningen van Oneplanetcrowd over lening RG Plastic Recycling in Uithoorn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal wel niks worden dus...
In minder dan een half jaar al het geld weggepist.... man man man...
pi_174816980
OK, ook maar even de statistieken van GvE

Bruto rendement 7,69%
Bruto rendement na aftrek fee 7,14%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 6,21%
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 6,21%
Netto rendement 90d (na aftrek fee en achterstand) 5,72%

Begonnen in februari 2014. Inmiddels 38 projecten. Hiervan zijn er 4 met problemen (voortijdig geheel of vrijwel geheel gestopt met betalen), 9 zijn er inmiddels succesvol afgerond.

Ik lijk vooral in het begin verkeerde keuzes gemaakt te hebben; mijn 2e, 4e en 6e project zijn probleemgevallen. Daarna alleen nog het 20e project. Hoewel dat ook iets te maken heeft met het moment waarop projecten spaak lopen; dat lijkt meestal ergens op 40 à 60 procent van de looptijd te gebeuren. Het is dus logisch dat bij de oudere projecten meer problemen zitten dan bij de nieuwere - die zitten simpelweg nog niet op dat punt.

Inmiddels doe ik vrij weinig meer bij GvE. Van de 38 projecten zijn er 17 uit 2014, 9 uit 2015, 10 uit 2016 en tot nu toe slechts 2 uit 2017. Percentage van de inleg retour is op dit moment 71%.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2017 00:19:34 ]
pi_174818273
Aankondiging nieuw project Wiebke (wel rijkelijk laat vind ik, over 7 weken is het kerst...)
quote:
Het is een tijdje stil geweest. Een aantal van u heeft alweer zin in een nieuwe winkelinvestering heb ik begrepen. Na wat onderhandelingen met eigenaren van panden heb ik gekozen voor een pand aan het Stadsplein 95 in Amstelveen. De eigenaar is nu ook akkoord dat ik het mag huren voor de (door mij gewenste) gebruikersvergoeding. Het plan voor het project ligt ter toetsing bij Kapitaal op Maat en Exyting. Ik verwacht vandaag of morgen een reactie en dan kan de Kerstbeleving wel of geen doorgang vinden. Het is dus nog even spannend. Wanneer het gaat starten hoop ik natuurlijk weer op uw steun en zie ik uw investering graag tegemoet


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 02-11-2017 08:57:11 ]
pi_174819532
Verbeterde voorwaarden kaasspecialist (WvjG):
https://waardevoorjegeld.nl/project/1modgza0jy6
quote:
De franchiseketen de Kaasspecialist is recent overgenomen door De Alexanderhoeve. De Alexanderhoeve is een gezonde franchiseformule met een effectieve marketing. De franchise fee is bij deze franchiseorganisatie bijna 50% lager dan bij de vorige organisatie. Ook de administratie kan voor een veel lager bedrag worden uitgevoerd voor de ondernemer. De ondernemer is daarnaast in gesprek met De Alexanderhoeve over de openstaande lening bij de organisatie. Die afspraken zijn nog niet concreet. Wel is duidelijk dat de druk eraf is. Er is ruimte voor een maatwerkoplossing voor de ondernemer. Dat betekent dat dit bedrag, wat overigens al weer lager is dan bij de plaatsing van de aanvraag, niet meer gefinancierd hoeft te worden via crowdfunding. Dit alles zorgt ervoor dat de financieringsaanvraag aangepast kan worden naar een ook voor investeerders gunstiger voorstel.
pi_174819642
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef djh77 het volgende:
Verbeterde voorwaarden kaasspecialist (WvjG):
https://waardevoorjegeld.nl/project/1modgza0jy6

[..]

[ afbeelding ]
Dat ziet er beter uit! Ze hebben goede ervaringen opgedaan bij de Griekse vakantievilla. Ik ga er nog eens naar kijken.
pi_174819887
FD: "Beleggers en aanbieders maken zich zorgen over stilleggen handel NPEX"

https://fd.nl/beurs/12253(...)illeggen-handel-npex

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174820040
https://www.bedrijventeko(...)erichte-organisatie/

Weer een platform dat wilt stoppen... iemand een idee welke het is?
pi_174820124
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:42 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Dat ziet er beter uit! Ze hebben goede ervaringen opgedaan bij de Griekse vakantievilla. Ik ga er nog eens naar kijken.
Ik heb net even het project op de site bekeken maar daar wordt nog steeds 90K gevraagd. Is dit inside invormatie diehier gepost wordt?
pi_174820164
[..]

Ik heb net even het project op de site bekeken maar daar wordt nog steeds 90K gevraagd. Is dit inside invormatie diehier gepost wordt?
[/quote]

Klopt. Bovenstaande is een bericht aan bestaande inschrijvers. Zodra alle inschrijvers hebben gereageerd op onze wijziging, passen we de gegevens van de aanvraag aan. Het bedrag gaat dan inderdaad ook naar beneden.
pi_174820189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:13 schreef pro-investeerder het volgende:
https://www.bedrijventeko(...)erichte-organisatie/

Weer een platform dat wilt stoppen... iemand een idee welke het is?
Mijn gok:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174820196
Zojuist zag ik dat mijn allereerste CF investering is afgelopen. Deze investing is via FnC (Cotton ball light).

Hoewel er altijd geklaagd wordt over FnC, moet ik zeggen dat het toch wel aardig loopt via FnC. Misschien toch weer eens uitkijken naar een aantal nieuwe projecten.

Er staat ook een "Bewindvoerder Uitbreiden Cliënten" online bij FnC sinds vanaag. Ironisch genoeg heeft hij zelf al 3 jaar een negatief eigen vermogen en een schuld van minimaal 1x zijn jaarwinst. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 2 november 2017 @ 10:29:29 #131
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174820303
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:22 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Mijn gok:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gok mee en zet hier ook op in, maar hebben ze nog maar zo weinig gefund?
Tot nooit .......
pi_174820418
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

dat doe ik ook. Wilde alleen zeggen dat wachten tot ¤ 250 rente erg lang duurt. Zolang SiG tenminste elke paar maanden een goed project heeft is het ook goed want dan verrekent het in de wallet.
Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar als je zeg 50 euro in je wallet hebt staan, en je stort zelf 200 euro bij, dan kun je toch ook een aankoop doen?
Pecunia non olet
pi_174820709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar als je zeg 50 euro in je wallet hebt staan, en je stort zelf 200 euro bij, dan kun je toch ook een aankoop doen?
Ja, klopt en dat werkt prima. Zo boek ik bij ieder nieuw project mijn wallet weer helemaal leeg.
pi_174821421
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:29 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik gok mee en zet hier ook op in, maar hebben ze nog maar zo weinig gefund?
Ik gok mee en mail ze met een aanbod...
  donderdag 2 november 2017 @ 11:41:46 #135
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174821671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:28 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik gok mee en mail ze met een aanbod...
ja leuk. En dan via crowdfunding geld lenen voor de overname. Of gewoon met zn allen kopen zodat iedereen aandeelhouder is.

Zitten we gelijk bij de afm en 'cf nederland' aan tafel.
Tot nooit .......
pi_174821875
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ja leuk. En dan via crowdfunding geld lenen voor de overname. Of gewoon met zn allen kopen zodat iedereen aandeelhouder is.

Zitten we gelijk bij de afm en 'cf nederland' aan tafel.
Ik overwoog al even om zelf maar een platform te beginnen met een aanpak met meer interactie tussen geldnemers en investeerders. Het idee van bijvoorbeeld Collin dat een geldnemer kan profiteren van de marketingwaarde van crowdfunding dus. Ik ga dat niet alleen van de grond kunnen tillen, dus als TDD een partnerschap wil, wil ik mijn tijd er wel in steken. Ik sta er op zich voor open als mensen mee willen doen met tijd en/of geld (stuur evt. maar bericht).
pi_174822449
Gisteren bericht van Symbid gekregen over een bod op de aandelen van project Zelfstroom van een externe partij. Conclusie is dat ze per certificaat van ¤ 20 (waarde destijds 2015) een bod doen van ¤ 24 (20% opslag).

Heeft iemand van jullie dit bod ook gekregen en zo ja wat is je reactie hierop?
pi_174822618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:22 schreef KMW1976 het volgende:
Gisteren bericht van Symbid gekregen over een bod op de aandelen van project Zelfstroom van een externe partij. Conclusie is dat ze per certificaat van ¤ 20 (waarde destijds 2015) een bod doen van ¤ 24 (20% opslag).

Heeft iemand van jullie dit bod ook gekregen en zo ja wat is je reactie hierop?
Dit aanbod heb ik ook ontvangen.
De resultaten vallen, zoals wel vaker, flink tegen t.o.v. de begroting waar de waardering op is gebaseerd. Voor mensen die van de certificaten af willen lijkt het mij een goed bod. Voor de lange termijn investeerder lijkt mij een verkoop niet zinvol. De externe partij wil blijkbaar extra geld in de onderneming stoppen, dit doen ze niet wanneer ze verwachten hier op termijn slechter van te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door william0199 op 02-11-2017 13:07:03 ]
pi_174822730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:34 schreef william0199 het volgende:

[..]

Dit aanbod heb ik ook ontvangen.
De resultaten vallen, zoals wel vaker, flink tegen t.o.v. de begroting waar de waardering op is gebaseerd. Voor mensen die van de certificaten al willen lijkt het mij een goed bod. Voor de lange termijn investeerder lijkt mij een verkoop niet zinvol. De externe partij wil blijkbaar extra geld in de onderneming stoppen, dit doen ze niet wanneer ze verwachten hier op termijn slechter van te worden.
Een rendement van 6-7% staat niet helemaal in relatie tot het hoge risico gehalte lijkt me. Mij lijkt de conclusive dat de externe partij er niet instapt in het kader van liefdadigheid juist.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mynheer007 op 02-11-2017 12:58:08 ]
pi_174822891
Er staat weer een nieuw project op ZPD:

https://www.zonnepanelendelen.nl/project/schinkel

Ik doe weer mee, zowel voor het financiele rendement als het goede gevoel
pi_174822924
Juist dat is ook mijn mening, want anders zullen ze er niet verder in willen stappen. Ze hebben namelijk enige tijd geleden ook al een belang genomen.

Ik ben destijds in een paar projecten ingestapt waarbij het doel was dat er een parel tussen zit die het rendement moet maken. Aangezien niet elke investering het gaat redden.

Er komt een stemming en de meerderheid (51%) neemt uiteindelijk de beslissing.
Kortom ik het het toch niet zelf in handen...

Ik zal deze manier van investeren niet snel weer kiezen
pi_174823019
Kun je niet een update maken dat je graag extra certificaten bij wilt kopen voor ¤ 24,10 als de verkoop niet door gaat? Dan stemt niemand voor. })
pi_174823149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:58 schreef Benger2 het volgende:
Kun je niet een update maken dat je graag extra certificaten bij wilt kopen voor ¤ 24,10 als de verkoop niet door gaat? Dan stemt niemand voor. })
Haha, een uitbreiding van ¤ 300.000 in het belang is mij bij niet goed voor de spreiding!
pi_174823291
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:34 schreef william0199 het volgende:
Dit aanbod heb ik ook ontvangen.
De resultaten vallen, zoals wel vaker, flink tegen t.o.v. de begroting waar de waardering op is gebaseerd. Voor mensen die van de certificaten af willen lijkt het mij een goed bod. Voor de lange termijn investeerder lijkt mij een verkoop niet zinvol. De externe partij wil blijkbaar extra geld in de onderneming stoppen, dit doen ze niet wanneer ze verwachten hier op termijn slechter van te worden.
Lijkt me een logische aanname. De vraag is misschien alleen of er zich in de toekomst, ook al pakt die positief uit, überhaupt nog een moment gaat komen waarop je van je aandelen af kunt als je dat wilt.
  donderdag 2 november 2017 @ 13:20:06 #145
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174823303
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:50 schreef Mynheer007 het volgende:
Er staat weer een nieuw project op ZPD:

https://www.zonnepanelendelen.nl/project/schinkel

Ik doe weer mee, zowel voor het financiele rendement als het goede gevoel
Ik doe ook weer met een zeer bescheiden bedragje mee.
Tot nooit .......
pi_174823625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik doe ook weer met een zeer bescheiden bedragje mee.
Ik wil ook wel graag duurzaam investeren, maar ik hik toch tegen de lange looptijden aan. Veel zonnepaneel-projecten zijn voor 10 jaar of zelfs langer, zoals deze.
pi_174823663
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:50 schreef Mynheer007 het volgende:
Er staat weer een nieuw project op ZPD:

https://www.zonnepanelendelen.nl/project/schinkel

Ik doe weer mee, zowel voor het financiele rendement als het goede gevoel
Ik snap niet waarom ze panelen van 270Wp gebruiken. Dit zijn niet echt actuele waardes.
  donderdag 2 november 2017 @ 13:41:58 #148
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174823693
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:40 schreef djh77 het volgende:
Ik snap niet waarom ze panelen van 270Wp gebruiken. Dit zijn niet echt actuele waardes.
Wat bedoel je? Dit zijn toch vrij normale panelen?
Tot nooit .......
pi_174823744
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:19 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Lijkt me een logische aanname. De vraag is misschien alleen of er zich in de toekomst, ook al pakt die positief uit, überhaupt nog een moment gaat komen waarop je van je aandelen af kunt als je dat wilt.
In het aanbod worden, naar mijn idee, m.n. de negatieve punten benoemd uit de afgelopen jaren. De waarde van een aandeel is echter niet gebaseerd op het verleden, maar ligt in de toekomst. Ik ben dan ook veel meer benieuwd naar de prognose 2017 en 2018.

De samenwerking tussen de partij en Zelfstroom is op 14-01-2016 in een persbericht naar buiten gebracht. Hierin zijn ambitieuze doelstellingen uitgesproken. Nu, 22 maanden later, wil deze partij haar belang uitbreiden. Dit doen ze niet wanneer de samenwerking tegenvalt.
Aangezien het mogelijk is om certificaten onderling te verkopen maak ik me geen zorgen over het niet kunnen verkopen ervan in de toekomst.

Overigens is de "winst" voor degene die pas in september 2015 zijn ingestapt geen 20%, maar 14%. Ik wijs het aanbod dan ook af.
pi_174824004
Ik kan momenteel niet inloggen bij Collin. Meer mensen hier last van?
pi_174824126
Ik heb een update van Lendahand ontvangen mbt NPFC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In de komende maanden, mits u dan nog terugbetalingen dient te ontvangen, sturen wij u elke maand een e-mail met een status update."


he, he, het zou tijd worden....
pi_174824135
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:02 schreef Horsemen het volgende:
Ik kan momenteel niet inloggen bij Collin. Meer mensen hier last van?
Ik heb nergens last van
pi_174824215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:10 schreef william0199 het volgende:

[..]

Ik heb nergens last van
mmm, vreemd.
Ik kan alle pagina's bekijken maar als ik op de inlogpagina klik blijft het blanco.
pi_174824314
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Dit zijn toch vrij normale panelen?
290-320Wp is de standaard
pi_174824316
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:09 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb een update van Lendahand ontvangen mbt NPFC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In de komende maanden, mits u dan nog terugbetalingen dient te ontvangen, sturen wij u elke maand een e-mail met een status update."


he, he, het zou tijd worden....
Ze hebben tot nu toe elke maand een update gestuurd hoor.
pi_174824328
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:22 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Ze hebben tot nu toe elke maand een update gestuurd hoor.
Alleen als je elke maand een terugbetaling verwachtte... Als je een maand niets zou krijgen, kreeg je ook geen update
pi_174824348
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

Alleen als je elke maand een terugbetaling verwachtte... Als je een maand niets zou krijgen, kreeg je ook geen update
Klinkt logisch, want dan heb je ook geen issue
pi_174824404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:24 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Klinkt logisch, want dan heb je ook geen issue
Echt niet logisch wat mij betreft, aangezien ze al maanden achterlopen heb ik iedere maand een issue.
pi_174824442
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Echt niet logisch wat mij betreft, aangezien ze al maanden achterlopen heb ik iedere maand een issue.
Als je issue definieert als een gemiste betaling die maand dan krijg je gewoon een mail, dus ik zie echt het probleem niet.
pi_174824475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:30 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Als je issue definieert als een gemiste betaling die maand dan krijg je gewoon een mail, dus ik zie echt het probleem niet.
De betalingen die begin juni hadden moeten plaatsvinden, worden nu betaald in oktober, november en december. Ik had toevallig geen betaling die begin juni betaald zou worden. Ik zou dus drie maanden lang niets horen mbt een stand van zaken NPFC.
  donderdag 2 november 2017 @ 14:33:18 #161
132191 -jos-
Money=Power
pi_174824482
verkeerde topic :{
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_174824519
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

De betalingen die begin juni hadden moeten plaatsvinden, worden nu betaald in oktober, november en december. Ik had toevallig geen betaling die begin juni betaald zou worden. Ik zou dus drie maanden lang niets horen mbt een stand van zaken NPFC.
Precies.
De informatie was gewoon slecht de afgelopen periode.
Gelukkig zien ze dit nu uiteindelijk zelf ook in en komt er een duidelijke verbetering.
pi_174824654
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

mmm, vreemd.
Ik kan alle pagina's bekijken maar als ik op de inlogpagina klik blijft het blanco.
Dat komt omdat ik zojuist die toko succesvol heb opgenomen, prober eens de nieuwe omgeving op https://www.mailmancrowdfund.nl/inloggen/
pi_174824673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

De betalingen die begin juni hadden moeten plaatsvinden, worden nu betaald in oktober, november en december. Ik had toevallig geen betaling die begin juni betaald zou worden. Ik zou dus drie maanden lang niets horen mbt een stand van zaken NPFC.
Dat is toch normaal dan? Krijg jij van Collin of GvE dan ook berichten over default projecten waar je niet in geinvesteerd hebt?
pi_174824679
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Precies.
De informatie was gewoon slecht de afgelopen periode.
Gelukkig zien ze dit nu uiteindelijk zelf ook in en komt er een duidelijke verbetering.
De informatie was goed, en wordt nu nog beter.
pi_174824809
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:46 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Dat is toch normaal dan? Krijg jij van Collin of GvE dan ook berichten over default projecten waar je niet in geinvesteerd hebt?
De vertraging heeft ook invloed op projecten die begin juli zouden zijn betaald. Ik heb toch recht om te weten dat deze projecten niet in oktober, niet in november, niet in december worden betaald. Tot nu toe wist ik hierover niets omdat ik niet werd geïnformeerd.
pi_174824898
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

De vertraging heeft ook invloed op projecten die begin juli zouden zijn betaald. Ik heb toch recht om te weten dat deze projecten niet in oktober, niet in november, niet in december worden betaald. Tot nu toe wist ik hierover niets omdat ik niet werd geïnformeerd.
Dan krijg je vanaf begin juli toch mails over de status van de vertraagde betalingen van juli? Dus zul je helemaal niet drie maanden lang niets horen zoals je aangeeft.
pi_174824922
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:46 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

De informatie was goed, en wordt nu nog beter.
Die mening delen we dan duidelijk niet.

Voor mij in iedergeval genoeg reden om zolang dit niet netjes is opgelost niet meer te investeren bij Lendahand. Ook baal ik ervan dat er geen rente vergoeding is voor al die maanden achterstand. Klaarblijkelijk staat er voor de geldnemers geen enkele sanctie op te laat betalen.
pi_174824953
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Die mening delen we dan duidelijk niet.

Voor mij in iedergeval genoeg reden om zolang dit niet netjes is opgelost niet meer te investeren bij Lendahand. Ook baal ik ervan dat er geen rente vergoeding is voor al die maanden achterstand. Klaarblijkelijk staat er voor de geldnemers geen enkele sanctie op te laat betalen.
Helemaal eens over die rente. Of er is wel een sanctie, maar ze stoppen het in hun eigen zak.
Maar als de communicatie van LaH reden is om er niet meer te investeren, dan kun je beter helemaal stoppen met crowdfunding, want LaH is nog een van de betere op communicatiegebied.
pi_174825090
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:58 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Dan krijg je vanaf begin juli toch mails over de status van de vertraagde betalingen van juli? Dus zul je helemaal niet drie maanden lang niets horen zoals je aangeeft.
Nee. Ik hoor pas in januari 18 over de stortingen die ze gaan doen over de maand juli. Juli tot en met december is er radiostilte
pi_174825209
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee. Ik hoor pas in januari 18 over de stortingen die ze gaan doen over de maand juli. Juli tot en met december is er radiostilte
Ik heb op 5 juli 10:49 een bericht ontvangen van LaH over de status van de terugbetalingen van begin juli hoor. Dus je loopt hooguit een maand achter bij de mensen die begin juni een terugbetaling hadden moeten krijgen.
pi_174825220
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:02 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Helemaal eens over die rente. Of er is wel een sanctie, maar ze stoppen het in hun eigen zak.
Maar als de communicatie van LaH reden is om er niet meer te investeren, dan kun je beter helemaal stoppen met crowdfunding, want LaH is nog een van de betere op communicatiegebied.
Ik verwacht gewoon beter van Lendahand. Zeker tegen de geboden rente vergoeding.

Mijn mening is verder dat ze ernstig tekort zijn geschoten bij de controle van een leningnemer waaraan ze zoveel geld uitlenen. Je bent als investeerder nog meer als bij andere platforms afhankelijk van hun expertise.
pi_174825256
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:14 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Ik heb op 5 juli 10:49 een bericht ontvangen van LaH over de status van de terugbetalingen van begin juli hoor. Dus je loopt hooguit een maand achter bij de mensen die begin juni een terugbetaling hadden moeten krijgen.
Ok juli wel, maar augustus t/m dec niets
pi_174825302
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik verwacht gewoon beter van Lendahand. Zeker tegen de geboden rente vergoeding.

Mijn mening is verder dat ze ernstig tekort zijn geschoten bij de controle van een leningnemer waaraan ze zoveel geld uitlenen. Je bent als investeerder nog meer als bij andere platforms afhankelijk van hun expertise.
Ik heb een default bij Collin: Vision Multimedia. Laatste bericht dateert van 19 juli. Al 4 maanden geen update. Dat is pas schandalig en een goede reden om daar nooit meer te investeren. Bas Denissen, als ik die naam zie dan lopen de rillingen me al over de rug.

Maar ik voeg dan ook daad bij woord en investeer alleen nog maar bij SiG. De rest is te beroerd om je zuur verdiende geld aan toe te vertrouwen.
pi_174825468
Voorpublicatie nieuwe GvE lening:


https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17113


Naam: Holbox Kartonkiosk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 500.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,66
pi_174825519
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:27 schreef Horsemen het volgende:
Voorpublicatie nieuwe GvE lening:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17113

Naam: Holbox Kartonkiosk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 500.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,66
CEO staat dus al voor 1 milj in prive garant. Heftig (Leeftijd 71)

Aan de andere kant, het bedrijf draait een serieuze omzet en resultaat.
Ben benieuwd waarom de bank hierin niks kan betekenen?
pi_174825591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:30 schreef impact9 het volgende:

[..]

CEO staat dus al voor 1 milj in prive garant. Heftig (Leeftijd 71)

Aan de andere kant, het bedrijf draait een serieuze omzet en resultaat.
Ben benieuwd waarom de bank hierin niks kan betekenen?
Ik vraag me af of zo'n garantstelling overerfbaar is, dus als de erfgenamen de erfenis accepteren, of ze dan automatisch ook een evenredig deel van de garantstelling over nemen.
Het bedrijf zit voor het grootste deel in Polen. Ik vermoed dat Poolse banken nog meer op hun geld zitten dan de Nederlandse. Op Mintos is de rente er ook hoger. Bovendien is er valutarisico met de Euro.

Trouwens: het doel van de financiering is hetzelfde gebleven: de internationale expansie stond er vorige keer ook bij.

[ Bericht 7% gewijzigd door Benger2 op 02-11-2017 15:42:59 ]
pi_174825779
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:30 schreef impact9 het volgende:

[..]

CEO staat dus al voor 1 milj in prive garant. Heftig (Leeftijd 71)

Aan de andere kant, het bedrijf draait een serieuze omzet en resultaat.
Ben benieuwd waarom de bank hierin niks kan betekenen?
Als CEO van Holbox stelt de heer Hol zich hoofdelijk aansprakelijk in privé voor deze lening. Tevens is op deze lening de depotregeling van toepassing voor het geval tijdelijk niet aan de betaalverplichting van een maandtermijn kan worden voldaan.

De vraag is niet alleen of de heer Hol zich hoofdelijk aansprakelijk stelt de vraag is ook of deze aansprakelijkheid ook materieel is. Daar wordt in deze maar ook in de vorige pitch niets over opgeschreven. Vreemd daar GvE hier wel een statement over heeft gemaakt in een van haar nieuwsbrieven.

Daarnaast heb ik gelezen in pitch nr 1 dat de marketing voor 2018 uit eigen middelen zou worden bekostigd. Blijkbaar is er niet genoeg verdient om dit te doen vandaar pitch 2
pi_174825786
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:27 schreef Horsemen het volgende:
Voorpublicatie nieuwe GvE lening:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17113

Naam: Holbox Kartonkiosk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 500.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,66
Zie thread #128 voor de vorige lening. Toen waren er heftige bedenkingen over de cijfers van 2015; want zwaar gepimpt met herwaarderingen vaste activa.
In dat verband vind ik het wel grappig om te lezen dat de huidige accountant de cijfers over 2015 achteraf heeft herzien. **
Bij de vorige lening heb ik gecancelled en bij deze doe ik van aanvang af niet mee.


** edit: correctie eigen vermogen met -381K.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 02-11-2017 16:03:24 ]
Pecunia non olet
pi_174825844
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als CEO van Holbox stelt de heer Hol zich hoofdelijk aansprakelijk in privé voor deze lening. Tevens is op deze lening de depotregeling van toepassing voor het geval tijdelijk niet aan de betaalverplichting van een maandtermijn kan worden voldaan.

De vraag is niet alleen of de heer Hol zich hoofdelijk aansprakelijk stelt de vraag is ook of deze aansprakelijkheid ook materieel is. Daar wordt in deze maar ook in de vorige pitch niets over opgeschreven. Vreemd daar GvE hier wel een statement over heeft gemaakt in een van haar nieuwsbrieven.

Daarnaast heb ik gelezen in pitch nr 1 dat de marketing voor 2018 uit eigen middelen zou worden bekostigd. Blijkbaar is er niet genoeg verdient om dit te doen vandaar pitch 2
Er staat dat deze moreel is.
pi_174826105
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:27 schreef Horsemen het volgende:
Voorpublicatie nieuwe GvE lening:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17113

Naam: Holbox Kartonkiosk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 500.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,66
vorige investeringsronde:

Ontwikkeling webshop ¤ 650.000,-
Marketingplan/activiteiten ¤ 700.000,-

Totaal investeringen ¤ 1.350.000.-

Af: Eigen middelen ¤ 850.000,-

Benodigd ¤ 500.000,-


Deze ronde:

Bestedingsdoel Bedrag

Ontwikkeling webshop ¤ 300.000,-
Marketingkosten (mediacampagnes) ¤ 400.000,-
Machines en ontwikkeling daarvan ¤ 800.000,-

Totaal investeringen ¤ 1.500.000,-

Af: eigen middelen ¤ 1.000.000,-

Benodigd via Geldvoorelkaar.nl ¤ 500.000,-


Een webshop van een miljoen? :o
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_174826119
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:48 schreef impact9 het volgende:

[..]

Er staat dat deze moreel is.
Laat maar in de pitch zetten dat ik het moreel ook volop ondersteun.
pi_174826177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:48 schreef impact9 het volgende:

[..]

Er staat dat deze moreel is.
Dank! Ik zie het nu staan in de voetnoot. Dan had het zeker ook bij de alinea zekerheden moeten staan.

Afijn dus de HA gaat niets opbrengen als het misgaat en GvE volgend jaar langs komt voor zeg 650K. :)
pi_174826337
Twino doed het gewoon weer sinds gisteren. Ik geloof dat het hier mensen onrustig werden van een onderhoudsronde.
Ze hebben een hoop wijzigingen doorgevoerd in hun site.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_174826382
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Twino doed het gewoon weer sinds gisteren. Ik geloof dat het hier mensen onrustig werden van een onderhoudsronde.
Ze hebben een hoop wijzigingen doorgevoerd in hun site.
Het was geen onderhoudsronde, maar dat was blijkbaar het enige scherm dat ze klaar hadden staan.
Er is een excuusmail van Twino gekomen. Er was echt iets flink fout gegaan daar. Ze hebben de hele nacht doorgewerkt om het weer online te krijgen volgens de mail:
I believe we owe you an explanation for yesterday’s downtime of TWINO platform, which was the longest downtime we have experienced to date. Although most of the critical processes, such as loan repayments, were running, we were unable to provide our investors with the access to their accounts, which clearly was a major failure on our side.

This issue was caused by the technical miscommunication between the investment and the lending platforms. As we operate across a number of geographies, fixing the problem required co-operation between multiple teams including platform’s IT team, local lending IT teams, as well as the infrastructure team responsible for our servers and data backups.

As the result, resolving the problem took much longer than we anticipated in the beginning. However, at this point we can say that platform operations are back to normal and none of the investor accounts were affected. We continue close monitoring of all processes, but don’t expect further issues.

I am truly sorry for letting you down yesterday, but I can assure you that nobody on our team went to sleep yesterday until the issue was fixed. It was an experience to learn from, and I am sure this will make us even stronger.

Sincerely,

Jevgenijs Kazanins

P2P Platform Lead

on behalf of the TWINO team
pi_174826404
quote:
99s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:02 schreef CaLeX het volgende:

[..]

vorige investeringsronde:

Ontwikkeling webshop ¤ 650.000,-
Marketingplan/activiteiten ¤ 700.000,-

Totaal investeringen ¤ 1.350.000.-

Af: Eigen middelen ¤ 850.000,-

Benodigd ¤ 500.000,-


Deze ronde:

Bestedingsdoel Bedrag

Ontwikkeling webshop ¤ 300.000,-
Marketingkosten (mediacampagnes) ¤ 400.000,-
Machines en ontwikkeling daarvan ¤ 800.000,-

Totaal investeringen ¤ 1.500.000,-

Af: eigen middelen ¤ 1.000.000,-

Benodigd via Geldvoorelkaar.nl ¤ 500.000,-


Een webshop van een miljoen? :o
Uit pitch Ronde 1
Zijn er naast deze lening nog andere partijen die participeren in het verkrijgen van de benodigde middelen?
Deze lening is bestemd voor gedeeltelijke financiering van de marketingcampagnes 2017. De marketingcampagnes voor 2018 en verder zullen worden gefinancierd uit de eigen vrije kasstromen.


Uit pitch Ronde 2
[i]De investeringen na 2018 zijn gepland om volledig uit eigen middelen te financieren.[/i]

Men moet dus eind 2017 nog wat gaatjes vullen om de liquiditeit op pijl te houden met deze nieuwe 2e ronde lening. Men heeft er wel weer een mooi verhaal omheen geschreven.
pi_174826445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Uit pitch Ronde 1
Zijn er naast deze lening nog andere partijen die participeren in het verkrijgen van de benodigde middelen?
Deze lening is bestemd voor gedeeltelijke financiering van de marketingcampagnes 2017. De marketingcampagnes voor 2018 en verder zullen worden gefinancierd uit de eigen vrije kasstromen.


Uit pitch Ronde 2
[i]De investeringen na 2018 zijn gepland om volledig uit eigen middelen te financieren.[/i]

Men moet dus eind 2017 nog wat gaatjes vullen om de liquiditeit op pijl te houden met deze nieuwe 2e ronde lening. Men heeft er wel weer een mooi verhaal omheen geschreven.
Waarom zou je dat uberhaupt als pitchschrijver in de pitch zetten?!
Dan zet je dus alles op slot in de toekomst, wat betreft vervolgfinanciering.
pi_174826470
https://www.horecacrowdfu(...)regje-Oisterwijk.pdf

vooraankondiging HCN Bregje Oisterwijk

http://www.proeflokaalbregje.nl/uit-eten-in-oisterwijk

Op de betreffende locatie hebben al div restaurants gezeten welke het niet gered hebben.
Is tussen Moergestel & Oisterwijk in, nette locatie, maar je moet er speciaal naar toe, maw locatie is geen impuls locatie als in een centrum van een plaats.

Misschien in de pitch meer info over hoe de toko loopt
pi_174826492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:20 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Het was geen onderhoudsronde, maar dat was blijkbaar het enige scherm dat ze klaar hadden staan.
Er is een excuusmail van Twino gekomen. Er was echt iets flink fout gegaan daar. Ze hebben de hele nacht doorgewerkt om het weer online te krijgen volgens de mail:
I believe we owe you an explanation for yesterday’s downtime of TWINO platform, which was the longest downtime we have experienced to date. Although most of the critical processes, such as loan repayments, were running, we were unable to provide our investors with the access to their accounts, which clearly was a major failure on our side.

This issue was caused by the technical miscommunication between the investment and the lending platforms. As we operate across a number of geographies, fixing the problem required co-operation between multiple teams including platform’s IT team, local lending IT teams, as well as the infrastructure team responsible for our servers and data backups.

As the result, resolving the problem took much longer than we anticipated in the beginning. However, at this point we can say that platform operations are back to normal and none of the investor accounts were affected. We continue close monitoring of all processes, but don’t expect further issues.

I am truly sorry for letting you down yesterday, but I can assure you that nobody on our team went to sleep yesterday until the issue was fixed. It was an experience to learn from, and I am sure this will make us even stronger.

Sincerely,

Jevgenijs Kazanins

P2P Platform Lead

on behalf of the TWINO team
Ik had gisterochtend veel geld in mijn wallet staan uit buybacks. Toen ik weer kon inloggen, was die terugkoop ongedaan gemaakt. Vandaag bericht gekregen dat ze zich terug trekken uit Spanje en de Spaanse leningen gaan terugkopen. Mogelijk hadden ze dat al gedaan, maar waren vergeten de mensen hier over te informeren en hebben ze het toch maar terug gedraaid.
pi_174826530
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:28 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik had gisterochtend veel geld in mijn wallet staan uit buybacks. Toen ik weer kon inloggen, was die terugkoop ongedaan gemaakt. Vandaag bericht gekregen dat ze zich terug trekken uit Spanje en de Spaanse leningen gaan terugkopen. Mogelijk hadden ze dat al gedaan, maar waren vergeten de mensen hier over te informeren en hebben ze het toch maar terug gedraaid.
Hmmmm plausible zouden de Mythbusters zeggen......
pi_174826641
quote:
12s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:27 schreef peterc het volgende:
https://www.horecacrowdfu(...)regje-Oisterwijk.pdf

vooraankondiging HCN Bregje Oisterwijk

http://www.proeflokaalbregje.nl/uit-eten-in-oisterwijk

Op de betreffende locatie hebben al div restaurants gezeten welke het niet gered hebben.
Is tussen Moergestel & Oisterwijk in, nette locatie, maar je moet er speciaal naar toe, maw locatie is geen impuls locatie als in een centrum van een plaats.

Misschien in de pitch meer info over hoe de toko loopt
Als er gewoon weer sprake is van HA dan hoef je je daar niet druk om te maken. De andere zaken lopen volgens mij als een trein (in mijn voormalige woonplaats is het zelfs doordeweeks vol) en daarmee zouden de verplichtingen nagekomen kunnen worden. Is er geen sprake van HA, dan wordt het uiteraard een heel ander verhaal.

Edit: Vergeet het bovenstaande, het betreft een franchiseconstructie. Al met heb ik er wel vertrouwen in want de ondernemer kent de zaak. Daarnaast zal Bregje graag een goede reputatie houden, wat mogelijk nog van pas kan komen mochten de zaken wat minder gaan.

De geprognostiseerde omzet vind ik wel erg hoog, 3k per dag, en gezien je per couvert niet veel meer dan 20 euro zal omzetten, moet je toch elke dag 100 mensen naar je toko zien te krijgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mynheer007 op 02-11-2017 17:15:19 ]
pi_174826654
quote:
12s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:27 schreef peterc het volgende:
https://www.horecacrowdfu(...)regje-Oisterwijk.pdf

vooraankondiging HCN Bregje Oisterwijk

http://www.proeflokaalbregje.nl/uit-eten-in-oisterwijk

Op de betreffende locatie hebben al div restaurants gezeten welke het niet gered hebben.
Is tussen Moergestel & Oisterwijk in, nette locatie, maar je moet er speciaal naar toe, maw locatie is geen impuls locatie als in een centrum van een plaats.

Misschien in de pitch meer info over hoe de toko loopt
Hierbij de Investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 02-11-2017 18:03:44 ]
pi_174826781
Die Holbox man is wel een mannetje. Verhaal geplukt van internet:
https://static.foederer.n(...)/NUANCE05_Holbox.pdf
pi_174827101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Uit pitch Ronde 1
Zijn er naast deze lening nog andere partijen die participeren in het verkrijgen van de benodigde middelen?
Deze lening is bestemd voor gedeeltelijke financiering van de marketingcampagnes 2017. De marketingcampagnes voor 2018 en verder zullen worden gefinancierd uit de eigen vrije kasstromen.


Uit pitch Ronde 2
[i]De investeringen na 2018 zijn gepland om volledig uit eigen middelen te financieren.[/i]

Men moet dus eind 2017 nog wat gaatjes vullen om de liquiditeit op pijl te houden met deze nieuwe 2e ronde lening. Men heeft er wel weer een mooi verhaal omheen geschreven.
Nu bevat golfkarton natuurlijk ook wel een hoop lucht.
pi_174827138
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:07 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Nu bevat golfkarton natuurlijk ook wel een hoop lucht.
_O-
pi_174829074
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:46 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Dat is toch normaal dan? Krijg jij van Collin of GvE dan ook berichten over default projecten waar je niet in geinvesteerd hebt?
Bij GVE en Collin investeer je in projecten bij LAH blijk je te investeren in een partner en zijn de projecten een "leuke" marketingstrategie. Dus ja elke maand heb ik te maken met het 'probleem project' NPFC...en verwacht ik (samen met de medeinvesteerders) een update over het 'project' NPFC waarin ik geinvesteerd heb.

Goede zaak dat ze dat nu eindelijk anders aanpakken
pi_174830716
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:39 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Bij GVE en Collin investeer je in projecten bij LAH blijk je te investeren in een partner en zijn de projecten een "leuke" marketingstrategie. Dus ja elke maand heb ik te maken met het 'probleem project' NPFC...en verwacht ik (samen met de medeinvesteerders) een update over het 'project' NPFC waarin ik geinvesteerd heb.

Goede zaak dat ze dat nu eindelijk anders aanpakken
Ik had er in eerste instantie niet zo veel moeite mee dat er geen extra rente betaald werd maar nu het heel erg lang lijkt te gaan duren vind ik dat LaH gewoon rente moet gaan betalen over de extra looptijd. Wat vinden jullie hier van?
pi_174831013
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik had er in eerste instantie niet zo veel moeite mee dat er geen extra rente betaald werd maar nu het heel erg lang lijkt te gaan duren vind ik dat LaH gewoon rente moet gaan betalen over de extra looptijd. Wat vinden jullie hier van?
De juli betaling zal waarschijnlijk pas plaatsvinden in jan-mrt 18. Er is dan een achterstand van 6-8mnd. Het duurt niet lang meer en er is 12 mnd achterstand. LaH zal wat mij betreft een geste moeten doen door de achterstand niet groter te laten worden van 6mnd en de bedragen uit eigen zak moeten voorschieten. Mocht NPFC uiteindelijk niet alles kunnen terugbetalen zal dat een heel groot effect hebben op de investeringen via LaH. Door de lage rente kan LaH zich eigenlijk geen defaults veroorloven omdat investeerders al heel snel een negatief rendement halen.
pi_174831122
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

De juli betaling zal waarschijnlijk pas plaatsvinden in jan-mrt 18. Er is dan een achterstand van 6-8mnd. Het duurt niet lang meer en er is 12 mnd achterstand. LaH zal wat mij betreft een geste moeten doen door de achterstand niet groter te laten worden van 6mnd en de bedragen uit eigen zak moeten voorschieten. Mocht NPFC uiteindelijk niet alles kunnen terugbetalen zal dat een heel groot effect hebben op de investeringen via LaH. Door de lage rente kan LaH zich eigenlijk geen defaults veroorloven omdat investeerders al heel snel een negatief rendement halen.
Helemaal mee eens, maar het lijkt er vooralsnog niet op dat LaH dit gebaar wil maken. Op basis van de obligatievoorwaarden zou er een rentepercentage per jaar vergoed moeten worden waarmee de vraag is of LaH dit zo maar kan doen.
pi_174831950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:45 schreef william0199 het volgende:

[..]

In het aanbod worden, naar mijn idee, m.n. de negatieve punten benoemd uit de afgelopen jaren. De waarde van een aandeel is echter niet gebaseerd op het verleden, maar ligt in de toekomst. Ik ben dan ook veel meer benieuwd naar de prognose 2017 en 2018.

De samenwerking tussen de partij en Zelfstroom is op 14-01-2016 in een persbericht naar buiten gebracht. Hierin zijn ambitieuze doelstellingen uitgesproken. Nu, 22 maanden later, wil deze partij haar belang uitbreiden. Dit doen ze niet wanneer de samenwerking tegenvalt.
Aangezien het mogelijk is om certificaten onderling te verkopen maak ik me geen zorgen over het niet kunnen verkopen ervan in de toekomst.

Overigens is de "winst" voor degene die pas in september 2015 zijn ingestapt geen 20%, maar 14%. Ik wijs het aanbod dan ook af.
Begrijp ik nu goed dat als ik tegen stem maar de meerderheid stemt voor, mijn certificaten tegen mijn zin in toch verkocht gaan worden?

Zou overigens wel de eerste keer zijn dat ik wat rendement haal bij Symbid, waar ik toch ook een aardig omvangrijke portefeuille heb opgebouwd....
pi_174832360
Weer drie nieuwe op FNC.
“Adminstratiekantoor Inventaris” ziet er niet slecht uit?
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/28823
pi_174832362
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

De juli betaling zal waarschijnlijk pas plaatsvinden in jan-mrt 18. Er is dan een achterstand van 6-8mnd. Het duurt niet lang meer en er is 12 mnd achterstand. LaH zal wat mij betreft een geste moeten doen door de achterstand niet groter te laten worden van 6mnd en de bedragen uit eigen zak moeten voorschieten. Mocht NPFC uiteindelijk niet alles kunnen terugbetalen zal dat een heel groot effect hebben op de investeringen via LaH. Door de lage rente kan LaH zich eigenlijk geen defaults veroorloven omdat investeerders al heel snel een negatief rendement halen.
Eens door deze situatie staat LAH wel erg onder druk.
Ik (en met mij meer verwacht ik) zullen nu voorlopig niet (her)investeren.
Mede door afhandeling maar ook inderdaad dat (ook bij het gros v de andere platforms) de investeerder puur goed is voor het inbrengen van het geld en inwinning v achterstanden (of meeprofiteren bij succesverhalen) ver achterblijven en er niemand lijkt op te komen voor de belangen van de investeerders.

Op dit vlak is er binnen de complete crowdfunding wereld nog genoeg te leren door de platforms
pi_174832797
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:56 schreef OpDieFiets het volgende:
Weer drie nieuwe op FNC.
“Adminstratiekantoor Inventaris” ziet er niet slecht uit?
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/28823
Ziet er op het eerste gezicht mooi uit, echter de cijfers over 2016 roepen bij mij wel vragen op tov de voorgaande jaren. De vaste activa plus 80.0 tov 2015, VV slechts plus 8,0, EV plus 60,0. De winst van 90.0 is dus mn in de vaste activa en EV gegaan, zijn feitelijke inkomen zou dus van 71.0 in 2015 naar 30,0 in 2016 zijn gegaan. Zou kunnen maar......
pi_174833004
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:10 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ziet er op het eerste gezicht mooi uit, echter de cijfers over 2016 roepen bij mij wel vragen op tov de voorgaande jaren. De vaste activa plus 80.0 tov 2015, VV slechts plus 8,0, EV plus 60,0. De winst van 90.0 is dus mn in de vaste activa en EV gegaan, zijn feitelijke inkomen zou dus van 71.0 in 2015 naar 30,0 in 2016 zijn gegaan. Zou kunnen maar......
Dat komt dan eigenlijk goed overeen met het verhaal over de verbouwing die uit de winst/vermogen van het bedrijf is gefinancierd, toch?
pi_174833238
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:17 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Dat komt dan eigenlijk goed overeen met het verhaal over de verbouwing die uit de winst/vermogen van het bedrijf is gefinancierd, toch?
Ja het verhaal kan juist zijn dat hij de financiering volledig uit eigen zak heeft betaald en nu nog een klein deel nodig heeft voor het afmaken van de bouw. Maar opkrikken/leuken van de Vaste Activa en EV kan ook. Het bedrag is gezien de winst relatief gering.
pi_174833686
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:26 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ja het verhaal kan juist zijn dat hij de financiering volledig uit eigen zak heeft betaald en nu nog een klein deel nodig heeft voor het afmaken van de bouw. Maar opkrikken/leuken van de Vaste Activa en EV kan ook. Het bedrag is gezien de winst relatief gering.
Het kan ook zijn dat hij en passant 'vergeten' is zijn IB en ZVW te betalen en dat hij daar door de Fiscus nu aan herinnerd wordt :)
Pecunia non olet
  donderdag 2 november 2017 @ 22:05:53 #207
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_174834420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Die Holbox man is wel een mannetje. Verhaal geplukt van internet:
https://static.foederer.n(...)/NUANCE05_Holbox.pdf
Wie er achter het bedrijf zit is vaak net zo belangrijk als de cijfers zelf, helaas krijg je daar vaak niet veel van mee bij een CF project. Dit lijkt me wel een geschikte man maar zit al in het 1e project.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_174834484
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:05 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wie er achter het bedrijf zit is vaak net zo belangrijk als de cijfers zelf, helaas krijg je daar vaak niet veel van mee bij een CF project. Dit lijkt me wel een geschikte man maar zit al in het 1e project.
Vind je? Ik vind het nogal een eigengereid kereltje dat het belang van cijfers niet inziet en gewoon doet waar hij zelf zin in heeft, alsof het nog een klein eenmansbedrijfje is. RVC te kritisch? Hoppa, weg ermee :) Accountant lastig? ook weg :)
Al met al heeft hij er een leuk bedrijf mee opgebouwd maar laten we hopen dat het geen kaartenhuis is. Het gaat niet zo geweldig als hij doet voorkomen. Ik denk dat we zijn naam komende tijd nog wel eens vaker tegen gaan komen al dan niet in combinatie met wéér een nieuwe financiering.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 02-11-2017 22:13:44 ]
Pecunia non olet
  donderdag 2 november 2017 @ 22:13:47 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_174834616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind het nogal een eigengereid kereltje dat het belang van cijfers niet inziet en gewoon doet waar hij zelf zin in heeft, alsof het nog een klein eenmansbedrijfje is.
Al met al heeft hij er een leuk bedrijf mee opgebouwd maar laten we hopen dat het geen kaartenhuis is. Het gaat niet zo geweldig als hij doet voorkomen. Ik denk dat we zijn naam komende tijd nog wel eens vaker tegen gaan komen al dan niet in combinatie met wéér een nieuwe financiering.
Deze sla ik wel over hoor, maar dit soort gasten red het toch meestal wel. Heb ook wat CF projecten gehad van starters waarvan ik nu denk (achteraf dat wel) dat ze geen flauw idee hadden wat ondernemen is.

Maargoed hoop dat deze 2de mijn 1e weer wat veiliger maakt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 3 november 2017 @ 08:56:31 #210
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174839427
FNC Hoop maar dat-ie gauw vol komt. Zou me een geruststellend gevoel geven. In maart 2014 vroeg hij 47500 bij GVE. Daar nog 18 maanden te gaan.
pi_174839660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:56 schreef crowd-fundi het volgende:
FNC Hoop maar dat-ie gauw vol komt. Zou me een geruststellend gevoel geven. In maart 2014 vroeg hij 47500 bij GVE. Daar nog 18 maanden te gaan.
kun je link naar het GVE project plaatsen, dit ter info voor de eventuele belangstellenden? Thnx
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:25:17 #212
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174839801
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:13 schreef peterc het volgende:

[..]

kun je link naar het GVE project plaatsen, dit ter info voor de eventuele belangstellenden? Thnx
GVE haalt projecten van 6 maanden en ouder van het openbare gedeelte af.
Die patatboer betaalt overigens al 42 keer stipt op tijd (tenminste: voorzover je dat kunt nagaan bij GVE).
Bij nader inzien: Op FNC vraagt hij financiering voor zijn eerste winkel in Maassluis. De GVE-financiering was voor de opening van een tweede pand in Zoetermeer.
pi_174839961
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:13 schreef peterc het volgende:

[..]

kun je link naar het GVE project plaatsen, dit ter info voor de eventuele belangstellenden? Thnx
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174840005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:56 schreef crowd-fundi het volgende:
FNC Hoop maar dat-ie gauw vol komt. Zou me een geruststellend gevoel geven. In maart 2014 vroeg hij 47500 bij GVE. Daar nog 18 maanden te gaan.
Hij zal bij GVE wel afgewezen zijn, waarom ga je anders bij FNC voor 15% rente lenen!!

Nog interessant:

https://www.ad.nl/rotterd(...)oningshoek~a464274d/

[ Bericht 12% gewijzigd door impact9 op 03-11-2017 09:46:50 ]
pi_174840242
In het SiG project Mathenesserweg Rotterdam worden de afgelopen 2 dagen regelmatig investeringen gedaan. Hij zit nu op 81%. Mooi dat dit project ook gaat vollopen.
pi_174840263
ik zit ook in Bryan patat op GVE
Ik heb GVE gevraagd of hij zich in eerste instantie bij GVE had gemeld voor deze nieuwe lening.
heb wel vertrouwen in die tent
pi_174840470
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:56 schreef bleyenburg het volgende:
ik zit ook in Bryan patat op GVE
Ik heb GVE gevraagd of hij zich in eerste instantie bij GVE had gemeld voor deze nieuwe lening.
heb wel vertrouwen in die tent
Toch wel een flink gokje hoor, als je naar zijn cijfers kijkt. Heeft flink wat kortlopende schuld, denk eerder dat de lening bedoeld is om die druk wat te verminderen. FNC kijkt toch nooit wat ze met het geld doen.

Trouwens als je op die handelsnaam gaat zoeken vind je iets heel anders, nogal onduidelijk wie wat is.
Pecunia non olet
pi_174840502
hmmmm
nog maar even verder spitten dan
pi_174840899
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef djh77 het volgende:
Verbeterde voorwaarden kaasspecialist (WvjG):
https://waardevoorjegeld.nl/project/1modgza0jy6

[..]

[ afbeelding ]
Project is nu aangepast op de website. Ik heb mijn inleg nog iets verhoogd. Ziet er beter uit zo.
pi_174841003
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:36 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Project is nu aangepast op de website. Ik heb mijn inleg nog iets verhoogd. Ziet er beter uit zo.
Ik ben nog steeds niet overtuigd. Daarnaast is de tekst bij zekerheden ook wel enigzins misleidend:
quote:
Het risico wordt ingeschat op gemiddeld, nadat de wijziging is doorgevoerd. Doordat nu een lager bedrag nodig is kan het risico voor het gehele deel worden afgedekt middels een 2e hypotheek op de privé woning van Theo van Dongen. De overwaarde op zijn woning bedraagt bij benadering ¤30.000-¤35.000,- Ook de verkorting van de looptijd maakt het risico minder groot.
Bij gedwongen verkoop blijft er van die 35k overwaarde waarschijnlijk niets over, terwijl het nu wordt gepresenteerd als een solide zekerheid.
pi_174841308
Doet iemand mee met de RDM incasso procedure bij KoM?
Ik voel er weinig voor een aardig voorschot te betalen om zekerheden te gaan uitwinnen die KoM niet heeft vastgelegd :{
pi_174841384
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:36 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Project is nu aangepast op de website. Ik heb mijn inleg nog iets verhoogd. Ziet er beter uit zo.
Heeft hij de rest van het geld plotseling niet meer nodig? Het was toch eerst iets in de orde van grootte van 75k? Of heb ik iets gemist?
pi_174841467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:43 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet overtuigd. Daarnaast is de tekst bij zekerheden ook wel enigzins misleidend:

[..]

Bij gedwongen verkoop blijft er van die 35k overwaarde waarschijnlijk niets over, terwijl het nu wordt gepresenteerd als een solide zekerheid.
Ik heb het vooral gezien als een verbetering van de zekerheid. Eerder stond dit als zekerheid voor 90.000,- Nu voor 35.000. Dat zie ik als een verbetering. Ik kijk bij mijn beslissing ook zeker niet alleen naar zekerheden. Want dat is altijd een heel gedoe om die te verzilveren. Wat mij over de streep trekt is de houding van de franchiseketen. Die ziet potentie in de zaak en de sterk verbeterde afloscapaciteit. Ik vind het risico dus wel afgenomen.
pi_174841489
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:18 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Ik heb het vooral gezien als een verbetering van de zekerheid. Eerder stond dit als zekerheid voor 90.000,- Nu voor 35.000. Dat zie ik als een verbetering. Ik kijk bij mijn beslissing ook zeker niet alleen naar zekerheden. Want dat is altijd een heel gedoe om die te verzilveren. Wat mij over de streep trekt is de houding van de franchiseketen. Die ziet potentie in de zaak en de sterk verbeterde afloscapaciteit. Ik vind het risico dus wel afgenomen.
Daarnaast lopen er binnenkort een aantal Rabo leningen af, waardoor het vv afneemt en de gelden die hieraan besteed worden gebruikt kunnen worden voor de annuïteit bij WvjG.
pi_174841491
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:04 schreef impact9 het volgende:
Doet iemand mee met de RDM incasso procedure bij KoM?
Ik voel er weinig voor een aardig voorschot te betalen om zekerheden te gaan uitwinnen die KoM niet heeft vastgelegd :{
Ik heb de mail ook gehad. Twijfel ook erg. Heb voorheen geen goede ervaringen met KOM mbt uitwinnen van niet vastgelegde zekerheden. Bij de laatste procedure had ik enkele vragen gesteld voordat ik een machtiging tekende en die mails zijn tot op heden niet eens beantwoord!!
Als je tekend kan het zomaar zijn dat ze factuur nasturen omdat de kosten hoger uitvallen... Omdat er misschien mensen niet meedoen. Is ook het enige platform wat op deze manier kosten in rekening brengt.
Maar als je niet meedoet moet je er zelf achteraan. Is er nog wat te halen bij mevrouw aangezien belastingdienst blijkbaar ook nog (flinke?) vordering heeft??
pi_174841503
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:43 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet overtuigd. Daarnaast is de tekst bij zekerheden ook wel enigzins misleidend:

[..]

Bij gedwongen verkoop blijft er van die 35k overwaarde waarschijnlijk niets over, terwijl het nu wordt gepresenteerd als een solide zekerheid.
Eigen vermogen 31-12-2016, als ik de r/c vordering op de holding in mindering breng, negatief 138K. :N
Een ondernemer die (door omstandigheden?) vaak niet op de zaak aanwezig is en die een coach naast zich nodig heeft, pff ik weet het niet hoor.

En die 2e hypotheek, de waarde woning is een ruwe schatting begrijp ik.
Pecunia non olet
pi_174841734
Heb zojuist mijn eerste investering / bedrag overgeboekt naar lenderspender.
Het concept vind ik goed bedacht. Echter blijf ik als investeerder kritisch en waak voor piramidespelen.
pi_174841796
Ik zit nog even te kijken naar Bregje Oisterwijk.
https://www.horecacrowdfu(...)al-bregje-oisterwijk

Als ik het goed lees op internet is deze toko ongeveer een jaar geleden geopend.
Vragen die ik heb zijn:
Heeft er al eerder een franchise nemer op gezeten of is deze toko opgezet door de Franchise gever en cashed hij nu de goodwill bij deze nieuwe eerste franchise nemer? Is er al eerder geld opgehaald voor dit filiaal van deze eetwinkel?

Ik zie geen echte omzet gegevens aan de andere kant begrijp ik eruit dat deze jongen al een jaar in die Toko als trainer/bedrijfsleider de scepter zwaait dus hij zal wel een indicatie hebben wat er omgaat voor hij er zelf 60k in steekt. Mijn vraag is steekt hij er zelf 60k contant in of bestaat zijn inbreng in natura dus in werkzaamheden. Weet iemand hoe dat werkt bij overnames door personeel in deze keten?

Kent iemand deze toko en heeft iemand er een idee bij hoe dit gedraaid heeft het afgelopen jaar?
Als ik het goed lees staat alleen de franchise nemer garant voor de gehele lening met HA en is er geen terugkoop garantie of iets dergelijks toch?

Stopt iemand 20k in. Getuigd van vertrouwen, het is een waaghals of een miljonair :) .
pi_174842041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik zit nog even te kijken naar Bregje Oisterwijk.
https://www.horecacrowdfu(...)al-bregje-oisterwijk

Als ik het goed lees op internet is deze toko ongeveer een jaar geleden geopend.
Vragen die ik heb zijn:
Heeft er al eerder een franchise nemer op gezeten of is deze toko opgezet door de Franchise gever en cashed hij nu de goodwill bij deze nieuwe eerste franchise nemer? Is er al eerder geld opgehaald voor dit filiaal van deze eetwinkel?

Ik zie geen echte omzet gegevens aan de andere kant begrijp ik eruit dat deze jongen al een jaar in die Toko als trainer/bedrijfsleider de scepter zwaait dus hij zal wel een indicatie hebben wat er omgaat voor hij er zelf 60k in steekt. Mijn vraag is steekt hij er zelf 60k contant in of bestaat zijn inbreng in natura dus in werkzaamheden. Weet iemand hoe dat werkt bij overnames door personeel in deze keten?

Kent iemand deze toko en heeft iemand er een idee bij hoe dit gedraaid heeft het afgelopen jaar?
Als ik het goed lees staat alleen de franchise nemer garant voor de gehele lening met HA en is er geen terugkoop garantie of iets dergelijks toch?

Stopt iemand 20k in. Getuigd van vertrouwen, het is een waaghals of een miljonair :) .
Ik rijd er regelmatig langs, zoals ik al opmerkte, locatie is tussen Moergestel & Oisterwijk aan een doorgaande weg (+fietsroute). Op zich is de locatie niet verkeerd, maar je moet er echt naar toe met de auto/fiets, geen impuls eet locatie, bovendien zitten in het centrum van Oisterwijk ook div restaurants, waarna je nog op een terrasje wat kunt drinken. Eten en nog wat stappen scenario.

Er is in ieder geval via HCN niet eerder geld opgehaald, toko stond een tijd leeg, toen een hier komt Bregje bord, zat eigenlijk toen te wachten op een pitch van HCN, welke niet kwam, toko nu een jaar open.

Bregje Beinsdorp en volgens ook Woerden zitten ook niet echt in het centrum.

Moet eerlijk zeggen, ik krijg er nog geen hoogte van hoe de toko loopt. De uitbaters ervoor zijn allen gestopt, zat oa ook een WOK i(Keijzer Palace).
Navraag doen bij HCN, omtrent de eigendomsverhoudingen , omzet & R ervaringen vh afgelopen jaar.

Leest alsof het Bregje Oisterwijk opgezet is door de Franchisegever-organisatie, en nu doorgaat naar een personeelslid.
Zo ja , kan ik me niet voorstellen, dat hij instapt in een toko welke onder target draait. Maar ja ... pitch leest alsof

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 03-11-2017 12:00:02 ]
pi_174842238
Nieuwe locaties worden vaker opgezet door de franchiseorganisatie om deze hierna zsm over te dragen aan een franchisenemer, meestal zijn dat ondernemers die al even meedraaien in het bedrijf. Er is nog nooit een locatie vanuit de franchiseorganisatie failliet gegaan, wel zijn er zaken overgedragen aan de franchiseorganisatie of nieuwe franchisenemer. Ik heb vernomen dat er binnenkort nog 2 vestigen overgedragen gaan worden vanuit franchiseorganisatie(Cubanita groep) waarvan er 1 wel is gefinancierd via HCN. Ik ben benieuwd hoe de afwikkeling hiervan zal plaatsvinden. Vervroegde aflossing ineens zou ik geen probleem vinden
pi_174842269
Een ondernemer die (door omstandigheden?) vaak niet op de zaak aanwezig is en die een coach naast zich nodig heeft, pff ik weet het niet hoor.

En die 2e hypotheek, de waarde woning is een ruwe schatting begrijp ik.
[/quote]

Voor de helderheid reageer ik graag even op bovenstaande. De tekst was hier niet duidelijk in, maar inmiddels is de ondernemer zelf weer volledig in zijn winkel aanwezig waardoor omzetten in de stijgende lijn gerealiseerd worden. De tekst is hier ondertussen ook op aangepast.

Er is een taxatie aanwezig van twee jaar geleden, op basis waarvan de overwaarde met redelijke benadering is bepaald.

Hartelijk bedankt voor de reactie(s)!
pi_174842296
Renteverhoging Aankoop beleggingspand Utrecht bij GVE

Update 3-11-2017
Van beide leningen (17122 en 17123) is de rente verhoogd van 5% naar 6%. Tevens is van lening 17123 de looptijd aangepast van 60 maanden naar 36 maanden. Deze wijzigingen hebben geen invloed op de risicoclassificatie 4, in het eerste jaar wordt met de nieuwe condities 82% van het vrij besteedbare inkomen aangewend voor de aflossings- en renteverplichting van beide leningen (was 76%). Na 36 maanden is ongeveer ¤ 53.000.- afgelost op de annuïtaire lening 17122 (was ¤ 98.000,- na 60 maanden).
pi_174842298
HCN heeft het volledige bedrag van Coffee Company overgemaakt gister :)

quote:
Definitieve aflossing Coffee Company

01-11-2017 16:59
Vandaag wordt het nog resterende af te lossen deel naar u overgemaakt. Naast het openstaande resterende aflossingsbedrag, worden uiteraard ook de termijnen overgemaakt die eerder on hold stonden inclusief een rentevergoeding van 8%. Tevens ontvangen investeerders de volledige betaalde bemiddelingsfee (toentertijd 2%) over het geïnvesteerde bedrag retour en 1% extra rente over het openstaande (af te lossen) bedrag per heden. Wij verwachten eind deze week weer een nieuw project te kunnen plaatsen (Proeflokaal Bregje Oisterwijk).
pi_174842311
Nieuwe op GvE (vastgoed zonder HYP):
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17014

Vreemd genoeg achtergesteld op de eerdere 2 projecten via GvE
pi_174842313
iemand een mening over de gevelreiniger op FNC?
pi_174842350
Bregje Oisterwijk is nu gepubliceerd.

Opvallend dat de rente nu lager is dan voor alle voorgaande Bregje/Cubanita-projecten die altijd 7,5% waren.

Desondanks heb ik 'm toch meegenomen omdat ik geloof in dit concept en alle vestigingen die ik ken zonder uitzondering goed bezocht lijken te worden.
pi_174842393
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:14 schreef escortmk2 het volgende:
Bregje Oisterwijk is nu gepubliceerd.

Opvallend dat de rente nu lager is dan voor alle voorgaande Bregje/Cubanita-projecten die altijd 7,5% waren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174842464
Ik snap het wel hoor djh77, maar mag het toch wel jammer vinden ;-)

Overigens heb ik hier volgens mij ook eens gelezen dat de keten volgende projecten niet meer via HCN wilde gaan financieren maar bij de bank.

Hamvraag is dan natuurlijk: zijn er projecten die sindsdien bij de bank zijn gefinancierd? En indien dat het geval is: waarom deze niet? Het moet niet zo zijn dat de bank de Cubanita-krenten uit de pap haalt en de rest aan de crowd overlaat.
pi_174842540
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:21 schreef escortmk2 het volgende:
Ik snap het wel hoor djh77, maar mag het toch wel jammer vinden ;-)

Overigens heb ik hier volgens mij ook eens gelezen dat de keten volgende projecten niet meer via HCN wilde gaan financieren maar bij de bank.

Hamvraag is dan natuurlijk: zijn er projecten die sindsdien bij de bank zijn gefinancierd? En indien dat het geval is: waarom deze niet? Het moet niet zo zijn dat de bank de Cubanita-krenten uit de pap haalt en de rest aan de crowd overlaat.
Ik sla deze toch over , te veel onzekerheid over locatie/omzet en in combinatie met dat ik al een 5 tal van dit soort toko's in mijn portefeuille heb.
pi_174842581
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:04 schreef impact9 het volgende:
Doet iemand mee met de RDM incasso procedure bij KoM?
Ik vind dat KOM dergelijke procedures zelf zou moeten bekostigen, maar ik doe uit principe wel mee. Over die ¤2,- wil ik ook niet moeilijk doen.
pi_174842610
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:27 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik vind dat KOM dergelijke procedures zelf zou moeten bekostigen, maar ik doe uit principe wel mee. Over die ¤2,- wil ik ook niet moeilijk doen.
Bij mij gaat het helaas om een stuk meer.
Ik vind het een erg kwalijke zaak dat ik moet gaan betalen tot uitwinning van zekerheden die ze zelf niet hebben gevestigd (hypotheekrecht!!!)
Als ze dat wel hadden gedaan had ik uiteraard geen twijfel
pi_174842632
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:11 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE (vastgoed zonder HYP):
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17014

Vreemd genoeg achtergesteld op de eerdere 2 projecten via GvE
Veel gepraat over zijn vastgoed en projecten maar weinig informatie over de lening zelf. Ik laat het maar voorbij gaan.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174842693
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:11 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE (vastgoed zonder HYP):
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17014

Vreemd genoeg achtergesteld op de eerdere 2 projecten via GvE
Let op: Een maandtermijn van deze lening wordt pas uitbetaald aan de investeerders nadat in diezelfde maand de maandtermijnen van de twee voorgaande leningen 15133 en 16116 zijn voldaan. Deze vorm van achterstelling zal worden opgenomen in de Overeenkomst Lening.

Vreemd inderdaad. Als ik het goed lees telt dit per maand. Dus je kan hooguit een maand minder krijgen als de investeerders van de andere leningen als het echt mis gaat.
Maar doordat deze lening een depotregeling heeft en de andere vermoedelijk niet wordt het door het depot weer aangezuiverd. Kortom dit had men net zo goet niet op kunnen nemen naar mijn idee.
Maakt de boel nodeloos ingewikkeld!
pi_174843724
Collin-project MCS Jager is gecancelled en met rente teruggestort.
Was dit niet een schip van diezelfde meneer die nu een boot via KOM wil financieren?

Edit: ja, zie Q&A op site KOM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 68% gewijzigd door obligataire op 03-11-2017 13:36:32 ]
Pecunia non olet
pi_174843882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:31 schreef obligataire het volgende:
Collin-project MCS Jager is gecancelled en met rente teruggestort.
Was dit niet een schip van diezelfde meneer die nu een boot via KOM wil financieren?

Edit: ja, zie Q&A op site KOM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie was bij MCS Jager de eerste hypotheekhouder?
pi_174844079
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wie was bij MCS Jager de eerste hypotheekhouder?
Een externe investeerder verstrekt een hypothecaire lening (1e hypotheek van ¤ 1.300.000,-) van ¤ 1.300.000
pi_174844158
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:31 schreef obligataire het volgende:
Collin-project MCS Jager is gecancelled en met rente teruggestort.
Was dit niet een schip van diezelfde meneer die nu een boot via KOM wil financieren?

Edit: ja, zie Q&A op site KOM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verklaart in ieder geval waarom ze deze keer via KoM financieren. Die zullen zich niet in dat soort voorwaarden verdiepen.
pi_174844173
Die r*tten hebben zich waarschijnlijk gerealiseerd dat het allemaal goedkoper kan, ziende dat je bij KOM een scheepje als dit voor 6% kunt financieren en bij KOM houden ze de uitboeking echt niet tegen.
Pecunia non olet
pi_174844301
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Een externe investeerder verstrekt een hypothecaire lening (1e hypotheek van ¤ 1.300.000,-) van ¤ 1.300.000
Bij KOM is de externe financier voor eerste hypotheek ING. Zou de ING bij Collin ook de eXterne financier geweest zijn? :?
pi_174844307
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:08 schreef WvjG het volgende:
Voor de helderheid reageer ik graag even op bovenstaande. De tekst was hier niet duidelijk in, maar inmiddels is de ondernemer zelf weer volledig in zijn winkel aanwezig waardoor omzetten in de stijgende lijn gerealiseerd worden. De tekst is hier ondertussen ook op aangepast.

Er is een taxatie aanwezig van twee jaar geleden, op basis waarvan de overwaarde met redelijke benadering is bepaald.

Hartelijk bedankt voor de reactie(s)!
[/quote]
Dank voor de reactie maar ik houd twijfels met name omdat de zekerheid m.i. niet volledig dekkend is bij een LTV van in het meest gunstige geval 100%. Mede daardoor vind ik de rentevergoeding veel te laag. Vergeleken met de vakantiewoning bijvoorbeeld.
Bij FNC was dit hooguit een C en met 12% rente vermoed ik.
Pecunia non olet
pi_174844450
Op FNC een nieuwe Audio verkoper nu in tweede jaar van zijn bestaan. Cijfers zover die er zijn zijn niet zo slecht. Ben benieuwd naar de cijfers van het lopende jaar , maar die krijgen we niet te zien. Ik laat deze dus lopen.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/29579

Is trouwens het 16e project van FNC deze week. Men timmert behoorlijk aan de weg de laatste tijd. Nu nog de kwaliteit van de projecten omhoog!

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-11-2017 14:13:33 ]
pi_174845653
KoM begint ongeduldig te worden:

quote:
Uit onze administratie is gebleken dat u de verzamelfactuur van de investeringsfee(s)
van 6-3-2017 nog niet heeft voldaan.
De betaaltermijn is, ondanks onze herinneringen, inmiddels ruimschoots verstreken. Via deze link kunt de factuur alsnog en uitsluitend per iDEAL voldoen.

Bij het niet betalen (binnen 5 werkdagen) zijn wij genoodzaakt uw account bij Kapitaal Op Maat te blokkeren.
Ik heb maar weer gereageerd dat ik graag eerst een reactie op mijn vragen ontvang alvorens het geld over te maken.

Weet iemand trouwens of er over het blokkeren van de account iets in de voorwaarden van KoM staat? En als dat niet zo is, ze deze maatregel mogen nemen?
pi_174845925
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:05 schreef Mynheer007 het volgende:
KoM begint ongeduldig te worden:

[..]

Ik heb maar weer gereageerd dat ik graag eerst een reactie op mijn vragen ontvang alvorens het geld over te maken.

Weet iemand trouwens of er over het blokkeren van de account iets in de voorwaarden van KoM staat? En als dat niet zo is, ze deze maatregel mogen nemen?
Volgens mij staat in de voorwaarden dat ze de maandelijkse annuiteit kunnen achterhouden zolang de fee van het project niet is voldaan
pi_174846039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:05 schreef Mynheer007 het volgende:
KoM begint ongeduldig te worden:
Weet iemand trouwens of er over het blokkeren van de account iets in de voorwaarden van KoM staat? En als dat niet zo is, ze deze maatregel mogen nemen?
Artikel 8.2, lid c.
pi_174846446
Volgens mijn administratie (vandaag betaling ontvangen) kan de vlag uit voor een project van IVM: E&G Partyverzorging en Catering.

1x tussentijds een paar dagen later betaald maar verder een prima project van 18 maanden.
pi_174846747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:27 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Artikel 8.2, lid c.
Thanks.
pi_174846841
KOM heeft zover ik weet al aan een aantal Fok!kers bevestigd dat er in dit geval helemaal geen sprake is van een project dat van start gegaan is. Dat heeft er mee te maken dat ze slechts de hoofdsom direct opeisen maar niet de rente. En als er geen project gestart is, is er ook geen fee verschuldigd.
pi_174847009
Nieuwe op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174847237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:26 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx voor het plaatsen.

Ik wist na 2,5 seconde al dat het dit het niet gaat worden en na 20 seconden wist ik het helemaal zeker.
Het is me wat bij Collin de laatste tijd. Een mooi project wordt gecancelled en wat er nieuw komt de laatste tijd is bagger. :N
Pecunia non olet
pi_174847297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx voor het plaatsen.

Ik wist na 2,5 seconde al dat het dit het niet gaat worden en na 20 seconden wist ik het helemaal zeker.
Het is me wat bij Collin de laatste tijd. Een mooi project wordt gecancelled en wat er nieuw komt de laatste tijd is bagger. :N
Kvik vestiging was ook bij KoM meen ik mij te herinneren.
pi_174847836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:55 schreef crowdiefunder het volgende:
Volgens mijn administratie (vandaag betaling ontvangen) kan de vlag uit voor een project van IVM: E&G Partyverzorging en Catering.

1x tussentijds een paar dagen later betaald maar verder een prima project van 18 maanden.
Voor mij mijn eerst afgeronde project🎊🍻💵💰
pi_174847936
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:41 schreef impact9 het volgende:

[..]

Kvik vestiging was ook bij KoM meen ik mij te herinneren.
Klopt. Gun die ondernemers alles, maar heb geen enkele garantie dat ik mijn geld terug ga zien.
pi_174849211
Mintos heeft weer een actie (zie spoiler). Zelf 9 maanden actief met uitsluitend buyback leningen < 24 mnd. Het loopt tot nu toe goed en leningen met meer dan 60 dgn achterstan d worden netjes teruggekocht (resultaat tot nut toe >13% op jaarbasis.)

Secondary markt werkt ook goed met voldoende aanbod en geen fee meer sinds 1 november.

Mocht iemand nog willen starten, zou het fijn zijn als je de code 6JV8P3 zou gebruiken bij de registratie. Voor vragen mag je ook altijd een PM sturen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174851551
quote:
Echt weer lekker rommelig opgeschreven. Je kunt veel van de ccf pitchschrijver vinden, maar het verhaal is meestal goed gestructureerd.
pi_174851746
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:25 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Echt weer lekker rommelig opgeschreven. Je kunt veel van de ccf pitchschrijver vinden, maar het verhaal is meestal goed gestructureerd.
Onroerend goed dat als immateriële vaste activa wordt betiteld, telfouten in de opstellingen, een onverklaarbare stijging van het EV in 2017 en daarna weer een daling van het EV (-72K) in 2018. Ik wacht jullie oordeel af maar ik vind het ook heel rommelig.
Pecunia non olet
pi_174853312
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:10 schreef FINONAF het volgende:
Renteverhoging Aankoop beleggingspand Utrecht bij GVE

Update 3-11-2017
Van beide leningen (17122 en 17123) is de rente verhoogd van 5% naar 6%. Tevens is van lening 17123 de looptijd aangepast van 60 maanden naar 36 maanden. Deze wijzigingen hebben geen invloed op de risicoclassificatie 4, in het eerste jaar wordt met de nieuwe condities 82% van het vrij besteedbare inkomen aangewend voor de aflossings- en renteverplichting van beide leningen (was 76%). Na 36 maanden is ongeveer ¤ 53.000.- afgelost op de annuïtaire lening 17122 (was ¤ 98.000,- na 60 maanden).
Neem hem nu wel mee voor een bescheiden bedrag. Vraag me toch weer af waarom ze het eerst proberen met een te laag percentage.

[ Bericht 1% gewijzigd door ML45 op 03-11-2017 21:58:47 ]
pi_174854834
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:43 schreef ML45 het volgende:

[..]

Neem hem nu wel mee voor een bescheiden bedrag. Vraag me toch weer af waarom ze het eerst proberen met een te laag percentage.
Dat aflossingsvrije deel zal over 36 maanden toch opnieuw gefinancieerd moeten worden zou je zeggen.

En als bestuurder betrokken bij een faillisement stemt me nooit zo vrolijk :)
pi_174854940
Ik doe nu ook mee (met de 8-jarige). Weliswaar een hele hoge LTV maar ik denk dat deze jongen wel weet wat hij doet en hij heeft natuurlijk veel te verliezen qua reeds opgebouwd vermogen.
Dat spreekt me erg aan, dat beide partijen wat te verliezen hebben ;)
Pecunia non olet
  zaterdag 4 november 2017 @ 09:07:41 #270
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_174859213
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:10 schreef FINONAF het volgende:
Renteverhoging Aankoop beleggingspand Utrecht bij GVE

Update 3-11-2017
Van beide leningen (17122 en 17123) is de rente verhoogd van 5% naar 6%. Tevens is van lening 17123 de looptijd aangepast van 60 maanden naar 36 maanden. Deze wijzigingen hebben geen invloed op de risicoclassificatie 4, in het eerste jaar wordt met de nieuwe condities 82% van het vrij besteedbare inkomen aangewend voor de aflossings- en renteverplichting van beide leningen (was 76%). Na 36 maanden is ongeveer ¤ 53.000.- afgelost op de annuïtaire lening 17122 (was ¤ 98.000,- na 60 maanden).
Maakt het wel iets interessanter.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_174859360
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maakt het wel iets interessanter.
Herfinanciering wordt alleen wat minder interessant voor nieuwe investeerders vanwege een hogere ltv
pi_174860489
Maandag 10.00 uur nieuwe propositie op Duurzaaminvesteren

Hoofdsom: ¤700.000
Nominale waarde: ¤1.000 per obligatie (minimale inleg)
Kenmerken: Seniore positie (geen achterstelling).
Rentevergoeding: 5,5% per jaar, gedurende de looptijd van de obligatie (5.1% netto)
Rentebetaling: Jaarlijks
Looptijd: 24 maanden (2 jaren) vanaf de ingangsdatum
Aflossing: Ineens aan het einde van de Looptijd
Zekerheden: Pandrechten op o.a. de activa (systemen) en huurcontracten
Transactiekosten: 0,7% van de nominale waarde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Frandderouw op 04-11-2017 11:24:22 ]
pi_174860808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:18 schreef Frandderouw het volgende:
Maandag 10.00 uur nieuwe propositie op Duurzaaminvesteren

Hoofdsom: ¤700.000
Nominale waarde: ¤1.000 per obligatie (minimale inleg)
Kenmerken: Seniore positie (geen achterstelling).
Rentevergoeding: 5,5% per jaar, gedurende de looptijd van de obligatie (5.1% netto)
Rentebetaling: Jaarlijks
Looptijd: 24 maanden (2 jaren) vanaf de ingangsdatum
Aflossing: Ineens aan het einde van de Looptijd
Zekerheden: Pandrechten op o.a. de activa (systemen) en huurcontracten
Transactiekosten: 0,7% van de nominale waarde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Uitgevende Instelling beoogt de obligatielening aan het einde van de Looptijd te herfinancieren. De herfinanciering is uitgebreid geanalyseerd, waarbij ook rekening is gehouden met een hogere rentestand;

Ik zit hier dan altijd een beetje mee, deze lening wordt aan het einde van de looptijd geheel afgelost, maar dan moet wel de herfinanciering gelukt zijn. Of ben ik dan te negatief?
pi_174860866
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:39 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

De Uitgevende Instelling beoogt de obligatielening aan het einde van de Looptijd te herfinancieren. De herfinanciering is uitgebreid geanalyseerd, waarbij ook rekening is gehouden met een hogere rentestand;

Ik zit hier dan altijd een beetje mee, deze lening wordt aan het einde van de looptijd geheel afgelost, maar dan moet wel de herfinanciering gelukt zijn. Of ben ik dan te negatief?
Als je niet maandag om 10 uur tijd hebt om te investeren, hoef je sowieso er niet over na te denken ;)
pi_174860900
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:42 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als je niet maandag om 10 uur tijd hebt om te investeren, hoef je sowieso er niet over na te denken ;)
Daar heb ik wel tijd voor, bij duurzaaminvesteren is het niet binnen 5 minuten vol is mijn ervaring.

Ik hou toch meer van projecten waarbij afgelost wordt gedurende de looptijd.
pi_174861073
De annuïteit in schijf 2 van de investering bij SiG loopt nu over 15 jaar ipv 30 jaar. Dat is goede verbetering waardoor schijf 2 veel aantrekkelijker wordt


quote:
Schijf 2 - een annuitaire hypothecaire lening van ¤ 65.000,00 gedekt door de vestiging van een tweede hypotheek. Schijf 2 beloopt het deel van 55% tot 80% van de waarde van het te financieren pand in verhuurde staat. De lening heeft een looptijd van 5 jaar. De rente is 5,5% over de rentevast periode van 60 maanden. U ontvangt tijdens de hele rentevast periode een vast maandbedrag dat bestaat uit rente en aflossing. De annuitaire aflossing is berekend alsof de lening 15 jaar zou lopen.
pi_174861515
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:54 schreef Faraday01 het volgende:
De annuïteit in schijf 2 van de investering bij SiG loopt nu over 15 jaar ipv 30 jaar. Dat is goede verbetering waardoor schijf 2 veel aantrekkelijker wordt

[..]

Raar dat ik dit alleen kan lezen wanneer ik op de investeringsknop druk, ik lees het niet in de tekst en de brochure. Ik heb Gijs hierover gemaild om de aan te geven.
EDIT: Site aangepast en Gijs heeft mij zaterdagavond om 21.30 uur een toelichting gemaild!!

[ Bericht 6% gewijzigd door ML45 op 04-11-2017 21:57:17 ]
pi_174862831


[ Bericht 100% gewijzigd door zeilert op 04-11-2017 13:58:34 ]
pi_174862937
nieuw project bij Samen in Geld

https://investeren.sameni(...)straat-19-te-utrecht

In de pitch heb ik het niet gelezen, maar uit het cijjfermateriaal blijkt dat de woning op erfpachtgrond is gebouwd.
Logisch vraag: tot wanneer loopt de huidige erfpacht, wat zijn de huidige kosten en....wat worden de nieuwe kosten
pi_174863323
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:45 schreef zeilert het volgende:
nieuw project bij Samen in Geld

https://investeren.sameni(...)straat-19-te-utrecht

In de pitch heb ik het niet gelezen, maar uit het cijjfermateriaal blijkt dat de woning op erfpachtgrond is gebouwd.
Logisch vraag: tot wanneer loopt de huidige erfpacht, wat zijn de huidige kosten en....wat worden de nieuwe kosten
Goede vraag. Zou je hem even aan SiG kunnen stellen en de reactie hier even kunnen delen?
pi_174863383
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Goede vraag. Zou je hem even aan SiG kunnen stellen en de reactie hier even kunnen delen?
Dat zou ik inderdaad ook wel willen weten. Overigens is dit alweer het derde project van Lex van Hoepen. Maar prettig dat er weer iets te kiezen valt buiten Rotterdam. Ik denk dat ik sowieso meedoe.
pi_174863425
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Goede vraag. Zou je hem even aan SiG kunnen stellen en de reactie hier even kunnen delen?
De vraag heb ik gesteld.
Het antwoord zal ik hier delen.
pi_174863447
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:17 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Dat zou ik inderdaad ook wel willen weten. Overigens is dit alweer het derde project van Lex van Hoepen. Maar prettig dat er weer iets te kiezen valt buiten Rotterdam. Ik denk dat ik sowieso meedoe.
Ik heb al ingeschreven in de eerste schijf en overweeg ook nog iets in de 2e schijf te gaan doen. De financieringsbehoefte ten opzichte van de waarde lijkt me aantrekkelijk.
Pecunia non olet
pi_174863669
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb al ingeschreven in de eerste schijf en overweeg ook nog iets in de 2e schijf te gaan doen. De financieringsbehoefte ten opzichte van de waarde lijkt me aantrekkelijk.
en met de aangepaste annuiteit wordt er in 5 jaar ongeveer een kwart afgelost waardoor het risico wat minder wordt over de looptijd
pi_174863837
quote:
Woonhuis met bedrijfshal moet je lezen als woonhuis zonder bedrijfshal, het is maar een detail maar ik denk ik meld het even.
pi_174863905
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:51 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Woonhuis met bedrijfshal moet je lezen als woonhuis zonder bedrijfshal, het is maar een detail maar ik denk ik meld het even.
Haha inderdaad. KoM zou zich dood moeten schamen. Te gek voor woorden...
quote:
Bij de aankoop van de woning was het mogelijk tevens de bestaande bedrijfshal van 130 m2 te kopen. Daar is niet voor gekozen. Op het totale perceel is voldoende ruimte om aan de achterzijde van de woning een bedrijfsruimte te bouwen.
Deze aanbouw past binnen het bestemmingsplan en de bouw is ook meegenomen in de investeringsbegroting


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 04-11-2017 15:08:38 ]
pi_174864463
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Haha inderdaad. KoM zou zich dood moeten schamen. Te gek voor woorden...

[..]

:( 8)7 :X
pi_174864481
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:20 schreef zeilert het volgende:

[..]

De vraag heb ik gesteld.
Het antwoord zal ik hier delen.
Top.
Ik heb hem overigens ook alvast meegenomen.
pi_174864973
Ik pak de de 1e schijf van SiG ook mee.

Daarnaast zit ik er ook over na te denken om voor het minimumbedrag in te stappen in het Crowdestate project. (https://www.crowdestate.n(...)ntencomplex-chemnitz). Ben er alleen nog niet uit want ik heb geen flauw idee hoe de vastgoedmarkt zich in oost-Duitsland ontwikkeld, en ik snap niet zo goed waarom die partijen kiezen voor financiering via een Nederlands platform.
pi_174865144
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb me net aangemeld met jouw link. Zou leuk zijn als iemand die ook op het punt staat wat geld in dit platform te steken de keten wil doortrekken en mijn link wil gebruiken. _O_

https://www.lenderspender.nl/r/nvsgr45
Ik heb me via jouw link geregistreerd, maar kan ik ook ergens checken of het wel goed is gegaan? Ik zie nergens staan dat ik 25 euro krijg bij investering van 1000 euro.

In het kader van het doortrekken van de keten: registreer via de volgende link, investeer 1000 euro binnen 6 maanden, en dan krijgen jij en ik 25 eur per persoon:
https://www.lenderspender.nl/r/e57mxnc
pi_174866283
Ik las net een artikel op Nu.nl. Het bedrijf NBC, waarin ook Dirk Scheringa participeert, is gedagvaard, omdat ze rekeningen niet kunnen betalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Benger2 op 04-11-2017 20:14:58 ]
pi_174866496
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb me via jouw link geregistreerd, maar kan ik ook ergens checken of het wel goed is gegaan? Ik zie nergens staan dat ik 25 euro krijg bij investering van 1000 euro.

In het kader van het doortrekken van de keten: registreer via de volgende link, investeer 1000 euro binnen 6 maanden, en dan krijgen jij en ik 25 eur per persoon:
https://www.lenderspender.nl/r/e57mxnc
Als je het gedaan hebt via de link gaat het goed. NRDZ kan op zijn pagina zien dat iemand met zijn link zich heeft ingeschreven. Pas nadat jij daadwerkelijk 1000 euro geïnvesteerd hebt (dus na controle legitimatie e.d.) krijgen jullie beiden onmiddellijk de ¤25,- bijgeschreven en daarvan per mail een bevestiging.
pi_174866669
quote:
Als je het gedaan hebt via de link gaat het goed. NRDZ kan op zijn pagina zien dat iemand met zijn link zich heeft ingeschreven. Pas nadat jij daadwerkelijk 1000 euro geïnvesteerd hebt (dus na controle legitimatie e.d.) krijgen jullie beiden onmiddellijk de ¤25,- bijgeschreven en daarvan per mail een bevestiging.
Kun je inmiddels een selectie maken op looptijd van de lening? Mijn grootste bezwaar was dat ik niet leningen van 60mnd wil hebben, maar de grens voor mezelf bij max 36-48 maanden heb liggen.

Op dit moment lijkt het er overigens op dat er geen investeringen beschikbaar zijn.
pi_174867760
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:23 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Kun je inmiddels een selectie maken op looptijd van de lening? Mijn grootste bezwaar was dat ik niet leningen van 60mnd wil hebben, maar de grens voor mezelf bij max 36-48 maanden heb liggen.

Op dit moment lijkt het er overigens op dat er geen investeringen beschikbaar zijn.

Het zou kunnen dat er inderdaad tijdelijk even geen investeringen mogelijk zijn. Het wachten is dan even op nieuwe leningen. Je krijgt dan volgens mij een mailtje als er nieuwe leningen beschikbaar zijn.

Nee, je kan geen keuze maken. Je krijgt een mix van alle lopende en nieuwe (toekomstige) leningen. Op dit moment ongeveer 190 dacht ik.
pi_174869891
Doet LaH vaker na 10 dagen uitkeren, of zijn ze meestal wel op tijd na uitbetalingsdatum?
  zaterdag 4 november 2017 @ 21:02:07 #297
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174870654
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:31 schreef q420856 het volgende:
Doet LaH vaker na 10 dagen uitkeren, of zijn ze meestal wel op tijd na uitbetalingsdatum?
uit de FAQ:
quote:
Wanneer ontvang ik mijn terugbetalingen?
Je ontvangt jouw terugbetalingen op jouw wallet op het moment dat deze terugbetalingen - die doorgaans bij onze Lokale Partners vandaan komen - daadwerkelijk op de daarvoor bestemde bankrekening staan. Normaal gesproken zullen terugbetalingen van leningnemers gedurende de eerste 10 werkdagen van de eerstvolgende maand op jouw wallet worden gezet. Voorbeeld: terugbetalingen die betrekking hebben op de periode tot en met september, kun je gedurende de eerste 10 werkdagen van oktober op jouw wallet verwachten.
Meestal wel op tijd. Dinsdag 14 november zou je de uitbetaling moeten ontvangen. Dat geldt dus niet voor de NPFCbetalingen. VFM (Mongolië) en ABii (Ghana) willen wel eens een of twee dagen later zijn.
pi_174871424
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:02 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

uit de FAQ:

[..]

Meestal wel op tijd. Dinsdag 14 november zou je de uitbetaling moeten ontvangen. Dat geldt dus niet voor de NPFCbetalingen. VFM (Mongolië) en ABii (Ghana) willen wel eens een of twee dagen later zijn.
dus terugbetalingen die op 31 oktober staan kan ik dan 14 november verwachten? Beste tijdsperiode zeg maar.
  zaterdag 4 november 2017 @ 21:54:20 #299
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174871944
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:30 schreef q420856 het volgende:

[..]

dus terugbetalingen die op 31 oktober staan kan ik dan 14 november verwachten? Beste tijdsperiode zeg maar.
klopt. Als je in Cambodja (Kredit) zit waarschijnlijk wat eerder.
pi_174872204
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als je het gedaan hebt via de link gaat het goed. NRDZ kan op zijn pagina zien dat iemand met zijn link zich heeft ingeschreven. Pas nadat jij daadwerkelijk 1000 euro geïnvesteerd hebt (dus na controle legitimatie e.d.) krijgen jullie beiden onmiddellijk de ¤25,- bijgeschreven en daarvan per mail een bevestiging.
Ik heb net even gekeken en zie dat 1persoon met mijn link geregistreerd heeft. Kan niet zien wie. Maar ik denk dus dat dat mijnheer 007 zal zijn daar hij hier gemeld heeft dat hij mijn link heeft gebruikt. Dank daarvoor!!
Heb verder nog geen 25 euro voor deze registratie mogen ontvangen maar dat zal dan nog wel komen als er genoeg geïnvesteerd is voor deze bonus.
pi_174872997
Eigenlijk snap ik niet dat jullie voor Lenderspender gaan. Het risico is volgens mij vergelijkbaar met de consumentenleningen via Lendico. Daar kon je nog een redelijke rente krijgen. Het verwachte netto rendement is volgens mij negatief of hooguit een paar procent. We zullen zien hoe de statistieken er over een paar jaar uit zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')