abonnement Unibet Coolblue
pi_174778486
Loktitel I know.

Waarom is het hier zo rustig op C&H?
Dan is mijn vraag eigenlijk vooral over geschiedenis..
Is het niet (meer) zo interessant, of zijn de FOK!kers wel bezig met geschiedenis, maar dan weinig tot niet op FOK!?

Mijn interesse zelf ligt vooral in het Ottomaanse rijk omdat het voor een groot deel het Midden Oosten heeft gevormd zoals het vandaag de dag is en veel problemen komen door een abrupte val van het rijk.

Qua Europa ligt mijn fascinatie vooral in de eerste wereldoorlog en de middeleeuwen, al moet ik zeggen weet er bar weinig over en moet constant een docu op YT of wiki raadplegen wil ik er basis kennis over opdoen in het geval van de Europese middeleeuwen.

Waar liggen jouw historische interesses?

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2017 13:26:39 ]
pi_174778646
Ik ben geinteresseerd in de geschiedenis van de Balkan, en omringende landen.
Maar ik lees er voornamelijk over en zou niet weten wat voor soort topic ik er over zou moeten openen. Ik zie de toegevoegde waarde niet zo.
pi_174778687
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:32 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ben geinteresseerd in de geschiedenis van de Balkan, en omringende landen.
Maar ik lees er voornamelijk over en zou niet weten wat voor soort topic ik er over zou moeten openen. Ik zie de toegevoegde waarde niet zo.
De toegevoegde waarde zie je natuurlijk pas met de (gebrek aan) reacties erop denk ik zo? Een deel van mijn roots ligt in de Balkan, dus voor mij persoonlijk hoef ik niet lang na te denken om te zeggen dat ik er geïnteresseerd in zou zijn. Maar misschien is de toegevoegde waarde niet inzien een collectief houding onder ons FOK1kers waardoor het hier zo rustig is.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:42:51 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174778813
Ik heb ook Balkanroots, maar dat terzijde.

Mijn persoonlijke probleem met geschiedenis is de ontelbare bronnen die het internet je geeft waar je dan doorheen moet spitten om te kijken wat wel of niet klopt en of er niet gewoon iemand gigantisch ligt te trollen. Dat is ook meteen het probleem voor een forum als FOK! waar ieder potentieel interessant topic al snel een welles nietes spelletje wordt met bronnen uit de diepste krochten van het interwebz.
And so is the past
pi_174778814
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:23 schreef Triggershot het volgende:
Loktitel I know.

Waarom is het hier zo rustig op C&H?
Dan is mijn vraag eigenlijk vooral over geschiedenis..
Is het niet (meer) zo interessant, of zijn de FOK!kers wel bezig met geschiedenis, maar dan weinig tot niet op FOK!?

Mijn interesse zelf ligt vooral in het Ottomaanse rijk omdat het voor een groot deel het Midden Oosten heeft gevormd zoals het vandaag de dag is en veel problemen komen door een abrupte val van het rijk.

Qua Europa ligt mijn fascinatie vooral in de eerste wereldoorlog en de middeleeuwen, al moet ik zeggen weet er bar weinig over en moet constant een docu op YT of wiki raadplegen wil ik er basis kennis over opdoen in het geval van de Europese middeleeuwen.

Waar liggen jouw historische interesses?
Molukse treinkaping
pi_174778854
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:42 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb ook Balkanroots, maar dat terzijde.

Mijn persoonlijke probleem met geschiedenis is de ontelbare bronnen die het internet je geeft waar je dan doorheen moet spitten om te kijken wat wel of niet klopt en of er niet gewoon iemand gigantisch ligt te trollen. Dat is ook meteen het probleem voor een forum als FOK! waar ieder potentieel interessant topic al snel een welles nietes spelletje wordt met bronnen uit de diepste krochten van het interwebz.
Dat is een beetje de condoom van veel vruchtbare topics inderdaad.
pi_174778925
Ik ben geïnteresseerd in het oudere verleden. Het begin van de mens en de overgang naar landbouw. Neolithicum enzo.

Daarnaast ook biologische geschiedenis. Denk aan het ontstaan van het leven. Ontstaan van humanoiden en homo sapiens.

Over het algemeen vind ik geschiedenis wel boeiend. Meer de gevolgen en echte verandering in technologie en denken dan een groot rijk of losse personen... Op een enkeling na (zoals Darwin, Newton of einstein)
Whatever...
pi_174782135
quote:
Waar liggen jouw historische interesses?
19e - /begin 20e eeuwse Engelse ontdekkingsreizigers en militaire avonturen in verre oorden. Zoals bijvoorbeeld de "Great Game"in centraal Azië, de Noordwestelijke doorvaart in het Noordpoolgebied, Australië.

Verder is WO2 natuurlijk ook erg interessant, heb me tot nu toe vooral gericht op het Japanse gedeelte daarvan en verder zijn ook de kat-en-muis spelletjes die in (wederom) verre oorden werden uitgevochten ook erg leuk om over te lezen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:38:22 #9
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174789114
Toen ik net begon met studeren had ik vooral belangstelling voor de eerste helft van de twintigste eeuw en de Napoleontische tijd. Al doende ben ik in een soort rabbit hole terechtgekomen, waarschijnlijk wel herkenbaar voor sommigen hier. Uiteindelijk was ik vooral bezig met de westerse (kunst)geschiedenis van de vijf- en zestiende eeuw, en daar ben ik vervolgens altijd blijven hangen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:49:07 #10
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174789570
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:23 schreef Triggershot het volgende:
Waarom is het hier zo rustig op C&H?
Dan is mijn vraag eigenlijk vooral over geschiedenis..
Is het niet (meer) zo interessant, of zijn de FOK!kers wel bezig met geschiedenis, maar dan weinig tot niet op FOK!?
Ik merk dat de activiteit in C&H al tijden terugloopt, vergelijk de huidige situatie maar eens met die van een jaar of vijf, zeven, geleden, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen.

In ieder geval zijn veel vaste posters verdwenen en nooit meer teruggekomen. Dat verschijnsel heeft zijn weerslag op heel de site (of tenminste het forum), maar hier zie je het in extremis, denk ik, omdat C&H om te beginnen al een stiller hoekje was. Zie bijvoorbeeld de quiz, die altijd leerzaam was, veel lurkers had een periode heel goed liep, maar na verloop van tijd gewoonweg doodbloedde. Ik zou zo niet direct weten hoe het tij te keren valt.

Ben ook wel benieuwd wat de vaste lezers hier graag aan (andere) content zouden zien.
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2017 @ 01:41:59 #11
88815 The_Emotion
98.3
pi_174795508
Mijn historische interesse gaat uit naar de Gouden Eeuw, de ontdekkingsreizen, de (Spaanse) verovering van Amerika en daarmee de verloren beschavingen van Azteken en Inca's.

Daarbij nog even zeggen dat ik afgelopen zondag in Hoorn het Museum van de 20e eeuw heb bezocht, wat een feest van herkenning is (zeker voor de oudere generatie)
Maar ook leuk om te zien hoe alles in een rap tempo veranderd is en hoe huisinrichting een hele andere wending kreeg door televisie.
Toch denk ik dat huisinrichting van voor 1930 heel erg weinig veranderde in die paar eeuwen daarvoor.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 1 november 2017 @ 08:57:39 #12
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174797273
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:23 schreef Triggershot het volgende:

Waar liggen jouw historische interesses?
Mijn interesse begon als klein jochie bij WO2. Maar al snel begon dat veel breder te worden. WO1, het interbellum en de koude oorlog werden ook interessant. Later verplaatste mijn interesse zich meer richting de oudere geschiedenis.

Tegenwoordig ligt mijn interesse wat meer op het gebied van Archeologie. Maar boeken m.b.t. geschiedenis blijf ik verslinden. Van de biografieën van Harry Patch en Hans von Luck (aanraders!), "Gulag" van Anna Applebaum, Malleus Maleficarum (Hammer of Witches) van Henricus Institoris tot De bello Gallico van Julius Caesar.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 1 november 2017 @ 15:50:02 #13
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174804852
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 01:41 schreef Remqo het volgende:
Toch denk ik dat huisinrichting van voor 1930 heel erg weinig veranderde in die paar eeuwen daarvoor.
Dat is goed te lezen in bv "Hoe God verdween uit Jorwerd" van Geert Mak. Dat er eeuwenlang vrij weinig verschil was in het leven tot aan de jaren 40/50. Interessant wel.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 1 november 2017 @ 15:51:17 #14
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174804884
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:49 schreef Nibb-it het volgende:

Ben ook wel benieuwd wat de vaste lezers hier graag aan (andere) content zouden zien.
Dit ja! ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_174807633
Ik ben vooral geïnteresseerd in de middeleeuwen en de 17e en 18e eeuw, met de focus op politieke en militaire geschiedenis.

Voor mijn beroep (archeoloog) heb ik de voorkeur voor de middeleeuwen en nieuwe tijd(1500-heden). Maar dat zijn voorkeuren, in mijn dagelijkse werkzaamheden kom ik van alles tegen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Admin vrijdag 3 november 2017 @ 14:29:29 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_174844917
WO1
Tudortijd en net pré Tudortijd
Ottomaanse rijk.
Katharen/spanje/katholisisme
Het vroegere Bagdad en het verdwijnen van totale civilisaties
Indianen. (daar is bitter weinig goeds over te vinden)
En ik zou graag een gedegen biografie van Prins Claus willen zien. ( maar die is er niet)
Indonesië en de molukken, KNIL, Japanse bezetting, treinkaping ( beetje op ene hoop gekieperd)

Dat was het wel ongeveer :o
Oh ja nee, Rozenkruisers, Opus Dei, leylijnen, Vrij Metselaars inquisitie
maar dat is wel koppelbaar aan Katharen/Spanje/katholisisme en ottomanen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 6 november 2017 @ 06:47:33 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174897532
Ik vind C&H op zich interessant maar in politiek en oorlog ben ik totaal niet geïnteresseerd en al helemaal niet in oorlogen na 1900. En dat is toch wel waar hier de nadruk op schijnt te liggen. Net als op andere meer uitgekauwde onderwerpen.

Rechtshistorische zaken (galgen, grensstenen, etc) in de Nederlanden hebben nu volop mijn aandacht, periode ca. 800 - 1795.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 november 2017 @ 08:44:40 #18
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174898223
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 06:47 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vind C&H op zich interessant maar in politiek en oorlog ben ik totaal niet geïnteresseerd en al helemaal niet in oorlogen na 1900. En dat is toch wel waar hier de nadruk op schijnt te liggen. Net als op andere meer uitgekauwde onderwerpen.

Rechtshistorische zaken (galgen, grensstenen, etc) in de Nederlanden hebben nu volop mijn aandacht, periode ca. 800 - 1795.
Topics over die onderwerpen zouden wel interessant zijn. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 6 november 2017 @ 08:46:49 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174898251
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 08:44 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Topics over die onderwerpen zouden wel interessant zijn. ^O^
Maar komt daar dan ook discussie over?
pi_174898294
Er valt gewoon weinig te discussiëren over feiten.
Ik ben zelf gek van historie maar ik ben zelden in dit subforum te vinden :@ ja ik volg het nieuws-topic zeg maar... Dat is dan ook meteen het enige topic wat actief is :P
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 november 2017 @ 09:03:42 #21
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174898466
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 08:49 schreef Elvi het volgende:
Er valt gewoon weinig te discussiëren over feiten.
Ik ben zelf gek van historie maar ik ben zelden in dit subforum te vinden :@ ja ik volg het nieuws-topic zeg maar... Dat is dan ook meteen het enige topic wat actief is :P
Toch eens wat vaker kijken dan, er is wel meer actief hier dan dat topic. :D
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 08:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar komt daar dan ook discussie over?
Dat zal afhankelijk zijn van de opzet van een topic. Is het een "verzamel feitjes over grenspalen" topic of stuur je op een discussie over het nut en gebruik van die palen? Maar zo druk als bv in NWS zal het niet worden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_174900286
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:29 schreef yvonne het volgende:
WO1
Tudortijd en net pré Tudortijd
Ottomaanse rijk.
Katharen/spanje/katholisisme
Het vroegere Bagdad en het verdwijnen van totale civilisaties
Indianen. (daar is bitter weinig goeds over te vinden)
En ik zou graag een gedegen biografie van Prins Claus willen zien. ( maar die is er niet)
Indonesië en de molukken, KNIL, Japanse bezetting, treinkaping ( beetje op ene hoop gekieperd)

Dat was het wel ongeveer :o
Oh ja nee, Rozenkruisers, Opus Dei, leylijnen, Vrij Metselaars inquisitie
maar dat is wel koppelbaar aan Katharen/Spanje/katholisisme en ottomanen.

Heb je daar wat boeken/tips over?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 november 2017 @ 11:17:11 #23
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174900344
quote:
17s.gif Op maandag 6 november 2017 11:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je daar wat boeken/tips over?
Ken je "Malleus Maleficarum" al? Het handboek om heksen aan te pakken tot de Inquisitie het boek censureerde. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_174900607
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 09:03 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Toch eens wat vaker kijken dan, er is wel meer actief hier dan dat topic. :D

[..]


Nee :(
pi_174900642
Wat ook wel leuk is, is om wat meer meets vanuit C&H te organiseren. Naar het Archeon ofzo, of andere musea.

Of een keer een workshop volgen over historische gerechten. Ook leuk als prijsvraag misschien :D Of daar gewoon hier een topic over starten (en niet in CUL).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')