abonnement Unibet Coolblue
pi_174774605
De feestdagen staan weer voor de deur en dat betekent dat er (waarschijnlijk weer) gesmuld gaat worden.

Wat is jouw favoriete (kerst)gerecht , hoe maak je het ? Bereidingstips voor een lekkere hap ?

Wijntjes, biertjes, borrels. Alle aanradertjes deel het hier :D !
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:37:20 #2
186611 Haags
pi_174774634
Ben wel een beetje klaar met dat standaard gourmet gedoe, dus wij doen de laatste jaren een thema eraan verbinden. Italiaans, Grieks noem het maar op. Voor dit jaar nog niks besloten.
Zonder wrijving geen glans
pi_174774892
Ik ook wel, fondue hoeft voor mij ook niet eigenlijk. Ik duik liever de keuken in met goed vlees en verse groenten en maak er dan wel wat moois van. Alleen ik weet nog niet wat precies. Lamskoteletten, Entrecote, Angus zijn de vleessoorten die ik in gedachten heb. Qua jus / saus een rode port jus of zelf een gebonden jus maken met een beetje knoflook en een druppeltje honing.
pi_174809299
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:35 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
De feestdagen staan weer voor de deur en dat betekent dat er (waarschijnlijk weer) gesmuld gaat worden.

Wat is jouw favoriete (kerst)gerecht , hoe maak je het ? Bereidingstips voor een lekkere hap ?

Wijntjes, biertjes, borrels. Alle aanradertjes deel het hier :D !
Ik denk dat mijn kerstmaal op kerstavond andermaal een feestelijk geheel zal zijn zoals je o.a. hier = 2014 en hier in mijn eigen CUL topic kan zien. De vraag is echter of ik het gewoon in mijn eigen CUL topic weer zal posten of hier in FEE. (anders link ik wel in FEE naar mijn eigen CUL topic voor de geintresseerden)
pi_174826446
Klink goed en ziet er goed uit Iwanius. Kan ook andersom, in CUL doorlinken naar hier, aangezien CUL het hele jaar open is, en de gerechten wat mij betreft niet na 2 maanden hoeven te verdwijnen hier.
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 08:29:17 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174859004
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:52 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Angus zijn de vleessoorten die ik in gedachten heb.
Angus is geen vleessoort maar een rundveeras.

Beetje gehypt vind ik, het ras zegt niks over hoe de koe is gehouden.

Oom van me heeft wat Fleckvieh runderen. Die zijn kunnen altijd buiten en hebben behoorlijk wat ruimte. Dat ras wordt hier niet zo geprezen als Angus, toch smaakt het beter dan Angus wat je in de super koopt :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174904830
Ik ga kip met patat klaarmaken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_175024787
Ik wil met kerst avond graag een tafel vol met mini toetjes maken. Omdat het idee een beetje is dat we een gezellige avond gaan hebben waar iedereen hapjes achtige hoofdgerechtjes meeneemt, zodat we een tafel hebben om van te smullen en dan wil het toetje organiseren.

Normaal zou ik het zelf helemaal perfect willen doen, voor, hoofd, na. Maar dat lukt me qua paniek klachten gewoon niet meer. Hebben jullie misschien tips voor leuke dingen die je bijvoorbeeld al 1 of twee dagen van te voren kan maken? Om het extra moeilijk te maken mag het ook niet teveel kosten.
(Ik heb wel heel veel koekjes vormen, spuitmondjes, kleurstoffen etc. door de jaren heen verzameld omdat het mijn hobby is).
Ik had wel al wat kleine dingetjes gezien:


Maar dan in kerstthema. Dit kan ik prima een paar dagen van te voren maken toch. En buiten de koelkast bewaren? :@ In de schuur is het wel lekker koud natuurlijk, goed afgedekt.


Maar dan misschien wel in een andere smaak cake als blijkt dat er veel chocola tussen zit. En ik zou kerstboom uitstekers kunnen gebruiken. Maar dan wel pas op de dag zelf want dan blijven de randjes het lekkerst.

Mini cheesecakejes is misschien ook wel lekker. Maar ik heb zelf natuurlijk een vrij standaard reportoir en misschien komen jullie wel met simpele maar leuke dingen waar ik zelf nooit aan zou denken.

Meringues zijn ook wel een goede trouwens.
pi_175090214
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:10 schreef Fripsel het volgende:
Ik wil met kerst avond graag een tafel vol met mini toetjes maken. Omdat het idee een beetje is dat we een gezellige avond gaan hebben waar iedereen hapjes achtige hoofdgerechtjes meeneemt, zodat we een tafel hebben om van te smullen en dan wil het toetje organiseren.

Normaal zou ik het zelf helemaal perfect willen doen, voor, hoofd, na. Maar dat lukt me qua paniek klachten gewoon niet meer. Hebben jullie misschien tips voor leuke dingen die je bijvoorbeeld al 1 of twee dagen van te voren kan maken? Om het extra moeilijk te maken mag het ook niet teveel kosten.
(Ik heb wel heel veel koekjes vormen, spuitmondjes, kleurstoffen etc. door de jaren heen verzameld omdat het mijn hobby is).
Ik had wel al wat kleine dingetjes gezien:

[ afbeelding ]
Maar dan in kerstthema. Dit kan ik prima een paar dagen van te voren maken toch. En buiten de koelkast bewaren? :@ In de schuur is het wel lekker koud natuurlijk, goed afgedekt.

[ afbeelding ]
Maar dan misschien wel in een andere smaak cake als blijkt dat er veel chocola tussen zit. En ik zou kerstboom uitstekers kunnen gebruiken. Maar dan wel pas op de dag zelf want dan blijven de randjes het lekkerst.

Mini cheesecakejes is misschien ook wel lekker. Maar ik heb zelf natuurlijk een vrij standaard reportoir en misschien komen jullie wel met simpele maar leuke dingen waar ik zelf nooit aan zou denken.

Meringues zijn ook wel een goede trouwens.
Je kan met fruit leuke dingen doen en ijs. Weinig werk en makkelijk. Muffins kan je nog wel een dag van te voren bakken en is ook niet heel duur. En ovenschotel van Lidl is ook met een oogwenk klaar. Scheelt je al een hoop gedoe en stress.
pi_175128518
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:10 schreef Fripsel het volgende:

[knip]



:9~ Ik ben echt een 'sucker' voor dit soort lekkernijen. Zoooo slecht (calorierijk) maar zooo lekker.
pi_175153839
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 10:49 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:9~ Ik ben echt een 'sucker' voor dit soort lekkernijen. Zoooo slecht (calorierijk) maar zooo lekker.
Met een likeurtje als Drambuie ernaast of Grand Marnier, een goeie Griffin :7 , JA ! :9~
pi_175240770
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:10 schreef Fripsel het volgende:
Ik wil met kerst avond graag een tafel vol met mini toetjes maken. Omdat het idee een beetje is dat we een gezellige avond gaan hebben waar iedereen hapjes achtige hoofdgerechtjes meeneemt, zodat we een tafel hebben om van te smullen en dan wil het toetje organiseren.

Normaal zou ik het zelf helemaal perfect willen doen, voor, hoofd, na. Maar dat lukt me qua paniek klachten gewoon niet meer. Hebben jullie misschien tips voor leuke dingen die je bijvoorbeeld al 1 of twee dagen van te voren kan maken? Om het extra moeilijk te maken mag het ook niet teveel kosten.
(Ik heb wel heel veel koekjes vormen, spuitmondjes, kleurstoffen etc. door de jaren heen verzameld omdat het mijn hobby is).
Ik had wel al wat kleine dingetjes gezien:

[ afbeelding ]
Maar dan in kerstthema. Dit kan ik prima een paar dagen van te voren maken toch. En buiten de koelkast bewaren? :@ In de schuur is het wel lekker koud natuurlijk, goed afgedekt.

[ afbeelding ]
Maar dan misschien wel in een andere smaak cake als blijkt dat er veel chocola tussen zit. En ik zou kerstboom uitstekers kunnen gebruiken. Maar dan wel pas op de dag zelf want dan blijven de randjes het lekkerst.

Mini cheesecakejes is misschien ook wel lekker. Maar ik heb zelf natuurlijk een vrij standaard reportoir en misschien komen jullie wel met simpele maar leuke dingen waar ik zelf nooit aan zou denken.

Meringues zijn ook wel een goede trouwens.
Wat dacht je van miniglaasjes tiramisu? Ook goed van tevoren te maken, omdat de drank nog moet intrekken. ;) Of scroppino?
Of de lemon posset van Minilot uit het Fok! Kookboek ? Kost niks en heel makkelijk te maken.

Meer inspiratie : https://www.culy.nl/recepten/de-afsluiting-van-kerst-le-petit-grand-dessert/
http://www.laurasbakery.nl/10-zoete-recepten-zonder-oven/
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')