ik kan wel verzinnen wat ik van 'TM' als afkorting kan maken.quote:Op woensdag 8 november 2017 20:35 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat is mijn handtekening/signature hier op FOK! TM
Bedenk jij maar eens waar de T voor staat
™
facedownie?quote:
Behoorlijk.quote:Op donderdag 9 november 2017 20:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Mensen die tegen het verkeer inrijden.
Vooral op de snelweg vet irritant.
Een beetje een raar bericht eigenlijk. De oorzaak van dit ongeluk is niet het uitvoegen maar het op de rem trappen van de automobilist. Daar zit een boel oorzaak en gevolg vóór.quote:Op zondag 12 november 2017 07:40 schreef Fixers het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html
Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
Die acties zoals die van de automobilist gebeuren heel vaak. Gelukkig heb ik niet zo'n automatisch remsysteem, anders zou ik best wel eens een keertje stil komen te staan.quote:Op zondag 12 november 2017 07:40 schreef Fixers het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html
Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
Oorzaak was dus de trucker die achter de andere trucker te dicht aan het plakken was.quote:Op zondag 12 november 2017 07:50 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De oorzaak van dit ongeluk is niet het uitvoegen maar het op de rem trappen van de automobilist. .....
..... Maar vrachtwagens rijden vaak in een lange rij erg dicht op elkaar en ter hoogte van afritten kan dat best vervelend zijn.
Dat zeg ik niet, het komt omdat de automobilist remde, niet omdat hij voor de vrachtwagen uitvoegt. Raar dat der weer een heel artikel wordt gewijd aan een bepaalde ergernis, maar de feitelijke oorzaak een beetje weggemoffeld wordt.quote:Op zondag 12 november 2017 09:42 schreef Ridocar het volgende:
Ja, die arme automobilist kon er helemaal niets aan doen.
Het is dan ook een gevalletje oorzaak/gevolg. Vrachtauto's moeten idd afstand houden, net als alle weggebruikers, en luxe wagens moeten op tijd ergens voorsorteren als ze eraf moeten, óók net als alle weggebruikers. Net als dat lichtsignalen niet heel veel zin hebben als zoiets alleen maar voor irritatie of schrikreacties zorgen (daarbij wil ik in het midden laten wat de bedoeling was van de remactie van automobilist).quote:Op zondag 12 november 2017 10:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, het komt omdat de automobilist remde, niet omdat hij voor de vrachtwagen uitvoegt. Raar dat der weer een heel artikel wordt gewijd aan een bepaalde ergernis, maar de feitelijke oorzaak een beetje weggemoffeld wordt.
Uit het artikel:quote:Op zondag 12 november 2017 07:40 schreef Fixers het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ens-naar-rechts.html
Trucker vraagt om niet meer kort voor vrachtwagens nog even uit te voegen. In dit geval zou de automatische noodrem getriggerd zijn door een auto die precies dat deed.
in dit geval was het een brakecheck. Tenminste, dat lijkt het verhaal van de chauffeur te zijn.quote:Op zondag 12 november 2017 16:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uit het artikel:
"Als de chauffeur niet op dat signaal reageert, bijvoorbeeld door onoplettendheid, dan zet de noodremfunctie de wagen zelfstandig stil. "
Nee, ongezien van de linker rijstrook in ene naar rechts zwaaien naar de uitvoegstrook is heel veilig.quote:Op zondag 12 november 2017 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Debiele vrachtwagenchauffeurs. Hier ook vaak gewoon een paar die lekker links blijven rijden, omdat ze na 10 km ergens moeten uitvoegen. Dan haal ik hem via rechts en gaat ie lopen seinen. Hier op het industrieterrein gooien ze hun vrachtwagen ook gewoon ervoor. Je remt maar. En wat is dit voor advies: "Ga op tijd rechts rijden, tussen ons in. Chauffeurs laten dan echt wel wat ruimte om in te voegen." Natuurlijk... Als je tussen vrachtwagens propt dan gaan ze je zo ziek kleven dat je uit angst er weer uit wil. En als die voor je remt ben jij verplet.
Ik denk inderdaad niet dat die invoegactie ervoor zorgt dat het automatische remsysteem aan gaat. Met de auto pilot in m'n Tesla reageert hij ook bijna nooit als iemand me snijdt, omdat ze in de meeste gevallen niet echt afremmen en dezelfde snelheid of iets sneller gaan dan jezelf. Als ze echter gaan remmen dan reageert ie meteen vol. Dat is me maar één keer gebeurd door een dwaas die het niet kon hebben dat ik te lang op de middelste baan bleef rijden terwijl ik rechts al een strook van 5 vrachtwagens aan zag komen.
Ja als je het goed doet en niemand hindert. Geen idee hoe je dat ongezien zou moeten doen...quote:Op zondag 12 november 2017 18:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, ongezien van de linker rijstrook in ene naar rechts zwaaien naar de uitvoegstrook is heel veilig.
Zo.quote:Op zondag 12 november 2017 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja als je het goed doet en niemand hindert. Geen idee hoe je dat ongezien zou moeten doen...
Er zijn weinig mensen die graag toegeven dat ze zelf niet zaten op te letten of iets anders hebben gedaan wat niet hoort. Zoals te weinig afstand houden en seinen met grootlicht als er geen daadwerkelijk gevaar is.quote:Op zondag 12 november 2017 18:06 schreef Ridocar het volgende:
in dit geval was het een brakecheck. Tenminste, dat lijkt het verhaal van de chauffeur te zijn.
Allemaal mee eens. Maar ik vind dat er, zoals wel vaker het geval is, er een verkeerd voorbeeld gebruikt wordt. Hierdoor levert het bericht relatief nog weinig nuttige informatie op.quote:Op zondag 12 november 2017 10:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is dan ook een gevalletje oorzaak/gevolg. Vrachtauto's moeten idd afstand houden, net als alle weggebruikers, en luxe wagens moeten op tijd ergens voorsorteren als ze eraf moeten, óók net als alle weggebruikers. Net als dat lichtsignalen niet heel veel zin hebben als zoiets alleen maar voor irritatie of schrikreacties zorgen (daarbij wil ik in het midden laten wat de bedoeling was van de remactie van automobilist).
Twee vechten, twee hebben er schuld. Ik merk vaker dat veel automobilisten niet doorhebben wat de beperkingen van een vrachtauto eigenlijk zijn, en dat aan de andere kant veel chauffeurs ook op het randje van hun mogelijkheden gaan zitten. Dan hoeft er maar één ding mis te gaan...
Zit kennelijk in het rijgedrag van veel chauffeurs. Je ziet vrachtwagen ook veel bij elkaar kleven.quote:Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Haal gewoon in man Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.quote:Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.
Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Dus omdat die andere vrachtwagen aan het bumperkleven is, moet hij inhalen, omdat anders de kans bestaat dat ie gesandwiched wordt.quote:Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:
[..]
Haal gewoon in man Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Tuurlijk is het de omgekeerde wereld, ben ik met je eens, maar 60km lang een vrachtwagen in je achterspiegel heeft nou niet echt mijn voorkeur.quote:Op maandag 13 november 2017 13:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus omdat die andere vrachtwagen aan het bumperkleven is, moet hij inhalen, omdat anders de kans bestaat dat ie gesandwiched wordt.
Dat is de omgekeerde wereld hè .
Dan moet je, terwijl je ongeveer 85 rijdt, naar links komen waar de gaten tussen de auto's niet veel groter zijn maar de snelheid wel 30 km/u sneller ligt.quote:Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:
[..]
Haal gewoon in man Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Alsof je nooit meer naar links kan komen in die situatie. Kwestie van het moment afwachten en goed gas geven, en afstand bewaren tot je voorganger zodat je op de rechterbaan al je snelheid kan verhogen. Dat is wat ik zou doen, als ik de keuze had tussen dat en mezelf opsluiten tussen twee vrachtwagens.quote:Op maandag 13 november 2017 21:37 schreef Light het volgende:
[..]
Dan moet je, terwijl je ongeveer 85 rijdt, naar links komen waar de gaten tussen de auto's niet veel groter zijn maar de snelheid wel 30 km/u sneller ligt.
Juist wel, verschrikkelijk om achter een busje te rijden want daar kan je gewoon niet omheen kijken maar bij een vrachtwagen kan je vaak al onder de achterkant zien wat er aan de hand is.quote:Op maandag 13 november 2017 12:31 schreef GX3 het volgende:
[..]
Haal gewoon in man Je ziet niks achter zo'n vrachtwagen, ook al rijd je er 20 meter achter, en bovendien wordt je gesandwiched tussen twee vrachtwagens als er wel wat gebeurd.
Eens, al zijn er ook zat auto's waarbij de dashboardverlichting het altijd doet.quote:Op maandag 13 november 2017 23:31 schreef k_man het volgende:
Vandaag alweer iemand die totaal zonder verlichting op pad was. Ik snap werkelijk niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Als je ziet dat je dashboard helemaal donker blijft moet er toch een lampje bij je gaan branden (pun intended)?
Met je personenauto moet je gewoon 90+ rijden dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagens hebben geen last van jou.quote:Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.
Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Stel dat er iets voor je rijdt wat minder dan 90+ rijdt, moet je dan:quote:Op dinsdag 14 november 2017 10:44 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Met je personenauto moet je gewoon 90+ rijden dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagens hebben geen last van jou.
inhalen, de rechter baan zit al zo volquote:Op dinsdag 14 november 2017 11:28 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
Stel dat er iets voor je rijdt wat minder dan 90+ rijdt, moet je dan:
A. met je personenauto gewoon 90+ rijden, dan heb jij geen last van vrachtwagens en vrachtwagen hebben geen last van jou.
B. Je snelheid aanpassen zodat je niet tegen je voorligger aanrijdt.
nee, op de linkerbaan rijdt doorgaans minimaal 1 imbeciel die op een traject van 100 meter van 120 km per uur naar 70 km per uur naar 130 km per uur naar 90 km per uur en weer naar 45 km per uur weet te gaan. Ik rij liever continu 85 km per uur zonder dat ik de hele tijd in de ankers moet gaan, terug moet schakelen en weer op moet trekken. (wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:38 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
inhalen, de rechter baan zit al zo vol
Dit voorkom je door 90-100 te rijden of achter een vrachtwagen hangen die vol in de begrenzer hangt met 92-95quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:44 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
nee, op de linkerbaan rijdt doorgaans minimaal 1 imbeciel die op een traject van 100 meter van 120 km per uur naar 70 km per uur naar 130 km per uur naar 90 km per uur en weer naar 45 km per uur weet te gaan. Ik rij liever continu 85 km per uur zonder dat ik de hele tijd in de ankers moet gaan, terug moet schakelen en weer op moet trekken. (wellicht moet ik een automaat gaan rijden, dat zou al een boel ergernis schelen).
Right from the heartquote:Op maandag 13 november 2017 11:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ja, ik rij veel, dus zo nu en dan ga ik achter een vrachtwagen "hangen" als ik nog 60+ km moet rijden in de spits en geen zin heb om op de linkerbaan telkens in de ankers te moeten en vervolgens weer zo snel mogelijk optrekken. Kost me teveel energie, dan maar stabiel 70 rijden op de rechterbaan achter een vrachtwagen.
Nu komt het echt wel vaker dan een enkele keer voor dat een vrachtwagen achter me gaat kleven, mij probeert te duwen omdat ik te langzaam rij (lees: de vrachtwagen waar ik achter rijd, rijdt blijkbaar te langzaam). Dus ik rij kilometers achter een vrachtwagen die 85 rijdt, de afstand tussen mij en de vrachtwagen voor me blijft gelijk en dan hebben we het over 20 of 30 meter (in ieder geval een comfortabele afstand waarin ik nog kan reageren en nog langs de vrachtwagen voor me kan kijken). En dan komt het zeer regelmatig voor dat een vrachtwagen achter me, me probeert weg te drukken, maar ze gaan zeker niet inhalen want dan moeten ze een personenauto en mogelijk een treintje aan vrachtwagens voor me inhalen. Maar ze blijven dan wel kleven???
Ik snap dit niet: als je mij te langzaam vindt, dan mag dat. Dan haal me maar in, maar je moet je realiseren dat je dan ook de vrachtwagen voor me moet inhalen, want die bepaalt de snelheid voor mij. Ga je niet inhalen, ook een prima keuze, maar ga dan niet op een halve meter van mijn bumper rijden.
Daar heb je toch koplampen voorquote:Op dinsdag 14 november 2017 19:45 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje zegt volgens mij genoeg. En de Politie doet er niks tegen...
Situatie zojuist: ik sla linksaf. Parallel aan de doorgaande weg die ik verlaat ligt aan de overzijde een dubbbel fietspad. Enig idee wanneer een fietser zonder licht op dat fietspad in de lichtbundels van mijn koplampen komt? Niet dus als de fiets van achter komt. En als de fiets van voren komt ook te laat als je niet zoals ik al stil stond.quote:Op dinsdag 14 november 2017 19:50 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Daar heb je toch koplampen voor
Ik deelde even de denkwijze van zo'n knurftquote:Op dinsdag 14 november 2017 20:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Situatie zojuist: ik sla linksaf. Parallel aan de doorgaande weg die ik verlaat ligt aan de overzijde een dubbbel fietspad. Enig idee wanneer een fietser zonder licht op dat fietspad in de lichtbundels van mijn koplampen komt? Niet dus als de fiets van achter komt. En als de fiets van voren komt ook te laat als je niet zoals ik al stil stond.
https://www.google.com/ma(...)f:0xe55378379e32573d
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |