Je kan wel gas bijgeven dan hoef ik niet te seinen en je van de weg af te duwen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik bepaal nix voor je. het snelheids verschil tussen 110 en een vrachtwagen is groter dan 110 en 130. Ja, jammer voor je maar je zal echt even moeten wachten tot ik die vrachtwagen voorbij ben. Ik hoef toch ook niet op de rem omdat jij haast hebt? Inderdaad geven en nemen. En dan niet alleen lichtsignalen geven maar gas terug nemen.
Of even normaal doen? Ik snap dat het knap irritant kan zijn hoor, maar je kan ook gewoon drie keer zuchten zonder je voorganger te gaan opnaaien.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:19 schreef cunial het volgende:
[..]
Je kan wel gas bijgeven dan hoef ik niet te seinen en je van de weg af te duwen.
Kan me niet voorstellen dat dat ene moer uithaalt. Waarschijnlijk vertraag je jezelf er gemiddeld juist mee, omdat sommige automobilisten dan nog meer de tijd nemen voor het passeren en naar rechts gaan.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:19 schreef cunial het volgende:
[..]
Je kan wel gas bijgeven dan hoef ik niet te seinen en je van de weg af te duwen.
Die is er niet op de Afsluitdijk. Waarom zou ik sneller rijden dan ik zelf verantwoord acht.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:07 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Achterlijke droeftoeters die niet het maximale snelheid rijden. Ga dan lekker op landweggetje rijden.
Geen maximumsnelheid op de Afsluitdijk? Heb ik wat gemist? De max. is toch gewoon 130km/h in Nederland?quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die is er niet op de Afsluitdijk. Waarom zou ik sneller rijden dan ik zelf verantwoord acht.
Hoe reageer je als een touringcar die 100 rijdt een vrachtwagen inhaalt?
Een mede weggebruiker voor achterlijke droeftoeter uitmaken omdat je even gas moet inhouden voor die persoon? Man man man, get a live. oh, leer ook ff het verschil tussen het en de als je een keer tijd overhoudt.
Ik ga altijd vanaf de pijl er stapvoets naast rijden, dan maken ze vanzelf ruimte. Je bent gewoon te vroeg...quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Er moest weer geritst worden hoor. De mens op zijn moeilijkst.
De A12 richting Rotterdam, begin middag. Opeens iedereen in de remmen, wat later bleek waarom; ongeluk gebeurd, linkerbaan afgesloten. Ik zat links en reed rustig door tot een stukje voor de laatste pijl. Daarvoor al gekeken of ik zonder veel moeite kon invoegen, maar iedereen reed zo strak mogelijk op elkaar en ik voelde de bui al hangen.
Snelheid aanpassen, knipperlicht aan. Op een willekeurige plek, want letterlijk niemand liet ook maar het kleinste gaatje vallen. Auto naast me reageerde direct op mijn knipperlicht door bijna te fuseren met de auto ervoor. De jongen achter het stuur keek zo strak mogelijk voor zich uit, logisch want hij zal al zijn concentratie nodig hebben gehad om geen botsing te veroorzaken. Ik probeerde nog even, zag dat het geen zin had en reed een auto verder naar voren.
Poging twee. Knipperlicht aan. Weer werd het gat naadloos dichtgereden. Deze bestuurder durfde wel om te kijken. Ik gebaarde vragend, hij haalde zijn schouders op. Na een paar seconden draaide hij zijn raampje open, en sprak, met overtuiging waar gêne had moeten zijn: "ja ik heb net al iemand voorgelaten".
Ten eerste houd ik niet in een logboekje bij wie er al iemand voor heeft gelaten. Ten tweede zal ik als ik er niet voor kan het een auto verderop proberen, en kom ik dus alsnog voor je uit. En tot slot, waarom zou je een vliegende tyfus moeten geven om die paar meter afstand? Ik ben goddomme geen compleet wagenpark dat je voor moet laten. Christus te paard zeg, waar doe je nou die moeite voor.
Ik heb terwijl hij nog tegen me praatte het neusje van de 940 ertussen geplaatst en hem vriendelijk bedankt terwijl ik voor hem invoegde. Later toen het weer ging rijden haalde hij me netjes in en gingen we ieder onze eigen weg, ik met in mijn hoofd nog steeds de onbeantwoorde vraag waarom de fuck men zijn territoriale driften zo uit de hand laat lopen om zoiets futiels als wat meters asfalt in de file.
Neem ook even tijd om te lezen, een flater zit in een klein hoekje.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geen maximumsnelheid op de Afsluitdijk? Heb ik wat gemist? De max. is toch gewoon 130km/h in Nederland?
Ooooh landweggetje. Zaterdag, vroeg biertje, etc. Sorry voor het ongemak.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Neem ook even tijd om te lezen, een flater zit in een klein hoekje.
Te vroeg? Ik begon vlak voor de laatste pijl. Als je later probeert gaan ze je zitten blokkeren omdat je er 'op het laatste moment nog voor schiet'.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ga altijd vanaf de pijl er stapvoets naast rijden, dan maken ze vanzelf ruimte. Je bent gewoon te vroeg...
Mij blokkeren ze echt nooit, maar je kweekt nu eenmaal respect door op gelijke snelheid ernaast te blijven. Alleen laatst voor het eerst mensen die achter me reden die het niet konden waarderen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Te vroeg? Ik begon vlak voor de laatste pijl. Als je later probeert gaan ze je zitten blokkeren omdat je er 'op het laatste moment nog voor schiet'.
Ik weet dat het een lang verhaal is, maar als je het niet wilt lezen reageer dan ook niet.quote:Op zaterdag 18 november 2017 21:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Mij blokkeren ze echt nooit, maar je kweekt nu eenmaal respect door op gelijke snelheid ernaast te blijven. Alleen laatst voor het eerst mensen die achter me reden die het niet konden waarderen.
Lang verhaal voor iets wat ik dagelijks meemaak. Je maakt het jezelf moeilijk, gewoon me gelijke snelheid tot halverwege of driekwart tussen de pijl en het rode kruis en dan invoegen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 22:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik weet dat het een lang verhaal is, maar als je het niet wilt lezen reageer dan ook niet.
'de snelheid'?quote:Op zaterdag 18 november 2017 22:26 schreef Carlos93 het volgende:
Ach zelf laat ik ook maar 1 persoon er tussen bij het ritsen. Anders is het tenslotte ook geen ritsen als ik er meer dan 1 tussen moet laten.
Ongelofelijk irritant die mensen die 100 in een 130kmh gebied gaan rijden als er een beetje motregen is.
Ik snap best dat je je snelheid aanpast aan de weersomstandigheden, maar een paar spetters belemmeren echt je zicht niet dusdanig dat je maar 30km/h onder de snelheid moet gaan rijden.
Als je langzaam wilt rijden blijf je maar lekker achter vrachtwagens hangen. En er mag dan hier in de UK wel geen permanente minimum snelheid zijn, je wordt wel mooi gestopt door de politie als je +- 30kmh langzamer zou rijden dan de maximum snelheid, en terecht.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
'de snelheid'?
Het is een maximum toegestane snelheid. Er staat helemaal nérgens in de wet dat je dat móet rijden. Misschien in de jouwe, maar met jouw wet hebben we niet zo veel te maken.
Ik rijd ook wel eens onder de maximum snelheid, moet ik lekker zelf weten. En ook dan moet ik soms langzamer verkeer inhalen. Soms ben ik dan lief en geef ik effe een beetje gas, maar als ik lekker aan het ecotuffen ben wacht je maar lekker die 20 seconden. Zéker als je het nodig vindt om zo dicht op mijn hol te kruipen dat ik de tekst van de fabrikant in de rechter onderhoek van je voorruit kan lezen, dat motiveert niet echt om heel aardig te zijn, en onder de indruk ben ik dan ook niet..
Jouw wil is geen wet, gelukkig.
Een goed ding.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:04 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Als je langzaam wilt rijden blijf je maar lekker achter vrachtwagens hangen. En er mag dan hier in de UK wel geen minimum snelheid zijn, je wordt wel mooi gestopt door de politie als je +- 30kmh langzamer zou rijden dan de maximum snelheid, en terecht.
Je wordt dan gestopt voor dangerous and careless driving. Voornamelijk het careless driving wordt je op gepakt dan, 3 punten op je rijbewijs + een boete.
Da's lekker makkelijk voor de politie bij een file.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:04 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Als je langzaam wilt rijden blijf je maar lekker achter vrachtwagens hangen. En er mag dan hier in de UK wel geen minimum snelheid zijn, je wordt wel mooi gestopt door de politie als je +- 30kmh langzamer zou rijden dan de maximum snelheid, en terecht.
Je wordt dan gestopt voor dangerous and careless driving. Voornamelijk het careless driving wordt je op gepakt dan, 3 punten op je rijbewijs + een boete.
Uiteraard is het bij een file anders, maar dan worden er ook matrixborden gebruikt om het een en ander aan te geven.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:08 schreef Light het volgende:
[..]
Da's lekker makkelijk voor de politie bij een file.
En in Nederland is er ook geen minimumsnelheid. Te langzaam rijden kan ook gewoon beboet worden. Maar 100 of 110 ipv 130 is niet extreem; vrachtwagens rijden significant langzamer en daar moet je ook rekening mee houden.
Zoiets kennen we in Nederland ook, als "artikel 5"quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:11 schreef Carlos93 het volgende:
Het exacte artikel waar je voor wordt gepakt, onder de dangerous & careless driving regels is 'driving without due consideration to other road users'.
Daar heb jij helemaal niks over te vertellen .quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:04 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Als je langzaam wilt rijden blijf je maar lekker achter vrachtwagens hangen. En er mag dan hier in de UK wel geen permanente minimum snelheid zijn, je wordt wel mooi gestopt door de politie als je +- 30kmh langzamer zou rijden dan de maximum snelheid, en terecht.
Je wordt dan gestopt voor dangerous and careless driving. Voornamelijk het careless driving wordt je op gepakt dan, 3 punten op je rijbewijs + een boete.
Overigens zijn er genoeg plekken hier waar er wel een tijdelijke minimum snelheid is, welke op 55mph wordt vastgezet in een 70mph zone.
Als je lekker wilt ecotuffen blijf aub achter een vrachtwagen of koop een canta voor op het fietspad.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
'de snelheid'?
Het is een maximum toegestane snelheid. Er staat helemaal nérgens in de wet dat je dat móet rijden. Misschien in de jouwe, maar met jouw wet hebben we niet zo veel te maken.
Ik rijd ook wel eens onder de maximum snelheid, moet ik lekker zelf weten. En ook dan moet ik soms langzamer verkeer inhalen. Soms ben ik dan lief en geef ik effe een beetje gas, maar als ik lekker aan het ecotuffen ben wacht je maar lekker die 20 seconden. Zéker als je het nodig vindt om zo dicht op mijn hol te kruipen dat ik de tekst van de fabrikant in de rechter onderhoek van je voorruit kan lezen, dat motiveert niet echt om heel aardig te zijn, en onder de indruk ben ik dan ook niet..
Jouw wil is geen wet, gelukkig.
Ik paste mijn snelheid aan en voegde op de juiste plek in. Normaal gesproken ook geen enkel probleem mee.quote:Op zaterdag 18 november 2017 22:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Lang verhaal voor iets wat ik dagelijks meemaak. Je maakt het jezelf moeilijk, gewoon me gelijke snelheid tot halverwege of driekwart tussen de pijl en het rode kruis en dan invoegen.
Ook jij, hebt geen reet te vertellen over wat voor snelheid een anders wenst te rijden.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:35 schreef cunial het volgende:
[..]
Als je lekker wilt ecotuffen blijf aub achter een vrachtwagen of koop een canta voor op het fietspad.
Tja, je mag nu eenmaal gewoon honderd rijden op de snelweg als je dat wilt. Dat kun je irritant vinden, maar die ander staat gewoon in zijn recht.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:35 schreef cunial het volgende:
[..]
Als je lekker wilt ecotuffen blijf aub achter een vrachtwagen of koop een canta voor op het fietspad.
Maar je hoeft niet met 100 op rechterbaan te rijden.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:48 schreef padlarf het volgende:
[..]
Tja, je mag nu eenmaal gewoon honderd rijden op de snelweg als je dat wilt. Dat kun je irritant vinden, maar die ander staat gewoon in zijn recht.
Ga toch weg man. Als je met zo'n kaksnelheid gaat inhalen terwijl je ziet dat er auto's met 130 aankomern met je gewoon een aso en een gevaar op de weg. Ik kom het elke dag tegen op de A4 en ik ben doodziek als ik weer achter zo'n idioot zit die ook even 3 banen naar rechts kan opschuiven.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook jij, hebt geen reet te vertellen over wat voor snelheid een anders wenst te rijden.
Kan best irritant zijn, tuurlijk, ik rijd meestal ook door en moet dan ook vaak afremmen omdat Mr. of Mw.Easydepeasy effe in wil halen.. Tiswa, daarna tik je weer op de cc en rijd je 5 seconden later weer 150. Nou niet echt iets waar je een ladder van in je panty krijgt Als je je daar druk over maakt wordt het tijd voor een Melisana infuusje denk ik.
Maak er liever een sport van om Mr & Ms. te spotten en ze zonder je remmen aan te raken te passeren.. Ze zijn er tóch, waarom niet gebruiken om een beetje autorijd-skills te ontwikkelen, want op een gaspedaal stampen kan élke half ontwikkelde bos-baviaan.
Het meest irritante is dat ze je aan zien komen rijden en dan alsnog naar links gooien, als ik dat zie aankomen laat ik mn knipper continue aan staan in de hoop dat ze denken dat ik erg dichtbij ben en niet gaan.. Ach ik geef je gelijk met het gas los en anticiperen maar op een drukke weg waar het continue gebeurt ben ik het echt wel zat op een gegeven moment.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook jij, hebt geen reet te vertellen over wat voor snelheid een anders wenst te rijden.
Kan best irritant zijn, tuurlijk, ik rijd meestal ook door en moet dan ook vaak afremmen omdat Mr. of Mw.Easydepeasy effe in wil halen.. Tiswa, daarna tik je weer op de cc en rijd je 5 seconden later weer 150. Nou niet echt iets waar je een ladder van in je panty krijgt Als je je daar druk over maakt wordt het tijd voor een Melisana infuusje denk ik.
Maak er liever een sport van om Mr & Ms. te spotten en ze zonder je remmen aan te raken te passeren.. Ze zijn er tóch, waarom niet gebruiken om een beetje autorijd-skills te ontwikkelen, want op een gaspedaal stampen kan élke half ontwikkelde bos-baviaan.
Klopt. Als je (een vrachtwagen) inhaalt, mag je ook 100 op de linkerbaan rijden.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:49 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Maar je hoeft niet met 100 op rechterbaan te rijden.
Nee ik ga niet weg, ik haal effe in, en zolang jij niet iets onder je kont hebt wat over me heen of onder me door kan, zul je effe moeten wachten. Of je ondertussen de stukken uit je stuur knaagt, moet je lekker zelf weten.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:50 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Als je met zo'n kaksnelheid gaat inhalen terwijl je ziet dat er auto's met 130 aankomern met je gewoon een aso en een gevaar op de weg. Ik kom het elke dag tegen op de A4 en ik ben doodziek als ik weer achter zo'n idioot zit die ook even 3 banen naar rechts kan opschuiven.
Trouwens...130 is tussen 19 en 6 , niet tussen 19 en 5:30 dus ga even naar rechts als 130 je te eng is.
Ik kan best aardig inschatten hoe hard mensen rijden en of ik je erlangs kan laten voor ik bij mijn voorganger ben, en als dat kan doe ik dat.. Zoniet, dan niet.. Ik ga niet in de ankers omdat jij harder wilt, maar ik ben er ook niet zoëen die hem 50 meter van te voren al naar links flikkert, dat soort mensen kom ik ook vaak zat tegen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 23:51 schreef cunial het volgende:
[..]
Het meest irritante is dat ze je aan zien komen rijden en dan alsnog naar links gooien, als ik dat zie aankomen laat ik mn knipper continue aan staan in de hoop dat ze denken dat ik erg dichtbij ben en niet gaan.. Ach ik geef je gelijk met het gas los en anticiperen maar op een drukke weg waar het continue gebeurt ben ik het echt wel zat op een gegeven moment.
Alles gelezen en daarna zag ik pas wie het geschreven had.quote:Op zondag 19 november 2017 00:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik kan best aardig inschatten hoe hard mensen rijden en of ik je erlangs kan laten voor ik bij mijn voorganger ben, en als dat kan doe ik dat.. Zoniet, dan niet.. Ik ga niet in de ankers omdat jij harder wilt, maar ik ben er ook niet zoëen die hem 50 meter van te voren al naar links flikkert, dat soort mensen kom ik ook vaak zat tegen.
Mijn punt is gewoon dat je zult moeten dealen met anderen om je heen.. De weg is niet van jou, maximumsnelheden geven je geen rechten, je bent niks beter als een ander, en dus zul je gewoon rekening met mensen moeten houden die minder haast hebben als jij.
Mja ben van mening dat het wel aso is als je met een geschikte auto onder het maximum gaat zitten rijden met het inhalen als je daarmee ook mensen hindert die wel met maximum voorbij willen. Dat je niet met je auto klem gaat rijden achter vrachtauto's lijkt mij ook vrij normaal.quote:Op zondag 19 november 2017 00:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik kan best aardig inschatten hoe hard mensen rijden en of ik je erlangs kan laten voor ik bij mijn voorganger ben, en als dat kan doe ik dat.. Zoniet, dan niet.. Ik ga niet in de ankers omdat jij harder wilt, maar ik ben er ook niet zoëen die hem 50 meter van te voren al naar links flikkert, dat soort mensen kom ik ook vaak zat tegen.
Mijn punt is gewoon dat je zult moeten dealen met anderen om je heen.. De weg is niet van jou, maximumsnelheden geven je geen rechten, je bent niks beter als een ander, en dus zul je gewoon rekening met mensen moeten houden die minder haast hebben als jij.
en het is minder aso om anderen jouw wil op te dringen?quote:Op zondag 19 november 2017 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja ben van mening dat het wel aso is als je met een geschikte auto onder het maximum gaat zitten rijden met het inhalen als je daarmee ook mensen hindert die wel met maximum voorbij willen. Dat je niet met je auto klem gaat rijden achter vrachtauto's lijkt mij ook vrij normaal.
Kun je niet harder / trekt je auto niet zo snel op kun je er niks aan doen natuurlijk.
Het is toch precies hetzelfde vanaf de andere kant gezien? Waarom moet een doorrijder aan jouw wensen voldoen omdat jij het verrot om gas bij te geven terwijl je daar 130 mag en jij rijdt 110? Jij bepaalt in deze ook dat de rest achter je maar moet aanpassen aan jouw snelheid.quote:Op zondag 19 november 2017 17:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en het is minder aso om anderen jouw wil op te dringen?
Misschien heeft iemand wel kwetsbare goederen in de auto en rijdt hij daarom rustig. Sowieso is het niet aan jou om voor een ander te beslissen of hij/zij wel of niet harder zou moeten rijden. Waarom zouden anderen zich moeten conformeren aan jouw ideeën en denkwijzen?
welk verschil tussen mogen en moeten snap je niet?quote:Op zondag 19 november 2017 18:14 schreef cunial het volgende:
[..]
Het is toch precies hetzelfde vanaf de andere kant gezien? Waarom moet een doorrijder aan jouw wensen voldoen omdat jij het verrot om gas bij te geven terwijl je daar 130 mag en jij rijdt 110? Jij bepaalt in deze ook dat de rest achter je maar moet aanpassen aan jouw snelheid.
Er is weinig mis met dat stukje A2 zolang:quote:Op zondag 19 november 2017 18:32 schreef Sometimes het volgende:
Meestal rij ik rustig, soms heb ik haast. Wanneer iemand naar links komt ruim voor ik er ben, dan kan ik rustig van mijn gas af. Doen ze het op het laatste moment dan ben ik minder blij.
Zelfde wanneer ik zelf rustig rij en wil inhalen. Gewoonlijk wacht ik op een fatsoenlijk gat, maar soms lukt dat niet. En van klevers / drammers ga ik niet harder, integendeel. Bij mensen die gewoon hun gas loslaten en een beetje afstand houden probeer ik juist zo vlot mogelijk naar rechts te gaan.
Vraag me af of degenen die eigenlijk vinden dat iedereen MINImaal de MAXimum snelheid moet rijden wel eens op de A2 komen (tussen Amsterdam en Utrecht). Daar mag je overdag maar 100 met trajectcontrole. De snelheidsverschillen zijn daar heel klein en dat rijdt totaal niet prettig. Wordt het ineens ook een stuk begrijpelijker hoe de wereld er voor vrachtwagenchauffeurs uitziet.
Die A2 vond ik altijd vermakelijk. Cruise control op 103 GPS snelheid en je kan bijna iedereen rechts voorbij.quote:Op zondag 19 november 2017 18:32 schreef Sometimes het volgende:
Vraag me af of degenen die eigenlijk vinden dat iedereen MINImaal de MAXimum snelheid moet rijden wel eens op de A2 komen (tussen Amsterdam en Utrecht). Daar mag je overdag maar 100 met trajectcontrole. De snelheidsverschillen zijn daar heel klein en dat rijdt totaal niet prettig. Wordt het ineens ook een stuk begrijpelijker hoe de wereld er voor vrachtwagenchauffeurs uitziet.
Let nou maar op het verkeer want dalijk rijd je te hard en dan gun je je medemens dalijk iets terwijl dat niet de bedoeling is.quote:Op zondag 19 november 2017 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
welk verschil tussen mogen en moeten snap je niet?
Ik rijd bijna altijd te hard, huiliequote:Op zondag 19 november 2017 19:35 schreef cunial het volgende:
[..]
Let nou maar op het verkeer want dalijk rijd je te hard en dan gun je je medemens dalijk iets terwijl dat niet de bedoeling is.
Je bent net zo kinderachtig hier als in het verkeer..quote:Op zondag 19 november 2017 20:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd bijna altijd te hard, huilie
Als jij in het verkeer net zo tolerant bent als hier dan je vaak een spoor van irritatie achter je laten.quote:Op zondag 19 november 2017 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Je bent net zo kinderachtig hier als in het verkeer..
Huil niet zo, man. 130 mogen is niet hetzelfde als 130 moeten.quote:Op zondag 19 november 2017 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Je bent net zo kinderachtig hier als in het verkeer..
look who's talkingquote:Op zondag 19 november 2017 20:10 schreef cunial het volgende:
[..]
Je bent net zo kinderachtig hier als in het verkeer..
Ik mag het hopen bij de slome duikelaars met oogkleppen op.quote:Op zondag 19 november 2017 20:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als jij in het verkeer net zo tolerant bent als hier dan je vaak een spoor van irritatie achter je laten.
sowieso; groot licht gebruikenquote:Op zondag 19 november 2017 20:11 schreef nijnja het volgende:
(Bij schemer/duister/nacht)
Tegenliggers die het groot licht vast weer aanzetten als ze je nog net niet voorbij zijn...
Hij is vast al langs gekomen maar zojuist weer... Denk na mens
Yep, helaas maak ik dat dagelijks mee op mijn vaste woon werk route. Waarschijnlijk heeft dat volk gewoon schijt aan alles en denkt "Ik rij hier, je wacht maar lekker op mij"quote:Op donderdag 16 november 2017 09:58 schreef noodgang het volgende:
Het is weer het traktorseizoen lijkt het. Midden in de ochtend- en avondspits. Nu snap ik dat die ook hun werk moeten doen, maar om nu 20 km met 30km/u over de provinciale weg te kachelen waar geen inhaalmogelijkheden zijn, zonder af en toe even het apparaat aan de kant te zetten om het overige verkeer langs te laten is toch wel een irritatiepuntje (zeker als het meerdere keren per week gebeurt)
Dat doen ze niet in het verkeer, het is gewoon ikke ikke ikkequote:
Ik begreep nooit waarom er überhaupt groot licht op auto's zit. Tot ik naar het Engelse platteland op vakantie ging. Géén straatverlichting, geen lichtvervuiling en hele smalle, hele bochtige weggetjes met aan weerszijden stenen muren in plaats van een berm.quote:Op zondag 19 november 2017 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sowieso; groot licht gebruiken
Kan allemaal, aso zegt ook meer over intenties van mensen etc, snel een conclusie trekken die altijd op gaat gaat dus niet.quote:Op zondag 19 november 2017 17:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en het is minder aso om anderen jouw wil op te dringen?
Misschien heeft iemand wel kwetsbare goederen in de auto en rijdt hij daarom rustig. Sowieso is het niet aan jou om voor een ander te beslissen of hij/zij wel of niet harder zou moeten rijden. Waarom zouden anderen zich moeten conformeren aan jouw ideeën en denkwijzen?
In Duitsland heb je ook hele stukken snelweg die blacked out zijn. Als je daar een beetje doorrijdt in het donker is een beetje vooruit kunnen kijken ook geen overbodige luxe. In NL valt dat in de regel wel mee, en met 130 kun je prima rijden op alleen de wegbelijning en je normale dimlicht.quote:Op zondag 19 november 2017 20:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik begreep nooit waarom er überhaupt groot licht op auto's zit. Tot ik naar het Engelse platteland op vakantie ging. Géén straatverlichting, geen lichtvervuiling en hele smalle, hele bochtige weggetjes met aan weerszijden stenen muren in plaats van een berm.
Ik woon in de Achterhoek en ik ken sommige (60km)wegen waar groot licht wel handig is (als je de weg niet kent)...quote:Op zondag 19 november 2017 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sowieso; groot licht gebruiken
Zeker waar...quote:Op zondag 19 november 2017 20:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat doen ze niet in het verkeer, het is gewoon ikke ikke ikke
Dit dus. Mensen die dan half gaan remmen / half op gaan trekken. Schiet niet op die mensen. Mensen die blijven twijfel echt..quote:Op vrijdag 3 november 2017 21:40 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die gigantisch onzeker rond rijden. Echt, lever dat rijbewijs in als je niet durft
Onopvallende politieauto. En ja, die mogen dat, ook zonder zwaailicht en sirene. Dat zwaailicht doen ze alleen om te laten zien dat ze geen aso's zijn, masr politie.quote:Op woensdag 22 november 2017 10:21 schreef Xaryna het volgende:
Klein stukje file vanochtend op de A12 (vier baans), en over de vluchtstrook passeert op een gegeven moment een onopvallende auto die blauwe zwaailichten (geen sirene) voerde. Toen de file begon op te lossen, zette hij de zwaailichten uit waardoor het weer een doodnormaal uitziende auto was. Vervolgens schoot hij zonder knipperlicht tussen 2 vrachtwagens door hup naar de linkerbaan.
Ik kom regelmatig in het donker over plattelandswegen (smal en onverlicht). Dan is grootlicht wel handig hoor.quote:Op zondag 19 november 2017 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sowieso; groot licht gebruiken
Het zal ze niet zozeer gaan om hoe andere automobilisten over ze denken (geven ze geen ene fuck om), maar het is meer om schoolmeestergedrag (expres in de weg gaan rijden) te minimaliseren.quote:Op woensdag 22 november 2017 10:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Onopvallende politieauto. En ja, die mogen dat, ook zonder zwaailicht en sirene. Dat zwaailicht doen ze alleen om te laten zien dat ze geen aso's zijn, masr politie.
Die mogen heul niet zonder zwaailicht, zonder knipperlicht, vanaf de vluchtstrook in 1 vloeiende beweging 4 banen over waardoor anderen moesten remmen. Dat was een gevaarlijke actie. Als het een duidelijk herkenbare politiewagen was, was het veiliger geweest want dan hadden mensen 'm meer in de gaten.quote:Op woensdag 22 november 2017 10:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Onopvallende politieauto. En ja, die mogen dat, ook zonder zwaailicht en sirene. Dat zwaailicht doen ze alleen om te laten zien dat ze geen aso's zijn, masr politie.
quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan staat jouw Xenon of led-verlichting zo goed als zeker te hoog.
Als Xenon-verlichting goed staat afgesteld, dan valt de lichtstraal niet zo ver voor je uit dat je bij 200+ op een onverlichte snelweg goed kunt zien.
wel op de linkerbaan, als je geen 1230 wil rijden blijf je maar lekker rechts plakken maar ga niet anderen jouw traagheid opdringenquote:Op zondag 19 november 2017 20:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Huil niet zo, man. 130 mogen is niet hetzelfde als 130 moeten.
Zat er zo'n markering achterop?quote:Op vrijdag 24 november 2017 09:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik zat gisteren nog een heel eind achter een vrachtwagen die blijkbaar begrenst was op 25 Wist niet eens dat dat bestond.
Waarom is snelheid opdringen wel gerechtvaardigd en traagheid niet?quote:Op donderdag 23 november 2017 21:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
wel op de linkerbaan, als je geen 1230 wil rijden blijf je maar lekker rechts plakken maar ga niet anderen jouw traagheid opdringen
Citation needed. Je mag iemand niet onnodig hinderen. Dat is wat in de verkeerswet staat. Je kan je afvragen of iemand met 110 inhalen op de linkerbaan onder hinderen valt.quote:Op donderdag 23 november 2017 21:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
wel op de linkerbaan, als je geen 1230 wil rijden blijf je maar lekker rechts plakken maar ga niet anderen jouw traagheid opdringen
Irritant is dat he.Vaak van die franse gebakjes, maar gister reed er ook een nieuwe Kia SUV achter me met twee felle LED strips maar ook nog in de koplampunitsquote:Op vrijdag 24 november 2017 13:50 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Mensen die midden in de nacht met hun dagrijverlichting (en geen achterlichten) rijden
Ik zie ze helaas vaak genoeg rijden inderdaad..quote:Op vrijdag 24 november 2017 13:50 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Mensen die midden in de nacht met hun dagrijverlichting (en geen achterlichten) rijden
Ik ook. Vaak wordt het hinderen-argument gebruikt om eventueel bumperkleven goed te praten. Ik vind bumperkleven een tikkie erger dan hinderen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 13:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Waarom is snelheid opdringen wel gerechtvaardigd en traagheid niet?
Ben benieuwd naar een inhoudelijk argument.
Dit is niet het filmpjestopic.quote:Op vrijdag 24 november 2017 15:12 schreef Albert86 het volgende:
Sjezus...van die mensen die totaal niet aan het opletten zijn...Vanmorgen bijna een Cuore in m'n zijkant.
De filmer reed wel erg stevig maar die Cuore zat natuurlijk duidelijk fout want had voorrang moeten verlenen. De filmer had echter de fout ook wat op kunnen vangen door zelf af te remen en/of duidelijk uit te wijken.quote:Op vrijdag 24 november 2017 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit is niet het filmpjestopic.
En de bijpassende tekst is: vanochtend ramde ik bijna een Cuore, gelukkig kon hij nog net op tijd remmen.
Typisch Telegraaf/dashcam filmpje weer, komt zowat op twee wielen over die hondebot-rotonde en krijgt een bijna-aanrijding. Ik heb dagelijks 1,5-2uur materiaal, maar nooit wat om te laten zien, omdat ik iets rustiger rij, dnk ik.quote:Op vrijdag 24 november 2017 15:12 schreef Albert86 het volgende:
Sjezus...van die mensen die totaal niet aan het opletten zijn...Vanmorgen bijna een Cuore in m'n zijkant.
Je bedoelt, ik ramde bijna een Cuore omdat ik als een idioot rijd.quote:Op vrijdag 24 november 2017 15:12 schreef Albert86 het volgende:
Sjezus...van die mensen die totaal niet aan het opletten zijn...Vanmorgen bijna een Cuore in m'n zijkant.
Jamaarikhebvoorrangdushoudikhetgaserop....quote:Op vrijdag 24 november 2017 20:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De filmer reed wel erg stevig maar die Cuore zat natuurlijk duidelijk fout want had voorrang moeten verlenen. De filmer had echter de fout ook wat op kunnen vangen door zelf af te remen en/of duidelijk uit te wijken.
Hoezo? Harder dan 40 ging ik niet. Als dat al idioot is...quote:Op vrijdag 24 november 2017 20:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Je bedoelt, ik ramde bijna een Cuore omdat ik als een idioot rijd.
Je zag toch wel aankomen dat die auto er mogelijk voor zou gaan? Dan kun je toch wel iets defensiever anticiperen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 20:38 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Hoezo? Harder dan 30 ging ik niet.
Ik ga ervan uit dat die vrouw kan inschatten dat er een auto aankomt en zij geen voorrang heeft. Als dat al niet het geval is, dan moet je geen auto gaan rijden.quote:Op vrijdag 24 november 2017 20:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Je zag toch wel aankomen dat die auto ervoor zou gaan? Dan kun je toch wel iets defensiever anticiperen.
Geloof het wel. Met '25' ernaastquote:Op vrijdag 24 november 2017 12:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zat er zo'n markering achterop?
[ afbeelding ]
De filmer hier verantwoordelijk stellen Vanaf het moment dat we die Cuore konden zien, kon de bestuurder ook de filmer zien. Die Cuore kwam gewoon te snel aanrijden klapte half de weg op zonder te kijken.quote:Op vrijdag 24 november 2017 20:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Je bedoelt, ik ramde bijna een Cuore omdat ik als een idioot rijd.
Had je wat anders verwacht dan de filmer heeft gewoon voorrang en die neemt hij ook.quote:Op vrijdag 24 november 2017 20:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De filmer hier verantwoordelijk stellen
Typisch FOK! weer dezequote:Op vrijdag 24 november 2017 20:56 schreef cunial het volgende:
[..]
Had je wat anders verwacht dan de filmer heeft gewoon voorrang en die neemt hij ook.
voorrang héb je niet, dat dien je te krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 20:56 schreef cunial het volgende:
[..]
Had je wat anders verwacht dan de filmer heeft gewoon voorrang en die neemt hij ook.
'Kwam wat vlotjes aangereden'? Nee, de filmer kwam wat vlotjes aanrijden, maar niet idioot hard want je ziet duidelijk die Cuore naderen voor hij erbij is. Als je dan als Cuorebestuurder bijna zonder vaart te minderen over de haaientanden heen de weg op komt zeilen, dan lijkt het mij duidelijk wie fout zit.quote:Op vrijdag 24 november 2017 21:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
voorrang héb je niet, dat dien je te krijgen.
Die Cuore komt ook wel wat vlotjes aangereden, maar ik kan nou niet zeggen wie er in deze het stickertje 'trut van de dag' verdient.
Ik zou iig op zéker niet het filmpje ervan op internet zetten met de tekst erbij die erbij staat, of je moet echt serieus 0,0 verkeersinzicht hebben en er echt van overtuigd zijn dat jouw rijstijl geweldig is.. In dat geval heb ik waarschijnlijk 2 nieuwtjes voor de poster
Je snapt het punt niet. De filmer is niet fout, maar het filmpje erop zetten als voorbeeld is dat wel.quote:Op vrijdag 24 november 2017 21:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
'Kwam wat vlotjes aangereden'? Nee, de filmer kwam wat vlotjes aanrijden, maar niet idioot hard want je ziet duidelijk die Cuore naderen voor hij erbij is. Als je dan als Cuorebestuurder bijna zonder vaart te minderen over de haaientanden heen de weg op komt zeilen, dan lijkt het mij duidelijk wie fout zit.
Wat er fout is aan het filmpje zie ik ook niet, of je moet erop doelen dat 'dit niet het filmpjestopic is'.quote:Op vrijdag 24 november 2017 21:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet. De filmer is niet fout, maar het filmpje erop zetten als voorbeeld is dat wel.
de bestuurder van de Cuore wilde net zo voortvarend de rotonde op als de poster, ben ik het mee eens..quote:Op vrijdag 24 november 2017 21:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
'Kwam wat vlotjes aangereden'? Nee, de filmer kwam wat vlotjes aanrijden, maar niet idioot hard want je ziet duidelijk die Cuore naderen voor hij erbij is. Als je dan als Cuorebestuurder bijna zonder vaart te minderen over de haaientanden heen de weg op komt zeilen, dan lijkt het mij duidelijk wie fout zit.
Gewoon wat minder debiel rijden op rotondes met je Aygo man.quote:Op vrijdag 24 november 2017 15:12 schreef Albert86 het volgende:
Sjezus...van die mensen die totaal niet aan het opletten zijn...Vanmorgen bijna een Cuore in m'n zijkant.
Aygo Donder op man. Rugtas op wielen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 22:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Gewoon wat minder debiel rijden op rotondes met je Aygo man.
Yaris rijder gespotquote:Op vrijdag 24 november 2017 22:35 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Aygo Donder op man. Rugtas op wielen.
Sowieso, mensen die in de spits lopen te drukken en duwen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 23:12 schreef Gunner het volgende:
Vrijdagmiddag, drukke dubbele rijbaan in de bebouwde kom, zwarte passat 2.0 TDI, recent. Al zigzaggend door het verkeer op weg naar huis waarschijnlijk. TomTom op z'n voorruit geplakt. Hoeveel haast kan je hebben om je zo absurd te gedragen? Enige wat ik van hem zag waren continu z'n remlichten.
Ergerlijk.
sowieso; een auto van 40k+ bestellen en dan geen onboard navi hebbenquote:Op vrijdag 24 november 2017 23:12 schreef Gunner het volgende:
Vrijdagmiddag, drukke dubbele rijbaan in de bebouwde kom, zwarte passat 2.0 TDI, recent. Al zigzaggend door het verkeer op weg naar huis waarschijnlijk. TomTom op z'n voorruit geplakt. Hoeveel haast kan je hebben om je zo absurd te gedragen? Enige wat ik van hem zag waren continu z'n remlichten.
Ergerlijk.
Dan is er eens een Cuore-bestuurder die wel doorrijdt, is het weer niet goed. Misschien moeten ze toch gewoon allemaal 60 blijven rijden waar je 80 mag (uiteraard alleen als er niet ingehaald kan worden).quote:Op vrijdag 24 november 2017 21:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
'Kwam wat vlotjes aangereden'? Nee, de filmer kwam wat vlotjes aanrijden, maar niet idioot hard want je ziet duidelijk die Cuore naderen voor hij erbij is. Als je dan als Cuorebestuurder bijna zonder vaart te minderen over de haaientanden heen de weg op komt zeilen, dan lijkt het mij duidelijk wie fout zit.
Eens met jou, je rijdt misschien niet langzaam maar ik vind je echt niet rijden als een rally chauffeur... Begrijp er geen snars van dat mensen jou verantwoordelijk zouden willen houden.quote:Op vrijdag 24 november 2017 20:42 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat die vrouw kan inschatten dat er een auto aankomt en zij geen voorrang heeft. Als dat al niet het geval is, dan moet je geen auto gaan rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |