abonnement Unibet Coolblue
pi_174772985
Wat zijn jullie favoriete arcadegames?

Ik was niet een arcadebezoeker, maar ik moet zeggen dat ik zo eens in het jaar of over een langere tijd weleens sporadisch een uurtje met vrienden een paar spellen affakkelde. De Arcade was altijd, en is volgens mij nog steeds een beetje de bioscoop van de games. Het gaf vaak net even een extra dimensie om een potje te ballen op een arcade met megaknoppen dan thuis met zo'n mini gamepad. Zelfs de meest simpele spellen kwamen er nog in tot leven.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 06:07:00 #2
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_174773007
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_174776943
Operation wolf, space harrier. Die terminator judgement day game. Silent Scope vond ik ook heel vet met "echte" scope. Asterix, simpsons en soortgelijke sidescrolling beat-em-ups waren altijd leuk.

Het is jammer dat de arcade cultuur in Nederland een beetje weg is. Ik was in de eerste instantie enthousiast toen gamestate in Utrecht z'n deuren openden maar dat is eigenlijk niet veel meer dan een gokhal voor kinderen met een schaarse selectie aan games waar je wat mij betreft veel te veel voor moet betalen om een rondje te kunnen spelen.

Ook warme herinneringen aan toen op de botermarkt in haarlem nog een arcade stond waar ik mijn eerste potjes street fighter 2 heb gespeeld. Helaas ook al een tijd geleden omgetoverd in een gokhal.
Conscience do cost.
  Eindredactie Games dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:53:15 #4
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_174777002
Virtua Fighter, Terminator Judgement Day, Die Hard Arcade, House of the Dead
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:58:17 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174777092
Mortal Kombat heb ik echt veel guldens aan verknald. :{.
And so is the past
pi_174777543
Out Run was relaxed maar Virtua Striker was denk ik eentje waar ik in totaal een tientje oid aan besteed heb met partijtjes tegen anderen. Het was een beetje als ISS op de N64, totaal niet realistisch en zelfs een beetje houterig maar qua (her)speelbaarheid dik boven de 100 punten.


Helaas haalden de aangepaste ports van VS het niet bij de Arcade. Met Outrun had je met de Saturn versie de Arcadeversie plus CD muziek te pakken. Eén van de weinige spellen op een thuissysteem dat het origineel een beetje kon overstijgen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Beathoven op 31-10-2017 12:49:37 ]
pi_174777704
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:58 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Mortal Kombat heb ik echt veel guldens aan verknald. :{.
Die kwam ik voor het eerst als klein menneke tegen op vakantie in Griekenland in een restaurant. O+

Oh, en fatal fury special. Ook dope.
Conscience do cost.
pi_174778340
BlankenBerge aan de belgische kust met haar immense speelhalen.
Zoveel 20 Frank munten verspeeld daar.
Tientallen flipper kasten, afterburner, sega races game met 10 man op een rij.

Podverdrie wat een nostalgie en wat een plezier had ik daar zeg (totdat je ontdekte dat bier drinken en achter den belse deernes aan toch ook wel plesant was)
I am a Koala who Stretches :P
pi_174778662
Zelfs de meest eenvoudige spellen van vroeger zijn nog het best speelbaar op een arcadekast


Het is puur de overlay die t m hier doet. Op de homecomputers was het gewoon een dodelijk saai spel maar dit beetje extra "graphics" en de framerate maakten het af. Voor 1976 een prima illusie. En voor de arcadeversie kun je zelfs tegenwoordig nog een paar diehards vinden die de score willen kloppen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:36:08 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174778688
Ik vind dat Sega ski spel wel erg cool, je hebt ook de snowboard variant. Volgens mij staan die nog in het Circus in Zandvoort O+.

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174804569
Galaxy Force was erg leuk




En natuurlijk de metalen DDR.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_174809497

Tijdloos en blijft altijd leuk en onderhoudend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')