abonnement Unibet Coolblue
pi_174758116
Hallo Allemaal, ik heb jullie hulp nodig!

Ik had een grasmat maar dat was meer onkruid (klavertjes, paardenbloemen, mos etc.) dan dat het echt een mooi grasveld was.

ik heb met de schep al het gras afgestoken en afgevoerd. ongeveer 2cm diep.

Ik kan er nu nieuwe grasmatten op leggen. waar ik alleen een beetje bang voor ben is dat de onkruidwortels weer uitkomen door de nieuwe grasmat heen, en ik binnen no-time weer allerlei onkruid heb ik mijn nieuwe grasmat.

- is het onkruid kapot als ik het 2cm diep heb afgestoken?
- Zo niet, zou het helpen om de grond met een hark helemaal los te harken?
- Zo weer niet, wat kan ik dan het beste doen voordat ik er nieuwe grasmatten plaats?

Daarbij wil ik dit graag deze week al uitvoeren, oplossingen zoals hele tuin afgraven en nieuwe grond erin dat zie ik niet zitten.

alvast bedankt !

Poedelschaap
pi_174758226
Onkruid komt er toch wel door heen om het moment dat je grasmat zwak en dun is. Als jij een sterke volle mat hebt heeft onkruid al minder kans.

Zelf heb ik ook bepaalde delen afgestoken omgespit en een nieuwe strook erover gelegd tot nu toe nog geen onkruid door heen, dus dat zou wel moeten lukken.

Maar kan je niet beter wachten tot volgend jaar maart april... Al ga je nu een mat er over heen leggen zal die waarschijnlijk niet lekker dooigroeien naar het grond eronder vanwege de temperatuur en dat blijft die mat er los op liggen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174758396
vanaf 6 graden boven 0 groeit gras goed, en in het najaar grasmatten leggen juist goed.

ik zal wel even het een en ander omspitten en harken, en dan hoop ik dat het goed is:)

bedankt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')