Omdat ze er zelf mee ingestemd hebben, misschien?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.
Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?
Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is vrij logisch, maar wie of wat stopt er in 2021 dan?
Ik denkt dat wij elkaar niet helemaal snappen.
Dat is nooit het geval. Meer restricties betekent juist hogere kosten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De turbo wordt kleiner, de regulering rond het ontwerp van de motor wordt flink aangescherpt waardoor de ontwerpkosten lager worden,
Dat blijkt helemaal nergens uit. Bovendien zal zoals gezegd de MGU-K nu het vermogen moeten gaan leveren en dus een stuk groter sterker en duurder moeten worden.quote:de MGU-H was een absolute hel voor alle motorbouwers. Dus ja, dit gaat de kosten flink verlagen.
Heb jij ooit al een MGU-K kapot zien gaan dan? Die dingen zijn 1 van de goedkoopste meest duurzame onderdelen in de huidige motoren en anders installeren ze er 2.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is nooit het geval. Meer restricties betekent juist hogere kosten.
[..]
Dat blijkt helemaal nergens uit. Bovendien zal zoals gezegd de MGU-K nu het vermogen moeten gaan leveren en dus een stuk groter sterker en duurder moeten worden.
Daarnaast was de MGU-H juist een van de onderdelen waar de huidige fabrikanten zelf voor gekozen hebben, omdat ze die technologie wilden ontwikkelen. Denk je dat Mercedes geïnteresseerd blijft als men bijna niets meer mag ontwikkelen?
Ooow op die manierquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
Wie zegt dat? Bovendien zegt dat helemaal niets, ze hadden ook ingestemd met 1.5L I-4s. En met deze regels. Er is geen enkele aanwijzing dat iedereen het hier mee eens is. Anders zou het wel een stuk minder vaag zijn. Het enige concrete is de verwijdering van de MGU-H. Verder alleen wat vaag geneuzel over standaardonderdelen. En dat plug-and-play gebeuren zegt ook helemaal niets.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat ze er zelf mee ingestemd hebben, misschien?
Omdat het dingetje nu nauwelijks wat voorstelt. Dat moet dus veranderen, zoals ik al zei waar je blijkbaar overheen gelezen hebt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:23 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Heb jij ooit al een MGU-K kapot zien gaan dan? Die dingen zijn 1 van de goedkoopste meest duurzame onderdelen in de huidige motoren
Ja, maar een generator bouwen kost niks.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat het dingetje nu nauwelijks wat voorstelt. Dat moet dus veranderen, zoals ik al zei waar je blijkbaar overheen gelezen hebt.
Mijn god .quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:26 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja, maar een generator bouwen kost niks.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mijn god .
Hou alsjeblieft je mond als je geen idee hebt waar je over praat.
Of uberhaupt mensen die alles claimen te weten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Oef, shots fired at Allard Kalfftwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:57:29 @RHjorisCP hij is al 6 jaar niet meerbij n race geweest. Wil graag nog als F1 kenner gezien worden. Boot gemist dus reageer retweet
Ik bedoel meer de KERS als boost zoals in 2009 enzo. Nu wordt het gebruikt als aanvulling op het vermogen toen echt als boostquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor is de Formule E en de MGU-K is nog steeds het elektrische deel van de hybride motor.
Parapapapapapapapapappaaaa zoals Sebje zou zeggenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 17:10 schreef Wuwwa het volgende:Oef, shots fired at Allard Kalfftwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:57:29 @RHjorisCP hij is al 6 jaar niet meerbij n race geweest. Wil graag nog als F1 kenner gezien worden. Boot gemist dus reageer retweet
Of een mod die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Daarom volgen de meeste langdurige F1 fans ook niet alleen maar een coureur. Je kunt sowieso beter leren om meerdere aspecten van de race te waarderen als je je niet stierlijk wil vervelen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 01:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar zat ik gisteren ook een beetje aan te denken ja. Je zal maar fan zijn van Hamilton. Dan zijn de laatste seizoenen toch eigenlijk te saai voor woorden? Ja, je mag af en toe een kampioenschap vieren, maar je ziet je held bijna niet rijden, geen leuke acties doen behalve waarschijnlijk aan het begin van de race en tthat´s it....
Het is een beetje een misvatting dat men bij nieuwe reglementen pas weer de kans heeft om een dominante constructeur te verslaan. Wanneer je meerdere jaren onder dezelfde reglementen rijdt, geeft dat andere fabrikanten ook meer tijd om het maximaal haalbare uit de huidige reglementen te halen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
Geef me één voorbeeld van een motor die is uitgevallen met een MGU-K probleem.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of een mod die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.
Je laat je weer eens niet remmen door enig inzicht in je eigen kennisquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Bovendien zegt dat helemaal niets, ze hadden ook ingestemd met 1.5L I-4s. En met deze regels. Er is geen enkele aanwijzing dat iedereen het hier mee eens is. Anders zou het wel een stuk minder vaag zijn. Het enige concrete is de verwijdering van de MGU-H. Verder alleen wat vaag geneuzel over standaardonderdelen. En dat plug-and-play gebeuren zegt ook helemaal niets.
Er verandert dus uiteindelijk helemaal niets, tenzij ze de motoren ook een stuk minder krachtig willen maken.
Er is een reden dat er geen limiet op de MGU-H zit, maar wel op de MGU-Kquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
Zowel vanaf de MGU-H naar ES, als MGU-K naar ES is gelimiteerd op 2MJ. Alleen MGU-H rechtstreeks naar MGU-K is onbeperkt. Het schijnt dat er momenteel iets van 1,0-1,5MJ teruggewonnen wordt met het remmen, terwijl de totale winst van de MGU-H een veelvoud daarvan is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een reden dat er geen limiet op de MGU-H zit, maar wel op de MGU-K
Een mod die kansloze kutgrafieken post vind ik nog het allerergstequote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |