Ik denk dat er niet met zekerheid te zeggen valt wie er voor ligt op de apex, ik haal dat niet uit de beelden. En dan nog moet Massa wel de lijn kunnen houden, want door te laat te remmen kan die opeens voorliggen op de apaex, maar dan moet je wel de bocht kunnen houden daarna. of het nou bewust of onbewust was, hij duwt Vettel uit de baan door vervolgens van de racelijn af te gaan.quote:maandag 30 oktober 2017 12:51 schreef sasquatsch het volgende:[/b] [..] Het gaat er niet om of hij er wat aan kan doen. Het gaat er om dat diegene die op de apex voor ligt recht heeft op de racelijn. En dat was Massa. Dus Vettel had of moeten inhouden, of zijn plek teruggeven.
Ik heb Kimi ook niet horen klagen over Max actie de vorige race.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat er niet met zekerheid te zeggen valt wie er voor ligt op de apex, ik haal dat niet uit de beelden. En dan nog moet Massa wel de lijn kunnen houden, want door te laat te remmen kan die opeens voorliggen op de apaex, maar dan moet je wel de bocht kunnen houden daarna. of het nou bewust of onbewust was, hij duwt Vettel uit de baan door vervolgens van de racelijn af te gaan.
Verder heb ik Massa ook niet horen klagen hierover, niet gedurende de race en ook niet na de race.
Ik denk dat Kimi het ook onzin vond, net als ongeveer iedereen, dus wat is je punt?quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb Kimi ook niet horen klagen over Max actie de vorige race.
Viel wel meer toch?quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
RTL Duitsland is overigens wel objectief, alleen in der Niki natuurlijk niet serieus te nemen als het over Mercedes gaat.
ze gaan het Mercedes volgend jaar moeilijk makenquote:Op maandag 30 oktober 2017 12:59 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand ook opgevallen dat McLaren al het hele jaar bagger pitstops heeft? Vandoorne had gisteren ook weer een 7,3s maar normaal gesproken zitten ze ook ruim boven de 3s.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat er niet geklaagd hoeft te worden om een straf uit te delen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi het ook onzin vond, net als ongeveer iedereen, dus wat is je punt?
als je voordeel haalt door naast de baan te gaan moet dat gewoon bestraft worden, lijkt me geen vreemde regel alleen moeten ze die dan wel handhavenquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
De regels/straffen moeten gewoon echt eens duidelijker worden en aanzienlijk minder worden. Dat gejank bij elk dingetje...
Laat die gasten gewoon racen, zolang je elkaar niet kapot of van de baan rijdt, gewoon lekker gassen
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als hij overstuur zou hebben, breekt de achterkant uit. Is geen sprake van. En als hij onderstuur heeft (wat dan aannemelijker is) dan had hij gewoon moeten liften. Hoe dan ook, hij is een prutser.
ik wordt gek van al die regels en straffen in de f1, bij andere raceklasse is dat gewoon niet. gewoon gaan. wordt er gewoon ziek van dat de F1 wordt misbruikt als soort van VVNquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat er niet geklaagd hoeft te worden om een straf uit te delen.
En ik was het eens met de straf voor Max, al hadden er wel meer een straf mogen krijgen in die race.
Grosjean werd wel bestraft voor een soortgelijke actie in deze race.
Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Dit.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Doet hij ook niet, hij haalt hem een bocht later pas in.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
Gejank in de marge.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:34 schreef papert het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-stevig-aangepakt/
Frank Heinen vat goed samen waar de verslaggeving van Ziggo de bocht uit vliegt.
Het geeft Massa ook niet het recht om de plaats terug te claimen, hij moet van de baan af vanwege Massa en moet dan ook maar die positie teruggeven die Massa door die actie is kwijtgeraakt?quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
Vettel wilde niet buiten de baan, hij werd daar onvrijwillig heen gepushed. Kun je hem niet aanrekenenquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je voordeel haalt door naast de baan te gaan moet dat gewoon bestraft worden, lijkt me geen vreemde regel alleen moeten ze die dan wel handhaven
Nopequote:Op maandag 30 oktober 2017 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Doet hij ook niet, hij haalt hem een bocht later pas in.
Massa lag voor!quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Het geeft Massa ook niet het recht om de plaats terug te claimen, hij moet van de baan af vanwege Massa en moet dan ook maar die positie teruggeven die Massa door die actie is kwijtgeraakt?
Beetje de omgekeerde wereld dit
Hij staat al op Youtube, maar het stukje over Bottas hebben ze daar eruit geknipt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:28 schreef Wereldgozer het volgende:
Ergens al de boordradio van Max na de finish gepost?
Sterk argument.quote:
Vettel komt op het rechte stuk waar hij buiten de baan ging terug op de baan voor Massa voordat hij instuurt voor de volgende bocht.quote:
Vind dan ook niet dat VER 'm per se had moeten krijgen, maar VET heeft ook geen foutloze race gereden. OCO heeft gezien zijn materiaal daarentegen wel goed gereden, imho. Maar da's mijn keus/stemquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:34 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Vettel heeft mooie acties laten zien tijdens zijn inhaalrace, Ocon heeft gewoon goed in de rondte gereden.
Ik vind Vettel wel de terechte DotD. Max heeft ook niks bijzonders laten zien (afgezien van zijn briljante 1ste ronde actie natuurlijk) Hij kon gewoon naar de overwinning cruisen , in wereldkampioen stijl. Wij vinden dat nu nog bijzonder omdat het nieuw is voor Verstappen, maar dat soort races is juist niet echt DotD waardig.
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel komt op het rechte stuk waar hij buiten de baan ging terug op de baan voor Massa.
quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Kan ik u helpen?quote:
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimenquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Idd. Vooral Jack Plooij. Echt tenenkrommend. Niet alleen bij Max maar ook bij andere coureurs loopt hij zo te likken.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:34 schreef papert het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-stevig-aangepakt/
Frank Heinen vat goed samen waar de verslaggeving van Ziggo de bocht uit vliegt.
Er valt ook duidelijk te zien dat hij buiten de baan komt om een aanrijding te voorkomen en dat de inhaalactie op de baan plaatsvindt in de rechterbocht. Tevens legt hij geen korte afstand af zoals Max in COTA maar juist een langere afstand.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
RaceRoom kan je gewoon gratis downloaden hoor.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:42 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
RaceRoom kan je gewoon gratis downloaden hoor.
http://store.steampowered(...)m_Racing_Experience/
Boardradio van de winnaartwitter:F1 twitterde op zondag 29-10-2017 om 23:07:11 That winning moment for @Max33Verstappen and @redbullracing 🏆#MexicoGP 🇲🇽 #F1 https://t.co/Gs0eNEsVN3 reageer retweet
"I was trying to cut the track so maybe I could get a 5s time penalty to make it more interesting"quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:47 schreef Wuwwa het volgende:Boardradio van de winnaartwitter:F1 twitterde op zondag 29-10-2017 om 23:07:11 That winning moment for @Max33Verstappen and @redbullracing 🏆#MexicoGP 🇲🇽 #F1 https://t.co/Gs0eNEsVN3 reageer retweet
Ok, je hebt gelijk. De enige reden dat hij niet gaat glijden is omdat hij tegen Vettel aan zit. Hoe dan ook, hij rijdt te hard voor de Williams door die bocht. Geen grip op alle vier de wielen. Hij is een eikel en had gewoon moeten liften.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race.
quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze gaan het Mercedes volgend jaar moeilijk makenIn z'n dromen iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liften ? Volgens mij stond ie al vol op de rem ?quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. De enige reden dat hij niet gaat glijden is omdat hij tegen Vettel aan zit. Hoe dan ook, hij rijdt te hard voor de Williams door die bocht. Geen grip op alle vier de wielen. Hij is een eikel en had gewoon moeten liften.
En waar denk je dat aan te zien? Het feit dat hij net zo hard rijdt als Vettel die niet remt?quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Liften ? Volgens mij stond ie al vol op de rem ?
Mol gaat ook een keer met pensioen. Loopt al langzaam naar de 60 dus misschien wel tijd om er iemand naast te zetten idd.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:46 schreef ShaoliN het volgende:
Ziggo moet het gewoon bij coureurs in de studio houden imo. Robert Doornbos, de Coronelletjes en Guido van de Garde zijn allemaal prima.
Daarnaast moeten ze iemand naast Olav zetten die daadwerkelijk ziet wat er gebeurd en hem een stoot voor zijn bakkes geeft als hij weer probeert om stoer te doen.
En die vreselijke pit reporter moeten ze er gewoon uittiefen. Ik vind die kerel die de vrije trainingen doet al vele malen beter.
Massa doet niet anders dan dat hij deed bij Max op circuit Monza, Vettel had dus gewoon wat meer geduld moeten hebben en voor inhalen buiten de baan een penalty moeten krijgen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat als Massa te laat remt, om die reden weer naast Vettel komt, bij het aanremmen, maar zich daardoor verremt en de bocht niet kan houden dat Vettel een overtreding begaat en de positie moet teruggeven.
Ik snap best dat Vettel niet geliefd is hier, maar hier deed Vettel toch echt weinig verkeerds
Hij komt voor de bocht deels voor Massa de baan op. Dus had hij er voordeel van.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Do not agree! Massa zit er iets voor en dat is genoeg.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
Genotquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:47 schreef Wuwwa het volgende:Boardradio van de winnaartwitter:F1 twitterde op zondag 29-10-2017 om 23:07:11 That winning moment for @Max33Verstappen and @redbullracing 🏆#MexicoGP 🇲🇽 #F1 https://t.co/Gs0eNEsVN3 reageer retweet
Huh wat ? Ze naderen beide een chicane lijkt me duidelijk dat ze beide aan het remmen waren. Liften is je gas loslaten.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En waar denk je dat aan te zien? Het feit dat hij net zo hard rijdt als Vettel die niet remt?
Mooi stuk ja. Hier nog wat beelden van Max zijn eerste auto race meters in de Florida Winter Series.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:56 schreef MaGNeT het volgende:
Alweer 3 jaar geleden, dit artikel maar de titel wordt steeds meer waar:
https://www.topgear.com/car-news/motorsport/why-f1-should-fear-max-verstappen
Ik vind die beelden van deze meetings echt geweldig. Leuk dat ze zulke dingen nu ook online zetten.quote:
waarschijnlijk hebben ze contractuele verplichtingen hieromtrentquote:Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
Mooi. Aparte stijl van Hamilton wel met die koptelefoon.quote:
De reliability was toch ook compleet bagger? Prost heeft letterlijk z'n excuses gemaakt aan Max.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
2.43 dat gebaar van Vettelquote:
Mooi voor de fans, maar ze moeten niet te scheutig worden met die beelden. Kan me voorstellen dat je een eerlijke vraag/mening voor jezelf gaat houden, wetende dat je misschien veel kritiek van fans gaat krijgen. Grosjean wordt nu bijvoorbeeld gezien als de klikspaan van de klas, terwijl hij de vertegenwoordiger van de coureurs is en dus vaker vragen moet stellen als men naar hem toekomt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vind die beelden van deze meetings echt geweldig. Leuk dat ze zulke dingen nu ook online zetten.
Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarschijnlijk hebben ze contractuele verplichtingen hieromtrent
Ze zijn blij dat die van Max heel is gebleven, want dat levert veel nuttige data op.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De reliability was toch ook compleet bagger? Prost heeft letterlijk z'n excuses gemaakt aan Max.
En Abiteboul net ook weer aan de rest:
https://www.motorsport.co(...)ve-in-mexico-972994/
Daarnaast is het nu gewoon fair om iedereen 1 motor te geven aangezien ze zelf nog niet goed genoeg zijn en tis gelijk win-win voor Renault, nu krijgen ze van 2 rivalen en hun eigen team data op de motor.
Is misschien ook de reden dat ze wel van Red Bull af willen na volgend jaar maar voorlopig zijn ze zelf niet snel genoegquote:Op maandag 30 oktober 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Redbull heeft twee jaa geleden toen het echt bagger was er veel geld. En expertise ingestoken en dit toen afgedwongen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van 19 naar P5 rijden is niet echt slecht. Zeker niet met de WK achter je die van 20 naar 10 weet te komen.
Ik weet niet hoeveel de schade die Hamilton had hierop van invloed is, maar het is zeker opvallend dat de Mercedessen bloedsnel zijn als ze vooraan rijden, maar een Sainz inhalen duurt ellenlang.
Massa dwingt hem ook naar buiten, totaal niet te vergelijk met Verstappen vorige week.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Heb je het stuk gelezen??quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gejank in de marge.
Er is weer iemand die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.
In bijna 100 jaar GP racen is er geen NL'er geweest die het zo goed doet en door het hele paddock gezien wordt als grootste talent. Wat statistisch bewezen wordt met vele 'jongste ooit' records. Die mag je wel met trots en egards behandelen.
Maar in calvinistisch NL kan dat niet natuurlijk.
Tevens, welke reden om kritisch te zijn, is er geweest het afgelopen weekend?
Dit soort mannetjes hadden recht van spreken gehad als ze er iets meer verstand van hadden gehad.
Echt hoorquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen??
Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
quote:Toch wil Max Verstappen ook aandacht voor de rol van zijn vader in zijn opvoeding: “Natuurlijk, ik leef nu voor Formule 1. Maar mijn vader leert me dat ook andere dingen belangrijk zijn, zoals mensen verrot schelden op het internet.
Wat bedoel je met Occam's Razor in deze context? Ik zou het op zich wel fijn vinden als je even uitlegt wat je nou bedoelt. Als je met wat concretere argumenten komt, kan ik tenminste in discussie gaan. Nu moet ik elke keer vragen om verduidelijking. Zou bijvoorbeeld ook handig zijn als je zegt wat je dan gezien hebt dit seizoen, waardoor je tot de conclusie komt dat de auto van Force India duidelijk beter is dan die van Williams.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, vanwege Occam's Razor.
(en het feit dat ik het hele seizoen heb gekeken)
dag zegt ie toch ook nietquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen??
Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
Wellicht dat daar contractuele afspraken over zijn gemaakt?quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
quote:
scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijkerquote:Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Dat is mijn punt ook.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen??
Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
deaueaud.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:30 schreef zoem het volgende:
[..]
2.43 dat gebaar van Vettel
Weer een leuk inkijkje. Ik vind Charlie Whiting niet zo sterk overkomen.
1 tiende lijkt me een heel ruimhartige schatting. Het is gewoon niet zo'n goede inhaler, hij heeft ook niet veel oefening gehad maar als het niet op Mercedes-vermogen en DRS of met van de baan duwen kan dan hij heeft hij er doorgaans heel veel rondjes voor nodig.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijker
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Omdat een diffuser minder gevoelig is voor vuile lucht. Als deze niet meer werkt wordt het heel lastig inhalen. Daarnaast is Saintz en de Renault ook niet heel langzaam, alleen daar terecht gekomen door omstandigheden.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle problemen achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:51 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.
Om op Red Bull terug te komen en wellicht ook een open deur; ik denk dat het weer ook in het voordeel was van de Bulls. Zaterdag werd het in Q3 toch iets te warm met een blauwe lucht waardoor Max de banden niet helemaal lekker aan de praat kreeg. Zondag was het goed bewolkt en koeler, dus ging het een stuk beter.
Had tijdens de race wel wat heimwee (nu al) naar de inhaalraces van voorheen maar dit gaan we wat mij betreft hopelijk nog veel vaker zien.
Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle probleem achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig.
Niet elke auto hoeft er natuurlijk precies even veel last van te hebben, maar dat geldt wellicht ook voor de coureurs. Ik kan me namelijk niet van Rosberg of Bottas herinneren dat die er zo vaak over klagen, terwijl er natuurlijk geen enkele coureur is die graag ronden lang in een versnellingsbak zit. Het zou ook wel een beetje apart zijn dat Mercedes met een compleet nieuwe bredere auto met compleet nieuwe aerodynamica weer precies hetzelfde nadeel ten opzichte van de concurrentie zou hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Daarom, eerst maar eens zien wat de RB doet in Brazilië en Abu Dhabi. En dan hopen dat ze in de aanloop naar volgend seizoen kunnen bijblijven.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.
Op Ziggo hebben ze het daar geen enkel moment over gehad, denk dat ze het niet eens wistenquote:Op maandag 30 oktober 2017 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
Het lijkt er wel op. Red Bull heeft dat in 2010-2013 ook vaak gehad. Heeft waarschijnlijk ook met de afstelling te maken. Als je weet/verwacht dat je vooraan kwalificeert, kun je andere keuzes maken.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.
Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Ja de Mercedes is een hele lange auto en wat vlakker dan de Ferrari en Red Bull waardoor ze extra veel last hebben van vuile lucht.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.
Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analysesquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:08 schreef Justevo het volgende:
Wat een cringe bij peptalk
Als ze bij Ziggo het professioneler willen aanpakken moet het echt over een andere boeg.
Zou ook niet weten wie in NL een inhoudelijk programma goed zou kunnen maken. De bekendste ex-coureurs zitten er al, presentatie kun je wel veranderen. Of Jos zou een eigen programma moeten krijgenquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analyses
[me=flipsen]kijkt sowieso niet naar VI en kijkt F1 via Sky [/me]
Sky via een stream lukt me nooit fatsoenlijk, ik wil kraakheldere HD. En ook via IPTV is het gewoon geen goede kwaliteit, heb er al tig geprobeerd..quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analyses
[me=flipsen]kijkt sowieso niet naar VI en kijkt F1 via Sky [/me]
Ik vind het niet heel erg dat die vraag een keer gesteld wordt. Ik vind het wel erg dat hij élke keer gesteld wordt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:57 schreef Wuwwa het volgende:
Die pre-race gridinterviews worden ook steeds pijnlijker. Zit je net in je laatste voorbespreking met je mechanic, komt tandarts Jack je vragen wat je gaat doen in de eerste bocht.
'Ligt er een beetje aan wat de rest doet'.
'Tweestop of toch één?'
'We gaan het zien'
Wanneer gaan ze door hebben bij ziggo dat die vraagjes nergens over gaan?
Ace?quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:20 schreef Justevo het volgende:
[..]
Sky via een stream lukt me nooit fatsoenlijk, ik wil kraakheldere HD. En ook via IPTV is het gewoon geen goede kwaliteit, heb er al tig geprobeerd..
Dat ligt natuurlijk ook heel erg aan het circuit. Ik denk dat Red Bull wel de snelste auto in Mexico had vanwege de dunne lucht daar.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle problemen achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig.
Op die manier houden we allemaal kijkers die een race saai vinden als er weinig met Max gebeurt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analyses
[me=flipsen]kijkt sowieso niet naar VI en kijkt F1 via Sky [/me]
De 6 voor Ricciardo vindt ik wel een beetje karig: hij had meer verdiend.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sky driver ratings: http://www.skysports.com/(...)an-gp-driver-ratings
Halve weekend reed hij als een vaatdoek.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
De 6 voor Ricciardo vindt ik wel een beetje karig: hij had meer verdiend.
De Q was matig, maar in de race was hij goed bezig tot hij uitviel. Sowieso wel een erg korte race van zijn kant om een oordeel over te vellen, maar binnen een paar ronden alweer negen plaatsen winst is toch erg netjes.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
De 6 voor Ricciardo vindt ik wel een beetje karig: hij had meer verdiend.
8.5 voor bottasquote:Op maandag 30 oktober 2017 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sky driver ratings: http://www.skysports.com/(...)an-gp-driver-ratings
Ze zijn daar wel erg scheutig met hun cijfers. Bottas 8.5 vind ik ook wel erg hoog. Met een Mercedes-wagen rij je altijd wel hoog in Q en verder heb ik hem niet gezien tijdens de race.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Q was matig, maar in de race was hij goed bezig tot hij uitviel. Sowieso wel een erg korte race van zijn kant om een oordeel over te vellen, maar binnen een paar ronden alweer negen plaatsen winst is toch erg netjes.
De 7.5 voor Hamilton is dan weer erg vrijgevig.
Zo snel waren de Mercs niet tijdens de Q:quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze zijn daar wel erg scheutig met hun cijfers. Bottas 8.5 vind ik ook wel erg hoog. Met een Mercedes-wagen rij je altijd wel hoog in Q en verder heb ik hem niet gezien tijdens de race.
Hooguit 6+ gisterenquote:Op maandag 30 oktober 2017 22:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Q was matig, maar in de race was hij goed bezig tot hij uitviel. Sowieso wel een erg korte race van zijn kant om een oordeel over te vellen, maar binnen een paar ronden alweer negen plaatsen winst is toch erg netjes.
De 7.5 voor Hamilton is dan weer erg vrijgevig.
mja, 6,5 en Kimi niet meer dan een 6quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:01 schreef habitue het volgende:
[..]
8.5 voor bottas
Mager 6je , meer niet.
Ik zeg nergens dat ze snel waren. Ik zeg dat ze altijd wel hoog eindigen in Q.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:04 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Zo snel waren de Mercs niet tijdens de Q:
[ afbeelding ]
Als je bij de top 3 teams rijdt, dan moet je het sowieso aardig verkloten om niet in de top zes te rijden.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze snel waren. Ik zeg dat ze altijd wel hoog eindigen in Q.
*kugh* Ricciardo *kugh*quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je bij de top 3 teams rijdt, dan moet je het sowieso aardig verkloten om niet in de top zes te rijden.
Klopt. Daarom is het ook beetje matig om naar prestaties daar te kijken. Nou ja, als Bottas pole pakt dan is dat wel een complimentje waard. Maar zijn race was gewoon triest, kwam totaal niet in buurt van Verstappen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je bij de top 3 teams rijdt, dan moet je het sowieso aardig verkloten om niet in de top zes te rijden.
Die verklootte het dan ook wel aardig ja.quote:
Goedkoop Amerikaans plastic aan de haak slaan, lekker hoor.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max is onderweg naar Las Vegas https://redbullracing.redbull.com/article/max-vegas
Veel van die cijfers zijn bizar hoog. Uitrijden lijkt al voldoende voor een 7.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:01 schreef habitue het volgende:
[..]
8.5 voor bottas
Mager 6je , meer niet.
Daar zat ik gisteren ook een beetje aan te denken ja. Je zal maar fan zijn van Hamilton. Dan zijn de laatste seizoenen toch eigenlijk te saai voor woorden? Ja, je mag af en toe een kampioenschap vieren, maar je ziet je held bijna niet rijden, geen leuke acties doen behalve waarschijnlijk aan het begin van de race en tthat´s it....quote:Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan
hij had maar 1 inhaal actie
dat is een beetje triest voor een coureur als max
In ieder geval voor Raikkonen. Wat is dat een pannekoek zeg.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze snel waren. Ik zeg dat ze altijd wel hoog eindigen in Q.
quote:Volgens Abiteboul heeft Renault te weinig rekening gehouden met de hoogte waarop het Autodromo Hermanos Rodriguez ligt. "We hebben een inschattingsfout gemaakt in de balans tussen snelheid en betrouwbaarheid", vertelde hij aan
Tja, vind ik eigenlijk nu alquote:Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan
hij had maar 1 inhaal actie
dat is een beetje triest voor een coureur als max
Maxgodquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 07:51 schreef tja77 het volgende:
Te agressieve motorstanden zouden de oorzaak zijn van de vele Renault's die uitvielen in Mexico.
[..]
Was Hamilton niet gewoon voorzichtig met zijn materiaal om het wk binnen te halen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 07:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, vind ik eigenlijk nu al
Het enige spannende is dan of men ongeschonden door de eerste bocht komt...
Het meest spectaculair als bijv. hAM met moeite ! erover doet om naar voren te rijden en RIC , VET en Max bijna moeiteloos inhalen...
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 08:22 schreef aesop het volgende:
“ Hamilton qua grootsheid een stempel opplakken, ook Lammers durft het simpelweg niet aan. Vraag hem echter naar de beste coureur ooit en er volgt wél snel een naam. ,,Niet omdat ik Nederlands ben, hoor, maar dan kies ik voor Max Verstappen. De allerbeste die ik in m’n leven heb zien racen, inclusief Senna en al die anderen. Hij moet alleen nog even een paar kampioenschappen winnen…’’
Eigenlijk was het leukste toen hij bij Torro Rosso reed. Hoe beter het team, hoe saaier is helaas de werkelijkheid van deze sport.quote:Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan
hij had maar 1 inhaal actie
dat is een beetje triest voor een coureur als max
Ik vroeg me tijdens de 2e overwinning van Max af hoe snel dat went. Met het oog op Hamilton fans bijv. Vrij snel idd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 01:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar zat ik gisteren ook een beetje aan te denken ja. Je zal maar fan zijn van Hamilton. Dan zijn de laatste seizoenen toch eigenlijk te saai voor woorden? Ja, je mag af en toe een kampioenschap vieren, maar je ziet je held bijna niet rijden, geen leuke acties doen behalve waarschijnlijk aan het begin van de race en tthat´s it....
Dat komt alleen maar omdat het een overwinning is die verder nergens voor telt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:07 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vroeg me tijdens de 2e overwinning van Max af hoe snel dat went. Met het oog op Hamilton fans bijv. Vrij snel idd.
mja, hij heeft gewoon een knakenbakquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 08:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Was Hamilton niet gewoon voorzichtig met zijn materiaal om het wk binnen te halen?
Het shot dat ze 3 dik reden op dat rechte stuk vond ik wel kenmerkend ja, 1x4 wereldtitels, 1x3 wereldtitels met de 4e in de naam, en 1 maal the hottest property of Formula 1. Zonder Alonso te kort te doen, zijn het wel de grote meneren van de Formule 1 vandaag de dag.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)-een-nieuw-tijdperk/
vrije lucht was essentieel zondag dus wie als eerste die vrije lucht had zou wel als winnaar uit de bus zijn gekomenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het shot dat ze 3 dik reden op dat rechte stuk vond ik wel kenmerkend ja, 1x4 wereldtitels, 1x3 wereldtitels met de 4e in de naam, en 1 maal the hottest property of Formula 1. Zonder Alonso te kort te doen, zijn het wel de grote meneren van de Formule 1 vandaag de dag.
En ja, Vettel en Hamilton reden schade, maar die hadden zich volgens mij toch niet kunnen meten met Max afgelopen zondag.
Betwijfel het, de pace van de RBR was gewoon beter dan die van de Mercedes en Ferrari.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
vrije lucht was essentieel zondag dus wie als eerste die vrije lucht had zou wel als winnaar uit de bus zijn gekomen
hopelijk wordt t volgend jaar weer een beetje spannend.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het shot dat ze 3 dik reden op dat rechte stuk vond ik wel kenmerkend ja, 1x4 wereldtitels, 1x3 wereldtitels met de 4e in de naam, en 1 maal the hottest property of Formula 1. Zonder Alonso te kort te doen, zijn het wel de grote meneren van de Formule 1 vandaag de dag.
En ja, Vettel en Hamilton reden schade, maar die hadden zich volgens mij toch niet kunnen meten met Max afgelopen zondag.
dat blijft speculeren uiteraard, maar dat Ricciardo met een nieuwe motor moest stoppen zegt toch wel watquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Betwijfel het, de pace van de RBR was gewoon beter dan die van de Mercedes en Ferrari.
Als het verschil in de Q al te verwaarlozen was, dan is de racepace van de RBR gewoon een stuk beter. Als je ook het verschil zag in hoe snel Ricciardo naar voren reed, en hoe moeizaam dat ging bij Hamilton en in mindere mate Vettel ging, dan was dat veelzeggend.
Max moest zich intomen vanwege de angst op een volgende Renault plof, maar dat deed niks af van het feit dat de RBR nog veel sneller kon.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat blijft speculeren uiteraard, maar dat Ricciardo met een nieuwe motor moest stoppen zegt toch wel wat
En dit terwijl de concurrentie wel op vol vermogen rondreed.quote:"We maakten ons zorgen over de motor. Er waren al vier auto's uitgevallen met dezelfde motor en eerder in het weekend waren er ook veel motorproblemen geweest. Ik kon de zege pas geloven toen Max over de finish kwam."
"We hebben in Mexico niet de ware potentie van Max of van de Red Bull gezien. De bedoeling was om een gat van ongeveer twintig seconde te slaan. Red Bull had duidelijk het beste chassis en tijdens de races is het verschil in vermogen klein. Daarnaast is Verstappen beter en beter aan het worden."
dat is dus niet zo, op Vettel na waarschijnlijkquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
[..]
En dit terwijl de concurrentie wel op vol vermogen rondreed.
.
Bron?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus niet zo, op Vettel na waarschijnlijk
en de jouwe ?quote:
Mijn bron?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
en de jouwe ?
Bottas: "We needed to manage the tyres and then the engine temps and then we decided to just bring it home."
Bottas verklaarde ook dat hij het tempo van Max niet bij kon houden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
en de jouwe ?
Bottas: "We needed to manage the tyres and then the engine temps and then we decided to just bring it home."
Inderdaad, het zegt bijvoorbeeld dat Hamilton schade had.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Betwijfel het, de pace van de RBR was gewoon beter dan die van de Mercedes en Ferrari.
Als het verschil in de Q al te verwaarlozen was, dan is de racepace van de RBR gewoon een stuk beter. Als je ook het verschil zag in hoe snel Ricciardo naar voren reed, en hoe moeizaam dat ging bij Hamilton en in mindere mate Vettel ging, dan was dat veelzeggend.
Dat zou slechts 0,1 sec. per ronde schelen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad, het zegt bijvoorbeeld dat Hamilton schade had.
Abiteboul zei gisteren dat ze de motor te agressief afgesteld hadden, las ergens dat Honda de turbo wel had gelimiteerd en in de ICE extra vermogen vonden om dat verschil op te vangen. Als ik dat verhaal van Abiteboul zo lees hebben ze te weinig rekening gehouden met de ijle lucht als de verhouding dan zoek raakt > oververhitting > poof.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max moest zich intomen vanwege de angst op een volgende Renault plof, maar dat deed niks af van het feit dat de RBR nog veel sneller kon.
Als Max 2e of 3e had gelegen, dan had hij waarschijnlijk gewoon volgas mogen doorrijden.
Marko zei het volgende:
[..]
En dit terwijl de concurrentie wel op vol vermogen rondreed.
Maar 1 ding is duidelijk, de Renault problemen zijn nog steeds niet verholpen. Betrouwbaarheid is en blijft te mager. Met het vermogen lijkt het beter te zitten nu.
Dat laatste komt vooral door de te agressieve engine mapping van Renault in combinatie met de ijle lucht, blijkbaar. De volgende race zullen ze wel wat voorzichtiger zijn, wat weer vermogen kan kosten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max moest zich intomen vanwege de angst op een volgende Renault plof, maar dat deed niks af van het feit dat de RBR nog veel sneller kon.
Als Max 2e of 3e had gelegen, dan had hij waarschijnlijk gewoon volgas mogen doorrijden.
Marko zei het volgende:
[..]
En dit terwijl de concurrentie wel op vol vermogen rondreed.
Maar 1 ding is duidelijk, de Renault problemen zijn nog steeds niet verholpen. Betrouwbaarheid is en blijft te mager. Met het vermogen lijkt het beter te zitten nu.
800 meter is niet heel erg interessant kwa lucht, dus denk dat het wel mee valt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat laatste komt vooral door de te agressieve engine mapping van Renault in combinatie met de ijle lucht, blijkbaar. De volgende race zullen ze wel wat voorzichtiger zijn, wat weer vermogen kan kosten.
Ben benieuwd, vorig jaar was het de beste race van de laatste jaren. Kan haast alleen maar tegenvallenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:24 schreef Ener-G het volgende:
Als Interlagos geen waterballet wordt, zal dat idd een van de zwaarste races zijn op de kalender. Hitte, en hobbelig asfalt. Ben benieuwd
Bottas was gewoon voor Hamilton aan het rijden toen hij (en Mercedes)zag dat er niets te halen viel, dat doet niets af aan de prestatie van Max of de Red Bull autoquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mijn bron?
Gezien het feit dat het een race is en het de bedoeling is dat je zo snel mogelijk je rondjes afwerkt mag je er toch gemakshalve vanuit gaan dat je die rondjes zo snel mogelijk afwerkt. Tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Banden-management maakt daar gewoon onderdeel van uit, de volledige race op 100% rijden gebeurt gewoon niet omdat de banden het niet trekken.
Had Bottas last van te hoge motortemperaturen al in het begin van de race? Het feit dat de enigine temps te hoog worden kan ook betekenen dat de Mercedes gewoon aan z'n max zat (mede door de ijle lucht) en zou mijn standpunt (dat de RBR de beste auto was) alleen maar kracht bij zetten.
twitter:F1 twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 11:29:19 Top 5 points scorers (last 4 races) 80 VER 💪70 HAM 50 BOT 42 VET 40 RAIhttps://t.co/Q7utNGK43s#F1… https://t.co/kXNGcu5seu reageer retweet
Lekker gedaanquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:32 schreef Geralt het volgende:
Geen idee of ie al langs gekomen was hiertwitter:F1 twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 11:29:19 Top 5 points scorers (last 4 races)80 VER 💪70 HAM50 BOT42 VET40 RAIhttps://t.co/Q7utNGK43s#F1… https://t.co/kXNGcu5seu reageer retweet
Max samen met Lewis ook de enige die races gewonnen hebben sinds de zomerstopquote:
Zei ik direct na de finish alquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:32 schreef Geralt het volgende:
Geen idee of ie al langs gekomen was hiertwitter:F1 twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 11:29:19 Top 5 points scorers (last 4 races) 80 VER 💪70 HAM 50 BOT 42 VET 40 RAIhttps://t.co/Q7utNGK43s#F1… https://t.co/kXNGcu5seu reageer retweet
Wat een irritante grafiek...quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds de zomerstop heeft Verstappen nog meer gescoord dan Vettel
Je horizontal as klopt niet. Je begint vanaf spa (links) en eindigt bij de race van afgelopen zondag (rechts)quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds de zomerstop heeft Verstappen nog meer gescoord dan Vettel
Expres gedaan. Dan kan je ook zien dat Max sinds Maleisië de meeste punten heeft gescoordquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:07 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Je horizontal as klopt niet. Je begint vanaf spa (links) en eindigt bij de race van afgelopen zondag (rechts)
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:07 schreef Wuwwa het volgende:
Ziggo en Olav = onbevooroordeelde journalistiek: https://streamable.com/6xat
Met alle respect, maar wat een kutgrafiek.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds de zomerstop heeft Verstappen nog meer gescoord dan Vettel
Bottas is ook geen toprijder. Hoge subtopper, niets speciaals aan.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klopt. Daarom is het ook beetje matig om naar prestaties daar te kijken. Nou ja, als Bottas pole pakt dan is dat wel een complimentje waard. Maar zijn race was gewoon triest, kwam totaal niet in buurt van Verstappen.
Volgens mij heeft z'n engineer ook nog eens laten vallen dat hij niet erg goed was met de stuurfuncties (onthouden) en dat ze nogal geschrokken waren van z'n kunnen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:19 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
[..]
Bottas is ook geen toprijder. Hoge subtopper, niets speciaals aan.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar wat een kutgrafiek.
Moet zeggen dat ik er ook geen natte kut van snaptequote:
Idem...quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik er ook geen natte kut van snapte
Deze is wat duidelijker...quote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:07 schreef Wuwwa het volgende:
Ziggo en Olav = onbevooroordeelde journalistiek: https://streamable.com/6xat
Hartstikke blijquote:
Hier staat Max nooit bovenaanquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hartstikke blij
Maar je bent toch wel met me eens, dat deze totaal niet lijkt op dat misbaksel wat je eerst postte.
Nog steeds rukquote:
dan heb je niet goed opgelet klaasjequote:Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan
hij had maar 1 inhaal actie
dat is een beetje triest voor een coureur als max
Wen er maar aan. Dit gaat gewoonte worden in de toekomst met Max.quote:Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan
hij had maar 1 inhaal actie
dat is een beetje triest voor een coureur als max
8 jaar achter elkaar kampioen worden en dan zeggen: 'de tyfus met deze optochten, heb weer zin om te racen. Ik ga naar de Indy'.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:57 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Dit gaat gewoonte worden in de toekomst met Max.
Zal nog heel moeilijk worden voor 2021quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
8 jaar achter elkaar kampioen worden en dan zeggen: 'de tyfus met deze optochten, heb weer zin om te racen. Ik ga naar de Indy'.
Of hij doet dan per ongeluk expres de qualifiers net niet goed genoeg voor de top 10 alleen om het leuk te maken voor zichzelf .quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
8 jaar achter elkaar kampioen worden en dan zeggen: 'de tyfus met deze optochten, heb weer zin om te racen. Ik ga naar de Indy'.
Hij kon praktisch in de pit parkeren na ronde 1 en was alsnog WKquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 08:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Was Hamilton niet gewoon voorzichtig met zijn materiaal om het wk binnen te halen?
Gewoon Q3 steeds niet rijdenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Of hij doet dan per ongeluk expres de qualifiers net niet goed genoeg voor de top 10 alleen om het leuk te maken voor zichzelf .
(Zou ik wel tof vinden )
http://en.mclarenf-1.com/quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:41 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe heet die website ook al weer waar je de verschillende rondetijden per coureur met elkaar kan vergelijken?
f1fanatic.co.uk heeft daar goeie grafieken voor...quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:41 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe heet die website ook al weer waar je de verschillende rondetijden per coureur met elkaar kan vergelijken?
Yep! https://www.f1fanatic.co.(...)es-and-fastest-laps/quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
f1fanatic.co.uk heeft daar goeie grafieken voor...
Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?
Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Eerder de fuel flow limietquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
slechts gedeeltelijk. Die fuel flow limit moet je niet uitvlakkenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
laten we maar hopen dat ze dit nog herzienquote:Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used
Zonder MGU-H moeten ze meer toeren draaien om de turbo goed te laten werken. Komt wel goed denk ikquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?
Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
quote:
Klopt, overheen gelezen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
slechts gedeeltelijk. Die fuel flow limit moet je niet uitvlakken
KERS is nooit weggeweestquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:43 schreef nils7 het volgende:
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
betekent gewoon dat ze minder vaak met een nieuw brandstofmengsel mogen komen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
laten we maar hopen dat ze dit nog herzien
oaquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
betekent gewoon dat ze minder vaak met een nieuw brandstofmengsel mogen komen.
Daarvoor is de Formule E en de MGU-K is nog steeds het elektrische deel van de hybride motor.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:43 schreef nils7 het volgende:
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
Mooi, dan weten we dat het omgekeerde waar isquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Oftewel er verandert helemaal niets, behalve dat de MGU-H weg gaat.
En verder weer een bak restricties, hebben ze dan echt totaal niets geleerd ? Dat verhoogt de kosten juist weer alleen maar. Wat een dom gedoe zeg.
Dit betekent dus geen nieuwe constructeurs voor 2021 in ieder geval.
Betekent dit dat motoren interchangeable worden? Als in, engine performed niet gedurende een seizoen, RIP engine deal en zo een andere motor erin?quote:High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
Huh?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal nog heel moeilijk worden voor 2021
Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Mooi, dan weten we dat het omgekeerde waar is
nee maar dat winnen van titels voor 2021quote:
Dat is vrij logisch, maar wie of wat stopt er in 2021 dan?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar dat winnen van titels voor 2021
De turbo wordt kleiner, de regulering rond het ontwerp van de motor wordt flink aangescherpt waardoor de ontwerpkosten lager worden, de MGU-H was een absolute hel voor alle motorbouwers. Dus ja, dit gaat de kosten flink verlagen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.
Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?
Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
Omdat ze er zelf mee ingestemd hebben, misschien?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.
Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?
Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is vrij logisch, maar wie of wat stopt er in 2021 dan?
Ik denkt dat wij elkaar niet helemaal snappen.
Dat is nooit het geval. Meer restricties betekent juist hogere kosten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De turbo wordt kleiner, de regulering rond het ontwerp van de motor wordt flink aangescherpt waardoor de ontwerpkosten lager worden,
Dat blijkt helemaal nergens uit. Bovendien zal zoals gezegd de MGU-K nu het vermogen moeten gaan leveren en dus een stuk groter sterker en duurder moeten worden.quote:de MGU-H was een absolute hel voor alle motorbouwers. Dus ja, dit gaat de kosten flink verlagen.
Heb jij ooit al een MGU-K kapot zien gaan dan? Die dingen zijn 1 van de goedkoopste meest duurzame onderdelen in de huidige motoren en anders installeren ze er 2.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is nooit het geval. Meer restricties betekent juist hogere kosten.
[..]
Dat blijkt helemaal nergens uit. Bovendien zal zoals gezegd de MGU-K nu het vermogen moeten gaan leveren en dus een stuk groter sterker en duurder moeten worden.
Daarnaast was de MGU-H juist een van de onderdelen waar de huidige fabrikanten zelf voor gekozen hebben, omdat ze die technologie wilden ontwikkelen. Denk je dat Mercedes geïnteresseerd blijft als men bijna niets meer mag ontwikkelen?
Ooow op die manierquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
Wie zegt dat? Bovendien zegt dat helemaal niets, ze hadden ook ingestemd met 1.5L I-4s. En met deze regels. Er is geen enkele aanwijzing dat iedereen het hier mee eens is. Anders zou het wel een stuk minder vaag zijn. Het enige concrete is de verwijdering van de MGU-H. Verder alleen wat vaag geneuzel over standaardonderdelen. En dat plug-and-play gebeuren zegt ook helemaal niets.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat ze er zelf mee ingestemd hebben, misschien?
Omdat het dingetje nu nauwelijks wat voorstelt. Dat moet dus veranderen, zoals ik al zei waar je blijkbaar overheen gelezen hebt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:23 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Heb jij ooit al een MGU-K kapot zien gaan dan? Die dingen zijn 1 van de goedkoopste meest duurzame onderdelen in de huidige motoren
Ja, maar een generator bouwen kost niks.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat het dingetje nu nauwelijks wat voorstelt. Dat moet dus veranderen, zoals ik al zei waar je blijkbaar overheen gelezen hebt.
Mijn god .quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:26 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja, maar een generator bouwen kost niks.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mijn god .
Hou alsjeblieft je mond als je geen idee hebt waar je over praat.
Of uberhaupt mensen die alles claimen te weten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Oef, shots fired at Allard Kalfftwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:57:29 @RHjorisCP hij is al 6 jaar niet meerbij n race geweest. Wil graag nog als F1 kenner gezien worden. Boot gemist dus reageer retweet
Ik bedoel meer de KERS als boost zoals in 2009 enzo. Nu wordt het gebruikt als aanvulling op het vermogen toen echt als boostquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor is de Formule E en de MGU-K is nog steeds het elektrische deel van de hybride motor.
Parapapapapapapapapappaaaa zoals Sebje zou zeggenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 17:10 schreef Wuwwa het volgende:Oef, shots fired at Allard Kalfftwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:57:29 @RHjorisCP hij is al 6 jaar niet meerbij n race geweest. Wil graag nog als F1 kenner gezien worden. Boot gemist dus reageer retweet
Of een mod die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Daarom volgen de meeste langdurige F1 fans ook niet alleen maar een coureur. Je kunt sowieso beter leren om meerdere aspecten van de race te waarderen als je je niet stierlijk wil vervelen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 01:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar zat ik gisteren ook een beetje aan te denken ja. Je zal maar fan zijn van Hamilton. Dan zijn de laatste seizoenen toch eigenlijk te saai voor woorden? Ja, je mag af en toe een kampioenschap vieren, maar je ziet je held bijna niet rijden, geen leuke acties doen behalve waarschijnlijk aan het begin van de race en tthat´s it....
Het is een beetje een misvatting dat men bij nieuwe reglementen pas weer de kans heeft om een dominante constructeur te verslaan. Wanneer je meerdere jaren onder dezelfde reglementen rijdt, geeft dat andere fabrikanten ook meer tijd om het maximaal haalbare uit de huidige reglementen te halen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
Geef me één voorbeeld van een motor die is uitgevallen met een MGU-K probleem.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of een mod die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.
Je laat je weer eens niet remmen door enig inzicht in je eigen kennisquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Bovendien zegt dat helemaal niets, ze hadden ook ingestemd met 1.5L I-4s. En met deze regels. Er is geen enkele aanwijzing dat iedereen het hier mee eens is. Anders zou het wel een stuk minder vaag zijn. Het enige concrete is de verwijdering van de MGU-H. Verder alleen wat vaag geneuzel over standaardonderdelen. En dat plug-and-play gebeuren zegt ook helemaal niets.
Er verandert dus uiteindelijk helemaal niets, tenzij ze de motoren ook een stuk minder krachtig willen maken.
Er is een reden dat er geen limiet op de MGU-H zit, maar wel op de MGU-Kquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
Zowel vanaf de MGU-H naar ES, als MGU-K naar ES is gelimiteerd op 2MJ. Alleen MGU-H rechtstreeks naar MGU-K is onbeperkt. Het schijnt dat er momenteel iets van 1,0-1,5MJ teruggewonnen wordt met het remmen, terwijl de totale winst van de MGU-H een veelvoud daarvan is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een reden dat er geen limiet op de MGU-H zit, maar wel op de MGU-K
Een mod die kansloze kutgrafieken post vind ik nog het allerergstequote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Zorgt de MGU-H er nu altijd voor dat de turbo nagenoeg op z'n optimale toerental blijft opereren? Idle lopen die motoren 3000+ rpm en onder belasting gaan ze nu tot 11.000rpm, kan me niet voorstellen dat die turbo's last hebben van lag.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Je laat je weer eens niet remmen door enig inzicht in je eigen kennis
Het verwijderen van de MGU-H zal een enorme impact hebben op de motor. De turbo zal geen antilag meer hebben en heel anders rijden dan nu. Daarnaast zal het vermogen dat nu door de MGU-H teruggewonnen wordt uit de uitlaatgassen wegvallen enndus gecompenseerd moeten worden. Dit kan door nog meer turbodruk, maar dat zorgt voor nog meer lag, nieuwe uitdaging dus.
Kijken we naar de fysieke constructie. Een turbo + MGU-H is een onhandig lang ding, wat voor enorme kosten zorgt om netjes te integreren. Kijk maar naar Mercedes of Honda nu. Het ontwikkelen van de turbo zelf kost ook veel geld, terwijl een normale turbo ingekocht kan worden, eventueel met wat aanpassingen.
In ieder geval zal het voor een kleinere speler echt goedkoper worden om in te stappen.
Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
Kom vechten dan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:43 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Een mod die kansloze kutgrafieken post vind ik nog het allerergste
De MGU-H houdt de turbo op gang bij lage toerentallen en remt deze bij de hoge (Anders kan je er immers geen energie uit onttrekken). Turbolag is zo idd geëlimineerd, volgens mij zit iets soortgelijks ook in sommige straatauto's (e-turbo).quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 23:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Zorgt de MGU-H er nu altijd voor dat de turbo nagenoeg op z'n optimale toerental blijft opereren? Idle lopen die motoren 3000+ rpm en onder belasting gaan ze nu tot 11.000rpm, kan me niet voorstellen dat die turbo's last hebben van lag.
Kunnen (mogen?) ze dan niet beter een supercharger installeren?
De enige straatauto's die ik ken hebben een MGU-K, maar zal me weleens inlezen in de e-turbo.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 23:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De MGU-H houdt de turbo op gang bij lage toerentallen en remt deze bij de hoge (Anders kan je er immers geen energie uit onttrekken). Turbolag is zo idd geëlimineerd, volgens mij zit iets soortgelijks ook in sommige straatauto's (e-turbo).
Die eerste zin is nogal ironisch als je vervolgens zo'n onzinverhaal gaat ophangen. Denk je echt dat de fabrikanten niet gaan proberen een andere oplossing te verzinnen om de turbolag te elimineren? Hoe goedkoop denk je dat dat zal zijn? Dat is juist een van de voordelen van de MGU-H, het is in zichzelf een anti-lag device. Dus daar moet men weer wat op verzinnen. Kosten dus.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Je laat je weer eens niet remmen door enig inzicht in je eigen kennis
Het verwijderen van de MGU-H zal een enorme impact hebben op de motor. De turbo zal geen antilag meer hebben en heel anders rijden dan nu. Daarnaast zal het vermogen dat nu door de MGU-H teruggewonnen wordt uit de uitlaatgassen wegvallen enndus gecompenseerd moeten worden. Dit kan door nog meer turbodruk, maar dat zorgt voor nog meer lag, nieuwe uitdaging dus.
Een volledig nieuwe turbo met bijbehorend anti-lag-systeem is ook niet 'normaal'. Als je denkt dat er ook maar enige kosten bespaard daar gaan worden ben je volledig van het padje af. De reden dat men zo focust op de MGU-H is omdat die het meeste hybride vermogen levert. Neem je die weg, verplaatst de focus en het budget zich gewoon naar de MGU-K en het nieuw te ontwikkelen anti-lag systeem.quote:Kijken we naar de fysieke constructie. Een turbo + MGU-H is een onhandig lang ding, wat voor enorme kosten zorgt om netjes te integreren. Kijk maar naar Mercedes of Honda nu. Het ontwikkelen van de turbo zelf kost ook veel geld, terwijl een normale turbo ingekocht kan worden, eventueel met wat aanpassingen.
Er is totaal niets wat daar ook maar in de verste verte op wijst.quote:In ieder geval zal het voor een kleinere speler echt goedkoper worden om in te stappen.
Goh, tja, zou het ? Waar denk je dat die honderden miljoenen van Mercedes nu ingepompt gaan worden dan .quote:Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
Deze vraag geeft mooi weer hoe ongelooflijk weinig je er van snapt. Waarom is zo'n intens dom persoon eigenlijk mod?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 20:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geef me één voorbeeld van een motor die is uitgevallen met een MGU-K probleem.
Ja, de MGU-H spoelt de turbo nu op tot het optimum om lag te elimineren. Dat is er dus straks niet meer, zullen ze iets nieuws en ingewikkelds op moeten verzinnen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 23:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Zorgt de MGU-H er nu altijd voor dat de turbo nagenoeg op z'n optimale toerental blijft opereren? Idle lopen die motoren 3000+ rpm en onder belasting gaan ze nu tot 11.000rpm, kan me niet voorstellen dat die turbo's last hebben van lag.
Kunnen (mogen?) ze dan niet beter een supercharger installeren?
Bij Mercedes zijn ze het met je eens.quote:Op woensdag 1 november 2017 02:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die eerste zin is nogal ironisch als je vervolgens zo'n onzinverhaal gaat ophangen. Denk je echt dat de fabrikanten niet gaan proberen een andere oplossing te verzinnen om de turbolag te elimineren? Hoe goedkoop denk je dat dat zal zijn? Dat is juist een van de voordelen van de MGU-H, het is in zichzelf een anti-lag device. Dus daar moet men weer wat op verzinnen. Kosten dus.
quote:Mercedes ist skeptisch, ob der Vorschlag wirklich wie versprochen die Kosten reduziert. ;Das Konzept klingt ähnlich, bedeutet aber eine komplette Neuentwicklung. Das würde bedeuten, das wir zwischen 2018 und 2020 an zwei Motoren gleichzeitig arbeiten müssten“, wirft Mercedes-Teamchef Toto Wolff ein.
Ins Detail will man noch nicht gehen, doch mögliche Kostentreiber kann man auch selbst ausmachen. Höhere Drehzahlen bedeuten mehr Belastung für die Teile. Der Turbolader ohne die MGU-H muss neu gebaut werden. Auch die Elektromaschine, die Strom aus kinetischer Energie bezieht.
Uit dit artikel toch?quote:Op woensdag 1 november 2017 03:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Bij Mercedes zijn ze het met je eens.
[..]
Het is dus eigenlijk niet meer dan een proefballonetje van de FIA en FOM. De fabrikanten hebben er nog niets mee te maken gehad.quote:Wolff legt Wert darauf, dass der in Paris gezeigte Entwurf vorerst nur das Konzept von FIA und des neuen F1-Managements sei. „Es ist eine Vision und noch kein Reglement, das in Kürze abgesegnet wird und 2021 in Kraft tritt. Und es ist ausschließlich deren Vision und nicht die der Hersteller.“
„Es ist wichtig, gemeinsam zu definieren, was die Formel 1 in 2021 repräsentieren und welche Attribute ein Motor haben soll. Das muss dann eine Zielvorgabe sein an der wir alle arbeiten. Es ist höchstens der Startpunkt eines Dialogs, und nichts, dem wir in der Form zugestimmt haben. Gewisse Dinge sind richtig, aber nicht voll getroffen.“
Oftewel hoe meer standaardonderdelen hoe meer weerstand van de huidige fabrikanten. Waar ik ook al op gewezen heb.quote:Bei der zunehmenden Vereinheitlichung von Teilen oder gar einer Offenlegung der Motor-Technologie nach Nascar-Vorbild regt sich in den Kreisen von Mercedes, Ferrari, Renault und Honda ebenfalls Widerstand.
Nee, dat contract is nu afgekocht. Maar het was wel getekend.quote:Op woensdag 1 november 2017 04:37 schreef Sjemmert het volgende:
Nog steeds zo zeker dat Hartley volgend jaar indycar rijdt of wordt het al minder ?
Je hebt gelijk hoor, zoals altijd natuurlijk.quote:Op woensdag 1 november 2017 04:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat contract is nu afgekocht. Maar het was wel getekend.
Heel simpel, als een contract getekend is is het nieuws. Ook als het daarna weer afgekocht wordt.
Speculatie blijft speculatie.
Ik zat er naast met Toro Rosso Honda, maar ik blijf erbij dat mensen veel te snel tot conclusies overgaan bij geruchten en speculatie.quote:Op woensdag 1 november 2017 04:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, zoals altijd natuurlijk.
Klopt die zijn er ook, het is pas officieel als het officieel is. Maar gelijk alle geruchten van de hand doen omdat het nog niet bevestigd is is dan weer het andere uiterste. Maar dat is mijn mening.quote:Op woensdag 1 november 2017 04:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zat er naast met Toro Rosso Honda, maar ik blijf erbij dat mensen veel te snel tot conclusies overgaan bij geruchten en speculatie.
Tegengewicht moet er zijn ?quote:Op woensdag 1 november 2017 05:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Klopt die zijn er ook, het is pas officieel als het officieel is. Maar gelijk alle geruchten van de hand doen omdat het nog niet bevestigd is is dan weer het andere uiterste. Maar dat is mijn mening.
Valt wel mee, ze hebben een extra MGU-K op de voorwielen gemaakt. Door de gewichtsverplaatsing kun je daar veel meer winst behalen tijdens het remmen. Niet duur, maar wellicht niet voor de F1 geschikt.quote:Op woensdag 1 november 2017 02:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die eerste zin is nogal ironisch als je vervolgens zo'n onzinverhaal gaat ophangen. Denk je echt dat de fabrikanten niet gaan proberen een andere oplossing te verzinnen om de turbolag te elimineren? Hoe goedkoop denk je dat dat zal zijn? Dat is juist een van de voordelen van de MGU-H, het is in zichzelf een anti-lag device. Dus daar moet men weer wat op verzinnen. Kosten dus.
De energie die wegvalt van de MGU-H zal door de MGU-K moeten worden opgewekt. Die zal dus compleet opnieuw ontworpen moeten worden. Veel groter, veel zwaarder. De huidige MGU-K kan maar 120 KWh leveren op maximaal vermogen. Dat is nog geen 160 pk op vol vermogen. Ter vergelijking, die van de Toyota LMP1 levert bijna drie keer zoveel, en die heeft er twee... Vraag Toyota maar eens even hoe goedkoop het is om zulke krachtige MGU-Ks te maken en te integreren. En dan hebben ze daar er zelfs nog vrijheid in.
Zelfde gold voor Audi, die hadden in 2016 één enkele MGU-K die 400KWh leverde (maximaal 300 in een burst op Le Mans vanwege regelgeving). Nogmaals, vraag Audi maar even hoe goedkoop dat was en waarom ze niet meer meedoen aan LMP1 als het maken van een krachtige MGU-K zo goedkoop is...
Antilag bestaat allang, met verlate ontsteking en van die knallen in de uitlaat. Dat is ook niets nieuws.quote:Beide auto's hebben en hadden geen MGU-H, alleen Porsche heeft die. Het argument dat het simpelweg verwijderen van de MGU-H tot een kostenbesparing gaat leiden gaat simpelweg niet op.
[..]
Een volledig nieuwe turbo met bijbehorend anti-lag-systeem is ook niet 'normaal'. Als je denkt dat er ook maar enige kosten bespaard daar gaan worden ben je volledig van het padje af. De reden dat men zo focust op de MGU-H is omdat die het meeste hybride vermogen levert. Neem je die weg, verplaatst de focus en het budget zich gewoon naar de MGU-K en het nieuw te ontwikkelen anti-lag systeem.
Iedereen die een beetje oplet weet dat dit de honderdduizendste poging is om dingen simpeler en dus goedkoper te maken. En dat dat nooit maar dan ook nooit werkt. Leuk voorbeeld uit de MotoGP: in de vroege jaren 2000 werkten de fabrikanten aan een dual-clutch gearbox. Dat om het schakelen bijna seamless te maken. De organisatoren zagen dat, dachten dat ze de kosten voor die ontwikkeling te kunnen dempen door dual-clutch te verbieden. Goeie zet zou je zeggen. Totdat Honda in 2010 met een 'seamless gearbox' kwam. Deed exact hetzelfde als de dual clutch alleen nog beter. Nog steeds weet vrijwel niemand hoe het ding werkt. Kosten: enkele tientallen miljoenen ontwikkeling. Yamaha, Ducati en de rest volgden. Terwijl vrijwel alle sportmotoren op de straat een dual-clutch systeem hebben rijden de MotoGP machines met peperdure seamless gearboxes rond. Goed gedaan.
Maar niemand leert hier ooit van.
[..]
Er is totaal niets wat daar ook maar in de verste verte op wijst.
[..]
Goh, tja, zou het ? Waar denk je dat die honderden miljoenen van Mercedes nu ingepompt gaan worden dan .
Als je zo weinig weet van techniek in motorsport misschien moet je dan niet zo uit de hoogte doen. Wat denk je eigenlijk dat het verschil is tussen het oude KERS-systeem en de MGU-K nu ?
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.quote:Op woensdag 1 november 2017 07:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Valt wel mee, ze hebben een extra MGU-K op de voorwielen gemaakt. Door de gewichtsverplaatsing kun je daar veel meer winst behalen tijdens het remmen. Niet duur, maar wellicht niet voor de F1 geschikt.
[..]
Antilag bestaat allang, met verlate ontsteking en van die knallen in de uitlaat. Dat is ook niets nieuws.
De relatieve winst van dat soort tuning is in de keverklasse waarschijnlijk een stuk hoger.quote:Op woensdag 1 november 2017 08:47 schreef BroesWillems het volgende:
Van F1 motoren heb ik niet veel verstand. Maar in de autocross hebben ze bij de keverklasse(1600 sport) een restrictie op de gasklep van 40mm met een cilinder inhoud van max 1600cc(4 cilinders) en geen drukvulling. Je ziet juist door deze restrictie, dat het één van de duurste klassen is om te rijden op motor gebied. Iedereen heeft dezelfde beperking van lucht wat in de motor kan, maar daardoor kost elke PK die je er extra uit kan persen door tuning van de motor zelf exponentieel veel geld.
Maar goed, keverklasse is dan wel iets anders dan F1.
ik las wel ergens dat de fuel flow omhoog gaat met 20%, even volgende week afwachten als ze met meer details komenquote:Op woensdag 1 november 2017 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
Turbolag had relatief simpel opgelost kunnen worden door een twin-turbo configuratie, daarom verbaast het me dat daar niet voor gekozen is.
Het afschaffen van de MGU-H lijkt me evident. Het is het meest complexe en dure systeem van de motor waardoor nieuwe fabrikanten niet geïnteresseerd zijn in een instap. Nu kan de ICE relatief wat simpeler en dus goedkoper waardoor fsbrikanten eerder geneigd zijn in te stappen.
Afschaffen van de MGU-H scheelt ook gewicht, wat nodig is om de zwaardere MGU-K te compenseren. En eventueel meer brandstof als de fuel flow verhoogd wordt om het toerental op te krikken.
kW (eenheid voor vermogen) bedoel je neem ik aan, ipv kWh (eenheid voor energie)?quote:Op woensdag 1 november 2017 02:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die eerste zin is nogal ironisch als je vervolgens zo'n onzinverhaal gaat ophangen. Denk je echt dat de fabrikanten niet gaan proberen een andere oplossing te verzinnen om de turbolag te elimineren? Hoe goedkoop denk je dat dat zal zijn? Dat is juist een van de voordelen van de MGU-H, het is in zichzelf een anti-lag device. Dus daar moet men weer wat op verzinnen. Kosten dus.
De energie die wegvalt van de MGU-H zal door de MGU-K moeten worden opgewekt. Die zal dus compleet opnieuw ontworpen moeten worden. Veel groter, veel zwaarder. De huidige MGU-K kan maar 120 KWh leveren op maximaal vermogen. Dat is nog geen 160 pk op vol vermogen. Ter vergelijking, die van de Toyota LMP1 levert bijna drie keer zoveel, en die heeft er twee... Vraag Toyota maar eens even hoe goedkoop het is om zulke krachtige MGU-Ks te maken en te integreren. En dan hebben ze daar er zelfs nog vrijheid in.
Zelfde gold voor Audi, die hadden in 2016 één enkele MGU-K die 400KWh leverde (maximaal 300 in een burst op Le Mans vanwege regelgeving). Nogmaals, vraag Audi maar even hoe goedkoop dat was en waarom ze niet meer meedoen aan LMP1 als het maken van een krachtige MGU-K zo goedkoop is...
Beide auto's hebben en hadden geen MGU-H, alleen Porsche heeft die. Het argument dat het simpelweg verwijderen van de MGU-H tot een kostenbesparing gaat leiden gaat simpelweg niet op.
[..]
Een volledig nieuwe turbo met bijbehorend anti-lag-systeem is ook niet 'normaal'. Als je denkt dat er ook maar enige kosten bespaard daar gaan worden ben je volledig van het padje af. De reden dat men zo focust op de MGU-H is omdat die het meeste hybride vermogen levert. Neem je die weg, verplaatst de focus en het budget zich gewoon naar de MGU-K en het nieuw te ontwikkelen anti-lag systeem.
Iedereen die een beetje oplet weet dat dit de honderdduizendste poging is om dingen simpeler en dus goedkoper te maken. En dat dat nooit maar dan ook nooit werkt. Leuk voorbeeld uit de MotoGP: in de vroege jaren 2000 werkten de fabrikanten aan een dual-clutch gearbox. Dat om het schakelen bijna seamless te maken. De organisatoren zagen dat, dachten dat ze de kosten voor die ontwikkeling te kunnen dempen door dual-clutch te verbieden. Goeie zet zou je zeggen. Totdat Honda in 2010 met een 'seamless gearbox' kwam. Deed exact hetzelfde als de dual clutch alleen nog beter. Nog steeds weet vrijwel niemand hoe het ding werkt. Kosten: enkele tientallen miljoenen ontwikkeling. Yamaha, Ducati en de rest volgden. Terwijl vrijwel alle sportmotoren op de straat een dual-clutch systeem hebben rijden de MotoGP machines met peperdure seamless gearboxes rond. Goed gedaan.
Maar niemand leert hier ooit van.
[..]
Er is totaal niets wat daar ook maar in de verste verte op wijst.
[..]
Goh, tja, zou het ? Waar denk je dat die honderden miljoenen van Mercedes nu ingepompt gaan worden dan .
Als je zo weinig weet van techniek in motorsport misschien moet je dan niet zo uit de hoogte doen. Wat denk je eigenlijk dat het verschil is tussen het oude KERS-systeem en de MGU-K nu ?
Misschien waren Mercedes en Honda tegen twin-turbo want dan past hun split-turbo configuratie niet meerquote:Op woensdag 1 november 2017 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
Turbolag had relatief simpel opgelost kunnen worden door een twin-turbo configuratie, daarom verbaast het me dat daar niet voor gekozen is.
Het afschaffen van de MGU-H lijkt me evident. Het is het meest complexe en dure systeem van de motor waardoor nieuwe fabrikanten niet geïnteresseerd zijn in een instap. Nu kan de ICE relatief wat simpeler en dus goedkoper waardoor fsbrikanten eerder geneigd zijn in te stappen.
Afschaffen van de MGU-H scheelt ook gewicht, wat nodig is om de zwaardere MGU-K te compenseren. En eventueel meer brandstof als de fuel flow verhoogd wordt om het toerental op te krikken.
En waar wil jij het dan over hebben, tussen de races door?quote:Op woensdag 1 november 2017 10:09 schreef Re het volgende:
kan al dat technische geleuter en de daarbijbehorende janksmoel(en) niet in een apart technisch topic?
al gaat het topic op slot tot de donderdag persmomentjes, er is een heel subforum hier om je op uit te leven maar we proppen liever alles in een topic...quote:Op woensdag 1 november 2017 10:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En waar wil jij het dan over hebben, tussen de races door?
Jelly.quote:Op woensdag 1 november 2017 10:13 schreef Re het volgende:
[..]
al gaat het topic op slot tot de donderdag persmomentjes, er is een heel subforum hier om je op uit te leven maar we proppen liever alles in een topic...
gewoon dat janksfeertje van kijk mij eens de grootste turbo in mijn broek hebben...
zit wel wat in maar het geleuter kan je ook overslaan, ik vind het wel makkelijk dat alles op 1 plek te vinden isquote:Op woensdag 1 november 2017 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
Is natuurlijk wel een beetje zo. Los van dat het me persoonlijk niet zo boeit, het is een heel friggin' forum, en alles wordt nog hier in dit topic gehouden. Schiet niet op natuurlijk.
Oh, zoals ik zei: mij boeit het niet, persoonlijk, maar er zit natuurlijk wel wat in dat als je er een heeeel forum over opent, dat je dan niet nog steeds met z'n allen alles maar in een topic zou moeten doen. Doe 't dan lekker weer naar SPTquote:Op woensdag 1 november 2017 10:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit wel wat in maar het geleuter kan je ook overslaan, ik vind het wel makkelijk dat alles op 1 plek te vinden is
waar zijn de mods als je ze nodig hebt, is net als met het blauw op straatquote:Op woensdag 1 november 2017 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, zoals ik zei: mij boeit het niet, persoonlijk, maar er zit natuurlijk wel wat in dat als je er een heeeel forum over opent, dat je dan niet nog steeds met z'n allen alles maar in een topic zou moeten doen. Doe 't dan lekker weer naar SPT
Mee eens.quote:Op woensdag 1 november 2017 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
Is natuurlijk wel een beetje zo. Los van dat het me persoonlijk niet zo boeit, het is een heel friggin' forum, en alles wordt nog hier in dit topic gehouden. Schiet niet op natuurlijk.
Doorgaans in bed met de rolluiken dicht in de nacht.quote:Op woensdag 1 november 2017 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
waar zijn de mods als je ze nodig hebt, is net als met het blauw op straat
Dit topic is ooit begonnen om de GPs te bespreken. Uiteindelijk heb mede ik er aan bijgedragen destijds in SPT dat er ook meer in terecht kwam (nog voor de Verstappen-gekte). Het kan weer terug naar de roots, dat is iets wat zeker nog overwogen wordt.quote:Op woensdag 1 november 2017 10:32 schreef Floriz87 het volgende:
Ja, maar wat houd je dan nog over hier? Slowchat tijdens de race? Ik heb de laatste paar GPs gevolgd zonder af en toe hier te kijken, wat een verademing. Niveau is hier de laatste maanden zeker tijdens een race flink gedaald.
Wablief zegt dat kleintje tegen de Duitser. Mijn papa zegt dat jij vals speelt.quote:
wat was ie toch nog klein he.quote:
janken hoor...quote:Op woensdag 1 november 2017 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
Is natuurlijk wel een beetje zo. Los van dat het me persoonlijk niet zo boeit, het is een heel friggin' forum, en alles wordt nog hier in dit topic gehouden. Schiet niet op natuurlijk.
Nee, dat is een uitstekend voorbeeld. Zo werkt het in elke klasse waar men kosten probeert te besparen door middel van dat soort beperkingen. Maar sommige mensen willen het simpelweg niet lezen, zie de post boven je.quote:Op woensdag 1 november 2017 08:47 schreef BroesWillems het volgende:
Van F1 motoren heb ik niet veel verstand. Maar in de autocross hebben ze bij de keverklasse(1600 sport) een restrictie op de gasklep van 40mm met een cilinder inhoud van max 1600cc(4 cilinders) en geen drukvulling. Je ziet juist door deze restrictie, dat het één van de duurste klassen is om te rijden op motor gebied. Iedereen heeft dezelfde beperking van lucht wat in de motor kan, maar daardoor kost elke PK die je er extra uit kan persen door tuning van de motor zelf exponentieel veel geld.
Maar goed, keverklasse is dan wel iets anders dan F1.
Ik zat een beetje in de war inderdaad. Maar goed het punt lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 1 november 2017 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
kW (eenheid voor vermogen) bedoel je neem ik aan, ipv kWh (eenheid voor energie)?
Misschien is een vergissing die gemaakt wordt dat een onderdeel in de eerste jaren duur kan zijn, maar juist als het vaak geproduceerd wordt steeds goedkoper wordt. Bij nieuwe onderdelen die in theorie goedkoper zouden zijn, zijn de kosten in het begin dan juist weer hoger. Valt indd wat voor te zeggen e.e.a. constant te houden.
Zoals Toto Wolff al zegt is dat dus niet zo. Waarom reageer je daar niet op in plaats van hetzelfde riedeltje weer te herhalen?quote:Op woensdag 1 november 2017 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
Het afschaffen van de MGU-H lijkt me evident. Het is het meest complexe en dure systeem van de motor waardoor nieuwe fabrikanten niet geïnteresseerd zijn in een instap. Nu kan de ICE relatief wat simpeler en dus goedkoper waardoor fsbrikanten eerder geneigd zijn in te stappen.
Hij weet dat Mercedes de enige is die een MGU-H werkend heeft gekregen. Tuurlijk wil je het dan niet kwijt.quote:Op woensdag 1 november 2017 11:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals Toto Wolff al zegt is dat dus niet zo. Waarom reageer je daar niet op in plaats van hetzelfde riedeltje weer te herhalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |