abonnement Unibet Coolblue
pi_174767441
Ik werk thuis, ook als ik mijn co -ouder week heb. Kind is dan gewoon op de bso.

Ben veel productiever; kan meer dan de afgesloten werkstations op mn werkplek. Via VDI heb ik gewoon mn werkdesktop zoals daar en daarnaast dus mijn eigen open pc. Geen aanloop en een mobiel met intern nummer van mn werk (dus degene die belt weet niet eens dat ik thuis ben).

Nadeel is dat het een stuk minder sociaal is. Hiervan heeft mijn werkgever laatst me gezegd of ik wat meer op het werk wil/kan zijn voor de sociale aansluiting (lees: koffie drinken bij de automaat en ouwehoeren). Ik doe t blijkbaar te goed mn targets te halen.
pi_174767501
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:03 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Eigenlijk wel zonde, aangezien dit factoren zijn die de werkgever gemakkelijk zou kunnen verbeteren.
Inderdaad. Er is weinig aandacht voor het welzijn op de werkplek. Het "klimaat" is eigenlijk ook slecht: altijd (te) warm, weinig frisse lucht.

Als ik bij sommige bedrijven in het buitenland ben zijn zo'n dingen daar stukken beter geregeld, daar kan ik als externe consultant zelfs meesporten
pi_174767758
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:40 schreef Botje- het volgende:

[..]

Wat een jaloezie hier zeg, lekker bekrompen. Ik werk ook heel regelmatig vanuit huis, omdat het met mijn baan prima kan en ons bedrijf met zijn tijd meegaat. Nee, aanwezigheidsplicht op kantoor is per definitie echt véél efficiënter dan ongestoord en vaak ook langer vanuit huis kunnen werken... Gun elkaar wat zeg, je hebt geen idee wat iemand vanuit huis aan werk verzet. Dat je het zonder te kunnen zien beoordeelt als uitvreterij zegt meer over wat jij zou doen dan over degene die vanuit huis werkt.
Ik werk juist regelmatig vanuit huis _O-
  Moderator dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:56:44 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174773991
Ik werk niet thuis. Maar ik zou wel kunnen 8-)
Heb wel eens thuis gewerkt en ik doe dna wel veel. Maar ik heb best veel telefoon en dat vind ik dan wel lastig om met een raam open belangrijke zaken te bespreken. Privacyprobleem.

Maar gelukkig wel flexibele werktijden, daardoor prive/werk goed te scheiden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_174775453
Hangt van mijn werkzaamheden af, de ene week zit ik volledig op kantoor/bij de klant, de andere week ben ik drie dagen thuis omdat ik toch aan het coderen zit waar niemand me mee gaat helpen en ik die extra concentratie goed kan gebruiken. Kantoortuin helpt hier ook niet echt bij. Scrum-meeting kan meestal via Skype of iets soortgelijks.

Bevalt me prima overigens, mijn reistijd wordt dan al snel bij mijn werktijd opgeteld waardoor ik veel meer kan doen en vaak ook langer bezig ben, terwijl ik toch later opsta en eerder klaar ben. Iedereen gelukkig.
pi_174778362
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:35 schreef Rockefellow het volgende:

Het is ook niet zonder reden dat veel bedrijven op 'het nieuwe werken' terugkomen.
Dat komt doordat veel bedrijven nog altijd slecht kunnen nadenken en met iedere modehype proberen mee te liften. "Het Nieuwe Werken" betekent veel meer dan je werknemers een dag in de week thuis te laten werken. Je hele (digitale) infrastructuur moet erop aangepast worden en het vereist doorgaans een aardige cultuuromslag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Armani XL op 31-10-2017 18:09:57 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:23:42 #32
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_174792473
Q.E.D.

Door exact zo'n houding blijven veel bedrijven steken in hun oude patronen en is bv. HNW gedoemd te falen.

Het enige wat je vooralsnog naar voren heb gebracht is ongefundeerd gebrabbel dat meer zegt over jouw eigen wantrouwen jegens je medecollega's dan over het concept van HNW.

[ Bericht 24% gewijzigd door Nizno op 04-11-2017 23:21:48 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_174792822
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 22:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Q.E.D.

Door exact zo'n houding blijven veel bedrijven steken in hun oude patronen en is bv. HNW gedoemd te falen.

Het enige wat je vooralsnog naar voren heb gebracht is ongefundeerd gebrabbel dat meer zegt over jouw eigen wantrouwen jegens je medecollega's dan over het concept van HNW.

Ik heb niks gezegd over HNW (treurige term overigens). Ik ben er namelijk een bijzonder groot voorstander van en doe het zelf al jaren.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nizno op 04-11-2017 23:21:42 ]
  woensdag 1 november 2017 @ 00:04:47 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174794888
Ik heb geen aparte werkplek thuis, dan wordt het werken in de woonkamer, aan dezelfde tafel waar ik op andere momenten aan eet en biertjes drink met vrienden. Voelt echt niet fijn, die vermenging van privé en werk, ik word daar heel onrustig van en zeker niet productiever; reden waarom ik nooit thuiswerk, hoewel het al jaren erg populair is onder collega's. Gelukkig functioneer ik prima in een kantoortuin, ik kan me goed afsluiten van herrie en drukte en zolang die hectiek werkgerelateerd is (geen lamlendig gekeuvel over de avondboodschappen, kinderen of horoscopen, aub) geeft zo'n open kantooromgeving ook wel energie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 1 november 2017 @ 09:09:51 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174797447
Ik heb ook geen aparte werkplek in huis, zit gewoon aan de keukentafel, maar dat gaat prima. Partner is overdag niet thuis, geen kinderen, dus ik wordt nergens door afgeleid. En ik zit niet dusdanig dat de hele buurt kan zien dat ik thuis ben, dus ook weinig aanloop aan de deur.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 1 november 2017 @ 16:56:16 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174806214
Veel bedrijven zijn natuurlijk helemaal niet zo outputgestuurd dat je de luxe hebt om in, pakweg, zes uur per dag "je werk af" te hebben. Er is simpelweg meer werk dan werknemers om dat werk te verstouwen; als het aan de baas lag, zou hij zijn medewerkers 24/7 ter beschikking hebben. Die lopende band moet blijven draaien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174810894
ik werk alleen maar vanuit huis.. 5 dagen per week..

geen last van irritante collega's op kantoor, gewoon lekker je werk doen dan klaar.. mijn directe collega's zitten toch wereldwijd dus dan kun je altijd even videobellen..
nee geen kantoor meer voor me..
heb lekker een eigen kantoor aan huis.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_174811273
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:34 schreef freak1 het volgende:
ik werk alleen maar vanuit huis.. 5 dagen per week..

geen last van irritante collega's op kantoor, gewoon lekker je werk doen dan klaar.. mijn directe collega's zitten toch wereldwijd dus dan kun je altijd even videobellen..
nee geen kantoor meer voor me..
heb lekker een eigen kantoor aan huis.
Ik had hiervoor een collega die woonde ergens in een gebergte in de US en die werkte al 25 jaar voor het bedrijf, en was nog nooit op een van de kantoren geweest :D
pi_174819323
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:45 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik had hiervoor een collega die woonde ergens in een gebergte in de US en die werkte al 25 jaar voor het bedrijf, en was nog nooit op een van de kantoren geweest :D
lekker toch :)
ik ga wel een aantal keer per jaar naar kantoor, maar dat is meer als de rest er ook is en we een team meeting kunnen doen..

verder word ik prima beoordeeld op output. ik heb een contract en krijg geld. geen idee hoeveel uur ik moet maken,t werk moet af. en dan heb ik weken dat ik heerlijk assassin's creed kan uitspelen.. en weken dat je tegen t plafond zit..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_174826534
Wij moeten verplicht 2 of 3 dagen thuis werken, er zijn niet genoeg werkplekken meer op kantoor voor iedereen.
Vind het heerlijk. Op deze manier maak ik veel meer meters en je bent veel flexibeler in het indelen van je dag. Tussen de middag kan ik lekker met de honden gaan wandelen, krijg ik ook nog een beetje frisse lucht. Overleg etc. gaat in veel gevallen prima met videobellen. Heb ook veel vergaderingen met externe partijen uit het buitenland dus dat gaat toch niet op locatie.

Heb gelukkig wel een prima werkkamer thuis. Moet zeggen dat de kantoorinrichting ook dusdanig is opgezet dat (als het druk is) het net lijkt of je jezelf in een kippenhok bevindt. Eén grote open ruimte wat niet handig is als je jezelf probeert te focussen.
Just because you can doesn't mean you should
pi_174873469
Nog een voordeel van thuiswerk: https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-kantoren-belabberd
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:11:43 #43
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174873642
quote:
In de meeste moderne kantoorgebouwen met airco etc kan er niet eens meer een raam open of zo, dus dan circuleer je elke keer dezelfde lucht. Op mijn kamer alleen kunnen er al 2 ramen open (naar keuze in een kiepstand of helemaal open) en in de gang staat vrijwel altijd de nooddeur wijd open omdat er vaak mensen naar buiten gaan om te roken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:45:24 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_174874317
Ik werk 1 dag per week thuis, heerlijk! Ik ga dit uitbroeden naar 2-3 dagen als ik eenmaal een goede thuiswerkplek heb.
Resistance is futile.
pi_174877523
Standplaats is thuis, ik kom nooit op kantoor, alleen voor nuttige gesprekken en dat zijn er niet veel.
pi_174877711
Ik werk regelmatig thuis, maar dat is meestal niet te vervanging van tijd op kantoor, maar als aanvulling om nog niet afgeronde zaken alsnog af te ronden. Dat zijn meestal blokjes van hooguit een paar uur, in het weekend soms meer.

Ik heb wel eens een hele dag thuis gewerkt, maar dat vind ik niets, ik mis dan ook samenspraak met collega's.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:03:46 #47
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176383895
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:27 schreef Leonos het volgende:
Hallon,
Wie van jullie doet weleens thuis werken? En hoe zorgen jullie er voor dat jullie optimaal bezig blijven? Of is dat een illusie dat iemand dat doet? :P
Mijn werkgever is erg makkelijk daarin. Ik mag zelf kiezen of ik een dagje thuis werk en ik kan dat op hetzelfde dag aangeven. Zolang er geen afspraken staan uiteraard. Alleen probeer ik dat zo weinig mogelijk te doen omdat ik toch merk dat ik thuis minder productief ben. Teveel afleiding enzo.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:47:01 #48
3542 Gia
User under construction
pi_176384541
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn man werkt 3 dagen per week vanuit huis.

Dat zou ik ook wel willen.
Beetje eenzaam alleen in huis.
Maar wie weet gaat dat nog gebeuren.

Verder werk ik altijd thuis.
Huishouden en hobby'en. Soms wat timmer- en verfklusjes.

Ben er tevreden mee.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:19:57 #49
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_176385101
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:58 schreef gooddaddy het volgende:
Ik werk 1 à 2 dagen per week thuis. en daar doe ik gewoon wat ik op kantoor ook doe, maar meestal wel meer. Daar wordt je niet constant gestoord door mensen die toevallig even voorbij lopen en even iets willen vertellen. Waar ik nu zit (gedetacheerd) wordt er zelfs van je verwacht dat je 1 à 2 dagen per week thuis werkt. Het flexibele werken, heet dat (75% werkplekken t.o.v. de hoeveelheid personeel.
Grootste voordeel: Hoef ik niet zo vroeg op (07:00 ipv 05:15)
Grootste nadeel: Op dinsdagen en donderdagen is het verschrikkelijk druk op kantoor.
Klinkt als DUO :)
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:31:24 #50
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176400513
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:21 schreef freak1 het volgende:

[..]

lekker toch :)
ik ga wel een aantal keer per jaar naar kantoor, maar dat is meer als de rest er ook is en we een team meeting kunnen doen..

verder word ik prima beoordeeld op output. ik heb een contract en krijg geld. geen idee hoeveel uur ik moet maken,t werk moet af. en dan heb ik weken dat ik heerlijk assassin's creed kan uitspelen.. en weken dat je tegen t plafond zit..
Wat doe je als werk als ik vragen mag.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')