abonnement Unibet Coolblue
pi_174728237
Geloofwaardig of aandachttrekkerij?

Jelle Brandt Corstius is ook misbruikt
pi_174728240
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 01:00 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Ik heb hier even over moeten nadenken en ben daardoor tot iets andere inzichten te komen.

Tot dusver had ik geprobeerd om te verplaatsen in de persoon van JBC. Dat lukte me nauwelijks; althans ik kon totaal niet begrijpen waarom hij heeft gehandeld zoals hij heeft gehandeld. Geen verzet, geen aangifte, enzovoorts. Hierdoor begon ik te twijfelen over het waarheidsgehalte van zijn verhaal. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat het was gegaan zoals hij (summier) schreef.

Maar via een omweggetje is het me nu toch gelukt om de situatie iets beter plaatsen. Ik heb namelijk een zoon die een totaal ander karakter heeft dan ikzelf. Hij is timide, zachtaardig, geweldloos. Omdat ik hem al zijn hele leven lang ken, kan ik me redelijk goed in hem verplaatsen. En ik kan me voorstellen dat wanneer hij ongelukkigerwijze in zo'n situatie terecht zou komen als door JBC beschreven, dat hij op een soortgelijke wijze zou reageren. Dat zou ik als vader jammer vinden; ik zou liever hebben dat hij van zich af zou slaan en bijten en meer voor zichzelf zou opkomen. Maar hij is nu eenmaal niet zo, dat karakter kan (en wil) ik niet veranderen.

Leermomentje voor mij: ik heb iets te snel conclusies getrokken in deze zaak.
_O_

Empathie en compassie in een transparante doos. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 29-10-2017 05:48:43 ]
pi_174728530
Al meerdere aangiften?
pi_174730097
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:20 schreef Allures het volgende: [..] juist omdat elk verhaal anders is hoeft daderschap ook niet zo zwart wit te zijn Iemand geloven en empatisch reageren staat niet gelijk aan een dader verketteren (en hoeft daar voor veel slachtoffers ook helemaal niet aan gelijk gesteld worden) Dus vooral als er niet met een vinger naar iemand gewezen word vind ik het een beetje een raar argument
Wie heeft het over zwart-wit daderschap?

Ik zie gewoon niet waarom je nooit zou mogen twijfelen aan het verhaal van een willekeurig persoon die beweert seksueel misbruikt te zijn. Het is niet zo dat er nog nooit iemand over heeft gelogen of feiten heeft verdraaid, ook op TV.

In het geval van Jelle is er niet eens een verhaal bekend. Het enige dat we (ik althans) weten is dat hij zegt destijds te zijn gedrogeerd en vervolgens gedwongen tot orale seks. Dat is naar mijn mening echt te weinig informatie om iets te kunnen zeggen over de (on)geloofwaardigheid van zijn verhaal. (Ik hoef de rest van het verhaal ook niet te weten, even voor de duidelijkheid.)

quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 01:00 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik heb hier even over moeten nadenken en ben daardoor tot iets andere inzichten te komen.

Tot dusver had ik geprobeerd om te verplaatsen in de persoon van JBC. Dat lukte me nauwelijks; althans ik kon totaal niet begrijpen waarom hij heeft gehandeld zoals hij heeft gehandeld. Geen verzet, geen aangifte, enzovoorts. Hierdoor begon ik te twijfelen over het waarheidsgehalte van zijn verhaal. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat het was gegaan zoals hij (summier) schreef.

Maar via een omweggetje is het me nu toch gelukt om de situatie iets beter plaatsen. Ik heb namelijk een zoon die een totaal ander karakter heeft dan ikzelf. Hij is timide, zachtaardig, geweldloos. Omdat ik hem al zijn hele leven lang ken, kan ik me redelijk goed in hem verplaatsen. En ik kan me voorstellen dat wanneer hij ongelukkigerwijze in zo'n situatie terecht zou komen als door JBC beschreven, dat hij op een soortgelijke wijze zou reageren. Dat zou ik als vader jammer vinden; ik zou liever hebben dat hij van zich af zou slaan en bijten en meer voor zichzelf zou opkomen. Maar hij is nu eenmaal niet zo, dat karakter kan (en wil) ik niet veranderen.

Leermomentje voor mij: ik heb iets te snel conclusies getrokken in deze zaak.
Het is een bekend effect dat je terugziet bij veel slachtoffers (in ieder geval vrouwen) van seksueel misbruik: op het moment zelf "verstijven" of "bevriezen" ze. Dat overkomt zelfs de types die in een andere situatie prima van zich af weten te bijten. Iemand die van zijn/haar fiets wordt getrokken en de bosjes in wordt gesleurd, zal zich vanwege de schrik regelmatig nog wel verbaal en fysiek verzetten. Juist de gevallen waarbij het 'geleidelijker' gaat en je het misschien wel het minst had verwacht (bijv: op het werk, tijdens een date, tijdens het logeren bij een familielid, op de sportclub) lopen veel slachtoffers op het moment zelf compleet vast. Als je dat (nog) niet zelf hebt meegemaakt, is dat misschien moeilijk te begrijpen, maar dat geldt ook voor de slachtoffers zelf. De meeste mensen zullen zich voornemen/voorstellen dat ze zichzelf zowel verbaal als fysiek zullen verdedigen wanneer ze ooit in zo'n situatie belanden, maar dat blijkt achteraf voor veel mensen niet zo makkelijk en vanzelfsprekend als gedacht. Dat nemen veel slachtoffers zichzelf later (uiteraard onterecht) kwalijke.

Dat "verstijven" is deels de reden waarom het zo lastig is iemand veroordeeld te krijgen. Het is ook waarom het doen van aangifte zo zwaar is en maakt het voor de slachtoffers extra moeilijk niet zichzelf de schuld te geven van wat er is gebeurd ("had ik maar van me af moeten slaan...").

Ik weet niet hoe dat bij volwassen mannen zit, maar ik kan me zo voorstellen dat zij (gemiddeld) niet heel anders reageren dan vrouwen.
pi_174730617
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wie heeft het over zwart-wit daderschap?

Ik zie gewoon niet waarom je nooit zou mogen twijfelen aan het verhaal van een willekeurig persoon die beweert seksueel misbruikt te zijn. Het is niet zo dat er nog nooit iemand over heeft gelogen of feiten heeft verdraaid, ook op TV.

In het geval van Jelle is er niet eens een verhaal bekend. Het enige dat we (ik althans) weten is dat hij zegt destijds te zijn gedrogeerd en vervolgens gedwongen tot orale seks. Dat is naar mijn mening echt te weinig informatie om iets te kunnen zeggen over de (on)geloofwaardigheid van zijn verhaal. (Ik hoef de rest van het verhaal ook niet te weten, even voor de duidelijkheid.)

[..]

Het is een bekend effect dat je terugziet bij veel slachtoffers (in ieder geval vrouwen) van seksueel misbruik: op het moment zelf "verstijven" of "bevriezen" ze. Dat overkomt zelfs de types die in een andere situatie prima van zich af weten te bijten. Iemand die van zijn/haar fiets wordt getrokken en de bosjes in wordt gesleurd, zal zich vanwege de schrik regelmatig nog wel verbaal en fysiek verzetten. Juist de gevallen waarbij het 'geleidelijker' gaat en je het misschien wel het minst had verwacht (bijv: op het werk, tijdens een date, tijdens het logeren bij een familielid, op de sportclub) lopen veel slachtoffers op het moment zelf compleet vast. Als je dat (nog) niet zelf hebt meegemaakt, is dat misschien moeilijk te begrijpen, maar dat geldt ook voor de slachtoffers zelf. De meeste mensen zullen zich voornemen/voorstellen dat ze zichzelf zowel verbaal als fysiek zullen verdedigen wanneer ze ooit in zo'n situatie belanden, maar dat blijkt achteraf voor veel mensen niet zo makkelijk en vanzelfsprekend als gedacht. Dat nemen veel slachtoffers zichzelf later (uiteraard onterecht) kwalijke.

Dat "verstijven" is deels de reden waarom het zo lastig is iemand veroordeeld te krijgen. Het is ook waarom het doen van aangifte zo zwaar is en maakt het voor de slachtoffers extra moeilijk niet zichzelf de schuld te geven van wat er is gebeurd ("had ik maar van me af moeten slaan...").

Ik weet niet hoe dat bij volwassen mannen zit, maar ik kan me zo voorstellen dat zij (gemiddeld) niet heel anders reageren dan vrouwen.
jij legde een oorzaak gevolg verband over het accepteren van het verhaal en daderschap in de post die ik quotte

quote:
Als je het verhaal van iedereen die beweert seksueel misbruikt te zijn per definitie voor waar aanneemt, dan neem je daarbij automatisch ook voor waar aan dat de persoon die als dader wordt aangewezen ook schuldig is.
pi_174731967
Kan me voorstellen dat je passief misbruik ondergaat als vrouw omdat er doorgaans geen actieve handeling bij komt kijken. Kan me echter moeilijk voorstellen dat je tegen je zin iemand oraal bevredigt, omdat dat een actieve handeling is. En gedrogeerd? Tsja dan nog. Vind het een vreemd verhaal en zou het nooit naar buiten hebben gebracht als ik hem was. Weet niet of hij homo is maar dat stempel zal hij nu wel krijgen.
pi_174732022
Van nitwits zoals jij
Door misbruik word je niet homo en als je dat denkt ben je gek

Daarnaast is gedrogeerd een pik in je bek geramd krijgen verre van actief

Wat een ontiegelijke kutpost
pi_174732041
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Kan me voorstellen dat je passief misbruik ondergaat als vrouw omdat er doorgaans geen actieve handeling bij komt kijken. Kan me echter moeilijk voorstellen dat je tegen je zin iemand oraal bevredigt, omdat dat een actieve handeling is. En gedrogeerd? Tsja dan nog. Vind het een vreemd verhaal en zou het nooit naar buiten hebben gebracht als ik hem was. Weet niet of hij homo is maar dat stempel zal hij nu wel krijgen.
Wow, just wow. Gewoon wow.
pi_174732055
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:10 schreef Allures het volgende:
Van nitwits zoals jij
Door misbruik word je niet homo en als je dat denkt ben je gek

Daarnaast is gedrogeerd een pik in je bek geramd krijgen verre van actief

Wat een ontiegelijke kutpost
pi_174732075
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:10 schreef Allures het volgende:
Van nitwits zoals jij
Door misbruik word je niet homo en als je dat denkt ben je gek

Daarnaast is gedrogeerd een pik in je bek geramd krijgen verre van actief

Wat een ontiegelijke kutpost
Je komt over alsof je het zelf hebt ervaren
pi_174732086
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je komt over alsof je het zelf hebt ervaren
neuh ik heb gewoon een brein en kan denken. Misschien kun je het eens proberen
pi_174732097
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je komt over alsof je het zelf hebt ervaren
Weer zo’n rare opmerking.
pi_174733869
quote:
Jelle Brandt Corstius woest over gelach in VI

Televisiemaker Jelle Brandt Corstius heeft op Twitter venijnig gereageerd op een gesprek in het RTL-programma Voetbal Inside. Hierin bespraken René van der Gijp, Johan Derksen en Wilfred Genee de openhartige bekentenis van Brandt Corstius dat hij toen hij als redacteur voor Barend & Van Dorp werkte is verkracht.

De drie mannen lachten toen Derksen het onderwerp aansneed. "Kreeg dit clipje doorgestuurd", stelt Brandt Corstius op Twitter. "Lekker lachen om verkrachting van een oud-collega. Sjiek." Later voegt de televisiemaker er nog aan toe: "Snap het ook wel hoor, beetje ver van mijn bed voor de heren. Zou natuurlijk nooit gebeuren in het voetbal. Als RTL echt geschrokken is van mijn verhaal, zouden ze dat seksistische kutprogramma eens moeten stoppen."

RTL meldde eerder deze week enorm geschokt te zijn door de ontboezeming van Brandt Corstius. De zender en producent Blue Circle, die Barend & Van Dorp maakte, stelden in gesprek te willen met de oud-redacteur.

De televisiemaker kreeg op Twitter veel bijval over zijn opmerkingen. "RTL zegt geen enkele vorm van ongewenst gedrag te tolereren", zegt regisseur Norbert ter Hall. "Geen woorden, maar daden." Ook Claudia de Breij is verbijsterd. "Gijp, Derksen, Genee, voel je je hier zelf prettig bij? En vooral: in welke wereld is dit leuk?" schrijft ze. Actrice Katja Herbers vindt het "zum kotsen", Georgina Verbaan vindt het "zo intens goor". Angelina Groothuizen en Jon van Eerd noemen de mannen allebei "eikels".
Het deugvolk kruipt weer over elkaar heen om die 'pedante VI eikels' te veroordelen.

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2017 13:49:06 ]
pi_174734073
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het deugvolk kruipt weer over elkaar heen om die 'pedante VI eikels' te veroordelen.
Echt he. :')

Ze kunnen het niet hebben dat er een programma is waarin grapjes worden gemaakt over seks, mannen, vrouwen etc.

Want alles is kwetsend tegenwoordig.

In plaats van uitzoeken of onthullen wie Jelle heeft verkracht, gaan ze maar op zoek naar makkelijk scoren.

Maar de echte verkrachter onthullen, ho maar. :') :W
pi_174734084
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het deugvolk kruipt weer over elkaar heen om die 'pedante VI eikels' te veroordelen.
ja slaat nergens op, dat je het niet ok vind dat er om verkrachting gelachen word
pi_174734184
Snap de verontwaardiging ook niet. Hadden ze dan anders verwacht van een stel voetbalkantinemongooltjes?
pi_174734254
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:01 schreef Tem het volgende:
Snap de verontwaardiging ook niet. Hadden ze dan anders verwacht van een stel voetbalkantinemongooltjes?
Ik zat net het topic in VBL te lezen, het contrast met hoe hier gepost wordt is echt bizar.
pi_174734264
Als je deze topicreeks zie, dan weet je waarom hij er niet eerder over gesproken heeft.
pi_174734283
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:06 schreef Jojoke het volgende:
Als je deze topicreeks zie, dan weet je waarom hij er niet eerder over gesproken heeft.
Hier valt het reuze mee eigenlijk.
pi_174734388
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:01 schreef Tem het volgende:
Snap de verontwaardiging ook niet. Hadden ze dan anders verwacht van een stel voetbalkantinemongooltjes?
je mag toch wel meer verwachten van mensen
En als mensen zich onbeschoft gedragen mag je daar ook echt wat van zeggen
  zondag 29 oktober 2017 @ 14:15:39 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174734470
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:17 schreef Physsic het volgende:

Ik zie gewoon niet waarom je nooit zou mogen twijfelen aan het verhaal van een willekeurig persoon die beweert seksueel misbruikt te zijn.
Ik zie niet in waarom je het wel zou doen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174734493
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:07 schreef mootie het volgende:

[..]

Hier valt het reuze mee eigenlijk.
Ik zou niet graag in zijn schoenen staan. Het moet een machteloos gevoel zijn. Helemaal pijnlijk als er dan mensen zijn die hem erop aanvallen of erom lachen.
  zondag 29 oktober 2017 @ 14:17:28 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174734508
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het deugvolk kruipt weer over elkaar heen om die 'pedante VI eikels' te veroordelen.
Je kunt zeggen wat je wil, maar dat zijn het tenslotte ook.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174734957
VI een seksistisch kutprogramma...mmm...hoe moeten we DWDD dan noemen na JBC zijn bijdrage na het overlijden van Griet Tutelaar.

Triest wat hem is overkomen, maar hij richt z'n pijlen nu wel op de verkeerde.
#12 is not for sale!
  zondag 29 oktober 2017 @ 14:42:08 #25
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174734988
Ach, Johan Derksen vergeleek Sylvana Simons met een aap.

Wat verwacht je.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_174734992
Valt toch tegen van VI.
  zondag 29 oktober 2017 @ 14:43:51 #27
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174735013
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Valt toch tegen van VI.
Je had een hoge pet op van iemand die Sylvana Simons met een aap vergelijkt?
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_174735046
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:43 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Je had een hoge pet op van iemand die Sylvana Simons met een aap vergelijkt?
Ja, ik ben een blanke man.
  zondag 29 oktober 2017 @ 14:46:45 #29
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174735065
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja, ik ben een blanke man.
Niet echt.

Je bent een Circassiër toch. Niet helemaal Arisch.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_174735094
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:46 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Niet echt.

Je bent een Circassiër toch. Niet helemaal Arisch.
Niet alle blanken zijn arisch.
Caucasians FTW!
  zondag 29 oktober 2017 @ 14:48:31 #31
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174735096
De meeste blanke mannen die ik ken vinden het trouwens niet oké dat Sylvana een aap wordt genoemd.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zondag 29 oktober 2017 @ 14:49:08 #32
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174735102
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:48 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Niet alle blanken zijn arisch.
Caucasians FTW!
Lekker Amerikaans. Daarbuiten slaat die term nergens op.

Maar goed, in ieder geval zal je familie dan wel overwegend moslim zijn neem
ik aan.

Beetje off-topic wel, maar goed. Je gedraagt je soms als een typische Trump Henkie hier. Wel grappig.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_174735179
Ik ben wel een beetje klaar met Jelle eerst flink in de stront roeren en een hoop stank maken, zonder concreet te worden. Hoeft niet publiekelijk maar toch op zijn mist bij de politie. Dan krijgt hij een podium bij DWDD en moet een advocate, die een alles behalve onredelijk mening heeft, het ontgelden. En nu trekt hij een fragment van VI totaal uit zijn verband en beschuldigt hij mensen ervan dat ze hebben gelachen met een verkrachting. Iets wat nooit is gebeurd. Verwerpelijk figuur...

[ Bericht 0% gewijzigd door maan_man op 29-10-2017 15:00:50 ]
pi_174735219
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:49 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Lekker Amerikaans. Daarbuiten slaat die term nergens op.

Maar goed, in ieder geval zal je familie dan wel overwegend moslim zijn neem
ik aan.

Beetje off-topic wel, maar goed. Je gedraagt je soms als een typische Trump Henkie hier. Wel grappig.
Trump staat gelijk aan al dat goed is aan de mensheid en wij op Fok zijn zijn profeten.
Pim zou het immers zo gewild hebben, Theo zij met hem.
  zondag 29 oktober 2017 @ 15:00:38 #35
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174735297
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Kan me voorstellen dat je passief misbruik ondergaat als vrouw omdat er doorgaans geen actieve handeling bij komt kijken. Kan me echter moeilijk voorstellen dat je tegen je zin iemand oraal bevredigt, omdat dat een actieve handeling is. En gedrogeerd? Tsja dan nog. Vind het een vreemd verhaal en zou het nooit naar buiten hebben gebracht als ik hem was. Weet niet of hij homo is maar dat stempel zal hij nu wel krijgen.
Echt dom jij.
pi_174735330
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Kan me voorstellen dat je passief misbruik ondergaat als vrouw omdat er doorgaans geen actieve handeling bij komt kijken. Kan me echter moeilijk voorstellen dat je tegen je zin iemand oraal bevredigt, omdat dat een actieve handeling is. En gedrogeerd? Tsja dan nog. Vind het een vreemd verhaal en zou het nooit naar buiten hebben gebracht als ik hem was. Weet niet of hij homo is maar dat stempel zal hij nu wel krijgen.
Tering wat een domme post. Dat je het uit je vingers weet te persen.
pi_174735594
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:40 schreef Haringkop het volgende:
VI een seksistisch kutprogramma...mmm...hoe moeten we DWDD dan noemen na JBC zijn bijdrage na het overlijden van Griet Tutelaar.

Triest wat hem is overkomen, maar hij richt z'n pijlen nu wel op de verkeerde.
nee, de pijlen richten op mensen die er zo mee omgaan, is juist wel goed.
compact en kleverig.
pi_174735833
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom je het wel zou doen.
Wellicht als je eens van dichtbij meemaakt wat bijvoorbeeld valse beschuldigingen met iemands leven kunnen doen.
pi_174735845
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wellicht als je eens van dichtbij meemaakt wat bijvoorbeeld valse beschuldigingen met iemands leven kunnen doen.
Maar er worden geen namen genoemd.
pi_174735866
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:54 schreef maan_man het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met Jelle eerst flink in de stront roeren en een hoop stank maken, zonder concreet te worden. Hoeft niet publiekelijk maar toch op zijn mist bij de politie. Dan krijgt hij een podium bij DWDD en moet een advocate, die een alles behalve onredelijk mening heeft, het ontgelden. En nu trekt hij een fragment van VI totaal uit zijn verband en beschuldigt hij mensen ervan dat ze hebben gelachen met een verkrachting. Iets wat nooit is gebeurd. Verwerpelijk figuur...
Ik heb het fragment van VI niet gezien, dus daar kan ik niet op reageren, maar de reactie op die advocate begreep ik ook niet.. Het was ook niet eens haar mening, maar grotendeels gewoon hoe het werkt in dit soort zaken. :{
pi_174735879
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar er worden geen namen genoemd.
Het ging over het algemeen he, niet alleen over deze zaak.
pi_174735900
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het ging over het algemeen he, niet alleen over deze zaak.
maar het is geen (valse) beschuldiging. Het is vertellen over een eigen ervaring en beleving

En ook in het algemeen worden die 2 vaak verward
  zondag 29 oktober 2017 @ 15:36:58 #43
263417 Keyos
Like a Boss
pi_174735902
Hij moet gewoon niet miepen over die uitzending van VI. Ze kennen daar die man die het waarschijnlijk op zijn geweten heeft, kunnen er eigenlijk niets over zeggen, en manoeuvreren zichzelf in een positie dat je alleen maar (ongemakkelijk) de situatie weglacht of ervoor kiest heel serieus in te gaan op dat onderwerp waar ze dat aan tafel liever niet doen.

Denk dat het gelach meer ongemakkelijk was om van het item af te komen (omdat ze die persoon kennen) dan dat ze die jongen uitlachte om wat er is gebeurd. Klaar, verder. Door er dan toch wat van te moeten zeggen laat je jezelf wel heel erg kennen zeg.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_174735924
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:36 schreef Keyos het volgende:
Hij moet gewoon niet miepen over die uitzending van VI. Ze kennen daar die man die het waarschijnlijk op zijn geweten heeft, kunnen er eigenlijk niets over zeggen, en manoeuvreren zichzelf in een positie dat je alleen maar (ongemakkelijk) de situatie weglacht of ervoor kiest heel serieus in te gaan op dat onderwerp waar ze dat aan tafel liever niet doen.

Denk dat het gelach meer ongemakkelijk was om van het item af te komen (omdat ze die persoon kennen) dan dat ze die jongen uitlachte om wat er is gebeurd. Klaar, verder. Door er dan toch wat van te moeten zeggen laat je jezelf wel heel erg kennen zeg.
dan maak het geen item in je show? Het is een voetbal programma. Praat daar over
  zondag 29 oktober 2017 @ 15:40:36 #45
263417 Keyos
Like a Boss
pi_174735968
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:38 schreef Allures het volgende:

[..]

dan maak het geen item in je show? Het is een voetbal programma. Praat daar over
Ze maken daar wel eens vaker uitstapjes, Als Genee het dan aansnijdt en je zit met Gijp aan tafel die de man kent (maar er niets over gaat zeggen natuurlijk) moet je iets zeggen om er vanaf te komen. Zij kiezen voor lachen, that's it.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_174735999
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:40 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ze maken daar wel eens vaker uitstapjes, Als Genee het dan aansnijdt en je zit met Gijp aan tafel die de man kent (maar er niets over gaat zeggen natuurlijk) moet je iets zeggen om er vanaf te komen. Zij kiezen voor lachen, that's it.
en dat is een vrij respectloze optie. Je zou ook kunnen zeggen 'dit is niet zo relevant voor ons programma. Heb je gehoord over Robben en zijn gescheurde weet ik wat?'

Maar het is natuurlijk sowieso onzin dat zoiets per ongeluk ter sprake komt. Alsof ze niet van te voren heel goed bedenken wat de onderwerpen zijn
pi_174736074
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:36 schreef Allures het volgende:

[..]

maar het is geen (valse) beschuldiging. Het is vertellen over een eigen ervaring en beleving

En ook in het algemeen worden die 2 vaak verward
Ja hoor, nog nooit verzon iemand misbruik om de ander zwart te maken of om zelf meer aandacht te krijgen. Dat is altijd gebaseerd op een eigen beleving. 🙄
pi_174736107
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja hoor, nog nooit verzon iemand misbruik om de ander zwart te maken of om zelf meer aandacht te krijgen. Dat is altijd gebaseerd op een eigen beleving. 🙄
maar als je geen naam noemt is het dat toch niet
pi_174736263
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:48 schreef Allures het volgende:

[..]

maar als je geen naam noemt is het dat toch niet
Zie vorige post.
pi_174736504
quote:
Brandt Corstius vertelde eerder deze week in een verhaal in Trouw verkracht te zijn toen hij als redacteur werkte voor het programma Barend & Van Dorp. Vooraf aan de uitzending van Voetbal Inside hadden Genee, Van der Gijp en Derksen lange tijd met elkaar gepraat over wie de dader zou kunnen zijn. „Daar kwam Johan op terug. Iedereen binnen de organisatie is nu aan het speculeren; de meest idiote theorieën en namen komen langs. Het gelach was puur onhandigheid en ongemakkelijkheid”, beklemtoont Genee.

„We hadden het ook niet over de verkrachting zelf. Al begrijp ik wel dat dat zo op mensen over kwam. Laten we er helder over zijn: dat vinden wij walgelijk en verschrikkelijk.”

Meer: https://www.telegraaf.nl/(...)de-voor-gelach-in-vi
pi_174736616
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die van Gijp heeft ook al eerder allemaal stompzinnige en beledigende dingen over o.a. vrouwelijke voetballers en homo's gezegd. Dat trio heeft een gezamenlijke herseninhoud waar een gemiddelde huismuis zijn neus voor zou ophalen. Daarom maken ze ook een programma over voetbal.
pi_174737389
Jelle Brandt is overigens gewoon bevestigd homoseksueel toch? Hij heeft althans een half jaar met mijn buurjongen gedate.
pi_174737439
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:38 schreef Allures het volgende:

[..]

dan maak het geen item in je show? Het is een voetbal programma. Praat daar over
Dat bepaal jij toch niet?
  zondag 29 oktober 2017 @ 16:53:16 #54
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174737519
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:47 schreef Night__Stalker het volgende:
Jelle Brandt is overigens gewoon bevestigd homoseksueel toch? Hij heeft althans een half jaar met mijn buurjongen gedate.
https://www.nu.nl/achterk(...)ochter-geworden.html

Maar hij kan best wel een beetje bi-curious zijn en zich daardoor schamen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174737528
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:10 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Die van Gijp heeft ook al eerder allemaal stompzinnige en beledigende dingen over o.a. vrouwelijke voetballers en homo's gezegd. Dat trio heeft een gezamenlijke herseninhoud waar een gemiddelde huismuis zijn neus voor zou ophalen. Daarom maken ze ook een programma over voetbal.
Ik kan dat programma ook echt niet aanzien.
pi_174737537
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:50 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

Dat bepaal jij toch niet?
nee maar als het argument is dat je niet weet hoe je het er over moet hebben en het ook niet wil omdat je een van de partijen kent lijkt me dat een voor de hand liggende optie
pi_174737570
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/achterk(...)ochter-geworden.html

Maar hij kan best wel een beetje bi-curious zijn en zich daardoor schamen.
Hij lijkt mij niet het type om zich daar over te schamen.
pi_174737735
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/achterk(...)ochter-geworden.html

Maar hij kan best wel een beetje bi-curious zijn en zich daardoor schamen.
Hmm misschien was dat geheim ofzo dan :P

Is nog maar 2 jaar geleden.. Mijn buurjongen was toen ook 17 :')
pi_174737740
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/achterk(...)ochter-geworden.html

Maar hij kan best wel een beetje bi-curious zijn en zich daardoor schamen.
Of gewoon bi?
pi_174738067
Al dat gezeur over vi :')

Als dat programma je niets lijkt, geef er dan ook geen mening over aub.
pi_174738658
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:02 schreef Night__Stalker het volgende:

[..]

Hmm misschien was dat geheim ofzo dan :P

Is nog maar 2 jaar geleden.. Mijn buurjongen was toen ook 17 :')
Als dat twee jaar geleden is dan lijkt me dat wel redelijk geheim ja, gezien de geboorte van zijn dochter. :P
pi_174738839
Jelle is dus vreemdgegaan met een minderjarig kind terwijl zijn vrouw zwanger was? Interessant.
pi_174738925
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:50 schreef Nober het volgende:
Jelle is dus vreemdgegaan met een minderjarig kind terwijl zijn vrouw zwanger was? Interessant.
THE PLOT THICKENS :o
pi_174738951
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:50 schreef Nober het volgende:
Jelle is dus vreemdgegaan met een minderjarig kind terwijl zijn vrouw zwanger was? Interessant.
niet echt.
Of hij biseksueel is of niet is ook niet echt interessant voor het misbruik verhaal, maar goed.
compact en kleverig.
  zondag 29 oktober 2017 @ 17:58:03 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174738966
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:56 schreef L-E het volgende:

[..]

THE PLOT THICKENS :o
Misschien heeft hij wel een open relatie, weet jij veel

Alles kan, of het aannemelijk is, zo open voor een bekende Nederlander, geen idee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174739035
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Misschien heeft hij wel een open relatie, weet jij veel

Alles kan, of het aannemelijk is, zo open voor een bekende Nederlander, geen idee
Ik was niet heel serieus. Maar bedankt dat je even de opties uitvouwt O+
pi_174739102
man man man, de social justice warriors hebben fok! ook gevonden hoor. :r
pi_174739171
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:57 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet echt.
Of hij biseksueel is of niet is ook niet echt interessant voor het misbruik verhaal, maar goed.
Toch wel.

Er is een verschil tussen verkracht worden als homo-man en verkracht worden als hetero-man.
  zondag 29 oktober 2017 @ 18:08:15 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174739191
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik was niet heel serieus. Maar bedankt dat je even de opties uitvouwt O+
Graag gedaan :7

Het doet er natuurlijk geen reet (hihaho) toe allemaal. Misbruik blijft misbruik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 29 oktober 2017 @ 18:12:22 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174739259
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Toch wel.

Er is een verschil tussen verkracht worden als homo-man en verkracht worden als hetero-man.
Oh? Vertel!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174739286
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:03 schreef FlipjeHolland het volgende:
man man man, de social justice warriors hebben fok! ook gevonden hoor. :r
Weer eens wat anders dan al die stormfront figuren.
pi_174739295
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:03 schreef FlipjeHolland het volgende:
man man man, de social justice warriors hebben fok! ook gevonden hoor. :r
verkrachting veroordelen en willen dat er op een gezonde en normale manier met slachtoffers om gegaan word kun je wel op die manier afschrijven ja
pi_174739308
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Graag gedaan :7

Het doet er natuurlijk geen reet (hihaho) toe allemaal. Misbruik blijft misbruik
Haha, precies dat had ik eerst staan ('Het doet er geen hol toe') maar toch maar verwijderd :') :D
pi_174739310
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Toch wel.

Er is een verschil tussen verkracht worden als homo-man en verkracht worden als hetero-man.
Dit slaat echt helemaal nergens op.
pi_174739316
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Toch wel.

Er is een verschil tussen verkracht worden als homo-man en verkracht worden als hetero-man.
Ik ben een en al oor.
pi_174739382
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh? Vertel!
In het geval van een rechtszaak, zou de verdediging van een homo die een andere homo heeft verkracht kunnen aanvoeren:

- dat hij door het slachtoffer is verleid
- dat er sprake was een vrijwillige intimiteit tot een zeker moment
- dat het slachtoffer niet duidelijk heeft aangegeven dat hij niet meer verder wilde
- enz.

Wanneer het slachtoffer echter heteroseksueel is, dan zijn deze argumenten niet of in elk geval een stuk minder overtuigend.
pi_174739516
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Er is een verschil tussen verkracht worden als homo-man en verkracht worden als hetero-man.
Wel fijn dat hier iemand is die het allebei aan den lijve heeft meegemaakt. En wat was dat verschil dan?
pi_174739517
En dat is dus wel Victim blaming

Een homo variant op het 'je jurkje was ook wel kort'. Knap
pi_174739549
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

In het geval van een rechtszaak, zou de verdediging van een homo die een andere homo heeft verkracht kunnen aanvoeren:

- dat hij door het slachtoffer is verleid
- dat er sprake was een vrijwillige intimiteit tot een zeker moment
- dat het slachtoffer niet duidelijk heeft aangegeven dat hij niet meer verder wilde
- enz.

Wanneer het slachtoffer echter heteroseksueel is, dan zijn deze argumenten niet of in elk geval een stuk minder overtuigend.
Wauw.
pi_174739677
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

In het geval van een rechtszaak, zou de verdediging van een homo die een andere homo heeft verkracht kunnen aanvoeren:

- dat hij door het slachtoffer is verleid
- dat er sprake was een vrijwillige intimiteit tot een zeker moment
- dat het slachtoffer niet duidelijk heeft aangegeven dat hij niet meer verder wilde
- enz.

Wanneer het slachtoffer echter heteroseksueel is, dan zijn deze argumenten niet of in elk geval een stuk minder overtuigend.
Raar verhaal.

Dat kan bij een hetero net zo goed.

- dacht dat-ie homo was.
- dat hij door het slachtoffer is verleid
- dat er sprake was een vrijwillige intimiteit tot een zeker moment
- dat het slachtoffer niet duidelijk heeft aangegeven dat hij niet meer verder wilde
- enz.
  zondag 29 oktober 2017 @ 18:38:57 #81
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174739738
Eigenlijk raar dat hier zo veel discussie over is. Het is niet goed te keuren, klaar. Next.
pi_174739914
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

In het geval van een rechtszaak, zou de verdediging van een homo die een andere homo heeft verkracht kunnen aanvoeren:

- dat hij door het slachtoffer is verleid
- dat er sprake was een vrijwillige intimiteit tot een zeker moment
- dat het slachtoffer niet duidelijk heeft aangegeven dat hij niet meer verder wilde
- enz.

Wanneer het slachtoffer echter heteroseksueel is, dan zijn deze argumenten niet of in elk geval een stuk minder overtuigend.
Je eerste voorbeeld niet van belang; ook als je wordt verleid is het niet de bedoeling dat je die persoon daarna verkracht. Je tweede voorbeeld zou een dom argument zijn, want daarmee bevestig je als verdachte dat er op een zeker moment inderdaad geen sprake meer was van vrijwillige intimiteit. Je derde voorbeeld kan (en zal) net zo goed worden gebruikt bij een heteroslachtoffer.

quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:26 schreef Allures het volgende:
En dat is dus wel Victim blaming
Hoe dan?
pi_174740012
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:38 schreef Mishu het volgende:
Eigenlijk raar dat hier zo veel discussie over is. Het is niet goed te keuren, klaar. Next.
Omdat er steeds weer een paar randdebielen in dit soort discussies opduiken om hun walgelijke seksistische victim-blaming te spuien.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 29 oktober 2017 @ 18:53:55 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174740038
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

In het geval van een rechtszaak, zou de verdediging van een homo die een andere homo heeft verkracht kunnen aanvoeren:

- dat hij door het slachtoffer is verleid
- dat er sprake was een vrijwillige intimiteit tot een zeker moment
- dat het slachtoffer niet duidelijk heeft aangegeven dat hij niet meer verder wilde
- enz.

Wanneer het slachtoffer echter heteroseksueel is, dan zijn deze argumenten niet of in elk geval een stuk minder overtuigend.
Gelul
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174740049
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je eerste voorbeeld niet van belang; ook als je wordt verleid is het niet de bedoeling dat je die persoon daarna verkracht. Je tweede voorbeeld zou een dom argument zijn, want daarmee bevestig je als verdachte dat er op een zeker moment inderdaad geen sprake meer was van vrijwillige intimiteit. Je derde voorbeeld kan (en zal) net zo goed worden gebruikt bij een heteroslachtoffer.

[..]

Hoe dan?
hij heeft geflirt, hij heeft signalen gegeven etc
pi_174740094
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat er steeds weer een paar randdebielen in dit soort discussies opduiken om hun walgelijke seksistische victim-blaming te spuien.
Wat is er nu weer seksistisch?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174740202
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is er nu weer seksistisch?
In dit geval niet echt aan de orde. Dat is inderdaad meer voorbehouden aan de users die generaliseren over vrouwelijke slachtoffers. Oa de reden dat er in R&P al 7 delen lang een topic loopt waar iedereen die een beetje normaal kan denken het op pagina 1 al met elkaar eens was.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174740289
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je eerste voorbeeld niet van belang; ook als je wordt verleid is het niet de bedoeling dat je die persoon daarna verkracht. Je tweede voorbeeld zou een dom argument zijn, want daarmee bevestig je als verdachte dat er op een zeker moment inderdaad geen sprake meer was van vrijwillige intimiteit. Je derde voorbeeld kan (en zal) net zo goed worden gebruikt bij een heteroslachtoffer.

[..]

Hoe dan?
Omdat er geïnsinueerd wordt dat de seksuele voorkeuren van het slachtoffer op een of andere manier een rol spelen in (de ernst van) de verkrachting. Van 'afgeven van signalen', tot 'hij is toch homoseksueel, dan is het minder erg want die handelingen voert hij normaal ook uit'.

Alsof de geaardheid van het slachtoffer een factor is in de hele situatie. En dat is het simpelweg niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174740337
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gelul
Deze reactie illustreert goed het niveau van de discussie hier.
pi_174740394
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat er geïnsinueerd wordt dat de seksuele voorkeuren van het slachtoffer op een of andere manier een rol spelen in (de ernst van) de verkrachting. Van 'afgeven van signalen', tot 'hij is toch homoseksueel, dan is het minder erg want die handelingen voert hij normaal ook uit'.

Alsof de geaardheid van het slachtoffer een factor is in de hele situatie. En dat is het simpelweg niet.
Dat is jouw mening.

Misschien heb je gelijk, maar ik vraag me eenvoudig af hier jurisprudentie over is.
pi_174740410
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Deze reactie illustreert goed het niveau van de discussie hier.
Nee, die reactie illustreert de onwil om in te gaan op die constant waardeloze posts van je.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174740453
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.

Misschien heb je gelijk, maar ik vraag me eenvoudig af hier jurisprudentie over is.
Ow, dus je weet het eigenlijk niet, maar poneert het al wel als een feit 'dat een verkrachting voor een homoseksueel anders is dan voor een heteroseksueel'? Ja, goede manier van discussiëren hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 29-10-2017 19:15:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_174741037
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:54 schreef Allures het volgende:

[..]

hij heeft geflirt, hij heeft signalen gegeven etc
Ah, dan begreep ik het verkeerd. Dat is inderdaad victim blaming. :Y Helaas is dat in veel gevallen wel precies waar de advocaat van een verdachte op inzet tijdens een rechtszaak.
De advocaat kan die 'argumenten' dus wel gebruiken, maar dat het voor de uitkomst van de rechtszaak iets zal uitmaken wat de geaardheid van het slachtoffer is klopt niet. Althans, ik mag hopen dat de rechter dergelijke argumenten zo van tafel veegt (zolang er verder geen ondersteunend bewijs is), net zoals de rechter dat zou doen bij vergelijkbare argumenten over een heteroslachtoffer.
pi_174741127
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Ow, dus je weet het eigenlijk niet, maar poneert het al wel als een feit 'dat een verkrachting voor een homoseksueel anders is dan voor een heteroseksueel'? Ja, goede manier van discussiëren hoor.
Je leest niet goed.

Ik beweer nergens dat een verkrachting voor een homoseksueel minder erg is dan voor een heteroseksueel.

Ik heb alleen het vermoeden dat een eventuele strafzaak anders zou kunnen verlopen. Ik kan me voorstellen dat het voor de aanklager iets eenvoudiger is om aannemelijk te maken dat er sprake is van een verkrachting wanneer het slachtoffer heteroseksueel is.

Daarmee zeg ik dus niet dat dat verschil terecht is. Maar het zou in de praktijk wel zo kunnen werken.
pi_174741641
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik heb alleen het vermoeden dat een eventuele strafzaak anders zou kunnen verlopen. Ik kan me voorstellen dat het voor de aanklager iets eenvoudiger is om aannemelijk te maken dat er sprake is van een verkrachting wanneer het slachtoffer heteroseksueel is.

Daarmee zeg ik dus niet dat dat verschil terecht is. Maar het zou in de praktijk wel zo kunnen werken.
Ik mag hopen dat de aanklager ver van dat soort argumentatie uit de buurt blijft. Verkrachting heeft gewoon helemaal niets met de seksuele voorkeur van het slachtoffer te maken.

Dat soort 'het slachtoffer kon het überhaupt niet willen want hij is heteroseksueel' redenaties vanuit de aanklager zet de deur open voor 'het slachtoffer is heteroseksueel en daardoor had de dader geen idee dat ze niet wilde'-redenaties door een verdedigend advocaat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174742653
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Toch wel.

Er is een verschil tussen verkracht worden als homo-man en verkracht worden als hetero-man.
Say what?
pi_174744565
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, dan begreep ik het verkeerd. Dat is inderdaad victim blaming. :Y Helaas is dat in veel gevallen wel precies waar de advocaat van een verdachte op inzet tijdens een rechtszaak.
De advocaat kan die 'argumenten' dus wel gebruiken, maar dat het voor de uitkomst van de rechtszaak iets zal uitmaken wat de geaardheid van het slachtoffer is klopt niet. Althans, ik mag hopen dat de rechter dergelijke argumenten zo van tafel veegt (zolang er verder geen ondersteunend bewijs is), net zoals de rechter dat zou doen bij vergelijkbare argumenten over een heteroslachtoffer.
juist het feit dat dat soort dingen genoemd worden in een zaak is iets waar mensen (mede door metoo) vanaf willen. Dat is heel zwaar voor het slachtoffer
pi_174744874
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:04 schreef Allures het volgende:

[..]

juist het feit dat dat soort dingen genoemd worden in een zaak is iets waar mensen (mede door metoo) vanaf willen. Dat is heel zwaar voor het slachtoffer
Ja, dat juist dat zo'n rechtszaak zwaar maakt voor een slachtoffer weet ik. Ik vind het persoonlijk soms ook bizar met welke argumenten een advocaat in een rechtszaak durft te komen. Maar ik denk niet dat het mogelijk is om een advocaat te verbieden het voor zijn cliënt op te nemen en alle mogelijke alternatieve scenario's aan de rechter voor te leggen.
  zondag 29 oktober 2017 @ 22:24:14 #99
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174747292
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:10 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Die van Gijp heeft ook al eerder allemaal stompzinnige en beledigende dingen over o.a. vrouwelijke voetballers en homo's gezegd. Dat trio heeft een gezamenlijke herseninhoud waar een gemiddelde huismuis zijn neus voor zou ophalen. Daarom maken ze ook een programma over voetbal.
Ach komop, je weet toch hoe dat gaat? Gedurende de dag beetje speculeren, steeds flauwere grappen etc. Dan komt in de avond die zooi weer op door een suffe vraag, je moet denken aan je eerdere conversaties die dag en moet even lachen. Kan gebeuren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174748589
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als dat twee jaar geleden is dan lijkt me dat wel redelijk geheim ja, gezien de geboorte van zijn dochter. :P
Doet ‘t altijd goed in de Google zoekresultaten, zo’n verhaal op fok. Wie zou daar belang bij hebben? 8)7
  maandag 30 oktober 2017 @ 05:49:08 #101
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174750250
Ze zouden victim blaming strafbaar moeten stellen. Dan is men er snel klaar mee.
pi_174750314
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2017 22:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach komop, je weet toch hoe dat gaat? Gedurende de dag beetje speculeren, steeds flauwere grappen etc. Dan komt in de avond die zooi weer op door een suffe vraag, je moet denken aan je eerdere conversaties die dag en moet even lachen. Kan gebeuren.
Ik wacht op een programma waarin die drie eens belachelijk worden gemaakt door ze na te doen.
pi_174750318
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 05:49 schreef Mishu het volgende:
Ze zouden victim blaming strafbaar moeten stellen. Dan is men er snel klaar mee.
Gast niemand doet dat hier, ga heen met die onzin.
pi_174750616
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat juist dat zo'n rechtszaak zwaar maakt voor een slachtoffer weet ik. Ik vind het persoonlijk soms ook bizar met welke argumenten een advocaat in een rechtszaak durft te komen. Maar ik denk niet dat het mogelijk is om een advocaat te verbieden het voor zijn cliënt op te nemen en alle mogelijke alternatieve scenario's aan de rechter voor te leggen.
als gewoon over de hele linie duidelijk word dat het onzin is en niemand er vatbaar voor is hoef je er niet mee te komen
Maar helaas geeft alleen dit topic al aan...

Ik snap niet waarom hier trouwens geen mods rondlopen om krachtig aan te geven dat het van de pot gerukt is om te victim blamen. Er staan hier reacties die echt bizar zijn
Waarom zou je hier een podium voor willen zijn?
  maandag 30 oktober 2017 @ 07:42:03 #105
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174750629
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 05:49 schreef Mishu het volgende:
Ze zouden victim blaming strafbaar moeten stellen. Dan is men er snel klaar mee.
Alles strafbaar stellen!!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 30 oktober 2017 @ 07:47:17 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174750657
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wellicht als je eens van dichtbij meemaakt wat bijvoorbeeld valse beschuldigingen met iemands leven kunnen doen.
Hij beschuldigt niemand. En hoe weet je dat de beschuldigingen vals waren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174752172
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2017 22:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach komop, je weet toch hoe dat gaat? Gedurende de dag beetje speculeren, steeds flauwere grappen etc. Dan komt in de avond die zooi weer op door een suffe vraag, je moet denken aan je eerdere conversaties die dag en moet even lachen. Kan gebeuren.
Grappen kunnen tegenwoordig niet meer. Alles moet doodserieus want alles is tegen het zere been van iemand.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174752208
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:00 schreef habitue het volgende:

[..]

Grappen kunnen tegenwoordig niet meer. Alles moet doodserieus want alles is tegen het zere been van iemand.
Overdrijf niet zo. Zijn ze opgepakt dan of zo?

Grappen kunnen nog steeds. Maar zeggen dat de grap onsmakelijk is of het onderwerp ongepast, is ieders goed recht.
Make my day!
pi_174752660
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:04 schreef agter het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo. Zijn ze opgepakt dan of zo?

Grappen kunnen nog steeds. Maar zeggen dat de grap onsmakelijk is of het onderwerp ongepast, is ieders goed recht.
Als een figuur als Michu het voor het zeggen had wss wel.
Net als dat het mijn goed recht is om daar wat van te vinden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 30 oktober 2017 @ 10:31:43 #110
3542 Gia
User under construction
pi_174752682
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 17:50 schreef Nober het volgende:
Jelle is dus vreemdgegaan met een minderjarig kind terwijl zijn vrouw zwanger was? Interessant.
Omdat één fokker dit beweert, is het nog niet waar.
  maandag 30 oktober 2017 @ 10:35:41 #111
3542 Gia
User under construction
pi_174752786
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je leest niet goed.

Ik beweer nergens dat een verkrachting voor een homoseksueel minder erg is dan voor een heteroseksueel.

Ik heb alleen het vermoeden dat een eventuele strafzaak anders zou kunnen verlopen. Ik kan me voorstellen dat het voor de aanklager iets eenvoudiger is om aannemelijk te maken dat er sprake is van een verkrachting wanneer het slachtoffer heteroseksueel is.

Daarmee zeg ik dus niet dat dat verschil terecht is. Maar het zou in de praktijk wel zo kunnen werken.
Als dat soort argumenten zouden werken in een zaak waarbij zowel dader als slachtoffer homoseksueel zouden zijn, dan zou dat ook werken in zaken waarbij zowel dader als slachtoffer heteroseksueel zijn. Bijvoorbeeld Anne....
Dikke onzin dus.
pi_174752824
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Als dat soort argumenten zouden werken in een zaak waarbij zowel dader als slachtoffer homoseksueel zouden zijn, dan zou dat ook werken in zaken waarbij zowel dader als slachtoffer heteroseksueel zijn. Bijvoorbeeld Anne....
Dikke onzin dus.
Idd.
En bovendien weet je vaak helemaal niet van een vrouwelijk slachtoffer wat haar geaardheid is.
Make my day!
pi_174753340
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 07:38 schreef Allures het volgende:

Ik snap niet waarom hier trouwens geen mods rondlopen om krachtig aan te geven dat het van de pot gerukt is om te victim blamen. Er staan hier reacties die echt bizar zijn
Waarom zou je hier een podium voor willen zijn?
En wat als jij en hier zelf al dagen bezig bent een ander victim te bashen, heb je daar weleens over nagedacht? Jij en bv Cause_Mayhem zitten al dagen Bivox,Silentic te stalken terwijl hij gewoon op een keurige manier zijn mening hier uit.

Iedereen in dit leven is wel slachtoffer van iets, van alcohol misbruik van de ouders, gepest zijn op school of op het werk, van discriminatie, van huiselijk geweld, van oorlog, van gedwongen zijn tot sex door hun eerste liefde of partner, van geestelijke mishandeling de lijst is heel erg lang.

Wanneer dan iemand onderstreept twijfels te hebben over het relaas van JBC bv omdat hij er lacherig over deed en sorry voldoende zou hebben gevonden, dan kun je je misschien ook afvragen of iemand als Bivox of een van de anderen die dergelijke reacties plaatsen misschien zelf het slachtoffer zijn van iets wat zij nooit weg hebben kunnen lachen, waarbij een sorry niet gewerkt zou hebben.

Maar nee zo kun je niet denken, het is JBC voor en na en iedereen die daar kanttekeningen bij plaatst is een victim blamer, terwijl jij misschien wel de grootste bent in je drang naar het afdwingen van compassie mbt slachtoffer JBC, terwijl je geen moment nadenkt of je misschien zelf met een slachtoffer te maken hebt dat er erger aan toe is als deze BN'er.

Ik zeg niet dat het zo is, ik ken al die users hier niet persoonlijk, maar het begint nu dusdanige vormen aan te nemen dat ik het niet langer ga aanzien en het ga opnemen voor iedereen die hier wordt beschuldigd van victim blaming.
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:03:47 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174753367
Wow. Gewoon wow.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174753379
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:03 schreef Copycat het volgende:
Wow. Gewoon wow.
:D
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:05:27 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174753401
Ik word weer eens verkeerd begrepen. Story of my life.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:58:16 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174754579
Ik snap alleen niet waarom het een Engelse term moet zijn, victim blaming. Staat dat interessanter ofzo.

Mensen lachen in ongemakkelijke situaties soms, emoties doen gekke dingen met mensen, zeker als ze al jaren etteren.
Ik vond wat hij vertelde in DWDD vooral erg indrukwekkend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:03:39 #118
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174754714
Aaf Brandt Corstius is dat niet Jelle verkleed als vrouw.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 30-10-2017 13:58:50 ]
pi_174755376
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:03 schreef KingRadler het volgende:
Aaf Brandt Corstius is dat niet Jelle verkleed als vrouw.
"Ik ga ze op hun bek slaan!!!1!1!!". :') En dan klagen over het niveau van anderen. :')

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 30-10-2017 13:58:49 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174755569
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:28 schreef nostra het volgende:

[..]

"Ik ga ze op hun bek slaan!!!1!1!!". :') En dan klagen over het niveau van anderen. :')
Wie zei dat?

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 30-10-2017 13:58:57 ]
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174755607
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:37 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Wie zei dat?
Aaf.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:40:37 #122
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174755630
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 05:49 schreef Mishu het volgende:
Ze zouden victim blaming strafbaar moeten stellen. Dan is men er snel klaar mee.
Yes!!! Vrijkaart voor seksueel misbruik! Whoopieeee!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:42:09 #123
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174755659
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:38 schreef nostra het volgende:

[..]

Aaf.
Voor dat slaan, zal ze wel die “halve Nederlander” inschakelen.
Die mafketel die Anabel Nanninga bedreigde, hetgeen mevrouw Aaf prima vond.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174755860
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:38 schreef nostra het volgende:

[..]

Aaf.
_O-
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:01:33 #125
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174755950
Voor de sceptici kan ik de film Festen aanraden. Wel tot het einde blijven kijken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174756223
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:28 schreef nostra het volgende:

[..]

"Ik ga ze op hun bek slaan!!!1!1!!". :') En dan klagen over het niveau van anderen. :')
hij begint een whiny little bitch te worden.

Met geweld dreigen... :{w
pi_174756230
Vanavond allemaal VI kijken.
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:23:23 #128
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174756357
waar maakt Aaf zich druk om, ben je jaloers dat jezelf niet bent misbruikt
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:35:43 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174756662
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:15 schreef Craptacular het volgende:

[..]

hij begint een whiny little bitch te worden.

Met geweld dreigen... :{w
Zij.... Dat is de zus van.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174756777
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 07:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hij beschuldigt niemand. En hoe weet je dat de beschuldigingen vals waren?
Damn.. Leuk dat je halverwege een discussie besluit mee te doen, maar lees dan ook eerst even waar het precies over gaat. Ik ga het geen derde keer herhalen. 8)7
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:43:33 #131
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174756849
Aaf zoekt aandacht
pi_174756913
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:43 schreef KingRadler het volgende:
Aaf zoekt aandacht
Het blijven ZZP'ers en de kachel moet blijven roken. Stukje over VI en wij kunnen weer boodschappen doen.
pi_174757074
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:43 schreef KingRadler het volgende:
Aaf zoekt aandacht
Ja echt wat wat triest eigenlijk. Rare familie.
pi_174757133
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:55 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja echt wat wat triest eigenlijk. Rare familie.
Belachelijk dat ze voor haar broer opkomt. Zou verboden moeten worden.
pi_174757169
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 07:38 schreef Allures het volgende:

[..]

als gewoon over de hele linie duidelijk word dat het onzin is en niemand er vatbaar voor is hoef je er niet mee te komen
Maar helaas geeft alleen dit topic al aan...

Ik snap niet waarom hier trouwens geen mods rondlopen om krachtig aan te geven dat het van de pot gerukt is om te victim blamen. Er staan hier reacties die echt bizar zijn
Waarom zou je hier een podium voor willen zijn?
Je wil de advocaat van de verdachte tijdens een rechtszaak verbieden bepaalde argumenten te gebruiken? Maar dan wel alleen wanneer "over de hele linie duidelijk is dat het onzin is" en "niemand er vatbaar voor is"? Dat is niet echt een reële wens.

Over welke reacties met victim blaming heb je het dan? Want Bivox zei dat (hij dacht dat) de geaardheid van het slachtoffer in een rechtszaak betekenis kan hebben, niet dat het zijn persoonlijke mening is.
Verder kan je klagen in FB als je dat nodig vindt.
pi_174757187
Hugo BC (hun papa) heeft ooit een wetenschapper met column gesloopt omdat hij het verband tussen criminaliteit en biologie (is criminaliteit aangeboren?) wilde onderzoeken. De hieropvolgende hetze heeft de wetenschapper zn carrière gekost.
Interessant om te zien dat z'n kinderen dat ook hebben geerfd.
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:01:21 #137
441440 aquawoman
Bitch please
pi_174757205
Als mijn zusje was verkracht en men ging daar even uitgebreid over zitten lachen, zou ik de persoon in kwestie ook met liefde een klap voor zijn bek gegeven hebben.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_174757216
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:00 schreef Wuwwa het volgende:
Hugo BC (hun papa) heeft ooit een wetenschapper met column gesloopt omdat hij het verband tussen criminaliteit en biologie (is criminaliteit aangeboren?) wilde onderzoeken. De hieropvolgende hetze heeft de wetenschapper zn carrière gekost.
Interessant om te zien dat z'n kinderen dat ook hebben geerfd.
Dus jij vindt dat hier sprake is van een hetze en dat hij probeert iemands carriere kapot te maken?

De vergelijking is eigenlijk helemaal te zot voor woorden.
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:02:56 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174757250
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:00 schreef Wuwwa het volgende:
Hugo BC (hun papa) heeft ooit een wetenschapper met column gesloopt omdat hij het verband tussen criminaliteit en biologie (is criminaliteit aangeboren?) wilde onderzoeken. De hieropvolgende hetze heeft de wetenschapper zn carrière gekost.
Interessant om te zien dat z'n kinderen dat ook hebben geerfd.
Ging om deze meneer

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wouter_Buikhuisen

Wel rare vergelijking in dit geval hoor. Wordt een hoop niet toedoende bijgehaald
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:03:13 #140
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_174757258
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:58 schreef mootie het volgende:

[..]

Belachelijk dat ze voor haar broer opkomt. Zou verboden moeten worden.
Het is ook verboden om mensen te slaan.
pi_174757271
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:03 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het is ook verboden om mensen te slaan.
Ze slaat niemand. Dat scheelt.
pi_174757276
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:58 schreef mootie het volgende:

[..]

Belachelijk dat ze voor haar broer opkomt. Zou verboden moeten worden.
Als jij mensen slaan wil betitelen als het helpen van haar broer, dan is dat inderdaad verboden ja. :')
Verder had ze beter met haar broer tientallen jaren geleden die verkrachter in elkaar kunnen slaan, maar nah.
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:04:32 #143
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_174757280
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:03 schreef mootie het volgende:

[..]

Ze slaat niemand. Dat scheelt.
Misschien moet je de column nog eens lezen.
  Redactie Sport maandag 30 oktober 2017 @ 14:06:42 #144
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174757340
Beetje triest dat iedereen doet alsof dit niet gebeurd kan zijn want het is een man!1!!1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174757381
Iets zint je niet, vervolgens wordt er stemming gemaakt om dat 'van de buis te halen' (Jelle), of moet er 'op de bekken geslagen worden' (Aaf). Dezelfde werkwijze hanteerde Hugo vroeger ook.
pi_174757383
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:00 schreef Wuwwa het volgende:
Hugo BC (hun papa) heeft ooit een wetenschapper met column gesloopt omdat hij het verband tussen criminaliteit en biologie (is criminaliteit aangeboren?) wilde onderzoeken. De hieropvolgende hetze heeft de wetenschapper zn carrière gekost.
Interessant om te zien dat z'n kinderen dat ook hebben geerfd.
Jelle heeft toch ook eens opgeroepen in een blog/column een bankier lastig te vallen tot hij zijn bonus terugstort?

Oh, hier: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-toon-debat-a1437079

Naja, wat zijn familieleden doen of hebben gedaan lijkt me niet heel relevant. Je hebt daar zelf weinig invloed op.
  Redactie Sport maandag 30 oktober 2017 @ 14:09:46 #147
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174757411
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:08 schreef Wuwwa het volgende:
Iets zint je niet, vervolgens wordt er stemming gemaakt om dat 'van de buis te halen' (Jelle), of moet er 'op de bekken geslagen worden' (Aaf). Dezelfde werkwijze hanteerde Hugo vroeger ook.
VI is dan ook een ontzettend infantiel programma
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:11:09 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174757447
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:40 schreef Physsic het volgende:

Damn.. Leuk dat je halverwege een discussie besluit mee te doen, maar lees dan ook eerst even waar het precies over gaat. Ik ga het geen derde keer herhalen. 8)7
Ik heb de hele thread doorgelezen en zie nergens een onderbouwing van je stelling. Maar dat was in de discussie over Griet ook al zo.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174757634
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb de hele thread doorgelezen en zie nergens een onderbouwing van je stelling. Maar dat was in de discussie over Griet ook al zo.
Van welke stelling? :?
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:22:58 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174757713
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Van welke stelling? :?
Deze.

quote:
Wellicht als je eens van dichtbij meemaakt wat bijvoorbeeld valse beschuldigingen met iemands leven kunnen doen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174758184
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:04 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Misschien moet je de column nog eens lezen.
Ah ok, jij gaat er nu dus al vanuit dat ze de VI-mannen werkelijk een pomp op hun neus gaat geven.
Moet kunnen.
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:05:18 #152
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174758493
Jelle en Aaf zijn een gevaar voor de maatschappij

Aaf wil 3 mannen in elkaar slaan en Jelle wil een aanrander in kwaad daglicht stellen zodat hij geen leven meer heeft.
pi_174758557
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

VI is dan ook een ontzettend infantiel programma
Dan moet je mensen maar hun bek slaan ja, duidelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Redactie Sport maandag 30 oktober 2017 @ 15:13:42 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174758631
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:05 schreef KingRadler het volgende:
een aanrander in kwaad daglicht stellen zodat hij geen leven meer heeft.
Maar Michael P moet aan de hoogste boom opgeknoopt worden voor jou zeker?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 30 oktober 2017 @ 15:14:09 #155
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174758642
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan moet je mensen maar hun bek slaan ja, duidelijk.
Wat Aaf zegt gaat wel wat ver ja, maar dat vergoeilijkt het gedrag van die infantiele heren natuurlijk niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174758674
Jelle maakte Chriet Titulaer belachelijk toen die net overleden was, dus hij kan er weinig van zeggen dat hij nu zelf belachelijk wordt gemaakt en dan z'n zus ook niet.
pi_174758834
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat Aaf zegt gaat wel wat ver ja, maar dat vergoeilijkt het gedrag van die infantiele heren natuurlijk niet.
Ze hebben toch uitgelegd (en het was ook bijzonder goed duidelijk) waarom ze zich zo gedroegen en dat lijkt me ook niet bijster infantiel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174758935
Ik vind het wel wat, hoor. Als je durft niet te vertellen wie er aan je geile jongenspoepertje heeft gezeten. Zou het Kevin Spacey geweest zijn? Die is vandaag eindelijk uit de kast gekomen. En ze zijn allebei wereldberoemd, dus ja dan zou je zeggen zou best kunnen. Maar gelukkig is het voor Jelle allemaal kassa zolang we maar blijven speculeren.
pi_174759090
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:31 schreef gombro het volgende:
Ik vind het wel wat, hoor. Als je durft niet te vertellen wie er aan je geile jongenspoepertje heeft gezeten. Zou het Kevin Spacey geweest zijn? Die is vandaag eindelijk uit de kast gekomen. En ze zijn allebei wereldberoemd, dus ja dan zou je zeggen zou best kunnen. Maar gelukkig is het voor Jelle allemaal kassa zolang we maar blijven speculeren.
:')
  maandag 30 oktober 2017 @ 16:09:22 #160
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174759715
er lopen dus mannen rond die nog niet uit de kast zijn gekomen.
pi_174760152
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Deze.

[..]

Dat is geen stelling, maar een voorbeeld waardoor je wellicht wel ziet waarom je niet in alle gevallen moet geloven wat iemand zegt. Ik weet niet hoe ik dat verder moet onderbouwen. Er zijn uiteraard andere redenen mogelijk.
  maandag 30 oktober 2017 @ 16:43:56 #162
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_174760336
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:45 schreef mootie het volgende:

[..]

Ah ok, jij gaat er nu dus al vanuit dat ze de VI-mannen werkelijk een pomp op hun neus gaat geven.
Moet kunnen.
Ah jij weet zeker dat ze het niet gaat doen? Waarvan akte.
pi_174760383
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:15 schreef Loekie1 het volgende:
Jelle maakte Chriet Titulaer belachelijk toen die net overleden was, dus hij kan er weinig van zeggen dat hij nu zelf belachelijk wordt gemaakt en dan z'n zus ook niet.
Wat een achterlijke redenering.
pi_174760393
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:43 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ah jij weet zeker dat ze het niet gaat doen? Waarvan akte.
:|W
pi_174760450
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:05 schreef KingRadler het volgende:
Jelle en Aaf zijn een gevaar voor de maatschappij

Aaf wil 3 mannen in elkaar slaan en Jelle wil een aanrander verkrachter in kwaad daglicht stellen zodat hij geen leven meer heeft.
Kwaad daglicht lijkt me een prima plek voor verkrachters.
pi_174760974
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2017 22:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach komop, je weet toch hoe dat gaat? Gedurende de dag beetje speculeren, steeds flauwere grappen etc. Dan komt in de avond die zooi weer op door een suffe vraag, je moet denken aan je eerdere conversaties die dag en moet even lachen. Kan gebeuren.
Totdat je je beseft dat je niet in de voetbalkantine zit, maar op nationale televisie te zien bent. En je (onbegrijpelijk, maargoed) bij een hoop mensen een zeker aanzien geniet, mensen die jouw woorden wel serieus nemen. Van Gijp ziet eruit alsof 'ie te dom is om te poepen maar dit zullen hij en de zijnen zich toch wel beseffen. In de sport en juist in de voetbalwereld is misbruik en verkrachting van jongens en mannen een issue dat heel moeilijk te bespreken valt (in de voetbalwereld doen de meesten sowieso vrij paniekerig over homoseksualiteit). Als je invloed hebt in die wereld, dan moet je dat aangrijpen om dit soort dingen bespreekbaar te maken en dat doe je niet door er lacherig over te doen en het daarmee te bagatelliseren.
pi_174761016
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:23 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Totdat je je beseft dat je niet in de voetbalkantine zit, maar op nationale televisie te zien bent. En je (onbegrijpelijk, maargoed) bij een hoop mensen een zeker aanzien geniet, mensen die jouw woorden wel serieus nemen. Van Gijp ziet eruit alsof 'ie te dom is om te poepen maar dit zullen hij en de zijnen zich toch wel beseffen. In de sport en juist in de voetbalwereld is misbruik en verkrachting van jongens en mannen een issue dat heel moeilijk te bespreken valt (in de voetbalwereld doen de meesten sowieso vrij paniekerig over homoseksualiteit). Als je invloed hebt in die wereld, dan moet je dat aangrijpen om dit soort dingen bespreekbaar te maken en dat doe je niet door er lacherig over te doen en het daarmee te bagatelliseren.
Als je het topic in VBL over dit onderwerp leest zie je ook exact hoe bekrompen en eng er nog gedacht wordt.
pi_174761133
Rene van der Gijp, kan het nog erger?
pi_174761188
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:33 schreef Loekie1 het volgende:
Rene van der Gijp, kan het nog erger?
Zijn vrouw ging in ieder geval nog liever de pijp uit :P Oke deze is misschien een beetje too much
pi_174761271
De ex-vrouw van voetbalanalist René van der Gijp heeft een boek geschreven onder de titel Voorgoed genezen van René van der Gijp. Op haar website meldt de uitgever van Jacqueline Laats dat hun relatie een keerzijde had. 'René was wispelturig en schroomde niet haar, soms fysiek, op haar plaats te zetten'.

'Het feit dat René van der Gijp tot op heden in interviews maar blijft roepen hoe goed hij voor zijn exen - en dus voor haar - zorgt, werd haar teveel. Ze besloot op haar 50ste verjaardag een boek te schrijven. Om voorgoed van René van der Gijp genezen te zijn', stelt de uitgever. Jacqueline Laats ontmoette René toen ze 18 jaar was. Ze woonde met hem samen en trouwde met hem in 1988. Hun huwelijk hield stand tot 1995.

Op de website van De Telegraaf onthult Jacqueline vandaag dat René geregeld dronken thuiskwam. 'Dan kon hij zó agressief zijn dat ik bang van hem werd. Voor de veiligheid ging ik hem dan maar een paar dagen uit de weg.' Na de viering van het 50-jarig bestaan van De Kuip ging het goed mis. 'Onderweg bij een benzinepomp was hij nog steeds zo kwaad dat hij me op mijn neus sloeg. Het bloed stroomde eruit!'
https://www.ad.nl/show/ex(...)-bloedneus~acd17623/

Agressief tegen vrouwen, ik kijk er niet van op.
pi_174761412
Mag het weer on-topic asjeblieft? Ik heb namelijk nog een vieze smaak in m'n mond van JBC's kokette gedraai voor de camera. Zijn boodschap aan echte, verborgen slachtoffers van seksueel geweld luidt dat zij helemáál beter hun mond kunnen houden. Respectloos naar zulke mensen toe.
pi_174761464
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Als dat soort argumenten zouden werken in een zaak waarbij zowel dader als slachtoffer homoseksueel zouden zijn, dan zou dat ook werken in zaken waarbij zowel dader als slachtoffer heteroseksueel zijn. Bijvoorbeeld Anne....
Dikke onzin dus.
Duidelijker nog: binnen een relatie. Ook binnen een relatie kan je slachtoffer worden van verkrachting, ondanks dat je je partner (en dus verkrachter) kennelijk aantrekkelijk vindt en je al honderden keren vrijwillig seks met hem hebt gehad. Als de (seksuele) voorkeur van het slachtoffer een (grote) rol zou spelen in een strafzaak, dan zou je als slachtoffer in dat geval kansloos zijn. :{
pi_174761529
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:42 schreef Jip141 het volgende:
Ach, Johan Derksen vergeleek Sylvana Simons met een aap.

Wat verwacht je.
tunahankuzu twitterde op maandag 23-05-2016 om 23:28:48 1 woord over Sylvana bij @RTLLateNight: apetrots! #rtlln reageer retweet
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_174761768
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:50 schreef gombro het volgende:
Mag het weer on-topic asjeblieft? Ik heb namelijk nog een vieze smaak in m'n mond van JBC's kokette gedraai voor de camera. Zijn boodschap aan echte, verborgen slachtoffers van seksueel geweld luidt dat zij helemáál beter hun mond kunnen houden. Respectloos naar zulke mensen toe.
Bijzonder. Waar heeft-ie dat gezegd?
pi_174762050
In het stukje wat op internet stond zag het er erg lullig uit, maar toen ik vrijdag zat te kijken was het me niet eens opgevallen. Het was eerder apart dat het om luchtige anekdotes ging en opeens gooide Johan JBC op tafel. Die overgang was vrij plotseling dat het een nogal ongemakkelijke wending kreeg en daar schoten ze van in de lach. Uiteraard hebben ze de schijn tegen als je dit stukje losknipt van de context.
Uiteindelijk zal Wilfred namens de rest zn excuses maken en zal hij zeggen dat ze het verhaal vreselijk vinden en het zo echt niet bedoeld hadden. En vervolgens moet het programma alsnog dood volgens twitter, want ze menen het niet/het is te laat/ ze doen het alleen maar omdat ze negatief in het nieuws gekomen zijn.
pi_174762418
Iemand een linkje naar het VI fragment?
pi_174762512
Was het trouwens niet JBC die in DWDD de overleden Chriet Titulaer belachelijk zat te maken vanwege zijn accent? Wel een beetje hypocriet van JBC om nu dan boos te zijn op VI.
pi_174762547
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Iemand een linkje naar het VI fragment?
Hier staat wat Jelle heeft getweet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)krachting-ter-sprake

Ja, dat is dezelfde persoon.
  maandag 30 oktober 2017 @ 18:50:10 #179
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_174762549
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Iemand een linkje naar het VI fragment?
https://twitter.com/jellebc/status/924267250500145153
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_174762635
quote:
Dit had ik al gezien, maar had graag het volledige fragment gezien om wat beter de context te kunnen beoordelen.
pi_174762771
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dit had ik al gezien, maar had graag het volledige fragment gezien om wat beter de context te kunnen beoordelen.
Gewoon de volledige aflevering op RTLXL dan?
pi_174762792
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gewoon de volledige aflevering op RTLXL dan?
Dat is toch ¤¤¤?
pi_174762829
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat is toch ¤¤¤?
Staat gewoon op youtube. Volledige uitzending.
  maandag 30 oktober 2017 @ 20:14:14 #184
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174764790
zometeen VI met Jelle
  maandag 30 oktober 2017 @ 20:17:18 #185
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174764938
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Was het trouwens niet JBC die in DWDD de overleden Chriet Titulaer belachelijk zat te maken vanwege zijn accent? Wel een beetje hypocriet van JBC om nu dan boos te zijn op VI.
pi_174765161
quote:
quote:
Jelle BrandtCorstius‏ @jellebc 5 okt.

Weet iemand waar ik 2D brillen kan scoren in Amsterdam? Wil naar Blade Runner maar heb zo'n hekel aan 3D.
Digitale diareeh is hem ook niet vreemd.
pi_174766506
pauwnl twitterde op maandag 30-10-2017 om 20:49:33 Vanavond reageert @peter_plasman samen met zijn cliënt bij #Pauw op de beschuldigingen van @jellebc... https://t.co/fGuYPH3ZbZ reageer retweet
Er is nog helemaal geen naam genoemd (wel in de Hilversumse wandelgangen natuurlijk, maar niet publiekelijk) en er zit straks al een 'dader' aan tafel.
pi_174766693
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:13 schreef TheArt het volgende:
pauwnl twitterde op maandag 30-10-2017 om 20:49:33 Vanavond reageert @peter_plasman samen met zijn cliënt bij #Pauw op de beschuldigingen van @jellebc... https://t.co/fGuYPH3ZbZ reageer retweet
Er is nog helemaal geen naam genoemd (wel in de Hilversumse wandelgangen natuurlijk, maar niet publiekelijk) en er zit straks al een 'dader' aan tafel.
Jij zegt dader, dat lees ik niet. Ben benieuwd.
pi_174766698
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:13 schreef TheArt het volgende:
pauwnl twitterde op maandag 30-10-2017 om 20:49:33 Vanavond reageert @peter_plasman samen met zijn cliënt bij #Pauw op de beschuldigingen van @jellebc... https://t.co/fGuYPH3ZbZ reageer retweet
Er is nog helemaal geen naam genoemd (wel in de Hilversumse wandelgangen natuurlijk, maar niet publiekelijk) en er zit straks al een 'dader' aan tafel.
Spannend, ik ga wel kijken!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174766717
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:20 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Jij zegt dader, dat lees ik niet. Ben benieuwd.
Iemand neemt zelf al een advocaat mee.....beetje verdacht toch wel.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:25:07 #191
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_174766837
Bert vd V.

Altijd al een apart figuur gevonden.
pi_174767055
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:25 schreef Kamelenteen het volgende:
Bert vd V.

Altijd al een apart figuur gevonden.
barbarabarend twitterde op maandag 30-10-2017 om 20:56:51 Die dader van de verkrachting van @jellebc is een grote klootzak! Vieze vuile goorlap, gore verkrachter die je bent!! Dat je t weet! Eikel reageer retweet
pi_174767329
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:13 schreef TheArt het volgende:
pauwnl twitterde op maandag 30-10-2017 om 20:49:33 Vanavond reageert @peter_plasman samen met zijn cliënt bij #Pauw op de beschuldigingen van @jellebc... https://t.co/fGuYPH3ZbZ reageer retweet
Er is nog helemaal geen naam genoemd (wel in de Hilversumse wandelgangen natuurlijk, maar niet publiekelijk) en er zit straks al een 'dader' aan tafel.
Staat nergens welke cliënt, Misschien heeft Arrold van den Hurk, de man van de rode knop, ook wel een mening hierover.
pi_174768370
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:31 schreef TheArt het volgende:

[..]

barbarabarend twitterde op maandag 30-10-2017 om 20:56:51 Die dader van de verkrachting van @jellebc is een grote klootzak! Vieze vuile goorlap, gore verkrachter die je bent!! Dat je t weet! Eikel reageer retweet
Die eerste reactie..
johnhoving twitterde op maandag 30-10-2017 om 20:58:14 @barbarabarend @jellebc Als hij het idd gedaan heeft, dan heb je gelijk. Tot die tijd is hij "slechts" dader. Maar begrijp je reactie. reageer retweet
Als hij het echt gedaan heeft is het een gore klootzak, maar tot die tijd is hij slechts dader. :? :P
  maandag 30 oktober 2017 @ 22:08:04 #195
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_174768424
Wel mooi hoe Pauw dit mysterie commercieel uitbuit.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_174768583
Gaat dat gezever nou nog steeds door?
pi_174768837
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:13 schreef TheArt het volgende:
pauwnl twitterde op maandag 30-10-2017 om 20:49:33 Vanavond reageert @peter_plasman samen met zijn cliënt bij #Pauw op de beschuldigingen van @jellebc... https://t.co/fGuYPH3ZbZ reageer retweet
Er is nog helemaal geen naam genoemd (wel in de Hilversumse wandelgangen natuurlijk, maar niet publiekelijk) en er zit straks al een 'dader' aan tafel.
Ik ben wel benieuwd in hoeverre het hier juridisch gezien om "beschuldigingen" gaat. Er is door Jelle (nog) geen naam genoemd, althans niet buiten zijn eigen sociale kringen. Het noemen van een naam lijkt me niet per se noodzakelijk, bijvoorbeeld wanneer door de genoemde aanwijzingen toch voor veel mensen duidelijk is om wie het gaat. Dat was hier ook niet het geval. Alleen binnen het mediawereldje lijken veel mensen te weten om wie het gaat..
pi_174768902
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-corstius-bij-pauw

Nu ook op voorpagina Telegraaf! Ben benieuwd, denk dat de meeste insiders van het mediawereldje wel weten wie het gedaan heeft. Het is toch elkaar de hand boven het hoofd houden in de entertainment industrie.
pi_174769285
https://www.ad.nl/binnenl(...)js-van-dam~a5519bdc/

AD zegt dat Gijs van Dam de verdachte is.
pi_174769441
Lekker keelneuken genot GijsGOD
pi_174769903
quote:
Plasman noemt het kwalijk dat dagblad Trouw het relaas van Brand Corstius heeft gepubliceerd zonder wederhoor van Van Dam. De krant had hem wel om een reactie gevraagd, maar die niet afgedrukt.
Plasman beweert dat de man wel een reactie heeft gegeven, maar dat Trouw die heeft weggelaten?
pi_174771299
pi_174771398
Al die mensen van wie we niet kritisch mochten zijn BTFO
pi_174771476
Een half uur zendtijd voor de advocaat.
Make my day!
pi_174771505
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:50 schreef wuuht het volgende:
Al die mensen van wie we niet kritisch mochten zijn BTFO
pi_174771580
Een jongeman van 24 gaat vrijwillig met een jongeman van 25 mee naar diens hotelkamer. Gaan we dan net doen of daar een roofdier zijn macht heeft uitgeoefend over een groen slachtoffer? Let wel: Jelle gaat naar de kamer van Gijs, niet Gijs naar de kamer van Jelle. Ben je een predator als de buurvrouw aanbelt en seks wil en krijgt?
pi_174771588
quote:
Wat een hypocriet. :r Zelf had hij geen enkele medelijden met de nabestaanden van Chriet maar hij verwacht wel dat de hele wereld met hem meejankt.
pi_174771599
Gijs heeft wel ballen door zijn verhaal te doen bij Pauw.

Blijft een raar verhaal van Jelle...
pi_174771612
En die rare reactie van trutzus Aaf. 😛
pi_174771617
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een hypocriet. :r Zelf had hij geen enkele medelijden met de nabestaanden van Chriet maar hij verwacht wel dat de hele wereld met hem meejankt.
Appels & peren. Lekker relevant dit :')
pi_174771633
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Gijs heeft wel ballen door zijn verhaal te doen bij Pauw.

Blijft een raar verhaal van Jelle...
Ook een raar verhaal van Gijs, pas nu hij bij Pauw zat weten veel mensen wie het betrof.
pi_174771639
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:57 schreef gombro het volgende:
Een jongeman van 24 gaat vrijwillig met een jongeman van 25 mee naar diens hotelkamer. Gaan we dan net doen of daar een roofdier zijn macht heeft uitgeoefend over een groen slachtoffer? Let wel: Jelle gaat naar de kamer van Gijs, niet Gijs naar de kamer van Jelle. Ben je een predator als de buurvrouw aanbelt en seks wil en krijgt?
Maar als hij niet was meegegaan had hij de Suske en Wiske's niet gezien. :{
pi_174771650
Brandt Corstius kan beter aan een flinke psychoanalyse beginnen...
pi_174771656
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ook een raar verhaal van Gijs, pas nu hij bij Pauw zat weten veel mensen wie het betrof.
Ja, ken weinig "serieverkrachters" die zo in de openbaarheid hun verweer doen.
pi_174771658
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ook een raar verhaal van Gijs, pas nu hij bij Pauw zat weten veel mensen wie het betrof.
heb je wel gekeken? Dat legt plasman uit.
pi_174771664
Topic kan dicht. Gaat nooit opgelost worden etc. Zijn woord tegen die van JBC etc.
pi_174771667
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:57 schreef gombro het volgende:
Een jongeman van 24 gaat vrijwillig met een jongeman van 25 mee naar diens hotelkamer. Gaan we dan net doen of daar een roofdier zijn macht heeft uitgeoefend over een groen slachtoffer? Let wel: Jelle gaat naar de kamer van Gijs, niet Gijs naar de kamer van Jelle. Ben je een predator als de buurvrouw aanbelt en seks wil en krijgt?
Als er nu iets onbelangrijk is is het volgens mij of iemand vrijwillig naar een kamer is gegaan, wat daarna gebeurde bepaalt of het strafbaar is.
pi_174771688
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

heb je wel gekeken? Dat legt plasman uit.
Nee, zag alleen het laatste stuk. De publiciteit zoeken lijkt mij echter niet in belang van de cliënt van Plasman.
pi_174771694
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:03 schreef Poepz0r het volgende:
Topic kan dicht. Gaat nooit opgelost worden etc. Zijn woord tegen die van JBC etc.
Ja en tegen Jelle ligt nu een officiële aanklacht tegen smaad en laster...

Hou dus maar ff open dit topic.
pi_174771696
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, zag alleen het laatste stuk. De publiciteit zoeken lijkt mij echter niet in belang van de cliënt van Plasman.
Trouw wist er al van, die hadden Gijs benaderd, was kwestie van tijd voor het naar buiten kwam, gunstig dan dat hij het maar zelf brengt.
pi_174771700
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en tegen Jelle ligt nu een officiële aanklacht tegen smaad en laster...

Hou dus maar ff open dit topic.
Waarom? En dan? Ook dat is niet te bewijzen want miss spreekt hij wel de waarheid etc. Gaat niet opgelost worden.
pi_174771707
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, zag alleen het laatste stuk. De publiciteit zoeken lijkt mij echter niet in belang van de cliënt van Plasman.
Misschien interesseert Van Dams eigen belang hem minder dan de mediageilheid van JBC JBC interesseert
pi_174771726
Jelle gaat er juridisch aan. Zoveel is wel duidelijk.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174771733
Zijn vader Hugo Brandt Corstius
‘Ik heb mijn leven lang gelogen’

https://www.groene.nl/artikel/ik-heb-mijn-leven-lang-gelogen--2
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:08:00 #225
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_174771739
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, ken weinig "serieverkrachters" die zo in de openbaarheid hun verweer doen.
joran van de sloot, zelfde programma :7
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:08:22 #226
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174771746
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

heb je wel gekeken? Dat legt plasman uit.
Daarbij was het volgens mij ook al bekend in Hilversum. Barbara Barend had een paar uur geleden een scheldkanonnade tegen de verkrachter, om vervolgens te melden dat het niet Bert van der Veer is. Het lijkt me dus aannemelijk dat ze wist wie het wel was.

Zijn naam zal dus al de hele week in de televisiewereld rond aan het gaan zijn, waardoor hij dus in zijn leefomgeving inderdaad al gestraft is zonder enige vorm van rechtsspraak.
pi_174771750
Wel apart dat je als slachtoffer (vanuit zijn perspectief) blijkbaar meer dan een week nodig hebt om uit te durven spreken dat je onrecht is aangedaan. Apart dat het pas gebeurt op het moment dat het al nagenoeg uitgekomen is wie de beschuldigde is. Komt op mij eerder over als een uitgekiende damage control strategie van een ervaren media man. Het is mij ook onduidelijk wat het motief van Brandt Cortsius zou zijn om deze drek over zich heen te laten uitstorten als dat nergens op gebaseerd zou zijn. Wat wint hij daarmee?

Hoe dan ook is het een steeds ingewikkelder wordend verhaal, en het feit blijft dat de advocaat van Van Dam gelijk heeft dat iedereen voor de wet onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.
pi_174771762
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:07 schreef StaceySinger het volgende:
Zijn vader Hugo Brandt Corstius
‘Ik heb mijn leven lang gelogen’

https://www.groene.nl/artikel/ik-heb-mijn-leven-lang-gelogen--2
Hoe is dit relevant?
pi_174771766
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:08 schreef westwoodblvd het volgende:
Wel apart dat je als slachtoffer (vanuit zijn perspectief) blijkbaar meer dan een week nodig hebt om uit te durven spreken dat je onrecht is aangedaan. Apart dat het pas gebeurt op het moment dat het al nagenoeg uitgekomen is wie de beschuldigde is. Komt op mij eerder over als een uitgekiende damage control strategie van een ervaren media man. Het is mij ook onduidelijk wat het motief van Brandt Cortsius zou zijn om deze drek over zich heen te laten uitstorten als dat nergens op gebaseerd zou zijn. Wat wint hij daarmee?

Hoe dan ook is het een steeds ingewikkelder wordend verhaal, en het feit blijft dat de advocaat van Van Dam gelijk heeft dat iedereen voor de wet onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.
Je hebt niet naar het verhaal geluisterd van Gijs?

Hij wist aanvankelijk helemaal neit dat dit over hem ging, pas toen Trouw hem benaderde.
pi_174771772
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Trouw wist er al van, die hadden Gijs benaderd, was kwestie van tijd voor het naar buiten kwam, gunstig dan dat hij het maar zelf brengt.
Hij had simpelweg geen keus. Het is een beetje vergelijkbaar met dat ik roep dat er hier in de straat een verkrachter woont ergens tussen nummer 6 en 10. Dit was sowieso uitgekomen.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174771782
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je hebt niet naar het verhaal geluisterd van Gijs?

Hij wist aanvankelijk helemaal neit dat dit over hem ging, pas toen Trouw hem benaderde.
juist ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174771784
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom? En dan? Ook dat is niet te bewijzen want miss spreekt hij wel de waarheid etc. Gaat niet opgelost worden.
Je kunt niet "ineens" iemand beschuldigingen van verkrachting omdat het #metoo nu trendy is...

Ff dat baggerverhaal de wereld in helpen, de naam doorgeven aan een trut van Trouw...

Tja ik hoop voor Jelle dat hij stevig in zijn schoenen staat. Hij zegt zelf niet echt dat hij aan zijn oren die kamer was ingesleurt.
pi_174771791
Naast Jelle zou ook het #metoo deugvolk voor smaad en laster aangeklaagd mogen worden. Om te beginnen bij Matthijs van Nieuwkerk.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:11:34 #234
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_174771793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:10 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Hij had simpelweg geen keus. Het is een beetje vergelijkbaar met dat ik roep dat er hier in de straat een verkrachter woont ergens tussen nummer 6 en 10. Dit was sowieso uitgekomen.
Zolang ik naar 7 en 9 kan wijzen, zou ik niks zeggen.
pi_174771798
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je kunt niet "ineens" iemand beschuldigingen van verkrachting omdat het #metoo nu trendy is...

Ff dat baggerverhaal de wereld in helpen, de naam doorgeven aan een trut van Trouw...

Tja ik hoop voor Jelle dat hij stevig in zijn schoenen staat. Hij zegt zelf niet echt dat hij aan zijn oren die kamer was ingesleurt.
Ah, Ootje heeft de veroordeling uitgesproken. Slotje dan maar.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:12:17 #236
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_174771801
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Naast Jelle zou ook het #metoo deugvolk voor smaad en laster aangeklaagd mogen worden. Om te beginnen bij Matthijs van Nieuwkerk.
Matthijs is helemaal van slag met #metoo en zijn Harvey gelul.
pi_174771802
Hoe is die naam gelekt dan, via Trouw ofzo?
Ik zou zeggen klaag die aan.
Make my day!
pi_174771807
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je hebt niet naar het verhaal geluisterd van Gijs?

Hij wist aanvankelijk helemaal neit dat dit over hem ging, pas toen Trouw hem benaderde.
Als Trouw slim is geweest hebben ze gewoon een aantal mensen benaderd, de kans bestaat dat zijn naam nooit is genoemd door Jelle. Dan krijgt Plasman het nog zwaar om te bewijzen dat sprake is van smaad of laster.
pi_174771814
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je hebt niet naar het verhaal geluisterd van Gijs?

Hij wist aanvankelijk helemaal neit dat dit over hem ging, pas toen Trouw hem benaderde.
Dit verhaal loopt al meer dan een week. Als ik van zoiets beschuldigd zou worden zou mijn eerste reactie zijn om dit direct tegen te spreken zodat er geen geruchten blijven rondgaan en het niet een week lang een eenzijdig verhaal is in de media. Ik zou dan niet een week met mijn leger van advocaten gaan overleggen over een uitgekiend exclusief mediaoptreden bij Pauw.
pi_174771815
Ik hoop dat Plasman ook Van Nieuwkerk flink aanpakt. Die geilt veel te veel op zijn macht.
pi_174771824
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:12 schreef agter het volgende:
Hoe is die naam gelekt dan, via Trouw ofzo?
Ik zou zeggen klaag die aan.
Nee, JBC heeft het aan trouw verteld en die benaderden Gijs.
pi_174771830
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je hebt niet naar het verhaal geluisterd van Gijs?

Hij wist aanvankelijk helemaal neit dat dit over hem ging, pas toen Trouw hem benaderde.
Huh? Trouw heeft hem toch al vóór het plaatsen van het artikel al benaderd? Ik heb dit stukje van Pauw net gemist.
pi_174771839
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit verhaal loopt al meer dan een week. Als ik van zoiets beschuldigd zou worden zou mijn eerste reactie zijn om dit direct tegen te spreken zodat er geen geruchten blijven rondgaan en het niet een week lang een eenzijdig verhaal is in de media. Ik zou dan niet een week met mijn leger van advocaten gaan overleggen over een uitgekiend exclusief mediaoptreden bij Pauw.
Trouw heeft he mdus niet meteen benaderd. Bovendien zoek je natuurlijk eerst uit hoe je staat, voor je actie onderneemt.
pi_174771850
Om Van Dam al schuldig te verklaren omdat hij niet subiet is gaan krijsen vind ik ook weer zowat. Je mag toch effe flabbergasted zijn, of niet soms?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:15:29 #245
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_174771851
:')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_174771870
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Ah, Ootje heeft de veroordeling uitgesproken. Slotje dan maar.
ja ik heb preventief de adressen maar opgezocht van de kerels waar ik tijdens een one night stand bovenop gezeten heb.

Stuur ze maar even een kaartje morgen om te voorkomen dat ze me gaan aanklagen voor verkrachting...

#metoo...
pi_174771875
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Trouw heeft he mdus niet meteen benaderd. Bovendien zoek je natuurlijk eerst uit hoe je staat, voor je actie onderneemt.
Kijk het fragment even terug. Dit verhaal is begonnen bij een artikel van Trouw 8 dagen geleden. Voor dat artikel is Van Dam benaderd voor een wederhoor. Vanaf dat moment was het hem dus bekend waar hij van beschuldigd werd.
pi_174771879
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:12 schreef agter het volgende:
Hoe is die naam gelekt dan, via Trouw ofzo?
Ik zou zeggen klaag die aan.
yep, toevallig weer...
pi_174771887
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:15 schreef gombro het volgende:
Om Van Dam al schuldig te verklaren omdat hij niet subiet is gaan krijsen vind ik ook weer zowat. Je mag toch effe flabbergasted zijn, of niet soms?
Ik zeg ook niet dat hij schuldig is, maar dat de wijze waarop hij hierop reageert vraagtekens bij mij oproept.
pi_174771889
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja ik heb preventief de adressen maar opgezocht van de kerels waar ik tijdens een oneindig nicht stand bovenop gezeten heb.

Stuur ze maar even een kaartje morgen om te voorkomen dat ze me gaan aanklagen voor verkrachting...

#metoo...
Oneindig nicht stands, dan vraag je ook om problemen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:18:13 #251
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_174771894
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:02 schreef gombro het volgende:
Brandt Corstius kan beter aan een flinke psychoanalyse beginnen...
Ja, ik vrees ook dat JBC flink in de war is. Het is me een volstrekt raadsel waarom hij dit zo in de publiciteit heeft gebracht. Misschien meende hij oprecht een goede zaak te dienen, maar de uitkomst zal voor hem hoe dan ook catastrofaal zijn, en hij sleept zijn zus ABC ook nog mee de afgrond in. Want die kan niet anders dan hem verdedigen, tegen beter weten in.
It's not a lie, if you believe
pi_174771907
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

yep, toevallig weer...
Er is toch niks gelekt. Ze hebben hem gebeld voor commentaar.
En wat is er precies toevallig aan?
pi_174771919
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Oneindig nicht stands, dan vraag je ook om problemen.
lang leve een telefoon die de boel aanpast...

Maar je begrijpt mijn punt neem ik aan.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:20:29 #254
1234 HiZ
Istanbullu
pi_174771925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als Trouw slim is geweest hebben ze gewoon een aantal mensen benaderd, de kans bestaat dat zijn naam nooit is genoemd door Jelle. Dan krijgt Plasman het nog zwaar om te bewijzen dat sprake is van smaad of laster.
Trouw gaat echt niet liegen om Brandt Corstius te redden.
pi_174771938
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij schuldig is, maar dat de wijze waarop hij hierop reageert vraagtekens bij mij oproept.
Jelle's gedrag is in deze zaak een stuk dubieuzer. 15 jaar na dato met een verhaaltje op de proppen komen dat aan alle kanten rammelt en hij heeft niet eens aangifte gedaan.
pi_174771939
Had Jelle misschien gewoon liever niet het vrouwtje maar het mannetje in bed gespeeld ?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:21:23 #257
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_174771940
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:15 schreef gombro het volgende:
Om Van Dam al schuldig te verklaren omdat hij niet subiet is gaan krijsen vind ik ook weer zowat. Je mag toch effe flabbergasted zijn, of niet soms?
net zo onzinnig als Van Dam onschuldig verklaren.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_174771943
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

lang leve een telefoon die de boel aanpast...

Maar je begrijpt mijn punt neem ik aan.
Nee, je punt slaat nergens op.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:21:44 #259
1234 HiZ
Istanbullu
pi_174771944
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dit verhaal loopt al meer dan een week. Als ik van zoiets beschuldigd zou worden zou mijn eerste reactie zijn om dit direct tegen te spreken zodat er geen geruchten blijven rondgaan en het niet een week lang een eenzijdig verhaal is in de media. Ik zou dan niet een week met mijn leger van advocaten gaan overleggen over een uitgekiend exclusief mediaoptreden bij Pauw.
Hij was er stellig van overtuigd dat hij gewoon sex had gehad met iemand. Dan is het nogal een stap om jezelf als de verkrachter uit iemands media-verhaal te herkennen.
pi_174771948
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:21 schreef gombro het volgende:
Had Jelle misschien gewoon liever niet het vrouwtje maar het mannetje in bed gespeeld ?
Goeie :')
pi_174771967
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:18 schreef mootie het volgende:

[..]

Er is toch niks gelekt. Ze hebben hem gebeld voor commentaar.
En wat is er precies toevallig aan?
Smaad en laster, Jelle heeft de naam doorgegeven.

Daarom werd Gijs gebeld, als het Jelle zou gaan om een statement dan had hij niet de naam van Gijs doorgeven aan Trouw.

Daarom gaat hij straks stuk in de rechtbank voor smaad en laster. Hij had nooit die naam moeten doorgeven aan de media.
pi_174771969
Het zou wel een mooie plottwist zijn als JBC hem niet bedoelde. :')
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_174771971
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nee, JBC heeft het aan trouw verteld en die benaderden Gijs.
En daarna publiceerde Trouw de naam van Gijs?
Make my day!
pi_174771982
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Smaad en laster, Jelle heeft de naam doorgegeven.

Daarom werd Gijs gebeld, als het Jelle zou gaan om een statement dan had hij niet de naam van Gijs doorgeven aan Trouw.

Daarom gaat hij straks stuk in de rechtbank voor smaad en laster. Hij had nooit die naam moeten doorgeven aan de media.
De naam is niet openbaar gemaakt. Van Dam heeft zelf de keuze gemaakt om te reageren in het openbaar.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:25:06 #265
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_174771991
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:24 schreef mootie het volgende:

[..]

De naam is niet openbaar gemaakt. Van Dam heeft zelf de keuze gemaakt om te reageren in het openbaar.
Die naam ging toch al lang rond in Hilversum

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
pi_174771995
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:24 schreef mootie het volgende:

[..]

De naam is niet openbaar gemaakt. Van Dam heeft zelf de keuze gemaakt om te reageren in het openbaar.
Ja. Dit vraag ik me dus ook af.
Wie heeft die naam publiekelijk openbaar gemaakt. Jelle niet, zo te horen.
Make my day!
pi_174772008
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:23 schreef Rockefellow het volgende:
Het zou wel een mooie plottwist zijn als JBC hem niet bedoelde. :')
Dan weten we bij deze dat de heren een leuke avond hebben gehad.

Ik vraag me ook af of ze elkaar in die 15 jaar nooit meer hebben gesproken/ hebben samengewerkt. Zo groot is die wereld nu ook weer niet.
pi_174772013
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:25 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Die naam ging toch al lang rond in Hilversum

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Dat kan. Maar het gaat toch om de bron, degene die de naam in de openbaarheid heeft gebracht. Dat was noch JBC, noch Trouw.
pi_174772015
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:25 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Die naam ging toch allang rond in Hilversum

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
In medialand was het al bekend. Er kwam natuurlijk ook een vrij selecte groep mensen in aanmerking. Deductie doet de rest.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:26:45 #270
1234 HiZ
Istanbullu
pi_174772020
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:25 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Dit vraag ik me dus ook af.
Wie heeft die naam publiekelijk openbaar gemaakt. Jelle niet, zo te horen.
Het was publiek genoeg om zijn carriere te verwoesten. Dus niet zo raar dat hij nu groter geschut in het veld brengt.
pi_174772021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij was er stellig van overtuigd dat hij gewoon sex had gehad met iemand. Dan is het nogal een stap om jezelf als de verkrachter uit iemands media-verhaal te herkennen.
Hij is voor dat er iets in de publiciteit kwam al door de krant benaderd.
pi_174772023
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:24 schreef mootie het volgende:

[..]

De naam is niet openbaar gemaakt. Van Dam heeft zelf de keuze gemaakt om te reageren in het openbaar.
Ja, zijn naam ging al rond in de wandelgangen...
pi_174772027
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:25 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Dit vraag ik me dus ook af.
Wie heeft die naam publiekelijk openbaar gemaakt. Jelle niet, zo te horen.
Van Dam lijkt daar zelf voor gekozen te hebben.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:27:01 #274
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174772029
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:25 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Die naam ging toch allang rond in Hilversum

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
En ook op Twitter werd de naam al genoemd. Het doel was al bereikt: Gijs zou in zijn sociale kring kapot gemaakt zijn. Dan maakt het niet uit of wij het allemaal al wisten. En sowieso was het dan een kwestie van tijd totdat het publiekelijk bekend was.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:27:05 #275
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_174772030
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:24 schreef mootie het volgende:

[..]

De naam is niet openbaar gemaakt. Van Dam heeft zelf de keuze gemaakt om te reageren in het openbaar.
In "het wereldje" was die naam natuurlijk al dagen bekend. Kwestie van optellen en aftrekken... Alleen onbenullen dachten dat het om Bert van der Veer of Gosschalk ging.
It's not a lie, if you believe
pi_174772031
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan weten we bij deze dat de heren een leuke avond hebben gehad.

Ik vraag me ook af of ze elkaar in die 15 jaar nooit meer hebben gesproken/ hebben samengewerkt. Zo groot is die wereld nu ook weer niet.
Volgens Gijs hebben ze elkaar nooit meer gesproken na dat seizoen.
Kan.
Make my day!
pi_174772041
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, zijn naam ging al rond in de wandelgangen...
Dus hij wilde het voor zijn, gok ik.
Maar dan kan hij nog steeds Trouw of JBC niet beschuldigen van het openbaren van zijn naam.
pi_174772043
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja, zijn naam ging al rond in de wandelgangen...
misschien in jouw wandelgangen, maar niet in de mijne...
pi_174772051
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, zijn naam ging al rond in de wandelgangen...
Bert en enkele anderen werden vaker genoemd.
Make my day!
pi_174772054
Ernie ook....
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:29:32 #282
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_174772066
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:27 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

En ook op Twitter werd de naam al genoemd. Het doel was al bereikt: Gijs zou in zijn sociale kring kapot gemaakt zijn. Dan maakt het niet uit of wij het allemaal al wisten. En sowieso was het dan een kwestie van tijd totdat het publiekelijk bekend was.
Sommige mensen vinden dat lastig te begrijpen blijkbaar
pi_174772073
Weet je wat erg is..het misbruik in de RK. Dat is wel wat anders dan halve gare media types die lullige gebeurtenissen in de aandacht slingeren om mee te kunnen liften op een hype.
pi_174772082
Maar Jelle heeft die naam dus niet publiekelijk bekend gemaakt.
Dat deed Gijs zelf.

Wat blijft er dan over van smaad en laster?
Make my day!
pi_174772089
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Weet je wat erg is..het misbruik in de RK. Dat is wel wat anders dan halve gare media types die lullige gebeurtenissen in de aandacht slingeren om mee te kunnen liften op een hype.
Maak er een topic over. ^O^
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:31:05 #286
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174772095
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:30 schreef agter het volgende:
Maar Jelle heeft die naam dus niet publiekelijk bekend gemaakt.
Dat deed Gijs zelf.

Wat blijft er dan over van smaad en laster?
Het idee is dus dat Jelle dat wel in beperkte kringen heeft gedaan, wetende dat het verhaal zo de wereld in zou komen.
pi_174772097
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:30 schreef agter het volgende:
Maar Jelle heeft die naam dus niet publiekelijk bekend gemaakt.
Dat deed Gijs zelf.

Wat blijft er dan over van smaad en laster?
Dat schijnen ‘wij’ niet te begrijpen. Of zoiets.
pi_174772102
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:31 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Het idee is dus dat Jelle dat wel in beperkte kringen heeft gedaan, wetende dat het verhaal zo de wereld in zou komen.
Speculatie dus.
pi_174772109
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:27 schreef gombro het volgende:

[..]

misschien in jouw wandelgangen, maar niet in de mijne...
Bij #metoo verwachtte ik oude vieze managers en hele jonge wannabee's, geen seks tussen een 24 jarige en een 25 jarige na een avond zuipen in de bar van het Kurhaus op de kamer van de "serieverkrachter".

Tja, niet elke onze night stand bevalt achteraf goed, dat maakt het 15jaar later geen verkrachting.
pi_174772114
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:30 schreef agter het volgende:
Maar Jelle heeft die naam dus niet publiekelijk bekend gemaakt.
Dat deed Gijs zelf.
Jatsuurlijk...., Gijs heb ze eige standrechtelijk geexecuteerd....
pi_174772119
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bij #metoo verwachtte ik oude vieze managers en hele jonge wannabee's, geen seks tussen een 24 jarige en een 25 jarige na een avond zuipen in de bar van het Kurhaus op de kamer van de "serieverkrachter".

Tja, niet elke onze night stand bevalt achteraf goed, dat maakt het 15jaar later geen verkrachting.
Ah, je was er bij, je weet precies hoe de avond verliep. ^O^
pi_174772131
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bij #metoo verwachtte ik oude vieze managers en hele jonge wannabee's, geen seks tussen een 24 jarige en een 25 jarige na een avond zuipen in de bar van het Kurhaus op de kamer van de "serieverkrachter".

Tja, niet elke onze night stand bevalt achteraf goed, dat maakt het 15jaar later geen verkrachting.
Het is nog steeds het woord van JBC tegen dat van Gijs he.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:33:04 #293
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_174772132
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Ah, je was er bij, je weet precies hoe de avond verliep. ^O^
Jij toch ook niet, toch lijk jij nogal verhaal van Jelle als waarheid aan te nemen.
pi_174772135
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:31 schreef mootie het volgende:

[..]

Speculatie dus.
heb je de uitzending gezien ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:33:20 #295
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_174772137
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:30 schreef agter het volgende:
Maar Jelle heeft die naam dus niet publiekelijk bekend gemaakt.
Dat deed Gijs zelf.

Wat blijft er dan over van smaad en laster?
JBC had met twee vingers in de neus kunnen voorspellen dat die naam binnen de kortste keren wél bekend zou worden, gezien de details die hij zelf heeft gegeven: jaartal, programma, collega... Dat is het idiote, dat JBC deze afloop kennelijk niet voorzien heeft. Daarom is hij een psychiatrisch geval.
It's not a lie, if you believe
pi_174772138
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:30 schreef agter het volgende:
Maar Jelle heeft die naam dus niet publiekelijk bekend gemaakt.
Dat deed Gijs zelf.

Wat blijft er dan over van smaad en laster?
Er ligt een dikke aangifte, dus dat gaan we zeker horen van de rechter...
pi_174772145
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bij #metoo verwachtte ik oude vieze managers en hele jonge wannabee's, geen seks tussen een 24 jarige en een 25 jarige na een avond zuipen in de bar van het Kurhaus op de kamer van de "serieverkrachter".

Tja, niet elke onze night stand bevalt achteraf goed, dat maakt het 15jaar later geen verkrachting.
En verder is dit ook een oerdomme post.
#metoo gaat grotendeels over machtsverhoudingen. En machtsverschillen zijn er ook tussen mensen van gelijke leeftijd.
pi_174772149
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:31 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Het idee is dus dat Jelle dat wel in beperkte kringen heeft gedaan, wetende dat het verhaal zo de wereld in zou komen.
Gijs gaat die opzet bewijzen? Wouw.
Make my day!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:34:13 #299
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174772150
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:31 schreef mootie het volgende:

[..]

Speculatie dus.
Tot op zekere hoogte. Het is duidelijk dat het bekend gemaakt is aan een bepaalde groep journalisten. Verder is duidelijk dat een deel van zijn collega's in de televisiewereld de naam al wisten. Ten slotte heeft Jelle nog op nationale tv de beschuldiging versterkt (namelijk tot serieverkrachter).
Het is nu aan de rechter om te oordelen.

Het gemak waarmee men echter de kant van JBC kiest is problematisch. Dat geldt trouwens ook met het plezier van mensen om JBC voor leugenaar uit te maken.
pi_174772154
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:33 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Jij toch ook niet, toch lijk jij nogal verhaal van Jelle als waarheid aan te nemen.
Dat zie je verkeerd. Ik veroordeel geen van beide vooralsnog. Er is veel te weinig bekend.
pi_174772155
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 00:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Ah, je was er bij, je weet precies hoe de avond verliep. ^O^
Ja, en jij snapt niet dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. En na vanavond heeft Jelle er een groot probleem bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')