abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 29 oktober 2017 @ 00:18:40 #26
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_174725897
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
12s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:16 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat weegt ook maar weinig.
815 kilo. Scheelt ruim 500 kilo ten opzichte van mijn vorige (Alfa 164)
  zondag 29 oktober 2017 @ 01:54:31 #27
401520 SebbeSwensje
Sebbe+Swensje=SebbeSwensje
pi_174726969
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:11 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Fiat Panda's bestaan alleen als 2 cilinder en 4 cilinder.
Excuus. Ik bedoel inderdaad de 2-cilinder. Man, wat moet je dan een schurfthekel hebben aan autorijden.
Dit snap ik ook niet.
pi_174727208
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 01:54 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Excuus. Ik bedoel inderdaad de 2-cilinder. Man, wat moet je dan een schurfthekel hebben aan autorijden.
Hangt er m.i. van af of je de turboloze 60pk neemt of de 80pk turbo.
De laatste komt wel goed van z'n plek, beter dan de 1.2.

De 60pk is een ramp
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_174727237
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 02:17 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Hangt er m.i. van af of je de turboloze 60pk neemt of de 80pk turbo.
De laatste komt wel goed van z'n plek, beter dan de 1.2.

De 60pk is een ramp
En 17 jaar geleden was dat nog doodnormaal, 1 groot voordeel, dat spul blijft wel heel en verbruik is ook prima
pi_174727292
quote:
3s.gif Op zondag 29 oktober 2017 02:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

En 17 jaar geleden was dat nog doodnormaal, 1 groot voordeel, dat spul blijft wel heel en verbruik is ook prima
Het verbruik van die 2 cilinders is teleurstellend hoor, wij hebben een 85pk versie op de oprit staan in een ander model auto. 1:16-17 praktijk mag je blij mee zijn.
Met mijn eigen 1.8 4cyl haal ik 1:14
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_174727304
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 02:25 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het verbruik van die 2 cilinders is teleurstellend hoor. 1:16-17 praktijk mag je blij mee zijn.
Dat haal je met Twingo uit jaren 90 ook.
pi_174728446
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:01 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Met mijn 1.4 Fiesta haalde ik 1/13 :@ :X
met mijn 1.6 (2009) Fiesta haal ik 1:16.. dus dan lievef de 1.6 dan die 1.25
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_174740633
quote:
3s.gif Op zondag 29 oktober 2017 02:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

En 17 jaar geleden was dat nog doodnormaal, 1 groot voordeel, dat spul blijft wel heel en verbruik is ook prima
Maar 17 jaar geleden kwam die 60 pk uit een 4-cylinder en die leverden meer koppel.
En 17 jaar geleden waren de auto's met die motors veel lichter dan tegenwoordig.
Totaal niet met elkaar te vergelijken dus.
Ik post slechts mijn mening. Daar kan je het mee eens zijn of niet.
pi_174742617
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:16 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Maar 17 jaar geleden kwam die 60 pk uit een 4-cylinder en die leverden meer koppel.
En 17 jaar geleden waren de auto's met die motors veel lichter dan tegenwoordig.
Totaal niet met elkaar te vergelijken dus.
3 of 4 cilinders zou voor het koppel niet veel uit mogen maken mij dunkt. Compressieverhouding doet daar meer voor.
pi_174746336
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 20:16 schreef 1299 het volgende:

[..]

3 of 4 cilinders zou voor het koppel niet veel uit mogen maken mij dunkt. Compressieverhouding doet daar meer voor.
In principe heb je gelijk, maar de 4-cylinders van 17 jaar geleden waren veel meer afgestemd op koppel dan op toerental/pk's, waar dat met de huidige 3-cylinder motoren precies andersom is.
Ik post slechts mijn mening. Daar kan je het mee eens zijn of niet.
pi_174746701
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:39 schreef sig000 het volgende:
Twingo 1 en 2 heeft simpele 1.2 8V waarmee je redelijk vooruitkomt en gemiddeld 1 :16/17 zoiets.
Gaan nog lang mee ook die blokken.
Ik heb 1 op 26 mee gehaald, over 800 km woon-werk verkeer, gemiddeld 50 km per rit.
pi_174748398
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:35 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Vergelijk je dat dan met de 107 en die serie auto's? Me moeder heeft een Cuore en daar zit helemaal niet zo'n debiel prutteltje in, die is gewoon stil.
De een heeft het wat erger dan de ander, maar met een beetje doortrekken in 3000-4000 komt het roffeltje toch naar voren.
.
  maandag 30 oktober 2017 @ 09:47:34 #38
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174751980
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Fiat Panda's zijn toch 3-pitters?
De 1.2 is een ongeblazen 4-cylinder, de Twinair 85 een 2-cylinder turbo. Waarbij de 2-cylinder 'by far' het leukst is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 30 oktober 2017 @ 09:48:22 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174751999
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:29 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Nee, 4 zeggen ze op de reclame.
Klinken wel als 3 pittertjes.
De 4-cylinders klinken als 4-cylinders. De 2-cylinders klinken als 3 pittertjes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 30 oktober 2017 @ 09:52:03 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174752059
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 02:25 schreef Glijdt_licht het volgende:

Het verbruik van die 2 cilinders is teleurstellend hoor, wij hebben een 85pk versie op de oprit staan in een ander model auto. 1:16-17 praktijk mag je blij mee zijn.
Ik heb over de afgelopen 40k een gemiddelde staan van 1/18. En hoezo is dat teleurstellend?

quote:
Met mijn eigen 1.8 4cyl haal ik 1:14
Daarmee rij je als een natte krant op de snelweg, zeker.

En dan nog, tussen 1/14 en 1/18 zit nog altijd een verschil van 120km op een tank van 30 ltr.

[ Bericht 5% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 30-10-2017 11:00:20 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 30 oktober 2017 @ 09:53:59 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174752084
quote:
2s.gif Op zondag 29 oktober 2017 02:27 schreef sig000 het volgende:

Dat haal je met Twingo uit jaren 90 ook.
Ja, maar die heeft 5 pk en doet 0-100 in 3 weken. Met een Twinair kun je gewoon lekker met het verkeer mee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 30 oktober 2017 @ 09:59:15 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174752160
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:54 schreef BMWK111RS het volgende:

In principe heb je gelijk, maar de 4-cylinders van 17 jaar geleden waren veel meer afgestemd op koppel dan op toerental/pk's, waar dat met de huidige 3-cylinder motoren precies andersom is.
Kolder. De huidige 2- en 3-cylinders hebben bijna allemaal een turbo, ergo hoog koppel. Een Astra 1.6 4-cylinder van rond 2000 heeft een koppel van 128nm en een 875cc 2-cylinder turbo in de 500/Panda heeft 145nm koppel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174752173
Mijn Corsa. Rijdt 1:16
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_174752212
Pffff ik heb een verbruik van 1 op 16 met stampen, Audi A3
Op de snelweg 1 op 21,5
Is een 1.4 turbo
pi_174752897
Opel Corsa
Beunhaas in hart en nieren
pi_174760709
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kolder. De huidige 2- en 3-cylinders hebben bijna allemaal een turbo, ergo hoog koppel. Een Astra 1.6 4-cylinder van rond 2000 heeft een koppel van 128nm en een 875cc 2-cylinder turbo in de 500/Panda heeft 145nm koppel.
Misschien, maar het koppel van een motor van uit 2000 is bij een veel lager toerental beschikbaar dan bij de Fiat motor. De motor van de door jou genoemde Astra ervaar je dan als krachtiger dan die van de Fiat. Als je de beoordelingen van die Fiat-motor leest zie je dat veel mensen klagen over weinig trekkracht tenzij ze hoog in de toeren rijden. Dan voelt de Astra-motor voor de meeste mensen veel beter aan omdat die al trekkracht levert op lagere toeren.
Ik post slechts mijn mening. Daar kan je het mee eens zijn of niet.
pi_174760759
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:41 schreef PascalDutch het volgende:
Opel Corsa
Wat?
pi_174760881
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb over de afgelopen 40k een gemiddelde staan van 1/18. En hoezo is dat teleurstellend?

[..]

Daarmee rij je als een natte krant op de snelweg, zeker.

En dan nog, tussen 1/14 en 1/18 zit nog altijd een verschil van 120km op een tank van 30 ltr.
Nee, mijn auto hoeft gewoon veel minder hard te werken dan de 0.9 twinair 80 van vriendin.

Verder is het verschil in comfort best groot.
Daarnaast, dat jij 1:18 haalt is vast volgens de gigantisch liegende boordcomputer. Met eco knop aan is de auto ook ineens zuiniger bij gelijke toeren :'), terwijl zeker op snelheid hij onzuiniger lijkt met eco aan.

Ik hou het erop 1:16 is een mooi streefgetal voor de twinair turbo.

De 60pk twinair wil je niet hebben.. 88nm..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_174761000
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:17 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Nee, mijn auto hoeft gewoon veel minder hard te werken dan de 0.9 twinair 80 van vriendin.

Verder is het verschil in comfort best groot.
Daarnaast, dat jij 1:18 haalt is vast volgens de gigantisch liegende boordcomputer. Met eco knop aan is de auto ook ineens zuiniger bij gelijke toeren :'), terwijl zeker op snelheid hij onzuiniger lijkt met eco aan.

Ik hou het erop 1:16 is een mooi streefgetal voor de twinair turbo.

De 60pk twinair wil je niet hebben.. 88nm..
1:16 haalde ik al met een Golf 1.2 Tsi

Daarnaast hebben die kleine turbobommetjes allemaal Turbolag. Die 145nm bij 1500 toeren komt pas vrij na een seconde of 2. Maar mensen die het niet gewend zijn, ervaren dat als sloom.
.
pi_174761549
1.5 4 cylinder zonder turbo in een Mazda 2 is echt een geniaal blok. Super stil op de snelweg, lekker adrem, zuinig 1 op 20 praktijk verbruik. Spijtig dat zoveel merken op turbo blokjes inzetten welke totaal niet in de buurt van het opgegeven verbruik komen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')