abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:50:55 #151
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174701851
Denkt men echt dat de regering zomaar gaat overgeven en lekker vertrekt. Denkt men echt dat de politie zich begeeft voor de spaanse staat.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174701889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 21:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Ook dat valt best op te lossen. Zelfs in België is het niet zo uit de hand gelopen als nu in Spanje.
Klopt, dat zeg ik ook steeds, dat kun je oplossen, en dit speelt al lang en dit is niet opgelost. En dat kun je Madrid verwijten imho.

Overigens waarom is die Puidgemont een flapdrol?
I´m back.
pi_174701944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 21:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij denkt van die Catalanen zien dat ze een transfer-unie vormen met rest van Spanje, waarbij hun geld overgemaakt wordt naar Spanje en ze krijgen er niets voor terug?
Dit gaat toch dieper dan dat? Eigen taal, eigen cultuur, ze zijn al lang bezig daarmee?
Ja, maar wordt dus weer benadrukt bij economische misère. Dat is op zich wel terecht (en logisch). Maar dat an sich is ook een -terecht- klachtpaardje over de 'boze nationalisten'. Alleen vind ik het op natieschaal meer gerechtvaardigd dan op regioschaal. Dát is mij net iets te kleingeestig en te kortzichtig - vooral met afwezigheid op vooruitzicht op binding via een alternatieve weg (een gezonde EU, goede verstandshouding met Spanje oid). Welke wens ik trouwens nog steeds niet kan plaatsen, gezien het budget van hen desondanks een netto-betaler zou maken. Er schort dus iets aan mijn visie of aan die van de O-Catalaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2017 22:00:16 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:55:07 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174701963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 21:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Ook dat valt best op te lossen. Zelfs in België is het niet zo uit de hand gelopen als nu in Spanje.
Ook België gaat vroeg of laat iets soortgelijks meemaken is mijn inschatting.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_174701990
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ook België gaat vroeg of laat iets soortgelijks meemaken is mijn inschatting.
Krijg de indruk dat het redelijk marcheert nu. Behalve Brussel wellicht. Ikzelf moet er niet aan denken, zoals ze het nu hebben, maar ja.
I´m back.
pi_174702023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 21:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar wordt dus weer benadrukt bij economische misère. Dat is op zich wel terecht (en logisch). Maar dat an sich is ook een -terecht- klachtpaardje over de 'boze nationalisten'. Alleen vind ik het op natieschaal meer gerechtvaardigd dan op regioschaal. Dát is mij niet iets te kleingeestig en te kortzichtig - vooral met afwezigheid op vooruitzicht op binding via een alternatieve weg (een gezonde EU, goede verstandshouding met Spanje oid).
Wat ik al paar keer zei, ik ben een Wilsonian toch.
I´m back.
pi_174702054
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 21:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overigens waarom is die Puidgemont een flapdrol?
Gewoon mijn eerste subjectieve indruk, zoek er verder niks achter. :)
pi_174702087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 21:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Gewoon mijn eerste subjectieve indruk, zoek er verder niks achter. :)
Zijn kapsel?
I´m back.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:00:35 #159
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174702137
quote:
In a square outside the government palace in Barcelona, an announcer told the crowd that Spanish Prime Minister Mariano Rajoy is firing Catalonia's regional government, dissolving its parliament and calling for a new regional election on 21 December

The news was greeted with loud jeers and whistles.

Still, the thousands who came to celebrate Catalonia's independence declaration didn't let the Spanish countermove disrupt the festive mood. A band took to the stage immediately after the announcement and the crowd once more began singing and dancing to the music.

The crowd in Sant Jaume Square shouted "we are not moving!"
men is daar dus nog
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:01:29 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174702162
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 21:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Had de nood al uitgelegd in de originele post waar je op reageerde.
Ik ben je kwijt.... wat je nu probeert te bespreken. Verwijzen en doorverwijzen naar inhoudsloze opmerkingen is naast afleiden van de discussie wat zwak.

Ms dat je het nog's onderbouwd wilt uitleggen wat de nood is die de Catalanen rechtvaardigt om de grondwet van Spanje te (mogen) overtreden.
Het feit dat er een grote/kleine groep met een wens tot onafhankelijkheid en meent dan het recht in eigen hand te mogen nemen, is sws geen rechtvaardiging van morele waarden maar opleggen van een psychopathische eis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174702173
Gaat niets veranderen op 21 december dan.
I´m back.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:03:18 #162
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174702223
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat niets veranderen op 21 december dan.
Tenzij ze de helft van de regering arresteren.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:05:04 #163
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174702285
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat niets veranderen op 21 december dan.
Zelfde partijen, maar ik denk niet dat alle huidige leiders nog mee mogen doen.
Siesta & Fiesta!
pi_174702339
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 21:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Krijg de indruk dat het redelijk marcheert nu. Behalve Brussel wellicht. Ikzelf moet er niet aan denken, zoals ze het nu hebben, maar ja.
Men heeft met heel veel poeha in 2012 bereikt dat de kieskring BHV is opgesplitst. Feitelijk heeft dat volgens mij niet veel invloed gehad maar het heeft volgens mij wel voor rust gezorgd. Nota bene de N-VA zit nu toch zelfs in een regering die niks aan staatkundige hervormingen wil doen?
pi_174702347
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:05 schreef Bramito het volgende:

[..]

Zelfde partijen, maar ik denk niet dat alle huidige leiders nog mee mogen doen.
Denk dat behoorlijk aantal Cataloniërs die nog niet zo ver waren nu in de contramine zijn gegaan. Kan nog veel gebeuren uiteraard, maar toch.
I´m back.
pi_174702352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:03 schreef _--_ het volgende:

[..]

Tenzij ze de helft van de regering arresteren.
Het beroepsverbod dat Más een paar jaar terug is opgelegd heeft ook niks uitgehaald. :{
pi_174702443
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ben je kwijt.... wat je nu probeert te bespreken. Verwijzen en doorverwijzen naar inhoudsloze opmerkingen is naast afleiden van de discussie wat zwak.

Ms dat je het nog's onderbouwd wilt uitleggen wat de nood is die de Catalanen rechtvaardigt om de grondwet van Spanje te (mogen) overtreden.
Het feit dat er een grote/kleine groep met een wens tot onafhankelijkheid en meent dan het recht in eigen hand te mogen nemen, is sws geen rechtvaardiging van morele waarden maar opleggen van een psychopathische eis.
De grondwet is evenmin een uiting van 'morele waarden'. 't Klinkt gewichtig, als iets dat universeel leidend zou moeten zijn, maar het was uiteindelijk niet veel meer dan een pragmatische zet voor de consolidatie van de Spaanse eenheid. Onafhankelijkheid behoeft overigens geen 'nood'. Het is iets wat volgt uit de historie, het verloop van de dingen. En zo ook de morele veroordeling van de aanschouwende partijen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2017 22:13:00 ]
pi_174702468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Men heeft met heel veel poeha in 2012 bereikt dat de kieskring BHV is opgesplitst. Feitelijk heeft dat volgens mij niet veel invloed gehad maar het heeft volgens mij wel voor rust gezorgd. Nota bene de N-VA zit nu toch zelfs in een regering die niks aan staatkundige hervormingen wil doen?
Volgens mij hebben we appeasement, zie niets anders van de Vlamingen die ik volg op twitter dan. Wel veel kritiek op Bartske burgemeester van Antwerpen van N-VA trouwens, maar dat staat er los van wrs en komt omdat ik een bepaald type Vlaming volg.
Maar goed, België blijft een beetje een raadsel hoor. Ik kan het allemaal moeilijk duiden, alhoewel ik nu met bepaalde dingen rondom Bende van Nijvel wel denk: kap toch met België als je Vlaming bent. Maar ik ben een Hollander, dus dat ligt anders.
Je moet het Crystal-Meth, hoe heet-ie ook al weer, vragen.
I´m back.
pi_174702471
Op een of andere manier moet ik in deze kwestie steeds weer denken aan die South Park-aflevering "Canada on strike" ;)
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:16:31 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174702594
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:01 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat niets veranderen op 21 december dan.
Kwestie van masseren van de opinie, laat ze het maar bespreken op TV en in media.
Ondertussen geef je bedrijven in andere regio's (stillejtes) extra privileges en zorg je dat Catalonië wat leegloopt. Democratie is zorgen dat je een meerderheid weet te organiseren.... zoals 3% meer BTW op basis producten, 3% minder belasting voor middeninkomens en dat recht praten.

Geef een cursus staatsrecht voor onbenullen. Lanceer op verschillende niveaus discussiefora met als doel het gekaderd te krijgen zodat mensen precies weten wat zlefstandigheidinhoudelijk betekent; vrij lullig wanneer je ineens visa nodig hebt om Catalonië uit te komen.
Zelfs Europa kan je laten opdraven in dat spel, die dan keurig verteld dat een Onafhankelijk Catalonie niet mogelijk is zonder de (langdrurige) toelatingsprocedures te doorlopen.....,.

Natuurlijk mogen partijen meedoen die alleen de onafhankelijkheid nastreven waarbij crystal-clear moet worden gemaakt dat dit zonder verdere uitwerking, een zinloze stem wordt.

Zat mogelijkheden om voor het goede belang van de meerderheid, de boel in een samenwerkende (kies eieren voor je geld) richting te krijgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174702724
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kwestie van masseren van de opinie, laat ze het maar bespreken op TV en in media.
Ondertussen geef je bedrijven in andere regio's (stillejtes) extra privileges en zorg je dat Catalonië wat leegloopt. Democratie is zorgen dat je een meerderheid weet te organiseren.... zoals 3% meer BTW op basis producten, 3% minder belasting voor middeninkomens en dat recht praten.

Geef een cursus staatsrecht voor onbenullen. Lanceer op verschillende niveaus discussiefora met als doel het gekaderd te krijgen zodat mensen precies weten wat zlefstandigheidinhoudelijk betekent; vrij lullig wanneer je ineens visa nodig hebt om Catalonië uit te komen.
Zelfs Europa kan je laten opdraven in dat spel, die dan keurig verteld dat een Onafhankelijk Catalonie niet mogelijk is zonder de (langdrurige) toelatingsprocedures te doorlopen.....,.

Natuurlijk mogen partijen meedoen die alleen de onafhankelijkheid nastreven waarbij crystal-clear moet worden gemaakt dat dit zonder verdere uitwerking, een zinloze stem wordt.

Zat mogelijkheden om voor het goede belang van de meerderheid, de boel in een samenwerkende (kies eieren voor je geld) richting te krijgen.
Ja, zijn genoeg methodes om het streven te counteren, alleen wel kort dag hè ruim anderhalve maand. Cataloniërs zitten vol adrenaline, vraag is of dat er al uit is over een weekje over 8.
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:21:14 #172
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_174702767
Is er al oorlog?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_174703233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:12 schreef Igen het volgende:
Op een of andere manier moet ik in deze kwestie steeds weer denken aan die South Park-aflevering "Canada on strike" ;)
:D
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:36:59 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174703304
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De grondwet is evenmin een uiting van 'morele waarden'. 't Klinkt gewichtig, als iets dat universeel leidend zou moeten zijn, maar het was uiteindelijk niet veel meer dan een pragmatische zet voor de consolidatie van de Spaanse eenheid. Onafhankelijkheid behoeft overigens geen 'nood'. Het is iets wat volgt uit de historie, het verloop van de dingen. En zo ook de morele veroordeling van de aanschouwende partijen.
De grondwet is wat je overeenkomt en borgt ook universele (morele) waarden ongeacht je afkomst, overtuiging etc.etc. Die grondwet verplicht, beschermd en geeft ruime gelegenheid om disputen voor te leggen aan rechters.

In Spanje de eenheid opgelegd niet als doel maar ook als oplossing. Ik ben wat gevolloes maar je op grond van historie en etniciteit, gerechtigd te zijn tot onafhankelijkheid; vind ik achterlijk en achterhaald. Historie en de origine zou juist een reden moeten zijn open te staan voor & met anderen samen te werken. Zeker gezien onze mobiliteit.
Onze westerse samenleving biedt tal van mogelijkheden om grotendeels aan je innerlijke identiteitsbehoeften tegemoet te komen.

In principe is het wat vreemd dat de gemeenschap moet betalen voor eigen wensen zoals anderstalig onderwijs of specifiek cultuur gerichte of aparte justitiële overheidsvoorzieningen.
Wanneer je Catalaans onderwijs -of taal wil hebben of onderwijzen doe je dat maar in je eigen tijd (en eigen kosten). Waarom moet iemand in Barcelona voor die apartheidswens, (indirect) belasting betalen terwijl Spaans in het hele de landstaal is ?

Enfin je kunt lang delibereren maar de kern is dat separatisten alleen nog maar naar voren willen/ kunnen bewegen en niet van plan zijn zich neer te leggen bij het huidige compromis van de Catalaanse autonomiestaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:53:41 #175
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174703738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zijn genoeg methodes om het streven te counteren, alleen wel kort dag hè ruim anderhalve maand. Cataloniërs zitten vol adrenaline, vraag is of dat er al uit is over een weekje over 8.
Dat vraag ik mij ook af... hoewel december van oudsher een drukke maand is... vrede op aarde enzo. Die adrenaline kan je wel temperen door over te schakelen naar het praatserum, TV3 (staatsomroep/ Catalonië) kan voor veel wonderen zorgen.
Mogelijk is (lijkt?) het wettelijk voorgeschreven is dat binnen 2 maanden verkiezingen moeten worden gehouden indien een regering ontbonden wordt..
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174703764
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af... hoewel december van oudsher een drukke maand is... vrede op aarde enzo. Die adrenaline kan je wel temperen door over te schakelen naar het praatserum, TV3 (staatsomroep/ Catalonië) kan voor veel wonderen zorgen.
Mogelijk is (lijkt?) het wettelijk voorgeschreven is dat binnen 2 maanden verkiezingen moeten worden gehouden indien een regering ontbonden wordt..
Ja, goed, we zullen zien, zijn sws geen Britten of NL'ers.
I´m back.
pi_174704983
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

De grondwet is wat je overeenkomt
Ik las hier in eerste instantie 'overkomt', want dat is ook het geval. Men wordt geboren in de status quo. Ooit zo geworden in bepaalde omstandigheden; de positie/wensen v.d. Catalanen toen, mede door oa de door jou hierboven omschreven tactieken.

quote:
...en borgt ook universele (morele) waarden ongeacht je afkomst, overtuiging etc.etc. Die grondwet verplicht, beschermd en geeft ruime gelegenheid om disputen voor te leggen aan rechters.
Ja, zoals vrijheid van meningsuiting, en zo. Die zijn grensoverschrijdend, universeel. Thans, dat is wat wij wenselijk achten. Dat kunnen (willen) ze allemaal overnemen in Catalonië. Daarom idd de vraag; welk wezenlijk verschil rechtvaardigt de wens? Een staat is iig noodzakelijk (daarom de geïmplementeerde grondwet), maar hoeft niet per se de Spaanse te zijn.

quote:
Historie en de origine zou juist een reden moeten zijn open te staan voor & met anderen samen te werken. Zeker gezien onze mobiliteit.
Onze westerse samenleving biedt tal van mogelijkheden om grotendeels aan je innerlijke identiteitsbehoeften tegemoet te komen.
Eens. Binnen Europese verbonden en binnen Spanje is er zat ruimte om daaraan uiting te geven. Waarom tribalisme om micro-niveau? Ik snap het ook niet.

quote:
In principe is het wat vreemd dat de gemeenschap moet betalen voor eigen wensen zoals anderstalig onderwijs of specifiek cultuur gerichte of aparte justitiële overheidsvoorzieningen.
Wanneer je Catalaans onderwijs -of taal wil hebben of onderwijzen doe je dat maar in je eigen tijd (en eigen kosten). Waarom moet iemand in Barcelona voor die apartheidswens, (indirect) belasting betalen terwijl Spaans in het hele de landstaal is ?
Je hanteert nu dus een Catalaans argument, hè. Andere kant van dezelfde munt luidt immers: Waarom moeten Catalanen betalen voor iets elders in Spanje? Voor culturele uitingen die afwijken van die van hun, etc.

quote:
Enfin je kunt lang delibereren maar de kern is dat separatisten alleen nog maar naar voren willen/ kunnen bewegen en niet van plan zijn zich neer te leggen bij het huidige compromis van de Catalaanse autonomiestaat.
Ik heb het niet gevolgd tot het internationaal nieuws werd, maar is het niet zo dat er wel het e.e.a. aan vooraf is gegaan? Economische compromissen oid?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:43:51 #178
408813 crew  trein2000
pi_174705009
Ik ben even weggeweest, maar hebben de mossos al wat van zich laten horen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:01:58 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_174706596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 20:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor, precies wat Wilders voor zou staan, of heb je hem de afgelopen 12 jaar niet gevolgd?
Linksen zoals ik zouden gezocht hebben naar een oplossing waarmee de Catalanen zouden kunnen leven, al veel eerder. Linksen zijn namelijk op zich Wilsonianen wat betreft zelfbeschikkingsrecht. (WO2 had voorkomen kunnen worden als ze Wilson hadden gevolgd in Versailles zelfs).
En daar is dan best een mouw aan te passen mbt Catalanen.
Wat Spanje nu doet is wat ze altijd gedaan hebben onder Franco ook bijv. mbt de Basken. En ook Catalanen.
Lullige voor jou is dat je steeds laat zien dat je zoveel op Wilders lijkt. Nofi uiteraard.
Ik ben niet links maar een centrist. En jij bent ook niet links maar een nationaalpopulist. Die willen bestaande structuren slopen. Ook al functioneren die prima.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:03:28 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_174706622
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 23:43 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben even weggeweest, maar hebben de mossos al wat van zich laten horen?
Natuurlijk niet, dit loopt met een grote sisser af. De Catalanen hebben een prima leven, ook onder Spaanse heerschappij, niemand wil dat opgeven.
pi_174706660
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 01:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ben niet links maar een centrist. En jij bent ook niet links maar een nationaalpopulist. Die willen bestaande structuren slopen. Ook al functioneren die prima.
Nee, ik ben geen "nationaalpopulist", kun je ook nergens op baseren, anders kom er maar mee, met dat bewijs. Ik ben centrum-links, pragmatisch, tegengesteld aan totalitaire en utopische ideeën, tegengesteld aan absolutisme, een weak-realtivist.

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 28-10-2017 10:51:59 ]
I´m back.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:13:55 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174706774
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 23:42 schreef LelijKnap het volgende:
Ik las hier in eerste instantie 'overkomt', want dat is ook het geval. Men wordt geboren in de status quo. Ooit zo geworden in bepaalde omstandigheden; de positie/wensen v.d. Catalanen toen, mede door oa de door jou hierboven omschreven tactieken.
Eens, de grondwet is ook wat je overkomt. Met overeenkomen bedoel ik. dat het democratisch (ooit) was bepaald. Sommige dingen hebben mettertijd een andere uitwerking van de intentie van destijds was.
Wil je de grondwet veranderen, zal je (terecht) een lange/moeilijk procedure moeten doorlopen.
quote:
....
Een staat is iig noodzakelijk (daarom de geïmplementeerde grondwet), maar hoeft niet per se de Spaanse te zijn.
Hier raak je een fundamenteel iets waar je lang over kunt discussiëren.

Je kan geen "eigen" grondwet hebben zonder de kaders van grondwet die voor iedereen geldig is, te ondermijnen of te overstijgen. Je kan wel een verbijzondering hebben zoals dat in Spanje mogelijk is met "statuten" voor regio's.
Die statuten mogen echter niet in strijd zijn met de grondwet als geheel . Onverminderd, zijn de grondrechten in een gemeenschap voor iedereen gelijk zijn ongeacht balablabla.

Dit gezegd hebbend zijn er onderling in de regio's wat (niet zo grote) verschillen zoals het financiële statuut waarbij bv Baskenland regio (w.o. Navarre) als uitzondering een eigen (autonoom geregelde) belastingregime heeft. Ik vermoed dat dit in Baskenland onder de nodige (terreur) druk - als compromis - is bewerkstelligd. Pressie betaalt zich soms uit.....

quote:
Je hanteert nu dus een Catalaans argument, hè. Andere kant van dezelfde munt luidt immers: Waarom moeten Catalanen betalen voor iets elders in Spanje? Voor culturele uitingen die afwijken van die van hun, etc.
Ik bedoel het breder. De staat moet voorzien in noden en behoeften die universeel zijn: (basis)zorg, infrastructuur, (openbaar)onderwijs, veiligheid, justitie, handel etc.etc.
De kosten daarvan moet naar draagkracht worden opgebracht door deelnemende regio's. Catalonie wil niet betalen aan Spanje....of anders gezegd wil meer geld te besteden hebben.

Wanneer je iets wil wat alleen een beperkte groep aangaat, zoals de Catalaanse taal -of onderwijs; moet je dat imho zelf (zien te) financieren. Het argument is dat Catalaans een regiorecht is, sterker nog; je moet dat Catalaans(e recht) verplicht ondergaan.
Je kind is (in de praktijk) dus verplicht om onderwijs te volgen op de Catalaanse wijze, terwijl Spaans de landstaal is.

quote:
Ik heb het niet gevolgd tot het internationaal nieuws werd, maar is het niet zo dat er wel het e.e.a. aan vooraf is gegaan? Economische compromissen oid?
Er is heel veel aan vooraf gegaan, dat maakt de discussie wanneer je er zo inspringt ook zo lastig. Er wordt gegoocheld met een compleet spectrum aan (vaak misplaatste) rechtvaardiging.

Van oudsher is er een sentiment geweest naar onafhankelijkheid die soms opbloeide, soms weer keihard (zoals onder Franco) werd gekortwiekt.
In onze moderne tijd is die wens in onder de bevolking van15% tot nu ca 35-45% toegenomen, met name toen 14 van de 223 autonomieregels van 2006, door rechters in 2010 ongrondwettig werden verklaard. Er is/was dus boosheid, de Catalanen meenden in 2006 wat extra te hebben en het is ze in 2010 afgepakt. Daarbij vinden de Ctalanen dat zij te vele bealsting betalen
Die aangrijpingspunten en het "gevoel" dat de rechters (?) zijn gemanipuleerd door de regering, is aangegrepen tot wat we nu zien: een groep separatisten die niet meer anders kan dan koppig vasthouden aan hun bestaansrecht: onafhankelijkheid.

We zijn nu zover dat er geen compromis meer mogelijk was. De separatisten stuurden onrechtmatig aan op de confrontatie van nu, wetend dat de regering wettelijk geen kant (meer) op kon.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174706907
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 01:01 schreef remlof het volgende:

Ik ben niet links maar een centrist. En jij bent ook niet links maar een nationaalpopulist. Die willen bestaande structuren slopen. Ook al functioneren die prima.
De Spaanse structuren werken niet prima, dat is nou het hele probleem.
pi_174706967
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 22:01 schreef Vallon het volgende:

Ms dat je het nog's onderbouwd wilt uitleggen wat de nood is die de Catalanen rechtvaardigt om de grondwet van Spanje te (mogen) overtreden.
Het feit dat er een grote/kleine groep met een wens tot onafhankelijkheid en meent dan het recht in eigen hand te mogen nemen, is sws geen rechtvaardiging van morele waarden maar opleggen van een psychopathische eis.
Overdrijven is ook een kunst.

Ja Catalunya brak de wet door een referendum te houden.
Maar als je het hele schouwspel bekijkt hoe Spanje zich constant opstelt tegen Catalunya.
Rajoy wil totaal geen dialoog aangaan. Staat nergens voor open. Slaat dingen met geweld neer.

Dat gaat niet alleen tegen de eigen wet in maar tegen elk menselijk recht wat er bestaat.
Terwijl het recht op democratie juist een algemeen goed is, een dictatuur zoals dat van Rajoy is juist van het type Noord-Korea.

Wel gek dat de EU nu ineens wel aan de kant van de dictator staat, terwijl ze Noord-Korea niet gaan steunen. Terwijl Noord-Korea minder echt geweld gebruikt dan Spanje (alleen bommetjes als show).
pi_174707018
Volgens mij snapt Rajoy gewoon niet waar het probleem ligt.
Maar wat kun je van een dictator verwachten?

Spanje heeft dit zo ongelofelijk laten escaleren.
De democratie hebben ze compleet laten varen door zo overdreven te reageren op een simpel referendum, geweld te gebruiken en te weigeren ook maar een woord te spreken met Catalunya.
Maar wel van alles eisen.

Dan heb je het nog niet eens over de achterliggende oorzaken zoals de onevenredige betalingen en het Spaanse systeem wat gewoon compleet achterlijk is (gezondheidszorg, overheidssteun, scholing= is haast allemaal van niveau bush bush Afrika).

Als Spanje nou eens even naar zichzelf kijkt en Rajoy normaal gaat doen.
Als ze gewoon normaal gedaan hadden tegenover dat referendum.
Dan was dit allemaal helemaal niet zo ver gegaan. Want de Catalaan is niet per se voor volledige afscheiding. Met name voor grote hervormingen (en die zijn in Spanje echt nodig kan ik uit eigen ervaring vertellen).
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:51:16 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174707163
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 01:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst.

Ja Catalunya brak de wet door een referendum te houden.
Maar als je het hele schouwspel bekijkt hoe Spanje zich constant opstelt tegen Catalunya.
Rajoy wil totaal geen dialoog aangaan. Staat nergens voor open. Slaat dingen met geweld neer.

Dat gaat niet alleen tegen de eigen wet in maar tegen elk menselijk recht wat er bestaat.
Terwijl het recht op democratie juist een algemeen goed is, een dictatuur zoals dat van Rajoy is juist van het type Noord-Korea.

Wel gek dat de EU nu ineens wel aan de kant van de dictator staat, terwijl ze Noord-Korea niet gaan steunen. Terwijl Noord-Korea minder echt geweld gebruikt dan Spanje (alleen bommetjes als show).
Beperk je aub tot Catalonië/Spanje (ontopic) en laat Noord-Korea met bijbehorende doorgeslagen betiteling voor andere gelegenheden. Discussiëren in uitersten is alleen maar vervelend en leidt af van de inhoud.

Rajoy is de Minister-president van de Spaanse regering die democratisch, wat je er ook van vindt, is samengesteld. Het media optreden van de regering had mogelijk anders gekund waarbij de Spaanse regering niet anders meer kon dan de muitende regio tot de orde te roepen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 02:22:37 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174707361
Hey fuck it, het wordt toch el Andalus in 2018. O+ Spanje O+ en de O+ Spanjaarden O+.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 02:30:02 #190
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174707380
In O+ Vic O+, een ultra-Catalaans stadje, staat trouwens een schitterend museum met de allermooiste middeleeuwse kunst. O+.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 02:31:35 #191
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174707385
Nou ga ik gauw door met drinken, Duits spul van 60%, iedereen welterusten!! 11eond'zEINzzze!!!..1
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174707396
Het afscheid vd laatste hersencellen. Toedeloe! :W
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 02:41:04 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174707416
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 02:34 schreef LelijKnap het volgende:
Het afscheid vd laatste hersencellen. Toedeloe! :W
Van de liefde heb jij al langer afscheid genomen, toch?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174707422
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 02:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Van de liefde heb jij al langer afscheid genomen, toch?
Nooit gekend ben ik bang. Achteraf gezien althans.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 03:57:33 #195
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174707542
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 01:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Altijd grappig als een fascist de EU fascistisch noemt. Dan weet je dat de EU prima werkt wat betreft haar primaire doel, de bestrijding van fascisme.
Heb je her en der de verkiezingen van verschillende landen wel goed begrepen. Over een periode van de laatste 5 jaar (denk het niet) ? Dankzij de EU (politiek) ontstaan juist dergelijke partijen bij gratie. Het mandaat van de EU is veel te ver doorgeschoten.

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 01:06 schreef Ryan3 het volgende:
Jij bent een onderdrukker en dus meer verwant aan Wilders, ook een onderdrukker.
_O- (het is nog waar ook)

[ Bericht 27% gewijzigd door Drugshond op 28-10-2017 04:09:19 ]
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 04:10:25 #196
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174707556
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 03:57 schreef Drugshond het volgende:
Het mandaat van de EU is veel te ver doorgeschoten.
Toch grappig (als het niet zo triest was) dat "de EU" zomaar bij iedereen wat heeft losgemaakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174707590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:46 schreef funnywell het volgende:
Komt wel heel dichtbij zo, hopelijk kan ik volgend jaar wel naar LLorett de Maar. Bij Mental Theo langs.
Dit onderstreept toch wel het totale gebrek aan politieke interesse en democratie vandaag de dag in Europa.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 04:42:53 #198
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707591
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit onderstreept toch wel het totale gebrek aan politieke interesse en democratie vandaag de dag in Europa.
Democratie is: 'het volk' beslist over wat je maar kan verzinnen en heeft altijd gelijk?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707596
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:42 schreef Morendo het volgende:

[..]

Democratie is: 'het volk' beslist over wat je maar kan verzinnen en heeft altijd gelijk?
Democratie is zelfbeschikking, dat je je druk maakt om wat er gebeurt in je land en de wereld om je heen, dat je er wat over te zeggen wilt hebben. Maar zolang we maar op het strand naar Mental Theo kunnen luisteren ach.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 04:48:32 #200
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707599
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Democratie is zelfbeschikking, dat je je druk maakt om wat er gebeurt in je land en de wereld om je heen, dat je er wat over te zeggen wilt hebben. Maar zolang we maar op het strand naar Mental Theo kunnen luisteren ach.
Het recht op zelfbeschikking, in de zin van afscheiding, staat de regio's in Spanje niet ter beschikking.

Punt uit. Discussie gesloten.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707601
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:48 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het recht op zelfbeschikking, in de zin van afscheiding, staat de regio's in Spanje niet ter beschikking.

Punt uit. Discussie gesloten.
Ik heb het niet over Catalanen en Spanjaarden. Maar Europeanen in het algemeen. Vooral Nederlanders. We zien het alleen als een soort film. Maar zelf hebben we totaal geen politieke ambitie meer of kennis om te weten wat voor land we nu eigenlijk zelf willen, wat voor wereld, we zijn alleen bezig met consumeren.
pi_174707603
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb het niet over Catalanen en Spanjaarden. Maar Europeanen in het algemeen. Vooral Nederlanders. We zien het alleen als een soort film. Maar zelf hebben we totaal geen politieke ambitie meer of kennis om te weten wat voor land we nu eigenlijk zelf willen, wat voor wereld, we zijn alleen bezig met consumeren.
Idealisme is inderdaad ver te zoeken lijkt het. Ook wel logisch, we hebben het te goed. Het moet eerst echt goed fout gaan voordat de gemiddelde Nederlander echt na gaat denken.
my ambition is handicapped by my laziness
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 04:54:35 #203
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707606
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb het niet over Catalanen en Spanjaarden. Maar Europeanen in het algemeen. Vooral Nederlanders. We zien het alleen als een soort film. Maar zelf hebben we totaal geen politieke ambitie meer of kennis om te weten wat voor land we nu eigenlijk zelf willen, wat voor wereld, we zijn alleen bezig met consumeren.
Hohoho,

Ik pleit al jaren voor een Groot-Nederland. En tevens voor consuminderen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 04:56:19 #204
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:52 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Idealisme is inderdaad ver te zoeken lijkt het. Ook wel logisch, we hebben het te goed. Het moet eerst echt goed fout gaan voordat de gemiddelde Nederlander echt na gaat denken.
Erst das fressen...

Handel volgt de vlag.

Is misschien een reden dat wij vrij welvarend zijn, juist vanwege onze buigzame moraal?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707608
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:52 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Idealisme is inderdaad ver te zoeken lijkt het. Ook wel logisch, we hebben het te goed. Het moet eerst echt goed fout gaan voordat de gemiddelde Nederlander echt na gaat denken.
Ik denk niet dat we het zo veel beter hebben maar dat we gewoon zijn afgestompt, of dom gemaakt, met een overvloed aan Goedkope consumptieproducten van televisie tot en met merkkleding.
pi_174707610
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:54 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hohoho,

Ik pleit al jaren voor een Groot-Nederland. En tevens voor consuminderen.
Maar wat ben je er bereid voor te doen?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 04:58:44 #207
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat we het zo veel beter hebben maar dat we gewoon zijn afgestompt, of dom gemaakt, met een overvloed aan Goedkope consumptieproducten van televisie tot en met merkkleding.
De belangrijkste, en ook meest ontnuchterende vraag (als je het antwoord weet) is: wat vermag de Nederlandse politiek eigenlijk?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707612
Ook wel hilarisch overigens dat nu de 'EU' (en waarschijnlijk de Nederlandse regering) overigens stelt tegen de onafhankelijkheid te zijn dat wij schijnbaar dat ook allemaal moeten zijn. En dat schijnbaar accepteren. Alleen op internet maken we er ons een beetje druk over, echte idealisten vandaag de dag, gaar.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:00:18 #209
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar wat ben je er bereid voor te doen?
Ik zou wel een enorm groot product! van mijn tijd zijn als ik daar veel aan zou doen, of de illusie hebben dat het iets zou uitmaken.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707614
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:58 schreef Morendo het volgende:

[..]

De belangrijkste, en ook meest ontnuchterende vraag (als je het antwoord weet) is: wat vermag de Nederlandse politiek eigenlijk?
Volgt gewoon de Europese lijn.
pi_174707615
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik zou wel een enorm groot product! van mijn tijd zijn als ik daar veel aan zou doen, of de illusie hebben dat het iets zou uitmaken.
Die instelling maakt je een enorm product van je tijd maar hoe dan ook iemand moet er mee beginnen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:01:33 #212
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707616
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgt gewoon de Europese lijn.
Ja, en de Gulden volgde de Mark.

Uit vrije keuze, of...
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:02:12 #213
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707617
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die instelling maakt je een enorm product van je tijd maar hoe dan ook iemand moet er mee beginnen.
Je hebt me overtuigd: ik ga in hongerstaking.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707618
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, en de Gulden volgde de Mark.

Uit vrije keuze, of...
Natuurlijk. Staat het Malieveld al vol? Lopen de straat van Amsterdam vol met mensen met een Catalaanse vlag? Of Spaanse? Het interesseert niemand ook nog maar een klap zolang we ons maar kunnen voltanken vanavond.
pi_174707620
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je hebt me overtuigd: ik ga in hongerstaking.
Organiseer een vereniging.
pi_174707621
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat we het zo veel beter hebben maar dat we gewoon zijn afgestompt, of dom gemaakt, met een overvloed aan Goedkope consumptieproducten van televisie tot en met merkkleding.
Als je naar de geschiedenis kijkt is het al een godswonder dat we hier in Nederland al 70 jaar in vrede leven. Iets wat veel landen niet kunnen zeggen. Het is alleen jammer dat die vrede een prijs kost die we binnenkort gaan betalen. Consumeren is niks mis mee, wel als het over de rug gebeurd van arbeiders uit andere landen.
my ambition is handicapped by my laziness
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:04:37 #217
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707623
Wat de Catalanen doen is toch een schoolvoorbeeld van emoties, populisme, egoïsme, demagogie en provincialisme?

Ik heb er geen goed woord voor over.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:05:28 #218
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707624
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Natuurlijk. Staat het Malieveld al vol? Lopen de straat van Amsterdam vol met mensen met een Catalaanse vlag? Of Spaanse? Het interesseert niemand ook nog maar een klap zolang we ons maar kunnen voltanken vanavond.
Ik abstraheerde het een beetje. Maar dat ging blijkbaar aan jou verloren.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707625
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:00 schreef DeParo het volgende:
Ook wel hilarisch overigens dat nu de 'EU' (en waarschijnlijk de Nederlandse regering) overigens stelt tegen de onafhankelijkheid te zijn dat wij schijnbaar dat ook allemaal moeten zijn. En dat schijnbaar accepteren. Alleen op internet maken we er ons een beetje druk over, echte idealisten vandaag de dag, gaar.
Wie zegt dat dat wij dat ook moeten vinden?
my ambition is handicapped by my laziness
pi_174707626
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:03 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Als je naar de geschiedenis kijkt is het al een godswonder dat we hier in Nederland al 70 jaar in vrede leven. Iets wat veel landen niet kunnen zeggen. Het is alleen jammer dat die vrede een prijs kost die we binnenkort gaan betalen. Consumeren is niks mis mee, wel als het over de rug gebeurd van arbeiders uit andere landen.
Consumeren is van alles mis mee, het verblindt, het biedt ruimte aan mensen, bedrijven, en systemen om ongemoeid hun macht te vergroten en gebruik te maken van de samenleving.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:07:00 #221
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707628
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:03 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Als je naar de geschiedenis kijkt is het al een godswonder dat we hier in Nederland al 70 jaar in vrede leven. Iets wat veel landen niet kunnen zeggen. Het is alleen jammer dat die vrede een prijs kost die we binnenkort gaan betalen. Consumeren is niks mis mee, wel als het over de rug gebeurd van arbeiders uit andere landen.
Ja, en de afgelopen twintig jaar zijn misschien wel een miljard Chinezen en Indiërs de armoede ingevallen, vanwege vrije handel en onze slechte inborst.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707629
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:04 schreef Morendo het volgende:
Wat de Catalanen doen is toch een schoolvoorbeeld van emoties, populisme, egoïsme, demagogie en provincialisme?

Ik heb er geen goed woord voor over.
Zij geven ten minste nog ergens iets om. Doen er zelfs iets voor.
pi_174707630
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik abstraheerde het een beetje. Maar dat ging blijkbaar aan jou verloren.
Nee. Ik ging rustig verder.
pi_174707631
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:06 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat wij dat ook moeten vinden?
Al ga je met een Spaanse vlag de straat op.
pi_174707632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Consumeren is van alles mis mee, het verblindt, het biedt ruimte aan mensen, bedrijven, en systemen om ongemoeid hun macht te vergroten en gebruik te maken van de samenleving.
Beetje eenzijdig belicht. Welk systeem werkt volgens jou dan wel? Is het niet mens eigen om overal een slaatje uit te slaan?
my ambition is handicapped by my laziness
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:09:26 #226
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zij geven ten minste nog ergens iets om. Doen er zelfs iets voor.
Zelfde kun je zeggen van Nazi's en Communisten.

Maar, goed punt hoor.

Het maakt niet uit of je door je handelingen chaos en een burgeroorlog veroorzaakt, zolang je maar abject handelt!
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zij geven ten minste nog ergens iets om. Doen er zelfs iets voor.
Maar geen alternatief er tegen over zetten. Wat willen ze nou eigenlijk wel plaats van niet? Heeft het niet veel te maken met trots?
my ambition is handicapped by my laziness
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:10:19 #228
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707636
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Al ga je met een Spaanse vlag de straat op.
Who gives a flying fuck?

Ben jij met de Union Jack of de Schotse vlag op straat geweest?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707637
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:08 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Beetje eenzijdig belicht. Welk systeem werkt volgens jou dan wel? Is het niet mens eigen om overal een slaatje uit te slaan?
En nu zitten we gevangen in een consumptiemaatschappij.
pi_174707639
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zelfde kun je zeggen van Nazi's en Communisten.

Maar, goed punt hoor.

Het maakt niet uit of je door je handelingen chaos en een burgeroorlog veroorzaakt, zolang je maar abject handelt!
Je kan het van iedereen zeggen, als het geen hashtag krijgt dan heeft het ook geen aandacht, ach.
pi_174707640
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:10 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Maar geen alternatief er tegen over zetten. Wat willen ze nou eigenlijk wel plaats van niet? Heeft het niet veel te maken met trots?
Hebben ze het recht niet om trots te zijn? Het alternatief is overigens de Catalaanse Republiek, ongetwijfeld begint dat met uitdagingen, maar het kan.
pi_174707641
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

En nu zitten we gevangen in een consumptiemaatschappij.
Gevangen? Je kan hier in Nederland super veel keuzes maken hoe je je leven wiilt invullen. De meeste mensen kiezen de makkelijke weg. Snap ik wel.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_174707642
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Who gives a flying fuck?

Ben jij met de Union Jack of de Schotse vlag op straat geweest?
Dat was niet nodig want er was geen conflict over.
pi_174707644
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:12 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Gevangen? Je mag hier in Nederland super veel keuzes maken hoe je je leven wiilt invullen. De meeste mensen kiezen de makkelijke weg. Snap ik wel.
Waar maak jij nu echt je keuzes over? Het gaat alleen nog maar om wat je op individueel niveau kan bereiken, niet als collectief, wat je met de samenleving wilt doen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:14:53 #235
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707645
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hebben ze het recht niet om trots te zijn? Het alternatief is overigens de Catalaanse Republiek, ongetwijfeld begint dat met uitdagingen, maar het kan.
Trots op 'blut und boden'.

Wow, wat een goed gevoel moet dat geven.

Veel Catalanen worden gedreven door de meest kleinzielige, asociale emoties.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:17:32 #236
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707646
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar maak jij nu echt je keuzes over? Het gaat alleen nog maar om wat je op individueel niveau kan bereiken, niet als collectief, wat je met de samenleving wilt doen.
Zullen daar in NL 17 miljoen meningen over bestaan?

Wederom, de cruciale vraag is: wat kán je met de samenleving doen?

Zal ik het antwoord op die vraag alvast verklappen: verdomd weinig. Je zit volkomen vastgeketend. Misschien kun je 0,2% veranderen aan een koopkrachtplaatje maar dan houdy het ook op.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707648
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:14 schreef Morendo het volgende:

[..]

Trots op 'blut und boden'.

Wow, wat een goed gevoel moet dat geven.

Veel Catalanen worden gedreven door de meest kleinzielige, asociale emoties.
Ze hebben ten minste emoties.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:18:55 #238
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707649
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat was niet nodig want er was geen conflict over.
De SNP wil weer een referendum hoor.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707650
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:17 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zullen daar in NL 17 miljoen meningen over bestaan?

Wederom, de cruciale vraag is: wat kán je met de samenleving doen?

Zal ik het antwoord op die vraag alvast verklappen: verdomd weinig. Je zit volkomen vastgeketend. Misschien kun je 0,2% veranderen aan een koopkrachtplaatje maar dan houdy het ook op.
Jarenlang hebben we er vorm aan gegeven, was het verenigingsleven groot, nu kunnen we helemaal niks behalve een keer per zoveel tijd een stem uitbrengen in steeds minder invloedrijke omvang.
pi_174707651
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

De SNP wil weer een referendum hoor.
Prima.
pi_174707652
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar maak jij nu echt je keuzes over? Het gaat alleen nog maar om wat je op individueel niveau kan bereiken, niet als collectief, wat je met de samenleving wilt doen.
Collectief.. wie zijn dat? alle Nederlanders? Iedereen heeft een andere visie en idealen en mag zijn leven invullen hoe hij of zij dat wilt. Mooi toch?
my ambition is handicapped by my laziness
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:20:32 #242
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707654
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze hebben ten minste emoties.
Nederlanders niet dan? Die kanaliseren die emoties tenminste naar een algemeen, groter doel.

Wat in jouw optiek helemaal verkeerd is, want je moet altijd streven naar eigenbelang of zoiets. Dan heb je pas volwassen emoties.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:22:05 #243
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707655
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jarenlang hebben we er vorm aan gegeven, was het verenigingsleven groot, nu kunnen we helemaal niks behalve een keer per zoveel tijd een stem uitbrengen in steeds minder invloedrijke omvang.
Drie steekwoorden:

Individualisme, globalisering, technische ontwikkelingen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707659
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:19 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Collectief.. wie zijn dat? alle Nederlanders? Iedereen heeft een andere visie en idealen en mag zijn leven invullen hoe hij of zij dat wilt. Mooi toch?
Niemand heeft een visie tegenwoordig. Als je je alleen nog maar druk kan maken om wat er in je eigen leventje gebeurt heb je ook geen Nederland meer nodig. He EU kom er maar in.
pi_174707660
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Drie steekwoorden:

Individualisme, globalisering, technische ontwikkelingen.
Ok.....
pi_174707662
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:20 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nederlanders niet dan? Die kanaliseren die emoties tenminste naar een algemeen, groter doel.

Wat in jouw optiek helemaal verkeerd is, want je moet altijd streven naar eigenbelang of zoiets. Dan heb je pas volwassen emoties.
Zolang hun internetverbinding het doet anders kunnen ze het niet op Twitter of Facebook ventileren bijvoorbeeld.
pi_174707664
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jarenlang hebben we er vorm aan gegeven, was het verenigingsleven groot, nu kunnen we helemaal niks behalve een keer per zoveel tijd een stem uitbrengen in steeds minder invloedrijke omvang.
Als we naar het volk zouden luisteren laten we alleen ons onderbuik regeren. De leiders moeten juist niet minder luisteren naar het volk. Die snapt er niks van en stemt alleen maar voor eigen belang.
Iemand die praat over dat Lobbyisten slecht zijn en dan een vraag krijgt noem er eens een paar op met naam en waar ben je dan tegen, dan komt er niks uit.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_174707666
Emotie en Angst zijn slechte raadgevers.
my ambition is handicapped by my laziness
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 05:27:24 #249
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174707667
DeParo is hopeloos romantisch (sturm und drang) en heeft een waanzinnige hekel aan logica, tolerantie en redelijkheid en billijkheid. Kortom: de fundamenten van de Nederlandse samenleving.

Ik wens u een goede nacht.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174707759
Viva Catalunya!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_174707893
Slappe hap!

Tijd voor wat ouderwets falangisme.
pi_174708578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:25 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Als we naar het volk zouden luisteren laten we alleen ons onderbuik regeren. De leiders moeten juist niet minder luisteren naar het volk. Die snapt er niks van en stemt alleen maar voor eigen belang.
Iemand die praat over dat Lobbyisten slecht zijn en dan een vraag krijgt noem er eens een paar op met naam en waar ben je dan tegen, dan komt er niks uit.
Het gaat erom dat het volk participeert, we gaan nu weer terug naar een soort Middeleeuwse of begin 18e-eeuwse situatie waar een kleine selecte groep de macht heeft, en oorlogen door gespecialiseerde prive-troepen worden uitgevochten. Feitelijk zeggen we 'screw you' tegen alle Verlichtingsidealen min of meer.
pi_174708784
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:25 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Als we naar het volk zouden luisteren laten we alleen ons onderbuik regeren. De leiders moeten juist niet minder luisteren naar het volk. Die snapt er niks van en stemt alleen maar voor eigen belang.
Iemand die praat over dat Lobbyisten slecht zijn en dan een vraag krijgt noem er eens een paar op met naam en waar ben je dan tegen, dan komt er niks uit.
maar als t land dan naar de klote gaat hebben we t tenminste zelf gedaan. nu laten we t door andere mensen naar de klote gaan. een klein groepje mensen handelt niet per se in ons belang.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:05:22 #255
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174708807
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het volk participeert, we gaan nu weer terug naar een soort Middeleeuwse of begin 18e-eeuwse situatie waar een kleine selecte groep de macht heeft, en oorlogen door gespecialiseerde prive-troepen worden uitgevochten. Feitelijk zeggen we 'screw you' tegen alle Verlichtingsidealen min of meer.
Het is allemaal wat off topic, maar kan me in veel van je posts vinden. Als je eens goed kijkt wat mensen bezighoudt in het leven is dat in 90% van de gevallen dieptriest. Spullen, aankopen, bucket lists.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174708925
Aangezien alles altijd om geld gaat, wie weet waar het geld zit in dit geval...Spanje tegen Catalonië?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174708932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:05 schreef Bugno het volgende:

[..]

Het is allemaal wat off topic, maar kan me in veel van je posts vinden. Als je eens goed kijkt wat mensen bezighoudt in het leven is dat in 90% van de gevallen dieptriest. Spullen, aankopen, bucket lists.
Ga lekker in een hoekje zitten bidden, joh, dat heeft zin.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174708966
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:05 schreef Bugno het volgende:

[..]

Het is allemaal wat off topic, maar kan me in veel van je posts vinden. Als je eens goed kijkt wat mensen bezighoudt in het leven is dat in 90% van de gevallen dieptriest. Spullen, aankopen, bucket lists.
De consumptiemaatschappij.
pi_174708971
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:15 schreef ietjefietje het volgende:
Aangezien alles altijd om geld gaat, wie weet waar het geld zit in dit geval...Spanje tegen Catalonië?
Ja het gaat om geld en Catalonië wil niet meer de grootste belastingbetaler van Spanje zijn. Dit is gewoon een ontzettende egoïstische zet van ze en zelfs de hele EU heeft dat door.

Wat denk wat er gebeurde als het economisch veel minder ging? Dan had men het helemaal niet over onafhankelijkheid en hielden ze braaf hun handje bij Madrid omhoog.

Elk land heeft zijn sterke en minder sterke regio's en men moet elkaar steunen om vooruit te komen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174708973
Ben benieuwd hoe het er concreet uit gaat zien. Laat Puigdemont zich door de Spaanse politie oppakken of niet? Komt er een Catalaanse tegenreactie dan?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_174708981
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 05:25 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Als we naar het volk zouden luisteren laten we alleen ons onderbuik regeren.
Dan minacht je dus de mening van het volk.

Met zo'n houding kan geen enkele regering (ook die uit Madrid) het volk besturen.

Spanje stevent dus af naar het voormalige dictoriale regime waar het eerst om bekend stond. Hilarisch genoeg met de steun van een al wankelende EU.
pi_174709035
Ben benieuwd naar vandaag, veel demonstraties staan er gepland in heel Spanje voor de eenheid. Ik vind het wel grappig dat de altijd zo rechtse fokkers voor een onafhankelijk Catalonië zijn. Niet wetende dat de regio bekend staat als een super Islamvriendelijke regio en juist met Madrid overhoop ligt over het aantal op te namen vluchtelingen _O-.

Leestip:

Interessant artikel (voor de mensen die geen Spaans kunnen, de Engelse link):

https://elpais.com/elpais(...)09011964_600939.html

[ Bericht 25% gewijzigd door Jano9 op 28-10-2017 10:36:44 ]
pi_174709131
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:28 schreef Jano9 het volgende:
Ben benieuwd naar vandaag, veel demonstraties staan er gepland in heel Spanje voor de eenheid. Ik vind het wel grappig dat de altijd zo rechtse fokkers voor een onafhankelijk Catalonië zijn. Niet wetende dat de regio bekend staat als een super Islamvriendelijke regio en juist met Madrid overhoop ligt over het aantal op te namen vluchtelingen _O-.

Leestip:

Interessant artikel (voor de mensen die geen Spaans kunnen, de Engelse link):

https://elpais.com/elpais(...)09011964_600939.html

Poetin weer aan het stoken :(
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:44:54 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_174709252
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Poetin weer aan het stoken :(
Natuurlijk, Poetin's grote vijand is de EU, dus hij zal alles doen om die tegen te werken of zelfs kapot te maken.
pi_174709751
Vladimir <3 leider der europeanen alleen moet wij er nog achterkomen.
pi_174710109
Spaanse vice-premier Soraya Sáenz de Santamaria neemt de taken van Puidgemont over: https://nos.nl/artikel/22(...)-president-over.html
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:49:36 #267
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174710192
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:42 schreef Jano9 het volgende:
Spaanse vice-premier Soraya Sáenz de Santamaria neemt de taken van Puidgemont over: https://nos.nl/artikel/22(...)-president-over.html
Typisch. Bij een pro-Madrid-betoging wordt het weer gewelddadig.
saulgordillo twitterde op vrijdag 27-10-2017 om 20:11:37 Manifestació violenta davant de Catalunya Ràdio. Han trencat vidres i no es pot sortir de l'emissora... https://t.co/lSQkOSL14h reageer retweet
pi_174710631
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:42 schreef Jano9 het volgende:
Spaanse vice-premier Soraya Sáenz de Santamaria neemt de taken van Puidgemont over: https://nos.nl/artikel/22(...)-president-over.html
Niks aan de hand! De baas is weer de baas luisteren zullen ze de nep spanjaarden :)
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:38:15 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174710935
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 04:48 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het recht op zelfbeschikking, in de zin van afscheiding, staat de regio's in Spanje niet ter beschikking.

Punt uit. Discussie gesloten.
In die zin staat en krijgt (bijna) niemand zelfbeschikking. Er zijn niet heel veel landen/mensen die alleen in en zelf hun leven kunnen bepalen. Je zult nu eenmaal compromissen moeten maken, al was het maar voor steun in je eigen zelfstandige voortbestaan.

Het argument van zelfbeschikking wordt te pas en onpas gebruikt, al naar gelang de insteek. Zelfbeschikking is alleen aan hen die soeverein (kunnen) zijn wat wil zeggen zij die een land (kunnen) zijn en dat bij meerderheid met (machts)middelen, liefst overtuigend, in stand kunnen houden.

In geval van Catalonië kan je dat wel willen (eigen taal, cultuur enz) maar het ontbreekt ze aan een meerderheid, de middelen dat af te dwingen en te verkrijgen.... en ze zijn (gelukkig) menselijk genoeg om geen terreuraanslagen te willen gebruiken.

Wanneer men zo overtuigd was op het recht tot zelfbeschikking....waarom dan in het geheim gestemd over die onafhankelijkheid.... vast niet omdat ze er veel vertrouwen in hadden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:39:20 #270
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174710957
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:49 schreef beantherio het volgende:

[..]

Typisch. Bij een pro-Madrid-betoging wordt het weer gewelddadig.
saulgordillo twitterde op vrijdag 27-10-2017 om 20:11:37 Manifestació violenta davant de Catalunya Ràdio. Han trencat vidres i no es pot sortir de l'emissora... https://t.co/lSQkOSL14h reageer retweet
Zijn Russische agents provocateurs.
Die Lebenslust bringt dich um.
  Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:51:03 #271
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174711137
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:05 schreef Bugno het volgende:

[..]

Het is allemaal wat off topic, maar kan me in veel van je posts vinden. Als je eens goed kijkt wat mensen bezighoudt in het leven is dat in 90% van de gevallen dieptriest. Spullen, aankopen, bucket lists.
Klopt, maar wat wil je dan? Dat die mensen zelf keuzes gaan maken?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174711270
Catalaanse- separatisten zijn uit op onrust om zo in de slachtofferrol te kunnen kruipen en medelijden te kweken bij de EU en de neutralen.

Wat zou het trouwens toch fantastisch zijn als alle anti- onafhankelijke bedrijven vertrekken naar Valencia en daar, net als BCN rond de olympische spelen, forst wordt geïnvesteerd in wegen, toerisme etc.

Dan is het gedaan met de populariteit van die arrogante separatisten
Hey
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:03:20 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174711285
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:28 schreef Jano9 het volgende:
....Interessant artikel (voor de mensen die geen Spaans kunnen, de Engelse link):
https://elpais.com/elpais(...)09011964_600939.html
Rusland heeft belang bij een zelfstandig Catalonië en dan gaat het echt niet om het belang van de inwoners. In het beste geval houdt Rusland er een haven aan over en het slechtste geval nuttig gekonkel.

Rusland houdt er een politiek op na door stelselmatig haar buitenlandse opinie te ondermijnen. Medlev was eerder nog even in Lombardije en dat was vast niet om wat naar de lommerd te brengen. De werkelijke "bedreiging" van Rusland is het virus van vrije handel i.c.m. de democratische ziekte die de EU meebrengt.

Zoals von Clausewitz ("over oorlog") al zei met juiste afleiding kan je de vijand (zichzelf laten) overwinnen... het risico is echter dat dit terugslaat op jezelf. Rusland houdt zich relatief (daarom) gedeisd. De parallel die getrokken wordt is lachwekkend zoals Zuid-Ossetië die zg. zich heeft afgescheiden om geheel zelfstandig door Rusland te worden geannexeerd.....

Enfin, laten we m.u.v. detectie van fake-news, proberen externe manipulaties uit de discussie te houden.

[ Bericht 30% gewijzigd door Vallon op 28-10-2017 13:04:24 (onbeodelde quote verwijderd.) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174711420
Else4Weekblad twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 11:05:27 Verhofstadt woedend op Catalanen: ‘Dit is nep-onafhankelijkheid’ https://t.co/qWAz4pa7I7 https://t.co/2nb7NrvtoF reageer retweet
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:31:13 #275
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174711677
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:16 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ga lekker in een hoekje zitten bidden, joh, dat heeft zin.
wat?

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Klopt, maar wat wil je dan? Dat die mensen zelf keuzes gaan maken?
Dat het beeld van een geslaagd en succesvol leven niet gebaseerd is op spullen bijvoorbeeld? In plaat van gericht op competitie gericht zijn op samenwerking? Gericht op creëren in plaats van consumeren.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:32:26 #276
111528 Viajero
Who dares wins
pi_174711691
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Else4Weekblad twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 11:05:27 Verhofstadt woedend op Catalanen: ‘Dit is nep-onafhankelijkheid’ https://t.co/qWAz4pa7I7 https://t.co/2nb7NrvtoF reageer retweet
Tsja, referendums en de directe wil van het volk liggen de EU niet zo. Hoe meer stappen en niveaus tussen het electoraat en de macht hoe beter voor mensen als Verhostadt en Juncker.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:49:30 #277
104871 remlof
Europees federalist
pi_174711931
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Tsja, referendums en de directe wil van het volk liggen de EU niet zo. Hoe meer stappen en niveaus tussen het electoraat en de macht hoe beter voor mensen als Verhostadt en Juncker.
Wat een dom gelul. Beetje domme populisten napraten en totaal aan de feiten voorbijgaan.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:51:40 #278
111528 Viajero
Who dares wins
pi_174711968
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat een dom gelul. Beetje domme populisten napraten en totaal aan de feiten voorbijgaan.
Noch Verhofstad, noch Juncker zijn direct verkozen, en ze hebben meerdere referendums genegeerd omdat de uitkomst ze niet aanstond. Je zou eventueel met argumenten kunnen aantonen waar dit niet klopt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_174712021
quote:
18s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 01:51 schreef Vallon het volgende:

Beperk je aub tot Catalonië/Spanje (ontopic) en laat Noord-Korea met bijbehorende doorgeslagen betiteling voor andere gelegenheden. Discussiëren in uitersten is alleen maar vervelend en leidt af van de inhoud.

Rajoy is de Minister-president van de Spaanse regering die democratisch, wat je er ook van vindt, is samengesteld. Het media optreden van de regering had mogelijk anders gekund waarbij de Spaanse regering niet anders meer kon dan de muitende regio tot de orde te roepen.
Inhoudelijk is het gewoon.
En het gedrag van Spanje lijkt in alles haast van dat van Noord-Korea.
Gedrag van een dictatuur, met dat verschil dat Spanje ook zichtbaar geweld gebruikt tegen eigen burgers.

Democratisch vastgesteld idd. Maar wat maakt dat nou weer uit. Hitler was dat ook. Dat zegt niets over iemands latere gedrag.

Muiten.... Overdrijf lekker zeg.
Spanje doet er alles aan om democratie te ondermijnen en gaat elke dialoog uit de weg.

Helaas hebben ze de wet aan hun kant tav referendum.
Desondanks toch belachelijk dat andere landen Spanje steunt.

Als ze gwn referendum toelieten was er ook niets aan de hand.
Maar omdat Spanje democratie ondermijnt, geweld gebruikt en hele structuur niet voor elkaar heeft is dit tot escalatie gegaan
pi_174712027
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Noch Verhofstad, noch Juncker zijn direct verkozen, en ze hebben meerdere referendums genegeerd omdat de uitkomst ze niet aanstond. Je zou eventueel met argumenten kunnen aantonen waar dit niet klopt.
Juncker is net zo direct verkozen als pakweg Rutte.
pi_174712050
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat een dom gelul. Beetje domme populisten napraten en totaal aan de feiten voorbijgaan.
Tav feiten weet jij niets.
Jij bent pro dictatuur Spanje.
Laat ze alles maar met geweld neerslaan.

Eu pakt dit ook heel erg verkeerd aan.
Spanje net zo.
Afscheiden was anders nooit een optie geworden.
pi_174712081
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Juncker is net zo direct verkozen als pakweg Rutte.
Op juncker zelf is gestemd ? (ik heb geen idee)
pi_174712089
De Spanje aanhangers verlaten zich weer op geweld. Lekker bezig hoor.
Je kunt duidelijk zien dat scholing in Spanje van Afrikaanse bush bush niveau is.
Dan doen de Catalanen het even wat netter en verstandiger.
pi_174712108
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:56 schreef bianconeri het volgende:
De Spanje aanhangers verlaten zich weer op geweld. Lekker bezig hoor.
Je kunt duidelijk zien dat scholing in Spanje van Afrikaanse bush bush niveau is.
Dan doen de Catalanen het even wat netter en verstandiger.
Nerazurri
Hey
pi_174712179
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Juncker is net zo direct verkozen als pakweg Rutte.
Juncker is benoemd door diezelfde Rutte (en zijn Europese collega's) dus er zit al een stap extra tussen. Technisch gezien is hij dus indirecter verkozen.
pi_174712292
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Juncker is benoemd door diezelfde Rutte (en zijn Europese collega's) dus er zit al een stap extra tussen. Technisch gezien is hij dus indirecter verkozen.
:) daar was ik op uit.


Markie daar hebben de mensen daadwerkelijk een vinkje achter geplaatst.
pi_174712476
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:08 schreef HendrikV het volgende:

[..]

:) daar was ik op uit.

Markie daar hebben de mensen daadwerkelijk een vinkje achter geplaatst.
Voor de functie van Kamerlid ja, niet als premier.
pi_174712531
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Juncker is benoemd door diezelfde Rutte (en zijn Europese collega's) dus er zit al een stap extra tussen. Technisch gezien is hij dus indirecter verkozen.
Nee. Zo ging het vroeger, maar deze keer juist niet, omdat met het verdrag van Lissabon e.e.a. is veranderd en het parlement op z'n strepen is gaan staan. Juncker was voor de verkiezingen duidelijk als EC-voorzitterskandidaat van de Christendemocraten aangewezen, die de verkiezingen hebben gewonnen. Hij zit er dus namens iedereen die in Nederland CDA heeft gestemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 14:19:42 ]
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:22:34 #289
111528 Viajero
Who dares wins
pi_174712605
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Zo ging het vroeger, maar deze keer juist niet, omdat met het verdrag van Lissabon e.e.a. is veranderd en het parlement op z'n strepen is gaan staan. Juncker was voor de verkiezingen duidelijk als EC-voorzitterskandidaat van de Christendemocraten aangewezen, die de verkiezingen hebben gewonnen. Hij zit er dus namens iedereen die in Nederland CDA heeft gestemd.
En hoeveel zijn dat er?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_174712647
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

En hoeveel zijn dat er?
Ruim 38 miljoen Europeanen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 14:24:21 ]
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:26:46 #291
111528 Viajero
Who dares wins
pi_174712692
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ruim 38 miljoen Europeanen.
Van de hoeveel?

Heeft hij een hoger of een lager percentage van de stemmen dan de Catalaanse Si? Ik vind het van ongelofelijke arrogantie spreken de 40+% van de Catalanen af te schrijven als je zelf een veel kleiner percentage hebt....
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_174712727
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:26 schreef Viajero het volgende:

[..]

Van de hoeveel?

Heeft hij een hoger of een lager percentage van de stemmen dan de Catalaanse Si? Ik vind het van ongelofelijke arrogantie spreken de 40+% van de Catalanen af te schrijven als je zelf een veel kleiner percentage hebt....
Hij zit er namens 9,7% van alle Europese kiesgerechtigden.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:29:55 #293
111528 Viajero
Who dares wins
pi_174712742
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij zit er namens 9,7% van alle Europese kiesgerechtigden.
Klinkt democratisch.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_174712791
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Klinkt democratisch.
Met de coalitiegenoten vertegenwoordigt de Commissie-Juncker ongeveer 55% van de uitgebrachte stemmen.
pi_174712969
14:40u

quote:
Puigdemont: democratisch verzet tegen machtsovername Madrid

In een toespraak in het Catalaanse regeringsgebouw heeft Carles Puigdemont opgeroepen tot een vreedzaam en democratisch proces tegen de machtsovername door Madrid. Puigdemont liet daarbij weten zijn ontslag niet te accepteren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)68#upd20171028144052
I´m back.
pi_174713013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Als Spanje met tanks naar Barcelona rijdt en met scherp op Catalaanse politici of activisten gaat schieten dan denk ik dat er heel gauw mensen zijn die wél hun leven willen geven hoor.
Absoluut. Gedeelte haat doet het collectief goed.

Maar lijkt mij sterk dat Spanje dat gaat doen
pi_174713159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 20:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Je kan geen land runnen als je een paar miljoen mensen echt totaal pissed off maakt. Stel dat het in Nederland zo ver zou komen dat een miljoen PVV'ers het binnenhof willen bezetten, dan heb je ook een probleem wat je niet met "Jullie zijn maar een minderheid" en "We gaan de wet handhaven" oplost.
Natuurlijk wel. Zij die tegen de wet ingaan dien je hard aan te pakken.

Daarom is heel dat gegil 'Franco is terug!' ook zo'n onzin. Met Franco waren er niet eens stembussen geweest.
pi_174713335
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Else4Weekblad twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 11:05:27 Verhofstadt woedend op Catalanen: ‘Dit is nep-onafhankelijkheid’ https://t.co/qWAz4pa7I7 https://t.co/2nb7NrvtoF reageer retweet
Hoe kan zo'n man zich eigenlijk liberaal noemen zeg?
pi_174713349
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:56 schreef Rangono het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Zij die tegen de wet ingaan dien je hard aan te pakken.

Daarom is heel dat gegil 'Franco is terug!' ook zo'n onzin. Met Franco waren er niet eens stembussen geweest.
Die waren er toch ook niet als het aan de Spanjaarden had gelegen.....?!
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:23:49 #300
111528 Viajero
Who dares wins
pi_174713594
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe kan zo'n man zich eigenlijk liberaal noemen zeg?
Zelfde als de VVD. Liberaal betekent: Ik sta aan de kant van degenen die geld en macht hebben, en zal de status quo verdedigen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')