abonnement Unibet Coolblue
pi_174693571
Hallo iedereen,
Ik ben een belg maar ik zou graag aan de Maastricht University studeren om wille van de master actuarial science. Ik vind weinig informatie over ervaringen van studenten die daar studeren. Dus ik hoop dat er misschien hier studenten zitten die mij wat meer informatie kunnen geven over de universiteit. Hoe is de manier van lesgeven, hoe is het niveau, sfeer, huisvestiging, studentenleven,... eventueel ook ervaringen met de opleiding maar blijkbaar zijn er maar weinig studenten die deze master volgen. Alle ervaringen dus welkom!
Error 404: not found
pi_174693657
Ik zou het niet doen, voor je het weet Ben je een strijder in de patat/friet oorlog
pi_174694752
Kun je geen opendag bezoeken of een dag meelopen?
pi_174694773
.

[ Bericht 100% gewijzigd door WammesWaggel op 27-10-2017 17:30:00 (Las het als agricultural ) ]
pi_174695507
Ik doe geen econometrie maar studeer wel aan de SBE en het is vooral erg internationaal. Veel studenten van verschillende nationaliteiten. Lessen verlopen doorgaans volgens het Problem Based Learning (PBL) principe waarbij je in groepen van 10-15 studenten en een tutor de leerstof behandelt en erover discussieert. Ik heb hier zelf vrij goede ervaringen mee, omdat het me motiveert om meer te doen, anders zit je daar maar voor jan lul en kun je niet meepraten met de rest. Daarnaast zijn ze ook vrij streng op aanwezigheid (je moet bijna altijd bij minimaal 75% van de lessen aanwezig zijn) en je participatie wordt meestal ook beoordeeld door je tutor. Dit kan vervelend zijn als je van vrijheid houdt, maar je hebt sowieso maar weinig contacturen en ik merkte dat toen ik in Kopenhagen ging studeren waar ze alleen maar vrijblijvende colleges hadden ik geen reet uitvoerde, dus voor mij is het nuttig. Verder naar mijn ervaring zijn er (te) veel groepsprojecten en moet je regelmatig papers schrijven. De werkdruk wordt door uitwisselingsstudenten als hoog omschreven. Ik heb er zelf economie gestudeerd waar het PBL systeem denk ik zelf iets beter bij past dan bij econometrie. Ik weet dus ook niet in hoeverre ze het daar doorvoeren. Naast deze tutorials heb je meestal ook wat colleges. De sfeer is prima wat mij betreft. Aangezien je in de lessen al meteen in contact komt met medestudenten leer je meteen nieuwe mensen kennen.

Een kamer vinden is tegenwoordig vrij pittig, dus daar zou ik zsm mee beginnen en het uitgaansleven moet je niet te veel van verwachten. Er zijn veel gezellige cafés en terrasjes, maar een discotheek of club hoef je niet te verwachten. Wel worden er regelmatig evenementen georganiseerd en dingen als technofeesten.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:06:50 #6
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_174696770
Maastricht :')
Limburg :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_174698701
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:06 schreef Faux. het volgende:
Maastricht :')
Limburg :')
Je zal er maar wonen _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')