abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 oktober 2017 @ 09:26:47 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_174751649
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en 85 F.. daar begin ik mee .. :P
menstruatieslijm is bij mij echt donkerrood. Ik denk echt dat het door de doorbloeding van je bmm komt. Het is hoe dan ook zenuwslopend... bij noud heb ik ook flink bloedverlies gehad. Het stomme is dat het in de helft van de gevallen niets te betekenen heeft. Maar ja, je zit er wel om in de rats. Ik blijf duimen!

En voor grotere maten zou ik eens kijken naar Anita bh's. Die zijn ook lekker zacht en stretchy.
disclaimer
pi_174751663
Balen, Minilot en Waterdruppel! Dat zou voor mij echt reden zijn voor een mental breakdown :') Maar op de foto die je had gepost zag het er wel erg gaaf uit, Minilot!

Barreltje, spannend hoor, die eerste periode. Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt! Heb je al een eerste afspraak staan bij de VK? En wat betreft het kopen van bh's sluit ik me aan bij wat SQ zegt, kopen wat nu lekker zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174751735
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 08:54 schreef aapieannie het volgende:
Malteser, ik ben te kort hier om tw weten wat er aan de hand is maar ik hoop dat je er gauw weer boven op komt!

En wat balen van de kamertjes die overnieuw gedaan moeten!

Hier gister ook aan het denken geweest hoe we het gaan aanpakken gezien we maar twee slaapkamers hebben en de zolder geen optie is. We hebben daar namelijk geen vaste trap naartoe.

Voor de eerste tijd laten we het zoals het nu is. En als baby wat groter is ruilen we de kamers om. Onze slaapkamer is qua ruimte makkelijker in tweeen te splitsen dan de kamer van kleuter.
Kort en bondig, héél veel braken leidde tot een ziekenhuisopname van 12 dagen waarna ik met darmsonde naar huis mocht. Nu dus sondevoeding. En thanks!
pi_174751789
Barreltje, spannend hoor met dat bloedverlies. Heel begrijpelijk dat je daar onzeker door bent/wordt. En wat borsten betreft, naast het braken is dat voor mij altijd symptoom nummer 2. Ben nu 14 weken en al 2 cupmaten verder.

Aventura, even een *O* voor jouw 20 weken mijlpaal!

OlivialsTaken, het is al heel goed dat je het signaleert. Dan kun je er wat mee. Verder geen tips want geen ervaring met zoiets vreselijks maar ik wens je alle goeds en sterkte. Hopelijk heb je wat aan die speciale cursusgroep. :*
pi_174751813
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:33 schreef Malteser het volgende:

[..]

Kort en bondig, héél veel braken leidde tot een ziekenhuisopname van 12 dagen waarna ik met darmsonde naar huis mocht. Nu dus sondevoeding. En thanks!
He getver wat heftig zo in je zwangerschap! Duim voor je dat je snel aansterkt en de sonde eruit mag, rot dingen zijn het :*
pi_174752179
Logisch dat het een flinke aanslag op je lichaam is Malteser. Hopelijk knap je snel een beetje op en kan je je richten op alle leuke dingen. Het inrichten van de kamertjes enzo. O+

Aventura, 20 weken! Mijlpaal. :Y

Wij zijn begonnen met het opruimen van de zolder! Man en ik gaan op zolder slapen, zoontje gaat naar onze kamer en baby krijgt dan zoontjes kamer. Ik dacht dat doen we even. Maar ik wilde wel eerst even alle rommel achter de schotten opruimen. Mijn logica was, het staat er nu een jaar en ik heb geen idee wat er staat dus dan kan er vast wel wat van weg. Dus nu bezig met labelen van dozen, uitzoeken en lijstje maken wat waar staat. Alleen gaat het me niet snel genoeg. Ik wilde vast behang voor zoontje bestellen en toen stond die ineens niet meer op de website van de praxis. Dus maar even huilen nu, want ik had al uuuuuuren gezocht :X Vanavond verf voor de commode en babykamer kopen. Ik ben ineens vreselijk besluiteloos maar ga maar gewoon wat kopen. Dan kunnen we ergens mee beginnen. Ben vandaag 22 weken, dus mag ook wel een keertje iets gebeuren
pi_174752501
Rena en Kris, hier meer dan genoeg outfits, maar ik heb dan weer geen idee wat het eerste pakje moet worden, want alles is zo leuk O+ :')
Plus ik weet het niet zo goed qua maat, dus neem sowieso maar meerdere pakjes mee denk ik

Venco, beterschap!

DG, oei lastig is dat ja, dat je buik het eerder vertelt dan je zelf zou willen!
Al moet ik zeggen dat ik er ook van overtuigd was dat iedereen het bij mij allang zag of minimaal vermoedde en echt niemand bleek het door te hebben toen ik het vertelde :D

Minilot, nee shiiiit! :o :X Wat ontzettend klote zeg! Pfff, daar zou ik ook even flink van balen ja! ;(

En Waterdruppel ook al zo'n pech -O-

Malteser, snap dat je baalt ja! :* Misschien online alvast even lekker uitgebreid inspiratie opdoen en lekker shoppen? O+

Aventura, halverwege-mijlpaal! *O*

Barreltje weet niet eens of ik je al welkom geheten had :@
Maar niet minder gemeend: Welkom! *O* *G*
Kan me je ongerustheid goed voorstellen, hopelijk stopt het bloedverlies snel :*

SPOILER: OIT
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Songeur, wat irritant van dat behang! ;( Misschien bij de lokale Praxis vragen of ze nog wat hebben liggen toevallig? En andere mensen vragen om hetzelfde te doen bij hun Praxis?
En met 22 weken heb je nog best de tijd natuurlijk, maar het is sowieso vervelend als het voor je gevoel gewoon niet lekker loopt :*

Nee, ik ga vanaf nu niet elke keer zo'n bijlees-post doen :6 ;)

Hier begonnen met lijstjes maken van wat er allemaal nog 'moet' gebeuren, want O+ lijstjes O+
En verder vooral zorgen dat ik me een beetje rustig hou, want het liefst werk ik al die lijstjes vandaag nog af :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174752544
Minilot en Waterdruppel :X Wat stom! Kunnen jullie het nog fixen Waterdruppel? En minilot, wel alvast een keer goed geoefend..

Malteser, ik hoop dat je snel wat aansterkt en dat je je dan helemaal kunt richten op alle leuke dingetjes :*

Het enige nadeel aan een familiekamer is dat ik geen babykamer hoef in te richten, haha! Zou hier echt zonde zijn, wordt toch niet gebruikt. Ergens ook wel handig, want we hebben er nu toch geen tijd voor.

Barreltje, wat spannend. Bloedverlies hoeft niks te betekenen, maar het afwachten kan zenuwslopend zijn.

20 weken Aventura *O*

OIT, goed dat je het uit. Hopelijk vind je je plekje (in die nieuwe cursusgroep of waar dan ook) :*

Aan het fysieke ongemak merk ik wel dat ik al langer zwanger ben dan ik zelf steeds denk. Ik kan me alleen helemaal niet herinneren dat dat bij mini ook al zo 'vroeg' begon. Vannacht de hele nacht wakker gelegen met maagzuur en bekkenpijn :X Ik had al best last van alle gewrichten, bekken/schaambot met name, maar een autoritje naar 't zuiden des lands is me duur komen te staan. En natuurlijk: toen ik net sliep kwam mini me wakker maken want "mama aaien" O+ Heel lief wel, maar oef :O Zometeen maar even samen dutten.

Verder nog een vraag aan alle mama's van meer kindjes: ik word af en toe ineens overrompeld door gedachtes als oh nee, straks is er ineens nog eentje bij, hoe kan ik ooit van allebei evenveel houden? En hoe kan ik nou voor twee kinderen zorgen? Straks heb ik niet genoeg tijd voor de een of voor de ander. Of ik vind er eentje leuker. Of mini vindt mij niet leuk meer, omdat ik dan ineens zoveel met een ander kindje moet doen. Herkenbaar, of...? Ik vind het echt veel spannender dan toen ik mini kreeg. Dat was een soort okee, we krijgen een kindje en we zien wel hoe dat loopt. Maar haar leven verandert natuurlijk ook heel erg met de komst van dit kindje en in mijn hoofd kan dat maar moeilijk klikken, dat dat gewoon gaat lukken.

Daar tegenover staan trouwens genoeg momenten dat ik ineens denk oh my, straks heb ik twee zusjes O+ Wat een prachtig boevenpak moet dat zijn! O+
Make your own kind of music.
pi_174752661
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:24 schreef CassElliot het volgende:
Het enige nadeel aan een familiekamer is dat ik geen babykamer hoef in te richten, haha! Zou hier echt zonde zijn, wordt toch niet gebruikt. Ergens ook wel handig, want we hebben er nu toch geen tijd voor.
Hier slaapt uk straks ook in elk geval de eerste maanden bewust bij ons op de slaapkamer, knus rooming-innen. Maar babykamer wordt al wel vast gevuld met badje, kast en commode. Mocht zoonlief het op een gegeven moment beu zijn om bij ons te slapen dan schuiven we het ledikantje gewoon door naar de eigen kamer :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_174752676
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:24 schreef CassElliot het volgende:
Verder nog een vraag aan alle mama's van meer kindjes: ik word af en toe ineens overrompeld door gedachtes als oh nee, straks is er ineens nog eentje bij, hoe kan ik ooit van allebei evenveel houden? En hoe kan ik nou voor twee kinderen zorgen? Straks heb ik niet genoeg tijd voor de een of voor de ander. Of ik vind er eentje leuker. Of mini vindt mij niet leuk meer, omdat ik dan ineens zoveel met een ander kindje moet doen. Herkenbaar, of...? Ik vind het echt veel spannender dan toen ik mini kreeg. Dat was een soort okee, we krijgen een kindje en we zien wel hoe dat loopt. Maar haar leven verandert natuurlijk ook heel erg met de komst van dit kindje en in mijn hoofd kan dat maar moeilijk klikken, dat dat gewoon gaat lukken.

Daar tegenover staan trouwens genoeg momenten dat ik ineens denk oh my, straks heb ik twee zusjes O+ Wat een prachtig boevenpak moet dat zijn! O+
Ik heb het wel heel erg dat ik me er gewoon écht geen voorstelling bij kan maken, dat we er straks nog eentje hebben. Maar minder de 'zorgen' (weet niet of dat het goede woord is?) die jij beschrijft.
Maar ik heb het wel al heel vaak gelezen, dus je bent zeker niet de enige! Ken je het topic "En dan heb je er twee! (Of drie, of vier, of...)"? Misschien heb je daar wat aan :)

En dat laatste inderdaad! O+ Maar hier dan grote zus en kleine broer ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 30 oktober 2017 @ 10:32:38 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_174752708
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Hier slaapt uk straks ook in elk geval de eerste maanden bewust bij ons op de slaapkamer, knus rooming-innen. Maar babykamer wordt al wel vast gevuld met badje, kast en commode. Mocht zoonlief het op een gegeven moment beu zijn om bij ons te slapen dan schuiven we het ledikantje gewoon door naar de eigen kamer :)
het is ook wel prettig, vond ik, om baby overdag op een eigen kamertje te kunnen leggen. Al was het maar omdat ik dan tijdens slaapjes even de was kon opruimen of het bed kon verschonen :Y
disclaimer
pi_174752711
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:01 schreef Songeur het volgende:
Alleen gaat het me niet snel genoeg. Ik wilde vast behang voor zoontje bestellen en toen stond die ineens niet meer op de website van de praxis. Dus maar even huilen nu, want ik had al uuuuuuren gezocht
Achgos! Fijn hè, die hormonenshizzle? :+ Kus voor je! Komt heus wel goed. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_174752778
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:28 schreef OliviaIsTaken het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, wat goed dat dat dan toevallig ter sprake kwam! Ik kan me voorstellen dat dat wel echt iets is waar je wat aan hebt. :Y
En ik duim maar gewoon dat je je snel beter gaat voelen. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_174752789
Twist, hier ook lijstjesmaakdag vandaag. I love it. O+

Mini, wat klote. Zelfs daardoor geen hormonale bui? Gij gek vrouwmensch. Toen wij lekkage kregen 3 weken na L.'s geboorte ben in de babykamer was ik daar echt flink door van slag.

Barrel, wat een onzekere tijd. :*

DG, lastig die buik, maar wel een fijne bevestiging dat alles goed groeit ondanks bloedverlies. :*

Wij hebben hier ook grote kamerwissel gedaan. L. is naar een nieuwe kamer gegaan. Die is van elektra tot plafond tot gips en stucwerk helemaal vernieuwd. Dat is nu af en daar slaapt ze lekker. De babykamer moet een laagje verf overheen en de radiatorombouw moet een andere kleur. Ik ben er sinds gister eindelijk uit dat het petrol en oker wordt aangezien manlief mintgroen stom vindt. Maar we gaan eerst co-sleepen dus zo veel haast zit er niet achter. Heb toch nog 16 weken verlof.

Eerste pakje ben ik ook zo goed als uit. Dat wordt of een grijs warm pakje, of een grijsblauw truitje met een okergeel broekje. Alleen nog even zien te vinden. :P

Verder ben ik het kwijt, scuzi.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 30 oktober 2017 @ 10:38:47 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_174752846
Cass, liefde vermenigvuldigt zich, echt.
En daar kun je je echt nog geen voorstelling van maken. Dat hoeft ook niet. Het overkomt je, net als bij je eerste kindje. Maar zorgen maken is echt zonde van je energie. Het is nog nooit niét goed gekomen bij iemand, tenzij zeer zwaarwegende medische of psychische issues.

En nee, je zult je kinderen niet allebei continu 100% 1:1 aandacht kunnen geven. Maar dat is ook niet erg. Dat is ook niet schadelijk. Sterker nog, ik denk dat continu aandacht schadelijker is ;)
En nee, je zult niet meer lekker kunnen chillen als de baby slaapt :') Je zult vaker kapotmoe zijn. Je zult vaker denken "ARGH POTVOLKOFFIE HOU ALLEMAAL EVEN JE SCHREEUWBAKKES DICHT, EIKELS" (Ja, zelfs de meest liefhebbende toegewijde moeder-van-meer denkt deze gedachtes.)
Maar je hart zal ook overstromen van liefde voor je kinderen. En van hun liefde voor elkaar. Dat beloof ik, en dat maakt het allemaal waard :Y
disclaimer
pi_174752853
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:35 schreef Krisvc het volgende:
Mini, wat klote. Zelfs daardoor geen hormonale bui?
Ik moest wel heel even snuffen en snikken. Maar dat was vooral omdat we hier vrijdag een roedel familie over de vloer krijgen als we gaan trouwen en ik het zo cool had gevonden om dan mijn noeste arbeid te kunnen laten zien. Maar na drie minuten grienen besloot ik dat we in plaats daarvan vrijdag ook iedereen een plamuurmesje in de hand kunnen duwen en toen was het na een keer neus snuiten wel weer okee. :+

Niet dat ik niet een heleboel jank hoor, maar meer vanwege leuke dingen. Ik zat vanmorgen nog te druppen op kantoor omdat onze geboortekaartjesillustrator in een mailtje liet weten dat -ie ons idee zo leuk vindt. :') O+

En ooh, petrol en oker! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_174752870
O en zorgen over een tweede. Ik kan ze me heel goed voorstellen. Ik ervaar het zelf niet zo. L. heeft nu een enorme luxepositie door alle aandacht voor zichzelf te hebben. Dat gaat veranderen en dat is natuurlijk hartstikke moeilijk boor zo'n ukkie, maar het is wel hoe de situatie gaat zijn hierna. Nummer 2 zal die luxepositie nooit kennen. En ik geloof niet dat nummer 2 daar een ongelukkigere jeugd om zal hebben.

L. staat as we speak een boekje aan d'r knuffels voor te lezen en te vertellen dat ze grote zus wordt van d'r baby broertje die bij mamma in de buik zit. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_174752921
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Cass, liefde vermenigvuldigt zich, echt.
En daar kun je je echt nog geen voorstelling van maken. Dat hoeft ook niet. Het overkomt je, net als bij je eerste kindje. Maar zorgen maken is echt zonde van je energie. Het is nog nooit niét goed gekomen bij iemand, tenzij zeer zwaarwegende medische of psychische issues.

En nee, je zult je kinderen niet allebei continu 100% 1:1 aandacht kunnen geven. Maar dat is ook niet erg. Dat is ook niet schadelijk. Sterker nog, ik denk dat continu aandacht schadelijker is ;)
En nee, je zult niet meer lekker kunnen chillen als de baby slaapt :') Je zult vaker kapotmoe zijn. Je zult vaker denken "ARGH POTVOLKOFFIE HOU ALLEMAAL EVEN JE SCHREEUWBAKKES DICHT, EIKELS" (Ja, zelfs de meest liefhebbende toegewijde moeder-van-meer denkt deze gedachtes.)
Maar je hart zal ook overstromen van liefde voor je kinderen. En van hun liefde voor elkaar. Dat beloof ik, en dat maakt het allemaal waard :Y
Deze ga ik even opslaan :Y dank je! ;) O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_174753392
+1 op SQ.
Ik moet wel heel erg wennen aan het feit dat ik S. door en door ken inmiddels en M. soms echt nog moet leren kennen. Maar dat vind ik ook wel weer heel leuk. En dat begint ook alweer te komen.
In ons geval heb ik me geheel ten onrechte zorgen gemaakt dat we S. tekort zouden gaan doen door een broertje. Hij kan zich prima vermaken als ik met M. bezig ben. En verder ziet hij het als het leukste cadeautje ooit. Kusjes geven, knuffelen, flesje geven, speelgoed willen delen O+ En als M. huilt wordt hij het snelst stil van S. die komt kletsen en kusjes geeft.
Ons gezin en ritme zijn veranderd, dat zeker, maar vooral in positief opzicht!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174754064
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Hier slaapt uk straks ook in elk geval de eerste maanden bewust bij ons op de slaapkamer, knus rooming-innen. Maar babykamer wordt al wel vast gevuld met badje, kast en commode. Mocht zoonlief het op een gegeven moment beu zijn om bij ons te slapen dan schuiven we het ledikantje gewoon door naar de eigen kamer :)
Wij hebben een kamertje gemaakt toen mini geboren werd, maar zij sliep bij ons, de commode verplaatste al snel naar onze kamer en haar kamer veranderde langzaamaan in webshopkamer. Nou, die kan nu met de komst van de winkel iig weer leeg *O* Ik denk dat we er een mooie speelkamer van maken, want mini is vooralsnog niet van plan om alleen te gaan slapen en wij vinden dat ook nog helemaal niet erg O+ Op die manier slapen we ten minste allemaal :D Gaan nog wel het bed wat vergroten, want het wordt met z'n vieren wel heel knus. Nieuwe frummeltje gaat in de cosleeper en dutjes in de doek of in ledikantje beneden denk ik, net als mini. O+

Twist, prachtig is dat hè? Ik ga echt gloeien als mini over de baby vertelt en er dan bij zegt: "mini is zusje!" O+ Thanks voor het topic, fijn om te zien dat die gedachten wel herkenbaar zijn. Het zijn ook niet echt zorgen en ze zijn goed te overzien, maar af en toe schiet dat ineens zo door mijn hoofd. Zal ook wel een beetje met de hormonen te maken hebben :@

SQ O+ :'( O+ Mijn moeder zei dat ook al, bijna precies hetzelfde! Je kunt je het niet voorstellen, totdat je het voelt en dan is het superlogisch en had het nooit anders kunnen zijn. Misschien net als dat ik me nu niet kan voorstellen dat het nieuwe kindje er anders uitziet dan mini, maar ook niet dat ze er hetzelfde uitziet _O- Je hebt natuurlijk maar een referentiekader, dat van het leven met één kind, en dat zal echt wel even helemaal ondersteboven gaan, maar dat hebben we tot nu toe ook elke keer overleefd.
Make your own kind of music.
  Moderator maandag 30 oktober 2017 @ 11:40:58 #146
382129 crew  Donna
pi_174754209
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:23 schreef Philomijn het volgende:

Hier nog steeds misselijk. Vriendin vertelde dat het bij haar tot 18 wkn duurde. Nee he :'( :D
Ik ben de 18 weken inmiddels voorbij en nog steeds 's ochtends misselijk. Vorige week ging het wat beter (2x overgeven), maar ben deze week ook alweer goed gestart, not.

Sorry :X
pi_174754239
Haha, dat van dat uiterlijk is super herkenbaar.
Ik kon me niet voorstellen dat een baby er anders uit zou zien dan S. En toen was M. geboren en leek sprekend op S., en dat vond ik toch vreemd :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:00:24 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174754628
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:42 schreef LeSage het volgende:
Haha, dat van dat uiterlijk is super herkenbaar.
Ik kon me niet voorstellen dat een baby er anders uit zou zien dan S. En toen was M. geboren en leek sprekend op S., en dat vond ik toch vreemd :+
Een real life kloontje _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174754676
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:40 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik ben de 18 weken inmiddels voorbij en nog steeds 's ochtends misselijk. Vorige week ging het wat beter (2x overgeven), maar ben deze week ook alweer goed gestart, not.

Sorry :X
:'( :'( :'(
M’n schoonmoeder zei lachend met enig medelijden dat ze de hele zwangerschap misselijk was. :') Oh well. Mijn mantra is nu: “het is beter dan eerst, het is beter dan eerst”.

Nieuw zwangerschapskwaaltje sinds dit weekend: aambei *O* *O* *O* *O*
Dit, dat, alles.
pi_174754763
Mooi om te lezen over mama’s die een tweede krijgen. Hele wezenlijke vragen denk ik, maar het komt (vast) allemaal goed ^O^

Andere vraag aan mama’s met al kids: zijn er moeders die 4 dgn per week werken en hoe vinden jullie die combi met het moederschap? Ik wil eigenlijk wel 4 dgn blijven werken en de ene moeder die ik spreek met 4 dgn werken vindt het prima te doen, maar er zijn ook moeders die bewust van 4 naar 3 zijn gegaan omdat ze het teveel vonden. Zo lastig om vantevoren te bepalen!
Dit, dat, alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')