abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:39:12 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174672221
In Nederlandsen een persoon best goed leven met een beperking. In sommige gevallen kunnen ze zelf werken en zelfstandig wonen.

Dus mijn vraag aan jou is simpel: zou jij dat doen?

Welke beperkingen wel en welke beperkingen niet?

Kan je je keuze motiveren? En als je een beperking hebt, hoe ervaar je het datinglife?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174672259
Dat ligt geheel aan de persoon, de situatie, de beperking, de combinatie van deze zaken, en ga zo maar door. Daar is zo in het algemeen echt helemaal niets over te zeggen.
Ja doei.
pi_174672274
Wat een hoop vragen zeg
pi_174672349
wel fijn als ze niet weg kan rennen ja
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:46:30 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174672401
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
Dat ligt geheel aan de persoon, de situatie, de beperking, de combinatie van deze zaken, en ga zo maar door. Daar is zo in het algemeen echt helemaal niets over te zeggen.
Die factoren mag je zelf bedenken voor dit topic. Wanneer wel en wanneer niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174672420
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die factoren mag je zelf bedenken voor dit topic. Wanneer wel en wanneer niet.
Ja lekker breed. Kom met concrete dingen
pi_174672421
Verstandelijk? Nooit. Ik voel me nooit aangetrokken tot iemand die minder intelligent is dan ik. :P

Lichamelijk, denk het wel. Hoewel ik het wel jammer zou vinden als ik niet af en toe wat complimentjes kreeg over mijn vrouw omdat ze dan een klompvoet heeft ofzo.
Maar ik zou in principe wel seks kunnen hebben met iemand met een dwarslaesie ofzo, sommige vrouwen zonder beperking bewegen net zo veel.
-nee-
pi_174672432
Hangt ervan wat ze heeft.
pi_174672441
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die factoren mag je zelf bedenken voor dit topic. Wanneer wel en wanneer niet.
Probeer tenminste wat kaders te schetsen, dit is behoorlijk hopeloos zo.

Ik zou best iemand kunnen daten met de beperking dat ze niet een marathon onder de 2 uur loopt.
pi_174672454
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die factoren mag je zelf bedenken voor dit topic. Wanneer wel en wanneer niet.
Geen idee dus. Want eindeloos veel combinaties en factoren. Dat hangt echt gewoon van de situatie af.
Ja doei.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:51:30 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174672505
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
Dat ligt geheel aan de persoon, de situatie, de beperking, de combinatie van deze zaken, en ga zo maar door. Daar is zo in het algemeen echt helemaal niets over te zeggen.
Ja dit wel
pi_174672517
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die factoren mag je zelf bedenken voor dit topic. Wanneer wel en wanneer niet.
TS begint.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:57:02 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174672656
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:48 schreef PJR het volgende:

[..]

Probeer tenminste wat kaders te schetsen, dit is behoorlijk hopeloos zo.

Ik zou best iemand kunnen daten met de beperking dat ze niet een marathon onder de 2 uur loopt.
Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Boks-Chick donderdag 26 oktober 2017 @ 15:57:19 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_174672666
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die factoren mag je zelf bedenken voor dit topic. Wanneer wel en wanneer niet.
klinkt n beetje als n huiswerktopic zo.
lolwut
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:59:02 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174672709
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

TS begint.
Nou ik heb een keer een relatie gehad met een meisje die schizofrenie had. Voor mij was het een hele leuke liefdevolle relatie, hoewel de einde niet zo leuk was. Zou ik het nog een keer doen? Ja, mits we beide stabiel zijn.

Met een dove zou ik wel daten, iemand in een rolstoel ook. Borderline lijkt me weer wat gevaarlijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174672720
Ja hoor.
pi_174672730
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
Iemand met schizofrenie of andere psychische problemen zou ik niet daten.
Doof blind, of niet kunnen lopen vind ik niet zo erg.
pi_174672761
Ik val op vrouwen. Dusjaa ..

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2017 16:01:43 ]
  donderdag 26 oktober 2017 @ 16:01:40 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174672767
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:00 schreef 8777 het volgende:

[..]

Iemand met schizofrenie of andere psychische problemen zou ik niet daten.
Doof blind, of niet kunnen lopen vind ik niet zo erg.
Waarom psychische problemen niet?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174672805
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:00 schreef 8777 het volgende:

[..]

Iemand met schizofrenie of andere psychische problemen zou ik niet daten.
Doof blind, of niet kunnen lopen vind ik niet zo erg.
Een psychische beperking hoeft niet per sé problemen te geven. Als iemand weet van zijn beperking en er mee om heeft leren gaan...

Maar als iemand psychisch instabiel is is het een ander verhaal. Zou ik ook niet zo snel doen.
pi_174672819
Twgwnwoordig heeft zowat iedereen psychische problemen.
pi_174672888
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom psychische problemen niet?
Gewoon geen zin in gedoe.
En omdat het geen mamamateriaal is
  donderdag 26 oktober 2017 @ 16:10:21 #23
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_174672927
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
Dat ligt geheel aan de persoon, de situatie, de beperking, de combinatie van deze zaken, en ga zo maar door. Daar is zo in het algemeen echt helemaal niets over te zeggen.
+1.

Is niet een standaard antwoord op te geven, veel te breed.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_174672985
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
Op allemaal nee.

Een lichte beperking zoals bv een hartafwijking waardoor je je niet teveel kan inspannen of bv het hebben van 1 long of nier is niet zo'n ramp (al is het jammer dat ze daardoor geen lange wandelingen of fietstochten met me kan maken maargoed)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_174672993
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
Dat ligt geheel aan de persoon, de situatie, de beperking, de combinatie van deze zaken, en ga zo maar door. Daar is zo in het algemeen echt helemaal niets over te zeggen.
Dit. Mijn vrouw is chronisch ziek met een progressieve ziekte, waardoor zij hulpbehoevender zal gaan worden. Met die voorkennis toch met haar getrouwd want de ziekte is niet wie ze is maar een onderdeel van haar welzijn.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 16:15:37 #26
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_174673034
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
Nee

Nee

Nee

Ja
  donderdag 26 oktober 2017 @ 16:15:57 #27
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174673041
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:03 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Een psychische beperking hoeft niet per sé problemen te geven. Als iemand weet van zijn beperking en er mee om heeft leren gaan...

Maar als iemand psychisch instabiel is is het een ander verhaal. Zou ik ook niet zo snel doen.
Eens met dit.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174673247
Beperking hebben is één ding, hoe je ermee omgaat is een andere zaak.

Iemand met een klompvoet die alleen maar klaagt en zeurt en steunt en op de bank hangt: nee.
Iemand met depressie die een behandeltraject volgt, regelmatig leeft en alles doet om zo gezond mogelijk te blijven: ja.

Beperking alleen is te.. beperkend om hier wat zinnigs over te zeggen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174673847
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
Ja
Nee
Nee
Mwhoach... hebben we het hier over verlamd vanaf de nek (in welk geval nee) of iemand die ook wel kan lopen met krukken maar ook een rolstoel heeft (misschien)
Misschien :P
pi_174674058
Mij hebben ze ooit aan een meisje met een (kleine) beperkte achterstand proberen koppelen (twee hopeloze gevallen bij elkaar moeten ze gedacht hebben). Heb het geprobeerd maar ergens ben je toch meer bezig van: het is zo erg voor der dat ze niemand kan vinden dus ik gun het haar, dan: wauw ze is echt een prachtvrouw. Uiteindelijk heb ik dus maar besloten het te laten voor wat het was.

Mijn ex had een kleine afwijking aan haar rug (wegens te vroeg geboren), je merkte dat er wat mis was als je over haar rug streelde. Was best schrikken de eerste keer. Ze kon ook weinig tillen en sukkelde soms wat met kleine huishoudelijke dingen, maar we hebben een fijne relatie van 2 jaar gehad.
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2017 @ 17:20:06 #31
460494 naoomx
pi_174674088
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
Ja
Indien de persoon in kwestie er goed genoeg (het hoeft niet perfect..) mee omgaat: Ja
Ja
Ja
Ja

Wel zijn het afknappers, dus iemand met een beperking moet in ruil daarvoor wel wat extra's te bieden hebben.
Het meeste zou ik denk ik afknappen op iemand in een rolstoel, en het minst op iemand die doof is of schizofrenie heeft (of op FOK zit natuurlijk, lekker boeiend dat haha :P ). Maar ik laat m'n verstand ook wel meetellen in m'n liefdesleven, dus met iemand met schizofrenie zou ik in de praktijk niet zo snel een relatie mee aangaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:03 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ja
Nee
Nee
Mwhoach... hebben we het hier over verlamd vanaf de nek (in welk geval nee) of iemand die ook wel kan lopen met krukken maar ook een rolstoel heeft (misschien)
Misschien :P
Waarom zou je wel iemand willen daten die blind is maar niet iemand die doof is? :?
pi_174674185
Mensen die doof zijn luisteren niet.

Ik vind een rolstoel prima, maar iemand die blind is.. Pfoe. Denk het niet. :{
-nee-
pi_174674202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:20 schreef naoomx het volgende:

[..]

Ja
Indien de persoon in kwestie er goed genoeg (het hoeft niet perfect..) mee omgaat: Ja
Ja
Ja
Ja

Wel zijn het afknappers, dus iemand met een beperking moet in ruil daarvoor wel wat extra's te bieden hebben.
Het meeste zou ik denk ik afknappen op iemand in een rolstoel, en het minst op iemand die doof is of schizofrenie heeft (of op FOK zit natuurlijk, lekker boeiend dat haha :P ). Maar ik laat m'n verstand ook wel meetellen in m'n liefdesleven, dus met iemand met schizofrenie zou ik in de praktijk niet zo snel een relatie mee aangaan.

[..]

Waarom zou je wel iemand willen daten die blind is maar niet iemand die doof is? :?
Omdat ik niet makkelijk kan praten met iemand die doof is, maar wel met iemand die blind is.
pi_174674295
Ik zou mensen die dit soort topics openen dan weer sowieso niet daten, als dat als een beperking telt.
Ja doei.
pi_174674338
Heb zelf een flinke beperking..
En t heeft nooit afgesschikt.
pi_174674407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:33 schreef hoechst het volgende:
Heb zelf een flinke beperking..
En t heeft nooit afgesschikt.
Wat voor beperking dan?

Als het iemand met een verstandelijke beperking is, dan zou het mij wel afschrikken.
pi_174674581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:37 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Wat voor beperking dan?

Als het iemand met een verstandelijke beperking is, dan zou het mij wel afschrikken.
Hersenletsel..
Dus verlammingsverschijnselen rechter arm en been... verder concentratie en geheugen aangetast..

Of ik was gewoon al vergeetachtig.
pi_174674599
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:43 schreef zeer het volgende:
wel fijn als ze niet weg kan rennen ja
Precies. Doe mij die van Lingo maar. :P
Whatever...
pi_174674798
Ik heb zelf behoorlijke beperkingen als gevolg van mijn vroeg geboorte met zuurstoftekort waaronder een slechte motoriek, evenwicht en balans, en ik ben een ramp op het organisatorische gebied en met plannen.

Dit alles levert mij eigenlijk op relatiegebied nauwelijks problemen op.

Ik heb nu een vriendin die het volledig accepteert en er goed mee kan omgaan, maar in het verleden is mijn zware urine-incontinentie wel een belemmering geweest, zowel voor mijzelf wat betreft het aanspreken van vrouwen als wat betreft de acceptatie van de andere kant.

Maar ondanks mijn beperkingen heb ik inmiddels dus een prima relatie en functioneren wij beiden als ieder ander.

Sterker nog, mijn vriendin heeft mijn zelfvertrouwen enorm doen toenemen en aan bijgedragen dat ik tegenwoordig veel vrijer en opener met mijn beperkingen durf om te gaan / in het leven te staan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:28:15 #40
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174675128
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Twgwnwoordig heeft zowat iedereen psychische problemen.
Hier op fok hebben we de stoornis van Fok!
God doesn't help stupid!
pi_174675536
Ja. Sterker nog: ik date alleen maar vrouwen.
pi_174676068
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:48 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ja. Sterker nog: ik date alleen maar vrouwen.
:D
  donderdag 26 oktober 2017 @ 22:01:37 #43
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_174680482
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
nee omdat het toch je beperkt in dingen zoals vakantie etc..

ja Hier kan je zelf goed mee leren omgaan, kost alleen beetje moeite

ja Gebarentaal leren, voor de rest weinig beperkingen als ze een mooi karakter heeft.

nee Gewoon lijkt me niks..

ja Licht aan de dame, bedoel gezichten zie je hier niet echt. Ware aard is staat ook niet echt in de etalage hierzo. :P
pi_174681146
Als ik single zou zijn, zou ik waarschijnlijk weer een AD(H)D'er of anderszins 'mental case' daten. Soort zoekt soort, zeg maar.

Ik heb nooit iemand met een fysieke beperking gedate*, maar zou er op zich niets op tegen hebben. Ik zou bijvoorbeeld wel heel erg moeten wennen aan iemand met een stoma, omdat ik lichaamssappen e.d. echt niet tof vind.

*Verloofde heeft een darmprobleem, waardoor hij vaak (soms 6-8 uur op een dag) op de wc zit, maar daar heb ík niet veel last van. Ik breng hem gewoon kopjes thee enzo als hij daar zit O+
Mon 'en!
pi_174681220
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
Ja tegen alles. Hoewel de schizofreen wel onder behandeling zou moeten zijn, anders word ik daar wel zelf (extra) gek van :)
Mon 'en!
pi_174681558
Ik zou niet met personen met zwaardere mentale problemen daten.
Narcisme en borderline sowieso nooit.
Schizofrenie liever ook niet maar iemand die er goed mee omgaat en zich goed verzorgd: misschien.
Fysieke beperkingen zijn geen probleem hoewel ik denk dat het best moeilijk is met iemand die bv spastisch is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174681588
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:39 schreef Lenny77 het volgende:
Ik zou niet met personen met zwaardere mentale problemen daten.
Narcisme en borderline sowieso nooit.
Schizofrenie liever ook niet maar iemand die er goed mee omgaat en zich goed verzorgd: misschien.
Fysieke beperkingen zijn geen probleem hoewel ik denk dat het best moeilijk is met iemand die bv spastisch is.
En bijv. ADHD of ADD?
pi_174681713
Heb ooit eens gedate met een meisje met 9,5 teen, merkte er niks van maar zij zat er mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door WammesWaggel op 26-10-2017 22:54:05 ]
pi_174681745
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:41 schreef STING het volgende:

[..]

En bijv. ADHD of ADD?
Sting,

had jij nu wél of geen depressie toen je Englishman in New York schreef?
pi_174682169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:41 schreef STING het volgende:

[..]

En bijv. ADHD of ADD?
Beiden geen probleem. Autisme ook absoluut geen probleem. Tourette ofzo is ook geen probleem.
Syndroom van down of andere zeer zwak begaafden zijn natuurlijk ook niet echt een aanrader. Je bent meer een moeder voor zo iemand dan een partner.
Zoals al gezegd: de agressievere en onvoorspelbare, psychotische problemen niet.
Geen narcist, psychopaat, borderliner, manisch depressieve, alcoholist of anders verslaafde.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174682247
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Beiden geen probleem. Autisme ook absoluut geen probleem. Tourette ofzo is ook geen probleem.
Syndroom van down of andere zeer zwak begaafden zijn natuurlijk ook niet echt een aanrader. Je bent meer een moeder voor zo iemand dan een partner.
Zoals al gezegd: de agressievere en onvoorspelbare, psychotische problemen niet.
Geen narcist, psychopaat, borderliner, manisch depressieve, alcoholist of anders verslaafde.
Ik stond er gisteren voor het eerste keer serieus bij stil, toen ik met iemand chatte die zei dat ze ADHD heeft en daarna ergens las dat het erg moeilijk kan zijn voor de partner. Maar goed, ik weet er nog te weinig van.
pi_174682402
ADHD is gewoon het soort persoonlijkheid. Het is geen zware beperking als een verlamming of zo. Net als andere psychologische stoornissen, het hek is van de dam als je zoiets een beperking gaat noemen. Een excuus voor ieder soort wangedrag. Haast iedereen heeft wel een psychologische stoornis als diegene erop getest zou worden. De persoonlijkheid moet je liggen, als je niet tegen drukke chaotische mensen kunt is iemand met ADHD waarschijnlijk niets voor jou, anders maakt het niets uit.
Het ligt eraan, ik ontmoet weinig mensen met ernstige beperkingen. Uiteindelijk houd je van iemand om hoe diegene is, de beperking heeft er alleen invloed op in hoeverre de relatie gelijk is en hoeveel extra tijd je erin moet investeren.

[ Bericht 14% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 27-10-2017 17:37:38 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174682422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
ADHD is gewoon het soort persoonlijkheid. Het is geen zware beperking als een verlamming of zo.
Het ligt eraan, ik ontmoet weinig mensen met ernstige beperkingen. Uiteindelijk houd je van iemand om hoe diegene is, de beperking heeft er alleen invloed op in hoeverre de relatie gelijk is en hoeveel extra tijd je erin moet investeren.
Makes sense ja.
pi_174682560
Liefde maakt blind, dus het is lastig om vooraf al iets te zeggen.

Maar ik zou niet daten/relatie beginnen met iemand die psychische problemen heeft, in een rolstoel zit, blind of zwakbegaafd is.

Ooit heb ik gedate met een jongen die depressief suïcidaal was. Ik merkte er niets van totdat hij er eerlijk over was. Ik vind dat soort dingen eng, stel je gaat door met zo'n persoon, krijgt kinderen op een gegeven moment en hij pleegt zelfmoord (was chronisch bij hem). Dan heb jij en je kinderen een trauma en ben je ook nog eens je dierbare kwijt.

Autisme (in lichtere vorm) en adhd zijn geen probleem.
pi_174682572
Adhd valt idd goed mee.
Verwacht een beetje de clichés zoals: druk, chaotisch, beweeglijk, impulsief.
Maar dat hoeven helemaal geen negatieve eigenschappen te zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:56:06 #56
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_174684339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:21 schreef bloempjuh het volgende:
Als ik single zou zijn, zou ik waarschijnlijk weer een AD(H)D'er of anderszins 'mental case' daten. Soort zoekt soort, zeg maar.

Ik heb nooit iemand met een fysieke beperking gedate*, maar zou er op zich niets op tegen hebben. Ik zou bijvoorbeeld wel heel erg moeten wennen aan iemand met een stoma, omdat ik lichaamssappen e.d. echt niet tof vind.

*Verloofde heeft een darmprobleem, waardoor hij vaak (soms 6-8 uur op een dag) op de wc zit, maar daar heb ík niet veel last van. Ik breng hem gewoon kopjes thee enzo als hij daar zit O+
Ik heb ADD is dat ook goed :P:P
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:57:20 #57
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_174684347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:21 schreef bloempjuh het volgende:
Als ik single zou zijn, zou ik waarschijnlijk weer een AD(H)D'er of anderszins 'mental case' daten. Soort zoekt soort, zeg maar.

Ik heb nooit iemand met een fysieke beperking gedate*, maar zou er op zich niets op tegen hebben. Ik zou bijvoorbeeld wel heel erg moeten wennen aan iemand met een stoma, omdat ik lichaamssappen e.d. echt niet tof vind.

*Verloofde heeft een darmprobleem, waardoor hij vaak (soms 6-8 uur op een dag) op de wc zit, maar daar heb ík niet veel last van. Ik breng hem gewoon kopjes thee enzo als hij daar zit O+
shit lees net verder je bent al verloofd :'(
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:59:56 #58
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174684355
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:39 schreef Keep_Walking het volgende:
In Nederlandsen een persoon best goed leven met een beperking. In sommige gevallen kunnen ze zelf werken en zelfstandig wonen.

Dus mijn vraag aan jou is simpel: zou jij dat doen?

Welke beperkingen wel en welke beperkingen niet?

Kan je je keuze motiveren? En als je een beperking hebt, hoe ervaar je het datinglife?
Dat kan je toch heel niet zeggen als dat niet aan de orde is? Je weet nooit wat zou doen als het niet aan de orde is.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174684520
Nee.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:26:43 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174687716
Nee.

Kleine nuance: Ik zou geen relatie beginnen met iemand die een duidelijke beperking heeft, mocht er tijdens de relatie iets gebeuren dan is het waarschijnlijk een ander verhaal.

[ Bericht 96% gewijzigd door Twiitch op 27-10-2017 10:37:35 ]
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:33:24 #61
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_174687804
Dat zou aan de beperking liggen.
pi_174687926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:57 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

shit lees net verder je bent al verloofd :'(
Met een ADHD'er, ja. :)
Hij heeft er ook wel veel last van, hoor. Dagritme, insomnia, weinig concentratie e.d.
Hopelijk vanaf december aan de Ritalin!
Mon 'en!
pi_174688336
Ligt eraan. M'n ex was narsist, bleek toen hij in therapie ging nadat het uit was. :') dat never ever meer.

Huidige vriend heeft licht pddnos, kunnen we prima mee leven. En depressief geweest, dat was zwaar maar inmiddels gaat het goed. Maar dat wist ik ook niet van te voren en dan had ik me er dnek ik ook niet zoveel van aangetrokken.

Ik ben zelf chronische ziek en daar wel eens om afgewezen. Geen beperking in de zin dat je het ziet maat soms lig ik lichamelijk in puin en de kans dat ik niet zo vruchtbaarheid ben is er. Snap prima dat mensen daarop afknappen.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:34:39 #64
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_174688824
Nee, snap ook niet zo goed waarom je er voor zou kiezen tig problemen in je leven te brengen zonder dat het nodig is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_174695044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Nee, snap ook niet zo goed waarom je er voor zou kiezen tig problemen in je leven te brengen zonder dat het nodig is.
Nou, stel jij had een beperking. Zou jij het dan leuk vinden als iedereen je zou afwijzen, want ze willen geen extra problemen?
Ben het wel met je eens dat mensen die allebei een beperking hebben geschikter zijn voor elkaar, ze snappen wat de ander doormaakt en de relatie is gelijkwaardig
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174695057
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:43 schreef zeer het volgende:
wel fijn als ze niet weg kan rennen ja
geen armen geen benen. Real life fleshlight _O_
pi_174695874
Hangt af van de beperking en in hoeverre het mijn (en zijn) kwaliteit van leven beïnvloedt.
pi_174695878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 17:42 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens dat mensen die allebei een beperking hebben geschikter zijn voor elkaar, ze snappen wat de ander doormaakt en de relatie is gelijkwaardig
Ik durf niet te stellen dat dat waar is. Een relatie zoals de mijne, tussen iemand die niet zo goed tegen prikkels kan en een ADHD'er, is niet per definitie makkelijk omdat we elkaar begrijpen. Verre van, soms. Hij houdt van constante muziek en actie, maar komt niet buiten. Ik houd van stilte en kom ook niet graag buiten.

Ik zou graag een 'normale' partner hebben, dan kon hij/zij mijn boodschappen doen enzo! ;)

Just kidding. Mijn kerel is de beste en ik ruil hem nooit meer in! Die kleine wrijving die we soms hebben is wel gezond, denk ik.
Mon 'en!
pi_174695905
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
Nee.

Nee, tenzij mild.

Misschien.

Nee.

Tja.
pi_174696272
Blinde vrouwen zijn vrees ik weer extra gevoelig met hun neus dus drie keer per dag douchen ;( wel leuk een gratis labrador er bij :)
pi_174698525
Ligt eraan hoe fanatiek ze voor Ajax is
pi_174698580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 20:09 schreef Azpilicueta het volgende:
Ligt eraan hoe fanatiek ze voor Ajax is
Onbeperkt.
-nee-
pi_174698896
Ik zou sowieso niet verliefd worden op iemand met een veel lager intelligentieniveau dan ikzelf, maar voor de rest hangt het denk ik van de persoon af en hoe hij omgaat met de beperking. Ik denk dat doof/blind geen probleem zouden zijn, hoewel bij doof het misschien lastig communiceren is en ik daardoor misschien ook niet verliefd zou worden. Qua psychische problemen hangt het af van hoe iemand in het leven staat en of het stabiel is en qua lichamelijke beperkingen zou ik ook ook redelijk openminded zijn...
pi_174699119
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
Dat ligt geheel aan de persoon, de situatie, de beperking, de combinatie van deze zaken, en ga zo maar door. Daar is zo in het algemeen echt helemaal niets over te zeggen.
pi_174701795
Ach de relatie moet gewoon een beetje gelijkwaardig blijven, beperking is prima maar je moet wel echt verliefd op die ander kunnen zijn zonder dat je de hele tijd aan die negatieve factoren denkt.
pi_174701847
Ligt eraan of ik haar leuk vind/zie zitten.

Indien ja, dan wel. Indien nee, dan niet.

Tot zover mijn bijdrage.
pi_174701953
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Iemand die blind is.

Iemand met schizofrenie.

Iemand die doof is.

Iemand die in een rolstoel zit.

Iemand die op fok zit.
Allemaal niet zo'n probleem. We hebben het hier gewoon over een date toch? Geen relatie gedoe?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:27:26 #78
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_174702980
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 17:42 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou, stel jij had een beperking. Zou jij het dan leuk vinden als iedereen je zou afwijzen, want ze willen geen extra problemen?
Ben het wel met je eens dat mensen die allebei een beperking hebben geschikter zijn voor elkaar, ze snappen wat de ander doormaakt en de relatie is gelijkwaardig
Ik zou dat vet kut vinden waarschijnlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:34:47 #79
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_174710894
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:41 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Met een ADHD'er, ja. :)
Hij heeft er ook wel veel last van, hoor. Dagritme, insomnia, weinig concentratie e.d.
Hopelijk vanaf december aan de Ritalin!
Nou ik kan je zeggen dat ritalin ook niet echt de oplossing gaat worden hoor. Ik heb het 3 jaar geslikt en heb drie jaar lang in een luchtbel geleefd. Je wordt er een soort van zombie van zeg ma... heel afgevlakt. Bij mij verviel me hele spontaniteit, gewoon weg. Dus ja hoop dat het bij je vriend minder is voor je. ;)
pi_174711050
Ik heb zelf een progressieve spierziekte. Je ziet aan mij niks. Ik ben volledig afgekeurd heb een Wajong uitkering. ik kan geen lange afstanden lopen daarvoor heb ik een rolstoel nodig. Ik heb zelf ook een scootmobiel. Mijn ervaring is toch dat de meeste mannen afhaken. En ik geef ze groot gelijk het is niet niks om met iemand met een beperking samen te leven. Toen ik onder de 20 was en nog niet wist van mijn spierziekte toen zou ik ook niet gekozen hebben voor iemand met een beperking. Ik ben 32 en mannen moeten ook geen kinderwens hebben want dat gaat bij mij ook niet. Ik woon alleen en ik heb het zo goed naar mijn zin.
  zondag 29 oktober 2017 @ 10:44:59 #81
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_174730525
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:45 schreef Riann het volgende:
Ik heb zelf een progressieve spierziekte. Je ziet aan mij niks. Ik ben volledig afgekeurd heb een Wajong uitkering. ik kan geen lange afstanden lopen daarvoor heb ik een rolstoel nodig. Ik heb zelf ook een scootmobiel. Mijn ervaring is toch dat de meeste mannen afhaken. En ik geef ze groot gelijk het is niet niks om met iemand met een beperking samen te leven. Toen ik onder de 20 was en nog niet wist van mijn spierziekte toen zou ik ook niet gekozen hebben voor iemand met een beperking. Ik ben 32 en mannen moeten ook geen kinderwens hebben want dat gaat bij mij ook niet. Ik woon alleen en ik heb het zo goed naar mijn zin.
Er is wel een verschil tussen lichamelijke en verstandelijke beperking.

Heb je wel ondersteuning, of oe je alles zelf?

^O^
pi_174730604
euh dunno is daddy issues een beperking?
  zondag 29 oktober 2017 @ 11:28:05 #83
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_174731260
Ik lig nu naast iemand met een beperking. Wat precies weten we nog niet, hij heeft gelukkig de stap genomen om hulp te zoeken.

Verder zou ik mensen met een verstandelijke beperking kunnen daten, daar ik zelf bovengemiddeld intelligent ben. Voelt een beetje alsof je met een kind bezig bent. En blind gaat hem ook niet worden. Mijn hobby's bestaan voornamelijk uit zien en kijken, zou jammer zijn als ik dat niet kon delen.

Maar ik ben gelukkig met de vriend die ik nu heb :)
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_174731315
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:28 schreef broccoli. het volgende:
Ik lig nu naast iemand met een beperking. Wat precies weten we nog niet, hij heeft gelukkig de stap genomen om hulp te zoeken.

Verder zou ik mensen met een verstandelijke beperking kunnen daten, daar ik zelf bovengemiddeld intelligent ben. Voelt een beetje alsof je met een kind bezig bent. En blind gaat hem ook niet worden. Mijn hobby's bestaan voornamelijk uit zien en kijken, zou jammer zijn als ik dat niet kon delen.

Maar ik ben gelukkig met de vriend die ik nu heb :)
Waar is hij in beperkt?
  zondag 29 oktober 2017 @ 11:48:21 #85
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_174731666
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:30 schreef PJR het volgende:

[..]

Waar is hij in beperkt?
Hij heeft om de haverklap woedeaanvallen, waarbij alles behalve zijn kat en ik het moeten ontgelden. Ook kan zijn humeur in 1 keer omslaan. Ik hoef maar een verkeerd ding te zeggen of er moet maar een klein iets gebeuren en hij is helemaal pissig of depressief. Doet zichzelf pijn, kan zijn huishouden niet op orde houden, heeft moeite met ritme, ga zo maar door. Ook krijgt hij angstaanvallen, voelt hij zich genoodzaakt om zichzelf op voorhand te verdedigen door 'acuut gevaar'. Het is teveel voor woorden, ik kan wel uren door blijven gaan eigenlijk :')
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  Moderator zondag 29 oktober 2017 @ 11:58:49 #86
441859 crew  Lenny77
pi_174731842
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:48 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Hij heeft om de haverklap woedeaanvallen, waarbij alles behalve zijn kat en ik het moeten ontgelden. Ook kan zijn humeur in 1 keer omslaan. Ik hoef maar een verkeerd ding te zeggen of er moet maar een klein iets gebeuren en hij is helemaal pissig of depressief. Doet zichzelf pijn, kan zijn huishouden niet op orde houden, heeft moeite met ritme, ga zo maar door. Ook krijgt hij angstaanvallen, voelt hij zich genoodzaakt om zichzelf op voorhand te verdedigen door 'acuut gevaar'. Het is teveel voor woorden, ik kan wel uren door blijven gaan eigenlijk :')
Ja klinkt erg gezellig :o
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 29 oktober 2017 @ 11:58:53 #87
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174731845
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:48 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Hij heeft om de haverklap woedeaanvallen, waarbij alles behalve zijn kat en ik het moeten ontgelden. Ook kan zijn humeur in 1 keer omslaan. Ik hoef maar een verkeerd ding te zeggen of er moet maar een klein iets gebeuren en hij is helemaal pissig of depressief. Doet zichzelf pijn, kan zijn huishouden niet op orde houden, heeft moeite met ritme, ga zo maar door. Ook krijgt hij angstaanvallen, voelt hij zich genoodzaakt om zichzelf op voorhand te verdedigen door 'acuut gevaar'. Het is teveel voor woorden, ik kan wel uren door blijven gaan eigenlijk :')
Wow!! Gelukkig ben je gelukkig met hem :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_174731875
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:48 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Hij heeft om de haverklap woedeaanvallen, waarbij alles behalve zijn kat en ik het moeten ontgelden. Ook kan zijn humeur in 1 keer omslaan. Ik hoef maar een verkeerd ding te zeggen of er moet maar een klein iets gebeuren en hij is helemaal pissig of depressief. Doet zichzelf pijn, kan zijn huishouden niet op orde houden, heeft moeite met ritme, ga zo maar door. Ook krijgt hij angstaanvallen, voelt hij zich genoodzaakt om zichzelf op voorhand te verdedigen door 'acuut gevaar'. Het is teveel voor woorden, ik kan wel uren door blijven gaan eigenlijk :')
Klinkt gevaarlijk. Is hij ook gewelddadig?
pi_174732273
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 10:44 schreef Zelus het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen lichamelijke en verstandelijke beperking.

Heb je wel ondersteuning, of oe je alles zelf?

^O^
ik heb huishoudelijke ondersteuning verder doe ik alles zelf
  zondag 29 oktober 2017 @ 12:25:51 #90
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_174732285
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:00 schreef PJR het volgende:

[..]

Klinkt gevaarlijk. Is hij ook gewelddadig?
Het blijft gelukkig bij dreigen, maar voordat wij een relatie hadden was het wel anders.

Zolang hij mij niet persoonlijk bedreigt of slaat vind ik het helemaal best. Je kan van een getraumatiseerd persoon niet verwachten dat hij 180 graden draait in een keer.

Vind het goed van hem dat hij hulp gaat zoeken. Betekent dat hij zijn problemen ook zat is :)
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  zondag 29 oktober 2017 @ 12:27:20 #91
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_174732307
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja klinkt erg gezellig :o
Zoals ik al zei heb ik er weinig last van, en de dagen waarbij het goed gaat gaat het ook belachelijk goed. Als ik hem kan helpen om zijn humeur wat minder extreem te maken, dan doe ik dat zonder probleem :)
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_174732752
Het viel mij vooral op dat de tokkie vrouwen hier problemen mee hadden.
pi_174733412
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:54 schreef hoechst het volgende:
Het viel mij vooral op dat de tokkie vrouwen hier problemen mee hadden.
Want hoger opgeleiden hebben nooit beperkingen? Of mensen met beperking krijgen niet dezelfde kansen, of kunnen die kansen niet aangrijpen?

:{
Mon 'en!
  zondag 29 oktober 2017 @ 13:28:44 #94
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174733430
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:54 schreef hoechst het volgende:
Het viel mij vooral op dat de tokkie vrouwen hier problemen mee hadden.
Die geven meer om uiterlijkheden.
Die geven minder sociaal-wenselijke antwoorden.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174733480
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:25 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Het blijft gelukkig bij dreigen, maar voordat wij een relatie hadden was het wel anders.

Zolang hij mij niet persoonlijk bedreigt of slaat vind ik het helemaal best. Je kan van een getraumatiseerd persoon niet verwachten dat hij 180 graden draait in een keer.

Vind het goed van hem dat hij hulp gaat zoeken. Betekent dat hij zijn problemen ook zat is :)
Goed dat hij hulp zoekt.

Verder lijkt het natuurlijk precies op elk verhaal van wat er vooraf ging aan huiselijk geweld.
  zondag 29 oktober 2017 @ 14:31:13 #96
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_174734795
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:48 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Hij heeft om de haverklap woedeaanvallen, waarbij alles behalve zijn kat en ik het moeten ontgelden. Ook kan zijn humeur in 1 keer omslaan. Ik hoef maar een verkeerd ding te zeggen of er moet maar een klein iets gebeuren en hij is helemaal pissig of depressief. Doet zichzelf pijn, kan zijn huishouden niet op orde houden, heeft moeite met ritme, ga zo maar door. Ook krijgt hij angstaanvallen, voelt hij zich genoodzaakt om zichzelf op voorhand te verdedigen door 'acuut gevaar'. Het is teveel voor woorden, ik kan wel uren door blijven gaan eigenlijk :')
Hoe moet ik me dat voorstellen? Ramt die dan jullie hele meubilair naar de klote, of gaat die met spullen gooien? Ik bedoel dan lijkt het geen goedkope relatie als je om de week een nieuwe tv of tafel etc. moet kopen. XD
  zondag 29 oktober 2017 @ 14:54:06 #97
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_174735180
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:31 schreef PJR het volgende:

[..]

Goed dat hij hulp zoekt.

Verder lijkt het natuurlijk precies op elk verhaal van wat er vooraf ging aan huiselijk geweld.
Kun je mij dat nader uitleggen?

Ik blijf hoop houden, en mocht je gelijk hebben zie je vanzelf wel een zielig topic van mij in r&p :')
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_174735210
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:54 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Kun je mij dat nader uitleggen?

Ik blijf hoop houden, en mocht je gelijk hebben zie je vanzelf wel een zielig topic van mij in r&p :')
Op den duur gaat zijn woede zich op jou richten.
  zondag 29 oktober 2017 @ 15:22:43 #99
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_174735680
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:55 schreef 8777 het volgende:

[..]

Op den duur gaat zijn woede zich op jou richten.
Wat is op den duur? Staat het vast dat hij zijn woede op mij gaat richten? Hulp gaat neem ik aan wel wat verbetering brengen.

Daarbij ken ik huiselijk geweld alleen van mijn stiefpa, die, als hij weer een woedeaanval had, het afreageerde op mij. Er is geen teken, behalve dat ze allebei woedeaanvallen hebben, dat mijn vriend dit ook bij mij gaat doen.

Ik heb het ook tegen mijn vriend gezegd: als je mij op een verkeerde manier aanraakt, ben ik weg. Dat is een harde eis die ik al vroeg in onze relatie gesteld had. En daar blijf ik bij.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_174735814
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:22 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Wat is op den duur? Staat het vast dat hij zijn woede op mij gaat richten? Hulp gaat neem ik aan wel wat verbetering brengen.

Daarbij ken ik huiselijk geweld alleen van mijn stiefpa, die, als hij weer een woedeaanval had, het afreageerde op mij. Er is geen teken, behalve dat ze allebei woedeaanvallen hebben, dat mijn vriend dit ook bij mij gaat doen.

Ik heb het ook tegen mijn vriend gezegd: als je mij op een verkeerde manier aanraakt, ben ik weg. Dat is een harde eis die ik al vroeg in onze relatie gesteld had. En daar blijf ik bij.
Op een dag zeg je waarschijnlijk iets wat hem niet aan staat.
Sowieso zou je moeten eisen dat hij zijn woede onder controle leert te houden, traumatische ervaring of niet.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het prettig is om constant op je tenen te moeten lopen omdat een verkeerd woord of iets anders kleins een woedeaanval uit kan lokken.
  zondag 29 oktober 2017 @ 15:35:29 #101
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174735878
Nee, ik wil partner zijn, geen zorgverlener.
Don't let my username fool you...
pi_174735937
Wel eens met autisten gedate - dat ging prima.
Lichamelijk... ik denk dat doofheid en blindheid een brug te ver zouden zijn. Slecht ter been zijn of permanent in een rolstoel zitten oid is dat dan weer niet.
pi_174737113
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:54 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Kun je mij dat nader uitleggen?

Ik blijf hoop houden, en mocht je gelijk hebben zie je vanzelf wel een zielig topic van mij in r&p :')
Je hoort gewoon heel vaak dat vrouwen dachten dat het alleen richting anderen was, maar dat hij echt noooit zijn partner zou aanraken. Vaak is dat toneelspel wat misschien enkele maanden vol te houden is.

Dat wil natuurlijk echt niet zeggen dat jouw vriend zich ooit tegen jou zal keren. Dat hij hulp vraagt siert hem wel.
  zondag 29 oktober 2017 @ 18:15:49 #104
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174739320
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:39 schreef Kassamiep het volgende:
Slecht ter been zijn of permanent in een rolstoel zitten oid is dat dan weer niet.
Dan moet je wel héél goed uitkijken voor hobbels in je relatie.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174739353
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 18:15 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dan moet je wel héél goed uitkijken voor hobbels in je relatie.
Tsja. Berg en boswandelingen worden dan idd een stuk lastiger.
pi_174740109
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:27 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Want hoger opgeleiden hebben nooit beperkingen? Of mensen met beperking krijgen niet dezelfde kansen, of kunnen die kansen niet aangrijpen?

:{
Ik bedoel daarmee.
Dat de slimmere dame verder kan kijken dan de neus lang is.
  zondag 29 oktober 2017 @ 19:43:24 #107
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_174741271
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:30 schreef 8777 het volgende:

[..]

Op een dag zeg je waarschijnlijk iets wat hem niet aan staat.
Sowieso zou je moeten eisen dat hij zijn woede onder controle leert te houden, traumatische ervaring of niet.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het prettig is om constant op je tenen te moeten lopen omdat een verkeerd woord of iets anders kleins een woedeaanval uit kan lokken.
Dat doe ik niet hoor. Ik leef gewoon mijn leven, ik ben gewoon mezelf, en ondersteun hem met zijn problemen waar mogelijk.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:17:16 #108
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174777407
Veel lichamelijk gehandicapten kunnen veel meer dan wij zouden denken! Wij vinden ze misschien zielig, maar dat hoeven ze zelf niet zo te ervaren. En je leert leven met je handicap, eventueel met aanpassingen van de ruimte waar je leeft, en bepaalde technische oploissingen (rolstoel, scootmobiel, deuropeners, verlaagde keuken enz enz.)
Ik doe zelf vrijwilligerswerk in het zwembad tijdens de wekelijkse minder-validen zwemmiddag. Daar zie je soms staaltjes van aanpassingsvermogen! Van de week kwam er iemand naar de rand van het bad in een rolstoel. Geen armen, geen benen. Ik zeg; ja maar jij kunt toch niet zwemmen. Antwoord: laat dat maar aan mij over, gooi me maar in het water! Nu, ik laat die persoon "te water" en hop, daar ging ie, naar de overkant. Dat is 20 meter daar! Echter enkele meters voor de overkant zag ik dat het misging, een hoop gespartel en kopje onder. Natuurlijk was er meteen veel hulp. Er zijn veel begeleiders, badmeesters enz. Ik loop even om om te vragen wat er aan de hand was, wat was er gebeurd. Antwoord; shit, ik kreeg opeens kramp in mijn oren!
Haha. Kijk, veel minder validen zijn niet zielig. Deze mop hoorde ik van iemand die in een rolstoel zit. En dat is dus wat ook bij mij zou tellen; hoe zit die minder valide geestelijk in mekaar? Is het een (gespreks) partner op nivo. Hoe geestelijk rijp is ze? Sommigen zijn echt wijs. Kende er een die zocht zelf af en toe voor haar man een leuke vrouw om dan samen met haar die man sexueel te verwennen. Dus niet zo van: ik kan geen sex hebben, dus dan moet jij je liefde maar bewijzen en mag je ook geen sex hebben. Met iemand met zo een instelling zou ik niet mee klaar komen.

:W :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_174777609
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:17 schreef LeesFoknl het volgende:
Veel lichamelijk gehandicapten kunnen veel meer dan wij zouden denken! Wij vinden ze misschien zielig, maar dat hoeven ze zelf niet zo te ervaren. En je leert leven met je handicap, eventueel met aanpassingen van de ruimte waar je leeft, en bepaalde technische oploissingen (rolstoel, scootmobiel, deuropeners, verlaagde keuken enz enz.)
Ik doe zelf vrijwilligerswerk in het zwembad tijdens de wekelijkse minder-validen zwemmiddag. Daar zie je soms staaltjes van aanpassingsvermogen! Van de week kwam er iemand naar de rand van het bad in een rolstoel. Geen armen, geen benen. Ik zeg; ja maar jij kunt toch niet zwemmen. Antwoord: laat dat maar aan mij over, gooi me maar in het water! Nu, ik laat die persoon "te water" en hop, daar ging ie, naar de overkant. Dat is 20 meter daar! Echter enkele meters voor de overkant zag ik dat het misging, een hoop gespartel en kopje onder. Natuurlijk was er meteen veel hulp. Er zijn veel begeleiders, badmeesters enz. Ik loop even om om te vragen wat er aan de hand was, wat was er gebeurd. Antwoord; shit, ik kreeg opeens kramp in mijn oren!
Haha. Kijk, veel minder validen zijn niet zielig. Deze mop hoorde ik van iemand die in een rolstoel zit. En dat is dus wat ook bij mij zou tellen; hoe zit die minder valide geestelijk in mekaar? Is het een (gespreks) partner op nivo. Hoe geestelijk rijp is ze? Sommigen zijn echt wijs. Kende er een die zocht zelf af en toe voor haar man een leuke vrouw om dan samen met haar die man sexueel te verwennen. Dus niet zo van: ik kan geen sex hebben, dus dan moet jij je liefde maar bewijzen en mag je ook geen sex hebben. Met iemand met zo een instelling zou ik niet mee klaar komen.

:W :W
Je moet het niet zo persoonlijk opvatten allemaal.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:35:13 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174777672
Iemand met een lichamelijke beperking zou ik prima daten. Mits die persoon wel zelfredzaam is, missende ledematen vind ik geen probleem. Zelf de billen niet af kunnen vegen dan weer wel, kort gezegd.

Een geestelijk beperkte dan weer niet. Dat varieert van verstandelijk gehandicapt (down oid) tot persoonlijkheidsstoornissen als borderline en schizofrenie, maar ook mensen met chronische depressie en zware vorm van autisme bijvoorbeeld.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174777977
Schizo's doen het niet goed op relatie/dating gebied zo te lezen hier, in vergelijking met lichamelijke gehandicapten.
Arme schizo's ;(
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_174781187
Fysieke beperking is een risicofactor voor psychische klachten. Andersom kan psychische klachten ook de fysieke gezondheid doen verslechteren.

De vraagstelling indiceert een luxe factor; er valt niet veel te kiezen.
1) afhankelijk van de situatie komt de ander er later achter wanneer iemand eigenlijk al geaccepteerd is
2) ik zie medische beperkingen vaak voorkomen, eigenlijk kent iedereen wel iemand/meerderen die extra zorg nodig kan hebben. De vraag is dan meer: hoe kunnen we samen het beste ervan maken?
De kans is redelijk aanwezig dat je iemand treft die op bepaalde gebieden meer zorg nodig kan hebben. Immers hebben veel mensen te maken met allerlei factoren die tot een slecht gezondheid kan leiden. Bijv. armoede is zo'n factor. Als er veel mensen zijn met een risico profiel, dan is het eigenlijk ook niet gek dat je iemand treft die extra zorg nodig kan hebben. Ik heb niet het gevoel dat er wel/niet te selecteren valt.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:00:03 #113
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174783802
Zien jullie leeftijd (hogere leeftijd dus) als een bezwaar om met iemand iets te beginnen? Neem als voorbeeld bv een oudere heer van 70 die ook eens ... van bil wil met een lekker jong ding tot 60?
Niet direct het harde porno type maar een begripvolle, heel vrouwvriendelijke erudiete man waar je een heel goed gesprek mee kan voeren en die ook nog lekker kan koken?

:Y) *) :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Moderator dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:15:13 #114
441859 crew  Lenny77
pi_174793987
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Schizo's doen het niet goed op relatie/dating gebied zo te lezen hier, in vergelijking met lichamelijke gehandicapten.
Arme schizo's ;(
Misschien omdat daar een nogal onvoorspelbare kant aan zit?
Dat kan op korte tijd escaleren en je hebt dan de macht niet om hun te helpen omdat ze je toch niet geloven.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:21:35 #115
472727 TheBigToe
The One in Between
pi_174794138
Fysieke beperking zou ik geen probleem vinden, en iets als Autisme ook totaal niet, maar ik heb eergisteren gedate met iemand die pas op de eerste date vertelde (En duidelijk liet zien) dat ze verschillende angststoornissen en borderline had. En dat wil ik nooooooiit meer
pi_174794467
Het ligt er erg aan wat de beperking is. Als het mild is en niet echt problemen veroorzaakt dan vind ik het prima.

Wat voor mij niet werkt zijn mensen met autisme of mensen die emotioneel niet stabiel zijn. Dat komt omdat ik zelf vrij gevoelig ben en zelf wat psychische problemen op te lossen heb. Ik heb sinpelwek nu niet zoveel ruimte om ook met problemen van een ander te dealen.

Ik heb in het verleden een relatie gehad met iemand met autisme, dat was een hele lieve jongen maar ik merkte dat we elkaar niet vonden op emotioneel vlak hoeveel we ons best ook deden. Hij benaderde alles erg rationeel terwijl ik een gevoelsmens ben.

Ook had ik een relatie met iemand met een angststoornis en depressies die erg op me leunde en ik kon dat niet dragen.
pi_174794576
Jammer dat veel mensen toch geen blinde of dove partner zouden willen.

Een paar jaar terug sprak ik via een chat met een jongen en na een tijd vertelde hij dat hij zo goed als blind was. De keren dat ik met hem afsprak was er bijna niets van te merken. De meeste blinde en dove personen kunnen zich zo goed aanpassen, dat dit geen probleem hoeft te zijn.
pi_174807342
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Schizo's doen het niet goed op relatie/dating gebied zo te lezen hier, in vergelijking met lichamelijke gehandicapten.
Arme schizo's ;(
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Misschien omdat daar een nogal onvoorspelbare kant aan zit?
Dat kan op korte tijd escaleren en je hebt dan de macht niet om hun te helpen omdat ze je toch niet geloven.
Wat ook geldt is dat bij psychisch zelden sprake van één diagnose; comorbiditeit. En dan zijn er niet alleen twee zaken ofzo, maar veel meer. Dit kan een gevolg zijn van te lange wachttijden binnen GGZ, want:

1) iemand of de persoon zelf moet problemen herkennen. Wanneer ongeschoolde mensen dit herkennen, dan is de situatie vaak al ernstig
2) diegene moet melden bij de huisarts, maar niet kunnen hoort in veel gevallen bij het ziektebeeld
3) huisarts moet het opmerken, dit gebeurt misschien bij meerdere consulten in bijv. een half jaar of
4) verwijzing naar POH, hier zijn maanden wachttijden niet vreemd voor de eerste keer. Tussen elke keer zijn er ook wachttijden, dus na een paar maanden is het hier afgerond zodat de huisarts meer weet wat er gedaan moet worden
5) verwijzing naar GB of GGGZ. GB voor relatiefs simpel waarin binnen 12 sessies afgerond kan worden, hier kunnen mensen bijv. dezelfde week van aanmelden nog langs. Bij GGGZ de meer complexe zaken waar meer dan 12 sessies nodig zijn.

De tijd van aanmelden tot de eerste intake gesprek kan minstens een half jaar zijn. Tot behandeling tegen een jaar wachttijd terwijl ziektebeeld escaleert; bijv. iemand lijdt zo erg dat er een drugsverslaving is gekomen wegens pijn verzachting. Zo veranderen de kansen voor herstel weer.

Tot slot, het is ook niet vreemd dat stap 1 t/m stap 5 niet vlot loopt. Dit i.v.m. meerdere aandoeningen als uiting die de hoofdoorzaken kunnen doen maskeren, dus mensen worden in de war gebracht wat er nou daadwerkelijk aan de hand is.

M.a.w. wanneer iemand aan de beurt komt, zelf aan anderen kan vertellen wat er aan de hand is. Dan is er redelijk kans dat er al jaren tot -tig jaren traject achter zit. Behandelaren vertellen natuurlijk niet alles aan de patiënt; dus patiënten weten zelf geeneens alle diagnoses. Het gedrag wat mensen niet kan dragen, hoort dus niet perse bij de diagnose die de patiënt zelf vertelt. Maar dat is de co-morbiditeit die tot uiting komt. Dus het is niet perse schizofrenie wat mensen niet kunnen accepteren in anderen, maar bijv. angst stoornis, of agorafobie (afhankelijk van de mix van klachten die een persoon kan hebben). Op z'n beurt kan dit weer een uiting zijn van bepaalde karakter trekken, dus het is niet perse schizofrenie wat mensen niet bevalt. Maar iets anders in dezelfde persoon.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 01-11-2017 18:21:28 ]
pi_174807731
Nee, als eerste wil ik een gelijkwaardige partner, ik ga niet iemand opvoeden, begeleiden, verzorgen.
Daar komt bij dat we tegenwoordig in een slachtoffermaatschappij leven en dat is allemaal heel leuk, maar als ik iets niet wil, leuk vind of mijn partner ergens op wijs dat het meteen goed gepraat gaat worden omdat het allemaal vanwege, door en omdat hij een beperking heeft, blijkbaar mag dan gewoon alles en heeft de ander alles maar te accepteren.
Daar heb ik dus geen behoefte aan, heb wel vrienden met een beperking of een leuke kekke afkorting en daarbij is, als ik mij eraan erger kan ik naar huis en het loslaten waardoor een vriendschap goed verloopt, dit wil niet met een partner.
pi_174822358
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:24 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Nee, als eerste wil ik een gelijkwaardige partner, ik ga niet iemand opvoeden, begeleiden, verzorgen.
Daar komt bij dat we tegenwoordig in een slachtoffermaatschappij leven en dat is allemaal heel leuk, maar als ik iets niet wil, leuk vind of mijn partner ergens op wijs dat het meteen goed gepraat gaat worden omdat het allemaal vanwege, door en omdat hij een beperking heeft, blijkbaar mag dan gewoon alles en heeft de ander alles maar te accepteren.
Daar heb ik dus geen behoefte aan, heb wel vrienden met een beperking of een leuke kekke afkorting en daarbij is, als ik mij eraan erger kan ik naar huis en het loslaten waardoor een vriendschap goed verloopt, dit wil niet met een partner.
En als je je droompartner vindt, er een leven mee opbouwt en er overkomt hem/haar iets waardoor er sprake is van 'een beperking', ben je er dan vandoor?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 2 november 2017 @ 12:52:42 #121
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174822928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:42 schreef BillDauterive het volgende:
Jammer dat veel mensen toch geen blinde of dove partner zouden willen.

Een paar jaar terug sprak ik via een chat met een jongen en na een tijd vertelde hij dat hij zo goed als blind was. De keren dat ik met hem afsprak was er bijna niets van te merken. De meeste blinde en dove personen kunnen zich zo goed aanpassen, dat dit geen probleem hoeft te zijn.
Oh, blind of doof zou ik geen probleem vinden. Mits die persoon zichzelf kan redden, that is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174824890
quote:
5s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En als je je droompartner vindt, er een leven mee opbouwt en er overkomt hem/haar iets waardoor er sprake is van 'een beperking', ben je er dan vandoor?
Daar kan ik heel hard in zijn, ja uiteindelijk wel, en ja dan krijg je de gal van iedereen over je heen, maar ik ga niet de rest van de tijd de verpleging van een partner uithangen, daarbij kun je dan niet eens meer van een relatie spreken, de relatie veranderd van gelijke partners naar verzorgende en patient.
Er komt zo'n druk op je, eerst vanaf de partner want die kan niet alles meer, dus moet jij dat doen, leuk als er een eind aan komt, maar als dat zo blijft zie je ook dat partners het zo'n twee jaar volhouden en dan echt weg gaan, en de druk van de omgeving, oohhh je doet het zo goed, diep respect voor je hoor, dat is nou echte liefde. Dat je hele leven ineens alleen om je partner draait ziet niemand, niemand ziet hoe jij de stront uit de bilnaad van je partner pulkt, niemand ziet hoe jij om 2 uur 's nachts het bed moet verschonen omdat hij zijn luier eraf heeft gescheurd en van nijd het matras eronder heeft geplast.
Geloof mij haat en liefde liggen dan heel dicht bij elkaar, er zijn maar heeeeeellllll weinig partners die de rest van hun leven opofferen voor de beperkte droompartner.

Ja ik heb in die schoenen gestaan, mijn man is dan overleden ten gevolgen van zijn ziekte, maar zeg eerlijk ik had het geen jaren volgehouden.
pi_174832912
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:58 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Daar kan ik heel hard in zijn, ja uiteindelijk wel, en ja dan krijg je de gal van iedereen over je heen, maar ik ga niet de rest van de tijd de verpleging van een partner uithangen, daarbij kun je dan niet eens meer van een relatie spreken, de relatie veranderd van gelijke partners naar verzorgende en patient.
Er komt zo'n druk op je, eerst vanaf de partner want die kan niet alles meer, dus moet jij dat doen, leuk als er een eind aan komt, maar als dat zo blijft zie je ook dat partners het zo'n twee jaar volhouden en dan echt weg gaan, en de druk van de omgeving, oohhh je doet het zo goed, diep respect voor je hoor, dat is nou echte liefde. Dat je hele leven ineens alleen om je partner draait ziet niemand, niemand ziet hoe jij de stront uit de bilnaad van je partner pulkt, niemand ziet hoe jij om 2 uur 's nachts het bed moet verschonen omdat hij zijn luier eraf heeft gescheurd en van nijd het matras eronder heeft geplast.
Geloof mij haat en liefde liggen dan heel dicht bij elkaar, er zijn maar heeeeeellllll weinig partners die de rest van hun leven opofferen voor de beperkte droompartner.

Ja ik heb in die schoenen gestaan, mijn man is dan overleden ten gevolgen van zijn ziekte, maar zeg eerlijk ik had het geen jaren volgehouden.
En wat minder extreem? Je vent komt in een rolstoel te zitten bijvoorbeeld?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 3 november 2017 @ 10:43:06 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174840997
Psychische problemen daar loop ik met een grote boog omheen. Verminderde intelligentie kan ik ook niets mee. Maar iemand met een lichamelijke handicap zou ik niet bij voorbaat uitsluiten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174848411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En wat minder extreem? Je vent komt in een rolstoel te zitten bijvoorbeeld?
Nee ook niet, ben daar heel eerlijk in. Dat in en uit de rolstoel tillen heb ik al gehad, de problemen daarmee ben ik al tegen gekomen en nee je blijft verzorgen, als je weet dat het een revalidatie periode is en uiteindelijk hij weer zelfstandig kan worden, weer wilde seks met je kan hebben en een gelijkwaardige partner kan worden, is een ander verhaal, maar ik ga niet iemand levenslang verzorgen en mijn leven in teken zetten van een soort huishoudelijke bediening.
pi_174848584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ik zal je vertellen dat sommige mensen zelfs hun partner verlaten omdat deze doordraaien in hun verdriet vanwege het verlies van zoon. Dit hebben we recent gezien, deze dame is compleet doorgedraaid en geeft iedereen de schuld van de dood van haar zoon. Haar partner trekt dit niet meer, hoe erg het ook is, ze zijn gaan scheiden. Deze partner is helemaal gezond, kan gewoon alles zelf, ziet goed en is van niemand afhankelijk, maar soms gebeuren er dingen waardoor je partner je partner niet meer is, ze afhankelijk worden of compleet doordraaien of compleet op je steunen.
Als partner is dit heel zwaar heel enkel ben ik dit tegen gekomen in het ziekenhuis dat een stelletje bij elkaar blijft, van de huisarts hoorde ik ook, de meeste stellen gingen scheiden, de partners zijn niet meer de partners van weleer. Ik zeg wel, mocht mijn vriend zijn been verliezen, zal ik hem niet aan de kant zetten, ik zou hem begeleiden en helpen naar zelfstandigheid, maar blijft hij zwelgen in zelfmedelijden en haat omdat hij zijn been is verloren, ja dan verlaat ik hem. Het is het verstikkende, het verlies van eigen identiteit die het zwaar maakt. het volledig verdwijnen van je eigen ik. In de tijd dat ik mijn man verzorgde is op een na iemand geweest die naar mij vroeg, hoe het met mij ging, met deze vrouw ben ik nog bevriend, maar de rest vroeg nooit naar mij, alleen naar mijn man. Je gaat je enorm eenzaam voelen en dan de druk erbij nee het is geen situatie waar ik weer in wil zitten.
pi_174849074
Als ik iemand zou leren kennen en er is een klik en ik word verliefd dan zou een beperking waarschijnlijk geen obstakel zijn.
pi_174849518
Ja, mijn vriendin heeft lenzen :s)
pi_174856277
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:48 schreef spiritusbus het volgende:
Ja, mijn vriendin heeft lenzen :s)
_O-
Ik toevallig ook, had eerst een bril overdag maar dat vond ik niks. Was ik mezelf niet mee.

Maar als iemand mij zou afwijzen op dat ik lenzen had, wou... :')
pi_174856639
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:42 schreef BillDauterive het volgende:
Jammer dat veel mensen toch geen blinde of dove partner zouden willen.

Een paar jaar terug sprak ik via een chat met een jongen en na een tijd vertelde hij dat hij zo goed als blind was. De keren dat ik met hem afsprak was er bijna niets van te merken. De meeste blinde en dove personen kunnen zich zo goed aanpassen, dat dit geen probleem hoeft te zijn.
Ik ben slechthorend en takel nog steeds verder af, en vind het ook jammer om te lezen ;(
Tap tap tap
pi_174856931
Doof zou ik geen probleem vinden hoor, volledig blind lijkt mij wel moeilijk hoor.
  zaterdag 4 november 2017 @ 20:56:22 #132
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_174870497
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 00:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben slechthorend en takel nog steeds verder af, en vind het ook jammer om te lezen ;(
Beter lezen dat horen toch... dan de boodschap niet volledig over komen denk ik ghehe... grapjuhhh Maar goed niks mogelijk om een hoorapperaat aan te schaffen of zo... tegenwoorden zijn ze nauwelijks zichtbaar...
pi_174891888
Als een van de weinige reageer ik als minder goed ter been zijnde man.

Laat ik beginnen met dat iedereen wel iets heeft, mentaal, fysiek, of wat dan ook.

Dat mensen iemand keihard laten vallen als hun iets overkomt is zeer spijtig, mevrouw van hierboven hoop ik dan ook niet dat jou iets overkomt en dat je partner gaat lopen.

Nadat dit mij overkwam, vertrok mijn partner ook, omdat ze er geen zin in had. Dieptriest, maar dan leer je iemand pas echt kennen :{.

Wat het daten betreft, mensen gehad die er geen probleem mee hadden, anderen hadden dat wel (sommige waren net zo hard als mevrouw hierboven). Heb het wel altijd gemeld voor de date dat ik moeilijk ter been ben, wel zo eerlijk.

Dus ja, mij maakt het niet uit als iemand "iets" heeft, zolang je er maar open en eerlijk over bent. Behalve als je zwaar geestelijk ziek bent, of emotionele problemen hebt, daar kan ik echt niets mee.
pi_174930572
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 00:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Doof zou ik geen probleem vinden hoor, volledig blind lijkt mij wel moeilijk hoor.
Hoef je iig niet verplicht 'gezellig op de bank Netflixen!'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 10 november 2017 @ 10:11:50 #135
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_174975948
Iemand die psychisch niet helemaal in orde is daar zou ik niet aan beginnen. Maar voor de rest zou voor mij een beperking een relatie niet in de weg staan, als ik gewoon een klik heb met diegene. Maar ik vind het wel belangrijk hoe de dame in kwestie met haar beperking omgaat, sta je gewoon positief in het leven dan is er niks aan de hand, maar denk je zelf meer in moeilijkheden dan in mogelijkheden dan zou het niet gaan werken. Maar dat is eigenlijk niet anders met mensen zonder beperking.
pi_174996679
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:48 schreef spiritusbus het volgende:
Ja, mijn vriendin heeft lenzen :s)
Ja maar in hoe verre is dat een beperking?
Je hebt ook mensen die hun ogen laten laseren, hebben ze dan geen beperking meer?
Of zijn alle mensen die ooit een operatie of behandeling nodig hadden sowieso beperkt.
Haar matige tetten zou ik eerder als een beperking zien.
pindazakje
pi_174998681
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:21 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja maar in hoe verre is dat een beperking?
Je hebt ook mensen die hun ogen laten laseren, hebben ze dan geen beperking meer?
Of zijn alle mensen die ooit een operatie of behandeling nodig hadden sowieso beperkt.
Haar matige tetten zou ik eerder als een beperking zien.
Het was een wat flauwe opmerking inderdaad. Lenzen zijn in principe geen beperking. Eventueel matige tetten vind ik niet zozeer een beperking, maar meer een uiterlijk kenmerk waar je op af zou kunnen knappen.

Een vrouw met daadwerkelijk een beperking waarvan de invloed op het alledaagse leven merkbaar is zou ik niet daten. Klinkt wellicht egoïstisch, maar ik heb geen zin in gedoe.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2017 14:06:39 ]
  zondag 12 november 2017 @ 03:33:03 #138
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_175011984
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 14:05 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Het was een wat flauwe opmerking inderdaad. Lenzen zijn in principe geen beperking. Eventueel matige tetten vind ik niet zozeer een beperking, maar meer een uiterlijk kenmerk waar je op af zou kunnen knappen.

Een vrouw met daadwerkelijk een beperking waarvan de invloed op het alledaagse leven merkbaar is zou ik niet daten. Klinkt wellicht egoïstisch, maar ik heb geen zin in gedoe.
Iemand met bv een verstandelijke beperking?
Of iemand die een ledemaat mist?
pi_175012332
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 03:33 schreef Zelus het volgende:

[..]

Iemand met bv een verstandelijke beperking?
Of iemand die een ledemaat mist?
Verstandelijke beperking absoluut niet, ik ga niet iemand daten om verzorger te spelen.

Iemand die een ledemaat mist.. Tja, lastig. Op zich kun je daar prima mee leven. Zou er een beetje van afhangen hoe diegene er invulling aan geeft in het leven.
pi_175044476
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:11 schreef Thijskoman het volgende:
Iemand die psychisch niet helemaal in orde is daar zou ik niet aan beginnen. Maar voor de rest zou voor mij een beperking een relatie niet in de weg staan, als ik gewoon een klik heb met diegene. Maar ik vind het wel belangrijk hoe de dame in kwestie met haar beperking omgaat, sta je gewoon positief in het leven dan is er niks aan de hand, maar denk je zelf meer in moeilijkheden dan in mogelijkheden dan zou het niet gaan werken. Maar dat is eigenlijk niet anders met mensen zonder beperking.
Ik begrijp wat je bedoelt, toch wil ik een additie toevoegen voor meer nuance:

Met ieder levensfase wordt men wijzer, krijgt men andere prioriteiten, uitdagingen, etc. Zo ook iemand met een beperking; om de zoveel tijd de situatie opnieuw in een ander licht zien. Iemand met een beperking heeft ook daadwerkelijk een ander leven dan als wanneer diegene die beperking niet heeft gehad. Dus dat diegene gerelateerde moeilijkheden ervaart hoort erbij, dit betekent niet automatisch dat diegene niet in mogelijkheden denkt. Juist in mogelijkheden door aan de moeilijkheden te denken hoe deze gepasseerd moeten worden.

Het is ook onwaarschijnlijk dat mensen met een beperking die een positieve instelling hebben, geen donkere periodes hebben gekend. Denk bijv. aan de acceptatie van de aandoening zelf, en de gevolgen ervan. Bij elk nieuw situatie en/of de gevolgen ervan, zal diegene opnieuw geconfronteerd worden dat diegene een beperking heeft. Dit vraagt heel veel van een persoon; bewonderingswaardig.

Mensen met beperkingen hebben een dubbel leven:
- gewoon normaal mee moeten draaien met de maatschappij, terwijl dit maar gedeeltelijk kan. Niet iedereen met een beperking kan een WAJONG of een bijstandsuitkering krijgen
- leren functioneren waar aparte regels zijn voor het participeren in de maatschappij, zoals: hoe kom ik aan een contract voor inkomen? Zijn hier aparte instanties en procedures voor? etc. Dit deelsysteem van de maatschappij moeten ze leren integreren parallel aan de geldende systeem die elkaar kunnen tegenwerken. Bovenop hun verslechterde kwaliteit van leven dan wanneer ze die aandoening niet zou hebben gehad. En Bovenop hun verlies van tijd, bijv. arts bezoeken, herstel periode, etc.

M.a.w. ze hebben meer te doen in veel minder tijd. En de doelgroep heeft beperkt voorbeeldfuncties/afd. die ze de weg wijs kunnen maken; ze moeten zelf hun leven uitvinden terwijl ze zich niet goed voelen en/of dit eigenlijk niet kunnen regelen. Met hulp van de omgeving die bovenstaande teksten wellicht begrijpt, is het een jarenlang proces. Daarom is er de illusie dat iemand met een beperking niets doet, terwijl dit helemaal niet zo is.
  maandag 13 november 2017 @ 19:53:17 #141
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_175050643
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:08 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, toch wil ik een additie toevoegen voor meer nuance:

Met ieder levensfase wordt men wijzer, krijgt men andere prioriteiten, uitdagingen, etc. Zo ook iemand met een beperking; om de zoveel tijd de situatie opnieuw in een ander licht zien. Iemand met een beperking heeft ook daadwerkelijk een ander leven dan als wanneer diegene die beperking niet heeft gehad. Dus dat diegene gerelateerde moeilijkheden ervaart hoort erbij, dit betekent niet automatisch dat diegene niet in mogelijkheden denkt. Juist in mogelijkheden door aan de moeilijkheden te denken hoe deze gepasseerd moeten worden.

Het is ook onwaarschijnlijk dat mensen met een beperking die een positieve instelling hebben, geen donkere periodes hebben gekend. Denk bijv. aan de acceptatie van de aandoening zelf, en de gevolgen ervan. Bij elk nieuw situatie en/of de gevolgen ervan, zal diegene opnieuw geconfronteerd worden dat diegene een beperking heeft. Dit vraagt heel veel van een persoon; bewonderingswaardig.

Mensen met beperkingen hebben een dubbel leven:
- gewoon normaal mee moeten draaien met de maatschappij, terwijl dit maar gedeeltelijk kan. Niet iedereen met een beperking kan een WAJONG of een bijstandsuitkering krijgen
- leren functioneren waar aparte regels zijn voor het participeren in de maatschappij, zoals: hoe kom ik aan een contract voor inkomen? Zijn hier aparte instanties en procedures voor? etc. Dit deelsysteem van de maatschappij moeten ze leren integreren parallel aan de geldende systeem die elkaar kunnen tegenwerken. Bovenop hun verslechterde kwaliteit van leven dan wanneer ze die aandoening niet zou hebben gehad. En Bovenop hun verlies van tijd, bijv. arts bezoeken, herstel periode, etc.

M.a.w. ze hebben meer te doen in veel minder tijd. En de doelgroep heeft beperkt voorbeeldfuncties/afd. die ze de weg wijs kunnen maken; ze moeten zelf hun leven uitvinden terwijl ze zich niet goed voelen en/of dit eigenlijk niet kunnen regelen. Met hulp van de omgeving die bovenstaande teksten wellicht begrijpt, is het een jarenlang proces. Daarom is er de illusie dat iemand met een beperking niets doet, terwijl dit helemaal niet zo is.
Ja ik snap wel dat het allemaal wat ingewikkelder is dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Het is wat dat betreft een ver van mijn bed show want ik heb geen mensen in mijn omgeving met een beperking. Het lijkt me dus wel belangrijk dat je wordt betrokken bij wat er in die verschillende levensfases allemaal komt kijken, want anders zou ik het denk ik lastig vinden om er constant begrip voor op te kunnen brengen.

Met iemand die positief in het leven staat bedoel ik iemand die een optimistische kijk op zaken heeft. Dus dat je idd ondanks de moeilijkheden die je ervaart je je uiteindelijk toch weet vast te klampen aan het positieve. Ik heb ook alleen maar respect voor dit soort mensen want ik denk dat zij heel veerkrachtig moeten zijn in het 'omdenken' van (nieuwe) situaties.

Spreek je uit eigen ervaring of heb je zelf geen beperking?
pi_175050669
Nee. :r
pi_175052198
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:54 schreef 6star6lord6 het volgende:
Nee. :r
:?
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:13:18 #144
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_175060237
Lijkt me wel lekker om een downie aan te duwen.
Sue Me
pi_175131925
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:53 schreef Thijskoman het volgende:

[..]

Ja ik snap wel dat het allemaal wat ingewikkelder is dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Het is wat dat betreft een ver van mijn bed show want ik heb geen mensen in mijn omgeving met een beperking. Het lijkt me dus wel belangrijk dat je wordt betrokken bij wat er in die verschillende levensfases allemaal komt kijken, want anders zou ik het denk ik lastig vinden om er constant begrip voor op te kunnen brengen.

Met iemand die positief in het leven staat bedoel ik iemand die een optimistische kijk op zaken heeft. Dus dat je idd ondanks de moeilijkheden die je ervaart je je uiteindelijk toch weet vast te klampen aan het positieve. Ik heb ook alleen maar respect voor dit soort mensen want ik denk dat zij heel veerkrachtig moeten zijn in het 'omdenken' van (nieuwe) situaties.

Spreek je uit eigen ervaring of heb je zelf geen beperking?
Veel mensen in mijn omgeving hebben beperkingen; meer vrouwen dan mannen. Ik ben zelf ook een vrouw, dus dat praat misschien gemakkelijker. Tevens woon en werk ik in volksbuurten en achterstandswijken. Problemen is gewoon een normaal onderwerp in het leven, dus ook in een gesprek. Daarom lijkt het soms alsof ik meer mensen ken die af en toe hulp kunnen gebruiken.
  vrijdag 17 november 2017 @ 15:12:08 #146
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175133224
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:47 schreef Marsenal het volgende:
Verstandelijk? Nooit. Ik voel me nooit aangetrokken tot iemand die minder intelligent is dan ik. :P

Lichamelijk, denk het wel. Hoewel ik het wel jammer zou vinden als ik niet af en toe wat complimentjes kreeg over mijn vrouw omdat ze dan een klompvoet heeft ofzo.
Maar ik zou in principe wel seks kunnen hebben met iemand met een dwarslaesie ofzo, sommige vrouwen zonder beperking bewegen net zo veel.
_O- _O_
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 18 december 2017 @ 10:44:13 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175805599
Het hangt erg af van wat het is.

Qua geestelijke beperking zou ik kunnen leven met een lichte vorm van autisme of ADHD of zoiets. Maar dingen als Borderline of zwakbegaafdheid dan weer niet.

Lichamelijk hangt het ook van de impact af die het op mijn leven zal hebben. Rekening houden met iemand die niet alles kan lijkt me geen probleem. Maar ik zou niet in de rol van verzorger terecht willen komen.

Maar ik heb wel veel moeite met beperkingen die erfelijk zijn. Ik zie het bijvoorbeeld niet zitten dat mijn kinderen een groot risico lopen om met een dergelijke beperking te moeten leven.
pi_175809043
Mijn vriendin heeft een fysieke beperking...

Echter heb ik zowel een geestelijke als fysieke beperking....

Dus kon geen hoge eisen stellen ^^
pi_175824082
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Het hangt erg af van wat het is.

Qua geestelijke beperking zou ik kunnen leven met een lichte vorm van autisme of ADHD of zoiets. Maar dingen als Borderline of zwakbegaafdheid dan weer niet.

Lichamelijk hangt het ook van de impact af die het op mijn leven zal hebben. Rekening houden met iemand die niet alles kan lijkt me geen probleem. Maar ik zou niet in de rol van verzorger terecht willen komen.

Maar ik heb wel veel moeite met beperkingen die erfelijk zijn. Ik zie het bijvoorbeeld niet zitten dat mijn kinderen een groot risico lopen om met een dergelijke beperking te moeten leven.
Autisme en adhd zijn erfelijk. Zou je daar op afknappen, ook al heeft iemand er bijna geen last van?
pi_175824138
Fysieke beperking is acceptabel. Mentale liever niet.
  maandag 18 december 2017 @ 22:36:56 #151
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175824146
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 22:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Autisme en adhd zijn erfelijk. Zou je daar op afknappen, ook al heeft iemand er bijna geen last van?
Wanneer het een rainman of Bert Visscher betreft, wel natuurlijk.
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')