abonnement Unibet Coolblue
pi_177961041
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 07:46 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Nice.
Volgens mij had ik een melding dat jij mij volgde, dus meteen ff terug gevolgd. Kan ik eens gaan kijken :D
Grappig, volgens mij is dat dan echt per toeval, zoveel mensen volg ik niet uit NL en volgens mij ook niet omdat we hier op fok actief zijn?!
  dinsdag 20 maart 2018 @ 20:51:20 #202
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_177967281
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:08 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Grappig, volgens mij is dat dan echt per toeval, zoveel mensen volg ik niet uit NL en volgens mij ook niet omdat we hier op fok actief zijn?!
duman toch? Of is dat iemand anders?
pi_177968179
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:51 schreef Cryothic het volgende:

[..]

duman toch? Of is dat iemand anders?
Dat is iemand andrs. Op PSN ben ik YukinoSuzuka ;)
  woensdag 21 maart 2018 @ 08:52:03 #204
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_177977008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:11 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat is iemand andrs. Op PSN ben ik YukinoSuzuka ;)
Ow, ik dacht die naam eerder gezien te hebben. :D
Dat verklaart het wel

Edit: nu de juiste maar ff gevolgd. Aangezien de livery's erg tof zijn :D
pi_178088845
Gister weer eens wat races gedaan op Suzuka. Merkte dat het penalty systeem veranderd is en je de penalty's er niet meer af kan cruisen. Je moet ze sneller inlossen anders lopen ze op.

Kwalificatie ronde was 2:07.362 net een paar honderdste tekort voor top10.

Had een goede race met een mooie inhaalactie buitenom in 130R in de laatste ronde.
  maandag 26 maart 2018 @ 08:38:41 #206
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_178091905
Dus in plaats van iets aan dat achterlijk slecht werkende systeem te verbeteren, hebben ze het nog erger gemaakt?

Ik oefen vaak in time trial. Daar krijg je regelmatig een straf uit het niets. Bocht goed genomen, niet van het track af gegaan, maar toch plots 0,4 seconde of iets dergelijks straf. Dat gebeurd regelmatig.
  maandag 26 maart 2018 @ 09:37:14 #207
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178092550
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 08:38 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Dus in plaats van iets aan dat achterlijk slecht werkende systeem te verbeteren, hebben ze het nog erger gemaakt?

Ik oefen vaak in time trial. Daar krijg je regelmatig een straf uit het niets. Bocht goed genomen, niet van het track af gegaan, maar toch plots 0,4 seconde of iets dergelijks straf. Dat gebeurd regelmatig.
Nope, over het algemeen is het systeem er beter op geworden.

Het is nog verre van perfect, maar het is (in z'n geheel) een hele verbetering. Die update is er overigens al een paar weken hoor :)

Het "af cruisen" van die penalties was ook echt een lachertje. De meeste penalties kon je binnen een ronde wel weg rijden. Sloeg helemaal nergens op in online-races. Gewoon rammen, doorrijden en nergens last van. Dat is nu gelukkig wel anders.

Ook lijkt het bepalen van de "dader" wat beter. Al kreeg ik gisteren alsnog 2 seconden straf omdat ik te hard in de eerste haakse bocht op de Tokyo Binnenring de muur raakte. Opzich zou ik het geen probleem vinden, alleen knalde ik juist tegen de muur omdat ik van achteren aangereden werd :/ Maar goed... dat heb je op sommige banen.

Ik heb me inmiddels wel voorgenomen om meer handgeschakeld te rijden. Ik vrijdag op Dragon Trail 3 seconden achter de pole-position in de Daily terwijl ik voor m'n idee toch echt niet zo'n slechte ronde had. Pole was 2:02:5xx en ik had in de qualificatie 2:05:3xx ofzo.

Na afloop met dezelfde auto eens Time Trial gereden (ik weet dat de auto dan iets anders rijd), maar kwam alsnog niet verder dan 2:04:9xx
Daarna op handgeschakeld gezet en gekeken wat ik daarmee kon. M'n 2de rondje was al 2:04:0xx en uiteindelijk kwam ik uit op 2:02:001
Dat is nogal een verschil. Kost wat tijd om aan te leren, maar ik wil dit wel vaker gaan doen :D
  maandag 26 maart 2018 @ 10:02:11 #208
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_178093030
Nog maar weinig online races gedaan. Ik wou eerst mijn rijkunsten wat opfrissen in de single player races voor ik online ging. Nog steeds niet alles gewonnen in singleplayer, maar misschien toch eens vaker online racen.

Wat schakelen betreft ik voel me nog niet goed genoeg om handmatig te schakelen in een race. Maar wat me het meeste stoort is de rode gear indicator die voor elke bocht je aandacht trekt. Vaak ga je onbewust afremmen door dat storend rot ding. Ik heb nog geen optie gevonden om het af te zetten.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:42:03 #209
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178093847
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:02 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Nog maar weinig online races gedaan. Ik wou eerst mijn rijkunsten wat opfrissen in de single player races voor ik online ging. Nog steeds niet alles gewonnen in singleplayer, maar misschien toch eens vaker online racen.

Wat schakelen betreft ik voel me nog niet goed genoeg om handmatig te schakelen in een race. Maar wat me het meeste stoort is de rode gear indicator die voor elke bocht je aandacht trekt. Vaak ga je onbewust afremmen door dat storend rot ding. Ik heb nog geen optie gevonden om het af te zetten.
Jep, zeker als ie 'automaat' staat moet dat ding gewoon weg. Heb je echt geen zak aan. En een optie om hem uit te kunnen zetten is idd ook wel fijn. Een echte auto heeft ook geen indicator (voordat het zo ver is).

Ik heb singleplayer alles op goud in de rijschool, challenges en missies. GT League heb ik nog te weinig gedaan. Maar wat ik daar gedaan heb was het ouderwets:
-ik ben veeeeel sneller dan de AI
of
-ik ben sneller dan de AI, op 1 na, die na 1 ronde al 20 seconden voor ligt op de rest.

owja, en ik wil alle single race markeringen nog (ook al telt vat voor helemaal niks :P)

Wat betreft goed genoeg zijn voor online... ik ben er ook niet al te geweldig in. 1x 2de geworden, en dat is dan tevens m'n beste resultaat in 30+ races :D
Je begint toch met een DR van E... daar rijden meer mensen die niet zo heel geweldig zijn of er op uit zijn om te rellen. De truuk is om gewoon door te bijten en te zorgen dat je in B of A komt. Daar schijnt het beter te worden.

Voorlopig zit ik op nog op DR-C en SR-B (gisteren heel even op A, maar ja... toen een race op de Tokyo Binnenring... chaos :P)

Op dit moment sta ik er redelijk voor :)

DR gaat lekker gemiddeld, SR zit ik nog boven het gemiddelde.
Hogere SR score helpt je DR ook omhoog als het goed is. Verdien je meer DriverPoints mee begreep ik :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cryothic op 26-03-2018 10:48:35 ]
  maandag 26 maart 2018 @ 11:10:24 #210
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_178094310
Nog maar 6 online races gedaan, ratings zijn D en B en mijn beste resultaat was 2de qualified en 3de gefinished. Hoe vaak veranderen de races? Doen jullie elke online race 1 keer of hoe gaan jullie te werk?
pi_178095206
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:10 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Nog maar 6 online races gedaan, ratings zijn D en B en mijn beste resultaat was 2de qualified en 3de gefinished. Hoe vaak veranderen de races? Doen jullie elke online race 1 keer of hoe gaan jullie te werk?
De daily races blijven 24 uur hetzelfde en veranderen ergens in de ochtend rond een uur of 9 geloof ik.

Ik rij meestal race C omdat die wat langer is en er banden slijtage en benzine verbruik is waardoor je verschillende strategieën krijgt.

Ik doe meestal een half uur tot uur kwalificeren tot ik een goede lap gereden heb en constant kan rijden en doe dan een aantal races.
  maandag 26 maart 2018 @ 12:19:57 #212
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178095777
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 11:51 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De daily races blijven 24 uur hetzelfde en veranderen ergens in de ochtend rond een uur of 9 geloof ik.

Ik rij meestal race C omdat die wat langer is en er banden slijtage en benzine verbruik is waardoor je verschillende strategieën krijgt.

Ik doe meestal een half uur tot uur kwalificeren tot ik een goede lap gereden heb en constant kan rijden en doe dan een aantal races.
Ik heb meestal niet zoveel tijd, dus ik pak vaak race A of B. En dan ook meestal gewoon de eerste die er aan komt. :D
pi_178096132
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:19 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Ik heb meestal niet zoveel tijd, dus ik pak vaak race A of B. En dan ook meestal gewoon de eerste die er aan komt. :D
Dat kan ik me voorstellen. Ik rij ook niet zo heel vaak. Maar als ik ga racen ga ik er wel even goed voor zitten. Is ook wel nodig om met de top mee te kunnen in S/S anders start je achteraan.

Mijn stats:


Hang al een tijdje rond 62000 omdat ik wat last had van disconnects die zwaar bestraft werden. Lijkt nu wel wat verbeterd.
pi_178097057
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:37 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Nope, over het algemeen is het systeem er beter op geworden.

Het is nog verre van perfect, maar het is (in z'n geheel) een hele verbetering. Die update is er overigens al een paar weken hoor :)

Het "af cruisen" van die penalties was ook echt een lachertje. De meeste penalties kon je binnen een ronde wel weg rijden. Sloeg helemaal nergens op in online-races. Gewoon rammen, doorrijden en nergens last van. Dat is nu gelukkig wel anders.

Ook lijkt het bepalen van de "dader" wat beter. Al kreeg ik gisteren alsnog 2 seconden straf omdat ik te hard in de eerste haakse bocht op de Tokyo Binnenring de muur raakte. Opzich zou ik het geen probleem vinden, alleen knalde ik juist tegen de muur omdat ik van achteren aangereden werd :/ Maar goed... dat heb je op sommige banen.

Ik heb me inmiddels wel voorgenomen om meer handgeschakeld te rijden. Ik vrijdag op Dragon Trail 3 seconden achter de pole-position in de Daily terwijl ik voor m'n idee toch echt niet zo'n slechte ronde had. Pole was 2:02:5xx en ik had in de qualificatie 2:05:3xx ofzo.

Na afloop met dezelfde auto eens Time Trial gereden (ik weet dat de auto dan iets anders rijd), maar kwam alsnog niet verder dan 2:04:9xx
Daarna op handgeschakeld gezet en gekeken wat ik daarmee kon. M'n 2de rondje was al 2:04:0xx en uiteindelijk kwam ik uit op 2:02:001
Dat is nogal een verschil. Kost wat tijd om aan te leren, maar ik wil dit wel vaker gaan doen :D
Eens dat de penalty's hiervoor nergens op sloegen maar nog niet overtuigd dat dit helemaal perfect is. Heb nu al regelmatig gezien dat mensen onverwachts op de rem gaan om hun penaltys in te lossen wat ook weer gevaarlijke situaties kan creëren. Het liefst zie ik dat ze helemaal niet ingelost kunnen worden en gewoon bij je eindtijd opgeteld worden.
  maandag 26 maart 2018 @ 13:32:50 #215
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_178097411
Als je een rondje rijd zonder fouten en rammen zou je helemaal penalty mogen krijgen. Hoe kunnen wij er iets aan doen als iemand niet afremt voor een bocht en ons als rijdend stootblok gebruikt. Dat stoort me nogal :{w

Maar ik ga proberen vaker online te racen. Die ai in singleplayer is absoluut geen uitdaging. Zelfs n1000 races win je met een n400 auto.
  maandag 26 maart 2018 @ 21:18:59 #216
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178109175
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Eens dat de penalty's hiervoor nergens op sloegen maar nog niet overtuigd dat dit helemaal perfect is. Heb nu al regelmatig gezien dat mensen onverwachts op de rem gaan om hun penaltys in te lossen wat ook weer gevaarlijke situaties kan creëren. Het liefst zie ik dat ze helemaal niet ingelost kunnen worden en gewoon bij je eindtijd opgeteld worden.
dat zeg ik, het is nog lang niet perfect. Misschien moeten ze zorgen dat je op een soort speed limiter gaat en ghost wordt zodra je je alarmlichten aan doet en dan de straf inlost.
pi_178125626
Ik heb wat highlight clips gemaakt van een paar races en acties.


  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:09:02 #218
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178125967
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:49 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb wat highlight clips gemaakt van een paar races en acties.


Hee, Alkmaar...

maar eh... nice, ik wist niet eens dat er zulke 'nachtraces' in zaten joh. Ik dacht dat het wel een beetje ophield bij schemering.
pi_178127158
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:09 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Hee, Alkmaar...

maar eh... nice, ik wist niet eens dat er zulke 'nachtraces' in zaten joh. Ik dacht dat het wel een beetje ophield bij schemering.
Er zitten ook nachtraces in inderdaad alleen komt het niet heel vaak voor in de Sport races. Maakt het wel extra spannend imo.
pi_178132800
Toffe filmpjes Sjemmert, mooie races die je rijdt ! Zo lijkt het tenminste wel ^O^

Ik heb van de afgelopen weken ook wat races opgelsagen die ik met het clubje waarbij ik rijd opgeslagen, daarvan wil ik na mijn voorjaarvakantie ook een compilatie filmpje maken, maar dan wel met muziek en iets snellere montage om hopelijk wat nieuwe leden te trekken. :)
Moet dat editing programma, share factory, nog wel wat beter leren kennen. :@
pi_178135168
Bedankt. Volgens mij kan je wel leuke dingen doen met dat shareplay ziet er nog best uitgebreid uit. Ben er zelf nog niet echt een ster in ofzo, hou het vooral lekker simpel. Upload toch vooral omdat ik het zelf ook leuk vind af en toe terug te kijken en hier en daar post ik eens wat op forums.

Als je er net zo handig in wordt als je met die livery's bent weet ik zeker dat je nog veel mooiere montages in elkaar kan zetten.
pi_178140606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:34 schreef Sjemmert het volgende:
Bedankt. Volgens mij kan je wel leuke dingen doen met dat shareplay ziet er nog best uitgebreid uit. Ben er zelf nog niet echt een ster in ofzo, hou het vooral lekker simpel. Upload toch vooral omdat ik het zelf ook leuk vind af en toe terug te kijken en hier en daar post ik eens wat op forums.

Als je er net zo handig in wordt als je met die livery's bent weet ik zeker dat je nog veel mooiere montages in elkaar kan zetten.
Ja, belangrijkste is wel dat ik het op muziek wil monteren om het catchy te maken.. maar ja, muziek gebruiken in je video's is heikel puntje.. Misschien eens op SoundCloud speuren voor rechtenvrije muziek. Of er jeuk aan hebben en gewoon doen :+
  woensdag 28 maart 2018 @ 08:27:26 #223
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_178141160
Gewoon wat stevige metal erbij, dat doet mij altijd sneller racen.

Ik begin gefrustreerd te geraken, die F1500 kan ik foutloos over de ring sturen in een steeds snellere tijd. Maar die bmw in de circuit experience bezorgt me grijze haren.
  woensdag 28 maart 2018 @ 08:43:09 #224
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178141301
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:27 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Gewoon wat stevige metal erbij, dat doet mij altijd sneller racen.

Ik begin gefrustreerd te geraken, die F1500 kan ik foutloos over de ring sturen in een steeds snellere tijd. Maar die bmw in de circuit experience bezorgt me grijze haren.
Ik heb het juist andersom.
Die circuit experience had ik in de 2de poging (al had ik wel voor een missie heel wat ronden op die baan afgelegd). Maar met die F1500 zie ik meer gras dan asfalt. :D
pi_178141399
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:27 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Gewoon wat stevige metal erbij, dat doet mij altijd sneller racen.

Ik begin gefrustreerd te geraken, die F1500 kan ik foutloos over de ring sturen in een steeds snellere tijd. Maar die bmw in de circuit experience bezorgt me grijze haren.
In welke camera modus rijd je? Die F1500 rijdt erg leuk met cockpit view, maar veel GT wagens zijn vrij donker in cockpit view. Met races en tijdrijden rijd ik vaak met de bumpercamera, extra snelheidsgevoel + je reflexen worden een beetje beter :s)
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:12:48 #226
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_178145222
Ook altijd bumpercamera. Mijn beste tijd is 7m20sec. In elke bocht is er wel een beetje tijd te winnen, alleen vecht ik nu meer met de auto dan het circuit. Geen idee waar het aan ligt.
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:31:28 #227
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178145556
Rijden jullie ook automatisch of handgeschakeld?

Ik ben sinds kort aan het proberen om handgeschakeld te rijden omdat ik met die Walkenhorst M3 op Dragontrail opeens 3 seconden sneller kon dan op automaat. Al kan dat ook toeval zijn hoor... binnenkort maar eens wat meer testrondjes rijden om te kijken hoeveel winst er te halen is.
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:37:38 #228
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_178145653
Automatisch maar net als jij ook aan het oefenen met zelf schakelen. Het is voor mij alleen niet gemakkelijk om te weten wanneer ik best even wacht met - of net vroeger schakel. Ik heb door mijn handicap nooit normaal in een echte auto kunnen rijden, dus heb die ervaring niet.
  woensdag 28 maart 2018 @ 16:05:45 #229
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178150142
Tsukuba is terug!
quote:
Gran Turismo Sport – Patch 1.15 will arrive tomorrow with the addition of VR Time Trial challenges, 13 new cars, three GT League Events, a Cherry Blossom Scapes theme and the GT Sport debut of the Tsukuba Circuit!

New Vehicles:
• Aston Martin DB 11
• BMW M3 Sport Evolution
• Eckerts Rod & Custom Mach Forty
• Ford GT 40 Mark I
• Gran Turismo Red Bull X 2014 Junior
• Gran Turismo Red Bull X 2014 Standard
• Honda RAYBRIG CONCEPT-GT (GT500)
• Lexus au TOM’S RC F (GT500)
• Lexus RC F GT3 (Emil Frey Racing)
• Mazda RX-7 GT - X (FC)
• Nissan GT-R Nismo
• Nissan MOTUL AUTECH GT-R (GT500)
• Nissan Skyline GT-R V-Spec (R 33)

New GT League Events:
• Nissan GT-R Cup
• Red Bull X Junior Series
• All Japan GT Car Championships

New Course:
• Tsukuba Circuit
https://www.facebook.com/GranTurismo/videos/10160177465260048/
pi_178151764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:12 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ook altijd bumpercamera. Mijn beste tijd is 7m20sec. In elke bocht is er wel een beetje tijd te winnen, alleen vecht ik nu meer met de auto dan het circuit. Geen idee waar het aan ligt.
Kan je je auto afstellen of heb je BOP aan staan ?

Als je hem kan afstellen, probeer anders eerst je Toe in en uitspoor eens te veranderen.
Wil je meer overstuur, verlaag je Toe-spoor aan de achterzijde. Soms kan dit ook gepaard gaan met een hoger Toe spoor aan de voorkant, waarbij de auto directer word aan de voorzijde.
Meestal pas ik dit aan met decimalen van 5 punten verschil tov de vorige instelling. Dus als de huidige instelling +0.25 is, dan verhoog of verlaag ik deze met 0.05.

Of je kan het zoeken in je downforce, daar heb ik mijn Mustang laatst ook mee lekkerder op de weg gekregen, verhoudingsgewijs wat meer downforce op de voorzijde dan de achterzijde. Liever een wagen met overstuur die ik op kan vangen dan een wagen met onderstuur ! :)
pi_178151844
Ik reed altijd in cockpit view maar ben overgestapt naar bumper toen er fuel consumption werd toegevoegd aan sport mode. Was met cockpit view al beperkt in welke auto's ik reed omdat ik toch minimaal een bruikbare achteruitkijk spiegel eis en veel wagens miste dat. Met de wagens die dat wel hadden kon ik in combinatie met radar en knoppen voor links en rechts kijken goed uit de voeten maar toen er fuel gemanaged moest worden kon ik ook geen radar meer gebruiken en ben ik overgestapt. Hoop al sinds GT5P dat PD een keer een virtuele spiegel toevoegd voor elke view maar ben bang dat het niet gaat gebeuren.

Schakelen heb ik eigenlijk altijd al zelf gedaan. Het heeft zeker veel voordelen. Je hebt gewoon veel meer controle over de auto als je zelf je schakel momenten bepaald. Neem bijvoorbeeld een bocht met een late apex die in zijn 2 genomen moet worden. Je remt af, schakelt terug naar 3 en stuurt in, zodra je verder in wilt sturen om de late apex te maken schakel nog een keer terug naar 2. Door het terugschakelen remt de auto nog iets op de motor waardoor het gewicht naar voren verplaats wordt en nog eens extra op de voorwielen drukt wat je extra grip geeft waardoor je sneller in kunt sturen. Of als er een bocht is waar je vaak last hebt van overstuur bij het uitkomen van de bocht, dan kun je net wat eerder schakelen om dat op te vangen (shortshiften). Wat fuel managen betreft is het ook erg belangrijk, je kunt veel benzine sparen in een race door veel te short shiften, hierdoor zullen je pit stops veel korter duren of kun je zelfs voor een no stop gaan soms zonder al te veel te verliezen zoals je zou doen in fuel map 4-5-6. Ook heb ik het idee dat je door zelf te schakelen beter je eigen snelheid in kan schatten.
pi_178151866
quote:
Beste nieuws wat ik de gehele maand Maart gehoord heb ! ^O^ Echt zo'n tof baantje ! Hopelijk hebben ze ook de optie toegevoegd om de 'langere' versie te rijden, ná de Dunlop band zit er een soort van Jokerlap-lus aan de rechterkant, heb deze vaak gereden en maakt de baan nóg leuker dan hij al is. En samen met die E30 word dat een leuke drift challenge !
pi_178152025
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
Ik reed altijd in cockpit view maar ben overgestapt naar bumper toen er fuel consumption werd toegevoegd aan sport mode. Was met cockpit view al beperkt in welke auto's ik reed omdat ik toch minimaal een bruikbare achteruitkijk spiegel eis en veel wagens miste dat. Met de wagens die dat wel hadden kon ik in combinatie met radar en knoppen voor links en rechts kijken goed uit de voeten maar toen er fuel gemanaged moest worden kon ik ook geen radar meer gebruiken en ben ik overgestapt. Hoop al sinds GT5P dat PD een keer een virtuele spiegel toevoegd voor elke view maar ben bang dat het niet gaat gebeuren.

Schakelen heb ik eigenlijk altijd al zelf gedaan. Het heeft zeker veel voordelen. Je hebt gewoon veel meer controle over de auto als je zelf je schakel momenten bepaald. Neem bijvoorbeeld een bocht met een late apex die in zijn 2 genomen moet worden. Je remt af, schakelt terug naar 3 en stuurt in, zodra je verder in wilt sturen om de late apex te maken schakel nog een keer terug naar 2. Door het terugschakelen remt de auto nog iets op de motor waardoor het gewicht naar voren verplaats wordt en nog eens extra op de voorwielen drukt wat je extra grip geeft waardoor je sneller in kunt sturen. Of als er een bocht is waar je vaak last hebt van overstuur bij het uitkomen van de bocht, dan kun je net wat eerder schakelen om dat op te vangen (shortshiften). Wat fuel managen betreft is het ook erg belangrijk, je kunt veel benzine sparen in een race door veel te short shiften, hierdoor zullen je pit stops veel korter duren of kun je zelfs voor een no stop gaan soms zonder al te veel te verliezen zoals je zou doen in fuel map 4-5-6. Ook heb ik het idee dat je door zelf te schakelen beter je eigen snelheid in kan schatten.
Wat fuelmaps betreft rijdt ik meestal 1/3 van de race op 3 of 4, de rest op 1. Shortshiften ben ik nog niet handig in. Ik merk dat ik met deze tactiek al wat korter aan het pitten ben dan anderen op de baan. Ook al 2 keer een pitstop uit kunnen sparen.
pi_178152911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:18 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Wat fuelmaps betreft rijdt ik meestal 1/3 van de race op 3 of 4, de rest op 1. Shortshiften ben ik nog niet handig in. Ik merk dat ik met deze tactiek al wat korter aan het pitten ben dan anderen op de baan. Ook al 2 keer een pitstop uit kunnen sparen.
Ben er ook niet de beste in, maar sommige zijn zowat specialist geworden in het efficient rijden en dat kan echt veel opleveren. Als een no stop geen optie is voor mij probeer ik de eerste stint wat te sparen voor de stops en dan tank ik meestal genoeg om voluit te gaan tot de finish. Verlies dan wel eens een plek of 2 tegen mensen die beide stints sparen om nog korter te stoppen of gewoon efficienter zijn maar kan die meestal wel terugpakken door vol in de aanval te kunnen.
pi_178153089
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ben er ook niet de beste in, maar sommige zijn zowat specialist geworden in het efficient rijden en dat kan echt veel opleveren. Als een no stop geen optie is voor mij probeer ik de eerste stint wat te sparen voor de stops en dan tank ik meestal genoeg om voluit te gaan tot de finish. Verlies dan wel eens een plek of 2 tegen mensen die beide stints sparen om nog korter te stoppen of gewoon efficienter zijn maar kan die meestal wel terugpakken door vol in de aanval te kunnen.
Ja dat is ook de afweging die je moet maken. Helaas maandag avond totaal uit mijn concentratie geschoten in een 6 lap race op Nordschleife met een mustang (Gr3), na ronde 3 alleen maar tijd verloren en laatste geworden van de 6. Maarja, de top reed ook 20 seconden sneller dan ik (op m'n snelst, dat moment zelfs 40 sec, 6.40'ers tegenover 7.16 gemiddeld in de laatste 3 ronden) :')
Op een baan als Nordschleife is dat ca 0.5 tiende sneller per sectie voor de top, maar het is echt vrij armoedig om dat zo in de race te zien... eenzaam achteraan _O-
pi_178153936
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ja dat is ook de afweging die je moet maken. Helaas maandag avond totaal uit mijn concentratie geschoten in een 6 lap race op Nordschleife met een mustang (Gr3), na ronde 3 alleen maar tijd verloren en laatste geworden van de 6. Maarja, de top reed ook 20 seconden sneller dan ik (op m'n snelst, dat moment zelfs 40 sec, 6.40'ers tegenover 7.16 gemiddeld in de laatste 3 ronden) :')
Op een baan als Nordschleife is dat ca 0.5 tiende sneller per sectie voor de top, maar het is echt vrij armoedig om dat zo in de race te zien... eenzaam achteraan _O-
Haha ja dat is balen, dan kunnen 6 ronden lang duren :P

Zie dat Race C vandaag Gr.3 op Bathurst is. Misschien vanavond dan weer een paar races rijden dat circuit is wel een van mijn favorieten.

Dit is trouwens ook een handige app die ik gebruik. Kan je je stats in zien en bekijken welke races er zijn.

https://play.google.com/s(...)om.gtsport.companion
pi_178171254
Gister een 02:01.683 gereden op Bathurst. 15de tijd van Europa.



Helaas geen races kunnen winnen, ben 4 keer 2de geworden :P
  donderdag 29 maart 2018 @ 17:49:02 #238
384939 ertdop
Fc Groningen
pi_178173871
Lekker! Welke site gebruik je voor die stats?
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:33 schreef Sjemmert het volgende:
Gister een 02:01.683 gereden op Bathurst. 15de tijd van Europa.

[ afbeelding ]

Helaas geen races kunnen winnen, ben 4 keer 2de geworden :P
De wedstrijd is pas afgelopen na het laatste fluitsignaal....
pi_178174334
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 17:49 schreef ertdop het volgende:
Lekker! Welke site gebruik je voor die stats?

[..]

Thanks, die stats kan je hier vinden;
https://www.jasonguernsey.net/gts

Op mobiel werkt het alleen niet echt bij mij.
  donderdag 29 maart 2018 @ 19:55:36 #240
384939 ertdop
Fc Groningen
pi_178176349
Net een spannende race op de ring, met 3 nederlanders😂
De wedstrijd is pas afgelopen na het laatste fluitsignaal....
pi_178181657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:55 schreef ertdop het volgende:
Net een spannende race op de ring, met 3 nederlanders😂
[ afbeelding ]
Nice ! Heb 4 races gereden op Nurburgring GP vandaag. 3 keer 2de geworden en 1 keer 3de. Heb altijd wat moeite om op snelheid te komen hier als ik er een tijd niet gereden heb. In T2 en T4 moet je ver buiten de baan rijden om competitieve tijden te kunnen rijden.

Heb ook even een paar rondjes op Tsukuba gereden maar ik vind dat maar een matig circuit.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 09:36:17 #242
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178187577
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:26 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nice ! Heb 4 races gereden op Nurburgring GP vandaag. 3 keer 2de geworden en 1 keer 3de. Heb altijd wat moeite om op snelheid te komen hier als ik er een tijd niet gereden heb. In T2 en T4 moet je ver buiten de baan rijden om competitieve tijden te kunnen rijden.

Heb ook even een paar rondjes op Tsukuba gereden maar ik vind dat maar een matig circuit.
Hoezo ver buiten de baan? Aan de buitenbocht gewoon over de lijn heen?
Jammer dat dat zo moet. Net als op Interlagos bij bocht 4 volgens mij?

Ik probeer het te vermijden, maar ja... als het nodig is voor een sneller tijd en er geen straf aan hangt helpt dat niet echt.
pi_178197406
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 09:36 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Hoezo ver buiten de baan? Aan de buitenbocht gewoon over de lijn heen?
Jammer dat dat zo moet. Net als op Interlagos bij bocht 4 volgens mij?

Ik probeer het te vermijden, maar ja... als het nodig is voor een sneller tijd en er geen straf aan hangt helpt dat niet echt.
Ja helaas zijn de track limits op sommige plekken wat te soepel imo. T2 en T4 Nurb kun je flink wijd gaan voor je een penalty krijgt. T4 Lago Maggiore hetzelfde verhaal. T4 Interlagos kan het ook maar is wel een risico omdat je makkelijk kan spinnen als je de curb verkeerd raakt. De chicane op Kyoto kun je ook snijden, je kunt zelfs 2 wielen in het gras zetten zolang je 1 of 2 wielen op de curb houdt maar je krijgt wel gelijk 10 seconden als je te ver gaat, 20 als je alle twee de knikken in de chicane te veel snijdt. Dus wel een risico in de race.

Op al deze plekken is er wel een offtrack penalty maar ligt de grens verder dan je zou verwachten. Als er tijd mee te winnen valt zullen de snelste spelers het vinden en gebruiken. Als je de top10 replays erop nakijkt zie je ze het zowat allemaal doen. Dus als je met de top mee wil zul je wel moeten.

Zie hier een top10 rondje van mij op Nurb GP dan zie je wat ik bedoel in T2 en T4.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 15:45:03 #244
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178214132
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 17:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja helaas zijn de track limits op sommige plekken wat te soepel imo. T2 en T4 Nurb kun je flink wijd gaan voor je een penalty krijgt. T4 Lago Maggiore hetzelfde verhaal. T4 Interlagos kan het ook maar is wel een risico omdat je makkelijk kan spinnen als je de curb verkeerd raakt. De chicane op Kyoto kun je ook snijden, je kunt zelfs 2 wielen in het gras zetten zolang je 1 of 2 wielen op de curb houdt maar je krijgt wel gelijk 10 seconden als je te ver gaat, 20 als je alle twee de knikken in de chicane te veel snijdt. Dus wel een risico in de race.

Op al deze plekken is er wel een offtrack penalty maar ligt de grens verder dan je zou verwachten. Als er tijd mee te winnen valt zullen de snelste spelers het vinden en gebruiken. Als je de top10 replays erop nakijkt zie je ze het zowat allemaal doen. Dus als je met de top mee wil zul je wel moeten.

Zie hier een top10 rondje van mij op Nurb GP dan zie je wat ik bedoel in T2 en T4.
Ach ja, zo gaan er in het echt ook heel wat door die bochten.
Maar ik kreeg gisteren in de Landenrace op Interlagos wel een penalty in T4
pi_178259397
Afgelopen 2 weken een paar nieuwe liveries gemaakt, waaronder een serie van 4 LMP2 Toyota's.

Racing Team Nederland heeft afgelopen maand hun nieuwe wagen gelanceerd, uiteraard met de welbekende Jumbo sponsoring. En ook eigenaar/CEO van Jumbo, Frits van Eerd, die zelf mee rijdt in de 24h van LeMans. Na die lancering vroeg ik mijzelf af, hoe zou de auto eruit gezien hebben als niet de CEO van Jumbo, maar de baas van o.a. Spar, AH of Plus met het team deel zou nemen aan de 24h van LeMans (en het WEC) ? Alle wagens zijn te vinden met hashhekjes : #lmp2 en #supermarket










[ Bericht 1% gewijzigd door Meike26 op 02-04-2018 16:46:02 ]
pi_178270516
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 16:34 schreef Meike26 het volgende:
Afgelopen 2 weken een paar nieuwe liveries gemaakt, waaronder een serie van 4 LMP2 Toyota's.

Racing Team Nederland heeft afgelopen maand hun nieuwe wagen gelanceerd, uiteraard met de welbekende Jumbo sponsoring. En ook eigenaar/CEO van Jumbo, Frits van Eerd, die zelf mee rijdt in de 24h van LeMans. Na die lancering vroeg ik mijzelf af, hoe zou de auto eruit gezien hebben als niet de CEO van Jumbo, maar de baas van o.a. Spar, AH of Plus met het team deel zou nemen aan de 24h van LeMans (en het WEC) ? Alle wagens zijn te vinden met hashhekjes : #lmp2 en #supermarket

[ [url=https://s3.amazonaws.com/gt7sp-prod/livery/37/87/95/7350455144948958737_23.jpg
[/quote]
Nice, die spar uitvoering doet me denken aan de castrol livery's.

Edit: Ow zie er ook Castrol op staan :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjemmert op 03-04-2018 06:41:10 ]
  dinsdag 3 april 2018 @ 07:17:37 #247
384939 ertdop
Fc Groningen
pi_178271296
Hele mooie livery's. Ik heb er zelf ook 3 gemaakt. Ben niet zo goed als jij bent hoor.



https://ibb.co/h09Kmc
De wedstrijd is pas afgelopen na het laatste fluitsignaal....
  dinsdag 3 april 2018 @ 07:17:57 #248
384939 ertdop
Fc Groningen
pi_178271298


[ Bericht 100% gewijzigd door ertdop op 03-04-2018 07:19:13 ]
De wedstrijd is pas afgelopen na het laatste fluitsignaal....
  dinsdag 3 april 2018 @ 07:22:01 #249
384939 ertdop
Fc Groningen
pi_178271340
Sorry het ging fout op mijn mobiel....
De wedstrijd is pas afgelopen na het laatste fluitsignaal....
  dinsdag 3 april 2018 @ 08:51:00 #250
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_178272156
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 16:34 schreef Meike26 het volgende:
Afgelopen 2 weken een paar nieuwe liveries gemaakt, waaronder een serie van 4 LMP2 Toyota's.

Racing Team Nederland heeft afgelopen maand hun nieuwe wagen gelanceerd, uiteraard met de welbekende Jumbo sponsoring. En ook eigenaar/CEO van Jumbo, Frits van Eerd, die zelf mee rijdt in de 24h van LeMans. Na die lancering vroeg ik mijzelf af, hoe zou de auto eruit gezien hebben als niet de CEO van Jumbo, maar de baas van o.a. Spar, AH of Plus met het team deel zou nemen aan de 24h van LeMans (en het WEC) ? Alle wagens zijn te vinden met hashhekjes : #lmp2 en #supermarket

Erg tof gedaan :D ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 07:17 schreef ertdop het volgende:
Hele mooie livery's. Ik heb er zelf ook 3 gemaakt. Ben niet zo goed als jij bent hoor.

[ afbeelding ]

https://ibb.co/h09Kmc
Nice, subtiel. Hoeft niet altijd 1 groot stickerfeest te zijn, zeker op sportauto's.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')