abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176239589
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:41 schreef Liftdeur het volgende:

[..]

Ah. Ik toevallig vanmorgen nog even.
Merk dat ik toch wat meer naar F1 2017 trek, vind ik toch vetter.
Die heb ik nooit gedaan, dus geen idee :P
Some things should be simple; even an end has a start
pi_176361421
Ik heb ook getwijfeld tussen GTsport en F1 2017 maar ik vind F1 veel te snel gaan :) dus ik heb GTSport gekocht vorige week. Erg mooie graphics, zeker op mijn 55" 4K tv :D
pi_176368497
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:38 schreef Liftdeur het volgende:
Spelen jullie nog jongens :D?
Afgelopen weekend een paar GT sport races gereden op Bathurst met de Megane. Heel even lag ik 5e, na een slechte start vanaf P3, na 2 rondes naar binnen gegaan met exact 6 rondjes aan brandstof.. Gewonnen 8-)

Daarna de race nogmaals gereden, nu met fuel consumption op 4 (ecomodus) en zonder pitstop nog net gewonnen, maar p2 rijder kwam wel pijnlijk snel dichtbij, hij deed een divebomb in laatste bocht schoot ietsjes rechtdoor en met 2 tienden gewonnen _O-
pi_176388817
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:20 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Afgelopen weekend een paar GT sport races gereden op Bathurst met de Megane. Heel even lag ik 5e, na een slechte start vanaf P3, na 2 rondes naar binnen gegaan met exact 6 rondjes aan brandstof.. Gewonnen 8-)

Daarna de race nogmaals gereden, nu met fuel consumption op 4 (ecomodus) en zonder pitstop nog net gewonnen, maar p2 rijder kwam wel pijnlijk snel dichtbij, hij deed een divebomb in laatste bocht schoot ietsjes rechtdoor en met 2 tienden gewonnen _O-
Erg gaaf inderdaad dat er nu meerdere strategieën mogelijk zijn nu ze banden slijtage en brandstofverbruik verhoogd hebben.

Ik speel ook nog regelmatig en heb iets meer dan 100 races gereden, meestal de daily C race. Heb ondertussen een S-S ranking.
¿
pi_176405764
Daarvoor rijd ik nog iets te weinig en sticker ik de wagens iets te veel.. :@ Twee creaties die wel goed gelukt zijn.. Tom zijn WTCC livery op de Honda NSX GT

38554666452_137b7750d6_h.jpg

En een 'Polskamp' livery, gebaseerd op huiskleuren van een vleesverwerking/transport bedrijf ;

38072753631_ab19ee1e29_h.jpg
33 is al sinds GT5 het nummer waarmee ik online races rijdt, dat dat pubertje in de F1 nu ook met dat nummer rijdt..is gewoon toeval.. :6
pi_176410603
mijn favoriete game :)
pi_176414614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:28 schreef Meike26 het volgende:
Daarvoor rijd ik nog iets te weinig en sticker ik de wagens iets te veel.. :@ Twee creaties die wel goed gelukt zijn.. Tom zijn WTCC livery op de Honda NSX GT

[ afbeelding ]

En een 'Polskamp' livery, gebaseerd op huiskleuren van een vleesverwerking/transport bedrijf ;

[ afbeelding ]
33 is al sinds GT5 het nummer waarmee ik online races rijdt, dat dat pubertje in de F1 nu ook met dat nummer rijdt..is gewoon toeval.. :6
Die zien er nice uit, vooral die DHL livery van Tom ziet er goed uit. Daar heb ik dan weer geen tijd ingestopt. Ik download er meestal eentje van andere :P Ik reed gister in de BMW M6 met de shell livery van Augusto Farfus. Deze:
2015-BMW-M4-DTM-Red-Augusto-Farfus-1024x768.jpg
Bleek na de race de ontwerper van die livery in de lobby te zitten. Hij vond het mooi dat ik zijn livery reed en wenste me er plezier mee. :D :P

Ik merk wel met de races dat ik echt meer brandstof moet sparen. Gister op La Maggiore bijvoorbeeld starte ik als 2e, diegene op pole was de nummer 2 op de leaderboard. Zijn tijd was 7 tienden sneller dan mijn PB en nog 4 tienden sneller dan mijn optimal. Ik wist op voorhand al dat ik vrij kansloos zou zijn dus het plan was hem zo lang mogelijk te volgen in zijn slipstream. Dat lukte tot aan de pitstop maar ik had tot dan in fuel map 1 gereden en hij had duidelijk gespaard, vooral in de laatste sector viel het op. Zijn pitstop was daardoor veel korter en ik verloor de aansluiting na de stop.

Overigens is er nog een mooie site van kudosprime waar je je stats mooi kunt volgen. Zie hier mijn stats: http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=1816117
Om dit voor je eigen profiel te kunnen inzien moet inloggen op www.gran-turismo.com en dan naar je profiel gaan. Dan kopieer je het nummer van uit de url van je gran-turismo.com profiel over mijn nummer in de kudosprime url en dan zou het moeten werken.
¿
pi_176419519
4908945653407712268_0.jpg
Gewoon Kahba man.
pi_176419619
Ik ben nog bezig met en Corvette te beplakken maar die heeft iig "It's a race!!" op zijn kont.
Gewoon Kahba man.
pi_176420073
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:49 schreef YokiKater het volgende:
Ik ben nog bezig met en Corvette te beplakken maar die heeft iig "It's a race!!" op zijn kont.
Toen ik het spel net had, was de Mini VGT één van mijn eerst gewonnen auto's en op GTplanet ontstond al snel het topic van fun-liveries.. Bij het zien van de achterzijde van de Mini kwam ik op een idee.. :')

38035083446_9f9a542b32_h.jpg

Helaas nog geen online race mee gehad, maar ik hoop dat mijn achterligger wel uit zijn concentratie zone gaat.. Rest van de auto ook nog gedaan.. De livery editor is echt puur genieten, echt helemaal aan niets anders denken dan wat stickertjes plakken... GT Yoga !
Met sommige ben ik een paar uur bezig, deze was een uurtje werk. Voorzijde, zijkant bovenkant..

[ Bericht 11% gewijzigd door Meike26 op 10-01-2018 21:10:21 ]
pi_176420280
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Toen ik het spel net had, was de Mini VGT één van mijn eerst gewonnen auto's en op GTplanet ontstond al snel het topic van fun-liveries.. Bij het zien van de achterzijde van de Mini kwam ik op een idee.. :')

[ afbeelding ]

Helaas nog geen online race mee gehad, maar ik hoop dat mijn achterligger wel uit zijn concentratie zone gaat.. :P
:D

"It's a race" wil ik voor zover mogelijk op vrijwel al mijn auto's achterop hebben staan. Om 3 redenen:
- Het is een race (niet zeuren, racen zal je!)
- Gumball 3000 (it's not a race, it's a rally!)
- Epic filmquote:
Gewoon Kahba man.
pi_176420433
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:09 schreef YokiKater het volgende:

[..]

:D

"It's a race" wil ik voor zover mogelijk op vrijwel al mijn auto's achterop hebben staan. Om 3 redenen:
- Het is een race (niet zeuren, racen zal je!)
- Gumball 3000 (it's not a race, it's a rally!)
- Epic filmquote:
Ja sommigen hebben echt een huisstijltje gecreëerd, erg tof om te zien. Zelf werk ik het liefst met gradients en diepte.. Zal van het weekend wel wat andere liveries uploaden en delen.
pi_176420589
Woehoe heb mn eerste auto gekocht! Ferrari F40
pi_176420652
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goede keus.
pi_176420888
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Erg fijne auto.. Tricky, maar goed op te vangen.. Ik heb nog niet gereden met stuurtje, maar de motion control met de controller is ook al genieten met deze wagen. En één van de lekkerst klinkende ^O^
pi_176421390
O gebruiken jullie motion control? Ik gebruik de rechter joystick om te sturen en L2 en R2 voor gas en rem.
pi_176422068
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
O gebruiken jullie motion control? Ik gebruik de rechter joystick om te sturen en L2 en R2 voor gas en rem.
Je moet er even aan wennen, maar het werkt veel lekkerder, kan veel beter doseren/insturen en dus eerder op gas. Ook correcties op overstuur gaan beter. Op Suzuka was ik bijna 2 sec sneller. Enige nadeel is hairpins. Maar dat went ook wel weer.

Nu weer beginnen te oefenen om weer te schakelen met controller.
pi_176422688
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Je moet er even aan wennen, maar het werkt veel lekkerder, kan veel beter doseren/insturen en dus eerder op gas. Ook correcties op overstuur gaan beter. Op Suzuka was ik bijna 2 sec sneller. Enige nadeel is hairpins. Maar dat went ook wel weer.

Nu weer beginnen te oefenen om weer te schakelen met controller.
Je had toch een stuur ?

Edit: laat maar zie het al :P

Via deze site zijn ook nog wat stats te zien trouwens http://www.jasonguernsey.net/gts

Momenteel 5de in Nederland en 150 in de wereld kwa DR :D overigens is er een DR cap van 75k die sommigen al aangetikt hebben.
20180111_005915.png

[ Bericht 8% gewijzigd door Sjemmert op 11-01-2018 01:27:45 ]
¿
pi_176436744
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Je had toch een stuur ?

Edit: laat maar zie het al :P

Via deze site zijn ook nog wat stats te zien trouwens http://www.jasonguernsey.net/gts

Momenteel 5de in Nederland en 150 in de wereld kwa DR :D overigens is er een DR cap van 75k die sommigen al aangetikt hebben.
[ afbeelding ]
Toffe stats.. als ik die van mij ga oproepen, komen er lang niet zulke zcijfers naar voren, dus ik wacht er nog even mee :@
pi_176454727
Ik vind hoe ze die SR doen maar ruk. Mensen rammen mij en ik krijg de strafpunten.
Gewoon Kahba man.
pi_176457720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 18:16 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Toffe stats.. als ik die van mij ga oproepen, komen er lang niet zulke zcijfers naar voren, dus ik wacht er nog even mee :@
Thanks, en ik snap het wel, als je vooral voor de fun speelt zijn die stats natuurlijk minder belangrijk. Maar ik kan iig die kudosprime profiel aanraden. Ook al heb je niet de beste stats is dat wel een mooie manier om voor jezelf te volgen hoe je het aan het doen bent aangezien je je hele history terug kunt kijken.
¿
pi_176458293
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:51 schreef YokiKater het volgende:
Ik vind hoe ze die SR doen maar ruk. Mensen rammen mij en ik krijg de strafpunten.
Als het goed is krijgen beide een SR reductie bij contact en dat blijft toch de beste manier zonder stewards aangezien het vooralsnog zowat technish onmogelijk is voor een programma om op een juiste manier shuld toe te wijzen. iRacing werkt ook op die manier. De factor schuld wordt niet meegerekend, het enigste wat telt is hoevaak je betrokken raakt in incidenten.

1 tip die ik kan geven als je je SR wilt verhogen is zoveel mogelijk de lange races te rijden. In de korte races zijn mensen door de korte duur veelste ongeduldig en willen zo snel mogelijk naar voren voor de race weer voorbij is. Alles wat ook maar enigszins op een gat lijkt wordt benut met een divebomb poging. Ik heb op het hoogste niveau nog korte races meegemaakt waar het hele veld in SR zakte. Sowieso trekken de langere races de wat meer serieuze racers aan in mijn ervaring die gewoon hun kansen afwachten in de wetenschap dat het niet allemaal in 3 of 4 rondjes moet gebeuren.

Ook de keuze in tracks hebben invloed op de races en SR. Ik ontwijk de ovals als de pest en de tokyo tracks zijn ook echte SR killers bijvoorbeeld. Maar ook Interlagos kan gevaarlijk zijn. Door de layout van Interlagos waar een op meerdere plekken een wijde entry in langzame bochten de snelste lijn is zien mensen vaak gaten waar ze eigenlijk niet zijn.
¿
pi_176458380
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als het goed is krijgen beide een SR reductie bij contact en dat blijft toch de beste manier zonder stewards aangezien het vooralsnog zowat technish onmogelijk is voor een programma om op een juiste manier shuld toe te wijzen. iRacing werkt ook op die manier. De factor schuld wordt niet meegerekend, het enigste wat telt is hoevaak je betrokken raakt in incidenten.

1 tip die ik kan geven als je je SR wilt verhogen is zoveel mogelijk de lange races te rijden. In de korte races zijn mensen door de korte duur veelste ongeduldig en willen zo snel mogelijk naar voren voor de race weer voorbij is. Alles wat ook maar enigszins op een gat lijkt wordt benut met een divebomb poging. Ik heb op het hoogste niveau nog korte races meegemaakt waar het hele veld in SR zakte.

Ook de keuze in tracks hebben invloed op de races en SR. Ik ontwijk de ovals als de pest en de tokyo tracks zijn ook echte SR killers bijvoorbeeld. Maar ook Interlagos kan gevaarlijk zijn. Door de layout van Interlagos waar een op meerdere plekken een wijde entry in langzame bochten de snelste lijn is zien mensen vaak gaten waar ze eigenlijk niet zijn.
Mjah, ik was misschien iets te voorbarig want een aantal races later ben ik weer goed gestegen. Ik ben eigenlijk pas van de week echt begonnen met spelen, veel te lang laten liggen. Kan ook een stang van mijn playseat niet vinden.. dus speel met de controller en dan vind ik het weer kut dat je geen eigen setup kan kiezen. Want ik geef gas met X en rem met vierkantje, die waren op de PS3 nog analoog maar nu niet meer. Toch gaat het aardig nu.

Hoop dat ik die stang nog kan vinden of iets kan maken en anders moet ik maar eens kijken naar een nieuwe stoel en misschien wel meteen een nieuw stuurtje.
Gewoon Kahba man.
pi_176458837
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:53 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Mjah, ik was misschien iets te voorbarig want een aantal races later ben ik weer goed gestegen. Ik ben eigenlijk pas van de week echt begonnen met spelen, veel te lang laten liggen. Kan ook een stang van mijn playseat niet vinden.. dus speel met de controller en dan vind ik het weer kut dat je geen eigen setup kan kiezen. Want ik geef gas met X en rem met vierkantje, die waren op de PS3 nog analoog maar nu niet meer. Toch gaat het aardig nu.

Hoop dat ik die stang nog kan vinden of iets kan maken en anders moet ik maar eens kijken naar een nieuwe stoel en misschien wel meteen een nieuw stuurtje.
Met een controller wordt het inderdaad al lastiger om constant te zijn, hoewel ik wel moet zeggen dat ik GT een van de fijnste race games vind om met controller te spelen. Heb je motion controls al eens geprobeerd ? Hoor daar veel goede dingen over hoewel ik zelf met de triggers het makkelijkste vond.

Heb vorige maand 2 weken niet kunnen rijden met mijn stuur omdat de veer in mijn rempedaal was gebroken. Heb toen wel wat online races gedaan met de controller in lobby's en me nog best goed vermaakt zonder me echt druk te hoeven maken om DR of SR. Met de controller gebruikte ik trouwens wel Counter Steer Assist en TC. Maakt het net ff beter te handelen met een controller.
¿
pi_176458870
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sjemmert op 12-01-2018 19:20:48 ]
¿
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')