https://www.facebook.com/GranTurismo/videos/10160177465260048/quote:Gran Turismo Sport – Patch 1.15 will arrive tomorrow with the addition of VR Time Trial challenges, 13 new cars, three GT League Events, a Cherry Blossom Scapes theme and the GT Sport debut of the Tsukuba Circuit!
New Vehicles:
• Aston Martin DB 11
• BMW M3 Sport Evolution
• Eckerts Rod & Custom Mach Forty
• Ford GT 40 Mark I
• Gran Turismo Red Bull X 2014 Junior
• Gran Turismo Red Bull X 2014 Standard
• Honda RAYBRIG CONCEPT-GT (GT500)
• Lexus au TOM’S RC F (GT500)
• Lexus RC F GT3 (Emil Frey Racing)
• Mazda RX-7 GT - X (FC)
• Nissan GT-R Nismo
• Nissan MOTUL AUTECH GT-R (GT500)
• Nissan Skyline GT-R V-Spec (R 33)
New GT League Events:
• Nissan GT-R Cup
• Red Bull X Junior Series
• All Japan GT Car Championships
New Course:
• Tsukuba Circuit
Kan je je auto afstellen of heb je BOP aan staan ?quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:12 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ook altijd bumpercamera. Mijn beste tijd is 7m20sec. In elke bocht is er wel een beetje tijd te winnen, alleen vecht ik nu meer met de auto dan het circuit. Geen idee waar het aan ligt.
Beste nieuws wat ik de gehele maand Maart gehoord heb ! Echt zo'n tof baantje ! Hopelijk hebben ze ook de optie toegevoegd om de 'langere' versie te rijden, ná de Dunlop band zit er een soort van Jokerlap-lus aan de rechterkant, heb deze vaak gereden en maakt de baan nóg leuker dan hij al is. En samen met die E30 word dat een leuke drift challenge !quote:Op woensdag 28 maart 2018 16:05 schreef Cryothic het volgende:
Tsukuba is terug!
[..]
https://www.facebook.com/GranTurismo/videos/10160177465260048/
Wat fuelmaps betreft rijdt ik meestal 1/3 van de race op 3 of 4, de rest op 1. Shortshiften ben ik nog niet handig in. Ik merk dat ik met deze tactiek al wat korter aan het pitten ben dan anderen op de baan. Ook al 2 keer een pitstop uit kunnen sparen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
Ik reed altijd in cockpit view maar ben overgestapt naar bumper toen er fuel consumption werd toegevoegd aan sport mode. Was met cockpit view al beperkt in welke auto's ik reed omdat ik toch minimaal een bruikbare achteruitkijk spiegel eis en veel wagens miste dat. Met de wagens die dat wel hadden kon ik in combinatie met radar en knoppen voor links en rechts kijken goed uit de voeten maar toen er fuel gemanaged moest worden kon ik ook geen radar meer gebruiken en ben ik overgestapt. Hoop al sinds GT5P dat PD een keer een virtuele spiegel toevoegd voor elke view maar ben bang dat het niet gaat gebeuren.
Schakelen heb ik eigenlijk altijd al zelf gedaan. Het heeft zeker veel voordelen. Je hebt gewoon veel meer controle over de auto als je zelf je schakel momenten bepaald. Neem bijvoorbeeld een bocht met een late apex die in zijn 2 genomen moet worden. Je remt af, schakelt terug naar 3 en stuurt in, zodra je verder in wilt sturen om de late apex te maken schakel nog een keer terug naar 2. Door het terugschakelen remt de auto nog iets op de motor waardoor het gewicht naar voren verplaats wordt en nog eens extra op de voorwielen drukt wat je extra grip geeft waardoor je sneller in kunt sturen. Of als er een bocht is waar je vaak last hebt van overstuur bij het uitkomen van de bocht, dan kun je net wat eerder schakelen om dat op te vangen (shortshiften). Wat fuel managen betreft is het ook erg belangrijk, je kunt veel benzine sparen in een race door veel te short shiften, hierdoor zullen je pit stops veel korter duren of kun je zelfs voor een no stop gaan soms zonder al te veel te verliezen zoals je zou doen in fuel map 4-5-6. Ook heb ik het idee dat je door zelf te schakelen beter je eigen snelheid in kan schatten.
Ben er ook niet de beste in, maar sommige zijn zowat specialist geworden in het efficient rijden en dat kan echt veel opleveren. Als een no stop geen optie is voor mij probeer ik de eerste stint wat te sparen voor de stops en dan tank ik meestal genoeg om voluit te gaan tot de finish. Verlies dan wel eens een plek of 2 tegen mensen die beide stints sparen om nog korter te stoppen of gewoon efficienter zijn maar kan die meestal wel terugpakken door vol in de aanval te kunnen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat fuelmaps betreft rijdt ik meestal 1/3 van de race op 3 of 4, de rest op 1. Shortshiften ben ik nog niet handig in. Ik merk dat ik met deze tactiek al wat korter aan het pitten ben dan anderen op de baan. Ook al 2 keer een pitstop uit kunnen sparen.
Ja dat is ook de afweging die je moet maken. Helaas maandag avond totaal uit mijn concentratie geschoten in een 6 lap race op Nordschleife met een mustang (Gr3), na ronde 3 alleen maar tijd verloren en laatste geworden van de 6. Maarja, de top reed ook 20 seconden sneller dan ik (op m'n snelst, dat moment zelfs 40 sec, 6.40'ers tegenover 7.16 gemiddeld in de laatste 3 ronden)quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:57 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ben er ook niet de beste in, maar sommige zijn zowat specialist geworden in het efficient rijden en dat kan echt veel opleveren. Als een no stop geen optie is voor mij probeer ik de eerste stint wat te sparen voor de stops en dan tank ik meestal genoeg om voluit te gaan tot de finish. Verlies dan wel eens een plek of 2 tegen mensen die beide stints sparen om nog korter te stoppen of gewoon efficienter zijn maar kan die meestal wel terugpakken door vol in de aanval te kunnen.
Haha ja dat is balen, dan kunnen 6 ronden lang durenquote:Op woensdag 28 maart 2018 18:07 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja dat is ook de afweging die je moet maken. Helaas maandag avond totaal uit mijn concentratie geschoten in een 6 lap race op Nordschleife met een mustang (Gr3), na ronde 3 alleen maar tijd verloren en laatste geworden van de 6. Maarja, de top reed ook 20 seconden sneller dan ik (op m'n snelst, dat moment zelfs 40 sec, 6.40'ers tegenover 7.16 gemiddeld in de laatste 3 ronden)
Op een baan als Nordschleife is dat ca 0.5 tiende sneller per sectie voor de top, maar het is echt vrij armoedig om dat zo in de race te zien... eenzaam achteraan
quote:Op donderdag 29 maart 2018 15:33 schreef Sjemmert het volgende:
Gister een 02:01.683 gereden op Bathurst. 15de tijd van Europa.
[ afbeelding ]
Helaas geen races kunnen winnen, ben 4 keer 2de geworden
Thanks, die stats kan je hier vinden;quote:Op donderdag 29 maart 2018 17:49 schreef ertdop het volgende:
Lekker! Welke site gebruik je voor die stats?
[..]
Nice ! Heb 4 races gereden op Nurburgring GP vandaag. 3 keer 2de geworden en 1 keer 3de. Heb altijd wat moeite om op snelheid te komen hier als ik er een tijd niet gereden heb. In T2 en T4 moet je ver buiten de baan rijden om competitieve tijden te kunnen rijden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 19:55 schreef ertdop het volgende:
Net een spannende race op de ring, met 3 nederlanders😂
[ afbeelding ]
Hoezo ver buiten de baan? Aan de buitenbocht gewoon over de lijn heen?quote:Op donderdag 29 maart 2018 22:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nice ! Heb 4 races gereden op Nurburgring GP vandaag. 3 keer 2de geworden en 1 keer 3de. Heb altijd wat moeite om op snelheid te komen hier als ik er een tijd niet gereden heb. In T2 en T4 moet je ver buiten de baan rijden om competitieve tijden te kunnen rijden.
Heb ook even een paar rondjes op Tsukuba gereden maar ik vind dat maar een matig circuit.
Ja helaas zijn de track limits op sommige plekken wat te soepel imo. T2 en T4 Nurb kun je flink wijd gaan voor je een penalty krijgt. T4 Lago Maggiore hetzelfde verhaal. T4 Interlagos kan het ook maar is wel een risico omdat je makkelijk kan spinnen als je de curb verkeerd raakt. De chicane op Kyoto kun je ook snijden, je kunt zelfs 2 wielen in het gras zetten zolang je 1 of 2 wielen op de curb houdt maar je krijgt wel gelijk 10 seconden als je te ver gaat, 20 als je alle twee de knikken in de chicane te veel snijdt. Dus wel een risico in de race.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:36 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Hoezo ver buiten de baan? Aan de buitenbocht gewoon over de lijn heen?
Jammer dat dat zo moet. Net als op Interlagos bij bocht 4 volgens mij?
Ik probeer het te vermijden, maar ja... als het nodig is voor een sneller tijd en er geen straf aan hangt helpt dat niet echt.
Ach ja, zo gaan er in het echt ook heel wat door die bochten.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 17:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja helaas zijn de track limits op sommige plekken wat te soepel imo. T2 en T4 Nurb kun je flink wijd gaan voor je een penalty krijgt. T4 Lago Maggiore hetzelfde verhaal. T4 Interlagos kan het ook maar is wel een risico omdat je makkelijk kan spinnen als je de curb verkeerd raakt. De chicane op Kyoto kun je ook snijden, je kunt zelfs 2 wielen in het gras zetten zolang je 1 of 2 wielen op de curb houdt maar je krijgt wel gelijk 10 seconden als je te ver gaat, 20 als je alle twee de knikken in de chicane te veel snijdt. Dus wel een risico in de race.
Op al deze plekken is er wel een offtrack penalty maar ligt de grens verder dan je zou verwachten. Als er tijd mee te winnen valt zullen de snelste spelers het vinden en gebruiken. Als je de top10 replays erop nakijkt zie je ze het zowat allemaal doen. Dus als je met de top mee wil zul je wel moeten.
Zie hier een top10 rondje van mij op Nurb GP dan zie je wat ik bedoel in T2 en T4.
[/quote]quote:Op maandag 2 april 2018 16:34 schreef Meike26 het volgende:
Afgelopen 2 weken een paar nieuwe liveries gemaakt, waaronder een serie van 4 LMP2 Toyota's.
Racing Team Nederland heeft afgelopen maand hun nieuwe wagen gelanceerd, uiteraard met de welbekende Jumbo sponsoring. En ook eigenaar/CEO van Jumbo, Frits van Eerd, die zelf mee rijdt in de 24h van LeMans. Na die lancering vroeg ik mijzelf af, hoe zou de auto eruit gezien hebben als niet de CEO van Jumbo, maar de baas van o.a. Spar, AH of Plus met het team deel zou nemen aan de 24h van LeMans (en het WEC) ? Alle wagens zijn te vinden met hashhekjes : #lmp2 en #supermarket
[ [url=https://s3.amazonaws.com/gt7sp-prod/livery/37/87/95/7350455144948958737_23.jpg
Erg tof gedaanquote:Op maandag 2 april 2018 16:34 schreef Meike26 het volgende:
Afgelopen 2 weken een paar nieuwe liveries gemaakt, waaronder een serie van 4 LMP2 Toyota's.
Racing Team Nederland heeft afgelopen maand hun nieuwe wagen gelanceerd, uiteraard met de welbekende Jumbo sponsoring. En ook eigenaar/CEO van Jumbo, Frits van Eerd, die zelf mee rijdt in de 24h van LeMans. Na die lancering vroeg ik mijzelf af, hoe zou de auto eruit gezien hebben als niet de CEO van Jumbo, maar de baas van o.a. Spar, AH of Plus met het team deel zou nemen aan de 24h van LeMans (en het WEC) ? Alle wagens zijn te vinden met hashhekjes : #lmp2 en #supermarket
Nice, subtiel. Hoeft niet altijd 1 groot stickerfeest te zijn, zeker op sportauto's.quote:Op dinsdag 3 april 2018 07:17 schreef ertdop het volgende:
Hele mooie livery's. Ik heb er zelf ook 3 gemaakt. Ben niet zo goed als jij bent hoor.
[ afbeelding ]
https://ibb.co/h09Kmc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |