abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:53:23 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174782527
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, bewindvoering gaat wel wat verder dan dat. Er zijn nogal wat praktische bezwaren:

1) Bewindvoering loopt niet altijd even soepel. De lijst met bewindvoerders die er een zooitje van maken is eindeloos. En uiteindelijk treft dat maar 1 iemand, en dat is degene die onder bewind staat.
2) Ik denk niet veel te negatief over mensen; voor relatief veel mensen is de mate van zelfredzaamheid die tegenwoordig wordt verwacht erg hoog, zo niet te hoog. In de laatste gevallen is een mentor een prima optie, maar niet als uitgangspunt. Voor de mensen die daar moeite mee hebben, die leer je niet hoe daar wel mee om te gaan door tegen ze te zeggen: "je hebt een uitkering, dus je bent nu niet meer bekwaam om zelf met geldzaken om te gaan".
3) Als je stelt dat het verschil niet zo groot is is het ook onzinnig om werklozen maar in de bewindvoering te gooien.

Los daarvan ga je gemakshalve maar voorbij aan de principiële discussie die daaraan vooraf gaat; het recht op zelfbeschikking staat wat mij betreft hoger op de lijst dan 'het wel zo makkelijk vinden als werklozen gewoon onder bewind worden gezet, dan kunnen ze ook geen schulden meer maken'. Je hebt het niet over dieren of kleine kinderen maar over mensen die zelfbeschikkingsrecht hebben. En daarbij hoort ook dat je in staat moet kunnen zijn om schulden te maken.
Het gaat hier om zaken die anders toch wel van je rekening worden afgeschreven via een automatische incasso. De persoon in kwestie krijgt gewoon nog genoeg aanvulling om van te leven, maar die aanvulling kan je wel gelijk maken voor iedereen. Mensen die dus amper vaste lasten hebben, zullen lastiger als een koning kunnen leven en je stimuleert mensen om te gaan werken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174782536
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat hier om zaken die anders toch wel van je rekening worden afgeschreven via een automatische incasso. De persoon in kwestie krijgt gewoon nog genoeg aanvulling om van te leven, maar die aanvulling kan je wel gelijk maken voor iedereen. Mensen die dus amper vaste lasten hebben, zullen lastiger als een koning kunnen leven en je stimuleert mensen om te gaan werken.
Anders negeer je gewoon meer dan de helft van m'n reactie. Wel zo makkelijk.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:54:50 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174782548
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Anders negeer je gewoon meer dan de helft van m'n reactie. Wel zo makkelijk.
Vingers in je oren en la la la roepen.

Wie zou er eigenlijk gaan bepalen hoeveel geld je als werkloze waar aan mag uitgeven?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174782603
Voor mensen die dusdanig overtuigd zijn van de incompetentie van onze overheid dat er een heus zakenkabinet moet komen om orde op zaken te stellen vind ik de hoeveelheid werk die alsnog bij de overheid neergelegd gaat worden echt opvallend.

Wat een klus man, voor iedereen het geld gaan overmaken naar de plekken waar het heen moet in plaats van het gewoon lump sum te berekenen en uit te keren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174782632
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vingers in je oren en la la la roepen.
Ik snap oprecht niet hoe je dat zelf coherent vindt klinken.

- Hey, misschien is het wel een goed idee om werklozen maar de bewindvoering in te knikkeren.
Nou ja, dat lijkt me om die reden niet zo'n goed idee.
- Ja, maar het is anders toch net als met automatische incasso en je denkt te negatief.
Niet echt, want die en die en die reden lijken me best wel wat zwaarwegende praktische bezwaren.
- Ja, maar het gaat om zaken die toch anders wel van je rekening worden afgeschreven met automatische incasso.

Het kan aan mij liggen hoor, maar zit Nattekat niet gewoon in een andere taal te lullen?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:02:47 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174782659
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik snap oprecht niet hoe je dat zelf coherent vindt klinken.

- Hey, misschien is het wel een goed idee om werklozen maar de bewindvoering in te knikkeren.
Nou ja, dat lijkt me om die reden niet zo'n goed idee.
- Ja, maar het is anders toch net als met automatische incasso en je denkt te negatief.
Niet echt, want die en die en die reden lijken me best wel wat zwaarwegende praktische bezwaren.
- Ja, maar het gaat om zaken die toch anders wel van je rekening worden afgeschreven met automatische incasso.

Het kan aan mij liggen hoor, maar zit Nattekat niet gewoon in een andere taal te lullen?
Dat mensen wel over iedere scheet naar de stembus moeten kunnen, maar niet vrij over hun geld mogen beschikken vind ik ook wel een aardig curiosum.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174782674
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat mensen wel over iedere scheet naar de stembus moeten kunnen, maar niet vrij over hun geld mogen beschikken vind ik ook wel een aardig curiosum.
Basisinkomen genot. Gaat er komen, vraag is wanneer.
pi_174782691
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Basisinkomen genot. Gaat er komen, vraag is wanneer.
Als het daar daadwerkelijk van komt krijg ik zo waar weer een beetje vertrouwen in een pragmatische overheid.
pi_174782721
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als het daar daadwerkelijk van komt krijg ik zo waar weer een beetje vertrouwen in een pragmatische overheid.
Gaat er op zeker komen alleen dat kan nog jaren duren. De overheid kan niet 2-3 miljoen mensen thuis laten zitten wegens automatisering etc. Je kan die mensen niet zonder geld zetten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:06:20 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174782729
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:58 schreef Ludachrist het volgende:
Voor mensen die dusdanig overtuigd zijn van de incompetentie van onze overheid dat er een heus zakenkabinet moet komen om orde op zaken te stellen vind ik de hoeveelheid werk die alsnog bij de overheid neergelegd gaat worden echt opvallend.

Wat een klus man, voor iedereen het geld gaan overmaken naar de plekken waar het heen moet in plaats van het gewoon lump sum te berekenen en uit te keren.
Momenteel gebeurt hetzelfde in de vorm van huur- en zorgtoeslag. Het liefst zie ik ook gewoon een basisloon, maar als je de mensen zelf ertussenuit kan halen, scheelt het al een hoop. Hun vaste lasten dalen, dus dat is ook mooi meegenomen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174782759
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gaat er op zeker komen alleen dat kan nog jaren duren. De overheid kan niet 2-3 miljoen mensen thuis laten zitten wegens automatisering etc. Je kan die mensen niet zonder geld zetten.
Ja, dat het onvermijdbaar is lijkt me evident. Maar als dat nu ook nog een beetje snel gebeurt laat de overheid blijken dat het de pragmatische houding waar het in het verleden bekend om stond toch niet helemaal heeft laten varen.
pi_174782767
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Momenteel gebeurt hetzelfde in de vorm van huur- en zorgtoeslag. Het liefst zie ik ook gewoon een basisloon, maar als je de mensen zelf ertussenuit kan halen, scheelt het al een hoop. Hun vaste lasten dalen, dus dat is ook mooi meegenomen.
Een van de redenen waarom het geld rondgepompt blijft is de ambtenaren die ertussen zitten (vriendjes van VVD en co). Die willen niet dat die 12.500 mensen zonder baan komen te zitten.

UWV ook zo'n walgelijke instantie waar het merendeel voor Jan Lul rondloopt. Bij UWV Breda lopen gewoon 6 afgekeurde beveiligers, voor wat? :')
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:08:06 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174782768
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gaat er op zeker komen alleen dat kan nog jaren duren. De overheid kan niet 2-3 miljoen mensen thuis laten zitten wegens automatisering etc. Je kan die mensen niet zonder geld zetten.
Hé, dat heb ik eerder gehoord. Volgens mij in 1780 toen de stoommachine werd uitgevonden. En weer in 1910 toen Henry Ford de lopende band ontwikkelde. En alweer in 1990 toen de kantoren volstroomden met pc's.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174782782
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Momenteel gebeurt hetzelfde in de vorm van huur- en zorgtoeslag. Het liefst zie ik ook gewoon een basisloon, maar als je de mensen zelf ertussenuit kan halen, scheelt het al een hoop. Hun vaste lasten dalen, dus dat is ook mooi meegenomen.
Je zet er juist meer mensen tussen. Maar goed, kennelijk is inhoudelijk op je reageren zinloos aangezien je meer dan de helft gewoon negeert en je je vingers in je oren stopt.
pi_174782811
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hé, dat heb ik eerder gehoord. Volgens mij in 1780 toen de stoommachine werd uitgevonden. En weer in 1910 toen Henry Ford de lopende band ontwikkelde. En alweer in 1990 toen de kantoren volstroomden met pc's.
Ik hoorde dat toen anders niet ;) Wel was toen de vraag hoe de wereld er over 25 jaar uit zou zien. Wat wil je mensen laten doen als hun werk gerobotiseerd word? Je kan niet in het oneindige omscholen etc.
pi_174782838
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Een van de redenen waarom het geld rondgepompt blijft is de ambtenaren die ertussen zitten (vriendjes van VVD en co). Die willen niet dat die 12.500 mensen zonder baan komen te zitten.
Mwah, dat vind ik wat te makkelijk. Het is meer dat een belachelijk groot deel van de bevolking de illusie heeft dat iemand die werkloos is wel gewoon wat terug moet doen voor de samenleving en de afgunstige burger wil wel zien dat er vaart achter wordt gezet en dat de werkloze buurman wekelijks verplicht allemaal zinloze nummertjes op moet voeren. Dat doet hem/haar dan stiekem wel weer goed.

De VVD is niet voor niets zo groot geworden; die spelen heel goed in op die sentimenten.
pi_174782856
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, dat vind ik wat te makkelijk. Het is meer dat een belachelijk groot deel van de bevolking de illusie heeft dat iemand die werkloos is wel gewoon wat terug moet doen voor de samenleving en de afgunstige burger wil wel zien dat er vaart achter wordt gezet en dat de werkloze buurman wekelijks verplicht allemaal zinloze nummertjes op moet voeren. Dat doet hem/haar dan stiekem wel weer goed.

De VVD is niet voor niets zo groot geworden; die spelen heel goed in op die sentimenten.
Nederlanders zijn vaak afgunstig ja dat klopt. Heb ook een hekel aan 99% van de mensen hier hoor. Wanstaltige burgers hebben wij.
pi_174782910
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nederlanders zijn vaak afgunstig ja dat klopt. Heb ook een hekel aan 99% van de mensen hier hoor. Wanstaltige burgers hebben wij.
Ik denk dat er ook een groot gedeelte onwetendheid bij zit en men ergens oprecht denkt dat het voor iedereen goed is als er een verplichte tegenprestatie wordt geëist. Dat het in werkelijkheid alleen maar voor schade voor de samenleving (want ontzettend hoge kostenposten en mensen die ontevreden raken en wantrouwender worden) en de werkloze als individu er ook alleen maar op achteruit gaat, daar heb ik politici vooralsnog niet over gehoord.
pi_174782920
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook een groot gedeelte onwetendheid bij zit en men ergens oprecht denkt dat het voor iedereen goed is als er een verplichte tegenprestatie wordt geëist. Dat het in werkelijkheid alleen maar voor schade voor de samenleving (want ontzettend hoge kostenposten en mensen die ontevreden raken en wantrouwender worden) en de werkloze als individu er ook alleen maar op achteruit gaat, daar heb ik politici vooralsnog niet over gehoord.
Je moet eens een dure auto kopen. Kijk de wijk waar je woont eens wanstaltig kijken om te kotsen. Amerikaan zegt; Nice job well done! Hope you can buy another one!
pi_174783236
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
Dat mensen wel over iedere scheet naar de stembus moeten kunnen, maar niet vrij over hun geld mogen beschikken vind ik ook wel een aardig curiosum.
Kijk, en .daar komt de aap uit de mouw.
Het is niet "hun" geld :D
Dat krijgen ze van de staat om te voorzien in hun levensonderhoud.
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:04 schreef Xa1pt het volgende:
Als het daar daadwerkelijk van komt krijg ik zo waar weer een beetje vertrouwen in een pragmatische overheid.
En ik weer minder vertrouwen in de overheid :(
pi_174783302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kijk, en .daar komt de aap uit de mouw.
Het is niet "hun" geld :D
Dat krijgen ze van de staat om te voorzien in hun levensonderhoud.

[..]

En ik weer minder vertrouwen in de overheid :(
Basisinkomen is de enige oplossing tegen de tijd dat er te weinig werk is voor iedereen (kan nog wel 30 jaar duren tho). Je kan mensen niet zonder geld zetten. Uitkeringen vervangen door basisinkomen, scheelt hoop bureaucratie ook.
pi_174783324
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kijk, en .daar komt de aap uit de mouw.
Het is niet "hun" geld :D
Dat krijgen ze van de staat om te voorzien in hun levensonderhoud.
Als jij een cadeautje geeft, kom je dat een half jaar later dan ook weer opeisen?

Dat geld krijgen ze, dat is gewoon besloten en dat maakt het hun geld. Mijn salaris is immers ook mijn geld, niet dat van mijn baas.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174783341
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:33 schreef Poepz0r het volgende:
Basisinkomen is de enige oplossing tegen de tijd dat er te weinig werk is voor iedereen (kan nog wel 30 jaar duren tho). Je kan mensen niet zonder geld zetten. Uitkeringen vervangen door basisinkomen, scheelt hoop bureaucratie ook.
Te weinig werk voor iedereen en dus geven we die maar een basisinkomen ?
Hoe wil je dat financieren ?
De werkenden maar weer voor op laten draaien zeker ?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:38:50 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174783405
Basisinkomen is een hartstikke leuk idee, als je tenminste even negeert dat het een financiële Emmentaler is en je een onoplosbaar probleem hebt aan de grens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174783452
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Te weinig werk voor iedereen en dus geven we die maar een basisinkomen ?
Hoe wil je dat financieren ?
De werkenden maar weer voor op laten draaien zeker ?
De theorie is dat er dusdanig veel geautomatiseerd wordt dat er niet zo heel veel werkenden overblijven.

Je financiert het wel door middel van belastingen, maar dan meer op de winst/productie van bedrijven in plaats van op salaris.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')