abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 oktober 2017 @ 09:28:12 #1
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_174665259
Ik ben gewoon benieuwd of dit een beetje herkenbaar is voor andere mensen. Sinds februari hebben wij binnen ons team een nieuwe leidinggevende. Ik kan niet goed met hem opschieten, zijn manier van leidinggeven past niet met de persoon die ik ben. Het komt altijd van 2 kanten natuurlijk, maar ik heb dit nog nooit eerder gehad. Ik kan altijd wel met iedereen opschieten maar met deze leidinggevende kan ik niet goed door 1 deur. We begrijpen elkaar gewoon niet goed.

Ik heb nu 2 aanvaringen met hem gehad, dat vindt hij erg veel, maar ik vind het reuze meevallen, in 8 maanden 2x een aanvaring met iemand met wie het niet botert. Ik heb het idee dat hij een dubbele agenda heeft. In het laatste gesprek begon hij er ineens over of we überhaupt nog met elkaar door moesten gaan. Dat kwam uit de lucht vallen want er is mij nooit feedback gegeven over eventuele verbeterpunten. Dus hoe moet ik mij dan verbeteren als niemand mij bewust maakt van mijn gedrag? Sterker nog, ik vraag om feedback aan collega's, die zeggen dat ze hartstikke tevreden zijn met mij als collega. En dan hoor ik van mijn leidinggevende dat er toch kritiek is van diezelfde mensen. Er heerst binnen het team nu een cultuur waarin je enkel wordt afgestraft op je fouten, en waar geen ruimte is voor een compliment. Ik heb dit aangegeven, en dan wordt er over gesproken maar 2 dagen later is alles weer zoals het daarvoor was. Heb bij de leidinggevende ook aangegeven dat ik vindt dat hij een hele onpersoonlijke aanpak heeft en dat het daarom niet klikt tussen ons.

Het is niet dat ik met tegenzin naar mijn werk ga, want ik heb leuke collega's. Maar als ik zijn auto op de parkeerplaats zie staan, dan heb ik toch zeker wel minder zin in mijn werkdag. Volgende maand verloopt mijn contract, als het niet wordt verlengd dan vind ik dat helemaal prima. Ik verwacht echter wel dat m'n contract wordt verlengd, want puur kijkend naar mijn commerciële prestaties doe ik het prima. En daar wordt veel waarde aan gehecht binnen het bedrijf.

Wie heeft hier ook ervaring mee?
pi_174665520
Ik had vroeger en bijbaantje bij de Jumbo (14 jaar) waar m'n moeder een hoge pief was, dus kende de mensen goed en vooral filiaalmanagers. Ze gaven me meer onzin klusjes die wel te doen waren voor een 14 jarige. Toen kwam er ineens een leidinggevende, die dat niet niet leuk vond schijnbaar. Ze liet me dweilen, vakken vullen etc. en gaf me kut tijden zodat ik niet kon komen vanwege school. :')
Later zei ze dat ik m'n 'plicht' niet goed deed blablabla en zou ze erover hebben om mijn contract niet te verlengen. Ik bleef ook altijd aardig tegen haar wat ze ook niet kon hebben. Maar oke dit was maar een bijbaantje en het boeide me vrij weinig.

Is er nog iemand boven deze leidinggevende? Of eventueel naar HR gaan?
Als meer collega's niet ervaren misschien samen / met meer gaan?

Succes iig.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 09:47:23 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_174665564
Gezien zijn opmerking over de vraag "of jullie überhaupt nog wel met elkaar door moeten gaan", zou ik er niet te hard van uit gaan dat je contract wordt verlengd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:01:15 #4
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_174665815
quote:
99s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 09:44 schreef 2682000 het volgende:
Ik had vroeger en bijbaantje bij de Jumbo (14 jaar) waar m'n moeder een hoge pief was, dus kende de mensen goed en vooral filiaalmanagers. Ze gaven me meer onzin klusjes die wel te doen waren voor een 14 jarige. Toen kwam er ineens een leidinggevende, die dat niet niet leuk vond schijnbaar. Ze liet me dweilen, vakken vullen etc. en gaf me kut tijden zodat ik niet kon komen vanwege school. :')
Later zei ze dat ik m'n 'plicht' niet goed deed blablabla en zou ze erover hebben om mijn contract niet te verlengen. Ik bleef ook altijd aardig tegen haar wat ze ook niet kon hebben. Maar oke dit was maar een bijbaantje en het boeide me vrij weinig.

Is er nog iemand boven deze leidinggevende? Of eventueel naar HR gaan?
Als meer collega's niet ervaren misschien samen / met meer gaan?

Succes iig.
Tsja.... daar zat hij ook een beetje dom mee te dreigen. Dat hij me eventueel in uren terug kon zetten en mij de WC's kon laten schoonmaken. En dat als ik het dan niet zou doen, je wordt ontslagen vanwege werkweigering. Dat interesseerde hem 'allemaal geen reet'. Nou ben ik niet echt onder de indruk van dat soort gelul, als hij zo wil doen kan hij beter terug in de supermarkt gaan werken denk ik dan. Ik ben niet de enige collega die het zo ervaart, er zit nog wel een manager boven maar die is hier bijna nooit dus heeft geen idee wat er zich op de werkvloer allemaal afspeelt.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 09:47 schreef Tinkepink het volgende:
Gezien zijn opmerking over de vraag "of jullie überhaupt nog wel met elkaar door moeten gaan", zou ik er niet te hard van uit gaan dat je contract wordt verlengd.
Echt geen idee, ik zie tegenstrijdige signalen. Maarja ik zie het wel, het maakt mij niet echt veel uit als het zo loopt.
pi_174671947
Ik zou dit soort topics niet onder je eigen naam plaatsen :{
Of TS probeert met een kloon-account een gehate collega weg te werken :o
pi_174675800
Ach ja gewoon altijd proberen kosten wat het kost vrienden te blijven met je baas/leidinggevenden ook al mag je hem niet en is hij of zij gewoon onredelijk. Je hebt er alleen maar jezelf mee.
pi_174687568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:01 schreef Thijskoman het volgende:
Tsja.... daar zat hij ook een beetje dom mee te dreigen. Dat hij me eventueel in uren terug kon zetten en mij de WC's kon laten schoonmaken. En dat als ik het dan niet zou doen, je wordt ontslagen vanwege werkweigering. Dat interesseerde hem 'allemaal geen reet'. Nou ben ik niet echt onder de indruk van dat soort gelul, als hij zo wil doen kan hij beter terug in de supermarkt gaan werken denk ik dan. Ik ben niet de enige collega die het zo ervaart, er zit nog wel een manager boven maar die is hier bijna nooit dus heeft geen idee wat er zich op de werkvloer allemaal afspeelt.
Da's wel ineens een hele vreemde wending, mag hopen dat je wel een functieomschrijving hebt waar instaat dat wc's poetsen niet tot je taken behoort.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:19:15 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_174687599
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:01 schreef Thijskoman het volgende:

[..]

Tsja.... daar zat hij ook een beetje dom mee te dreigen. Dat hij me eventueel in uren terug kon zetten en mij de WC's kon laten schoonmaken. En dat als ik het dan niet zou doen, je wordt ontslagen vanwege werkweigering. Dat interesseerde hem 'allemaal geen reet'. Nou ben ik niet echt onder de indruk van dat soort gelul, als hij zo wil doen kan hij beter terug in de supermarkt gaan werken denk ik dan. Ik ben niet de enige collega die het zo ervaart, er zit nog wel een manager boven maar die is hier bijna nooit dus heeft geen idee wat er zich op de werkvloer allemaal afspeelt.

[..]

Echt geen idee, ik zie tegenstrijdige signalen. Maarja ik zie het wel, het maakt mij niet echt veel uit als het zo loopt.
Welk signaal in je voordeel zie je dan?
Hij vraagt zich hardop af of de wegen zich niet beter kunnen scheiden, hij dreigt met het terugzetten in uren, hij dreigt met het laten schoonmaken van wc’s. Welk signaal is het positieve signaal?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:14:09 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_174689530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:01 schreef Thijskoman het volgende:

[..]

Tsja.... daar zat hij ook een beetje dom mee te dreigen. Dat hij me eventueel in uren terug kon zetten en mij de WC's kon laten schoonmaken. En dat als ik het dan niet zou doen, je wordt ontslagen vanwege werkweigering. Dat interesseerde hem 'allemaal geen reet'. Nou ben ik niet echt onder de indruk van dat soort gelul, als hij zo wil doen kan hij beter terug in de supermarkt gaan werken denk ik dan. Ik ben niet de enige collega die het zo ervaart, er zit nog wel een manager boven maar die is hier bijna nooit dus heeft geen idee wat er zich op de werkvloer allemaal afspeelt.

[..]

Echt geen idee, ik zie tegenstrijdige signalen. Maarja ik zie het wel, het maakt mij niet echt veel uit als het zo loopt.
Toch zou ik die 'hogere' leidinggevende er rap bij betrekken. Dit is al aardig uit de hand gelopen, maar wordt alleen maar erger.
De beste man/vrouw heeft vast wel een telefoon.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:31:18 #10
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_174697401
Wanneer loopt je tijdelijke contract af? Er zijn regels dat je werkgever je op tijd moet laten weten dat het niet verlengt wordt.

Verder, ik heb in hetzelfde schuitje gezeten dat ik niet goed overweg kon met een nieuwe manager. Ik heb toen gekozen om nieuwe baan te zoeken en weg te gaan.
  maandag 11 december 2017 @ 22:08:02 #11
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_175658978
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Welk signaal in je voordeel zie je dan?
Hij vraagt zich hardop af of de wegen zich niet beter kunnen scheiden, hij dreigt met het terugzetten in uren, hij dreigt met het laten schoonmaken van wc’s. Welk signaal is het positieve signaal?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:14 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Toch zou ik die 'hogere' leidinggevende er rap bij betrekken. Dit is al aardig uit de hand gelopen, maar wordt alleen maar erger.
De beste man/vrouw heeft vast wel een telefoon.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:31 schreef tuurke77 het volgende:
Wanneer loopt je tijdelijke contract af? Er zijn regels dat je werkgever je op tijd moet laten weten dat het niet verlengt wordt.

Verder, ik heb in hetzelfde schuitje gezeten dat ik niet goed overweg kon met een nieuwe manager. Ik heb toen gekozen om nieuwe baan te zoeken en weg te gaan.
Nou kleine update, ik heb een nieuwe baan gevonden! Uiteindelijk een open gesprek gehad met mijn leidinggevende en sindsdien was het contact een stuk beter. Maar ik wilde sowieso al wat anders gaan zoeken en dat is nu gelukt. M'n manager gunde het mij van harte en feliciteerde me met m'n nieuwe baan. Maar ik was echt heel erg blij dat ik mijn ontslag kon indienen.
  Redactie Frontpage maandag 11 december 2017 @ 22:12:47 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_175659165
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:08 schreef Thijskoman het volgende:

[..]


[..]


[..]

Nou kleine update, ik heb een nieuwe baan gevonden! Uiteindelijk een open gesprek gehad met mijn leidinggevende en sindsdien was het contact een stuk beter. Maar ik wilde sowieso al wat anders gaan zoeken en dat is nu gelukt. M'n manager gunde het mij van harte en feliciteerde me met m'n nieuwe baan. Maar ik was echt heel erg blij dat ik mijn ontslag kon indienen.
goedzo
Had je die andere baan al voordat je open kaart met je huidige leidinggevende ging spelen? Als je niets te verliezen hebt kun je vaak heel assertief overkomen :)

Succes met je nieuwe baan en bedankt dat je dit topic update
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 11 december 2017 @ 22:35:34 #13
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_175659974
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:12 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

goedzo
Had je die andere baan al voordat je open kaart met je huidige leidinggevende ging spelen? Als je niets te verliezen hebt kun je vaak heel assertief overkomen :)

Succes met je nieuwe baan en bedankt dat je dit topic update
Die baan had ik daarvoor idd. Ik merk zelf ook dat ik een stuk assertiever over kom. Nu ik uitzicht heb op iets anders maakt het me allemaal een stuk minder uit en dat werkt.
pi_175660511
Zo'n topic onder je volledige naam posten? Handig
pi_175660803
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:57 schreef bamibij het volgende:
Zo'n topic onder je volledige naam posten? Handig
Volgens mij is het een woordspeling op IJscoman en niet echt zijn naam :@
  maandag 11 december 2017 @ 23:22:09 #16
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_175661137
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:09 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Volgens mij is het een woordspeling op IJscoman en niet echt zijn naam :@
Dat klopt helemaal haha
pi_175665616
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:08 schreef Thijskoman het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nou kleine update, ik heb een nieuwe baan gevonden! Uiteindelijk een open gesprek gehad met mijn leidinggevende en sindsdien was het contact een stuk beter. Maar ik wilde sowieso al wat anders gaan zoeken en dat is nu gelukt. M'n manager gunde het mij van harte en feliciteerde me met m'n nieuwe baan. Maar ik was echt heel erg blij dat ik mijn ontslag kon indienen.
Gefeliciteerd.

Natuurlijk gaat hij niet vervelend doen. Hij is blij dat je weggaat en als ie nu nog vervelend doet loopt hij alleen maar kans op het matje geroepen te worden terwijl zijn doel al is bereikt.

Niemand is helemaal fout of goed. Ook die chef zal wel leuke kanten hebben maar zo komt ie niet over.

Veel succes met je nieuwe baan, je stapt in met wat meer ervaring in ieder geval.
pi_175697275
Tja dat is de maatschappij van tegenwoordig.
Onze kinderen worden gedurende hun hele jeugd overladen met complimentjes en prijzen, ben je de laatste maakt niet uit, ook daar hebben we een troostprijs voor.
En dan komt het echte leven, waar geen troostprijzen en complimentjes zijn voor mensen die niet mee kunnen komen en dan heeft de ander het gedaan.

Alsof het die leidinggevende het een zak kan schelen of je hem wel of niet mag, als je je werk maar doet zoals het hoort.
  woensdag 13 december 2017 @ 19:51:26 #19
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_175702573
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:51 schreef klipper het volgende:
Tja dat is de maatschappij van tegenwoordig.
Onze kinderen worden gedurende hun hele jeugd overladen met complimentjes en prijzen, ben je de laatste maakt niet uit, ook daar hebben we een troostprijs voor.
En dan komt het echte leven, waar geen troostprijzen en complimentjes zijn voor mensen die niet mee kunnen komen en dan heeft de ander het gedaan.

Alsof het die leidinggevende het een zak kan schelen of je hem wel of niet mag, als je je werk maar doet zoals het hoort.
Was de wereld maar zo simpel. Overal spelen agenda's en politieke spelletjes mee. Diegene die het hards slijmt en likt bij de baas krijgt de promotie, niet diegene die het hards werkt en het het best doet. Leidinggevende kan wel degelijk schelen of je hem mag, zijn ego wilt ook gestreeld worden. Managers zijn gevoelig voor slijmen omdat ze heel vaak zelf op die manier ook manager zijn geworden. Daarom staan veel managers ook niet open voor kritiek omdat ze graag opgehemeld willen worden.

http://www.managersonline(...)thische-trekjes.html
https://ondernemer.adburdias.nl/narcist-als-leider.htm
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 13 december 2017 @ 20:05:11 #20
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_175703099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:51 schreef klipper het volgende:
Tja dat is de maatschappij van tegenwoordig.
Onze kinderen worden gedurende hun hele jeugd overladen met complimentjes en prijzen, ben je de laatste maakt niet uit, ook daar hebben we een troostprijs voor.
En dan komt het echte leven, waar geen troostprijzen en complimentjes zijn voor mensen die niet mee kunnen komen en dan heeft de ander het gedaan.

Alsof het die leidinggevende het een zak kan schelen of je hem wel of niet mag, als je je werk maar doet zoals het hoort.
Als je dan echt zo goed op de hoogte bent van hoe de maatschappij werkt, dan weet je toch ook wel dat het allemaal om vriendjespolitiek draait. Als jij een goeie band hebt met je leidinggevende heb je meer kans op promotie, een vaste aanstelling etc. Het scheelt die leidinggevende wel degelijk een zak of je hem wel of niet mag.
pi_175709002
Begin maar vast met solliciteren, dat contract gaat niet verlengd worden.
pi_175714899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:51 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Was de wereld maar zo simpel. Overal spelen agenda's en politieke spelletjes mee. Diegene die het hards slijmt en likt bij de baas krijgt de promotie, niet diegene die het hards werkt en het het best doet. Leidinggevende kan wel degelijk schelen of je hem mag, zijn ego wilt ook gestreeld worden. Managers zijn gevoelig voor slijmen omdat ze heel vaak zelf op die manier ook manager zijn geworden. Daarom staan veel managers ook niet open voor kritiek omdat ze graag opgehemeld willen worden.

http://www.managersonline(...)thische-trekjes.html
https://ondernemer.adburdias.nl/narcist-als-leider.htm
Dit dus...

Bij mij op het werk ook al een paar keer meegemaakt.
Mensen die geen flikker uitvoeren en continue fouten maken. Worden aangewezen als leidinggevende om dat ze goed kunnen lullen en de baas in de reet kruipen.
Terwijl de mensen die wel fatsoenlijk hun werk doen, maar geen kontekruipers zijn, gepasseerd worden voor promotie
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')