abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:07:41 #51
74056 ToT
The Gothfather
pi_174673915
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:58 schreef PeZu het volgende:

[..]

dat zegt ik niet maar god is ook iets, dat is ontstaan uit wat dan als god alles creeert?
Volgens gelovigen heeft God altijd al bestaan en staat los van alle natuurkundige wetten die hijzelf gecreŽerd zou hebben.

donderdag 26 oktober 2017 @ 17:20:39 #52
138448 PeZu
Suspended animation
pi_174674097
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens gelovigen heeft God altijd al bestaan en staat los van alle natuurkundige wetten die hijzelf gecreŽerd zou hebben.

ja dat is een mooie paradox waar echt geen feitelijk antwoord op komt van de TS :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:22:15 #53
74056 ToT
The Gothfather
pi_174674135
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:20 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja dat is een mooie paradox waar echt geen feitelijk antwoord op komt van de TS :D
Stel dat Allah/Jaweh/The flying spaghetti monster het universum 6000 jaar geleden geschapen heeft, wat deed hij dan die eindeloze aantallen miljarden jaren er voor (aangezien hij ALTIJD bestaan heeft, en voor zover je over tijd kunt spreken voor de Big Bang / creatie / whatever) ?

Sowieso, STEL dat er wel een godheid zou bestaan en er is een spirituele dimensie die er voor gezorgd heeft dat ons universum ontstaan is, dan vind ik het echt lachwekkend dat primitieve mensen uit het bronzen tijdperk een boekje er over hebben geschreven, alsof ze ook maar enig benul hadden van hoe het allemaal in z'n werk gegaan zou kunnen zijn.
Deze spirituele entiteit pakt een hoopje zand en wat water en maakt er een mens uit.
Okee, daar zou ik de scheikundige formules wel eens van willen zien. Ehhhh....hoeveel siliciumoxide is er voor nodig om een mens te creŽren?
En als er geen scheikunde bij aan te pas is gekomen maar dat Jaweh/Allah/whatever zijn magische krachten er voor gebruikt heeft; waar is dat hoopje zand dan voor nodig geweest? Om een globaal model te maken? Dat zou best sneu zijn dat hij dat nodig gehad zou hebben. Kon-ie het eindmodel niet zo voor de geest halen?

Edit; en als niets uit niets kan ontstaan, zou deze god dus een deel van zichzelf gebruikt moeten hebben om het universum te creŽren, DUS zijn we allemaal een stuk van deze God.

[ Bericht 7% gewijzigd door ToT op 26-10-2017 17:30:57 ]
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:29:04 #54
138448 PeZu
Suspended animation
pi_174674258
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Stel dat Allah/Jaweh/The flying spaghetti monster het universum 6000 jaar geleden geschapen heeft, wat deed hij dan die eindeloze aantallen miljarden jaren er voor (aangezien hij ALTIJD bestaan heeft, en voor zover je over tijd kunt spreken voor de Big Bang / creatie / whatever) ?

Sowieso, STEL dat er wel een godheid zou bestaan en er is een spirituele dimensie die er voor gezorgd heeft dat ons universum ontstaan is, dan vind ik het echt lachwekkend dat primitieve mensen uit het bronzen tijdperk een boekje er over hebben geschreven, alsof ze ook maar enig benul hadden van hoe het allemaal in z'n werk gegaan zou kunnen zijn.
Deze spirituele entiteit pakt een hoopje zand en wat water en maakt er een mens uit.
Okee, daar zou ik de scheikundige formules wel eens van willen zien. Ehhhh....hoeveel siliciumoxide is er voor nodig om een mens te creŽren?
En als er geen scheikunde bij aan te pas is gekomen maar dat Jaweh/Allah/whatever zijn magische krachten er voor gebruikt heeft; waar is dat hoopje zand dan voor nodig geweest? Om een globaal model te maken? Dat zou best sneu zijn dat hij dat nodig gehad zou hebben. Kon-ie het eindmodel niet zo voor de geest halen?
juist ^O^

Topic is wel af nu :P
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:29:39 #55
74056 ToT
The Gothfather
pi_174674271
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:29 schreef PeZu het volgende:

[..]

juist ^O^

Topic is wel af nu :P
Nee, het ging over dat DNA zo makkelijk weg leest als een boek! _O- We zijn nu feitelijk zwaar offtopic bezig! :P
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:34:44 #56
138448 PeZu
Suspended animation
pi_174674359
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee, het ging over dat DNA zo makkelijk weg leest als een boek! _O- We zijn nu feitelijk zwaar offtopic bezig! :P
ooh ja, dat bewees dat god bestaat :D
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:36:30 #57
74056 ToT
The Gothfather
pi_174674382
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:34 schreef PeZu het volgende:

[..]

ooh ja, dat bewees dat god bestaat :D
Ja en TS heeft nog steeds niet echt uitgelegd hoe afkortingen die de mens aan bepaalde moleculenreeksen heeft gegeven, het bewijs is dat zijn god bestaat. :)

En ja; een afwijking van 2 "lettertjes" zoals het zo heerlijk versimpeld genoemd wordt, kan een ziekte opleveren.
Alleen maar bewijs voor dat met evolutie degenen met de ernstige (schadelijke) foutjes meestal uitsterven en degenen met een gezonde genenpakket overleven. :Y
pi_174674561
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 00:03 schreef PSVCL het volgende:
Als 4 lettertjes bewijs voor Intelligentie zijn:

[ afbeelding ]

Wat dan van 3000000000000000000000000000000000000000 letters , waardevolle informatie?
Dat is een magistraal bouwplan. Ontwikkeld in miljarden jaren evolutie. Geheel bij toeval.
Whatever...
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:50:14 #59
453193 Faz3D
Sapere Aude ~ Horatius
pi_174674588
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee. Wanneer weet een zelfbewustzijn wanneer die zelfbewust is? Hoe weet een zelfbewustzijn wat een woord is? Hoe weet jij (stel dat het donker is) wat iets is zonder het dan ook ooit gezien te hebben? Stel dat je ergens op een zwarte plaats bevind. Je ziet niks en je blijft en bent zonder zwaartekracht. Je hebt geen oriŽntatie meer of lijn van: daar is een lichtschakelaar dan kan ik kijken. Eeuwige duisternis. Je kan niks doen. Je hebt immers geen kracht of macht (iig je bent er nog niet achter) hoe je iets kan vormen en of creeeren. Wat is dan tijd?

quote:
Integendeel. Als jij in je zwarte kamer een witte mens kon creeeren. De mens zou in zichzelf afvragen. Waarom? Zou jij altijd van een afstand toekijken en niks doen?

quote:
Maken vormen en creeeren kunnen wij omdat wij weten wat bouwstenen zijn. Elk onderdeel is los van elkaar. Denk eens aan licht en kleur. Hoe maak je dat? Als je enkel zwart van origine kent? (Blindgeboren zeg maar) hoe kan je dan kleur maken?

quote:
Een mens is geen model. Zie voorgaande post waar duidelijk staat dat een mens geen model is. Zo mag je er niet over spreken lijkt mij. Een robot is wat anders. Dat zijn pas modellen. En modellen die als vleeswaren op een modebeurs aanwezig zijn is voor het publiek een model. Net een slager die zn vleeswaren uitstald.

Het einddoel? Of einddoel? Wanneer is iets af? Als we het over iets hebben? Een lichaam? Een lichaam is al perfectie.

quote:
Edit; en als niets uit niets kan ontstaan, zou deze god dus een deel van zichzelf gebruikt moeten hebben om het universum te creŽren, DUS zijn we allemaal een stuk van deze God.
Denk aan een vissenkom. Wat als de kom de vis is i.p.v. andersom wat altijd het geval is? Een gouden kom en een doorzichtige vis. Wie is dan de vis? De vis is de vis omdat die de vis blijft en is. De kom is niet te zien voor de vis. Want hoe weet de vis wat een gouden kom is? De vis weet zichzelf en kent zichzelf omdat de vis weet wie die is. De kom heeft geen oog en kan niet spreken. Ook geen oren en kan niet horen. Ook geen neus en kan niet ruiken. Etc.

Ook een mooi leven :P
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:05:14 #60
74056 ToT
The Gothfather
pi_174674836
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:50 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Okee. Wanneer weet een zelfbewustzijn wanneer die zelfbewust is? Hoe weet een zelfbewustzijn wat een woord is? Hoe weet jij (stel dat het donker is) wat iets is zonder het dan ook ooit gezien te hebben? Stel dat je ergens op een zwarte plaats bevind. Je ziet niks en je blijft en bent zonder zwaartekracht. Je hebt geen oriŽntatie meer of lijn van: daar is een lichtschakelaar dan kan ik kijken. Eeuwige duisternis. Je kan niks doen. Je hebt immers geen kracht of macht (iig je bent er nog niet achter) hoe je iets kan vormen en of creeeren. Wat is dan tijd?

[..]

Integendeel. Als jij in je zwarte kamer een witte mens kon creeeren. De mens zou in zichzelf afvragen. Waarom? Zou jij altijd van een afstand toekijken en niks doen?

[..]

Maken vormen en creeeren kunnen wij omdat wij weten wat bouwstenen zijn. Elk onderdeel is los van elkaar. Denk eens aan licht en kleur. Hoe maak je dat? Als je enkel zwart van origine kent? (Blindgeboren zeg maar) hoe kan je dan kleur maken?

[..]

Een mens is geen model. Zie voorgaande post waar duidelijk staat dat een mens geen model is. Zo mag je er niet over spreken lijkt mij. Een robot is wat anders. Dat zijn pas modellen. En modellen die als vleeswaren op een modebeurs aanwezig zijn is voor het publiek een model. Net een slager die zn vleeswaren uitstald.

Het einddoel? Of einddoel? Wanneer is iets af? Als we het over iets hebben? Een lichaam? Een lichaam is al perfectie.

[..]

Denk aan een vissenkom. Wat als de kom de vis is i.p.v. andersom wat altijd het geval is? Een gouden kom en een doorzichtige vis. Wie is dan de vis? De vis is de vis omdat die de vis blijft en is. De kom is niet te zien voor de vis. Want hoe weet de vis wat een gouden kom is? De vis weet zichzelf en kent zichzelf omdat de vis weet wie die is. De kom heeft geen oog en kan niet spreken. Ook geen oren en kan niet horen. Ook geen neus en kan niet ruiken. Etc.

Ook een mooi leven :P
Klinkt alsof God een machteloos en onzeker hoopje ellende was voor wij ontstonden.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:06:20 #61
453193 Faz3D
Sapere Aude ~ Horatius
pi_174674851
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Klinkt alsof God een machteloos en onzeker hoopje ellende was voor wij ontstonden.
Klinkt alsof jij ongeboren bent. Net een God.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:06:39 #62
74056 ToT
The Gothfather
pi_174674855
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:06 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Klinkt alsof jij ongeboren bent. Net een God ook zo hoogmoedig?
:') Nigga wut?
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:10:25 #63
453193 Faz3D
Sapere Aude ~ Horatius
pi_174674900
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:06 schreef ToT het volgende:

[..]

:') Nigga wut?
Nuja, ben jij vergeten dat je ooit elke dag huilde en niets kon? Dat je ooit ergens was waar geen zonlicht aan te pas kwam? Dat jij en ik van geluk mogen en kunnen spreken dat wij kunnen kijken? Bij mij werkt er eentje wat minder maar goed. Diepte kan ik nog wel enigzins zien.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:11:44 #64
74056 ToT
The Gothfather
pi_174674916
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:10 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Nuja, ben jij vergeten dat je ooit elke dag huilde en niets kon? Dat je ooit ergens was waar geen zonlicht aan te pas kwam? Dat jij en ik van geluk mogen en kunnen spreken dat wij kunnen kijken? Bij mij werkt er eentje wat minder maar goed. Diepte kan ik nog wel enigzins zien.
Dus voor wij ontstonden was God al die eindeloze miljarden keer miljarden jaren een baby, en hebben wij 'm in zijn kindertijd en puberteit meegemaakt? Geen wonder dat hij die temper-tantrums had in de tijd van Mozes enzo! :o
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:36:08 #65
453193 Faz3D
Sapere Aude ~ Horatius
pi_174675273
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus voor wij ontstonden was God al die eindeloze miljarden keer miljarden jaren een baby, en hebben wij 'm in zijn kindertijd en puberteit meegemaakt?
Waar haal je die conclusie vandaan? Klopt van geen kant.

Het gaat dan om het volgende:

Je klein voelen.

Voelde God zich dan klein?

Hoogstens enkel het volgende:

Alleen.

quote:
Geen wonder dat hij die temper-tantrums had in de tijd van Mozes enzo! :o
Weet ik niks van, ook een rare conclusie. God is rechtvaardig. Vooral Habakuk.
pi_174675308
Eindelijk concreet onomstootbaar bewijs... het werd tijd... :')
pi_174676802
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:58 schreef Faz3D het volgende:
drek en stront en pis? Daarom zijn varkens onrein.

Logisch ook want vroegah kon men via varkens natuurlijk makkelijk ziek worden. Varkens zijn net loslopende prullenbakken. Die vreten alles. Everzwijnen ook, maar die zijn net wat anders. Of het ook een varken is en een onrein dier is? Even aan obelix vragen :P
Drek is eigenlijk stront en pis, dat de lading uiterlijk moeilijk te onderscheiden is qua structuur en kleur, is modder in de volksmond ook drek geworden. :)

Maar dat was niet de reden waarom een zwijn onrein was of is. Wanneer een landdier geen hoeven heeft die in tweeŽn gespleten is, of niet herkauwd is het onrein. Dat geldt zowel voor een varken als een kameel. Zoolgangers (vleeseters) allemaal onrein. Wel vinnen geen schubben, paling bv. is onrein. Onder de vogels zijn het hoofdzakelijk de roofvogels en aaseters (vleeseters) die onrein zijn. :)
  donderdag 26 oktober 2017 @ 20:12:00 #68
453193 Faz3D
Sapere Aude ~ Horatius
pi_174677447
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:43 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Drek is eigenlijk stront en pis, dat de lading uiterlijk moeilijk te onderscheiden is qua structuur en kleur is modder in de volksmond ook drek geworden. :)

Maar dat was niet de reden waarom een zwijn onrein was of is. Wanneer een landdier geen hoeven heeft die in tweeŽn gespleten is, of niet herkauwd is het onrein. Dat geldt zowel voor een varken als een kameel. Zoolgangers (vleeseters) allemaal onrein. Wel vinnen geen schubben, paling bv. is onrein. Onder de vogels zijn het hoofdzakelijk de roofvogels en aaseters (vleeseters) die onrein zijn. :)
Hahaha had ik het dan eventjes dik mis :P ik probeer het constant te snappen waarom een beest of dier onrein is.

Snap het al wat beter. In eenvoud is het dus simpel: de jager is nooit de prooi.

Maar waarom dan dat varken? Niks logisch op te verzinnen. Nu leeft dat dier toch gezonder in een stal? Ergens is het wel totaal logisch)

En een everzwijn leeft gezonder en mag niet dood omdat het ook een varken is? Rare jongens die Romeinen. Zo’n zwijn leeft totaal anders in de wildernis. Gewoon gezond.

En dat herkauwen vind ik ook zo mysterieus. Een dier herkauwd en dan geeft het melk af. En men mag dat dier vermoorden? Een moeder dus?

Het heeft iets te maken met respect voor de natuur. De jager met rust laten okee, dat is 1.

Maar snappen doe ik die lieden niet.

Een dier is onrein maar dat werkt 2 kanten op. Onrein, is die dan heilig en moet je maar laten leven? En een rein dier wat heilig klinkt in mn oren mag dood omdat het zo is?

Een paard en koe zijn vaak heilige dieren. Een paard heeft geen muil nog bek nog staart zoals een kameel maar een mond en een echte paardenstaart zoals veel vrouwen die dragen.

Een paard is gewoon alles. Net een Ferrari. Laten staan of gebruiken :P wat gebruiken dan voor een woord is en hoe dat woordje geÔnterpreteerd word is voor iedereen verschillend.

En dan geen paardenvlees meer willen eten. Ik kan het ene wel aanschaffen en het andere niet. Moet ik het dan laten staan omdat ik arm ben voor het ander? Dan is het wel logisch maar het klopt nooit.

Rare wezens die asielzoekers met al hun slacht rituelen. Laat me maar Germaan wezen. Mn handen zijn al vaak genoeg zwart geweest, niet van de drek maar toch. Zelf ben ik dan ook zo onrein als de pest. Dan eet ik maar alles :D

Ben zelf dan wel soort van christelijk maar ben er wel soort van mee bezig. Christenen mogen alles eten en drinken en joden en moslims niet? Waarom mag ik zoveel en hun zo weinig? Zo ontzettend hypocriet :P
pi_174679432
:) Zover als ik het weet zijn de achtergrond liggende regels voor rein dan wel onrein, vanuit het oorspronkelijk Joodse geloof, wat ook deels aansluit op het islamitische geloof, nooit echt beschreven.

Maar plausibel is de gedachte wel dat alles wat landdier betreft en herkauwd is vegetarisch. Dat lijkt gezonder en minder kans besmet te geraken met parasieten. Elk dier heeft wel parasieten, vlees eters zijn er dus per definitie altijd mee besmet. Een vegetariŽr daar in tegen wordt er alleen mee besmet als deze per toeval/ongelukje iets binnenkrijgt waar een vleeseter zijn kont aan af heeft geveegd. Denk hierbij aan de lintworm, die vind je ook in runderen die alleen maar gras eten. ZO kunnen ook vegetarische mensen besmet raken met een lintworm met bv bosvruchten te eten die lager dan 1 meter hoog geplukt zijn. Met name de vossenlintworm. De vos veegt zijn reet af aan de Braam en als wij hem dan (ongewassen) eten is het raak.

Dus in ruime zin zit er voor de tijd van toen een kern van waarheid in het reine en onreine wat betreft dierlijk voedsel, voor zover men wist. Maar veel wist men ook niet.. Dus wanneer je een zwijn zeer klinisch opvoed is het zo schoon als een babykontje, niks mis mee.

Verder is het maar een oude wet uit een oude religie.. In andere culturen gelden weer andere normen. Bijvoorbeeld in sommige boeddhistische culturen eten ze hond en gebakken insecten maar geen rund. Heeft niets met boeddhisme te maken maar gewoon met cultuur. In Thailand wordt overwegend geen rund gegeten, een rund is daar ook niet heilig maar om de kar of de ploeg te trekken.. Dat eet je toch niet!? Net zo als wij zeggen een hond is een gezelschapsdier, waarom zou je dat eten!? :)

Etc.
pi_174679519
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:20 schreef PeZu het volgende:

[..]

God gaat buiten ons denkvermogen ,, kan je niet met menselijke dingen gaan vergelijken.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 21:33:17 #71
138448 PeZu
Suspended animation
pi_174679699
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:25 schreef PSVCL het volgende:

[..]

God gaat buiten ons denkvermogen ,, kan je niet met menselijke dingen gaan vergelijken.
ja lekker makkelijk :D
  donderdag 26 oktober 2017 @ 21:36:43 #72
224960 highender
Travellin' Light
pi_174679775
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:25 schreef PSVCL het volgende:
Het is dan ook waanzin om mensen en hun heilige boekjes die claimen daar wel iets over te kunnen zeggen serieus te nemen.
pi_174679840
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:36 schreef highender het volgende:

[..]

Het is dan ook waanzin om mensen en hun heilige boekjes die claimen daar wel iets over te kunnen zeggen serieus te nemen.
Nee klopt niet.. want de Koran is het woord van God .

God spreekt tot de mens.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 21:42:35 #74
455036 Drug
feel like pablo
pi_174679908
Hun harten zijn bedekt.
hard times got my mind on cock
pi_174680073
We hebben besloten om aan bepaalde dingen codes of volgordes toe te kennen. B is nummer 2 in het alfabet en DNA heeft ook een eigen code. Als uit die toerekening iets voortvloeit bewijst het niks,
het is gewoon puur toeval. Zo kan ik zelf DNA omzetten naar andere zelf verzonnen codes die accorderen met een liedje van Eminem. :') :') :')
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')