abonnement Unibet Coolblue
pi_174653428
Wat doe jij als je telkens de schuld krijgt van iets wat je niet hebt gedaan en nergens van af wist?

Ik heb voor nu even geen voorbeeld, maar ik denk dat dit al voor zichzelf spreekt.

Ikzelf kom dit tegen op mijn werk en thuissituatie.
Meestal werdt ik dan gewoon boos en daarnaast heb ik gewoon het idee dat ik een cameraploeg nodig hebt. Om mijn gelijk te bewijzen.


Hoe!?
  User die overal opduikt 2022 woensdag 25 oktober 2017 @ 18:02:18 #2
186611 Haags
pi_174653448
Mijn schouders ophalen en doorgaan.
Zonder wrijving geen glans
pi_174653478
Gewoon hardnekkig ontkennen.
pi_174653494
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mijn schouders ophalen en doorgaan.
En dit.
pi_174653527
Geboren pispaal dus.
pi_174653569
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mijn schouders ophalen en doorgaan.
Dat is een goede ja, ga ik nu dus ook doen.
pi_174653623
Deny
Deny
Deny
Zelfs als je het wel gedaan hebt.
pi_174653731
Consequenties stellen.
pi_174653837
Ontkennen of tandje laten spugen
pi_174654014
Zonder voorbeelden kan niemand hier toch wat over zeggen
Met misschien ook niet eens

Jouw perceptie is dat je niets hebt gedaan. De perceptie van de ander is duidelijk anders. De 'waarheid' ligt waarschijnlijk in het midden

En als het je keer op keer overkomt en in verschillende situaties/groepen dan is er misschien toch iets meer aan de hand of met je perceptie
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:44:28 #11
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174654301
Bitchslap geven en haar naar de keuken sturen...
God doesn't help stupid!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:56:00 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174654567
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:31 schreef Allures het volgende:
Zonder voorbeelden kan niemand hier toch wat over zeggen
Met misschien ook niet eens

Jouw perceptie is dat je niets hebt gedaan. De perceptie van de ander is duidelijk anders. De 'waarheid' ligt waarschijnlijk in het midden

En als het je keer op keer overkomt en in verschillende situaties/groepen dan is er misschien toch iets meer aan de hand of met je perceptie
Dit.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174656188
Ik zou vragen hoe je "werdt" dan wél moet schrijven.
1 + 1 = blauw
pi_174656388
gebeurt wel vaak dan
pi_174656703
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:01 schreef DisneyXDEE het volgende:
Wat doe jij als je telkens de schuld krijgt van iets wat je niet hebt gedaan en nergens van af wist?

Ik heb voor nu even geen voorbeeld, maar ik denk dat dit al voor zichzelf spreekt.

Ikzelf kom dit tegen op mijn werk en thuissituatie.
Meestal werdt ik dan gewoon boos en daarnaast heb ik gewoon het idee dat ik een cameraploeg nodig hebt. Om mijn gelijk te bewijzen.


Hoe!?
Als je het tegen komt op zowel je werk als thuis heb je vast wel een voorbeeld.

Maar heb je in het verleden ooit (of vaker) misbruik gemaakt van iemands vertrouwen? Eerlijk zeggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174656887
Thuis haal ik mijn schouders op en op het werk even rukken op het toilet met een tripple espresso.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_174658109
Thuis heb ik hier ook last van gehad, dan gebeurde er iets en dat had ik hoe dan ook altijd gedaan (wij wonen met zijn 2en).
Soms ging ik er vol tegen in wat uit liep op ruzie.
Inmiddels hebben we het er over gehad, want het gebeurde wel eens dat later bleek dat ik het toch niet was.
Dus nu heeft niemand het gedaan totdat er 100% duidelijk is wie het is geweest.
Dus ik zou zeggen: maak het bespreekbaar.
pi_174662248
Het zou heel begrijpelijk zijn om het dan ook altijd te doen.
1 + 1 = blauw
pi_174663411
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:01 schreef DisneyXDEE het volgende:
Wat doe jij als je telkens de schuld krijgt van iets wat je niet hebt gedaan en nergens van af wist?

Ik heb voor nu even geen voorbeeld, maar ik denk dat dit al voor zichzelf spreekt.

Ikzelf kom dit tegen op mijn werk en thuissituatie.
Meestal werdt ik dan gewoon boos en daarnaast heb ik gewoon het idee dat ik een cameraploeg nodig hebt. Om mijn gelijk te bewijzen.

Hoe!?
Hangt van de situatie af.

Als anderen die je goed kennen maar niet direct betrokken zijn bij de situatie dezelfde mening hebben, zou het kunnen dat het toch aan jou ligt.

Zelfinzicht is voor de meeste mensen niet zo gemakkelijk.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 07:05:38 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174664125
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:31 schreef Allures het volgende:
Zonder voorbeelden kan niemand hier toch wat over zeggen
Met misschien ook niet eens

Jouw perceptie is dat je niets hebt gedaan. De perceptie van de ander is duidelijk anders. De 'waarheid' ligt waarschijnlijk in het midden

En als het je keer op keer overkomt en in verschillende situaties/groepen dan is er misschien toch iets meer aan de hand of met je perceptie
Dit, zeker omdat het lijkt alsof het bij verschillende mensen voorkomt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 26 oktober 2017 @ 09:59:35 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_174665782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:11 schreef LurkJeRot het volgende:
Deny
Deny
Deny
Zelfs als je het wel gedaan hebt.
It wasn't me.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_174667640
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 09:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

It wasn't me.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174667759
HIER MIJN TIP

PUPPY OGEN OPZETTEN
WERKT ALTIJD
OF EEN WOEDEAANVAL EN MET STOELEN SMIJTEN

GR
pi_174667775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:11 schreef LurkJeRot het volgende:
Deny
Deny
Deny
Zelfs als je het wel gedaan hebt.
pi_174667798
Wel, als dit continue gebeurt, zou ik mezelf toch eens gaan afvragen of ik niet onbewust gek gedrag vertoon.
pi_174667817
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mijn schouders ophalen en doorgaan.
pi_174668156
Ik deel meteen een hoek uit.
pi_174673216
Dat mensen jou de schuld geven, wil niet zeggen dat je de schuld hoeft te accepteren. Gewoon beetpakken die schuld en weggooien!
pi_174673466
Ik zou me er alsnog schuldig aan maken, als je dan toch de klappen moet vangen.
-nee-
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2017 @ 17:23:51 #30
460494 naoomx
pi_174674168
Duidelijk ontkennen (eventueel met argumentatie), de daadwerkelijke dader aanwijzen indien ik die weet en vervolgens het van me af laten glijden en verder leven
pi_174675623
Nou...

Natuurlijk is introspectie belangrijk, naar binnen kijken, iedereen heeft blinde vlekken.

Maar er is ook nog een andere kant van het verhaal, mensen die niet assertief zijn en krachtig overkomen worden soms als zondebok gebruikt, of lopen een verhoogd risico dat ze zichzelf niet goed positioneren.

Waarschijnlijk is het een combinatie van deze 2 factoren. Je zal toch een poging moeten wagen om inzicht te krijgen waarom mensen jou kritiek geven, maar ook zal je assertief moeten worden wil je hier weerstand tegen bieden. Direct vragen waarom diegene dat zegt en wat diegene daarmee bedoelt en dan op een evenwichtige manier er samen uit proberen te komen.

Naar mijn inzien heeft het ook voor een groot deel met jouw assertiviteit te maken.
pi_174766090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:53 schreef kzomba het volgende:
Nou...

Natuurlijk is introspectie belangrijk, naar binnen kijken, iedereen heeft blinde vlekken.

Maar er is ook nog een andere kant van het verhaal, mensen die niet assertief zijn en krachtig overkomen worden soms als zondebok gebruikt, of lopen een verhoogd risico dat ze zichzelf niet goed positioneren.

Waarschijnlijk is het een combinatie van deze 2 factoren. Je zal toch een poging moeten wagen om inzicht te krijgen waarom mensen jou kritiek geven, maar ook zal je assertief moeten worden wil je hier weerstand tegen bieden. Direct vragen waarom diegene dat zegt en wat diegene daarmee bedoelt en dan op een evenwichtige manier er samen uit proberen te komen.

Naar mijn inzien heeft het ook voor een groot deel met jouw assertiviteit te maken.
Ik zou graag nog meer willen in gaan op mijn assertivteit. vertel meer zou ik zeggen.
pi_174803258
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:20 schreef -AMG- het volgende:
Thuis haal ik mijn schouders op en op het werk even rukken op het toilet met een tripple espresso.
Dit. Lost meer op dan je zou denken. Als je dan vervolgens die tripple espresso 'extra creamy' aanbied aan de beschuldigende partij is het helemaal feest.
pi_174815070
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:26 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Dit. Lost meer op dan je zou denken. Als je dan vervolgens die tripple espresso 'extra creamy' aanbied aan de beschuldigende partij is het helemaal feest.
Een bakje volgespoten spermakoffie aan de collega aanbieden?? waar gaat dit potverdorie heen met deze wereld?
pi_174815103


[ Bericht 100% gewijzigd door kzomba op 01-11-2017 22:45:03 ]
pi_174815289
Omdat ik denk dat dit belangrijk is stel ik de vraag nog eens: Heb je in het verleden ooit (of vaker) misbruik gemaakt van iemands vertrouwen? Eerlijk zeggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174815651
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:52 schreef Ridocar het volgende:
Omdat ik denk dat dit belangrijk is stel ik de vraag nog eens: Heb je in het verleden ooit (of vaker) misbruik gemaakt van iemands vertrouwen? Eerlijk zeggen.
Waarom zou dit een belangrijke vraag moeten zijn? TS heeft dit toch voortdurend in uiteenlopende situaties in diverse periodes met uiteenlopende mensen?

Zou die dan al die mensen hun vertrouwen beschaamd moeten hebben?
pi_174845565
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 23:04 schreef kzomba het volgende:

[..]

Waarom zou dit een belangrijke vraag moeten zijn? TS heeft dit toch voortdurend in uiteenlopende situaties in diverse periodes met uiteenlopende mensen?

Zou die dan al die mensen hun vertrouwen beschaamd moeten hebben?
Ik geloof niet dat mensen zomaar wantrouwend zijn bij de eerste ontmoeting, en dat dit alleen TS overkomt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174846006
Het niet meer laten gebeuren. Word eens boos als het je weer overkomt en bijt van je af.
pi_174846145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat mensen zomaar wantrouwend zijn bij de eerste ontmoeting, en dat dit alleen TS overkomt.
Ik geloof ook niet als TS het onbewust zelf uitlokt hier een bewust antwoord op kan geven.
pi_174846318


[ Bericht 100% gewijzigd door kzomba op 03-11-2017 15:47:15 ]
  zaterdag 4 november 2017 @ 00:24:53 #42
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_174856529
Als je toch de schuld krijgt, kan je het net zo goed doen, de volgende keer.
pi_174858740
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:34 schreef kzomba het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet als TS het onbewust zelf uitlokt hier een bewust antwoord op kan geven.
Okee, even een analogie:
Stel, ik ben, wat men noemt, een "doorrijder". Iedereen die ik meeneem heeft een opmerking over mijn rijstijl. Het zou kunnen dat ik dat niet eens door heb, maar iedere keer dat er iemand instapt is het eerste wat ze zeggen: "je hoeft je niet te haasten hoor" (de aardige manier) of "ik heb maar een extra levensverzekering afgesloten" (de minder aardige manier). En dan kun je nog zo goed je best doen en je aan de regeltjes te houden, iedereen die weet van je rijstijl zal nóg beter op je rijstijl letten. Hetzelfde zou je kunnen zeggen met handtastelijkheid, foute grappen maken, of (in TS' geval) eerlijkheid.

Ik geloof nog steeds niet dat het zomaar it de lucht komt vallen. Maar dat is een vraag die TS het best zelf kan beantwoorden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174860773
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 07:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Okee, even een analogie:
Stel, ik ben, wat men noemt, een "doorrijder". Iedereen die ik meeneem heeft een opmerking over mijn rijstijl. Het zou kunnen dat ik dat niet eens door heb, maar iedere keer dat er iemand instapt is het eerste wat ze zeggen: "je hoeft je niet te haasten hoor" (de aardige manier) of "ik heb maar een extra levensverzekering afgesloten" (de minder aardige manier). En dan kun je nog zo goed je best doen en je aan de regeltjes te houden, iedereen die weet van je rijstijl zal nóg beter op je rijstijl letten. Hetzelfde zou je kunnen zeggen met handtastelijkheid, foute grappen maken, of (in TS' geval) eerlijkheid.

Ik geloof nog steeds niet dat het zomaar it de lucht komt vallen. Maar dat is een vraag die TS het best zelf kan beantwoorden.
Dat klopt, maar wat niet klopt is dat je meteen denkt dat TS het vertrouwen beschaamd moet hebben van andere mensen in uiteenlopende situaties.

Denk eerder dat TS zelf kwetsbaar is en daardoor een houding heeft die ervoor zorgt dat hij of zij in conflict komt bij andere mensen, denk eerder dat het afweer is.
pi_174862450
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:37 schreef kzomba het volgende:

[..]

Dat klopt, maar wat niet klopt is dat je meteen denkt dat TS het vertrouwen beschaamd moet hebben van andere mensen in uiteenlopende situaties.

Denk eerder dat TS zelf kwetsbaar is en daardoor een houding heeft die ervoor zorgt dat hij of zij in conflict komt bij andere mensen, denk eerder dat het afweer is.
Dan denk ik dat het in het contact zit, dat TS conflictvermijdend handelt. In dat geval kan ik TS alleen adviseren om niet overal ja op te zeggen. Loze beloften zijn vaak erger dan een keertje nee zeggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')