Dat is dus geen voorbeeld want zolang je olie die aan de vereiste specs voldoet erin kiepert loopt ie dus ook niet stuk..quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat de V10 niet heel 13 in een dozijn is, maar het was nu eenmaal voor mij het enige voorbeeld dat ik kan produceren.
Olie heeft dus weldegelijk in zich om een motor te beschermen. Maar niet iedere motor heeft bescherming nodig. Of dat nou een fabricagefout is of niet laat ik even in het midden.
Heb hier een oude 911 staan. Motor ligt momenteel uit elkaar. Daar wordt het door de lucht-/oliekoeling en bijbehorende temperaturen toch wat kritischer. Je ziet na een paar ton kms. toch wel slijtage aan oa. de lagers die ik in het vervolg graag wil voorkomen. 13 liter half-synth 10w40 gaat daar in.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar zeg eens eerlijk.. wie kent er iemand die motorschade heeft door olie (die volgens het etiket voldeed aan de vereiste specs?)
Ik ben monteur geweest.. sleutel vaak en veel.. maar ik ken er niet eentje..
Motorschades komen uberhaupt nauwelijks voor zolang je een beetje normaal met een auto omgaat (fabrieksfouten daargelaten)
Ja das leuk met je exoot.. maar dat gaat nergens over.. net als lagers met een spoortje na een paar ton in een raceauto...quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb hier een oude 911 staan. Motor ligt momenteel uit elkaar. Daar wordt het door de lucht-/oliekoeling en bijbehorende temperaturen toch wat kritischer. Je ziet na een paar ton kms. toch wel slijtage aan oa. de lagers die ik in het vervolg graag wil voorkomen. 13 liter half-synth 10w40 gaat daar in.
Heb mij wel eens verbaasd over olie in de versnellingsbak. 1 keer een net niet goede olie er in, synchromesh doen direct hun werk niet meer goed. 100 km. later de goede olie er in: probleem weer verdwenen.
Eendjes met appelmoes uit pot zo in het blok..quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
In Toyota's kun je zelfs afgewerkte frituurolie doen , ze blijven wel rijden.
Ik zie bijna wekelijks volkswagen pompverstuiver motoren binnen komen met kapotgelopen nokkenassen, nokvolgers en klepstoters.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar zeg eens eerlijk.. wie kent er iemand die motorschade heeft door olie (die volgens het etiket voldeed aan de vereiste specs?)
Ik ben monteur geweest.. sleutel vaak en veel.. maar ik ken er niet eentje..
Motorschades komen uberhaupt nauwelijks voor zolang je een beetje normaal met een auto omgaat (fabrieksfouten daargelaten)
3.2?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb hier een oude 911 staan. Motor ligt momenteel uit elkaar. Daar wordt het door de lucht-/oliekoeling en bijbehorende temperaturen toch wat kritischer. Je ziet na een paar ton kms. toch wel slijtage aan oa. de lagers die ik in het vervolg graag wil voorkomen. 13 liter half-synth 10w40 gaat daar in.
Heb mij wel eens verbaasd over olie in de versnellingsbak. 1 keer een net niet goede olie er in, synchromesh doen direct hun werk niet meer goed. 100 km. later de goede olie er in: probleem weer verdwenen.
Probeer het eens zou ik zeggen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
In Toyota's kun je zelfs afgewerkte frituurolie doen , ze blijven wel rijden.
Aan de krukas zie je niks, gelukkig. Lagerschalen zijn wel duidelijk niet nieuw meer. Lag ook nog een 964 blok met 5 ton er naast. Die ziet er dan een stukje minder uit; maar ook nog prima te fixen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:44 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja das leuk met je exoot.. maar dat gaat nergens over.. net als lagers met een spoortje na een paar ton in een raceauto...
...
Volgens mij moet het 0w40 zijn trouwens.
Yesquote:
Natuurlijk gaan ook japanse blokken wel eens stuk. Niet veel, maar dat is meer omdat vaak andere zaken het eerder begeven en het dan financieel allemaal de moeite niet meer is.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eendjes met appelmoes uit pot zo in het blok..
Japanse blokken gaan uberhaupt niet stuk.. ik heb een keer een mazda 323 een beurt geven bij krap twee ton.. die welgeteld 3 keer een werkplaats had gezien in zn leven... Volgens mij woog het luchtfilter een kilo of acht... (was 1 dichte plaat geworden.. klacht was dat de auto wat traag aanvoelde)
Vrouwen..
Mooi spul. onverwoestbaar ook.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Aan de krukas zie je niks, gelukkig. Lagerschalen zijn wel duidelijk niet nieuw meer. Lag ook nog een 964 blok met 5 ton er naast. Die ziet er dan een stukje minder uit; maar ook nog prima te fixen.
1986 911 is toch echt 10w40
Dunste is 5w20, dikste 20w50, vlgns. boekie.
[..]
Yes
Nee, want ik wil geen Toyotaquote:
Andere tijden. Biertap in de fabriek enzo.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
I hear you!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, want ik wil geen Toyota
Weinig, muv (onder andere )de VAG motoren, vandaar dat ik aan het checken en zoeken benquote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar zeg eens eerlijk.. wie kent er iemand die motorschade heeft door olie (die volgens het etiket voldeed aan de vereiste specs?)
Ik ben monteur geweest.. sleutel vaak en veel.. maar ik ken er niet eentje..
Motorschades komen uberhaupt nauwelijks voor zolang je een beetje normaal met een auto omgaat (fabrieksfouten daargelaten)
Olie groep 3 dus, is dus een HC Helaas.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
En valvoline SYNpower 5w40 (mst C3) dan?
(Is een andere dan die van Action)
Deze is nml acea C3, en dat is die van Action niet.
Aan de voorkant staat 'fully synthetic'. Op de achterkant een verhaaltje in het Duits, niks over hc synthese..
Deze heb ik voor de andere auto ivm een Fiat requirement die heel moeilijk te vinden is.
Ook op de Duitse website staat 'fully synthetic' voorop..
Overigens geloof ik er niet zoveel van dat een hc synthese zo slecht zou zijn, zeker niet wanneer motorfabrikanten die gewoon aanraden.
Gewoon juiste vervangingsinterval gebruiken en je bent klaar.
Gelukkig heb ik een common rail, ook met tuning is dat leuker, ik heb nu 1700 bar op de rail gezet SOI ook wat vroeger staan en EGR uitgezet en boem 1 op 14 (1 op 15 met puur snelweg kilometers).quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:24 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ik zie bijna wekelijks volkswagen pompverstuiver motoren binnen komen met kapotgelopen nokkenassen, nokvolgers en klepstoters.
Kan komen door smeerolieverdunning, of de verkeerde olie.
VAG TDI motoren zijn nu eenmaal enorm gevoelig op verkeerde olie, sommige hebben een distributieriempje om de oliepomp aan te drijven die in de olie loopt, gooi daar 1 keer de verkeerde olie op en je riempje begint al slecht te worden. De gevolgen kun ze zelf wel raden.
Zelfde geld voor kettinggeleiders en dergelijke.
De pompverstuiver motoren hebben enorm mechanische belastingen in het tuimelaarmechanisme, en nokkenasmechanisme. als je daar de verkeerde olie bij gebruikt gaat het 100% zeker fout.
Goede vraag,eerlijk gezegd nooit eerder gezien zoiets. Ik vind het apart dat een fabrikant dat er op zet. Al kun je er bij originele Ford olie natuurlijk van uit gaan dat het ook approved is. Rare woordkeuze wat dat betreft.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mijn originele Ford olie, staat ook op 'Meets Ford WSS-blabla'.
Staat Ford er nu wel achter omdat hun logo gigantisch groot voorop staat, of niet, omdat er 'meets blabla' op staat
Is overigens gewoon Castrol Magnatec, blijkt uit het hele verhaaltje (BP moet je contacten bv)...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zeg je ervan?
Wat is je ervaring met PSA HDi motoren?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:24 schreef -niemand- het volgende:
Ik zie bijna wekelijks volkswagen pompverstuiver motoren binnen komen met kapotgelopen nokkenassen, nokvolgers en klepstoters.
Kan komen door smeerolieverdunning, of de verkeerde olie.
VAG TDI motoren zijn nu eenmaal enorm gevoelig op verkeerde olie, sommige hebben een distributieriempje om de oliepomp aan te drijven die in de olie loopt, gooi daar 1 keer de verkeerde olie op en je riempje begint al slecht te worden. De gevolgen kun ze zelf wel raden.
Zelfde geld voor kettinggeleiders en dergelijke.
De pompverstuiver motoren hebben enorm mechanische belastingen in het tuimelaarmechanisme, en nokkenasmechanisme. als je daar de verkeerde olie bij gebruikt gaat het 100% zeker fout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |