thanks ik ga even kijken!quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef Barcaconia het volgende:
Oja zoek bij jouw merk enzo naar dit soort sheets
https://www.anciravolkswa(...)pproved-Oil-List.pdf
Ik vond deze vlug op google dus geen idee of het de meest recente is.
yess, nog steeds zoveel kilometers, begin er wel klaar mee te zijn eerlijk gezegd, DJ'en gaat straks op een laag pitje dus dat zal al een boel schelen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:03 schreef Fer het volgende:
Maak je nog steeds zoveel kilometers als vroeger? Dan ben je voor het jaar om is al toe aan een verversing, dan maakt het toch niet heel veel uit? Lange ritten, geen DPF regeneratie en zo heet worden die Turbo’s ook weer niet van er diesel.
Daar zeg je wat! neem ik zeker mee in mijn beslissing.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:58 schreef Barcaconia het volgende:
Het sleutelwoord is approval. Is de olie VW502.00 approved of 'meets the requirements of VW502.00'?
Het grote verschil tussen goedgekeurd door de fabrikant en 'wij menen dat ons product wel ongeveer gelijkwaardig is'
En 'meets the requirements of' wordt in zeer creatieve termen gebruikt op verpakkingen/pds
Kort gezegd, welke olie je ook kiest, als ie approved is staat VW er achter. En dan kom je er vlug achter dat action olie opeens niet meer voldoet.
Mijn originele Ford olie, staat ook op 'Meets Ford WSS-blabla'.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:58 schreef Barcaconia het volgende:
Het sleutelwoord is approval. Is de olie VW502.00 approved of 'meets the requirements of VW502.00'?
Het grote verschil tussen goedgekeurd door de fabrikant en 'wij menen dat ons product wel ongeveer gelijkwaardig is'
En 'meets the requirements of' wordt in zeer creatieve termen gebruikt op verpakkingen/pds
quote:In de negentiger jaren voerde Mobil een proces tegen Castrol.
De reden?
Mobil verkocht dure volsynthetische motorolie, en Castrol verkocht een volsyntheet, terwijl dit geen echte volsyntheet was, maar een goedkopere zogenaamde hydrocrack.
(zie Wikipedia)
Uiteindelijk verloor Mobil dit proces, en het leidde er zelfs toe, dat ook Mobil onder de naam van een synthtische olie zogenaamde hydrocracks leverde.
Is dit overal zo?
Zover ik weet, is verkoop in Duitsland van een hydrocrack als volsyntheet verboden.
Als daar vollsynthetisch op de verpakking staat, dan is het ook zo. Maar kijk ook daar uit voor misleidende termen als "Best Performance Synthetic Technologie", etc.
Een voorbeeld van een echte volsyntheet is de Motul 8100.
Motul verkoopt ook hydrocracks (o.a. de Motul 6100), die echter technosynthese heet.
Ook de Liqui-Moly Synthoil is een echte volsyntheet.
Een veel verkochte olie, zoals de Castrol Edge FST, is echter een ‘synthese technologie’ olie, dus een hydrocrack.
Ook de Mobil1 is nu een ‘synthese technologie’ olie.
De laatste 2 oliën worden in NL veels te duur verkocht, alsmede in die landen, waarbij een hydrocrack als volsyntheet mag worden verkocht.
Leuk he? In verleden wist ik ook niet dat minderale meuk omgebouwd wordt naar wannabe syntheet.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:46 schreef Juup© het volgende:
Best interessant onderwerp, ik ga mezelf er eens verder in verdiepen.
[..]
Ik ook niet, maar ik ben blij dat ik het nu weet. Dan weet ik i.i.g. waar ik op moet letten als ik olie koop bij een andere auto volgend jaar, het barrel waar ik tijdelijk nu in rijd boeit mij niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:39 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Leuk he? In verleden wist ik ook niet dat minderale meuk omgebouwd wordt naar wannabe syntheet.
Waarom denk jij dat je in een BMW M5 V10 alleen TWS mocht gebruiken? Juist: omdat daarvoor de V10 in de soep liep.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar zeg eens eerlijk.. wie kent er iemand die motorschade heeft door olie (die volgens het etiket voldeed aan de vereiste specs?)
Ik ben monteur geweest.. sleutel vaak en veel.. maar ik ken er niet eentje..
Motorschades komen uberhaupt nauwelijks voor zolang je een beetje normaal met een auto omgaat (fabrieksfouten daargelaten)
Er zijn wel meer Duitsers met ontzettend slecht ontworpen motorisering.. Dat noem ik gewoon een fabricagefout.. (alles op alles zetten om toch emissie eisen te halen etc)quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat je in een BMW M5 V10 alleen TWS mocht gebruiken? Juist: omdat daarvoor de V10 in de soep liep.
Voor rondtuffen maakt het misschien minder uit, maar dan nog.
Ik ben met je eens dat de V10 niet heel 13 in een dozijn is, maar het was nu eenmaal voor mij het enige voorbeeld dat ik kan produceren.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er zijn wel meer Duitsers met ontzettend slecht ontworpen motorisering.. Dat noem ik gewoon een fabricagefout.. (alles op alles zetten om toch emissies te halen etc)
En daarbij.. een v10 is niet iets wat een normaal blokkie is.. een f1 racemotor heeft ook aparte olie nodig.. En een vliegtuig weer andere..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |