abonnement Unibet Coolblue
pi_174650350
Ik heb op dit moment een studentenaccount op de website van de woon corporatie van de omgeving Nijmegen (voor studentenwoningen), en een regulier account waardoor ik op loting woningen kan reageren. Op dit moment heb ik te weinig wacht tijd om direct een huis te krijgen (5 jaar, gemiddelde wachttijd voor een woning is 15 jaar). Nu is het zo dat ik niet op kamers wil maar liever een zelfstandige woning. Het voordeel is dan ook dat ik al recht heb op huurtoeslag, en ik bij een zelfstandige woning of studio korting krijg.

Nu heb ik zojuist een studenten studio woning aangeboden gekregen voor 400 euro per maand. Het probleem is alleen dat de studio er niet al te netjes uit ziet, dat er nog 20m3 aan laminaat in moet en het in een ietwat achterstands buurt bevind (coffeeshop om de hoek, worden veel fietsen gestolen etc.).

Ik vraag me af, is een beter aanbod dan dit reëel? Of is dit wel uniform voor wat een student kan krijgen?

[ Bericht 7% gewijzigd door ikbengeenlepel op 25-10-2017 16:20:56 ]
pi_174650617
Alsof iemand daar wat zinnigs over kan zeggen :') bedenk in hoeverre je het daar naar je zin gaat hebben, hoe graag je een studio wil, enzovoorts.

Word volwassen.
pi_174650894
quote:
7s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:55 schreef Waterdrinker het volgende:
Word volwassen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:16:38 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174651059
Ga eens door de buurt struinen om te kijken hoe het aanvoelt. Een eventuele fiets kan je misschien ook mee naar binnen nemen, denk anders aan een vouwfiets. Als het er alleen slordig uitziet maar verder structureel wel oké is (geisoleerd, dubbel glas en weet ik het allemaal) zou ik me er niet zo druk om maken. Als je in een buurt gaat wonen waar je 's avonds niet over straat wil/durft zou ik het niet doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174651126
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:16 schreef jogy het volgende:
Ga eens door de buurt struinen om te kijken hoe het aanvoelt. Een eventuele fiets kan je misschien ook mee naar binnen nemen, denk anders aan een vouwfiets. Als het er alleen slordig uitziet maar verder structureel wel oké is (geisoleerd, dubbel glas en weet ik het allemaal) zou ik me er niet zo druk om maken. Als je in een buurt gaat wonen waar je 's avonds niet over straat wil/durft zou ik het niet doen.
Thanks:) Ik denk inderdaad ook dat dat allemaal geen probleem moet zijn, het is meer dat ik mij afvraag hoe reëel een betere optie is (zal gelijk even de OP aanpassen).
pi_174651152
Zijn dit soort aanbiedingen trouwens normaal?

https://www.nederwoon.nl/(...)studio-eusebiusplein

Kale huur 520 euro, servicekosten 115 euro, verhuur stoffering 75 euro per maand.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:28:11 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174651345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:19 schreef ikbengeenlepel het volgende:

[..]

Thanks:) Ik denk inderdaad ook dat dat allemaal geen probleem moet zijn, het is meer dat ik mij afvraag hoe reëel een betere optie is (zal gelijk even de OP aanpassen).
Tja, daar heb ik geen idee van verder maar het klinkt een beetje alsof er wat krapte is op de markt, dan zou 400 per maand redelijk zijn lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174651437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:20 schreef ikbengeenlepel het volgende:
Zijn dit soort aanbiedingen trouwens normaal?

https://www.nederwoon.nl/(...)studio-eusebiusplein

Kale huur 520 euro, servicekosten 115 euro, verhuur stoffering 75 euro per maand.
Het gebeurt vaker, maar ik laat uit principe dat soort woningen links liggen. Tjee zeg, met een jaar wonen heb je je eigen gordijnen en parket gesponsord. Laat staan als je er langer woont.

Tevens : Nederwoon :r wel je laten inschrijven en inschrijfkosten laten betalen, maar totaal geen inzet van hun uit om je aan een woning te helpen :r
Somebody that I used to know
pi_174653064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:41 schreef ikbengeenlepel het volgende:

Nu heb ik zojuist een studenten studio woning aangeboden gekregen voor 400 euro per maand. Het probleem is alleen dat de studio er niet al te netjes uit ziet, dat er nog 20m3 aan laminaat in moet en het in een ietwat achterstands buurt bevind (coffeeshop om de hoek, worden veel fietsen gestolen etc.).

Ik vraag me af, is een beter aanbod dan dit reëel? Of is dit wel uniform voor wat een student kan krijgen?
Even aangenomen dat je nu nog bij je ouders woont:

quote:
7s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:55 schreef Waterdrinker het volgende:

Word volwassen.
is bovenstaand het beste advies en ga je dat aanbod aannemen. 20 m2 voor een studentenkamer is niet gek en laminaat erin is zo gepiept.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174656301
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:20 schreef ikbengeenlepel het volgende:
Zijn dit soort aanbiedingen trouwens normaal?

https://www.nederwoon.nl/(...)studio-eusebiusplein

Kale huur 520 euro, servicekosten 115 euro, verhuur stoffering 75 euro per maand.
Zoiets zou ik niet snel voor kiezen. Mooi nieuw hoor, maar gemeubileerd. Moeilijk om er dan nog je eigen thuis van te maken, want behalve de accessoires kan/mag je niks aan de inrichting veranderen.

De studio van 400 euro is wat dat betreft veel aantrekkelijker. Dat het er niet uitziet, is vrij normaal. Zelden ziet een huurwoning er strak en gelikt uit als de oude huurders vertrekken. Met een paar potten verf en een paar pakken laminaat en 2 of 3 dagen klussen is alles in een studio weer fris én niet onbelangrijk ook naar je eigen smaak.

Belangrijk is wel dat de basis in orde is. Sanitair, keukenblok, kozijnen, verwarming, geen scheuren in muren en plafonds. Daar kun je als huurder immers weinig aan doen. Daarnaast moet de locatie goed voelen. Wandel eens overdag én 's avonds door de buurt. Voel je je veilig? Is er niet teveel 'herrie', hoe zit het met zwerfvuil? In een wijk die bekend staat als slechte wijk kan de sfeer per huizenblok echt enorm verschillen. Het ene blok staat alles er netjes bij en is de sfeer heel gemoedelijk, terwijl een blok verder je dagelijks kunt meegenieten van de ruzies van je buren, er wekelijks afval van je (boven)buren in de tuin of op je balkon ligt en je 's avonds maar beter met een grote boog om je alcoholverslaafde overbuurman heen kan lopen.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 01:12:56 #11
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_174684436
Op die studio van 400 kun je waarschijnlijk ook nog huurtoeslag aanvragen, of niet?
Dan zit je voor onder 400 inclusief alles waarschijnlijk.


Of je dr blij mee kan zijn, kan alleen jij weten. Als je je er veilig voelt en geen zin hebt om nog 10 jaar te wachten is het het overwegen waard. Als je een half jaartje of langer moet wachten op een betere woning ook.

Die wachttijd van 15 jaar oud, kan ook minder zijn als er een hoop mensen niet komen opdagen bij de bezichtiging of laten afweten.
pi_174684488
Hoe oud ben je?
Waarom wil je weg bij je ouders?
5 Ferrari's op videoband!
pi_174684509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:20 schreef ikbengeenlepel het volgende:
Zijn dit soort aanbiedingen trouwens normaal?

https://www.nederwoon.nl/(...)studio-eusebiusplein

Kale huur 520 euro, servicekosten 115 euro, verhuur stoffering 75 euro per maand.
Voor 710 euro kan je bij een makelaar een appartement met 2 slaapkamers huren!
Ik snap niet wie zo'n duur kippenhok wil huren.
5 Ferrari's op videoband!
pi_174684538
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:41 schreef ikbengeenlepel het volgende:
en het in een ietwat achterstands buurt bevind (coffeeshop om de hoek, worden veel fietsen gestolen etc.).

Kom je uit Barneveld of zo, anders kun je heel Amsterdam en Groningen wel een achterstandswijk noemen :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_174705338
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 01:33 schreef yosander het volgende:

[..]

Kom je uit Barneveld of zo, anders kun je heel Amsterdam en Groningen wel een achterstandswijk noemen :')
Nou nou nou, Groningen is heel beschaafd hoor :{w
Somebody that I used to know
pi_174705909
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 23:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou nou nou, Groningen is heel beschaafd hoor :{w
Ja klopt, maar wel genoeg coffeeshops en veel fietsendiefstal :D
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_174819852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Zoiets zou ik niet snel voor kiezen. Mooi nieuw hoor, maar gemeubileerd. Moeilijk om er dan nog je eigen thuis van te maken, want behalve de accessoires kan/mag je niks aan de inrichting veranderen.

De studio van 400 euro is wat dat betreft veel aantrekkelijker. Dat het er niet uitziet, is vrij normaal. Zelden ziet een huurwoning er strak en gelikt uit als de oude huurders vertrekken. Met een paar potten verf en een paar pakken laminaat en 2 of 3 dagen klussen is alles in een studio weer fris én niet onbelangrijk ook naar je eigen smaak.

Belangrijk is wel dat de basis in orde is. Sanitair, keukenblok, kozijnen, verwarming, geen scheuren in muren en plafonds. Daar kun je als huurder immers weinig aan doen. Daarnaast moet de locatie goed voelen. Wandel eens overdag én 's avonds door de buurt. Voel je je veilig? Is er niet teveel 'herrie', hoe zit het met zwerfvuil? In een wijk die bekend staat als slechte wijk kan de sfeer per huizenblok echt enorm verschillen. Het ene blok staat alles er netjes bij en is de sfeer heel gemoedelijk, terwijl een blok verder je dagelijks kunt meegenieten van de ruzies van je buren, er wekelijks afval van je (boven)buren in de tuin of op je balkon ligt en je 's avonds maar beter met een grote boog om je alcoholverslaafde overbuurman heen kan lopen.
Thanks, dit was goed advies!
pi_174819860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 01:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Voor 710 euro kan je bij een makelaar een appartement met 2 slaapkamers huren!
Ik snap niet wie zo'n duur kippenhok wil huren.
Vaak moet je dan het inkomen van 4 maal de huur hebben toch?
pi_174819925
Een coffeeshop om de hoek is toch hartstikke leuk?
pi_174841613
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:56 schreef ikbengeenlepel het volgende:

[..]

Vaak moet je dan het inkomen van 4 maal de huur hebben toch?
waarom? je betaalt toch maar 1 x per maand huur?
Als je 3.000 per maand verdient, waarom ga je dan in een goedkoop koud afgeleefd huurhuis wonen??
5 Ferrari's op videoband!
pi_174846682
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

waarom? je betaalt toch maar 1 x per maand huur?
Als je 3.000 per maand verdient, waarom ga je dan in een goedkoop koud afgeleefd huurhuis wonen??
Paar keer zo een makelaar gebeld en dan blijkt dat vaak de vraag te zijn. Denk om studenten te weren.. Ken jij wat makelaars die daar niet aan doen dan?
pi_174847121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:20 schreef ikbengeenlepel het volgende:
Zijn dit soort aanbiedingen trouwens normaal?

https://www.nederwoon.nl/(...)studio-eusebiusplein

Kale huur 520 euro, servicekosten 115 euro, verhuur stoffering 75 euro per maand.
Wat een oplichting :') nooit doen als de nood niet hoog is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')