Zout is dus eigenlijk nooit 'droog' (het onttrekt immers vocht aan zijn omgeving); iedereen die in de winter doorrijdt zal beamen dat vanaf de eerste keer dat je over pekel rijdt je die witte waas ziet zitten, en da's ècht geen bakmeel . er komt rijp op je motor, en het is ook vast niet de hele winter droog. je motor ontdooit gewoon tijdens het rijden, en dus gaat het zout eigenlijk gewoon per direkt aan de gang.. op gelakte- en vette delen valt het allemaal wel mee, maar uitlaat en alles wat chroom is gaat gegarandeerd roesten.. lak gaat van je blok af bladderen.. niet-RVS boutjes en beugeltjes vallen genadeloos door de mand.. echt wel dat het kwaad kan.. Hij wordt er op zeker niet mooier van.quote:Op woensdag 8 november 2017 10:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Grappig, ik heb een M.Sc in een richting met veel natuur- en (anorganische) scheikunde.
[..]
Zout is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht naar zich toe. Dat is waarom het over het algemeen prima aan het asfalt blijft plakken en niet zomaar op je motor komt tijdens het rijden zolang het wegdek droog is.
Aan de andere kant: zodra het eenmaal op je motor zit heb je geen regen meer nodig voor de corrosieve werking. Maar dan moet het dus wel eerst op je motor komen.
Als het nat is dan spat het op. Als de luchtvochtigheid extreem laag is dan stuift het. In andere omstandigheden valt het allemaal best wel mee.
[..]
Gelukkig maar!
Ik heb nu deze klaarstaan voor achterop de CB, reviews waren zo goed dat ik hem wel wilde proberen. Heb er nu een Brugsteen onder liggen, en dat vind ik een kutding. Instant burnout als je te gek doet, zeker op natte weg, neigen tot tailwaggelen boven de 200 .. kansloos.quote:Op woensdag 8 november 2017 23:02 schreef Isdatzo het volgende:
Op straat alleen ervaring met de pilot powers van Michelin (jaren geleden) en dat was prima, zolang je niet die 2CT-variant had.
De tering wat een gedrocht.quote:Op donderdag 9 november 2017 10:58 schreef Vinniiee het volgende:
Al een tijdje bekend, maar:
[ afbeelding ]
http://www.motor.nl/nieuws/yamaha-niken-2018-eerste-details/
Ik heb Michelin! Maar geen idee welk type, geen verstand van bandenquote:Op woensdag 8 november 2017 23:02 schreef Isdatzo het volgende:
Op straat alleen ervaring met de pilot powers van Michelin (jaren geleden) en dat was prima, zolang je niet die 2CT-variant had.
Nice! Dat is echt fantastische service.quote:Op donderdag 9 november 2017 03:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik was één van de eersten met een Hornet DS, ik had vet last van turbulentie rond de klep en het rubbertje wat de top vent in de klep verbond met het kanaaltje wat de helm in ging resoneerde/floot/mekkerde op de snelweg bij bepaalde wind heel irritant op de AT, als ik ging staan was het weg, dus kwam duidelijk door mijn ruit. Op advies van mijn verkooppunt gemaild naar Shoei, moest ik foto's aanleveren van mij op de motor, en de specs, wat voor ruit dit dat en hoogtes en maten erbij alles... Gingen ze in de windtunnel mijn situatie nabouwen en kijken wat het was (ikke: uhuh, right )... een tijdje later kreeg ik via mijn verkooppunt (die grote in Reeuwijk) een gemodificeerde klep (zag er wmb krek eender uit) en een ander rubbertje voor er tussen en het was gewoon opgelost
Kost wat, maar dat soort service is onbetaalbaar
Oké, ik dacht dat dit een lelijk ruimteschip was..quote:
Maar toen kwam dit .quote:Op donderdag 9 november 2017 10:58 schreef Vinniiee het volgende:
Al een tijdje bekend, maar:
[ afbeelding ]
http://www.motor.nl/nieuws/yamaha-niken-2018-eerste-details/
ik kon met de zijkoffers erop ook gewoon tussen de file door filterenquote:Op donderdag 9 november 2017 11:11 schreef Vinniiee het volgende:
Bijna een meter breed. Daar kom je dus nooit tussen een file door
mijn motor is breder en daarmee lukt het makkelijk. Moet met dit gedrocht dus ook wel kunnen.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:11 schreef Vinniiee het volgende:
Bijna een meter breed. Daar kom je dus nooit tussen een file door
quote:Op donderdag 9 november 2017 12:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik kon met de zijkoffers erop ook gewoon tussen de file door filteren
En das zowat een meter breed?quote:Op donderdag 9 november 2017 12:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mijn motor is breder en daarmee lukt het makkelijk. Moet met dit gedrocht dus ook wel kunnen.
Ik zeg doen, extra downforce Jeweet.quote:Op donderdag 9 november 2017 13:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Die koffers aan de zijkant ziet er wel vet uit. Misschien ga ik dat ook doen.
zit er niet ver vanaf. Heb het op moeten meten voor verscheping naar IJslandquote:Op donderdag 9 november 2017 13:40 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
[..]
En das zowat een meter breed?
Je wil koffers aan de zijkant op je opgevoerde brommer?quote:Op donderdag 9 november 2017 13:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Die koffers aan de zijkant ziet er wel vet uit. Misschien ga ik dat ook doen.
topkoffer met remparachute ws.quote:Op donderdag 9 november 2017 16:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je wil koffers aan de zijkant op je opgevoerde brommer?
Hoe wil je anders naar de bowlingbaan?quote:Op donderdag 9 november 2017 16:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je wil koffers aan de zijkant op je opgevoerde brommer?
Dat hoeft ook niet. Ik vermoed namelijk dat het volk wat afkomt op zo'n ding alleen maar in de binnenstad langzaam rijdt met hun tasje en schaamkraagquote:Op donderdag 9 november 2017 11:11 schreef Vinniiee het volgende:
Bijna een meter breed. Daar kom je dus nooit tussen een file door
Lijkt me wel een oplossing als je een dwarslaesie hebt.quote:Op donderdag 9 november 2017 13:44 schreef BlackLining het volgende:
Bandit zit met spiegels erbij ook op de 102cm.
Maar goed, niet tussen de files door kunnen vind ik niet echt de belangrijkste reden om ver weg te blijven bij dat lelijke ding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |