abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:46:41 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174666748
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 08:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

dat is ook subjectief, ik zou als onderzoeksteam het risico niet nemen op alleen deze omschrijving.

Bij opsporing verzocht hadden ze het van de week over een dader met een egale huid, op de beelden zag je net een arm vol tattoos. Dat noem ik weer niet egaal.
Dat zal in tegenstelling tot pokdalig zijn geweest dan waarschijnlijk :D
Maar het is idd subjectief, wat de een als slank ziet ziet de ander niet automatisch als slank, idem met fors.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174666834
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:24 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Het verkrachten en vermoorden van een persoon ìs toch extreem gruwelijk?
Gewoon wurgen is niet zo gruwelijk als de persoon bewerken met een mes. Of eerst gruwelijk martelen alvorens te doden. Als voorbeelden.
pi_174667064
'Strak handhaven'
Politieagenten, bijzondere opsporingsambtenaren en particuliere beveiligers zijn sinds gisteren bezig met 'strak handhaven' op negentien plekken en looproutes rondom de kliniek Altrecht Aventurijn in Den Dolder. Overlast van drank- en drugsgebruik wordt aangepakt. Dat bleek uit een gisteren verspreide brief aan inwoners van Den Dolder, Huis ter Heide, Bosch en Duin van de gemeente Zeist. Burgemeester Koos Janssen had de aanpak beloofd na bewonersbijeenkomsten afgelopen zondag en maandag na de moord op Anne Faber.

Op de lijst van 19 hotspots staan plekken, die door de bewoners tijdens de drie onlangs gehouden informatiebijeenkomsten zijn aangedragen en als onveilig worden ervaren, aldus een woordvoerder van de gemeente Zeist. Zoals station Den Dolder en het bruggetje naar het terrein van Altrecht.

De extra inzet van de veiligheidsteams duurt twee weken, 24 uur per dag. Daarna wordt gekeken hoe het gaat. De kliniek zorgt er ondertussen voor dat patiënten in de nacht binnen zijn of dat anders de politie wordt gebeld. De (openbare) verlichting op diverse locaties wordt zo snel mogelijk hersteld dan wel verbeterd. belooft de gemeente.

Oftewel.....de burgers worden dmv een fopspeen (2 weken beveiliging) zoet gehouden en daarna moeten ze niet zeiken. Tja, het mag ook niet teveel kosten allemaal.....het gaat per slot van rekening maar om het gewone volk.......zo kén ik onze politici weer!
pi_174667076
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:29 schreef Loekie1 het volgende:

Wanneer wordt dit soort naieviteit eens losgelaten?
Zodra de linksen meer gaan geven om het voorkomen van misdaden dan om het "behandelen" van misdadigers.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174667258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:29 schreef Loekie1 het volgende:
Wat mij opvalt is dat een gevaarlijk persoon helemaal los wordt gelaten, zelfs een auto tot zijn beschikking krijgt, als zijn moeder jarig is. Anderen werden helemaal vrij gelaten omdat een baby werd geboren. Saban B mocht naar Turkije om bij zwangere vrouw te zijn, dat soort dingen.

Wanneer wordt dit soort naieviteit eens losgelaten?
Het korte antwoord: nooit.
pi_174667314
Wat ik vooral ook raar vind is dat de kans dat deze Michael P. tijdens zijn schoolbezoeken en vrijheden makkelijk zijn oude slachtoffers had kunnen tegen komen terwijl die misschien verwachten dat hij gewoon vast zit aangezien hij 16 jaar heeft gekregen voor die zaak in 2010...
pi_174668189
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:24 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Het verkrachten en vermoorden van een persoon ìs toch extreem gruwelijk?
Ja, uiteraard. Maar je hebt gradaties in moord; je krijgt niet per definitie levenslang of 30 jaar voor een moord.
Zo kreeg Jasper S., verkrachter en moordenaar van Marianne Vaatstra, 18 jaar cel, maar die had een blanco strafblad en heeft het lichaam niet verstopt. Dat was ook een gruwelijke moord (nek doorgesneden, enz.).

Vorig jaar nog was er een gruwelijke moord in Lelystad waarbij een man veroordeeld is voor doodslag op zijn vriendin, en daarna haar dochter heeft verkracht en vermoord. Hij heeft de dochter (van 15) na de verkrachting een uur op zolder vastgebonden en haar toen met een hondenriem gewurgd. Daar heeft 'ie 30 jaar voor gekregen, dus ook niet eens levenslang (wat nu overigens in hoger beroep wel geëist wordt).

Dus ja, een enkelvoudige verkrachting met moord is veelal niet voldoende voor 30 jaar of zelfs levenslang. Laat staan als P. (deels) ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard.

Maar goed, ik neem aan dat 'ie TBS krijgt, dus voorlopig zie je die niet meer op straat.
pi_174668349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:17 schreef metallicelmo het volgende:
Wat ik vooral ook raar vind is dat de kans dat deze Michael P. tijdens zijn schoolbezoeken en vrijheden makkelijk zijn oude slachtoffers had kunnen tegen komen terwijl die misschien verwachten dat hij gewoon vast zit aangezien hij 16 jaar heeft gekregen voor die zaak in 2010...
De slachtoffers hebben ook wel geweten dat hij in hoger beroep 11 jaar cel heeft gekregen. Hij is ik dacht in mei 2010 opgepakt en de 2/3 van zijn straf loopt eind dit jaar af, dus die hadden wel kunnen weten dat hij vrij rond zou lopen.
pi_174668456
Overigens is de term "toerekeningsvatbaar" wel van belang voor personen met een stoornis die door medicatie reversibel is. Dus zoals schizofrenie, waarbij daders handelen vanwege bevelende stemmen in hun hoofd of een visioen die ze zagen. Medicatie helpt vaak goed en dan worden ze weer redelijk normaal.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:31:15 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174668770
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:07 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

De slachtoffers hebben ook wel geweten dat hij in hoger beroep 11 jaar cel heeft gekregen. Hij is ik dacht in mei 2010 opgepakt en de 2/3 van zijn straf loopt eind dit jaar af, dus die hadden wel kunnen weten dat hij vrij rond zou lopen.
In juli 2010 is hij opgepakt.
Ik weet niet of hij al die tijd in voorlopige hechtenis is gebleven, maar als dat zo is dan was hij idd bijna vrij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174671077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:17 schreef metallicelmo het volgende:
Wat ik vooral ook raar vind is dat de kans dat deze Michael P. tijdens zijn schoolbezoeken en vrijheden makkelijk zijn oude slachtoffers had kunnen tegen komen terwijl die misschien verwachten dat hij gewoon vast zit aangezien hij 16 jaar heeft gekregen voor die zaak in 2010...
Het is niet ongebruikelijk dat de dader een gebiedsverbod krijgt voor het gebied waar zijn slachtoffers wonen.
pi_174671192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:29 schreef Loekie1 het volgende:
Wat mij opvalt is dat een gevaarlijk persoon helemaal los wordt gelaten, zelfs een auto tot zijn beschikking krijgt, als zijn moeder jarig is. Anderen werden helemaal vrij gelaten omdat een baby werd geboren. Saban B mocht naar Turkije om bij zwangere vrouw te zijn, dat soort dingen.

Wanneer wordt dit soort naieviteit eens losgelaten?
amen
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_174671200
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:07 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

De slachtoffers hebben ook wel geweten dat hij in hoger beroep 11 jaar cel heeft gekregen. Hij is ik dacht in mei 2010 opgepakt en de 2/3 van zijn straf loopt eind dit jaar af, dus die hadden wel kunnen weten dat hij vrij rond zou lopen.
Waarom die regel van vervroegde vrijlating eigenlijk. 11 jaar is 11 jaar. Ik snap dat een witte boord crimineel eerder kan vrijkomen, maar iemand die een gevaar voor de samenleving zou gewoon zijn veroordeelde tijd moeten uitzitten met verplichte TBS.
pi_174672028
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

De een heeft een slank postuur, de ander een fors postuur.
Lijkt me sterk dat het in beide gevallen om een omschrijving van dezelfde persoon gaat.
Als iemand kleding aan heeft met bedekte armen zie je vaak niet hoe breed iemand is en beschrijvingen over daders blijken vaak niet 100% juist te zijn. Iemand van 1.75 zal ik niet fors noemen, maar als je een vrouw van +/- 1.60 bent wel misschien,
Bij de ene zaak was de dader niet in de auto, bij de andere wel. Als ik iemand in een auto zie kan ik lastig het postuur inschatten in tegenstelling tot wanneer iemand voor mij staat op straat. Vooral als iemand een jas oid aanheeft in ipv een shirt met korte mouwen.
Als ik in korte broek loop krijg ik 9/10 altijd de opmerking, wat heb je dikke benen. Als ik een broek aan heb hoor ik dit nooit 0,0%. Hetzelfde met bovenkleding, nooit opmerking over gespierd zijn als ik bedekte kleding aan heb.
Het is ook een feit dat veel vrouwen moeite hebben met inschatten van ruimtelijk inzicht, zoals lichaamsverhoudingen etc.

Desalnietemin weet ik ook niet of de eerder genoemde zaken een verband hebben, mijn reactie was om aan te geven waar het eerder over ging in de topicreeksen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Super_Fucker_II op 26-10-2017 15:35:40 ]
pi_174672149
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 11:03 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Zodra de linksen meer gaan geven om het voorkomen van misdaden dan om het "behandelen" van misdadigers.
Over welke linksen hebben jullie het toch steeds? Het kabinet maakt de besluiten. Ik ken geen links kabinet. Jij?
Overigens vind ik het ook helemaal fout wat er allemaal gebeurt, maar zo'n onzin om links daarvan de schuld te geven. Het zijn gewoon een stel slaperds die dit mogelijk maken.
pi_174672193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Over welke linksen hebben jullie het toch steeds? Het kabinet maakt de besluiten. Ik ken geen links kabinet. Jij?
Overigens vind ik het ook helemaal fout wat er allemaal gebeurt, maar zo'n onzin om links daarvan de schuld te geven. Het zijn gewoon een stel slaperds die dit mogelijk maken.
Inderdaad, al sinds 2002 is er sowieso geen links kabinet. En Paars I,II en III was ook niet bepaald links te noemen. Het continu framen van links is het meest stompzinnige wat ik in de hele discussie over Anne Faber hoor.
pi_174675083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:44 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Waarom die regel van vervroegde vrijlating eigenlijk. 11 jaar is 11 jaar. Ik snap dat een witte boord crimineel eerder kan vrijkomen, maar iemand die een gevaar voor de samenleving zou gewoon zijn veroordeelde tijd moeten uitzitten met verplichte TBS.
Het waarom weet ik niet, maar het gaat om voorwaardelijke invrijheidstelling. Dat betekent dat de dader gebonden is aan voorwaarden voor de resterende periode van zijn opgelegde gevangenisstraf. Een van de standaard voorwaarden daarbij is dat hij in die periode geen strafbare feiten mag plegen. Doet hij dat wel, dan kan de rechter bij het opleggen van de straf voor het nieuw gepleegde feit ook nog een deel van de resterende straf van het oude feit opleggen. Met een simpele winkeldiefstal, kan je dan dus een paar maanden gevangenisstraf krijgen, als je pech hebt. Het is bedoeld als een soort motivatie voor de dader om niet in herhaling te vallen en daarnaast om gevangenen die vrijkomen nog een tijdje te controleren en zo nodig maatregelen te treffen. Opzich een prima maatregel, maar wellicht vreemd dat voor lange straffen die periode ook jaren duurt (zoals in dit geval 4 jaar). Het nieuwe kabinet wil dat die periode straks maximaal 2 jaar van de opgelegde gevangenisstraf betreft.

Voordat de VI ingaat, dus nog voordat 2/3 van de straf is uitgezeten, start doorgaans al het re-integreren in de samenleving: het krijgen van verlof, het volgens van een opleiding, het vinden van dagbesteding, etc. Volgens mij is dat zo'n één of anderhalf jaar eerder.

Michael had 11+1 jaar gekregen, waarvan hij dus in ieder geval 8 moest uitzitten. Dan zullen in 2017 zijn re-integratie activiteiten zijn gestart.
pi_174677044
voorstel van de OM:vanaf nu mogen verkrachters cursus hoevenier alleen bij de middagschool volgen
because one cannot prove a crime does not mean it is an accident, unless an accident can be proved.
pi_174677173
quote:
2s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 09:47 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Zoiets zal het wel zijn ja. Levenslang krijg je echt niet hiervoor en voor 30 jaar moet het extreem gruwelijk zijn geweest (wat uiteraard nog het geval kan zijn).
Vergis je niet. Door nog voor zijn officiële vrijlating, alweer schuldig te maken aan hetgeen hem in de gevangenis deed belanden, een verkrachting en deze op te schalen naar moord, maakt hij een goede kans op levenslang hoor.
.
pi_174677672
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Vergis je niet. Door nog voor zijn officiële vrijlating, alweer schuldig te maken aan hetgeen hem in de gevangenis deed belanden, een verkrachting en deze op te schalen naar moord, maakt hij een goede kans op levenslang hoor.
Waar baseer je dat op? Ik kon zo snel geen jurisprudentie vinden van iemand die voor z'n vrijlating een moord pleegt.
pi_174678807
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Over welke linksen hebben jullie het toch steeds? Het kabinet maakt de besluiten. Ik ken geen links kabinet. Jij?
Overigens vind ik het ook helemaal fout wat er allemaal gebeurt, maar zo'n onzin om links daarvan de schuld te geven. Het zijn gewoon een stel slaperds die dit mogelijk maken.
Het gaat hier niet op het kabinet, maar om de gerechtelijke instanties. Die worden voor ca. 95% bemand en vooral bevrouwd door extreem linkse types uit met name kringen van D'66.
pi_174679630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:00 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Het gaat hier niet op het kabinet, maar om de gerechtelijke instanties. Die worden voor ca. 95% bemand en vooral bevrouwd door extreem linkse types uit met name kringen van D'66.
D'66 is rechts van het midden. Een extreem linkse D'66'er zit dus midden in een ernstige politieke identiteitscrisis. Nog los van het feit dat a) je cijfers niet kloppen b) er geen rechter aan te pas is gekomen bij het besluit dat inhield dat P. naar buiten mocht en c) een rechter slechts rechtspreekt op basis van bestaande wetten, maar die niet zelf verzint. Grenzeloos domme opmerking dus.
pi_174681396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:54 schreef A_S_R het volgende:
voorstel van de OM:vanaf nu mogen verkrachters cursus hoevenier alleen bij de middagschool volgen
Het is wellicht verstandiger om dat soort criminelen helemaal geen hoveniers cursus te laten volgen, met al die potentiele slag en steekwapens die er in die sector worden gebruikt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 22:51:28 #124
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174681833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is wellicht verstandiger om dat soort criminelen helemaal geen hoveniers cursus te laten volgen, met al die potentiele slag en steekwapens die er in die sector worden gebruikt.
Beter een cursus kaligrafie idd
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174682436
quote:
12s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:51 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Beter een cursus kaligrafie idd
vulpen of kwast is ook een mogelijk steekwapen.
pi_174682865
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

vulpen of kwast is ook een mogelijk steekwapen.
Ja zo kun je er wel van alles bij verzinnen, maar het lijkt me gewoon geen verstandig idee om figuren die als levensgevaarlijk te boek staan de beschikking te geven over heggescharen en snoeimessen, en er als bonus ook maar een schop bij te doen zodat er voor eventuele slachtoffers meteen een kuil gegraven kan worden. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 23:36:21 #127
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174683126
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

vulpen of kwast is ook een mogelijk steekwapen.
Het was natuurlijk een beetje sarcastisch.
Het is gewoon een feit dat een dader op een zeker moment vrijkomt.. of we dat nou willen of niet. We hebben dat nu eenmaal afgesproken kennelijk.

Dan kan iedereen roepen wat hij of zij vindt dat het met deze verdachte anders moet gaan maar zo werkt het nou eenmaal niet. Dus niet realistisch. Hoe begrijpelijk die gevoelens ook zijn. Ik heb ze ook.

In ieder geval ben ik van mening dat een dader niet zomaar na een periode van strafmaat buiten gezet kan/mag worden. Wellicht dakloos, zeker werkloos. Genoeg aanleiding om in herhaling te vallen. Beter een voorbereiding daar in.

We zijn geneigd te vergeten dat het in de meeste gevallen gewoon wel goed gaat.

Hier is iets gruwelijks misgegaan dat is duidelijk en er moet onderzocht worden wat er is misgegaan. Maar een wet of regel is nooit 100% waterdicht.

En dit klinkt allemaal heel rationeel maar het voelt echt niet zo, maar het is wel hoe het werkt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 26 oktober 2017 @ 23:37:41 #128
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174683182
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja zo kun je er wel van alles bij verzinnen, maar het lijkt me gewoon geen verstandig idee om figuren die als levensgevaarlijk te boek staan de beschikking te geven over heggescharen en snoeimessen, en er als bonus ook maar een schop bij te doen zodat er voor eventuele slachtoffers meteen een kuil gegraven kan worden. :')
Maar hoe beoordeel je iemand tot levensgevaarlijk?
Dat is nu napraten natuurlijk
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174683227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja zo kun je er wel van alles bij verzinnen, maar het lijkt me gewoon geen verstandig idee om figuren die als levensgevaarlijk te boek staan de beschikking te geven over heggescharen en snoeimessen, en er als bonus ook maar een schop bij te doen zodat er voor eventuele slachtoffers meteen een kuil gegraven kan worden. :')
Niks mis met een goede kettingzaag ;)
pi_174683890
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 23:37 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Maar hoe beoordeel je iemand tot levensgevaarlijk?
Dat is nu napraten natuurlijk
Als je de lijst met delicten bekijkt die Michael P. inmiddels heeft opgebouwd, hoe hij daar ook nog eens trots op was, en daarnaast hardop fantaseerde over de perfecte moord, lijkt dit me nu een prima voorbeeld van iemand die je geen heggeschaar wil geven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174684001
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je de lijst met delicten bekijkt die Michael P. inmiddels heeft opgebouwd, hoe hij daar ook nog eens trots op was, en daarnaast hardop fantaseerde over de perfecte moord, lijkt dit me nu een prima voorbeeld van iemand die je geen heggeschaar wil geven.
Jij hebt liever dat die persoon pas weer voor het eerst in lange tijd in aanraking komt met potentiële (moord)wapens als er geen toezicht meer op hem is? Wat ga je daar mee bereiken?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:18:24 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174684008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je de lijst met delicten bekijkt die Michael P. inmiddels heeft opgebouwd, hoe hij daar ook nog eens trots op was, en daarnaast hardop fantaseerde over de perfecte moord, lijkt dit me nu een prima voorbeeld van iemand die je geen heggeschaar wil geven.
Ik snap je wel... maar ik heb dagelijks fantasieën om mensen te vermoorden die bij een kassa ¤16,74 uit tellen terwijl ik de volgende ben. Of op de markt mensen die met fietsen of kinderwagens midden in het pad staan te socialiizen. Ik haat ze en zou hen het liefst willen martelen :o vierendelen!

Fantasie is nou eenmaal een recht en zeker niet perse een misdaad.

Wat ik bedoel is dat je geen zaak hebt in deze.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:29:42 #133
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174684149
Verder ben ik heel lief
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174684243
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat die persoon pas weer voor het eerst in lange tijd in aanraking komt met potentiële (moord)wapens als er geen toezicht meer op hem is? Wat ga je daar mee bereiken?
Ik zou eigenlijk willen dat zo'n meneer nooit meer in aanraking komt met potentiële moordwapens maar dat hij veilig ergens opgeborgen zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174684264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:18 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik snap je wel... maar ik heb dagelijks fantasieën om mensen te vermoorden die bij een kassa ¤16,74 uit tellen terwijl ik de volgende ben. Of op de markt mensen die met fietsen of kinderwagens midden in het pad staan te socialiizen. Ik haat ze en zou hen het liefst willen martelen :o vierendelen!

Fantasie is nou eenmaal een recht en zeker niet perse een misdaad.

Wat ik bedoel is dat je geen zaak hebt in deze.
Ik neem aan dat jij in tegenstelling tot de heer P je fantasieën niet in de praktijk hebt gebracht en derhalve niet met hem te vergelijken bent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 00:52:03 #136
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174684310
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij in tegenstelling tot de heer P je fantasieën niet in de praktijk hebt gebracht en derhalve niet met hem te vergelijken bent.
Correct!
Maar de heer P tot op dat moment van uiten ook nog niet. Je zult het moeten doen met de feiten die op tafel liggen.

Verder wil ik natuurlijk ook het liefst dat hij wegrot en vanzelf scheurbuik krijgt, begrijp me niet verkeerd alsjeblieft.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174684466
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:52 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Correct!
Maar de heer P tot op dat moment van uiten ook nog niet. Je zult het moeten doen met de feiten die op tafel liggen.

Verder wil ik natuurlijk ook het liefst dat hij wegrot en vanzelf scheurbuik krijgt, begrijp me niet verkeerd alsjeblieft.
Op het moment dat Meneer P zich uitte, zat hij al in detentie voor verkrachting, en had daarnaast ook nog een flinke lijst met geweldpleging en gewapende berovingen achter zijn naam staan. Dat fantaseren deed hij dus terwijl hij een straf uitzat voor een delict waar hij volgens eigen zeggen nog trots op was ook. Het was eigenlijk gewoon een kwestie van tijd voordat hij opnieuw de fout in zou gaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 01:25:46 #138
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174684508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 01:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Op het moment dat Meneer P zich uitte, zat hij al in detentie voor verkrachting, en had daarnaast ook nog een flinke lijst met geweldpleging en gewapende berovingen achter zijn naam staan. Dat fantaseren deed hij dus terwijl hij een straf uitzat voor een delict waar hij volgens eigen zeggen nog trots op was ook. Het was eigenlijk gewoon een kwestie van tijd voordat hij opnieuw de fout in zou gaan.
Nee.. dat is wat ik wil zeggen. Dat is geen garantie natuurlijk. Laat staan dat je dus daar op kunt bouwen.

Nogmaals ik snap je wel maar het snijdt geen juridisch hout natuurlijk
Dus hoe zou je een fantasie wettelijk strafbaar willen maken?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174685263
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 01:25 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nee.. dat is wat ik wil zeggen. Dat is geen garantie natuurlijk. Laat staan dat je dus daar op kunt bouwen.

Nogmaals ik snap je wel maar het snijdt geen juridisch hout natuurlijk
Dus hoe zou je een fantasie wettelijk strafbaar willen maken?
Het is een lastige kwestie inderdaad, maar om te beginnen kun je al stellen dat proefverlof zonder 24/7 begeleiding onverantwoord is. Vervroegde vrijlating zou niet alleen op een percentage van een straf of "goed gedrag" gebaseerd moeten zijn.

Daarnaast, is TBS niet tot in het oneindige te verlengen? Nog niet klaar, nog niet genezen..
Racist
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 07:13:12 #140
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_174685384
http://rtvu.nl/n/1679845/
"Michael P. hield lichaam Anne Faber eerst ergens anders verborgen" - #rtvutrecht

Hij had ook al een gejatte scooter tot zijn beschikking
You need to be cold to be queen.
pi_174685436
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 06:18 schreef Toga het volgende:

[..]

Het is een lastige kwestie inderdaad, maar om te beginnen kun je al stellen dat proefverlof zonder 24/7 begeleiding onverantwoord is. Vervroegde vrijlating zou niet alleen op een percentage van een straf of "goed gedrag" gebaseerd moeten zijn.

Daarnaast, is TBS niet tot in het oneindige te verlengen? Nog niet klaar, nog niet genezen..
Proefverlof is per definitie zonder begeleiding. Sterker nog, dan is een TBS'er al bijna klaar met zijn behandeling. Verlof met begeleiding heet, niet geheel verrassend, begeleid verlof.

Ja, TBS kan vaak verlengd worden. Moet je het wel eerst opgelegd krijgen.
pi_174685442
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 07:13 schreef Waldorf2017 het volgende:
http://rtvu.nl/n/1679845/
"Michael P. hield lichaam Anne Faber eerst ergens anders verborgen" - #rtvutrecht

Hij had ook al een gejatte scooter tot zijn beschikking
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Op inbrekerspad.

:r
pi_174685485
quote:
Enkele dagen nadat Anne was vermist besloot de politie haar telecomgegevens uit te lezen. Omdat haar telefoon niet was ‘uitgelogd’ bij de zendmast, zoals dat gebeurt als een telefoon wordt uitgezet of wegvalt, maar abrupt uit het netwerk was verdwenen, vermoedde de politie direct dat er iets ernstigs was gebeurd. Het laatste signaal werd opgevangen op een fietspad tussen Soest en Den Dolder.

Bron: AD
Ik had laatst over een andere zaak ook al zoiets gelezen. De politie kan dus kennelijk verschil zien tussen de manier waarop een telefoon van het netwerk is 'verdwenen'. Bij het uitzetten (en ik neem aan ook bij een lege accu) meldt de telefoon zich af. Dat doet een telefoon blijkbaar niet in alle gevallen; bijvoorbeeld als de telefoon vernield wordt?
pi_174686002
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 07:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Op inbrekerspad.

:r
ja nu wordt die mooi, gooien ze het op die boeg?

Hij was aan het inbreken en Anne werd een "toevallige" makkelijke prooi..

Geloof er niets van, ben trouwens wel benieuwd of het aantal misdrijven in een straal rondom de kliniek nu drastisch zijn afgenomen, nu ze allemaal weer onder toezicht staan daar.
pi_174686014
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 07:13 schreef Waldorf2017 het volgende:
http://rtvu.nl/n/1679845/
"Michael P. hield lichaam Anne Faber eerst ergens anders verborgen" - #rtvutrecht

Hij had ook al een gejatte scooter tot zijn beschikking
Waar zou hij die gejatte scooter gestald hebben en hoe lang had hij dat ding al?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:55:07 #146
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_174686164
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 08:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waar zou hij die gejatte scooter gestald hebben en hoe lang had hij dat ding al?
En als hij vaker op inbrekerspad ging, waar bewaarde hij dan de buit
You need to be cold to be queen.
pi_174686625
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 07:13 schreef Waldorf2017 het volgende:
http://rtvu.nl/n/1679845/
"Michael P. hield lichaam Anne Faber eerst ergens anders verborgen" - #rtvutrecht

Hij had ook al een gejatte scooter tot zijn beschikking
en was waarschijnlijk op inbrekers pad...stond dat al in zijn lijstje delicten?
pi_174686661
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 08:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja nu wordt die mooi, gooien ze het op die boeg?

Hij was aan het inbreken en Anne werd een "toevallige" makkelijke prooi..

Geloof er niets van, ben trouwens wel benieuwd of het aantal misdrijven in een straal rondom de kliniek nu drastisch zijn afgenomen, nu ze allemaal weer onder toezicht staan daar.
Nou het feit dat hij haar eerst ergens anders heeft verborgen duid wel richting, zonder voorbedachtte rade...
Toch schuilen onder dat aquaduct maybe
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:30:45 #149
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_174686724
Dus hij had een scooter, moest wss inbrekerswerktuig en buit ergens verstoppen en heeft Anne ergens kunnen verbergen. Zou hij een schuurtje of garagebox in de buurt hebben gehad?
You need to be cold to be queen.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:30:48 #150
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174686726
Hoe meer je leest over die Michael des te meer walging komt er naar boven. Vals beest. :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')