abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174622938
quote:
Drie op de vier studenten is emotioneel uitgeput. Ze voelen zich moe door het studeren en hebben daardoor weinig energie. Dat blijkt uit onderzoek van de Landelijke Studentenvakbond (LSVb). De bond wil dat dit groeiende probleem beter wordt herkend en aangepakt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erd-aan-me-getrokken

Man, man man! Over een aantal jaar moeten wij met deze huilie huilie generatie samenwerken.

Hadden jullie hier ook last van in je studententijd?
pi_174622942
OP NIET van mij!
pi_174623008
Wel zwaar elke dag bier drinken.
pi_174623068
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:37 schreef bamibij het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)erd-aan-me-getrokken

Man, man man! Over een aantal jaar moeten wij met deze huilie huilie generatie samenwerken.

Hadden jullie hier ook last van in je studententijd?
"Wij van WC-eend....."

Hoe moet dat dan later? Als er echt gewerkt moet worden?
pi_174623078
Nah ik heb zelf voor een “zware” opleiding gekozen. In de zin van: 7 tentamens per tentamen week zijn wel normaal. Ja soms is het ff kut maar om te zeggen dat ik uitgeput ben?

Waar ik wel SCHIJTZIEK van wordt, is dat ze je stage in het buitenland verplichten maar wel 10 x vragen of je naar NL kan komen voor tentamens (her) of het bespreken van je opdrachten en dat als je niet kan, ze fucking moeilijk gaan doen.
pi_174623112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:44 schreef 2682000 het volgende:
Nah ik heb zelf voor een “zware” opleiding gekozen. In de zin van: 7 tentamens per tentamen week zijn wel normaal. Ja soms is het ff kut maar om te zeggen dat ik uitgeput ben?

Waar ik wel SCHIJTZIEK van wordt, is dat ze je stage in het buitenland verplichten maar wel 10 x vragen of je naar NL kan komen voor tentamens (her) of het bespreken van je opdrachten en dat als je niet kan, ze fucking moeilijk gaan doen.
Begrijp ik niet. Jij loopt stage voor je studie en je kunt dan niet naar Nederland komen voor die bespreking?
Hoezo niet? Wordt je gegijzeld dan?
pi_174623240
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Begrijp ik niet. Jij loopt stage voor je studie en je kunt dan niet naar Nederland komen voor die bespreking?
Hoezo niet? Wordt je gegijzeld dan?
Kan wel. Maar mijn eerste stage was in Amerika, dus om dan naar NL te komen is prijzig plus veel gedoe met regelen ivm visum.
Nu loop ik stage in Duitsland en ga ik soms ook wel terug, maar ik werk ook gewoon dus kan niet elke week 1/2 dagen vrij vragen omdat school dat zo graag wilt. Bovendien, hun betalen mijn vlieg / trein ticket niet.
pi_174623264
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:53 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Kan wel. Maar mijn eerste stage was in Amerika, dus om dan naar NL te komen is prijzig plus veel gedoe met regelen ivm visum.
Nu loop ik stage in Duitsland en ga ik soms ook wel terug, maar ik werk ook gewoon dus kan niet elke week 1/2 dagen vrij vragen omdat school dat zo graag wilt. Bovendien, hun betalen mijn vlieg / trein ticket niet.
En deze info kan niet via email worden uitgewisseld? Of per post? Of telefonisch?
pi_174623310
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

"Wij van WC-eend....."

Hoe moet dat dan later? Als er echt gewerkt moet worden?
'Later' is het noodzakelijk dat we het basisinkomen gaan implementeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174623312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En deze info kan niet via email worden uitgewisseld? Of per post? Of telefonisch?
Tuurlijk wel en gebeurd ook wel. Alleen is het niet leuk om te horen: we zijn wel teleurgesteld dat je niet komen. Of dat ze je kwaliteiten betwijfelen. Dat bedoel ik er meer mee te zeggen.
Maar goed, zo is niet iedere opleiding / docent en het ging om het feit dat stundeten zich aanstellen.
pi_174623335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:44 schreef 2682000 het volgende:
Nah ik heb zelf voor een “zware” opleiding gekozen. In de zin van: 7 tentamens per tentamen week zijn wel normaal. Ja soms is het ff kut maar om te zeggen dat ik uitgeput ben?

Waar ik wel SCHIJTZIEK van wordt, is dat ze je stage in het buitenland verplichten maar wel 10 x vragen of je naar NL kan komen voor tentamens (her) of het bespreken van je opdrachten en dat als je niet kan, ze fucking moeilijk gaan doen.
Dit soort zwakzinnige bureaucratische kutleraren, moet je overheen gaan naar de opleidingsmanager oid. Iedere keer hoger in de boom om die hypocrisie aan te vechten.
Lastig, maar helaas.

Een of het ander.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:09:20 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174623540
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

"Wij van WC-eend....."

Hoe moet dat dan later? Als er echt gewerkt moet worden?
Omhooggevallen arbeiders die denken dat ze het zwaar hebben :') Werken is een eitje vergeleken met studeren. En je krijgt er nog geld voor ook.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174623655
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Omhooggevallen arbeiders die denken dat ze het zwaar hebben :') Werken is een eitje vergeleken met studeren. En je krijgt er nog geld voor ook.
Niet als je je studie moet combineren met een of ander kelnerbaantje om nog een beetje fatsoenlijk te kunnen eten en wonen.
En neem van mij aan dat werken in de horeca geen sinecure is.
Mensen met talent zouden gestimuleerd moeten worden, niet afgeknepen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:24:35 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174623855
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Niet als je je studie moet combineren met een of ander kelnerbaantje om nog een beetje fatsoenlijk te kunnen eten en wonen.
En neem van mij aan dat werken in de horeca geen sinecure is.
Mensen met talent zouden gestimuleerd moeten worden, niet afgeknepen.
Werken naast je studie is inderdaad zowat een verplichting, en dan nog red je het niet zonder forse schulden of erg vrijgevige ouders. Studeren is echt niet meer zo leuk volgens mij. Ook niet meer zo verstandig.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174623884
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Werken naast je studie is inderdaad zowat een verplichting, en dan nog red je het niet zonder forse schulden of erg vrijgevige ouders. Studeren is echt niet meer zo leuk volgens mij. Ook niet meer zo verstandig.
Klopt. Tegenwoordig investeert de overheid liever in de beveiliging en het geleuter in Brussel.
pi_174623888
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Omhooggevallen arbeiders die denken dat ze het zwaar hebben :') Werken is een eitje vergeleken met studeren. En je krijgt er nog geld voor ook.
Kom zeg. Nu maak je jezelf echt belachelijk.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:30:58 #17
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174623973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:26 schreef Rangono het volgende:

[..]

Kom zeg. Nu maak je jezelf echt belachelijk.
Ik heb het beide gedaan en dit is hoe ik erover denk. Mag je alles van vinden wat je wilt verder.

Studeren vond ik trouwens wel leuker.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174625071
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:37 schreef bamibij het volgende:
OP NIET van mij!
Ik vond het al teveel getuigen van intelligentie.
pi_174625116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'Later' is het noodzakelijk dat we het basisinkomen gaan implementeren.
Onbetaalbaar. Zeker als iedereen die het moet ophoesten uitgeput is van de schermpjes.
pi_174625151
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Werken naast je studie is inderdaad zowat een verplichting, en dan nog red je het niet zonder forse schulden of erg vrijgevige ouders. Studeren is echt niet meer zo leuk volgens mij. Ook niet meer zo verstandig.
Werken was ook 20 jaar terug de normaalste gang van zaken. Alsof je toen voldoende geld kreeg om alles te bekostigen.
pi_174625894
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik heb het beide gedaan en dit is hoe ik erover denk. Mag je alles van vinden wat je wilt verder.

Studeren vond ik trouwens wel leuker.
Overigens heb je natuurlijk ergens een punt. Als het goed is ga je immers studeren om prettig werk te vinden.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:13:38 #22
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_174626476
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

"Wij van WC-eend....."

Hoe moet dat dan later? Als er echt gewerkt moet worden?
Je bedoelt zoals wij hier een beetje zitten te lamstralen op fok met een bakkie pleur? Werken is chill man. keen stress, wel keld.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:33:38 #23
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174627053
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Werken was ook 20 jaar terug de normaalste gang van zaken. Alsof je toen voldoende geld kreeg om alles te bekostigen.
Het is wel een stuk duurder geworden. Terwijl de waarde van zo'n papiertje is verlaagd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:45:02 #24
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174627315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:49 schreef Rangono het volgende:

[..]

Overigens heb je natuurlijk ergens een punt. Als het goed is ga je immers studeren om prettig werk te vinden.
Ik ervaarde hogere periodieke stress tijdens mijn studie. Dat was mede mijn fout want ik kon niet plannen, maar vond het wel zwaarder.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174627566
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Onbetaalbaar. Zeker als iedereen die het moet ophoesten uitgeput is van de schermpjes.
Hoe weet je dat?
Het is niet eens ergens fatsoenlijk getest en er zijn ook andere theorieën over. Basisinkomen is de toekomst, niet 40 uur je tijd verneuken terwijl het ons toch geen flikker scheelt en we het doen om de hypotheek te betalen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174627704
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Het is niet eens ergens fatsoenlijk getest en er zijn ook andere theorieën over. Basisinkomen is de toekomst, niet 40 uur je tijd verneuken terwijl het ons toch geen flikker scheelt en we het doen om de hypotheek te betalen.
Omdat ik daar mij mee bezig heb gehouden.

Basisinkomen is niet de toekomst, maar een fabel.
pi_174627744
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Het is wel een stuk duurder geworden. Terwijl de waarde van zo'n papiertje is verlaagd.
Ach kom: ik kreeg toen ook al te horen dat je met een economiestudie eigenlijk niets kon. En alles is duurder geworden, ook werknemers. Inflatie noemen we dat (zie je wel dat je iets kan met die bul!).
pi_174627895
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Omdat ik daar mij mee bezig heb gehouden.

Basisinkomen is niet de toekomst, maar een fabel.
Waar zie jij de beperkingen dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174628429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar zie jij de beperkingen dan?
Testje: we pakken 1.000.000 mensen (groot aantal vanwege anonimiteit) en laten ze een stad bouwen. Twee groepen: de ene groep moet verplicht meehelpen met bouwen en wie het meest werkt mag het eerst en het mooiste pand kiezen. Andere groep, geen verplichting.

Welke groep is het eerste klaar denk jij?
pi_174628600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:26 schreef Rangono het volgende:

[..]

Kom zeg. Nu maak je jezelf echt belachelijk.
Studeren kan emotioneel best zwaarder vallen. Voor een degelijke studie moet je elke dag toch een uur of drie (op zijn allerminst) zitten, nieuwe kennis vergaren en toepassen. Kost meer energie dan elke dag weer dezelfde kunstje uitvoeren, waarbij je die verplichte acht uren per dag vaak niet een productief bent omdat het werk kut en saai is.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:45:59 #31
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174628940
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ach kom: ik kreeg toen ook al te horen dat je met een economiestudie eigenlijk niets kon. En alles is duurder geworden, ook werknemers. Inflatie noemen we dat (zie je wel dat je iets kan met die bul!).
Met dat leenstelsel is het wel idioot veel duurder geworden hoor. Sowieso is het koopkrachtplaatje voor studenten volgens mij nooit vooruit gegaan in de afgelopen tig jaar.

En met de devaluatie van het papiertje bedoel ik meer dat de druk om het maar te halen groter is, omdat je zonder bij de meeste sectoren niet eens meer aangekeken wordt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174629359
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:33 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Studeren kan emotioneel best zwaarder vallen. Voor een degelijke studie moet je elke dag toch een uur of drie (op zijn allerminst) zitten, nieuwe kennis vergaren en toepassen. Kost meer energie dan elke dag weer dezelfde kunstje uitvoeren, waarbij je die verplichte acht uren per dag vaak niet een productief bent omdat het werk kut en saai is.
Ja als je in een fabriek werkt. Genoeg banen waar je wel bij na moet denken. Je zou bijna denken dat je studietijd je daarop voor bereid :D
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_174629456
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Met dat leenstelsel is het wel idioot veel duurder geworden hoor. Sowieso is het koopkrachtplaatje voor studenten volgens mij nooit vooruit gegaan in de afgelopen tig jaar.

En met de devaluatie van het papiertje bedoel ik meer dat de druk om het maar te halen groter is, omdat je zonder bij de meeste sectoren niet eens meer aangekeken wordt.
Tja roep ik al jaren. Intellectuele inflatie. Iedereen moet maar kunnen studeren en iedereen is hoog opgeleid. Natuurlijk stelt een papiertje dan niets meer voor. Het is niet zo dat een groter percentage ineens veel slimmer is geworden. Niveau is gewoon dermate verlaagd dat iedereen mee kan komen. Ik heb dat door de jaren duidelijk gezien. Tentamens die steeds makkelijker gemaakt worden zodat er een beetje doorstroom is.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:55:21 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174630409
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:08 schreef ssebass het volgende:

[..]

Tja roep ik al jaren. Intellectuele inflatie. Iedereen moet maar kunnen studeren en iedereen is hoog opgeleid. Natuurlijk stelt een papiertje dan niets meer voor. Het is niet zo dat een groter percentage ineens veel slimmer is geworden. Niveau is gewoon dermate verlaagd dat iedereen mee kan komen. Ik heb dat door de jaren duidelijk gezien. Tentamens die steeds makkelijker gemaakt worden zodat er een beetje doorstroom is.
De bekostiging van opleidingen zit ook nog eens zo in elkaar dat trage studenten en uitvallers nogal wat geld kosten. Dan ga je het niet te moeilijk maken natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174630468
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Testje: we pakken 1.000.000 mensen (groot aantal vanwege anonimiteit) en laten ze een stad bouwen. Twee groepen: de ene groep moet verplicht meehelpen met bouwen en wie het meest werkt mag het eerst en het mooiste pand kiezen. Andere groep, geen verplichting.

Welke groep is het eerste klaar denk jij?
Dit versta jij onder, jezelf met een onderwerp bezighouden? Een probleem dermate reduceren dat de oplossing enkel een binaire uitkomst kan hebben? Dit is wat je kan reproduceren wanneer er naar details wordt gevraagd? Spreken we hier over Moskou, Kangbashi of wellicht Atlantis? Hier kan toch niemand iets mee zonder de hele wereld aan kantlijnen bij te voegen? Denk jij werkelijk van wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 16:58:19 ]
pi_174630938
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:04 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja als je in een fabriek werkt. Genoeg banen waar je wel bij na moet denken. Je zou bijna denken dat je studietijd je daarop voor bereid :D
Hooggeschoold werk is ook routine, de invulling wordt zo nu en dan anders. Betekent niet gelijk dat je je verstand op nul kunt zetten :').

Ik heb na mijn hbo wat jaartjes fulltime gedraaid en ben erna weer gaan doorstuderen. Ik had in die korte tijd dat ik werkte al het gevoel alles gezien en gedaan te hebben. Als een soort vaste routine waar de parameters wat veranderen zo nu en dan. Kon complete dagen doorhalen zonder ook maar een reet te doen en niemand die er naar kraaide, als je maar een kutsmoes had.
pi_174631880
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:33 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Studeren kan emotioneel best zwaarder vallen. Voor een degelijke studie moet je elke dag toch een uur of drie (op zijn allerminst) zitten, nieuwe kennis vergaren en toepassen. Kost meer energie dan elke dag weer dezelfde kunstje uitvoeren, waarbij je die verplichte acht uren per dag vaak niet een productief bent omdat het werk kut en saai is.
Studeren moet leuk zijn. Een luxe. Als studeren je zwaar valt, dan zit je op de verkeerde plek.
pi_174631911
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vond het al teveel getuigen van intelligentie.
:D
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:22:06 #39
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174631927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:18 schreef Rangono het volgende:

[..]

Studeren moet leuk zijn. Een luxe. Als studeren je zwaar valt, dan zit je op de verkeerde plek.
Wat een onzin. Studeren doe je om werk te vinden. Het begint misschien voor sommigen als uiting van een interesse maar het is toch met name gewoon een jarenlange keten van verplichtingen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174631945
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Studeren doe je om werk te vinden. Het begint misschien voor sommigen als uiting van een interesse maar het is toch met name gewoon een jarenlange keten van verplichtingen.
Nogmaals: dan heb je verkeerd gekozen. Je gaat datgene studeren wat je ligt.
pi_174631999
Als Oud_student ben je dan natuurlijk totaal uitgeput :>}
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:53:37 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174632452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nogmaals: dan heb je verkeerd gekozen. Je gaat datgene studeren wat je ligt.
Op het moment dat aan een interesse verplichtingen, doelstellingen, deadlines en tentamens worden toegevoegd, wordt het gewoon een stuk minder interessant. Misschien niet voor iedereen, maar ik heb dat zelf gemerkt en denk niet dat ik de enige ben. Het is geen hobby.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174632517
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Op het moment dat aan een interesse verplichtingen, doelstellingen, deadlines en tentamens worden toegevoegd, wordt het gewoon een stuk minder interessant. Misschien niet voor iedereen, maar ik heb dat zelf gemerkt en denk niet dat ik de enige ben. Het is geen hobby.
Als doelstellingen, deadlines, tentamens je zwaar vallen, dan hoor je niet te studeren. Ga lekker het mbo doen. Niets mis mee.
pi_174632688
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:26 schreef Oud_student het volgende:
Als Oud_student ben je dan natuurlijk totaal uitgeput :>}
Hehe ja ik was na acht jaar studeren en meerdere studies ook wel toe aan mijn pensioen. Het is dat de aow mijn studieschuld niet afbetaald.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:10:53 #45
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174632841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:56 schreef Rangono het volgende:

[..]

Als doelstellingen, deadlines, tentamens je zwaar vallen, dan hoor je niet te studeren. Ga lekker het mbo doen. Niets mis mee.
Het hoort je zwaar te vallen, dat is de uitdaging. Verder raad ik je aan mijn posts voortaan beter door te lezen voordat je reageert, misschien slaan je reacties dan wel ergens op.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_174633067
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De bekostiging van opleidingen zit ook nog eens zo in elkaar dat trage studenten en uitvallers nogal wat geld kosten. Dan ga je het niet te moeilijk maken natuurlijk.
Ja helemaal waar. Geld en statistieken wegen zwaarder dan de daadwerkelijk opgedane kennis.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_174635839
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Met dat leenstelsel is het wel idioot veel duurder geworden hoor. Sowieso is het koopkrachtplaatje voor studenten volgens mij nooit vooruit gegaan in de afgelopen tig jaar.

En met de devaluatie van het papiertje bedoel ik meer dat de druk om het maar te halen groter is, omdat je zonder bij de meeste sectoren niet eens meer aangekeken wordt.
Ik kwam door omstandigheden de meeste jaren ook niet in aanmerking voor een basisbeurs. Dus ik had het leenstelsel toen al avant la lettre.

Ik vond het toen ook al terecht. Het is zo'n beetje de beste investering die je kan doen.
pi_174635931
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:57 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dit versta jij onder, jezelf met een onderwerp bezighouden? Een probleem dermate reduceren dat de oplossing enkel een binaire uitkomst kan hebben? Dit is wat je kan reproduceren wanneer er naar details wordt gevraagd? Spreken we hier over Moskou, Kangbashi of wellicht Atlantis? Hier kan toch niemand iets mee zonder de hele wereld aan kantlijnen bij te voegen? Denk jij werkelijk van wel?
Jij verwacht serieus in een forum een paper van 150 pagina's met bronvermeldingen?

Ik geef aan waar de kern zit (aangezien mij dat gevraagd werd) en dat is freeloaden, daardoor afnemende bereidheid om mee te betalen en uiteindelijk dus het volledig wegvallen van productiviteit. Ik verpak het alleen even zo dat het ook meteen duidelijk is dat het zo werkt.
pi_174635997
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nogmaals: dan heb je verkeerd gekozen. Je gaat datgene studeren wat je ligt.
Dat is te beperkt. Leuk dat aderlaten je ligt, maar dat studeren is nu niet zo verstandig meer.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:09:01 #50
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174636381
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kwam door omstandigheden de meeste jaren ook niet in aanmerking voor een basisbeurs. Dus ik had het leenstelsel toen al avant la lettre.

Ik vond het toen ook al terecht. Het is zo'n beetje de beste investering die je kan doen.
Goed verhaal, maar het gaat natuurlijk niet om jou. Verreweg de meeste studenten hadden een basisbeurs.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')