abonnement Unibet Coolblue
pi_174622022
Op een sex forum hoort misschien ook dit topic?

Hoeveel vrouwen hebben negatieve ervaringen met mannen en zou je dit evt willen beschrijven?

Zijn er ook mensen die #metoo enigszins overdreven vinden waarbij alle mannen bijna collectief worden beschuldigd?
pi_174622056
Dat was er al toch?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:48:58 #3
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174622122
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:43 schreef 8777 het volgende:
Dat was er al toch?
In R&P gaat het daar ook over idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_174622235
ok! Kom nooit op r&p. Zal er eens kijken. Dit topic kan dan weer gesloten worden.
pi_174622268
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:48 schreef puzziepie het volgende:

[..]

In R&P gaat het daar ook over idd
hee goed forum dat r&p ^O^
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:04:50 #6
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_174622350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:59 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

hee goed forum dat r&p ^O^
:*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_174622711
Men moet niet doorslaan in deze discussie sommige aanrakingen zijn leuk of lief bedoeld en zeker niet ongewenst. Even afhankelijk van de manier waarop het gebeurt en welke relatie je met elkaar hebt. Daarom luister maar elkaar snap een hint en doe alles met respect
pi_174622889
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:41 schreef ray-xxx het volgende:
Zijn er ook mensen die #metoo enigszins overdreven vinden waarbij alle mannen bijna collectief worden beschuldigd?
Dat is wel wat het inmiddels geworden is. Helaas. Je zou als vrouw zijnde je bijna raar/schuldig voelen als jou nooit zoiets is overkomen.
pi_174622955
Waarom alleen vrouwen? Wat een sexisme weer ts :(
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:47:47 #10
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_174623132
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:34 schreef Krollie het volgende:

[..]

Dat is wel wat het inmiddels geworden is. Helaas. Je zou als vrouw zijnde je bijna raar/schuldig voelen als jou nooit zoiets is overkomen.
Nou schuldig niet, maar ik voel me nog wereldvreemder dan voorheen. Dat wel.

Ik ben wel eens ten huwelijk gevraagd door een wildvreemde onderweg naar huis, maar daar zat niks seksueels bij. Dat ging gok ik gewoon om een verblijfsvergunnning.
Ik vraag me wel af of ik er zo undateable/wanhopig voor een man uit zag. ;(
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_174623152
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:47 schreef Elpis het volgende:

[..]

Nou schuldig niet, maar ik voel me nog wereldvreemder dan voorheen. Dat wel.

Ik ben wel eens ten huwelijk gevraagd door een wildvreemde onderweg naar huis, maar daar zat niks seksueels bij. Dat ging gok ik gewoon om een verblijfsvergunnning.
Ik vraag me wel af of ik er zo undateable/wanhopig voor een man uit zag. ;(
Hij had vast ook wel seks met je willen hebben na jullie huwelijk.
Hopelijk voel je je beter nu.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:56:30 #12
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174623291
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:38 schreef LurkJeRot het volgende:
Waarom alleen vrouwen? Wat een sexisme weer ts :(
Echt hé. Er zijn ook mannen die verkracht zijn door vrouwen hoor.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:15:10 #13
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_174624888
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:48 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Hij had vast ook wel seks met je willen hebben na jullie huwelijk.
Hopelijk voel je je beter nu.
Nah ondanks mijn kennelijk beroerde looks van toen heb ik al bijna 30 jaar een relatie met een leuke vent die me op handen draagt. En in 25 jaar tijd ben ik ook iets leuker opgedroogd. ;)
Zo nu voel ik me beter. :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_174628002
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:15 schreef Elpis het volgende:

[..]

Nah ondanks mijn kennelijk beroerde looks van toen heb ik al bijna 30 jaar een relatie met een leuke vent die me op handen draagt. En in 25 jaar tijd ben ik ook iets leuker opgedroogd. ;)
Zo nu voel ik me beter. :P
Dan is dit topic toch nog ergens goed voor...
pi_174631337
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:15 schreef Elpis het volgende:

[..]

Nah ondanks mijn kennelijk beroerde looks van toen heb ik al bijna 30 jaar een relatie met een leuke vent die me op handen draagt. En in 25 jaar tijd ben ik ook iets leuker opgedroogd. ;)
Zo nu voel ik me beter. :P
Pics!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:52:57 #16
451016 dickcon
vrolijke man
pi_174632431
Tja dat is natuurlijk ook een probleem van veel jongens en mannen. Wanneer is toenadering leuk en of gewenst en wanneer juist niet. Ik ken best veel vrouwen die het leuk vinden aandacht te krijgen van jongens en of mannen alleen niet allemaal en daar zit de Kruks je weet pas of het gewenst is als je het probeert en ja dan Kun je ook een snauw of klap verwachten mmmmm lastig
Maar wel leuk
pi_174632830
Niks mis met aanraking, dat vinden veel vrouwen denk ik ook, alleen als je meteen met graaiende handen volop in de kont, bil of borst grijpt... of met je harde pener tegen haar billen aan staat te schuren in de lift/bus/winkel/etc. Begin met de schouders, taille, armen, nek, gezicht, als in een streling/aanraking. Als dat niet neutraal/positief beantwoord wordt, vergeet de rest dan maar.
pi_174633346
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:52 schreef dickcon het volgende:
Tja dat is natuurlijk ook een probleem van veel jongens en mannen. Wanneer is toenadering leuk en of gewenst en wanneer juist niet. Ik ken best veel vrouwen die het leuk vinden aandacht te krijgen van jongens en of mannen alleen niet allemaal en daar zit de Kruks je weet pas of het gewenst is als je het probeert en ja dan Kun je ook een snauw of klap verwachten mmmmm lastig
Maar wel leuk
Veel vrouwen hebben last van een soort seksuele paranoïa. Maar ik moet erbij zeggen dat ik dat 100% begrijp. Er is een bepaald slag mannen wat heropgevoed moet worden (voor zover dat überhaubt mogelijk is) en dat de rest van de mannen een slechte naam bezorgt. Het type misbruiker dus, of mannen met te weinig respect voor anderen.

Ik zeg hier boven 'anderen' en niet 'vrouwen'.
Want dit type man is zeer mogelijk dezelfde die ook respectloos naar mannen is. Types die geweld gebruiken naar zowel man als vrouw. Fysiek geweld of andere vormen van intimidatie. Die Weinstein heeft waarschijnlijk ook naar mannen toe zijn macht misbruikt.
In andere woorden, vrouwen hebben met geweld te maken, maar reken er maar op dat mannen evenzeer met geweld te maken hebben. Straatgeweld bijvoorbeeld. Voor niets in elkaar geslagen worden. Ik denk dat veel mannen ooit wel met geweld te maken hebben gehad. Ik in elk geval wel.

In andere woorden, er lopen op deze aardbol helaas gevaarlijke types rond. Daar zullen we het voorlopig helaas mee moeten doen vrees ik, omdat dit gaat niet zomaar verdwijnen (vooral niet omdat geweld net zolang bestaat als dat de mens bestaat). Kan het kwaad dat er een #metoo bestaat? Nee. Maar ik verwacht er persoonlijk niet heel veel van. De kwaadwillenden steken gewoon hun kop in het zand en gaan gewoon door omdat ze te bot zijn voor verandering.
Maar wie weet is deze nieuwe vorm van sociale controle (#metoo) juist wel het begin van een positieve verandering, wie weet.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:37:18 #19
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_174638986
Nou ik vind dat vrouwen zich niet meteen benadeeld moeten voelen naar een knijp in de kont of een opmerking pas als je te kennen hebt gegeven en diegene dan doorgaat oke dan krijgen ze klappen van mij.
Sweet but not that sweet !
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:28:06 #20
451016 dickcon
vrolijke man
pi_174642351
Mijn vrouw regeld het heel simpel, als ze iemand aardig vindt mag hij dichterbij komen en middels een glimlach of wegduwen geeft ze aan hoe ver men mag gaan. En ja de een vindt ze erg aardig en mag meer en een ander mag iets minder of niets.
Dat werkt perfect
pi_174642363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:28 schreef dickcon het volgende:
Mijn vrouw regeld het heel simpel, als ze iemand aardig vindt mag hij dichterbij komen en middels en glimlach of wegduwen geeft se aan hoe ver men mag gaan. En ja de een vindt ze erg aardig en mag meer en een ander iets minder of niets.
Dat werkt perfect
Duwt ze je vaak weg?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:29:59 #22
451016 dickcon
vrolijke man
pi_174642368
Ha Ha mij duwt ze nooit weg
pi_174878163
De Metoo 'discussie' is veranderd in een online lynching campagne. Ik vraag me sterk af wat hier mee bereikt gaat worden. Male bashing zal niet leiden tot Weinstein types die plotseling met veel spijt uit de kast komen als misbruiker. En de gemiddelde man die misschien ooit eens een vrouw bij haar billen heeft gegrepen (zullen we maar zwijgen over de vrouwen die mannen bij hun billen grijpen?) zullen ook niet op internet hun eerlijke verhaal gaan doen, want de toon van #metoo is er één van haat, wraak en bashing en zal op deze manier niet leiden tot heling tussen man en vrouw. De intermenselijke relatie man/vrouw kan wel wat heling gebruiken dat bewijzen de misbruik verhalen wel. Maar #metoo zal alleen maar leiden tot verdere verkramping tussen man en vrouw, want welke man wil riskeren dat ook hij publiekelijk wordt gebasht? Iets wat eerst immers een normale versier poging was, wordt later door de o zo mishandelde vrouw aangemerkt als onwenselijk gedrag van een man.
pi_174878212
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 09:45 schreef ray-xxx het volgende:
De Metoo 'discussie' is veranderd in een online lynching campagne. Ik vraag me sterk af wat hier mee bereikt gaat worden. Male bashing zal niet leiden tot Weinstein types die plotseling met veel spijt uit de kast komen als misbruiker. En de gemiddelde man die misschien ooit eens een vrouw bij haar billen heeft gegrepen (zullen we maar zwijgen over de vrouwen die mannen bij hun billen grijpen?) zullen ook niet op internet hun eerlijke verhaal gaan doen, want de toon van #metoo is er één van haat, wraak en bashing en zal op deze manier niet leiden tot heling tussen man en vrouw. De intermenselijke relatie man/vrouw kan wel wat heling gebruiken dat bewijzen de misbruik verhalen wel. Maar #metoo zal alleen maar leiden tot verdere verkramping tussen man en vrouw, want welke man wil riskeren dat ook hij publiekelijk wordt gebasht?
Geen positieve verandering dus tot zover.
pi_174878474
En hoe zit het eigenlijk met de eerdere 50 shades of grey hype? (slechte film trouwens) Huisvrouwen die ineens de voordelen van de zweep ontdekten houden zich nu angstvallig stil. Vraag me af waarom dat is...
  zondag 5 november 2017 @ 12:05:11 #29
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174880197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:38 schreef LurkJeRot het volgende:
Waarom alleen vrouwen? Wat een sexisme weer ts :(
Ja, als mannen jarenlang vernederd worden tot op het nivo dat men een lepel in hun kont steekt en ronddraaien totdat degene bloedt is dat natuurlijk lang niet zo erg als dat een man zijn hand op een knie legt van een VROUW.
Tja jongens, als mannelijk heb je gewoon pech. Neem die haantjes. Heb je de dierenbescherming al eens stennis horen maken over het feit dat lieve kleine donzige kuikentjes van het mannelijk geslacht de shredder in gaan? Weet je wat een shredder is? Neen, dat interesseert geen mens. Ook bij de dierenbescherming niet. Waar dus heel veel vrouwen bij zitten.
Maar als die vrouwelijke kuikens die dus wel mogen leven en dus niet levend en bij bewustzijn in stukken worden gereten niet naar buiten mogen gaan scharrelen dan is Leiden in last en breekt de hel los.

IK ga hier (doe niet aan face boeken en wat sappen en weet ik wat allemaal, dus hier in Fok.nl een topic openen met de naam metoomen. Dus me too voor mannen. Ik nodig mensen, mannen en misschien vrouwen die voor echte gelijkheid staan hieraan mee te werken, mannen hun verhalen te vertellen en indien iemand iets wil doen met dit idee op face boeken en zo: graag !!
Misschien dat er dan een beweging kan komen die in het algemeen geweld, sexueel geweld, mobben, hufterigheid, discriminatie (inclusief positieve discriminatie want dat is voor de andere partij gewoon negatieve discriminatie) vernedering enz. aan de kaak gaat stellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 06-11-2017 15:44:46 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_174882013
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 12:05 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, als mannen jarenlang vernederd worden tot op het nivo dat men een lepel in hun kont steken en ronddraaien totdat degene bloedt is dat natuurlijk lang niet zo erg als dat een man zijn hand op een knie legt van een VROUW.
Tja jongens, als mannelijk heb je gewoon pech. Neem die haantjes. Heb je de dierenbescherming al eens stennis horen maken over het feit dat lieve kleine donzige kuikentjes van het mannelijk geslacht de shredder in gaan? Weet je wat een shredder is? Neen, dat interesseert geen mens. Ook bij de dierenbescherming niet. Waar dus heel veel vrouwen bij zitten.
Maar als die vrouwelijke kuikens die dus wel mogen leven en niet levend en bewust in stukken worden gereten niet naar buiten mogen dan is Leiden in last en breekt de hel los.

IK ga hier (doe niet aan face boeken en wat sappen en weet ik wat allemaal, dus hier in Fok.nl een topic openen met de naam metoomen. Dus me too voor mannen. Ik nodig mensen, mannen en misschien vrouwen die voor echte gelijkheid staan hieraan mee te werken, mannen hun verhalen te vertellen en alsm iemand iets wil doen met dit idee op face boeken en zo: graag !!
Misschien dat er dan een beweging kan komen die in het algemeen geweld, sexueel geweld, mobben, hufterigheid, discriminatie (inclusief positieve discriminatie want dat is voor de andere partij gewoon negatieve discriminatie) vernedering enz. aan de kaak gaat stellen.
Ik vind het idee in principe positief. Maar heb je de twee artikelen gelezen waarnaar ik een link heb geplaatst hierboven? Het probleem met hashtags / social media e.d. is dat het vrijwel meteen uitmondt in een publieke lynch partij. Hoe goed de bedoelingen in eerste instantie ook waren. Spuien van persoonlijke frustratie, hoe begrijpelijk ook, leidt uiteindelijk alleen tot hakken in het zand. Zoals het altijd is met dader / slachtoffer situaties; de dader moet oprechte spijt hebben en het slachtoffer moet vergevingsgezind zijn. In welke volgorde maakt niet uit. Het vereist een bepaalde mate van groot hartigheid, wat niet makkelijk is. Alleen dan kan er evt kans zijn op een verbetering in de algemene situatie tussen man en vrouw.

Ik moet daarbij echter aantekenen dat er altijd geweld zal zijn. Zolang de mens bestaat wordt er al gemoord en ongetwijfeld ook verkracht.

En: de metoo wordt gevoed door sómmige vrouwen. Niet alle. Dat wil niet zeggen dat vrouwen die niets plaatsen op metoo nooit misbruik situaties hebben meegemaakt. Maar dat zij er anders mee omgaan. Vrouwen die bijvoorbeeld niet geloven in public shaming.
  zondag 5 november 2017 @ 21:03:50 #31
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174892025
IK zal persoonlijk nooit namen noemen of anderszins zoveel info dat daar uit af te leiden is wie het is / was. Het gaat mij niet om iets persoonlijks, om wraak of weet ik wat. Het gaat mij erom mensen de ogen te openen dat echt niet alleen vrouwen slachtoffers zijn. En dat daders zowel mannelijk als vrouwelijk kunnen zijn!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_174894241
Dit soort dingen aankaarten op social media werkt vooral polariserend. Alleen feiten opnoemen zorgt er alleen voor dat mensen het lezen en doorgaan met hun leven. Wil er echt iets veranderen dan moeten mensen met elkaar in dialoog gaan. Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet snel gebeuren op social media. Dat is toch vooral een podium om lekker anoniem te reageren, voor de meeste mensen tenminste. Of om iemand zoals Weinstein helemaal kapot te maken terwijl nog helemaal niets bewezen is.

Het gevoel van wij met zijn allen tegen hem (of haar). De stem van de meerderheid is iets waar ik persoonlijk in elk geval zeer huiverig voor ben. Als iemand echt iets verkeerd heeft gedaan dan zijn er bepaalde bestaande wetten waarmee iemand veroordeeld kan worden.

Dat #metoo is ook weer gewoon een tijdelijke hype die niets veranderd. Mensen spuien hun vuil, en daarna is er weer een andere hype. Maar het brengt veel meer schade dan alleen aan die enkelingen zoals Weinstein en Spacey. Wat minstens even schadelijk is is dat er nóg meer wantrouwen ontstaat tussen mannen en vrouwen. Van beide kanten. Want die misbruik verhalen (ook al zijn ze echt) en het feit dat er momenteel een heksenjacht gaande is van vrouwen tegen mannen, dat blijft wel hangen. Gewoon feiten opnoemen en public shaming zoals metoo leidt tot weinig positiefs.
  maandag 6 november 2017 @ 09:37:50 #33
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_174898963
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 10:06 schreef ray-xxx het volgende:
En hoe zit het eigenlijk met de eerdere 50 shades of grey hype? (slechte film trouwens) Huisvrouwen die ineens de voordelen van de zweep ontdekten houden zich nu angstvallig stil. Vraag me af waarom dat is...
Wat heeft dat ermee te maken weleens gehoord "with consent" ??
Sweet but not that sweet !
  maandag 6 november 2017 @ 09:55:30 #34
451016 dickcon
vrolijke man
pi_174899268
WoW wat gaan mensen ver in hun opinie.
Volgens mij gaat de discussie inderdaad nergens over edoch het is wel waar dat veel vrouwen ooit in hun leven iets van ongewenste en gewenste aanrakingen hebben meegemaakt.
Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal boos en verdrietig zijn.
Heel veel mensen zien die aanrakingen als gevolg van de sexueke spanning tussen mensen en dat hoort er ook bij.
Waar het hier over gaat in mijn optiek zijn aanrakingen van mensen die op de een of andere manier dominant kunnen zijn door hun status of wel de afhankelijkheid van het slachtoffer
Daar zou het over moeten gaan

Machtsmisbruik
Dat is het probleem volgens mij
pi_174899349
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 09:37 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken weleens gehoord "with consent" ??
Zeker; en dat is precies waar het om draait. Waarom hoor ik niets van die vrouwen dat ze dat wel lekker vinden? Deze metoo hype is totaal éénzijdig. Vrouwen zijn de maagd maria en mannen de oversekste duivels. Het leven is gewoon niet zo zwart wit. Het is ook totaal hypocriet, want in een andere hype nog niet zo lang geleden werd er gesproken over gender neutrale toiletten. Waar is dat gender neutrale element nu, in #metoo. Polarisatie om een punt te maken.
pi_174899514
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 09:55 schreef dickcon het volgende:
WoW wat gaan mensen ver in hun opinie.
Volgens mij gaat de discussie inderdaad nergens over edoch het is wel waar dat veel vrouwen ooit in hun leven iets van ongewenste en gewenste aanrakingen hebben meegemaakt.
Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal boos en verdrietig zijn.
Heel veel mensen zien die aanrakingen als gevolg van de sexueke spanning tussen mensen en dat hoort er ook bij.
Waar het hier over gaat in mijn optiek zijn aanrakingen van mensen die op de een of andere manier dominant kunnen zijn door hun status of wel de afhankelijkheid van het slachtoffer
Daar zou het over moeten gaan

Machtsmisbruik
Dat is het probleem volgens mij
Ik ben het er mee eens dat het daarover zou moeten gaan en ook aanvankelijk over ging. Nu lees je echter ook verhalen van vrouwen die zich al gekwetst voelen wanneer een man avances naar hen maakt. En dan heb ik het niet eens over aanrakingen (want dat is volgens sommigen al helemaal verschrikkelijk slecht). Ik zou zeggen, dit alles is totaal onschuldig en geeft juist wat sjeu aan het leven. Maar er zitten hysterische verhalen tussen. Nogmaals, ik heb het niet over echt misbruik zoals verkrachting en aanranding of seksuele intimidatie. Nochtans is er nog helemaal niets bewezen, maar zijn er al wel mensen publiekelijk veroordeeld.
  maandag 6 november 2017 @ 10:14:47 #37
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_174899556
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 09:59 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Zeker; en dat is precies waar het om draait. Waarom hoor ik niets van die vrouwen dat ze dat wel lekker vinden? Deze metoo hype is totaal éénzijdig. Vrouwen zijn de maagd maria en mannen de oversekste duivels. Het leven is gewoon niet zo zwart wit. Het is ook totaal hypocriet, want in een andere hype nog niet zo lang geleden werd er gesproken over gender neutrale toiletten. Waar is dat gender neutrale element nu, in #metoo. Polarisatie om een punt te maken.
Ik ben het eens met je dat er verhalen zijn die classificatie #metoo niet mogen dragen.
En ik ben ook niet vies van sex met een rauw randje ...en als het even over het randje gaat is het niet meteen een #metoo situatie.
Echter als je aangeeft wat je grens is en er word willens en wetens overheen gegaan. Dan heb je als vrouw/man het recht om daar stappen over te ondernemen.
Ik heb zelf ook een situatie meegemaakt waar ik eigenlijk werk van had moeten maken. Niet gedaan achteraf spijt van maar als ik nu dat stuk uitschot zie kookt m'n bloed. Zolang m'n bloed kookt en ik me niet bedreigd voel.
Voel ik me sterk en dat telt voor mij meer dan een aangifte voor aanranding!
Sweet but not that sweet !
pi_174899591
Bovendien vind ik misbruik in die gevallen van vermeende machtsmisbruik discutabel. Die mensen die zich slachtoffer noemden konden op elk moment weg gaan. Zij kozen er echter uit vrije wil voor om soms zelfs seks te hebben. Omdat zij voor hun carrière kozen. Seks voor een carrière. Als het mij was overkomen had ik mij omgekeerd en was weggegaan. Dat hadden zij ook kunnen doen. Dan moet je achteraf niet gaan janken wanneer je die carrière al hebt.
  maandag 6 november 2017 @ 10:21:23 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174899650
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 10:06 schreef ray-xxx het volgende:
En hoe zit het eigenlijk met de eerdere 50 shades of grey hype? (slechte film trouwens) Huisvrouwen die ineens de voordelen van de zweep ontdekten houden zich nu angstvallig stil. Vraag me af waarom dat is...
Omdat het geen donder met elkaar te maken heeft misschien?
Vrijwillige seksuele voorkeuren, fantasieën en uitstapjes hebben in het geheel niet met onvrijwillig bepotelt worden of erger te maken.

Die vrouwen houden zich niet stil, die blijven gewoon bij het onderwerp.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 6 november 2017 @ 10:23:51 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174899679
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 21:03 schreef LeesFoknl het volgende:
IK zal persoonlijk nooit namen noemen of anderszins zoveel info dat daar uit af te leiden is wie het is / was. Het gaat mij niet om iets persoonlijks, om wraak of weet ik wat. Het gaat mij erom mensen de ogen te openen dat echt niet alleen vrouwen slachtoffers zijn. En dat daders zowel mannelijk als vrouwelijk kunnen zijn!
Metoo is ook voor mannen. Al een heel aantal mannen die ook hun verhaal hebben gedaan.
Dat het grotendeels vrouwen zijn die hun verhaal willen doen betekent niet dat het 'verboden voor mannen' is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174899773
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 10:14 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je dat er verhalen zijn die classificatie #metoo niet mogen dragen.
En ik ben ook niet vies van sex met een rauw randje ...en als het even over het randje gaat is het niet meteen een #metoo situatie.
Echter als je aangeeft wat je grens is en er word willens en wetens overheen gegaan. Dan heb je als vrouw/man het recht om daar stappen over te ondernemen.
Ik heb zelf ook een situatie meegemaakt waar ik eigenlijk werk van had moeten maken. Niet gedaan achteraf spijt van maar als ik nu dat stuk uitschot zie kookt m'n bloed. Zolang m'n bloed kookt en ik me niet bedreigd voel.
Voel ik me sterk en dat telt voor mij meer dan een aangifte voor aanranding!
Respect daarvoor. Maar aangifte in zo'n geval is altijd nog veel beter dan een publieke schandpaal. Ik als man heb ook ooit een gewelds situatie meegemaakt waarbij ik door twee mannen (ik was zelf 16) in elkaar geslagen ben op straat, met 20 omstanders die niets deden. (Tussen de dappere toeschouwers zaten ook vrouwen) Ik heb ook geen aangifte gedaan omdat ik bang was voor nog meer geweld. Achteraf gezien had ik dat duidelijk wel moeten doen. In die tijd was er nog geen internet of social media. En was het er wel geweest dan was het makkelijk en bevredigend geweest die lui publiekelijk kapot te maken. Ik begrijp gevoelens van wraak. Het lucht op. Maar uiteindelijk lost het weinig op en word je er zelf niet beter van. Noem mij cynisch, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat de mensheid leert van fouten. Ik zelf richt mij liever op positieve dingen in het leven en laat moj niet negatief beïnvloeden door de negativiteit van anderen. Het is duidelijk dat ik deze #metoo, alhoewel begrijpelijk, verkeerd vind.
pi_174899828
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 10:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat het geen donder met elkaar te maken heeft misschien?
Vrijwillige seksuele voorkeuren, fantasieën en uitstapjes hebben in het geheel niet met onvrijwillig bepotelt worden of erger te maken.

Die vrouwen houden zich niet stil, die blijven gewoon bij het onderwerp.
Lees hierboven wat ik eerder zei.

Het is éénzijdig belicht.
pi_174899860
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 10:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Metoo is ook voor mannen. Al een heel aantal mannen die ook hun verhaal hebben gedaan.
Dat het grotendeels vrouwen zijn die hun verhaal willen doen betekent niet dat het 'verboden voor mannen' is.
Sommige vrouwen vinden dat mannen zich wél stil moeten houden met hun verhalen.
  maandag 6 november 2017 @ 10:41:54 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174899930
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 10:35 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Lees hierboven wat ik eerder zei.

Het is éénzijdig belicht.
Nee, het gaat gewoon over 2 verschillende dingen.
Dat ik van bdsm hou betekend niet dat jij me zo even bij mijn haar mag pakken om gedwongen te pijpen.

Die ruwe seks is gebouwd op vertrouwen, zonder vertrouwen, dat iemand je grenzen respecteert is dat niet mogelijk. Sterker nog, in die hoek van seksualiteit is het heel normaal om te vragen, om te praten over grenzen. Is daaroverheen gaan not done.
Ook in de swingerswereld zie je dit. Ongevraagd aanraken is not done. Het zijn juist die vrij strenge spelregels die meer mogelijk maken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 6 november 2017 @ 10:45:16 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174899973
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 10:36 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Sommige vrouwen vinden dat mannen zich wél stil moeten houden met hun verhalen.
Er is altijd wel iemand te vinden die er anders over denkt. Waarom zo inzoomen op die uitzondering?
Dat is wat ik zie gebeuren in de discussie, dat er ingezoomd wordt op die enkele mannenhater, of die enkeling die roept dat iemand in de bus glimlachte naar haar.
Omdat die enkeling er is zou het een domme hype zijn die het juist erger maakt. Maar het is onzin, het gros gaat wel degelijk over grensoverschrijdend gedrag en gaat niet om vrouw vs man. Het is je richten op iets kleins zodat je niet na hoeft te denken over het werkelijke probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174900291
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 10:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, het gaat gewoon over 2 verschillende dingen.
Dat ik van bdsm hou betekend niet dat jij me zo even bij mijn haar mag pakken om gedwongen te pijpen.

Die ruwe seks is gebouwd op vertrouwen, zonder vertrouwen, dat iemand je grenzen respecteert is dat niet mogelijk. Sterker nog, in die hoek van seksualiteit is het heel normaal om te vragen, om te praten over grenzen. Is daaroverheen gaan not done.
Ook in de swingerswereld zie je dit. Ongevraagd aanraken is not done. Het zijn juist die vrij strenge spelregels die meer mogelijk maken.
Jij hebt níet gelezen wat ik schreef. Ik hou zelf ook van bdsm. Het gaat er om dat deze metoo 'discussie' totaal ongenuanceerd is. Je leest alleen verhalen over hoe slecht die mannen waren en hoe het die vrouwen allemaal maar overkomen is ( nogmaals: ik heb het Niet over aanranding/verkrachting)
Ik wil graag van vrouwen die bijv van bdsm horen dat zij het soms inderdaad lekker vinden (in mutual consent) om hard aangepakt te worden. Dat het allemaal niet zo zwart wit is. Deze metoo die in beginsel goed was (alhoewel ik nog steeds niet geloof in public shaming) wordt gekaapt door hysterie. En wanneer verkrachting in één adem wordt genoemt met ongewenste avances dan denk ik persoonlijk in elk geval dat je je doel voorbij schiet.

Dat gezegd hebbende, wat is volgens jou eigenlijk het doel van deze metoo? Heeft het nog een andere functie dan wraak? Denk je dat publieke schandpalen een positieve bijdrage leveren wb het tegen gaan van ernstig seksueel misbruik cq geweld? Iaw dat angst /repressie helpt tegen geweld?
pi_174900669
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 10:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er is altijd wel iemand te vinden die er anders over denkt. Waarom zo inzoomen op die uitzondering?
Dat is wat ik zie gebeuren in de discussie, dat er ingezoomd wordt op die enkele mannenhater, of die enkeling die roept dat iemand in de bus glimlachte naar haar.
Omdat die enkeling er is zou het een domme hype zijn die het juist erger maakt. Maar het is onzin, het gros gaat wel degelijk over grensoverschrijdend gedrag en gaat niet om vrouw vs man. Het is je richten op iets kleins zodat je niet na hoeft te denken over het werkelijke probleem.
Ik als man denk al mijn hele leven (sinds pubertijd tenminste) over dit probleem. Ik heb dagelijks te maken met vrouwen die zich terughoudend naar mij opstellen simpelweg vanwege het feit dat ik man ben. Ik wil graag normale omgang met vrouwen. Maar door de kramp van vrouwen is dit onmogelijk. Ik ben geen abuser, probeer respectvol om te gaan met vrouwen, maar ik wordt behandeld als een mógelijke abuser. Dit is allemaal begrijpelijk (gezien de vele negatieve verhalen die ik al mijn hele leven hoor van vrouwelijke vrienden en die ik optecht vreselijk vind) en dus geen probleem. Maar in dit licht gezien zijn wij allemaal, vrouw én man slachtoffer vd negativiteit van sommige mensen. De goede mensen moeten niet lijden onder de slechte. Maar dit gebeurt duidelijk wel. Dit is een maatschappelijk probleem wat niet alleen de misbruikten betreft. Maar net zo goed de maatschappij in geheel want wie wil er nu leven in een angst cultuur? Er ís overduidelijk angst in de huidige maatschappij. Angst voor seksueel geweld of straat geweld of intimidatie in het dagelijks leven. Hoe dít uit de maatschappij te krijgen zou een beter doel zijn. Angst voor public shaming (#metoo, maar ook Patricia Paay, sex video's van ex partners, etc etc) is alleen masr nóg meer negativiteit. Ik persoonlijk zie liever een andere maatschappij.
  maandag 6 november 2017 @ 11:43:45 #48
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_174900781
Mee eens ... Publiekelijk vind ik ook laag ik kan dat stuk uitschot op m'n fb pagina ook bijnaam en toenaam noemen.
Maar dat doe ik niet het lost niks op het is haatzaaien en wees eerlijk als Geert Wilders er niet was geweest was dit veel minder aan de orde dan wel niet aan de orde.
Sweet but not that sweet !
  maandag 6 november 2017 @ 11:51:07 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174900910
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 11:12 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Jij hebt níet gelezen wat ik schreef. Ik hou zelf ook van bdsm. Het gaat er om dat deze metoo 'discussie' totaal ongenuanceerd is. Je leest alleen verhalen over hoe slecht die mannen waren en hoe het die vrouwen allemaal maar overkomen is ( nogmaals: ik heb het Niet over aanranding/verkrachting)
Ik wil graag van vrouwen die bijv van bdsm horen dat zij het soms inderdaad lekker vinden (in mutual consent) om hard aangepakt te worden. Dat het allemaal niet zo zwart wit is. Deze metoo die in beginsel goed was (alhoewel ik nog steeds niet geloof in public shaming) wordt gekaapt door hysterie. En wanneer verkrachting in één adem wordt genoemt met ongewenste avances dan denk ik persoonlijk in elk geval dat je je doel voorbij schiet.

Dat gezegd hebbende, wat is volgens jou eigenlijk het doel van deze metoo? Heeft het nog een andere functie dan wraak? Denk je dat publieke schandpalen een positieve bijdrage leveren wb het tegen gaan van ernstig seksueel misbruik cq geweld? Iaw dat angst /repressie helpt tegen geweld?
Als jij alleen dat soort verhalen leest vraag ik me af waar en hoe je leest. Want de werkelijkheid is het niet. Het is inzoomen op de enkeling om maar niet naar de rest te hoeven kijken.

Hoe kom je bv op wraak? Op een enkeling na worden er geen namen genoemd. Niet echt zinnig als het motief wraak is vindt je ook niet?
Het motief is een breed maatschappelijk probleem aankaarten. Waarbij er ook gesproken wordt over dat wat als te normaal wordt gezien in die maatschappij. Bv die tik tegen de kont door een vreemde in het uitgaansleven. Dat de nee daarop van het slachtoffer niet goed geaccepteerd wordt. Diegene dan de zeur, de sfeerverpester is.
Dat er een zwijgcultuur is mbt dit soort zaken, ook de ernstigere. Dat er onevenredig getwijfeld wordt aan dit soort verhalen, van dat is helemaal niet erg (hoort erbij) tot een 'echt' slachtoffer zou zo niet doen.

Je ziet dan ook erg goed hoe ongemakkelijk velen deze discussie vinden, zo ongemakkelijk dat ze maar inzoomen op een enkeling om de rest weg te kunnen wuiven. Of met baarlijke onzin komen als ja maar er zijn ook vrouwen die wel houden van ruwe seks, wat er niets mee te maken heeft. Verdomd, heb zelfs langs zien komen dat zulk gedrag succesvol moet zijn,dat anders daders het niet zouden doen. Dat als antwoord op in de bus bij je tieten gepakt worden door een vreemde.

Alle cijfers die al jaren bekend zijn ten spijt, het is nogsteeds zo dat velen niet geloven dat het probleem echt zo groot is. Dat terwijl in 1 adem het risico op valse beschuldigingen enorm uitvergroot wordt, tot ver buiten de cijfers. Er wordt bijkans gedaan alsof de kans op een valse beschuldiging minstens even groot is als de kans op seksuele intimidatie of erger.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 6 november 2017 @ 11:55:24 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174900981
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 11:36 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Ik als man denk al mijn hele leven (sinds pubertijd tenminste) over dit probleem. Ik heb dagelijks te maken met vrouwen die zich terughoudend naar mij opstellen simpelweg vanwege het feit dat ik man ben. Ik wil graag normale omgang met vrouwen. Maar door de kramp van vrouwen is dit onmogelijk. Ik ben geen abuser, probeer respectvol om te gaan met vrouwen, maar ik wordt behandeld als een mógelijke abuser. Dit is allemaal begrijpelijk (gezien de vele negatieve verhalen die ik al mijn hele leven hoor van vrouwelijke vrienden en die ik optecht vreselijk vind) en dus geen probleem. Maar in dit licht gezien zijn wij allemaal, vrouw én man slachtoffer vd negativiteit van sommige mensen. De goede mensen moeten niet lijden onder de slechte. Maar dit gebeurt duidelijk wel. Dit is een maatschappelijk probleem wat niet alleen de misbruikten betreft. Maar net zo goed de maatschappij in geheel want wie wil er nu leven in een angst cultuur? Er ís overduidelijk angst in de huidige maatschappij. Angst voor seksueel geweld of straat geweld of intimidatie in het dagelijks leven. Hoe dít uit de maatschappij te krijgen zou een beter doel zijn. Angst voor public shaming (#metoo, maar ook Patricia Paay, sex video's van ex partners, etc etc) is alleen masr nóg meer negativiteit. Ik persoonlijk zie liever een andere maatschappij.
Door de kramp van vrouwen????

Heb je de discussie wel gevolgd? Die gaat voornamelijk over wat je als potienteel slachtoffer moet doen om het te voorkomen. Als vrouwen zich zo niet gedragen krijgen ze eigen schuld dikke bult te horen. Had je de dader maar geen ruimte moeten geven,of je hebt de dader ook wel een beetje uitgedaagd hoor en andere onzin.
Dat nog naast het feit dat het echt heel erg veel voorkomt, die risico inschatting deel van het leven is.

Dit is niets nieuws trouwens, heeft niets met de huidige angst cultuur te maken. Dit was in mijn jeugd al zo, in die van mijn moeder zelfs erger en daarvoor nog erger.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174901422
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 11:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Als jij alleen dat soort verhalen leest vraag ik me af waar en hoe je leest. Want de werkelijkheid is het niet. Het is inzoomen op de enkeling om maar niet naar de rest te hoeven kijken.

Hoe kom je bv op wraak? Op een enkeling na worden er geen namen genoemd. Niet echt zinnig als het motief wraak is vindt je ook niet?
Het motief is een breed maatschappelijk probleem aankaarten. Waarbij er ook gesproken wordt over dat wat als te normaal wordt gezien in die maatschappij. Bv die tik tegen de kont door een vreemde in het uitgaansleven. Dat de nee daarop van het slachtoffer niet goed geaccepteerd wordt. Diegene dan de zeur, de sfeerverpester is.
Dat er een zwijgcultuur is mbt dit soort zaken, ook de ernstigere. Dat er onevenredig getwijfeld wordt aan dit soort verhalen, van dat is helemaal niet erg (hoort erbij) tot een 'echt' slachtoffer zou zo niet doen.

Je ziet dan ook erg goed hoe ongemakkelijk velen deze discussie vinden, zo ongemakkelijk dat ze maar inzoomen op een enkeling om de rest weg te kunnen wuiven. Of met baarlijke onzin komen als ja maar er zijn ook vrouwen die wel houden van ruwe seks, wat er niets mee te maken heeft. Verdomd, heb zelfs langs zien komen dat zulk gedrag succesvol moet zijn,dat anders daders het niet zouden doen. Dat als antwoord op in de bus bij je tieten gepakt worden door een vreemde.

Alle cijfers die al jaren bekend zijn ten spijt, het is nogsteeds zo dat velen niet geloven dat het probleem echt zo groot is. Dat terwijl in 1 adem het risico op valse beschuldigingen enorm uitvergroot wordt, tot ver buiten de cijfers. Er wordt bijkans gedaan alsof de kans op een valse beschuldiging minstens even groot is als de kans op seksuele intimidatie of erger.
Jij mag over mij denken wat jij wilt. Ik weet wel beter.

Jouw hele houding ademt woede uit tegen mannen. Dat is begrijpelijk. Maar verwacht niet dat de werkelijke misbruikers leren van jouw woede. Of dat mannen die zich ooit slecht hebben gedragen tegenover vrouwen bereid zijn hun verhaal te doen op internet met als groot risico dat ook zij de volle laag krijgen. Neem jou nou als voorbeeld. Omdat ik een aantal dingen aankaart welke mij niet bevallen aan metoo, probeer je mij neer te zetten als iemand 'die weg kijkt' of die misbruik goed praat. Denk je dat dit soort beschuldigingen helpen? Ik weet dat ik nooit iemand misbruikt heb. Dus wat weet jij precies meer over mij wat ik zelf niet weet? Jouw houding zal niet leiden tot minder misbruik door de werkelijke misbruikers en zal mannen die vrouwen wel goed behandelen niet motiveren hun zegje te doen.
  maandag 6 november 2017 @ 13:47:40 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174902625
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 12:22 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Jij mag over mij denken wat jij wilt. Ik weet wel beter.

Jouw hele houding ademt woede uit tegen mannen. Dat is begrijpelijk. Maar verwacht niet dat de werkelijke misbruikers leren van jouw woede. Of dat mannen die zich ooit slecht hebben gedragen tegenover vrouwen bereid zijn hun verhaal te doen op internet met als groot risico dat ook zij de volle laag krijgen. Neem jou nou als voorbeeld. Omdat ik een aantal dingen aankaart welke mij niet bevallen aan metoo, probeer je mij neer te zetten als iemand 'die weg kijkt' of die misbruik goed praat. Denk je dat dit soort beschuldigingen helpen? Ik weet dat ik nooit iemand misbruikt heb. Dus wat weet jij precies meer over mij wat ik zelf niet weet? Jouw houding zal niet leiden tot minder misbruik door de werkelijke misbruikers en zal mannen die vrouwen wel goed behandelen niet motiveren hun zegje te doen.
Ik ben helemaal niet woedend op mannen, hoe kom je erbij zeg, zeg juist vanaf het begin al dat de meeste mannen zich hier niet schuldig aan maken (en dat die ook slachtoffer kunnen zijn en het nog veel zwaarder hebben met naar buiten treden). Ik reageer enkel op wat jij zegt.
Je kaart geen enkele dingen aan, je zet de hele actie weg als gaat om dat enkele ding. Ik zeg dat ik dit in de hele discussie terug zie, dat downplayen naast de slachtoffers een deel van de schuld in de schoenen schuiven.

Het is mooi met je, als slachtoffer mag ik niet praten, want dan doe ik de zaak kwaad. Zwijg ik dan geld hetzelfde, zeg ik dat ik het belachelijk vind dat sommigen zelfs durven te zeggen dat je maar niet alleen op straat moet gaan dan ben ik blijkbaar woedend op mannen en op anderen die echt alleen maar oprecht me willen adviseren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174902884
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 13:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet woedend op mannen, hoe kom je erbij zeg, zeg juist vanaf het begin al dat de meeste mannen zich hier niet schuldig aan maken (en dat die ook slachtoffer kunnen zijn en het nog veel zwaarder hebben met naar buiten treden). Ik reageer enkel op wat jij zegt.
Je kaart geen enkele dingen aan, je zet de hele actie weg als gaat om dat enkele ding. Ik zeg dat ik dit in de hele discussie terug zie, dat downplayen naast de slachtoffers een deel van de schuld in de schoenen schuiven.

Het is mooi met je, als slachtoffer mag ik niet praten, want dan doe ik de zaak kwaad. Zwijg ik dan geld hetzelfde, zeg ik dat ik het belachelijk vind dat sommigen zelfs durven te zeggen dat je maar niet alleen op straat moet gaan dan ben ik blijkbaar woedend op mannen en op anderen die echt alleen maar oprecht me willen adviseren.
Wat verwacht je nou eigenlijk van metoo? Denk je dat mannen zich beter gaan gedragen vanaf nu?
  maandag 6 november 2017 @ 14:10:19 #54
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174902998
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 14:03 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Wat verwacht je nou eigenlijk van metoo? Denk je dat mannen zich beter gaan gedragen vanaf nu?
Waarom vraag je dit weer?

Ik denk dat de meeste mannen zich al prima gedragen, maar dat we een maatschappelijk probleem hebben waarin een bepaalde mate van seksueel lastig vallen te normaal is (dus een m/v probleem!) En dat we nogsteeds een cultuur hebben waarin slachtoffers van dit soort zaken onevenredig worden betwijfeld en onevenredig veel verantwoordelijkheid in hun schoenen geschoven wordt.

Dat zou ik graag willen veranderen en daar heb ik juist die normale mensen (m/v) voor nodig. Dat Boris Boef daar geen boodschap aan heeft snapt mijn neus ook wel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174904182
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 14:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom vraag je dit weer?

Ik denk dat de meeste mannen zich al prima gedragen, maar dat we een maatschappelijk probleem hebben waarin een bepaalde mate van seksueel lastig vallen te normaal is (dus een m/v probleem!) En dat we nogsteeds een cultuur hebben waarin slachtoffers van dit soort zaken onevenredig worden betwijfeld en onevenredig veel verantwoordelijkheid in hun schoenen geschoven wordt.

Dat zou ik graag willen veranderen en daar heb ik juist die normale mensen (m/v) voor nodig. Dat Boris Boef daar geen boodschap aan heeft snapt mijn neus ook wel.
"Een bepaalde mate van seksueel lastig vallen" wat versta je daar onder? Verkrachting? Bij de kont pakken? Een tongzoen?

"En dat we nogsteeds een cultuur hebben waarin slachtoffers van dit soort zaken onevenredig worden betwijfeld en onevenredig veel verantwoordelijkheid in hun schoenen geschoven wordt."
Nogmaals, over welke zaken heb je het? Ontkenning van verkrachting? Aanranding?
En Re verantwoordelijkheid; Is er niet een enorm grijs gebied waarin twee partijen hetzelfde geheel anders interpreteren? Er zijn vele scenario's denkbaar. Man denkt dat vrouw hem leuk vindt en maakt een move. Probeert haar te kussen. Aanranding? We gaan een stap verder. Man is dronken en grijpt vrouw beet en gaat op haar liggen. Poging tot verkrachting?

Ik blijf erbij dat er veel te krampachtig over wordt gedaan. Liefde en sex hebben nu eenmaal een gerafeld randje waarin soms dingen niet helemaal naar wens gaan. Laten we de zaak even omdraaien. Mannen nemen helemaal geen initiatief meer. Gaan vrouwen dan het eerste initiatief nemen? De vrouwen die ik ken zijn verbazingwekkend passief. Geen wonder dat mannen dan het initiatief nemen. Dat het dan af en toe minder perfect gaat, dat moet je er maar bij nemen. Hoho! Rustig maar. Ik heb het dus niet over werkelijke verkrachting of doordrammen terwijl er nee werd gezegd. Zelfs al zeggen sommige vrouwen nee terwijl ze eigenlijk ja bedoelen (hoho rustig!! :D dat soort vrouwen zijn er echt! ) dan nog dien je haar nee te respecteren. Niemand heeft het recht om door te drammen. Alhoewel doordrammen weer niet verward moet worden met vasthoudendheid. Maar daar ben je het vast niet mee eens. ;)
  maandag 6 november 2017 @ 15:40:44 #57
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174904697
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 10:06 schreef ray-xxx het volgende:
En hoe zit het eigenlijk met de eerdere 50 shades of grey hype? (slechte film trouwens) Huisvrouwen die ineens de voordelen van de zweep ontdekten houden zich nu angstvallig stil. Vraag me af waarom dat is...
Hun man met de zweep slaan, maar nu komt het "even niet uit" er voor uit te komen dat ze dat doet en leuk vindt. Past niet zo "lekker" in het metoo gebeuren, want daar zijn het natuurlijk ALLEMAAL EN ALLEEN MAAR slachtoffers. En alleen maar slachtoffer VAN MANNEN. Vrouwen doen zo iets natuurlijk niet.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_174904727
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 15:40 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Hun man met de zweep slaan, maar nu komt het "even niet uit" er voor uit te komen dat ze dat doet en leuk vindt. Past niet zo "lekker" in het metoo gebeuren, want daar zijn het natuurlijk ALLEMAAL EN ALLEEN MAAR slachtoffers. En alleen maar slachtoffer VAN MANNEN. Vrouwen doen zo iets natuurlijk niet.
Haha!! Precies.
  maandag 6 november 2017 @ 16:01:57 #59
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174905098
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 10:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat het geen donder met elkaar te maken heeft misschien?
Vrijwillige seksuele voorkeuren, fantasieën en uitstapjes hebben in het geheel niet met onvrijwillig bepotelt worden of erger te maken.
Okay, maar hoe moet ik weten dat het tegenstribbelen gemeend tegenstribbelen is en niet een haar opwindend spel waarbij zij hoopt dat ik een zweep neem en haar billen rood sla.
Weet nog goed mijn eerste keer. Zegt zij opeens; neen, neen. Dus ik stop, zal wel iets niet goed doen ... Zegt ze Niet stoppen, ik zeg dat omdat ik het zo lekkker vind. :? :?
Na afloop zet ze koffie, ze vraagt of ik ook koffie wil. Nou, daar had ik echt trek op, dus ik zeg: neen neen. Na een kwartier had ik nog geen koffie. Ik zeg dus, schat, waar blijft gvd mijn koffie? Zegt zij: je zei toch nee, ik dacht dat je geen koffie wilde.
En zij zei kort ervoor dus: neen neen, ik zeg dat omdat ik het zo lekker vind. Dit gaat dus niet om de verkeerde signalen zenden. Of de signalen verkeerd begrijpen cq interpreteren. Neen, dit gaat om gewoon communiceren in het Nederlands en vrouwenlogica.
Nou ja, never stick your dick in sick dus toen ze later mij schreef dat ze me nog graag eens wilde zien heb ik niet meer teruggeschreven. dat iemand het verschil niet weet tussen links en rechts, okay. Maar het verschil tussen ja en neen .... :N :N

^O^ :W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 6 november 2017 @ 16:18:32 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174905378
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:01 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Okay, maar hoe moet ik weten dat het tegenstribbelen gemeend tegenstribbelen is en niet een haar opwindend spel waarbij zij hoopt dat ik een zweep neem en haar billen rood sla.
Weet nog goed mijn eerste keer. Zegt zij opeens; neen, neen. Dus ik stop, zal wel iets niet goed doen ... Zegt ze Niet stoppen, ik zeg dat omdat ik het zo lekkker vind. :? :?
Na afloop zet ze koffie, ze vraagt of ik ook koffie wil. Nou, daar had ik echt trek op, dus ik zeg: neen neen. Na een kwartier had ik nog geen koffie. Ik zeg dus, schat, waar blijft gvd mijn koffie? Zegt zij: je zei toch nee, ik dacht dat je geen koffie wilde.
En zij zei kort ervoor dus: neen neen, ik zeg dat omdat ik het zo lekker vind. Dit gaat dus niet om de verkeerde signalen zenden. Of de signalen verkeerd begrijpen cq interpreteren. Neen, dit gaat om gewoon communiceren in het Nederlands en vrouwenlogica.
Nou ja, never stick your dick in sick dus toen ze later mij schreef dat ze me nog graag eens wilde zien heb ik niet meer teruggeschreven. dat iemand het verschil niet weet tussen links en rechts, okay. Maar het verschil tussen ja en neen .... :N :N

^O^ :W
Door te praten met elkaar. Als je ruwere spelletjes wil spelen, een nee die geen nee is? Spreek dat dan met elkaar af.
Weet je niet zeker dat ze dat fijn vindt? Dan is nee gewoon nee, valt die nee dan dan stop je, trek je terug. Als ze dat dan niet bedoeld kan ze dat alsnog aangeven.
Misschien een Moodkiller voor die ene keer, maar beter dan over een gemeende nee heen gaan.

Het is echt niet zo moeilijk. En dit gegeven is echt doodnormaal in die tak van seks. Als de nee niet als stop geld is er vrijwel altijd een ander afgesproken (!) woord of teken. Is dat niet het geval dan is nee gewoon nee.

Wat jij daar deed was dus prima, je kreeg een nee, er was niet vooraf afgesproken dat die nee niet gemeend was, dus je stopte. Zij gaf daarop aan dat je niet hoefde te stoppen en je bent dus samen lekker verder gegaan.
Prima, niets aan de hand, geen fout aan jouw kant, zij had beter vooraf kunnen aangeven dat ze een ander spelletje speelde. Maar zo werkte het ook. Communicatie dus en niet aannemen dat een nee geen nee betekend.

Spelletjes spelen mbt seks is niet raar, niet verkeerd. Ruwere seks, spelen met grenzen, het is allemaal helemaal prima. Maar alleen als je zeker weet van elkaar dat er een ander spel gespeeld wordt. Kan overheerlijk zijn zelfs.
Maar heb je niet de bevestiging dat nee ja is, ga dan uit van nee=nee. Geef die ander dan de ruimte om of bij die nee te blijven, of om uit te leggen welk spel ze dan wel willen spelen.

Het is echt zo moeilijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 06-11-2017 16:25:14 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 6 november 2017 @ 16:24:19 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174905455
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 15:12 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

"Een bepaalde mate van seksueel lastig vallen" wat versta je daar onder? Verkrachting? Bij de kont pakken? Een tongzoen?

"En dat we nogsteeds een cultuur hebben waarin slachtoffers van dit soort zaken onevenredig worden betwijfeld en onevenredig veel verantwoordelijkheid in hun schoenen geschoven wordt."
Nogmaals, over welke zaken heb je het? Ontkenning van verkrachting? Aanranding?
En Re verantwoordelijkheid; Is er niet een enorm grijs gebied waarin twee partijen hetzelfde geheel anders interpreteren? Er zijn vele scenario's denkbaar. Man denkt dat vrouw hem leuk vindt en maakt een move. Probeert haar te kussen. Aanranding? We gaan een stap verder. Man is dronken en grijpt vrouw beet en gaat op haar liggen. Poging tot verkrachting?

Ik blijf erbij dat er veel te krampachtig over wordt gedaan. Liefde en sex hebben nu eenmaal een gerafeld randje waarin soms dingen niet helemaal naar wens gaan. Laten we de zaak even omdraaien. Mannen nemen helemaal geen initiatief meer. Gaan vrouwen dan het eerste initiatief nemen? De vrouwen die ik ken zijn verbazingwekkend passief. Geen wonder dat mannen dan het initiatief nemen. Dat het dan af en toe minder perfect gaat, dat moet je er maar bij nemen. Hoho! Rustig maar. Ik heb het dus niet over werkelijke verkrachting of doordrammen terwijl er nee werd gezegd. Zelfs al zeggen sommige vrouwen nee terwijl ze eigenlijk ja bedoelen (hoho rustig!! :D dat soort vrouwen zijn er echt! ) dan nog dien je haar nee te respecteren. Niemand heeft het recht om door te drammen. Alhoewel doordrammen weer niet verward moet worden met vasthoudendheid. Maar daar ben je het vast niet mee eens. ;)
Het gaat niet over initiatief nemen. Bij normaal initiatief nemen is een nee in woord of daad voldoende namelijk.
Wat is er nu initiatief nemen aan een wildvreemde in het voorbijgaan bij de kont pakken? Of pssst meisje roepend achter een wildvreemde aanlopen, boos wordend als ze niets zegt?
Dat is geen manier om succesvol contact te leggen, dat is een vorm van intimidatie, of lastig vallen (pesten). Het doel van dat soort gedrag is niet die meid versieren.

Voor mij geld iig dat ik een man die een move maakt, maar direct stopt als ik aangeeft het niet te waarderen niets kwalijk neem. Wel verwacht ik van die man (of vrouw!) dat ze een redelijke inschatting maken of een move past. Dus als we nog geen woord gewisseld hebben niet uit het niets zoenen of aanraken. Als we al leuk contact hebben vind ik het echt niet erg als iemand een stapje maakt. Wel als iemand van normaal leuk contact naar vol in het kruis grijpen gaat bv.
Nogmaals, het is echt niet zo moeilijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174905685
Ik moet zeggen, ik heb me er niet heel veel mee bezig gehouden. Ondanks dat ik het goed vind dat mensen naar voren komen met hun ervaringen staan die Amerikaanse vibes en het daarin meegaan me nogal tegen. Maar ik moet zeggen dat ik nou niet het gevoel heb dat alle mannen collectief worden beschuldigd. Als je oprecht van jezelf kan zeggen dat je zuiver bent, hoef je je toch niet aangesproken te voelen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:27 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Veel vrouwen hebben last van een soort seksuele paranoïa. Maar ik moet erbij zeggen dat ik dat 100% begrijp. Er is een bepaald slag mannen wat heropgevoed moet worden (voor zover dat überhaubt mogelijk is) en dat de rest van de mannen een slechte naam bezorgt. Het type misbruiker dus, of mannen met te weinig respect voor anderen.

Ik zeg hier boven 'anderen' en niet 'vrouwen'.
Want dit type man is zeer mogelijk dezelfde die ook respectloos naar mannen is. Types die geweld gebruiken naar zowel man als vrouw. Fysiek geweld of andere vormen van intimidatie. Die Weinstein heeft waarschijnlijk ook naar mannen toe zijn macht misbruikt.
In andere woorden, vrouwen hebben met geweld te maken, maar reken er maar op dat mannen evenzeer met geweld te maken hebben. Straatgeweld bijvoorbeeld. Voor niets in elkaar geslagen worden. Ik denk dat veel mannen ooit wel met geweld te maken hebben gehad. Ik in elk geval wel.

In andere woorden, er lopen op deze aardbol helaas gevaarlijke types rond. Daar zullen we het voorlopig helaas mee moeten doen vrees ik, omdat dit gaat niet zomaar verdwijnen (vooral niet omdat geweld net zolang bestaat als dat de mens bestaat). Kan het kwaad dat er een #metoo bestaat? Nee. Maar ik verwacht er persoonlijk niet heel veel van. De kwaadwillenden steken gewoon hun kop in het zand en gaan gewoon door omdat ze te bot zijn voor verandering.
Maar wie weet is deze nieuwe vorm van sociale controle (#metoo) juist wel het begin van een positieve verandering, wie weet.
Is het punt van de #metoo campagne nu niet deels dat het ook hele normale jongens zijn?

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, er zijn groepen tuig. Maar het issue met seksueel geweld/intimidatie is dat mensen die verder niet als tuig worden beschouwd het ook doen. Gewoon gasten die zichzelf net iets te veel vrijheden toe-eigenen, gewoon omdat het kan.

Je moet er denk ik juist een beetje mee oppassen, dat je er niet te veel een groepje slechte mensen van maakt. Want het zijn dus ook gasten die je zelf kent, die je verder goede jongens vindt. En alleen als we dat beseffen kun je als maatschappij er echt wat aan veranderen.
pi_174905699
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat is er nu initiatief nemen aan een wildvreemde in het voorbijgaan bij de kont pakken? Of pssst meisje roepend achter een wildvreemde aanlopen, boos wordend als ze niets zegt?
Dat is geen manier om succesvol contact te leggen, dat is een vorm van intimidatie, of lastig vallen (pesten). Het doel van dat soort gedrag is niet die meid versieren.

Dat is duidelijk intimidatie.
En dat zijn dezelfde personages die geweld op andere manieren gebruiken.
Niet alleen seksueel geweld. Het probleem ligt 'm in het karakter van die mensen. Dat moet bijgeschaafd worden. Maar dat gaat nooit lukken met hashtags. Die personen om wie het draait lachen alleen om deze verhalen. En gaan er gewoon mee door. Mogelijk wordt het zelfs erger. Omdat zij zich geprovoceerd voelen. Tegen domheid is nou eenmaal weinig te beginnen.
Wil je echt iets fundamenteels veranderen dan moet er in de opvoeding en op school / internet etc. duidelijk worden gemaakt dat vrouwen meer zijn dan alleen een potentiële mogelijkheid tot seks. Dat het wezens zijn van vlees en bloed, net zoals zij zelf of hun moeder. Dan heb je misschien kans dat er een kwartje bij hen gaat vallen. Het opsommen van misbruik daar ga je gewoon niets mee bereiken.
  maandag 6 november 2017 @ 16:50:13 #64
472783 HijVanHierBoven
Best thing on earth since...
pi_174905942
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:37 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Dat is duidelijk intimidatie.
En dat zijn dezelfde personages die geweld op andere manieren gebruiken.
Niet alleen seksueel geweld. Het probleem ligt 'm in het karakter van die mensen. Dat moet bijgeschaafd worden. Maar dat gaat nooit lukken met hashtags. Die personen om wie het draait lachen alleen om deze verhalen. En gaan er gewoon mee door. Mogelijk wordt het zelfs erger. Omdat zij zich geprovoceerd voelen. Tegen domheid is nou eenmaal weinig te beginnen.
Wil je echt iets fundamenteels veranderen dan moet er in de opvoeding en op school / internet etc. duidelijk worden gemaakt dat vrouwen meer zijn dan alleen een potentiële mogelijkheid tot seks. Dat het wezens zijn van vlees en bloed, net zoals zij zelf of hun moeder. Dan heb je misschien kans dat er een kwartje bij hen gaat vallen. Het opsommen van misbruik daar ga je gewoon niets mee bereiken.
Goed gezegd!
  maandag 6 november 2017 @ 16:59:35 #65
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174906133
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Door te praten met elkaar. Als je ruwere spelletjes wil spelen, een nee die geen nee is? Spreek dat dan met elkaar af.
Weet je niet zeker dat ze dat fijn vindt? Dan is nee gewoon nee, valt die nee dan dan stop je, trek je terug. Als ze dat dan niet bedoeld kan ze dat alsnog aangeven.
Misschien een Moodkiller voor die ene keer, maar beter dan over een gemeende nee heen gaan.

Het is echt niet zo moeilijk. En dit gegeven is echt doodnormaal in die tak van seks. Als de nee niet als stop geld is er vrijwel altijd een ander afgesproken (!) woord of teken. Is dat niet het geval dan is nee gewoon nee.

Wat jij daar deed was dus prima, je kreeg een nee, er was niet vooraf afgesproken dat die nee niet gemeend was, dus je stopte. Zij gaf daarop aan dat je niet hoefde te stoppen en je bent dus samen lekker verder gegaan.
Prima, niets aan de hand, geen fout aan jouw kant, zij had beter vooraf kunnen aangeven dat ze een ander spelletje speelde. Maar zo werkte het ook. Communicatie dus en niet aannemen dat een nee geen nee betekend.

Spelletjes spelen mbt seks is niet raar, niet verkeerd. Ruwere seks, spelen met grenzen, het is allemaal helemaal prima. Maar alleen als je zeker weet van elkaar dat er een ander spel gespeeld wordt. Kan overheerlijk zijn zelfs.
Maar heb je niet de bevestiging dat nee ja is, ga dan uit van nee=nee. Geef die ander dan de ruimte om of bij die nee te blijven, of om uit te leggen welk spel ze dan wel willen spelen.

Het is echt zo moeilijk niet.
Ja, dat moet ik als jongen / nog heel jonge man tijdens mijn eerste keer allemaal weten en begrijpen. Vrouwen zijn toch communicatief zo sterk onderlegd. Mannen zijn toch zo zwak in communiceren. Maar als ik iets lekker vind zeg ik ja, en als ik iets niet lekker vind zeg ik neen. Gaat prima zo, onder mannen. Maar bij vrouwen moet ik opeens gaan twijfelen want (zo schrijf jij hierboven) bij vrouwen moeten we maar incalculeren dat ze net het tegenovergestelde bedoelen. Dus jongen en meisje samen, beetje vrijen, zij zegt neen, neen dan moet hij dus vragen, bedoel je echt neen of wil je het wel? En speel je met haar borsten en knabbel en sabbel je er eens zachtrjes in en aan en ze zegt: ja, ja! Dan moet je stoppen en vragen: je zult wel bedoelen dat je niet wilt.

Wat zal ik blij zijn als de sexbots er komen. Zal onze kleinzoons er beslist eentje kopen (een voor hun twee-en dat wel).

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 06-11-2017 17:33:53 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 6 november 2017 @ 17:07:08 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174906263
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:59 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, dat moet ik als jongen / nog heel jonge man tijdens mijn eerste keer allemaal weten en begrijpen. Vrouwen zijn toch communicatief zo sterk onderlegd. Mannen zijn toch zo zwak in communiceren. Maar als ik iets lekker vind zeg ik ja, en als ik iets niet lekker vind zeg ik neen. Gaat prima zo, onder mannen. Maar bij vrouwen moet ik opeens gaan twijfelen want (zo schrijf jij hierboven) bij vrouwen moeten we maar incalculeren dat ze net het tegenovergestelde bedoelen. Dus jongen en meisje samen, beetje vrijen, zij zegt neen, neen dan moet hij dus vragen, bedoel je echt neen of wil je het wel? En speel je met haar borsten en bknabbe en sabbel je er eens zachtrjes in en aan en ze zegt: ja, ja! Dan moet je stoppen en vragen: je zult wel bedoelen dat je niet wilt.

Wat zal ik blij zijn als de sexbots er komen. Zal onze kleinzoons er beslist eentje kopen (een voor hun twee-en dat wel).
Nee, ik zeg nergens dat je maar moet incalculeren. Ik zeg dat, mits anders niet uitgesproken is, nee gewoon nee is en ja gewoon ja is.

Nergens zeg ik dat jij je in die situatie anders had moeten gedragen. Ik zeg zelfs dat jouw beschreven reactie prima was. Zij had duidelijker moeten zijn.
Je maakt er echt een heel raar verhaal van zo. Ik zal ook blij zijn als jij een seksbot kan kopen....
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174906275
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:59 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, dat moet ik als jongen / nog heel jonge man tijdens mijn eerste keer allemaal weten en begrijpen. Vrouwen zijn toch communicatief zo sterk onderlegd. Mannen zijn toch zo zwak in communiceren. Maar als ik iets lekker vind zeg ik ja, en als ik iets niet lekker vind zeg ik neen. Gaat prima zo, onder mannen. Maar bij vrouwen moet ik opeens gaan twijfelen want (zo schrijf jij hierboven) bij vrouwen moeten we maar incalculeren dat ze net het tegenovergestelde bedoelen. Dus jongen en meisje samen, beetje vrijen, zij zegt neen, neen dan moet hij dus vragen, bedoel je echt neen of wil je het wel? En speel je met haar borsten en bknabbe en sabbel je er eens zachtrjes in en aan en ze zegt: ja, ja! Dan moet je stoppen en vragen: je zult wel bedoelen dat je niet wilt.

Wat zal ik blij zijn als de sexbots er komen. Zal onze kleinzoons er beslist eentje kopen (een voor hun twee-en dat wel).
Ze zegt juist dat je er gewoon vanuit moet gaan dat ze meent wat ze zegt. Als dat om de één of andere reden niet zo is hoor je het vanzelf.

Jij maakt ervan dat je, omdat het in bepaalde spelletjes voor kan komen dat een nee geen nee betekent, je bij voorbaat moet twijfelen aan alles wat ze zegt. Dus dat je toch nog maar eens moet proberen te kijken of het misschien niet toch ja is.

Je zegt dat het voor mannen prima werkt om gewoon te zeggen wat je wil. Waarom is het dan zo moeilijk om daar voor vrouwen ook gewoon vanuit te gaan? Waarom moet je door het leven gaan met het idee dat vrouwen een eigen logica hebben en dat je daarom maar aan alles moet twijfelen wat ze zeggen?

Verwacht je dat dat misverstanden voorkomt?
  maandag 6 november 2017 @ 17:10:24 #68
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174906316
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Door te praten met elkaar. Als je ruwere spelletjes wil spelen, een nee die geen nee is? Spreek dat dan met elkaar af.
[quote]1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Door te praten met elkaar. Als je ruwere spelletjes wil spelen, een nee die geen nee is? Spreek dat dan met elkaar af.
Weet je niet zeker dat ze dat fijn vindt? Dan is nee gewoon nee, valt die nee dan dan stop je, trek je terug. Als ze dat dan niet bedoeld kan ze dat alsnog aangeven.
Misschien een Moodkiller voor die ene keer, maar beter dan over een gemeende nee heen gaan.

Het is echt niet zo moeilijk. En dit gegeven is echt doodnormaal in die tak van seks. Als de nee niet als stop geld is er vrijwel altijd een ander afgesproken (!) woord of teken. Is dat niet het geval dan is nee gewoon nee.

Wat jij daar deed was dus prima, je kreeg een nee, er was niet vooraf afgesproken dat die nee niet gemeend was, dus je stopte. Zij gaf daarop aan dat je niet hoefde te stoppen en je bent dus samen lekker verder gegaan.
Prima, niets aan de hand, geen fout aan jouw kant, zij had beter vooraf kunnen aangeven dat ze een ander spelletje speelde. Maar zo werkte het ook. Communicatie dus en niet aannemen dat een nee geen nee betekend.

Spelletjes spelen mbt seks is niet raar, niet verkeerd. Ruwere seks, spelen met grenzen, het is allemaal helemaal prima. Maar alleen als je zeker weet van elkaar dat er een ander spel gespeeld wordt. Kan overheerlijk zijn zelfs.
Maar heb je niet de bevestiging dat nee ja is, ga dan uit van nee=nee. Geef die ander dan de ruimte om of bij die nee te blijven, of om uit te leggen welk spel ze dan wel willen spelen.

Het is echt zo moeilijk niet.
Ik wilde helemaal geen ruwe spelletjes spelen. Was mijn eerste keer! Zelfs nu hou ik nog niet van ruwe spelletjes. begrijp ik zelfs niet, ruw zijn, pijn doen.
Echt, ik zit er nu nog mee, met dat geval. Ruim 50 jaar geleden.

:'( :'(
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 6 november 2017 @ 17:22:16 #69
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174906475
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:37 schreef AnanYaw het volgende:
Ik moet zeggen, ik heb me er niet heel veel mee bezig gehouden. Ondanks dat ik het goed vind dat mensen naar voren komen met hun ervaringen staan die Amerikaanse vibes en het daarin meegaan me nogal tegen. Maar ik moet zeggen dat ik nou niet het gevoel heb dat alle mannen collectief worden beschuldigd. Als je oprecht van jezelf kan zeggen dat je zuiver bent, hoef je je toch niet aangesproken te voelen?

[..]

Ook iemand dien zuiver is kan een foutje maken. Uit onwetendheid of domheid of miscommunicatie of misinterpretatie.
Die mannelijke kuikentjes ( :B piep piep) zijn ook zuiver en onschuldig maar gaan toch levend en onverdoofd de shredder in, waar ze grof gemalen worden.
Die film gezien van die miljonair en dat hoertje? Of Undecent Proposal.Daar zwemen al de vrouwen (okay, 99 %) bij. Kijk, ik ben geen miljonair dus ik kan geen miljoen bieden. Bied ik nou bv een tientje, dan hebben we weer een metoo case. Want ik heb niet genoeg geboden.Wat een belediging! Bied ik wel genoeg, dan is het door de vrouw van "pik binnen, het wordt winter".
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 6 november 2017 @ 17:24:49 #70
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174906510
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het gaat niet over initiatief nemen. Bij normaal initiatief nemen is een nee in woord of daad voldoende namelijk.
Wat is er nu initiatief nemen aan een wildvreemde in het voorbijgaan bij de kont pakken? Of pssst meisje roepend achter een wildvreemde aanlopen, boos wordend als ze niets zegt?
Dat is geen manier om succesvol contact te leggen, dat is een vorm van intimidatie, of lastig vallen (pesten). Het doel van dat soort gedrag is niet die meid versieren.

Voor mij geld iig dat ik een man die een move maakt, maar direct stopt als ik aangeeft het niet te waarderen niets kwalijk neem. Wel verwacht ik van die man (of vrouw!) dat ze een redelijke inschatting maken of een move past. Dus als we nog geen woord gewisseld hebben niet uit het niets zoenen of aanraken. Als we al leuk contact hebben vind ik het echt niet erg als iemand een stapje maakt. Wel als iemand van normaal leuk contact naar vol in het kruis grijpen gaat bv.
Nogmaals, het is echt niet zo moeilijk.
Zoals iik schreef in mijn net geopende topic metoo4men, waarin ik in post 2 vertel dat ik (onderandere) 2 x vol in mijn kruis gegrepen werd door vrouwen zonder enige aanleiding, zonder een woord te zeggen of wat dan ook. bedoel je zo iets?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 6 november 2017 @ 17:32:18 #71
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174906569
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:37 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Dat is duidelijk intimidatie.
En dat zijn dezelfde personages die geweld op andere manieren gebruiken.
Niet alleen seksueel geweld. Het probleem ligt 'm in het karakter van die mensen. Dat moet bijgeschaafd worden. Maar dat gaat nooit lukken met hashtags. Die personen om wie het draait lachen alleen om deze verhalen. En gaan er gewoon mee door. Mogelijk wordt het zelfs erger. Omdat zij zich geprovoceerd voelen. Tegen domheid is nou eenmaal weinig te beginnen.
Wil je echt iets fundamenteels veranderen dan moet er in de opvoeding en op school / internet etc. duidelijk worden gemaakt dat vrouwen meer zijn dan alleen een potentiële mogelijkheid tot seks. Dat het wezens zijn van vlees en bloed, net zoals zij zelf of hun moeder. Dan heb je misschien kans dat er een kwartje bij hen gaat vallen. Het opsommen van misbruik daar ga je gewoon niets mee bereiken.
ja, bijbrengen middels opvoeding school en internet dat vrouwen meer zijn dan een potentiele mogelijkheid tot sex. En mannen ook !!!!!!!! En dat mannen ook van vlees en bloed zijn en niet alleen geschikt om als kostwinnaar en dom subje voor die slimme vrouw te fungeren en de vrouw en de kinderen zich samen over de kostwinnaar (vaak niet eens de verwekker) vermaken in d ezin van hij is wel eens lief maar ogh zo dom. Zoals in die reclame van de Jumbo. Zijn vrouw en kinderen kijken hem verwijtend aan als ie een groot stuk appeltaart / cake neemt, en met de fiets door de stromende regen inkopen gaat doen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 6 november 2017 @ 17:36:14 #72
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174906610
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 17:08 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ze zegt juist dat je er gewoon vanuit moet gaan dat ze meent wat ze zegt. Als dat om de één of andere reden niet zo is hoor je het vanzelf.

Jij maakt ervan dat je, omdat het in bepaalde spelletjes voor kan komen dat een nee geen nee betekent, je bij voorbaat moet twijfelen aan alles wat ze zegt. Dus dat je toch nog maar eens moet proberen te kijken of het misschien niet toch ja is.

Je zegt dat het voor mannen prima werkt om gewoon te zeggen wat je wil. Waarom is het dan zo moeilijk om daar voor vrouwen ook gewoon vanuit te gaan? Waarom moet je door het leven gaan met het idee dat vrouwen een eigen logica hebben en dat je daarom maar aan alles moet twijfelen wat ze zeggen?

Verwacht je dat dat misverstanden voorkomt?
Waarom? heb je mijn verhaal dan niet gelezen. Daarom dus .... inconsequent, niet communiceren, erger nog; blijkbaar niet weten wat ze willen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_174906631
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 17:22 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ook iemand dien zuiver is kan een foutje maken. Uit onwetendheid of domheid of miscommunicatie of misinterpretatie.
Die mannelijke kuikentjes ( :B piep piep) zijn ook zuiver en onschuldig maar gaan toch levend en onverdoofd de shredder in, waar ze grof gemalen worden.
Die film gezien van die miljonair en dat hoertje? Of Undecent Proposal.Daar zwemen al de vrouwen (okay, 99 %) bij. Kijk, ik ben geen miljonair dus ik kan geen miljoen bieden. Bied ik nou bv een tientje, dan hebben we weer een metoo case. Want ik heb niet genoeg geboden.Wat een belediging! Bied ik wel genoeg, dan is het door de vrouw van "pik binnen, het wordt winter".
Waarom ga ik er ook op in? :N

Overigens is die kweste van mannelijke kuikens die de shredder ingaan juist typisch iets waar dierenwelzijnsorganisaties zich mee bezig houden. Ik weet niet hoe je erbij komt dat die daar schijt aan zouden hebben.
  maandag 6 november 2017 @ 17:54:23 #74
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174906854
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 17:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, ik zeg nergens dat je maar moet incalculeren. Ik zeg dat, mits anders niet uitgesproken is, nee gewoon nee is en ja gewoon ja is.

Nergens zeg ik dat jij je in die situatie anders had moeten gedragen. Ik zeg zelfs dat jouw beschreven reactie prima was. Zij had duidelijker moeten zijn.
Je maakt er echt een heel raar verhaal van zo. Ik zal ook blij zijn als jij een seksbot kan kopen....
Waarom moet jij blij zijn als ik een sexbot kan kopen. Jij hebt helemaal niks met mij te maken.
Bemoei je maar met je eigen "kringetje".

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 06-11-2017 18:13:53 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 6 november 2017 @ 18:11:56 #75
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174907083
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het gaat niet over initiatief nemen. Bij normaal initiatief nemen is een nee in woord of daad voldoende namelijk.
Wat is er nu initiatief nemen aan een wildvreemde in het voorbijgaan bij de kont pakken? Of pssst meisje roepend achter een wildvreemde aanlopen, boos wordend als ze niets zegt?
Dat is geen manier om succesvol contact te leggen, dat is een vorm van intimidatie, of lastig vallen (pesten). Het doel van dat soort gedrag is niet die meid versieren.

Voor mij geldt iig dat ik een man die een move maakt, maar direct stopt als ik aangeeft het niet te waarderen niets kwalijk neem. Wel verwacht ik van die man (of vrouw!) dat ze een redelijke inschatting maken of een move past. Dus als we nog geen woord gewisseld hebben niet uit het niets zoenen of aanraken. Als we al leuk contact hebben vind ik het echt niet erg als iemand een stapje maakt. Wel als iemand van normaal leuk contact naar vol in het kruis grijpen gaat bv.
Nogmaals, het is echt niet zo moeilijk.
(Heb je taalfoutje maar even gecorrigeerd)
Vind jouw opmerking wel typisch. Deze bedoel ik:
"Wat is er nu initiatief nemen aan een wildvreemde in het voorbijgaan bij de kont pakken? Of pssst meisje roepend achter een wildvreemde aanlopen, boos wordend als ze niets zegt? Dat is geen manier om succesvol contact te leggen, dat is een vorm van intimidatie, of lastig vallen (pesten)."

Nou, dat is een gedrag dat in West Europa echt niet normaal is, en men meer ziet bij bepaalde "medelanders".

quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 17:37 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Waarom ga ik er ook op in? :N

Overigens is die kweste van mannelijke kuikens die de shredder ingaan juist typisch iets waar dierenwelzijnsorganisaties zich mee bezig houden. Ik weet niet hoe je erbij komt dat die daar schijt aan zouden hebben.
ja echt? en wanneer hebben ze dan de laatste keer die mannelijke kleine kuikentjes bevrijd? geprotesteerd bij hotels die die diertjes in alle kleuren met verf bespoten aanbieden aan hun gasten als speelgoed (met Pasen) Wanneer de laatste keer dat ze video´s van dat shredderen publiekelijk tonen op tv of in het internet. Wat voor boodschap is het aan onze jeugd, onze kinderen dat er GEEN aandacht hiervoor is. Omdat het puur om mannelijke kuikentjes gaat? Staat er vandaag niet iets over een restorant hier 10.000 km ver vandaan omdat er "schande" zeehond op het menu staan. ja, dat is wel nieuws. Maar dagelijks duizende mannelijke kuikens hier in Nederland, neuh :N zet de shredder molen maar aan.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_174907261
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 18:11 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

(Heb je taalfoutje maar even gecorrigeerd)
Vind jouw opmerking wel typisch. Deze bedoel ik:
"Wat is er nu initiatief nemen aan een wildvreemde in het voorbijgaan bij de kont pakken? Of pssst meisje roepend achter een wildvreemde aanlopen, boos wordend als ze niets zegt? Dat is geen manier om succesvol contact te leggen, dat is een vorm van intimidatie, of lastig vallen (pesten)."

Nou, dat is een gedrag dat in West Europa echt niet normaal is, en men meer ziet bij bepaalde "medelanders".

[..]

ja echt? en wanneer hebben ze dan de laatste keer die mannelijke kleine kuikentjes bevrijd? geprotesteerd bij hotels die die diertjes in alle kleuren met verf bespoten aanbieden aan hun gasten als speelgoed (met Pasen) Wanneer de laatste keer dat ze video´s van dat shredderen publiekelijk tonen op tv of in het internet. Wat voor boodschap is het aan onze jeugd, onze kinderen dat er GEEN aandacht hiervoor is. Omdat het puur om mannelijke kuikentjes gaat? Staat er vandaag niet iets over een restorant hier 10.000 km ver vandaan omdat er "schande" zeehond op het menu staan. ja, dat is wel nieuws. Maar dagelijks duizende mannelijke kuikens hier in Nederland, neuh :N zet de shredder molen maar aan.

Verder vind ik jouw reactie op cause_mayhem ook wel weer typisch. Altijd makkelijk om het op de kwade bruine man af te schuiven, terwijl je net nog zit te verdedigen waarom je de nee van een vrouw niet voor waar moet aannemen. :')
  maandag 6 november 2017 @ 18:41:41 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174907663
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 17:24 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Zoals iik schreef in mijn net geopende topic metoo4men, waarin ik in post 2 vertel dat ik (onderandere) 2 x vol in mijn kruis gegrepen werd door vrouwen zonder enige aanleiding, zonder een woord te zeggen of wat dan ook. bedoel je zo iets?
Nogmaals, jij maakt er een man vs vrouw ding van. Ik niet.
Ook bij de metoo actie zijn er meerdere mannen die dit soort ervaringen delen en erger. Dat hoort er gewoon bij.

Ach, waarom ga ik ook in op een gek? Dat maakt mij ook een beetje gek. Klaar ermee dus. Ga maar lekker een seksbot zoeken zodat je wat minder frustie wordt misschien. Je Aziatische vrouwtjes lokken door met een wandelstok de arme oude man uit te hangen heeft blijkbaar niet genoeg gewerkt tegen die frustratie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 7 november 2017 @ 07:34:56 #78
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_174915680
Ik werd laatst op mijn knie aangeraakt door een vrouw voel me vies en verkracht #metoo
  dinsdag 7 november 2017 @ 07:56:59 #79
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174915828
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:10 schreef Cockwhale het volgende:
Niks mis met aanraking, dat vinden veel vrouwen denk ik ook, alleen als je meteen met graaiende handen volop in de kont, bil of borst grijpt... of met je harde pener tegen haar billen aan staat te schuren in de lift/bus/winkel/etc. Begin met de schouders, taille, armen, nek, gezicht, als in een streling/aanraking. Als dat niet neutraal/positief beantwoord wordt, vergeet de rest dan maar.
Niet doen. Dat is ongepast gedrag in de meeste situaties, zoals op het werk of als haar partner erbij is.
Als jij van te voren niet weet of een vrouw het gaat waarderen (omdat je nog niet eens haar naam kent bijvoorbeeld) hou je je tengels thuis.
Idem bij mannen btw.
  dinsdag 7 november 2017 @ 07:58:15 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174915839
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 07:34 schreef VarkensHart het volgende:
Ik werd laatst op mijn knie aangeraakt door een vrouw voel me vies en verkracht #metoo
Ja dat kan ik me goed voorstellen als dat het intiemste contact is dat je ooit met een vrouw had.
  dinsdag 7 november 2017 @ 08:10:54 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174915941
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 09:59 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Zeker; en dat is precies waar het om draait. Waarom hoor ik niets van die vrouwen dat ze dat wel lekker vinden?
Maakt niet uit of het mannen of vrouwen zijn, #MeToo gaat over het overschrijden van grenzen met seksuele bedoelingen. Ongewenste intimiteiten.

Als mensen van bdsm houden wil dat niet zeggen dat je ze random in de park mah checken of afranselen. Juist bdsm draait om afspraken maken met de partner en vertrouwen hebben in elkaar dat vooraf gestelde grenzen niet worden overschreden.

Iedereen heeft zijn eigen grenzen. Denk niet dat jouw opvattingen over wat oké is voor de ander ook gelden.
  dinsdag 7 november 2017 @ 08:25:27 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174916061
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 10:11 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat het daarover zou moeten gaan en ook aanvankelijk over ging. Nu lees je echter ook verhalen van vrouwen die zich al gekwetst voelen wanneer een man avances naar hen maakt.
En terecht. Het is voor veel mensen onacceptabel om als een stuk neukbaar vlees gezien te worden inplaats van als zelfstandig denkend mens met emoties. Vooral als het door die losers is die niet eens de gangbare beleefdheidsvormen bezitten, zoals je eerst even voorstellen, eea langzaam aftasten en zorgen dat de ander zich op zijn gemak voelt. En het belangrijkste: een nee accepteren en niet doordrammen.
Het is zwaar irritant als er zo'n wijf achter je aanzit die steeds je aandacht vraagt, o.a. door je steeds aan te raken of in het bijzijn van anderen "stoute opmerkingen" maakt.
  dinsdag 7 november 2017 @ 08:53:56 #83
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_174916329
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 07:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja dat kan ik me goed voorstellen als dat het intiemste contact is dat je ooit met een vrouw had.
Nee hoor, ik pakte je zusje die avond ervoor maar dat was vrije wil.
  dinsdag 7 november 2017 @ 09:08:52 #84
451016 dickcon
vrolijke man
pi_174916501
Volgens mij gaat deze discussie volledig de verkeerde kant op.

In plaats van respect te hebben voor elkaars mening en daar eventueel inhoudelijk en goed gemotiveerd op te antwoorden gaat het volledig de verkeerde kant op.

Vraag aan de beheerder

Graag deze topic stoppen

Dank
pi_174916518
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 07:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niet doen. Dat is ongepast gedrag in de meeste situaties, zoals op het werk of als haar partner erbij is.
Als jij van te voren niet weet of een vrouw het gaat waarderen (omdat je nog niet eens haar naam kent bijvoorbeeld) hou je je tengels thuis.
Idem bij mannen btw.
:')

Doe normaal joh. En natuurlijk heb ik het niet over werk situaties, pfff.
pi_174917890
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 08:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]
Als mensen van bdsm houden wil dat niet zeggen dat je ze random in de park mah checken of afranselen. Juist bdsm draait om afspraken maken met de partner en vertrouwen hebben in elkaar dat vooraf gestelde grenzen niet worden overschreden.

Iedereen heeft zijn eigen grenzen. Denk niet dat jouw opvattingen over wat oké is voor de ander ook gelden.
Iets wíllen lezen is blijkbaar makkelijker dan iets kúnnen lezen.
Lees het nog even na wat ik schreef en bespaar jezelf de moeite van reageren op iets wat er niet staat. ^O^ ^O^
pi_174917939
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 08:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En terecht. Het is voor veel mensen onacceptabel om als een stuk neukbaar vlees gezien te worden inplaats van als zelfstandig denkend mens met emoties. Vooral als het door die losers is die niet eens de gangbare beleefdheidsvormen bezitten, zoals je eerst even voorstellen, eea langzaam aftasten en zorgen dat de ander zich op zijn gemak voelt. En het belangrijkste: een nee accepteren en niet doordrammen.
Het is zwaar irritant als er zo'n wijf achter je aanzit die steeds je aandacht vraagt, o.a. door je steeds aan te raken of in het bijzijn van anderen "stoute opmerkingen" maakt.
Oh arme jongen... wat zal je het zwaar hebben in het leven... Kan je al niet tegen avances? oO<
pi_174917981
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 08:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En terecht. Het is voor veel mensen onacceptabel om als een stuk neukbaar vlees gezien te worden inplaats van als zelfstandig denkend mens met emoties.
Avances maken is niet hetzelfde als "om als een stuk neukbaar vlees gezien te worden". Vrouwen die hysterisch worden van een aanraking en vinden dat ze verkracht zijn zijn domme leeghoofdige poppen.
pi_174918008
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:50 schreef Krollie het volgende:

[..]

Avances maken is niet hetzelfde als "om als een stuk neukbaar vlees gezien te worden". Vrouwen die hysterisch worden van een aanraking en vinden dat ze verkracht zijn zijn domme leeghoofdige poppen.
Het is een man...
  dinsdag 7 november 2017 @ 11:45:17 #90
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174918927
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 07:34 schreef VarkensHart het volgende:
Ik werd laatst op mijn knie aangeraakt door een vrouw voel me vies en verkracht #metoo
Verschrikkelijk Varkenshart.
Ga je aangifte doen? Ik zou in ieder geval naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar een psychiater. En natuurlijk goed douchen!

Sterkte ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 7 november 2017 @ 11:53:45 #91
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174919089
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 18:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, jij maakt er een man vs vrouw ding van. Ik niet.
Ook bij de metoo actie zijn er meerdere mannen die dit soort ervaringen delen en erger. Dat hoort er gewoon bij.

Ach, waarom ga ik ook in op een gek? Dat maakt mij ook een beetje gek. Klaar ermee dus. Ga maar lekker een seksbot zoeken zodat je wat minder frustie wordt misschien. Je Aziatische vrouwtjes lokken door met een wandelstok de arme oude man uit te hangen heeft blijkbaar niet genoeg gewerkt tegen die frustratie.
Jij bent anders degene die hier persoonlijk wordt. En dit is niet je eerste reaktie in dit topic dat je persoonlijk naar mij wordt. En zelfs als ik met een wandelstok vrouwtjes lok, wat is daar niet goed aan? Ze besluiten nog altijd zelf of ze daar op in gaan. Ik / wij hebben het hier over ongewenste intimiteiten, aanrakingen, schunnige opmerkingen. Denk dat daar een wandelstok niet onder schunnigheden valt. Waar kom jij vandaan dat een wandelstok een ongewenste intimiteit is?

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 07-11-2017 12:10:24 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:03:14 #92
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174919299
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 17:08 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ze zegt juist dat je er gewoon vanuit moet gaan dat ze meent wat ze zegt. Als dat om de één of andere reden niet zo is hoor je het vanzelf.

Jij maakt ervan dat je, omdat het in bepaalde spelletjes voor kan komen dat een nee geen nee betekent, je bij voorbaat moet twijfelen aan alles wat ze zegt. Dus dat je toch nog maar eens moet proberen te kijken of het misschien niet toch ja is.

Je zegt dat het voor mannen prima werkt om gewoon te zeggen wat je wil. Waarom is het dan zo moeilijk om daar voor vrouwen ook gewoon vanuit te gaan? Waarom moet je door het leven gaan met het idee dat vrouwen een eigen logica hebben en dat je daarom maar aan alles moet twijfelen wat ze zeggen?

Verwacht je dat dat misverstanden voorkomt?
JIj kan echt niet lezen. Ik verwacht dat ja ja betekent en neen neen. Zo simpel is het. En met "rare" spelletjes heb ik niks van doen. Daar weet ik niets van, interesseren mij ook niet.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:09:34 #93
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174919438
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:10 schreef Cockwhale het volgende:
Begin met de schouders, taille, armen, nek, gezicht, als in een streling/aanraking.
Dan word je straks ook bij metoo genoemd. Die vieszak zat aan mijn schouders,armen, gezicht,nek en taille.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:14:25 #94
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174919537
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 18:21 schreef AnanYaw het volgende:

[..]


Verder vind ik jouw reactie op cause_mayhem ook wel weer typisch. Altijd makkelijk om het op de kwade bruine man af te schuiven, terwijl je net nog zit te verdedigen waarom je de nee van een vrouw niet voor waar moet aannemen. :')
Ja, die arme jongens - kuikens. Ik voel zo met hen mee ....

En waar heb ik het over kwade bruine mannen. Wie bedoel je daarmee?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_174919677
Seks lol!!
pi_174919683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:03 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

JIj kan echt niet lezen. Ik verwacht dat ja ja betekent en neen neen. Zo simpel is het. En met "rare" spelletjes heb ik niks van doen. Daar weet ik niets van, interesseren mij ook niet.
quote:
Maar bij vrouwen moet ik opeens gaan twijfelen want (zo schrijf jij hierboven) bij vrouwen moeten we maar incalculeren dat ze net het tegenovergestelde bedoelen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:14 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, die arme jongens - kuikens. Ik voel zo met hen mee ....

En waar heb ik het over kwade bruine mannen. Wie bedoel je daarmee?
quote:
Nou, dat is een gedrag dat in West Europa echt niet normaal is, en men meer ziet bij bepaalde "medelanders".
Discussies blijven lastig, als je een dagje ouder wordt en zelf niet meer goed weet wat je nou allemaal gezgd hebt. Voordeel is dat je op een forum gewoon terug kunt lezen.
pi_174921048
ik vind dat geruzie echt weinig interessant. misschien moeten jullie een ruzie topic openen; elke x als je ruzie met iemand krijgt ga je het gewoon lekker daar uitvechten. Dan blijft dit topic tenminste ON topic.
  dinsdag 7 november 2017 @ 13:31:14 #98
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174921252
Jouw tweede quote van mijn tekst is natuurlijk een sarcastisch bedoelde rethorische vraag. Tja, begrijpend lezen ... Is wat van vroeger.
DAT is mijn fout, ik schat velen hier te hoog van nivo in!

De derde quote: ik zie echt nergens iets staan van bruin. Overigens ook niet van kwade.
Ik spreek van "bepaalde medelanders" en van "niet normaal in West Europa". Ik zie geen kwaad en geen bruin geschreven. Mijn vrouw is ook bruin, heb niets tegen bruine mensen an sich.

O-) O-)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_174977330
Wie houdt nog vol dat #metoo niet gewoon een ordinaire hetze aan het worden is?

http://media.tpo.nl/2017/(...)ns-versturen-smsjes/
  vrijdag 10 november 2017 @ 11:47:20 #100
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174977637
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:31 schreef ray-xxx het volgende:
Wie houdt nog vol dat #metoo niet gewoon een ordinaire hetze aan het worden is?

http://media.tpo.nl/2017/(...)ns-versturen-smsjes/
Jij vindt het raar dat iemand ontslagen wordt die honderden seksuele berichten naar vrouwelijke medewerkers stuurt? Ongewenst.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174978224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:31 schreef LeesFoknl het volgende:
Jouw tweede quote van mijn tekst is natuurlijk een sarcastisch bedoelde rethorische vraag. Tja, begrijpend lezen ... Is wat van vroeger.
DAT is mijn fout, ik schat velen hier te hoog van nivo in!

De derde quote: ik zie echt nergens iets staan van bruin. Overigens ook niet van kwade.
Ik spreek van "bepaalde medelanders" en van "niet normaal in West Europa". Ik zie geen kwaad en geen bruin geschreven. Mijn vrouw is ook bruin, heb niets tegen bruine mensen an sich.

O-) O-)
Tsja, als je het zelfs niet meer helder voor de geest hebt, als het voor je wordt geciteerd, dan kan ik je verder ook niet helpen.

:*
pi_174978544
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Jij vindt het raar dat iemand ontslagen wordt die honderden seksuele berichten naar vrouwelijke medewerkers stuurt? Ongewenst.
Vind jij het normaal dat iemand ontslagen wordt op basis van anonieme verklaringen? Zijn werkgever zegt wel dat zij weten wie het gezegd heeft, maar geven geen namen? Komt niet geloofwaardig over. Zo'n zaak zou in de rechtbank geen enkel kans maken, want het zijn anonieme aantijgingen zonder bewijs. Maar in een publieke veroordeling (iaw bijltjesdag) is blijkbaar geen enkel bewijs nodig.

Iaw, iemand die een hetze tegen iemand begint heeft vrij spel en de persoon die het overkomt kan zich op geen enkele manier verdedigen? Wie zegt dat het waar is dat iemand honderden seksuele berichten heeft verstuurd? Jij? Zo komen roddels dus de wereld in. Door mensen die geen enkel bewijs hebben maar wel negatieve verhalen helpen verspreiden. Lekker figuur ben jij.

En ja, zelfs al heeft iemand dat gedaan, dan nog vind ik het geen reden voor ontslag. Een waarschuwing ja. Ontslag hiervoor is gewoon de next level in deze hysterie.
pi_174978766
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:40 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Vind jij het normaal dat iemand ontslagen wordt op basis van anonieme verklaringen? Zijn werkgever zegt wel dat zij weten wie het gezegd heeft, maar geven geen namen? Komt niet geloofwaardig over. Zo'n zaak zou in de rechtbank geen enkel kans maken, want het zijn anonieme aantijgingen zonder bewijs. Maar in een publieke veroordeling (iaw bijltjesdag) is blijkbaar geen enkel bewijs nodig.

Iaw, iemand die een hetze tegen iemand begint heeft vrij spel en de persoon die het overkomt kan zich op geen enkele manier verdedigen? Wie zegt dat het waar is dat iemand honderden seksuele berichten heeft verstuurd? Jij? Zo komen roddels dus de wereld in. Door mensen die geen enkel bewijs hebben maar wel negatieve verhalen helpen verspreiden. Lekker figuur ben jij.

En ja, zelfs al heeft iemand dat gedaan, dan nog vind ik het geen reden voor ontslag. Een waarschuwing ja. Ontslag hiervoor is gewoon de next level in deze hysterie.
Ze hebben natuurlijk geen verantwoording naar jou, om te vertellen op basis waarvan ze hem precies ontslaan. Hij kan er natuurlijk tegen in bezwaar gaan en dan is bewijs wel relevant, maar ze hoeven dat niet de openbaarheid in te gooien, om jou je beter te laten voelen.
pi_174978894
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:55 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ze hebben natuurlijk geen verantwoording naar jou, om te vertellen op basis waarvan ze hem precies ontslaan. Hij kan er natuurlijk tegen in bezwaar gaan en dan is bewijs wel relevant, maar ze hoeven dat niet de openbaarheid in te gooien, om jou je beter te laten voelen.
Bewijs is altijd relevant. Daar begint het namelijk allemaal mee. Als zij iemand publiekelijk veroordelen al helemaal. Tenzij je doel is iemand kapot te maken natuurlijk. In alle andere gevallen is hiervoor ooit rechtspraak bedacht. Juist om eigen recht te voorkomen.
pi_174979032
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:04 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Bewijs is altijd relevant. Daar begint het namelijk allemaal mee. Als zij iemand publiekelijk veroordelen al helemaal. Tenzij je doel is iemand kapot te maken natuurlijk. In alle andere gevallen is hiervoor ooit rechtspraak bedacht. Juist om eigen recht te voorkomen.
Bewijs is relevant, maar je hebt als werkgever geen publieke taak om bewijsstukken omtrent het ontslag van een werknemer te publiceren. Sterker nog, je hebt niet eens zomaar het recht om dat te doen.

Moet je je voorstellen dat jij wordt onstlagen vanwege meerdere incidenten van seksuele intimidatie. Moet het bedrijf dan op hun website alle bewijsstukken daarvan publiceren?
pi_174979345
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:10 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Bewijs is relevant, maar je hebt als werkgever geen publieke taak om bewijsstukken omtrent het ontslag van een werknemer te publiceren. Sterker nog, je hebt niet eens zomaar het recht om dat te doen.

Moet je je voorstellen dat jij wordt onstlagen vanwege meerdere incidenten van seksuele intimidatie. Moet het bedrijf dan op hun website alle bewijsstukken daarvan publiceren?
Als je publiekelijk geen bewijzen wil overleggen maar wel publiekelijk iemand ergens van beschuldigd, dan meet je met twee maten. Dan moet je gewoon iemand ontslaan en de reden binnenshuis houden en het verder in de rechtbank uitvechten zoals dat vaker met ontslag gebeurt.

Wanneer je iemand publiekelijk ergens van beschuldigd maar geen bewijzen hebt is dat smaad. En dat is wél strafbaar.

Stel je voor dat jouw werkgever jou ontslaat en dan publiekelijk bekend maakt waarom ze dat doen (en bovendien geen bewijzen geven)? Vind je zelf ook niet dat dat op zijn minst van bijzonder slecht gedrag van jouw werkgever getuigt ?

Bewijslast: iemand eerst publiekelijk van iets betichten waarop de publiekelijk aangeklaagde maar zijn onschuld moet bewijzen? En denk je dat het überhaubt mogelijk is je onschuld te bewijzen?
Vooral wanneer ongenuanceerde personen die alles maar voor waar aannemen jou al lang veroordeeld hebben, zonder bewijs?
pi_174979398
Lees dit eens wat strafbaarheid van seksuele intimidatie in het Nederlandse strafrecht nou precies inhoudt:

https://www.zedenadvocaat.nl/seksuele-intimidatie/
pi_174979501
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:25 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Als je publiekelijk geen bewijzen wil overleggen maar wel publiekelijk iemand ergens van beschuldigd, dan meet je met twee maten. Dan moet je gewoon iemand ontslaan en de reden binnenshuis houden en het verder in de rechtbank uitvechten zoals dat vaker met ontslag gebeurt.

Wanneer je iemand publiekelijk ergens van beschuldigd maar geen bewijzen hebt is dat smaad. En dat is wél strafbaar.

Stel je voor dat jouw werkgever jou ontslaat en dan publiekelijk bekend maakt waarom ze dat doen (en bovendien geen bewijzen geven)? Vind je zelf ook niet dat dat op zijn minst van bijzonder slecht gedrag van jouw werkgever getuigt ?

Bewijslast: iemand eerst publiekelijk van iets betichten waarop de publiekelijk aangeklaagde maar zijn onschuld moet bewijzen? En denk je dat het überhaubt mogelijk is je onschuld te bewijzen?
Vooral wanneer ongenuanceerde personen die alles maar voor waar aannemen jou al lang veroordeeld hebben, zonder bewijs?
De VRT heeft hem niet beschuldigd, hij heeft zelf een aankondiging gedaan. Aan de redactie van een krant die ze ernaar gevraagd heeft, hebben ze bevestigd dat de samenwerking is beëindigd.

Kijk je kan best bezwaren hebben tegen het #metoo gebeuren, maar als ik je topic zo doorlees zie ik dat je er vanaf het begin wat negatief tegenover stond, maar nog afvroeg of iemand je van het tegendeel kon overtuigen. Nu heb je besloten van niet en ga je op zoek naar van alles dat je sterkt in je idee. Daarin ga je dus voorbij aan de daadwerkelijke situaties, zoals in dit geval. Dat is geen constructieve houding.
pi_174979728
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:31 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

De VRT heeft hem niet beschuldigd, hij heeft zelf een aankondiging gedaan. Aan de redactie van een krant die ze ernaar gevraagd heeft, hebben ze bevestigd dat de samenwerking is beëindigd.

Kijk je kan best bezwaren hebben tegen het #metoo gebeuren, maar als ik je topic zo doorlees zie ik dat je er vanaf het begin wat negatief tegenover stond, maar nog afvroeg of iemand je van het tegendeel kon overtuigen. Nu heb je besloten van niet en ga je op zoek naar van alles dat je sterkt in je idee. Daarin ga je dus voorbij aan de daadwerkelijke situaties, zoals in dit geval. Dat is geen constructieve houding.
Ik steun alle vrouwen die daadwerkelijk zijn verkracht, aangerand of worden geïntimideerd. Ik ben tegen geweld in elke vorm. En dus ook tegen publieke veroordelingen zonder dat eerst in de rechtbank is aangetoond dat iemand daadwerkelijk strafbare feiten heeft begaan. Is iemand eenmaal veroordeeld volgens de wet, dan is het pas tijd voor een publieke opinie.

Jij hebt geen enkel argument tegen hetgeen ik hierboven schrijf. Maar sleept er weer andere dingen bij. Reageer dan op wat ik zeg met constructieve argumenten.

In het kort: jij bent een goed voorbeeld waarom ik de mening van de publieke meerderheid wantrouw. De 'mob' zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen, die iemand al veroordeelt heeft zonder enige vorm van wettelijk bewijs. Juist daarom is dus ooit rechtspraak volgens het strafrecht in het leven geroepen.
pi_174979891
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:43 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Ik steun alle vrouwen die daadwerkelijk zijn verkracht, aangerand of worden geïntimideerd. Ik ben tegen geweld in elke vorm. En dus ook tegen publieke veroordelingen zonder dat eerst in de rechtbank is aangetoond dat iemand daadwerkelijk strafbare feiten heeft begaan. Is iemand eenmaal veroordeeld volgens de wet, dan is het pas tijd voor een publieke opinie.

Jij hebt geen enkel argument tegen hetgeen ik hierboven schrijf. Maar sleept er weer andere dingen bij. Reageer dan op wat ik zeg met constructieve argumenten.

In het kort: jij bent een goed voorbeeld waarom ik de mening van de publieke meerderheid wantrouw. De 'mob' zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen, die iemand al veroordeelt heeft zonder enige vorm van wettelijk bewijs. Juist daarom is dus ooit rechtspraak volgens het strafrecht in het leven geroepen.
Ik heb nog letterlijk 0 keer benoemd of ik denk dat hij zich misdragen heeft of ontslagen zou moeten worden. Ik zeg alleen dat de vrt geen verantwoording aan jou (of aan mij) heeft om bewijsstukken te overleggen. Ik snap dat je graag alle ins en outs wil weten om je mening te vormen (of in dit geval het zo te draaien dat het je eigen mening sterkt), maar de wereld is geen detectiveserie, waarin de kijker ingelicht moet worden over het plot.

Dat probeer ik je duidelijk te maken. Jij beweert dat zij zelf de publiciteit hebben opgezocht, wat niet waar is en dat vertel ik je en daarbij geef ik een analyse van wat ik in dit topic zie gebeuren. Plotseling ben ik de mob, de publieke meerderheid die iemand fileert? Je weet het mooi te draaien.

Je kunt ook gewoon toegeven dat je ongelijk had dat de vrt de publiciteit heeft opgezocht. Want eerst ging je er wel gewoon op in, maar nu ik je wijs op je ongelijk daarover gooi je het opeens over een compleet andere boeg. En dan ben ik degene die geen tegenargumenten zou geven.
pi_174980065
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:53 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik heb nog letterlijk 0 keer benoemd of ik denk dat hij zich misdragen heeft of ontslagen zou moeten worden. Ik zeg alleen dat de vrt geen verantwoording aan jou (of aan mij) heeft om bewijsstukken te overleggen. Ik snap dat je graag alle ins en outs wil weten om je mening te vormen (of in dit geval het zo te draaien dat het je eigen mening sterkt), maar de wereld is geen detectiveserie, waarin de kijker ingelicht moet worden over het plot.

Dat probeer ik je duidelijk te maken. Jij beweert dat zij zelf de publiciteit hebben opgezocht, wat niet waar is en dat vertel ik je en daarbij geef ik een analyse van wat ik in dit topic zie gebeuren. Plotseling ben ik de mob, de publieke meerderheid die iemand fileert? Je weet het mooi te draaien.

Je kunt ook gewoon toegeven dat je ongelijk had dat de vrt de publiciteit heeft opgezocht. Want eerst ging je er wel gewoon op in, maar nu ik je wijs op je ongelijk daarover gooi je het opeens over een compleet andere boeg. En dan ben ik degene die geen tegenargumenten zou geven.
Dat is jóuw aanname. Ik zit in beginsel al niet te wachten op publieke berichten dat iemand is ontslagen vanwege seksueel wangedrag (of wat voor reden dan ook, wat mijns inziens nooit zomaar naar buiten dient te komen) . Maar nu ze dat wel hebben gedaan dienen zij met bewijslast te komen. Anders is het smaad. Ik heb begrepen dat Bart de Pauw inmiddels al juridische stappen overweegt.

De VRT heeft wel degelijk publiekelijk uitspraak gedaan: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171110_03180215

>>de wereld is geen detectiveserie, waarin de kijker ingelicht moet worden over het plot<<
Is dit echt jouw beste argument?
pi_174980248
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:03 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Dat is jóuw aanname. Ik zit in beginsel al niet te wachten op publieke berichten dat iemand is ontslagen vanwege seksueel wangedrag (of wat voor reden dan ook, wat mijns inziens nooit zomaar naar buiten dient te komen) . Maar nu ze dat wel hebben gedaan dienen zij met bewijslast te komen. Anders is het smaad. Ik heb begrepen dat Bart de Pauw inmiddels al juridische stappen overweegt.

De VRT heeft wel degelijk publiekelijk uitspraak gedaan: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171110_03180215

>>de wereld is geen detectiveserie, waarin de kijker ingelicht moet worden over het plot<<
Is dit echt jouw beste argument?
Zij reageren, op basis van vragen die zij krijgen, naar aanleiding van het feit dat hij de publiciteit opzocht. Dat betekent voor jou dat ze alle namen moeten overleggen op een plek waar jij die persoonlijk kunt lezen? Oké. Raar argument van mij inderdaad over die detectiveserie.
pi_174980319
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:13 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Zij reageren, op basis van vragen die zij krijgen, naar aanleiding van het feit dat hij de publiciteit opzocht. Dat betekent voor jou dat ze alle namen moeten overleggen op een plek waar jij die persoonlijk kunt lezen? Oké. Raar argument van mij inderdaad over die detectiveserie.
>>Zij reageren, op basis van vragen die zij krijgen, naar aanleiding van het feit dat hij de publiciteit opzocht. Dat betekent voor jou dat ze alle namen moeten overleggen op een plek waar jij die persoonlijk kunt lezen?<<
Wanneer ze iemand publiekelijk zwart maken dan moeten zij inderdaad publiekelijk met bewijzen komen. Zo simpel is het.
pi_174980400
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:18 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

>>Zij reageren, op basis van vragen die zij krijgen, naar aanleiding van het feit dat hij de publiciteit opzocht. Dat betekent voor jou dat ze alle namen moeten overleggen op een plek waar jij die persoonlijk kunt lezen?<<
Wanneer ze iemand publiekelijk zwart maken dan moeten zij inderdaad publiekelijk met bewijzen komen. Zo simpel is het.
Oké, moet hij dan ook de ontslagpapieren overleggen? Hij is immers degene die vertelde dat hij ontslagen werd en beweert dat de argumentatie daarvoor zwak is.

We moeten wel een mening kunnen vormen namelijk, daar hebben wij recht op als bezorgde burgers. Hoe weten we anders wie we moeten fileren?
pi_174980506
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:22 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Oké, moet hij dan ook de ontslagpapieren overleggen? Hij is immers degene die vertelde dat hij ontslagen werd en beweert dat de argumentatie daarvoor zwak is.

We moeten wel een mening kunnen vormen namelijk, daar hebben wij recht op als bezorgde burgers. Hoe weten we anders wie we moeten fileren?
Een mening is iets anders dan feiten. En de bepaling of iemand strafbaar is is niet aan jou of de 'algemene publieke mening' maar aan een rechter om te bepalen.

Nogmaals: bewijslast ligt bij degene die beschuldigd en niet bij de beschuldigde. Weer volgens het NL strafrecht...
pi_174980818
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:27 schreef ray-xxx het volgende:

[..]

Een mening is iets anders dan feiten. En de bepaling of iemand strafbaar is is niet aan jou of de 'algemene publieke mening' maar aan een rechter om te bepalen.
Dan zijn we het eens en dat vind ik een mooi moment om het er verder bij te laten.
  zondag 12 november 2017 @ 10:17:01 #118
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_175013536
God doesn't help stupid!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')