abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174612596
Originele OP:

quote:
Ik snap niet hoe mensen dit kunnen? Ik voel me al slecht als een meisje mij opdringerig vindt. Kennelijk gebeurt het best vaak. 1/3 van de vrouwen geven aan seksuele
aanranding/verkrachting mee te maken. Hoe kunnen sommige mensen dit doen?
pi_174613094
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:10 schreef Rangono het volgende:

[..]

Het is vooral frappant dat je denkt dat mijn wens 'onoprecht' is.
dat komt door die "als" die er staat. als dit serieus is. daarmee betwijfel je dus of het echt is. wanneer iemand met een blauw oog voor je neus staat en klaagt over dat het slaan zo'n pijn doet, dan zeg je toch ook niet "ja. als je geslagen was, dan zal dat zeer gedaan hebben, wat rot voor je"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174613285
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:50 schreef simmu het volgende:

[..]

dat komt door die "als" die er staat. als dit serieus is. daarmee betwijfel je dus of het echt is. wanneer iemand met een blauw oog voor je neus staat en klaagt over dat het slaan zo'n pijn doet, dan zeg je toch ook niet "ja. als je geslagen was, dan zal dat zeer gedaan hebben, wat rot voor je"
Top vergelijking. Echt top.
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:59:11 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174613391
Volgens mij is hij gewoon niet zo tactvol, maar bedoelt hij het niet zo kut als jullie het doen voorkomen
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:00:47 #5
285174 Evienne
never odd or even
pi_174613434
Er zijn mensen die ernstige ziektes veinzen voor aandacht.

Stel je nou eens voor dat je tegen een zieke collega zegt, ALS je echt ziek bent, wens ik je beterschap.

Is dat niet een klein beetje hatelijk? En soortgelijke reacties komen te vaak voor om slechts uit een gebrek aan tact voort te komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Evienne op 23-10-2017 21:07:38 ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_174613452
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Welke conclusie trek jij daaruit? ik: des te erger dat dit mens het verzonnen heeft. Jij?
Volgens mij trok jij uit dat verhaal de conclusie dat in Nederland de vrouw de macht heeft en ze je kan laten kruipen en smeken.

Ik vind absoluut dat meisjes/vrouwen die iemand onterecht beschuldigen van dergelijke vergrijpen zwaar gestraft zouden moeten worden (ze maken iemands leven kapot. Want de persoon die zij valselijk beschuldigd hebben zal voor altijd in verband worden gebracht met de beschuldigingen. En voor veel mensen geldt 'waar rook is, is vuur'.) En ik vind dat het feit dat ze eraan bijdragen dat echte slachtoffers minder snel/niet worden geloofd, als verzwarende factor bij de veroordeling/strafbepaling zou moeten meewegen.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:04:37 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174613560
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:59 schreef hugecooll het volgende:
Volgens mij is hij gewoon niet zo tactvol, maar bedoelt hij het niet zo kut als jullie het doen voorkomen
Als hij het zelf doet overkomen bedoel je :?. Als het echt gebeurd is waren zijn eigen woorden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174613573
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat was een voorbeeld van een situatie waarin niet duidelijk is dat iemand geen zin heeft (en de ander wellicht zelfs aanmoedigt)
Maar dat heeft toch helemaal niks met verkrachting te maken?
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:06:13 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174613620
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch helemaal niks met verkrachting te maken?
Jawel want ze wilde niet en had toch seks
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:07:40 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174613664
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als hij het zelf doet overkomen bedoel je :?. Als het echt gebeurd is waren zijn eigen woorden.
En het probleem is dat hij niet zeker weet of het echt is gebeurd dus er een disclaimer in dropt? Kijk dan gewoon naar het positieve
pi_174613681
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Jawel want ze wilde niet en had toch seks
Maar als ze met tegenzin 'meedoet' en niks laat merken dan kun je natuurlijk ook niet ruiken dat er wat aan de hand is. Mensen zijn immers geen gedachtenlezers.

Of moet je bij elke vrouw waar je seks mee hebt gaan twijfelen of ze geen toneel speelt om je een plezier te doen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_174613683
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:55 schreef Rangono het volgende:

[..]

Top vergelijking. Echt top.
Wat bedoelde je dan met 'als dit serieus is' ?
pi_174613738
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Jawel want ze wilde niet en had toch seks
Maar ze is op geen enkele manier gedwongen toch?
pi_174613744
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat bedoelde je dan met 'als dit serieus is' ?
Fora's kennen een geschiedenis van gebruikers die allerlei zaken verzinnen om een topic vol te krijgen. Dus vandaar mijn: 'als dit serieus is'.

Maar goed: volgens deze dame was mijn wens niet oprecht. Heel veel meer kan ik er niet van maken.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:12:53 #15
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174613817
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar ze is op geen enkele manier gedwongen toch?
Oh net was dat nog geen punt, want er zijn genoeg 'signalen'
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:13:22 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174613835
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Maar als ze met tegenzin 'meedoet' en niks laat merken dan kun je natuurlijk ook niet ruiken dat er wat aan de hand is. Mensen zijn immers geen gedachtenlezers.

Of moet je bij elke vrouw waar je seks mee hebt gaan twijfelen of ze geen toneel speelt om je een plezier te doen?
Ja moet je niet aan mij vragen
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:16:02 #17
285174 Evienne
never odd or even
pi_174613911
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:09 schreef Rangono het volgende:

[..]

Fora's kennen een geschiedenis van gebruikers die allerlei zaken verzinnen om een topic vol te krijgen. Dus vandaar mijn: 'als dit serieus is'.

Maar goed: volgens deze dame was mijn wens niet oprecht. Heel veel meer kan ik er niet van maken.
Vind je het dan niet treurig dat ik het inmiddels gewend ben om zulke 'disclaimers' te krijgen terwijl ik hoop op een beetje steun, bescherming? En niet alleen online, maar in het dagelijks leven. Dit zeg je er in andere gevallen toch ook niet bij, waar evengoed wordt gelogen voor aandacht, waarom dan wel bij zedenzaken?

Iemand schoppen die al op de grond ligt, zo voelt het. En ik zeg dank je.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_174613945
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:16 schreef Evienne het volgende:

[..]

Vind je het dan niet treurig dat ik het inmiddels gewend ben om zulke 'disclaimers' te krijgen terwijl ik hoop op een beetje steun, bescherming? En niet alleen online, maar in het dagelijks leven. Dit zeg je er in andere gevallen toch ook niet bij, waar evengoed wordt gelogen voor aandacht, waarom dan wel bij zedenzaken?

Iemand schoppen die al op de grond ligt, zo voelt het. En ik zeg dank je.
Als dat op die manier is overgekomen, dan bied ik daarvoor mijn excuus aan. Wat dat is nimmer mijn bedoeling.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:18:17 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174613963
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:22 schreef Rangono het volgende:

Wel logisch, gezien de geschiedenis van fora's.
Je ziet echt niet hoe schofferend je post was? Je trekt haar verhaal eerst in algemene twijfel, en als zij zich niet door jouw twijfel voelt aangesproken, kan ze op je sterktewens rekenen. Omdat fora.

Ook die houding is helaas deel van de cultuur.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:19:37 #20
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174614001
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:17 schreef Rangono het volgende:

[..]

Als dat op die manier is overgekomen, dan bied ik daarvoor mijn excuus aan. Wat dat is nimmer mijn bedoeling.
EN WEER DIE ALS HE :( :(
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:19:44 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174614013
Ik ga al naar de goelag.
pi_174614229
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:09 schreef Rangono het volgende:

[..]

Fora's kennen een geschiedenis van gebruikers die allerlei zaken verzinnen om een topic vol te krijgen. Dus vandaar mijn: 'als dit serieus is'.

Maar goed: volgens deze dame was mijn wens niet oprecht. Heel veel meer kan ik er niet van maken.
Heb je enig idee met hoeveel wantrouwen slachtoffers te maken hebben? Heb je enig idee hoe pijnlijk het is als mensen je niet volledig geloven?
pi_174614289
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je enig idee met hoeveel wantrouwen slachtoffers te maken hebben? Heb je enig idee hoe pijnlijk het is als mensen je niet volledig geloven?
Ja, daar kan ik wel inkomen.
pi_174614450
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je enig idee met hoeveel wantrouwen slachtoffers te maken hebben? Heb je enig idee hoe pijnlijk het is als mensen je niet volledig geloven?
in het weinstein topic ging het zojuist over aangifte doen. dat je dat niet zomaar mag. de ellende is dat wat voor veel mensen wel realiteit is, deze voor anderen niet is. jij en ik hebben de ervaring dat je eerst gebruikt wordt en je dan nog moet verdedigen ook dat het gebeurt is. je mag/kan niet zomaar aangifte doen, mensen geloven je niet. maar het gebeurde wel. deze user heeft geen enkel idee bij hoe dat voelt omdat zulks zo volledig totaal buiten zijn (of haar, maar we hebben het over deze user) dat het gewoon echt niet echt is voor hem. en nu komen steeds meer mensen (voornamelijk vrouwen) naar buiten met verhalen over gebruikt worden en wordt het een bedreiging voor zijn wereldbeeld.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174614480
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Oh net was dat nog geen punt, want er zijn genoeg 'signalen'
Bij verkrachting ja, maar de situatie die jij als voorbeeld noemt heeft helemaal niks met verkrachting te maken..
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:34:48 #27
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174614508
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bij verkrachting ja, maar de situatie die jij als voorbeeld noemt heeft helemaal niks met verkrachting te maken..
Want?
pi_174614612
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:33 schreef simmu het volgende:

[..]

in het weinstein topic ging het zojuist over aangifte doen. dat je dat niet zomaar mag. de ellende is dat wat voor veel mensen wel realiteit is, deze voor anderen niet is. jij en ik hebben de ervaring dat je eerst gebruikt wordt en je dan nog moet verdedigen ook dat het gebeurt is. je mag/kan niet zomaar aangifte doen, mensen geloven je niet. maar het gebeurde wel. deze user heeft geen enkel idee bij hoe dat voelt omdat zulks zo volledig totaal buiten zijn (of haar, maar we hebben het over deze user) dat het gewoon echt niet echt is voor hem. en nu komen steeds meer mensen (voornamelijk vrouwen) naar buiten met verhalen over gebruikt worden en wordt het een bedreiging voor zijn wereldbeeld.
Ik kan het zelf eigenlijk ook nog steeds niet geloven, dat je als slachtoffer altijd tegen een muur van wantrouwen aan loopt.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:43:10 #29
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174614752
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:37 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik kan het zelf eigenlijk ook nog steeds niet geloven, dat je als slachtoffer altijd tegen een muur van wantrouwen aan loopt.
Ik kan me voorstellen dat dat als vrouw vervelend is idd.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:44:17 #30
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174614777
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En het probleem is dat hij niet zeker weet of het echt is gebeurd dus er een disclaimer in dropt? Kijk dan gewoon naar het positieve
Het probleem is inderdaad dat er een gevoelig verhaal in twijfel wordt getrokken, waar is dat voor nodig. Kwetsend en een bevestiging van wat wij al lang weten.

Maar ik denk dat de andere dames het punt al prachtig gemaakt hebben.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174614817
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Want?
Bij verkrachting is er altijd sprake van dwang. Dat kan directe dwang zijn, bijvoorbeeld door fysieke bedreiging. Maar ook indirecte dwang, bijvoorbeeld door een ongelijke machtsverhouding.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:46:45 #32
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174614842
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bij verkrachting is er altijd sprake van dwang. Dat kan directe dwang zijn, bijvoorbeeld door fysieke bedreiging. Maar ook indirecte dwang, bijvoorbeeld door een ongelijke machtsverhouding.
Ja, maar dat was hiervoor allemaal nog niet van toepassing. Toen waren 'signalen' voldoende. Die wang is pas van toepassing zodra ik met een voorbeeld kom :T
pi_174615180
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, maar dat was hiervoor allemaal nog niet van toepassing. Toen waren 'signalen' voldoende. Die wang is pas van toepassing zodra ik met een voorbeeld kom :T
*zucht*

Jawel, dat was wel van toepassing, we hadden het immers over verkrachting en dwang is inherent aan verkrachting, dus werd het niet nog extra benoemd.
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:05:31 #34
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174615519
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

*zucht*

Jawel, dat was wel van toepassing, we hadden het immers over verkrachting en dwang is inherent aan verkrachting, dus werd het niet nog extra benoemd.
ja goed, in die situatie is er geen sprake van dwang, nee. Maar het ging toen volgens mij vooral over het verkeerd interpreteren van (een gebrek aan) signalen en jij bleef maar bezig over dat er altijd signalen zijn 'want' verkrachting. Was dan wellicht een verkeerd voorbeeld, maar van jouw kant vind ik het een beetje mierenneuken, aangezien verkrachting achteraf (en de jure) wordt vastgesteld. De ondervonden druk of dwang hoeft dus niet te zijn uitgeoefend.
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:17:33 #35
451005 Grems
Clown World
pi_174615894
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Maar als ze met tegenzin 'meedoet' en niks laat merken dan kun je natuurlijk ook niet ruiken dat er wat aan de hand is. Mensen zijn immers geen gedachtenlezers.

Of moet je bij elke vrouw waar je seks mee hebt gaan twijfelen of ze geen toneel speelt om je een plezier te doen?
Zoals ik het in 2017 begrijp zijn vrouwen totaal gelijk aan mannen, stiekem op veel vlakken eigenlijk net een stukje beter.

Behalve als het om dit soort zaken gaat, dan zijn het blijkbaar ineens kleuters :')
pi_174616947
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Maar als ze met tegenzin 'meedoet' en niks laat merken dan kun je natuurlijk ook niet ruiken dat er wat aan de hand is. Mensen zijn immers geen gedachtenlezers.

Of moet je bij elke vrouw waar je seks mee hebt gaan twijfelen of ze geen toneel speelt om je een plezier te doen?
Wat mij betreft misschien wel een van de kernen van het probleem. Vrouwen worden vaak nog steeds zo gevormd (door wat laat ik maar even in het midden) dat seks 'hoort'. Ik denk dat veel vrouwen een nee bij zichzelf misschien niet eens kunnen herkennen en dat veel (vooral jonge) vrouwen een apart beeld hebben over seks, een ander tegemoet komen, goed voor je partner zijn, seksuele wezen zijn en dit uitstralen/seksueel aantrekkelijk zijn etc

Terwijl mannen worden opgevoed met de andere kant van de medaille. Echt wederzijds begrip is daarom ook lastig denk ik

En hierdoor kan een cultuur van grensoverschrijdend gedrag heel makkelijk blijven bestaan, zelfs ook door mensen die misschien niet bewust grenzen overschrijden
pi_174617075
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:54 schreef Allures het volgende:

[..]

Wat mij betreft misschien wel een van de kernen van het probleem. Vrouwen worden vaak nog steeds zo gevormd (door wat laat ik maar even in het midden) dat seks 'hoort'. Ik denk dat veel vrouwen een nee bij zichzelf misschien niet eens kunnen herkennen en dat veel (vooral jonge) vrouwen een apart beeld hebben over seks, een ander tegemoet komen, goed voor je partner zijn, seksuele wezen zijn en dit uitstralen/seksueel aantrekkelijk zijn etc

Terwijl mannen worden opgevoed met de andere kant van de medaille. Echt wederzijds begrip is daarom ook lastig denk ik

En hierdoor kan een cultuur van grensoverschrijdend gedrag heel makkelijk blijven bestaan, zelfs ook door mensen die misschien niet bewust grenzen overschrijden
goed punt. je wil niet weten hoe vaak het advies "zin voor seks moet je maken voor je man" nog voorbij komt.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174619626
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 23:00 schreef simmu het volgende:

[..]

goed punt. je wil niet weten hoe vaak het advies "zin voor seks moet je maken voor je man" nog voorbij komt.....
Niet voor je vent, zin moet je maken om je relatie te onderhouden.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:05:34 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174619691
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:17 schreef Grems het volgende:

[..]

Zoals ik het in 2017 begrijp zijn vrouwen totaal gelijk aan mannen, stiekem op veel vlakken eigenlijk net een stukje beter.

Behalve als het om dit soort zaken gaat, dan zijn het blijkbaar ineens kleuters :')
Gelijkwaardig. En gelijkwaardig is niet hetzelfde als gelijk.

Maar ik kan me zo voorstellen dat je, wanneer je dat al niet snapt, de problematiek in dit topic al helemaal abracadabra is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174622194
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 07:05 schreef Samzz het volgende:

Gelijkwaardig. En gelijkwaardig is niet hetzelfde als gelijk.

Maar ik kan me zo voorstellen dat je, wanneer je dat al niet snapt, de problematiek in dit topic al helemaal abracadabra is.
En gelijkwaardigheid is ook maar een verzinsel, want we beginnen al op vroege leeftijd cijfers uit te delen, mensen te kiezen die ons team passen, .. Dus we zeggen dat je gelijk(waardig) bent, maar we laten je voelen op welke plek je staat. Wat leuk is voor diegene die gemiddeld overal een 6 of hoger scoren, mooi jammer voor iedereen die dat niet red.

Dan passen we het onderwijs aan, zodat er meer mensen zijn die een voldoende scoren, geeft alleen als effect dat het in elkaar schuift, de ongelijkwaardigheid blijft bestaan.

Zoek wat mensen willen en kunnen, laat de rest vallen, op wat basisdingen na om goed te communiceren en laat iedereen een 10 zijn in zijn eigen vakgebied. Als je beroerd bent in gym, is het toch een hel om 15 jaar lang te horen te moeten krijgen dat je motorisch gestoord bent? Laat die mensen lekker wandelen in de natuur.. Waarom moeten ze voetballen?

Al is dat stoepkrijten... Als dat is wat je kan en leuk vindt, dan ga je toch met mensen stoepkrijten daar waar mensen een fleurige stoep willen..

Haha, beetje simpel misschien, het zou zo leuk kunnen zijn.

tl;dr als je mensen nooit het gevoel geeft dat ze ergens bovenaan staan, dan gaan ze hun recht opeisen.
pi_174622280
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het probleem is inderdaad dat er een gevoelig verhaal in twijfel wordt getrokken, waar is dat voor nodig. Kwetsend en een bevestiging van wat wij al lang weten.

Maar ik denk dat de andere dames het punt al prachtig gemaakt hebben.
Ja ik kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is als dat je overkomt. Toch zie ik dat niet zo snel veranderen. Het is namelijk een tamelijk ernstige beschuldiging die veel gevolgen kan hebben voor de beschuldigde. En het is helaas in het verleden erg vaak gebleken dat een aanzienlijk aantal van de aangiftes vals bleken uit wraak of woede, of de spijtaangifte. Vrijwillig seks gehad, achteraf spijt en dan aangifte doen van verkrachting. Op het moment dat er aangifte wordt gedaan zul je iets van waarheidsvinding moeten doen en dat is niet mogelijk zonder een gezonde dosis wantrouwen.

Ik heb even wat nagezocht, tussen de 10 en 20% van de aangiftes van een zedenmisdrijf zijn vals. Dat is in het ergste geval 1 op de 5, dan kun je niet anders dan enig wantrouwen koesteren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:06:49 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174622384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is als dat je overkomt. Toch zie ik dat niet zo snel veranderen. Het is namelijk een tamelijk ernstige beschuldiging die veel gevolgen kan hebben voor de beschuldigde. En het is helaas in het verleden erg vaak gebleken dat een aanzienlijk aantal van de aangiftes vals bleken uit wraak of woede, of de spijtaangifte. Vrijwillig seks gehad, achteraf spijt en dan aangifte doen van verkrachting. Op het moment dat er aangifte wordt gedaan zul je iets van waarheidsvinding moeten doen en dat is niet mogelijk zonder een gezonde dosis wantrouwen.
6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus. Alhoewel dat nogsteeds teveel is en wat mij betreft hard bestraft mag worden (gelijkwaardig aan waar je iemand vals voor beschuldigd).

En de rechtsgang is heel erg goed ingericht om valse aangiftes eruit te vissen. Het meeste blijft al hangen bij het voorgesprek.

Sterker nog het is zo goed ingericht op valse aangiften eruit vissen (wat bij ander misdaden die om en nabij hetzelfde percentage valse aangiften kennen niet zo is, niet zo zwaar) dat het daarmee werkelijke slachtoffers best moeilijk gemaakt wordt. Zo moeilijk dat politie met grote regelmaat afraad om de aangifte door te zetten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174622411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is als dat je overkomt. Toch zie ik dat niet zo snel veranderen. Het is namelijk een tamelijk ernstige beschuldiging die veel gevolgen kan hebben voor de beschuldigde. En het is helaas in het verleden erg vaak gebleken dat een aanzienlijk aantal van de aangiftes vals bleken uit wraak of woede, of de spijtaangifte. Vrijwillig seks gehad, achteraf spijt en dan aangifte doen van verkrachting. Op het moment dat er aangifte wordt gedaan zul je iets van waarheidsvinding moeten doen en dat is niet mogelijk zonder een gezonde dosis wantrouwen.

Ik heb even wat nagezocht, tussen de 10 en 20% van de aangiftes van een zedenmisdrijf zijn vals. Dat is in het ergste geval 1 op de 5, dan kun je niet anders dan enig wantrouwen koesteren.
Sneu voor de mensen bij wie het wel echt is. Maar ik kan me ook indenken dat je niet direct erna naar de wouten stapt. Dus dan wordt bewijs wel heel lastig.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:10:12 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174622447
Ik, en velen met me, heb nooit aangifte gedaan.
You do the math.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:10:27 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174622455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is als dat je overkomt. Toch zie ik dat niet zo snel veranderen. Het is namelijk een tamelijk ernstige beschuldiging die veel gevolgen kan hebben voor de beschuldigde. En het is helaas in het verleden erg vaak gebleken dat een aanzienlijk aantal van de aangiftes vals bleken uit wraak of woede, of de spijtaangifte. Vrijwillig seks gehad, achteraf spijt en dan aangifte doen van verkrachting. Op het moment dat er aangifte wordt gedaan zul je iets van waarheidsvinding moeten doen en dat is niet mogelijk zonder een gezonde dosis wantrouwen.

Ik heb even wat nagezocht, tussen de 10 en 20% van de aangiftes van een zedenmisdrijf zijn vals. Dat is in het ergste geval 1 op de 5, dan kun je niet anders dan enig wantrouwen koesteren.
Je vulde nog aan.

Nee, niet 10/20%. Dat is bij onder de 18 jaar (die leeftijdsgroep doet over de hele linie heen meer valse aangifte). Totaal gaat het om 6 tot 8%.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174622482
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:10 schreef Copycat het volgende:
Ik, en velen met me, heb nooit aangifte gedaan.
You do the math.
Wel zo verstandig.
pi_174622501
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus. Alhoewel dat nogsteeds teveel is en wat mij betreft hard bestraft mag worden (gelijkwaardig aan waar je iemand vals voor beschuldigd).

En de rechtsgang is heel erg goed ingericht om valse aangiftes eruit te vissen. Het meeste blijft al hangen bij het voorgesprek.

Sterker nog het is zo goed ingericht op valse aangiften eruit vissen (wat bij ander misdaden die om en nabij hetzelfde percentage valse aangiften kennen niet zo is, niet zo zwaar) dat het daarmee werkelijke slachtoffers best moeilijk gemaakt wordt. Zo moeilijk dat politie met grote regelmaat afraad om de aangifte door te zetten.
Dat heb ik gehad inderdaad, tot 2x toe.

Ik twijfel om het alsnog te doen (niet alleen de verkrachting, maar ook mishandelingen komen daarbij aan bod)
Wat me tegenhoudt is het gebrek aan bewijs verhaal. Ik ken hem. Als hij niet veroordeeld wordt, ziet hij dat als een reden om te denken/zeggen dat er niks gebeurd is. Zie je! Ik ben niet veroordeeld, dus ze liegt.
En ik weet niet of ik daarmee om kan gaan.. :@
compact en kleverig.
pi_174622526
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

6 tot 8%. Dat aanzienlijk valt wel mee dus.

En de rechtsgang is heel erg goed ingericht om valse aangiftes eruit te vissen. Het meeste blijft al hangen bij het voorgesprek.

Sterker nog het is zo goed ingericht op valse aangiften eruit vissen (wat bij ander misdaden die om en nabij hetzelfde percentage valse aangiften kennen niet zo is, niet zo zwaar) dat het daarmee werkelijke slachtoffers best moeilijk gemaakt wordt. Zo moeilijk dat politie met grote regelmaat afraad om de aangifte door te zetten.
In de vs ligt het op 12% in Nederland volgens de site seksueelmisdrijf.nl ligt het hier tussen de 10 en 20%, dus dat komt overeen met de cijfers uit de vs. Volgens de cijfers van de politie is 1 op de 5 aangiftes van meisjes tussen de 12 en 18 vals, en daar zijn dan alleen de gevallen in meegerekend waar de aangeefster heeft toegegeven dat ze heeft gelogen. En dan zit er bij de 4/5 die overblijft nog een behoorlijk percentage twijfelachtige aangiftes waarvan de politie heeft kunnen vastsstellen dat de lezing van het slachtoffer niet klopt.
Overigens is een vals aangiftepercentage van 8% ook aanzienlijk, dat betekent dat 1 op de 12 a 13 aangiftes vals is, met grote gevolgen voor het slachtoffer en echte slachtoffers van zedenmisdrijven/.

Dus als je je afvraagt waarom slachtoffers van zedenmisdrijven tegen wantrouwen oplopen, hierboven staat je antwoord.

En de valse aangiftes worden er uitgevist inderdaad, dat is dus de gezonde dosis wantrouwen waar je niet omheen kunt zoals ik eerder stelde.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174622552
Overigens wilde ik wel meteen naar het politiebureau, maar hij hield me tegen, elke keer als ik bewoog, stond hij voor mn neus en bedreigde me, tot ik zei dat ik ging douchen, toen mocht ik pas weg, naar de douche.
Dat voelde als opgeven.
compact en kleverig.
pi_174622560
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je vulde nog aan.

Nee, niet 10/20%. Dat is bij onder de 18 jaar (die leeftijdsgroep doet over de hele linie heen meer valse aangifte). Totaal gaat het om 6 tot 8%.
Volgens de site seksueelmisdrijf.nl ligt het op tussen de 10 en 20% en voor meisjes tussen de 12 en 18 zelfs op 20 volgens de cijfers van de politie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')