abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:28 #176
192683 AMDB
Visionair.
pi_174625539
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:35 schreef habitue het volgende:

[..]

Laten we foto 1 nemen: Hoe, door de bocht af te snijden. Waarom? Om Force India in te halen.
Is de bocht afsnijden hier sneller of gooit hij zijn auto hierna vlak voor Perez zodat hij niet z'n hogere Apex snelheid kan halen?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:39:10 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174625591
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:

[..]

Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
als er gravel had gelegen was het einde verhaal geweest dus iedereen die buiten de baan komt en door kan gaan heeft daar voordeel van
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:40:21 #178
192683 AMDB
Visionair.
pi_174625626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

als er gravel had gelegen was het einde verhaal geweest dus iedereen die buiten de baan komt en door kan gaan heeft daar voordeel van
Heel ander punt en heeft niks met inconsistentie in strafbeleid te maken.
pi_174625635
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:

[..]

Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
Bottas die buiten de baan komt dus een hogere snelheid mee kan nemen en zo voor Ricciardo kan blijven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:44:01 #180
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174625741
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:56 schreef Zorro het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Dat "ex"?
Zegt Jean Todt je niets😁. Die wilde ook al Massa ooit rijder bij Ferrari aanstellen als steward. Massa is er niet op ingegaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174625759
Dat jullie die discussie nog aan gaan met dit figuur.
pi_174625910
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.

Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.

Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.

De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.

Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:52:24 #183
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174625956
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
Die beslissing is alleen belachelijk omdat hij niet consequent word toegepast. Dat is alles. Het gezeur van voordeel etc etc doet er niet toe. Je bent buiten de baan. Maar helaas krijgt alleen Max hiervoor een straf. En dat is waar het fout gaat. Het hele weekend maken ze er geen probleem van. Alleen in die laatste ronde is het plots een probleem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:53:09 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174625971
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:40 schreef AMDB het volgende:

[..]

Heel ander punt en heeft niks met inconsistentie in strafbeleid te maken.
natuurlijk wel
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:53:40 #185
192683 AMDB
Visionair.
pi_174625984
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
We was genoeg ruimte. Max (over-)anticipeert dat Kimi meer naar binnen komt maar dat doet hij niet. Max zat dus fout en reageert nergens op een beweging van Kimi.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:53:58 #186
192683 AMDB
Visionair.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:55:25 #187
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_174626025
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat jullie die discussie nog aan gaan met dit figuur.
Dit dus, de tering.

Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:58:31 #188
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174626076
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:53 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nee.
toch niet zo'n visionair als je denkt dat je bent
pi_174626129
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit dus, de tering.

Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
Troll ;)

ik vind buiten de banden/barrier pas buiten de baan :6
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:01:40 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174626138
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit dus, de tering.

Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
Precies. Je weet niet eens of er een voordeel was. Daar moet je de telemetrie voor bekijken. Dat kan nooit binnen de 45 sec. bekeken worden. Maar als de regel is dat buiten de baan komen een straf oplevert dan is dat zo. Maar dan moet je dat consequent toepassen. En dat ontbreekt er totaal aan. Voordeel of nadeel doet er dan niet toe.

Overigens vind ik het een belachelijke regel. Maar hij is er nu eenmaal.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:07:03 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174626273
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik blaat gewoon Coronel en Doornbos niet na met hun fanclubgezeur en feitelijk onjuiste Vettel-gebash. Als ik dat hoor denk ik altijd hoe achterlijk moet de rest van het Ziggo-publiek wel niet zijn dat ze daar intrappen, maar dan komt er weer een post van jou en dan weet ik het.
En nu inhoudelijk?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:08:36 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174626322
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Bocht 1, ronde 1, Vettel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174626632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:31 schreef habitue het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alsjeblieft
Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.
pi_174626771
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die beslissing is alleen belachelijk omdat hij niet consequent word toegepast. Dat is alles. Het gezeur van voordeel etc etc doet er niet toe. Je bent buiten de baan. Maar helaas krijgt alleen Max hiervoor een straf. En dat is waar het fout gaat. Het hele weekend maken ze er geen probleem van. Alleen in die laatste ronde is het plots een probleem.

Nee dit is dus 100% incorrect. Het voordeel is het allerbelangrijkste. Buiten de baan komen levert nooit straf op alleen als er voordeel uit gehaald is.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:23:48 #195
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174626794
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.
Waarom zou je als coureur zijnde (tijdens kwalificatie van Hamilton bijv.) zonder dat je er voordeel van hebt buiten de baan gaan?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:25:40 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174626856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bocht 1, ronde 1, Vettel.
Die user kun je niet overtuigen. Zelfs niet met deze beelden.


Bekijk de herhaling van de start. Vettel, Sainz en zeker Bottas gaan buiten de baan. Als Vettel binnen de baan wil blijven moet hij liften en dan was LH44 er weer voorbij geweest. Maar goed allemaal niet erg. Hoort bij racen. En heb je regels pas ze dan gewoon consequent toe. Het hele weekend zijn ze buiten de baan geweest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174626980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:23 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waarom zou je als coureur zijnde (tijdens kwalificatie van Hamilton bijv.) zonder dat je er voordeel van hebt buiten de baan gaan?
Omdat een beetje wijd gaan op de exit hier op dit circuit gedoogd wordt. Dat is al het hele weekend het geval. Als het gedoogd word is het voordeel ook weg want dan kan iedereen wat wijder gaan, zoals velen ook deden, ook Max. Maar iets wijd gaan op een exit is heel wat anders dan in een race situatie in een gevecht direct voordeel krijgen door een stuk van de bocht af te snijden. Dat wordt uiteraard niet gedoogd. Dat snap je toch wel.
pi_174627020
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die user kun je niet overtuigen. Zelfs niet met deze beelden.


Bekijk de herhaling van de start. Vettel, Sainz en zeker Bottas gaan buiten de baan. Als Vettel binnen de baan wil blijven moet hij liften en dan was LH44 er weer voorbij geweest. Maar goed allemaal niet erg. Hoort bij racen. En heb je regels pas ze dan gewoon consequent toe. Het hele weekend zijn ze buiten de baan geweest.
De start en 1e ronde wordt er altijd minder opgetreden omdat het vaak nogal chaotisch is. Slecht voorbeeld dus.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:38:12 #199
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174627171
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De start en 1e ronde wordt er altijd minder opgetreden omdat het vaak nogal chaotisch is. Slecht voorbeeld dus.
Het voorbeeld is prima om aan te tonen dat de regels naar eigen inzicht toegepast kunnen worden. Het is heel simpel. Je bent buiten de baan of niet. Makkelijker is het niet. Het is verdomme racen en geen sport waar stewards de regels kunnen toepassen zoals zij dat graag willen. Althans dat zou niet mogelijk moeten zijn. Je kunt niet eens in beroep gaan. Juist dit brengt de F1 in een lachwekkende toestand dat ook al blijkt als je alle reacties leest van ex topcoureurs. van Andretti tot Lauda etc. Goed voor de sport is het niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:39:04 #200
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174627190
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 14:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Omdat een beetje wijd gaan op de exit hier op dit circuit gedoogd wordt. Dat is al het hele weekend het geval. Als het gedoogd word is het voordeel ook weg want dan kan iedereen wat wijder gaan, zoals velen ook deden, ook Max. Maar iets wijd gaan op een exit is heel wat anders dan in een race situatie in een gevecht direct voordeel krijgen door een stuk van de bocht af te snijden. Dat wordt uiteraard niet gedoogd. Dat snap je toch wel.
Dan heb je er als coureur er toch altijd voordeel van? Anders kleur je toch consequent binnen de lijntjes?
Een beetje wijd gaan is geen duidelijk gegeven, wanneer ga je te ver wijd?
De coureur schat de situatie in en bepaalt de voor hem snelste racelijn.
Niks telemetrie van Hamilton tijdens zijn flying lap.
Hij ging voor de te wijde racelijn opzettelijk buiten de baan, en gained an advantage. Anders zou hij niet zo wijd zijn gegaan.
Toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')