Is de bocht afsnijden hier sneller of gooit hij zijn auto hierna vlak voor Perez zodat hij niet z'n hogere Apex snelheid kan halen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:35 schreef habitue het volgende:
[..]
Laten we foto 1 nemen: Hoe, door de bocht af te snijden. Waarom? Om Force India in te halen.
als er gravel had gelegen was het einde verhaal geweest dus iedereen die buiten de baan komt en door kan gaan heeft daar voordeel vanquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:
[..]
Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
Heel ander punt en heeft niks met inconsistentie in strafbeleid te maken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
als er gravel had gelegen was het einde verhaal geweest dus iedereen die buiten de baan komt en door kan gaan heeft daar voordeel van
Bottas die buiten de baan komt dus een hogere snelheid mee kan nemen en zo voor Ricciardo kan blijven.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:34 schreef AMDB het volgende:
[..]
Beelden van auto's buiten de baan, daar gaat de regel niet over. Hoe en waarom halen ze hier voordeel uit?
Zegt Jean Todt je niets😁. Die wilde ook al Massa ooit rijder bij Ferrari aanstellen als steward. Massa is er niet op ingegaan.quote:
Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Mijn punt is dat Verstappen z'n straf volgens de geschreven regels terecht is. Raikkonen heeft hem nergens van de baan gedwongen en Verstappen had geen recht op de bocht.
Inconsequentie is slecht, maar heb er nog niemand echt bewijs voor zien leveren. Doe dat and I'm all yours.
De discussie hier wordt door velen niet met feiten gevoerd, en dat is wat me nog het meest stoort.
Die beslissing is alleen belachelijk omdat hij niet consequent word toegepast. Dat is alles. Het gezeur van voordeel etc etc doet er niet toe. Je bent buiten de baan. Maar helaas krijgt alleen Max hiervoor een straf. En dat is waar het fout gaat. Het hele weekend maken ze er geen probleem van. Alleen in die laatste ronde is het plots een probleem.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
natuurlijk welquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:40 schreef AMDB het volgende:
[..]
Heel ander punt en heeft niks met inconsistentie in strafbeleid te maken.
We was genoeg ruimte. Max (over-)anticipeert dat Kimi meer naar binnen komt maar dat doet hij niet. Max zat dus fout en reageert nergens op een beweging van Kimi.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Max zat er gedeeltelijk naast dus moet Raikkonen voldoende ruimte laten aan de binnenzijde.
Hij stuurt echter naar binnen en Max reageert daar op waardoor hij een moment buiten de baan komt om contact tussen beide te voorkomen.
Hij deed dat dus niet om voordeel te halen, daarom is deze beslissing gewoon belachelijk.
Dit dus, de tering.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat jullie die discussie nog aan gaan met dit figuur.
toch niet zo'n visionair als je denkt dat je bentquote:
Trollquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit dus, de tering.
Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
Precies. Je weet niet eens of er een voordeel was. Daar moet je de telemetrie voor bekijken. Dat kan nooit binnen de 45 sec. bekeken worden. Maar als de regel is dat buiten de baan komen een straf oplevert dan is dat zo. Maar dan moet je dat consequent toepassen. En dat ontbreekt er totaal aan. Voordeel of nadeel doet er dan niet toe.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit dus, de tering.
Buiten de baan is buiten de baan. Of bestraffen we met andere sporten ook opeens selectief en per situatie?
En nu inhoudelijk?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik blaat gewoon Coronel en Doornbos niet na met hun fanclubgezeur en feitelijk onjuiste Vettel-gebash. Als ik dat hoor denk ik altijd hoe achterlijk moet de rest van het Ziggo-publiek wel niet zijn dat ze daar intrappen, maar dan komt er weer een post van jou en dan weet ik het.
Bocht 1, ronde 1, Vettel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Overtuig me met de beelden en vertel me waar zij een (significant) voordeel kregen door buiten de baan te gaan.
Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.quote:
Nee dit is dus 100% incorrect. Het voordeel is het allerbelangrijkste. Buiten de baan komen levert nooit straf op alleen als er voordeel uit gehaald is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die beslissing is alleen belachelijk omdat hij niet consequent word toegepast. Dat is alles. Het gezeur van voordeel etc etc doet er niet toe. Je bent buiten de baan. Maar helaas krijgt alleen Max hiervoor een straf. En dat is waar het fout gaat. Het hele weekend maken ze er geen probleem van. Alleen in die laatste ronde is het plots een probleem.
Waarom zou je als coureur zijnde (tijdens kwalificatie van Hamilton bijv.) zonder dat je er voordeel van hebt buiten de baan gaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Van welk moment is foto 1 ? Niet van het inhaal moment iig dus weet niet of Sainz voordeel heeft gehad. Foto 2, alleen telemetrie kan aantonen of er significant voordeel was voor Hamilton in deze qualy lap. Als dat zo was zou die volgens de regels straf kunnen krijgen, maar tijdens qualy gingen er velen wijd en heeft er niemand straf gekregen. Foto 3, Bottas had voordeel maar werd door Ricciardo zelf buiten de baan geduwd. Foto 4, de pass was al gemaakt, 10 cm buiten de lijn dus als er al voordeel was wel echt minimaal en 1e ronde. Foto 5 zie foto 4 zelfde moment. Foto 6, Max brengt zichzelf in de situatie dat ie moet kiezen, afsnijden of mogelijk crashen. Hij kiest om af te snijden en haalt zo iemand in. Flink voordeel dus straf.
Die user kun je niet overtuigen. Zelfs niet met deze beelden.quote:
Omdat een beetje wijd gaan op de exit hier op dit circuit gedoogd wordt. Dat is al het hele weekend het geval. Als het gedoogd word is het voordeel ook weg want dan kan iedereen wat wijder gaan, zoals velen ook deden, ook Max. Maar iets wijd gaan op een exit is heel wat anders dan in een race situatie in een gevecht direct voordeel krijgen door een stuk van de bocht af te snijden. Dat wordt uiteraard niet gedoogd. Dat snap je toch wel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom zou je als coureur zijnde (tijdens kwalificatie van Hamilton bijv.) zonder dat je er voordeel van hebt buiten de baan gaan?
De start en 1e ronde wordt er altijd minder opgetreden omdat het vaak nogal chaotisch is. Slecht voorbeeld dus.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die user kun je niet overtuigen. Zelfs niet met deze beelden.
Bekijk de herhaling van de start. Vettel, Sainz en zeker Bottas gaan buiten de baan. Als Vettel binnen de baan wil blijven moet hij liften en dan was LH44 er weer voorbij geweest. Maar goed allemaal niet erg. Hoort bij racen. En heb je regels pas ze dan gewoon consequent toe. Het hele weekend zijn ze buiten de baan geweest.
Het voorbeeld is prima om aan te tonen dat de regels naar eigen inzicht toegepast kunnen worden. Het is heel simpel. Je bent buiten de baan of niet. Makkelijker is het niet. Het is verdomme racen en geen sport waar stewards de regels kunnen toepassen zoals zij dat graag willen. Althans dat zou niet mogelijk moeten zijn. Je kunt niet eens in beroep gaan. Juist dit brengt de F1 in een lachwekkende toestand dat ook al blijkt als je alle reacties leest van ex topcoureurs. van Andretti tot Lauda etc. Goed voor de sport is het niet.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De start en 1e ronde wordt er altijd minder opgetreden omdat het vaak nogal chaotisch is. Slecht voorbeeld dus.
Dan heb je er als coureur er toch altijd voordeel van? Anders kleur je toch consequent binnen de lijntjes?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Omdat een beetje wijd gaan op de exit hier op dit circuit gedoogd wordt. Dat is al het hele weekend het geval. Als het gedoogd word is het voordeel ook weg want dan kan iedereen wat wijder gaan, zoals velen ook deden, ook Max. Maar iets wijd gaan op een exit is heel wat anders dan in een race situatie in een gevecht direct voordeel krijgen door een stuk van de bocht af te snijden. Dat wordt uiteraard niet gedoogd. Dat snap je toch wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |