abonnement Unibet Coolblue
pi_174605921
Kimi duwt helemaal niks hij is de voorste auto en neemt simpelweg de ideale lijn door de bocht en wijkt uiteindelijk uit als hij Max naast zich ziet.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174605927
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:44 schreef AMDB het volgende:
Moment waarop Max naar rechts gaat:

[ afbeelding ]

Moment waarop Max over de witte lijnen gaat:

[ afbeelding ]

Moment waarop Raikkonen dichtste bij binnenbocht is:

[ afbeelding ]

Dit is chronologische volgorde. 0 bewijs dat Raikkonen Max naar binnen zou duwen. Dat doet hij helemaal zelf.
Elk volgend plaatje zit Kimi dichter bij de rand. Hoe wil je het anders noemen?
Het is niet zo dat Kimi evenveel ruimte laat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174605945
iemand nog een linkje naar de race met engels commentaar?
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2017 @ 15:50:22 #79
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174606004
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:44 schreef AMDB het volgende:
Moment waarop Max naar rechts gaat:

[ afbeelding ]

Moment waarop Max over de witte lijnen gaat:

[ afbeelding ]

Moment waarop Raikkonen dichtste bij binnenbocht is:

[ afbeelding ]

Dit is chronologische volgorde. 0 bewijs dat Raikkonen Max naar binnen zou duwen. Dat doet hij helemaal zelf.
Dat is anticiperen met 250km/h grapjas ...

Als Max zijn lijn had gehouden dan had hij bij dat laatste plaatje toch vol in de zijkant van Kimi gezeten?

Eerste plaatje kan er nog een dikke auto tussen, tweede plaatje nog maar een halve, derde plaatje nog maar een kwart. Max zag dit aankomen dus ging hij naar binnen. Helaas te ver naar binnen.
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:50:59 #80
192683 AMDB
Visionair.
pi_174606019
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Elk volgend plaatje zit Kimi dichter bij de rand. Hoe wil je het anders noemen?
Het is niet zo dat Kimi evenveel ruimte laat.
Het is lastig te zien in de plaatjes maar het is Max die eerder naar rechts gaat dan Kimi. Kimi neemt, zoals gezegd, de ideale lijn door de bocht.
pi_174606035
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Kimi duwt helemaal niks hij is de voorste auto en neemt simpelweg de ideale lijn door de bocht en wijkt uiteindelijk uit als hij Max naast zich ziet.
Ligt eraan hoever Max er al naast zit. Voorbij de helft is genoeg.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:51:37 #82
192683 AMDB
Visionair.
pi_174606038
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is anticiperen met 250km/h grapjas ...

Als Max zijn lijn had gehouden dan had hij bij dat laatste plaatje toch vol in de zijkant van Kimi gezeten?
Waarschijnlijk ja. Maar dan duwt Kimi hem toch niet de baan af? Kimi rijdt voor Max op dat moment.
pi_174606054
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:50 schreef AMDB het volgende:

[..]

Het is lastig te zien in de plaatjes maar het is Max die eerder naar rechts gaat dan Kimi. Kimi neemt, zoals gezegd, de ideale lijn door de bocht.
Nee, want op het tweede plaatje zit Kimi al dichter op de kerb. Max wijkt dus uit omdat Kimi dichterbij komt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2017 @ 15:52:14 #84
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174606057
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:51 schreef AMDB het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ja. Maar dan duwt Kimi hem toch niet de baan af? Kimi rijdt voor Max op dat moment.
Oh nee, dat van de baan duwen is ook bullshit. Kimi schrok er zelf van. Hij had Max daar gewoon niet verwacht.
pi_174606062
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:51 schreef AMDB het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ja. Maar dan duwt Kimi hem toch niet de baan af? Kimi rijdt voor Max op dat moment.
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ligt eraan hoever Max er al naast zit. Voorbij de helft is genoeg.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174606080
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh nee, dat van de baan duwen is ook bullshit. Kimi schrok er zelf van. Hij had Max daar gewoon niet verwacht.
Niet bewust nee, maar dat maakt niet uit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:53:17 #87
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174606089
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, over het stuk dat mensen te snel beledigd zijn. Absoluut en volledig waar.

Maar dat betekent niet dat we alle fatsoensnormen dan maar over boord moeten gooien? Ik kan op straat iedere idioot die zich raar gedraagt wel uitschelden voor 'achterlijke kankerlijer', maar is dat dan ineens goed onder de verdediging dat mensen met kanker zich daardoor maar niet beledigd moeten voelen?

Normaal doen en je proberen te verplaatsen in een ander is ook best een kunst.
Nee, maar dat je "in the heat of the moment" eens wat roept als je vol adrenaline zit, lekker boeiend. Het is natuurlijk lekker makkelijk oordelen vanaf de bank met je ene hand in een zak chips en de andere hand in je broek, maar jou is niet net een podium ontnomen in de koningsklasse van de autosport. Je gaat je op dat moment niet verplaatsen in een ander, dat zal je echt aan je reet roesten.

Ik vind schelden met kanker vooral voor niet-opgeleide tokkies, maar het is nog steeds een keuze om je daardoor beledigd te voelen. Ik haal dan mijn schouders op en denk dat het meer zegt over diegene dan over mij, maar ik ga daar niet ineens de kankerstichting bij betrekken.
Don't let my username fool you...
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2017 @ 15:53:42 #88
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174606097
Dat derde plaatje is voor mij bewijs dat hier geen straf had moeten komen eigenlijk. Als Max daar gewoon de bocht had genomen hadden wij waarschijnlijk een mega crash met 250km/h gehad. Kimi verwachtte Max daar niet, Max wist dit zelf ook wel en week alvast uit.
pi_174606101
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh nee, dat van de baan duwen is ook bullshit. Kimi schrok er zelf van. Hij had Max daar gewoon niet verwacht.
^Dit, Kimi schrikt en stuurt naar links en Max daarop naar rechts. Resultaat was hoogstwaarschijnlijk hetzelfde geweest als hij niet de kerb had gepakt... maar ja, Max & fanbase pesten is een doelstelling van Connely & Co.
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:55:04 #90
192683 AMDB
Visionair.
pi_174606133
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

[..]

Hij zit niet voorbij de helft. En gaat al van de baan af voordat dat gebeurt.

Dit is de cap die ik het dichtste bij kan nemen, net voordat Max eraf gaat:

pi_174606183
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:53 schreef Kyran het volgende:
Dat derde plaatje is voor mij bewijs dat hier geen straf had moeten komen eigenlijk. Als Max daar gewoon de bocht had genomen hadden wij waarschijnlijk een mega crash met 250km/h gehad. Kimi verwachtte Max daar niet, Max wist dit zelf ook wel en week alvast uit.
Hij gaat met vier wielen van de baan Kimi voorbij. dat mag niet en dus is de straf terecht.

Mijn vraag is echter of Kimi hem ruimte had moeten geven of niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 oktober 2017 @ 15:59:58 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174606231
Het is geen plek voor inhaalacties, dus Kimi kon Max daar onmogelijk verwachten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174606243
quote:
Mooiste vind ik nog die verbazing bij Vettel: ‘hoe krijgt ‘ie hem er voorbij?! :o

Dat toont wel aan dat er toch ook respect is en soort van een bewondering voor wat Max laat zien. En Max er zelfs na een aantal seizoen in blijft slagen de rest te verrassen met aparte moves...
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2017 @ 16:02:01 #94
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174606279
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hij gaat met vier wielen van de baan Kimi voorbij. dat mag niet en dus is de straf terecht.

Mijn vraag is echter of Kimi hem ruimte had moeten geven of niet.
Nee, maar zo zwart/wit zijn de regels dus niet, anders had iedereen straf moeten krijgen die er even af ging en zijn plek niet opgaf of had Hamilton zijn pole rondje moeten inleveren ...

In dit geval reageren beide coureurs op een situatie en dat Verstappen daar van de baan voor moet is dan gewoon zo. Hij had hoe dan ook Kimi ingehaald daar.
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:02:03 #95
192683 AMDB
Visionair.
pi_174606280
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:00 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Mooiste vind ik nog die verbazing bij Vettel: ‘hoe krijgt ‘ie hem er voorbij?! :o

Dat toont wel aan dat er toch ook respect is en soort van een bewondering voor wat Max laat zien. En Max er zelfs na een aantal seizoen in blijft slagen de rest te verrassen met aparte moves...
Het is inderdaad een bazenactie. Legaal of niet, dit is wel wat we willen zien.
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:04:37 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174606348
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Oh nee, dat van de baan duwen is ook bullshit. Kimi schrok er zelf van. Hij had Max daar gewoon niet verwacht.
Omdat Max _veel_sneller was dan hem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174606353
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, maar zo zwart/wit zijn de regels dus niet, anders had iedereen straf moeten krijgen die er even af ging en zijn plek niet opgaf of had Hamilton zijn pole rondje moeten inleveren ...

In dit geval reageren beide coureurs op een situatie en dat Verstappen daar van de baan voor moet is dan gewoon zo. Hij had hoe dan ook Kimi ingehaald daar.
Dat het inconsequent is van de FIA is een gegeven, maar dat hij voordeel had van van het van de baan gaan is gewoon zo, dus is zijn straf imho terecht. Dat anderen ook straf hadden moeten hebben, tja.

En Kimi mag best de deur dichtgooien als Max er niet ver genoeg naast zit. Dat is racen. De vraag is alleen of dat zo was.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:06:47 #98
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174606402
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:02 schreef AMDB het volgende:

[..]

Het is inderdaad een bazenactie. Legaal of niet, dit is wel wat we willen zien.
Je ziet verscheidene coureurs ook niet meer de moeite nemen om Max achter zich te houden.
Sterker nog, ze lijken soms aan de kant te gaan.
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:07:38 #99
192683 AMDB
Visionair.
pi_174606434
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:06 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je ziet verscheidene coureurs ook niet meer de moeite nemen om Max achter zich te houden.
Sterker nog, ze lijken soms aan de kant te gaan.
Ja dat was wel bizar. Sainz en Ocon deze race toch? Was bijna alsof ze een blauwe vlag kregen.
pi_174606464
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:10 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Straf was terecht, maar dan hadden er zoveel meer ook gestraft moeten worden.
Zeer schadelijk voor de toch al afnemende kijkcijfers, dit soort willekeur.

Toen ik net begon met autosport kijken was de f1 het summum van de autosport voor me. Merk nu dat ik veel meer uit kijk naar de indycar, vanwege de veel spannendere races en het mindere gezeur om dit soort betuttelende regels.
In IndyCar mag je niet reactief verdedigen, alleen pro-actief een lijn kiezen. Dan mag in de F1 wel meer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')