abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174598952
quote:
De naamswijziging van ministeries gaat miljoenen euro's kosten. Alle websites, e-mailadressen, enveloppen en naamborden moeten worden vervangen.

ANP 23-10-17, 09:54
17
3
Hoeveel belastinggeld er precies gemoeid is met de operatie is nog onduidelijk. Ingewijden op meerdere departementen bevestigen dat het alles bij elkaar om een paar miljoen moet gaan, meldt De Telegraaf.

De nieuwe coalitie wil verschillende ministeries een nieuwe naam geven. De meest opvallende is die van 'Veiligheid en Justitie', dit wordt na de kabinetswisseling omgedoopt tot 'Justitie en Veiligheid'. De vier partijen vinden namelijk dat justitie voor veiligheid hoort, omdat het de basis vormt van de rechtsstaat.

Bekend is dat de naamswijziging van Economische Zaken naar 'Economische Zaken, Landbouw en Innovatie' in 2010 maar liefst 1,5 miljoen euro heeft gekost. Twee jaar later werd het voor een vergelijkbaar bedrag weer teruggedraaid.
https://www.ad.nl/politie(...)-miljoenen~a16b1ec1/
WTF dacht ik toen ik dit las

We kunnen niets beters met belastinggeld doen dan dit soort onzin door een paar verwaande politici die denken dat het de burger wat uitmaakt die namen?

Helemaal gestoord toch?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174599053
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

WTF dacht ik toen ik dit las

We kunnen niets beters met belastinggeld doen dan dit soort onzin door een paar verwaande politici die denken dat het de burger wat uitmaakt die namen?

Helemaal gestoord toch?
Goed, tot op zekere hoogte snap ik wel dat de indeling in ministeries wel eens kan veranderen. Als je er bijv echt van overtuigd bent dat het land beter bestuurd kan worden door weer een apart ministerie van Landbouw op te richten of zo.

Maar om nou V&J te veranderen in J&V en daar tonnen aan te besteden? Dat is wel beheurlijk :')
pi_174602302
Nou knijp de handen alvast maar inelkaar want dit gaat wat beloven met dit nieuwe cabinet.
pi_174602567
Had de miljoenen om van V&J naar J&V te gaan maar aan onderwijs gegeven. En we krijgen ook nog 2 ministers op sommige departementen om alle partijen hun zin te geven. Wat is er mis met een staatsecretaris... Oh wacht, die verdienen minder en zijn minder machtig.
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:37:32 #5
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174602664
What's in a name...... wanneer je nu een nieuw adres toevoegt, kan ik mij er nog iets bij voorstellen.

Het is verder een bekende PR methode om af te komen van een beschaamd verleden Google is tegenwoordig gelukkigzo slim geworden dat het veranderen van een naam, niets uitmaakt, je blijft gevonden worden.

Het geld is niet eens veel. Een paar ton of miljoen op een budget van ruwweg ¤12,5miljard is peanuts mits er een bonnetje is natuurlijk.
Zie hier voor begroting. :
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174604843
Ik ben belastingbetaler en ik wil gewoon niet dat die sufkutten met dit soort bullshit mijn belastinggeld verneuken

punt uit
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174609821
Ongetwijfeld weer hun (extreem) rechtse vriendjes die hier veel aan verdienen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 23 oktober 2017 @ 21:47:44 #8
408813 crew  trein2000
pi_174614871
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:38 schreef Hamzoef het volgende:
Ongetwijfeld weer hun (extreem) rechtse vriendjes die hier veel aan verdienen.
Hoewel ik het volledig met je eens ben dat dit je reinste onzin is en pure geldverkwisting zijn dit soort opmerkingen wel heel zielig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174619492
Het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft natuurlijk een slechte reputatie maar na lang vergaderen kwamen ze met een oplossing en opperde het slimste jongetje van de klas "waarom maken we er niet Justitie en Veiligheid van, dan hebben ze het vast niet door". Wat volgde was een staande ovatie. :')

Zo simpel zijn die gasten en zo minderwaardig denken ze over hun kiezers.
pi_174620490
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoewel ik het volledig met je eens ben dat dit je reinste onzin is en pure geldverkwisting zijn dit soort opmerkingen wel heel zielig.
zal gewoon een kern van waarheid in zitten
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:09:15 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174620531
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:22 schreef DUTCHKO het volgende:
Nou knijp de handen alvast maar inelkaar want dit gaat wat beloven met dit nieuwe cabinet.
Voor hun is dat helemaal geen probleem want de belastingbetaler betaald wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:22:26 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174620697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 03:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft natuurlijk een slechte reputatie maar na lang vergaderen kwamen ze met een oplossing en opperde het slimste jongetje van de klas "waarom maken we er niet Justitie en Veiligheid van, dan hebben ze het vast niet door". Wat volgde was een staande ovatie. :')

Zo simpel zijn die gasten en zo minderwaardig denken ze over hun kiezers.
Zolang er nog steeds voldoende mensen op dit soort partijen blijven stemmen hebben ze gelijk zo te handelen. Blijkbaar blijven er voldoende mensen intrappen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174631815
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoewel ik het volledig met je eens ben dat dit je reinste onzin is en pure geldverkwisting zijn dit soort opmerkingen wel heel zielig.
Kan je eens toelichten waarom je dit zielig vindt? Acht jij je onwaarschijnlijk dat het VVD-ers zijn die hier aan verdienen?
pi_174631898
Wat een flauwekul inderdaad zeg. :')
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:45:58 #15
132458 noescom
Libertariër
pi_174633850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Voor hun is dat helemaal geen probleem want de belastingbetaler betaald wel.
Inderdaad. Als je denkt: ik wil niet betalen voor die naamswijziging, maar wel voor andere hele nuttige dingen dan ga je de gevangenis in.
  donderdag 2 november 2017 @ 03:39:48 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174817789
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Voor hun is dat helemaal geen probleem want de belastingbetaler betaald wel.
betaalt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 2 november 2017 @ 03:42:04 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174817793
Heb Mark een appje gestuurd, dat ik het voor een miljoentje doe. Heb ook alvast een pallet tipp-ex besteld.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174817797
Gewoon omdat het kan _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:11:56 #19
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_174860395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 03:13 schreef Braindead2000 het volgende:
Het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft natuurlijk een slechte reputatie maar na lang vergaderen kwamen ze met een oplossing en opperde het slimste jongetje van de klas "waarom maken we er niet Justitie en Veiligheid van, dan hebben ze het vast niet door". Wat volgde was een staande ovatie. :')

Zo simpel zijn die gasten en zo minderwaardig denken ze over hun kiezers.
Dat slimste jongetje was Alexander Pechtold weet ik toevallig.

Ik vond het al je reinste onzin om zo'n naamswijziging door te voeren, maar als ik dan lees dat het ook nog miljoenen kost, gaan mijn nekharen daar van overeind staan.
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:12:58 #20
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_174860412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kan je eens toelichten waarom je dit zielig vindt? Acht jij je onwaarschijnlijk dat het VVD-ers zijn die hier aan verdienen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kan je eens toelichten waarom je dit zielig vindt? Acht jij je onwaarschijnlijk dat het VVD-ers zijn die hier aan verdienen?
Deze naamswijziging komt niet vanuit de VVD.
pi_174861481
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174862603
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:37 schreef Vallon het volgende:
What's in a name...... wanneer je nu een nieuw adres toevoegt, kan ik mij er nog iets bij voorstellen.

Het is verder een bekende PR methode om af te komen van een beschaamd verleden Google is tegenwoordig gelukkigzo slim geworden dat het veranderen van een naam, niets uitmaakt, je blijft gevonden worden.

Het geld is niet eens veel. Een paar ton of miljoen op een budget van ruwweg ¤12,5miljard is peanuts mits er een bonnetje is natuurlijk.
Zie hier voor begroting. :
[ afbeelding ]
Boh, maar 3 miljoen geheim? :{
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  zondag 5 november 2017 @ 14:56:51 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174884227
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:24 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Boh, maar 3 miljoen geheim? :{
Ja ludiek en dan lezen dat er maar één miljoen onvoorzien is.....

De rest van het geld zal wel verbo(r)gen zijn in allerlei subprojectjes die keer op keer scheef lopen en/of mislukken..... de politie heeft in alle pogingen al in de orde van 10-100miljoenen opgezogen. Dus druk maken om een naamswijziging van een paar miljoen, is m.i. meer afleiden dan toeleiden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174887922
quote:
10s.gif Op zondag 5 november 2017 14:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja ludiek en dan lezen dat er maar één miljoen onvoorzien is.....

De rest van het geld zal wel verbo(r)gen zijn in allerlei subprojectjes die keer op keer scheef lopen en/of mislukken..... de politie heeft in alle pogingen al in de orde van 10-100miljoenen opgezogen. Dus druk maken om een naamswijziging van een paar miljoen, is m.i. meer afleiden dan toeleiden.
Het budget van de politie is zo'n 5 miljard per jaar.
  maandag 6 november 2017 @ 16:07:58 #25
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_174905205
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:06 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik ben belastingbetaler en ik wil gewoon niet dat die sufkutten met dit soort bullshit mijn belastinggeld verneuken

punt uit
Helaas hebben we allemaal weer gekozen voor dit drama. Echt gênant weer. :')

Hoewel het nog peanuts is in vergelijking met het afschaffen van de dividendbelasting. Helemaal de grootste onzin ooit.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 6 november 2017 @ 19:09:14 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174908265
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:07 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Helaas hebben we allemaal weer gekozen voor dit drama. Echt gênant weer. :')

Hoewel het nog peanuts is in vergelijking met het afschaffen van de dividendbelasting. Helemaal de grootste onzin ooit.
Ga mij steeds meer afvragen uit welke hoed en voor wiens toet dat dividendbelasting is weggeblazen.....

Bedrijven (en aandeelhouders) die hier uitsluitend willen zijn/zitten voor hun winstkansen, kan je maar beter zsm kwijt zijn. Net de serie Final Cut (voorloper van House of Cards) gezien...... zou Rutte soms zo alvast z'n pensioen hebben veiliggesteld ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 8 november 2017 @ 21:54:18 #27
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_174949578
quote:
12s.gif Op maandag 6 november 2017 19:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ga mij steeds meer afvragen uit welke hoed en voor wiens toet dat dividendbelasting is weggeblazen.....

Bedrijven (en aandeelhouders) die hier uitsluitend willen zijn/zitten voor hun winstkansen, kan je maar beter zsm kwijt zijn. Net de serie Final Cut (voorloper van House of Cards) gezien...... zou Rutte soms zo alvast z'n pensioen hebben veiliggesteld ?
https://www.nu.nl/politie(...)ividendbelasting.amp
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')