abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174602622
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:30 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik vind dit soort opmerkingen als topsporter in elk geval ongepast, en wat mij betreft mag de FIA daar een passende straf voor bedenken. Laat hem maar een dag in een tehuis voor laag niveau Downies werken, ofzo.
Het heeft ook maar 0% te maken met mensen met een downsyndroom. Het woord mongool heeft voor zo ver ik weet altijd al een negatieve lading gehad en niet direct een associatie met gehandicapten, het scheldwoord.

Qua schelden hoor ik wel veel ergere dingen in de media. Schelden met kanker, racisme etc.
pi_174602648
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:34 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Oke, mongool.
Het is moeilijk dat je als trol alleen nog maar deze strohalmen hebt.
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:37:02 #253
21467 franske19
Hit the deck!
pi_174602654
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:34 schreef Smoofie het volgende:
Mongool is nou niet echt een zeer zware term.
Het komt vooral dom over. Hetzelfde als mensen die constant met het woord kanker schelden.

Straffen voor een uitspraak in eigen taal zie ik de FIA niet doen. Vettel schold immers Charlie Whiting uit midden in de race met miljoenen kijkers en dat werd met de mantel der liefde bedekt.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:38:09 #254
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_174602679
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:34 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Oke, mongool.
Wat een pijn voel ik nu :o.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:38:37 #255
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174602687
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:35 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Het heeft ook maar 0% te maken met mensen met een downsyndroom. Het woord mongool heeft voor zo ver ik weet altijd al een negatieve lading gehad en niet direct een associatie met gehandicapten, het scheldwoord.

Qua schelden hoor ik wel veel ergere dingen in de media. Schelden met kanker, racisme etc.
Misschien dat ouders van een kind met Down daar anders over denken?
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:38:57 #256
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_174602695
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:37 schreef franske19 het volgende:

[..]

Het komt vooral dom over. Hetzelfde als mensen die constant met het woord kanker schelden.

Straffen voor een uitspraak in eigen taal zie ik de FIA niet doen. Vettel schold immers Charlie Whiting uit midden in de race met miljoenen kijkers en dat werd met de mantel der liefde bedekt.
Naja, veel sporters zeggen ook gewoon shit ref oid. Zie dit een beetje als de NL variant.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_174602758
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:38 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Misschien dat ouders van een kind met Down daar anders over denken?
Klopt, maar ik zou m'n kind dan geen mongooltje noemen, terwijl dat wel een term is die je er voor kunt gebruiken. Zijn onderhand wel betere benamingen.
  Redactie Sport maandag 23 oktober 2017 @ 13:42:01 #258
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174602764
quote:
Het gebruik van 'mongool' als scheldwoord door Max Verstappen, gisteren na zijn bestraffing in de GP van Amerika, is bij heel wat mensen in slechte aarde gevallen. Niet in de laatste plaats bij de Stichting Downsyndroom. ,,Dat doe je gewoon niet", zegt woordvoerder Gert de Graaf tegen deze krant.

De stichting Downsyndroom vraagt zich af of Verstappen zich realiseert wat hij heeft gezegd. ,,Het woord 'mongool' gebruiken voor iemand die volgens jou een domme beslissing nam, is niet kies. Het verwijst naar mensen met het downsyndroom. Een flink deel van die mensen zal niet weten waar de discussie over gaat maar sommigen wél en die vinden het vervelend ook al hebben ze een dikke huid", verzucht De Graaf.

Hij is onderwijsmedewerker bij de stichting, die onder andere streeft naar bevordering van de integratie van mensen met het downsyndroom in de samenleving, en vindt het gebruik van dergelijke scheldwoorden verwerpelijk. ,,Stel dat Verstappen het woord kanker had gebruikt. Dan zet hij alle patiënten met die ziekte weg als dom of slecht. Wij gaan hier geen grote zaak van maken maar willen Verstappen wél even laten weten dat hij dit niet meer moet doen. Laten we zeggen dat hij in zijn emotie een beetje dom is geweest."

Ouders van kinderen met het syndroom van Down reageren op social media in dezelfde trant. ,,Mijn dochter heeft het syndroom en wordt in de volksmond mongool genoemd en velen met haar. Scheldwoord dom dom maar jong, te jong om na te denken als je zo bekend bent en zeer kwetsend voor vele ouders en mensen . Dus tel tot 10 als je iets wil roepen!" schrijft Suzanne Gulden op Facebook.

Bonny Liv, ook moeder van een kind met het syndroom van Down, reageert anders. ,,Beste Max. Je hebt een topprestatie geleverd! Ikzelf heb totaal geen moeite met het woord mongool, ben tevens een grote Maaskantjes-fan! Het is de lading die mensen er zelf in leggen, dus trek het je niet te veel aan want je mag terecht boos zijn! Overigens ben ik zelf ook niet heilig in de terminologieën", reageert ze op Facebook.

Bart Sluis reageert met. ,,Zou #Verstappen enig idee hebben wat hij met het woord mongool echt bedoelt?" Luc Lodder begrijpt de woede van Verstappen maar raadt hem aan voortaan een ander scheldwoord te kiezen. ,,Helemaal gelijk Max, maar gebruik in het vervolg 'achterlijke idioot'. Mongooltjes doen je dat niet aan."

Marinus Klaasse is dezelfde mening toegedaan. ,,Verstappen moet het woord mongool niet gebruiken want dat heeft niets met Formule 1 te maken en getuigt van slechte smaak", schrijft hij.

Nico van den Breul vraagt zich op hetzelfde medium hardop af of het slim is om jonge topsporters die boos zijn meteen na een wedstrijd een interview af te nemen. ,,Ze zitten nog vol in hun woede en de manier van vragen lokt ook nogal eens grove reacties uit. Ik denk dat Max als hij afgekoeld is vreselijk zal balen van zijn bewoording." Desondanks vindt hij niet dat 'we' met zijn allen over Verstappen heen moeten vallen. ,,In het voetbalstadion gebeuren veel grovere dingen. Schoppen, spugen, schelden. En dan zegt men dat sport verbroedert!!"

Het bewuste interview voor Ziggosport begint met een opmerking van interviewer Jack Plooij. Die zegt 'belachelijke beslissing', waarop Verstappen reageert met: ,,Ja, maar dat is gewoon één mongool van een steward daarboven die altijd probeert mij een penalty te geven. Dat was vorig jaar ook al zo." Daarna onderbreekt de sportverslaggever hem met de vraag: ,,Het was in Mexico dezelfde hè? Ja, maar het is dezelfde toch, die eikel als in Mexico?" Daarop zegt Verstappen: ,,Mongool".


F1-verslaggever Arjan Schouten van het AD reageert als volgt: ,,Ik begrijp Verstappens frustratie maar zijn woordkeuze was ongelukkig."

Anderhalf uur na zijn omstreden uitspraak had Verstappen bepaald geen spijt van het gekozen scheldwoord. Of hij niet bang was dat het de bewuste man, Garry Connelly, ter oren komt? ,,Dat maakt me helemaal niets uit. Ik hóóp dat hij het hoort. Ik heb hem toch al niet mee, dus dat maakt niet uit.”

Verstappen heeft het idee dat de steward hem zoekt. ,,Nu geeft hij me een penalty, in Mexico vorig jaar gaf hij me er één. In Japan vorig jaar was ik er dichtbij, als Mercedes had doorgeduwd.” In bredere zin is het niveau van sommige stewards onvoldoende, vindt hij. ,,Zet er mensen neer die er verstand van hebben en die in zijn voor racen. En die er niet zitten om mensen te naaien.”
AD genot
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174602768
nico_rosberg twitterde op maandag 23-10-2017 om 13:31:02 Verstappen passing RAI was awesome! He cut the corner because RAI was turning into him and it looked like RAI would cause a crash #nopenalty reageer retweet
pi_174602889
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

AD genot
We leven echt in een tijdperk van altijd-beledigd-zijn en overal een belediging in zien.
Gaat fucking nergens meer over :')
Die politiek correcte crap en SJW onzin is de kanker van de samenleving.
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:48:30 #261
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174602895
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:03 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Jup, dit inderdaad. Stijlloos. Boete voor Max en ontzegging voor een paar races voor de journalist.
Symptoom bestrijding en politiek correct sjw gedrag. Geeft aan dat jij er geen moer van begrepen hebt over wat er gaande. De hele (race) wereld snapt er geen flikker van waarom die penalty en geeft Max en RB gelijk.
Belangrijker natuurlijk om je op te winden over een interviewtje. Zielig.

Maar de wereld zit vol met figuren zoals jij. Van het soort zielige figuren, welke ook bij de FIA zitten tussen de stewards. Dus het zal nog wel wat staart krijgen inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:49:56 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174602925
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:16 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Fuck off = Sodemieter op
Mongool = belediging
Fuck off heeft het woord fuck in zich. En dat is een regelrechte f-bomb.
Dat was ook tijdens de race en Max deed het in het vierkantje voor in zijn eigen taal.

Totaal niet te vergelijken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174602931
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:30 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens. Neemt niet weg dat je dat soort kritiek rechtstreeks moet communiceren en niet via de media.

Daarbij moet Max zich op zo'n moment ook realiseren dat de straf an sich gewoon terecht kan zijn, maar dat het echte probleem de inconsequentie is, gedurende het weekend. En dat ligt echt niet aan één persoon.

Ik vind dit soort opmerkingen als topsporter in elk geval ongepast, en wat mij betreft mag de FIA daar een passende straf voor bedenken. Laat hem maar een dag in een tehuis voor laag niveau Downies werken, ofzo.
Dit dus. Bovendien heeft dit niets met "tere zieltjes" of jezelf beledigd voelen te maken. Het gaat hier om fatsoensnormen. Sommige dingen doe je nou eenmaal niet, los gezien van het feit of het iemand grieft of niet.
Woei!
pi_174602934
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:42 schreef Wuwwa het volgende:
nico_rosberg twitterde op maandag 23-10-2017 om 13:31:02 Verstappen passing RAI was awesome! He cut the corner because RAI was turning into him and it looked like RAI would cause a crash #nopenalty reageer retweet
Ik lees het net. Dit is wat ik gister ook al zei. Max moest wel uitwijken anders was het een aanrijding geweest.
pi_174602982
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Symptoom bestrijding en politiek correct sjw gedrag. Geeft aan dat jij er geen moer van begrepen hebt over wat er gaande. De hele (race) wereld snapt er geen flikker van waarom die penalty en geeft Max en RB gelijk.
Belangrijker natuurlijk om je op te winden over een interviewtje. Zielig.

Maar de wereld zit vol met figuren zoals jij. Van het soort zielige figuren, welke ook bij de FIA zitten tussen de stewards. Dus het zal nog wel wat staart krijgen inderdaad.
:D _O- . Prachtig, hoe je zulke conclusies over mij kunt trekken nav 1 reactie. Het Fok! niveau in dit topic schaalt lineair met het succes van Max.
Woei!
pi_174603003
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 23:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Respectloos weer dat Lil' Lewis het nodig vond om de aandacht te trekken terwijl Kimi geïnterviewd werd. Die man is echt totaal zwakzinnig. In dat filmpje voor de race kwam hij ook als een aan wal gespoelde asielzoeker over met zijn smakeloze gouden kettingen en zonnebrilletje. Jammer dat zo'n figuur het uithangbord van de F1 is.
echt he. hamilton :r
pi_174603025
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:42 schreef Wuwwa het volgende:
nico_rosberg twitterde op maandag 23-10-2017 om 13:31:02 Verstappen passing RAI was awesome! He cut the corner because RAI was turning into him and it looked like RAI would cause a crash #nopenalty reageer retweet
RosbergGOD _O_
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:54:51 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174603037
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

AD genot
Wat een jankballen _O-
Typisch NL policor 'ik ben beledigd' gejank.

Maar je wist dat het zou komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174603038
Rosberg is ineens behoorlijk pro-max, schaamt zich nog steeds voor zijn duels op de baan?
pi_174603046
Reken maar dat een Eredivisie-voetballer op het matje moet komen als hij in een TV-interview na de wedstrijd de grensrechter een mongool noemt.
En dat bij tokkiesport nummer 1!
Gewoon fatsoenlijk blijven en schieten op iemands mening/acties, niet op de persoon.
  Redactie Sport maandag 23 oktober 2017 @ 13:55:35 #271
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174603056
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat een jankballen _O-
Typisch NL policor 'ik ben beledigd' gejank.

Maar je wist dat het zou komen.
Is toch ook gewoon terecht natuurlijk. Mongool zeg je niet zomaar. Da's een ontzettende belediging.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 23 oktober 2017 @ 13:56:08 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174603064
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:52 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

:D _O- . Prachtig, hoe je zulke conclusies over mij kunt trekken nav 1 reactie. Het Fok! niveau in dit topic schaalt lineair met het succes van Max.
Je kan er niks tegenin brengen, trekt het naar het ridicule en begint te lachen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174603067
Zo, wat een enorme belediging zeg... wat een aanstellerij!
pi_174603172
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:55 schreef Wuwwa het volgende:
Reken maar dat een Eredivisie-voetballer op het matje moet komen als hij in een TV-interview na de wedstrijd de grensrechter een mongool noemt.
En dat bij tokkiesport nummer 1!
Gewoon fatsoenlijk blijven en schieten op iemands mening/acties, niet op de persoon.
Connely heeft nu al 3x bizar gereageerd op acties van Max, denk dat het nu wel een keer klaar was. Ik dacht namelijk precies hetzelfde toen hij werd teruggezet en wat als de voorsprong van Verstappen nou 5,1s was geweest? Dan had die mongool hem gerust 10s straf gegeven, die kerel spoort gewoon echt niet, vooral niet na die actie in Japan tegen Max. :{w
  maandag 23 oktober 2017 @ 14:00:34 #275
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174603202
het was niet handig.. niets meer, niets minder

Wat een fuss
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')