abonnement Unibet Coolblue
pi_174604962
quote:
11s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:06 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

En dat is denk ik wel het verschil. Je duwt in je leven heel wat mensen weg en zolang ze gaan is dat prima. Probleem ontstaat pas als ze je ineens het gevoel geven dat het niet uitmaakt wat jij wil, omdat de situatie al beklonken is.

Ongemakkelijk, of ongepast is nog geen aanranding. Je wordt zo vaak aangeraakt in je leven, maar je voelt direct dat de intentie "anders" is. Het past niet in het patroon, of zo. Het is niet logisch dat iemand "daar" loopt, of staat.. Kweenie, lastig uitleggen.
Tja een tiet van een mevrouw van zeker 60 tegen mn arm voelen vond ik heel ongemakkelijk, toespelingen maken richting seks vind ik nog vervelender.
Maar ik kan er wel tegen hoor.
pi_174604976
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:50 schreef simmu het volgende:

[..]

komop zeg, zo moeilijk is het niet. er is tegen elkaar moeten staan in de metro en er is tegen elkaar aan moeten staan in de metro en dan in iemands kruis graaien. ik mag toch hopen dat zelfs jij dat verschil onderkent.
Ja ik ken dat verschil. Echter, als de hele metoo ophef iets heeft aangetoond, is het wel dat iedereen een andere definitie heeft wat toelaatbaar is.

Daarbij reageerde ik op iemand die eerst zegt dat we geen definities af hoeven te spreken om 5 minuten later te beweren dat iemand onder geen enkele omstandigheid je ongevraagd aan mag raken. Nooit. Nou, blijkbaar wel dus want bijvoorbeeld in de bus mag dat opeens wel. Dus het mag nooit, in de bus mag het wel, maar we hoeven geen definities af te spreken, en het vervolgens gek vinden dat een sociaal onhandige puber niet meer weet wat nu wel en niet is toegestaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174604997
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:11 schreef 8777 het volgende:

Tja een tiet van een mevrouw van zeker 60 tegen mn arm voelen vond ik heel ongemakkelijk, toespelingen maken richting seks vind ik nog vervelender.
Maar ik kan er wel tegen hoor.
Zolang je interne gevoel van veiligheid in tact blijft, is het hinderlijk, meer niet.
pi_174604999
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:22 schreef Rangono het volgende:

[..]

Als je geen signalen hebt gegeven waaruit men kon opmaken dat je niet wilde, dan is het geen verkrachting.

Tip van de dag: leer eerst het woordje 'nee' uit te spreken voordat je aan seks begint.
WÁT?!?!

Tip van de dag: Leer verdomme wat toestemming betekent voordat je ooit contact met een ander wezen maakt.

Fucking walgelijk dit. 'je zei geen nee dus dan mag het'. Zolang jij mij niet expliciet vertelt dat ik je niet met een honkbalknuppel in elkaar mag meppen, mag ik je dus met een honkbalknuppel in elkaar meppen? En dat mag ik blijven doen zolang je geen 'stop' zegt?
"Pools are perfect for holding water"
pi_174605007
quote:
11s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:06 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

En dat is denk ik wel het verschil. Je duwt in je leven heel wat mensen weg en zolang ze gaan is dat prima. Probleem ontstaat pas als ze je ineens het gevoel geven dat het niet uitmaakt wat jij wil, omdat de situatie al beklonken is.

Ongemakkelijk, of ongepast is nog geen aanranding. Je wordt zo vaak aangeraakt in je leven, maar je voelt direct dat de intentie "anders" is. Het past niet in het patroon, of zo. Het is niet logisch dat iemand "daar" loopt, of staat.. Kweenie, lastig uitleggen.
Vanaf dat ik een jaar of tien was, ben ik een keer of 12 aangerand en 2x verkracht.
Ik tel daarbij niet de keren dat ik een tik tegen mijn billen heb gehad, of dat ik gezoend ben terwijl ik daar geen zin in had, maar puur de keren dat ik me bedreigd voelde of dat ik me afvroeg wat ik had gedaan om een bepaalde situatie/aanraking uit te lokken.

De keren dat ik n tik tegen mn billen heb gehad in de kroeg, of dat n onbekende net wat te dicht tegen me aan begon te rijden, tel ik niet eens mee, terwijl die keren als je het praktisch bekijkt ook gewoon onder aanranding vallen.
Wat jij zegt, klopt dus niet helemaal.

Ook als je het niet perse als bedreigend of ‘anders’ ervaart, kan het onwenselijk zijn of aanranding genoemd worden.
compact en kleverig.
pi_174605065
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Wat heb jij meegemaakt met vrouwen wat jij als aanranding beschouwde?
Serieus, want het zullen niet alleen mannen zijn. De andere kant belichten is prima.
Ik ben meerdere malen in bil gegrepen, ik ben weleens in mijn kruis gegrepen en ik had weleens een dame die vanwege ruimtegebrek bij mij op schoot moest en toen opeens mijn hand pakte en op haar vagina legde. Nou vond ik dat laatste niet onprettig, maar die eerdere 2 ervaringen vond ik iets minder. Ik heb er echter nooit ook maar een seconde van wakker gelegen.

En dan heb ik echtontelbaar vaak meegemaakt dat vrouwen met hun borsten tegen je aan komen staan als ze iets van je willen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174605069
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Voor jou is het ongemakkelijk, misschien gaat het niet verder dan dat omdat je als man een fysiek overwicht hebt/voelt?

Puur door lichaamsbouw en kracht zijn veel vrouwen al machtelozer dan de gemiddelde man. Speelt ook een rol in grensoverschrijdende situaties denk ik.
Net als in de werksfeer waar het glazen plafond nog steeds realiteit is en mannen dus gemiddeld vaker vanuit een hiërarchische verhouding de macht kunnen houden en over grenzen heen kunnen gaan.
Dit zijn meestal situaties bij klanten, dus ik moet wel vriendelijk blijven, maar ik kijk wel uit om dan bijvoorbeeld binnen bij de mensen koffie te drinken of te schaften.
Maar ik kan ze inderdaad makkelijk aan maar dat is niet de bedoeling, voor ik het weet ben ik de schuldige.
pi_174605086
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vanaf dat ik een jaar of tien was, ben ik een keer of 12 aangerand en 2x verkracht.
Ik tel daarbij niet de keren dat ik een tik tegen mijn billen heb gehad, of dat ik gezoend ben terwijl ik daar geen zin in had, maar puur de keren dat ik me bedreigd voelde of dat ik me afvroeg wat ik had gedaan om een bepaalde situatie/aanraking uit te lokken.

De keren dat ik n tik tegen mn billen heb gehad in de kroeg, of dat n onbekende net wat te dicht tegen me aan begon te rijden, tel ik niet eens mee, terwijl die keren als je het praktisch bekijkt ook gewoon onder aanranding vallen.
Wat jij zegt, klopt dus niet helemaal.

Ook als je het niet perse als bedreigend of ‘anders’ ervaart, kan het onwenselijk zijn of aanranding genoemd worden.
Hum. Volgens de wet moet er een seksuele intentie en iets van dwang achter zitten. Als iemand je voor de grap op je kont slaat, weet ik niet of je dat voor de rechter krijgt.

Vandaar mijn slag om de arm, niet omdat het minder gewenst zou zijn. :@
pi_174605103
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:12 schreef probeer het volgende:

[..]

WÁT?!?!

Tip van de dag: Leer verdomme wat toestemming betekent voordat je ooit contact met een ander wezen maakt.

Fucking walgelijk dit. 'je zei geen nee dus dan mag het'. Zolang jij mij niet expliciet vertelt dat ik je niet met een honkbalknuppel in elkaar mag meppen, mag ik je dus met een honkbalknuppel in elkaar meppen? En dat mag ik blijven doen zolang je geen 'stop' zegt?
Maar hoe doe jij dat dan? Vraag jij expliciet: mag ik je zoenen? Of: "mag ik hem er bij je insteken"?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174605109
quote:
15s.gif Op maandag 23 oktober 2017 13:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, fijn. Maar het is beledigend en belachelijk dat je hier mensen die hun verhaal doet als eerste met argusogen bejegent.
Welnee.
pi_174605134
quote:
11s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:15 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Hum. Volgens de wet moet er een seksuele intentie achter zitten. Als iemand je voor de grap op je kont slaat, weet ik niet of je dat voor de rechter krijgt.

Vandaar mijn slag om de arm, niet omdat het minder gewenst zou zijn. :@
daarom zeg ik, je moet niet de definitie aanranding ergens op willen plakken, je moet gewoon van jongs af aan meegeven dat een tik op de billen, een hand in iemands kruis of borsten in iemands gezicht niet kunnen/mogen.
Of het nou aanranding is of niet.
compact en kleverig.
pi_174605150
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En ik vind het gewoon niet prettig als ik word nagefloten, of het nu bouwvakkers zijn of straatjochies. Zit voor mij niks van compliment in, ik vind het een vleeskeuring.
Aangezien ik onderdeel uitmaak van 'iedereen' klopt je aanname dus niet.

Voor de discussie is het fijn als iedereen óf voor zichzelf spreekt (en oneens zijn mag) óf met betrouwbare bronnen komt om een stelling te onderbouwen.
Dus?

Dan maak je dat duidelijk, dat je dat niet prettig vindt. Doe het efficiënt en lekker zuur, niemand die je nog nafluit.
pi_174605233
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

daarom zeg ik, je moet niet de definitie aanranding ergens op willen plakken, je moet gewoon van jongs af aan meegeven dat een tik op de billen, een hand in iemands kruis of borsten in iemands gezicht niet kunnen/mogen.
Of het nou aanranding is of niet.
Ja, dat zei ik gisteren al. Het begint met die vage lijn. Maar het zijn niet alleen de geslachtsdelen, je hebt gewoon niet aan iemand te komen die het niet wil.

Wat ik meer bedoel is dat je voor de wet dus best nog wel ver moet gaan om het aanranding te noemen, als je leest dat voor veel vrouwen de grens al veel eerder ligt. Je kan dus ongestraft heel wat doen, zolang je maar niet "dwingend" bezig bent.

Weet niet of je die tape gehoord hebt van Weinstein, maar hoe geraffineerd die man die vrouw probeert om te praten, te manipuleren. Bijna nergens gaat hij de grens over in woorden, maar je voelt de dreiging in zijn stem. Kippenvel.
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:29:44 #214
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174605400
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben meerdere malen in bil gegrepen, ik ben weleens in mijn kruis gegrepen en ik had weleens een dame die vanwege ruimtegebrek bij mij op schoot moest en toen opeens mijn hand pakte en op haar vagina legde. Nou vond ik dat laatste niet onprettig, maar die eerdere 2 ervaringen vond ik iets minder. Ik heb er echter nooit ook maar een seconde van wakker gelegen.

En dan heb ik echtontelbaar vaak meegemaakt dat vrouwen met hun borsten tegen je aan komen staan als ze iets van je willen.
Eerlijk gezegd lig ik van een hand op m'n bil ook niet wakker. Maar eigenlijk is dat wel raar, het is zo normaal dat t gewoon is of zo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:31:03 #215
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174605439
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben meerdere malen in bil gegrepen, ik ben weleens in mijn kruis gegrepen en ik had weleens een dame die vanwege ruimtegebrek bij mij op schoot moest en toen opeens mijn hand pakte en op haar vagina legde. Nou vond ik dat laatste niet onprettig, maar die eerdere 2 ervaringen vond ik iets minder. Ik heb er echter nooit ook maar een seconde van wakker gelegen.

En dan heb ik echtontelbaar vaak meegemaakt dat vrouwen met hun borsten tegen je aan komen staan als ze iets van je willen.
Die tik op de bil in het voorbij gaan tel ik ook niet mee. Die vieze glijer in het uitgaansleven die bewust misbruik maakt van de drukte om langs je te glijden met zoekende handjes ook niet. Ook al gebeurd dat meer dan regelmatig (als in erg grote kans als je uitgaat, 50/50 zeker, hoe jonger ik was hoe vaker het voorkwam).

Als ik die gevallen allemaal mee moet tellen en me rot over moet voelen heb ik geen leven meer. Dit gaat dus niet zozeer over er wakker van liggen, maar over dat ook dit gedrag te normaal is.
Pas bij verder gaande ervaringen komt er een rotgevoel bij kijken die kan blijven hangen.

Om terug te komen op dat niet prettig, maar ook niet echt traumatiseerd gedrag. Wat ik een probleem en voedingsbodem voor erger vind is dat als jij opgestaan was en duidelijk had gezegd dat je dat niet waardeerde jij de zeikerd was geweest. Wee je gebeente als je er dan nog over door was gegaan ook. Dan was je een zeikstraal, sfeerverpester en erger geweest. Niemand die degene met dat grensoverschrijdende gedrag op de vingers zou tikken. Jij zit fout, hun niet.

Dat maakt dat in jou geval die dames best ver kunnen gaan voordat er stop gezegd wordt. 'Jij' bent geneigd niet te snel er wat van te zeggen, anderen zijn geneigd de ernst nogal snel weg te wuiven. Waardoor gedrag waar je wel een nachtje van wakker kan liggen veel makkelijker is om mee weg te komen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174605481
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Voor jou is het ongemakkelijk, misschien gaat het niet verder dan dat omdat je als man een fysiek overwicht hebt/voelt?

Puur door lichaamsbouw en kracht zijn veel vrouwen al machtelozer dan de gemiddelde man. Speelt ook een rol in grensoverschrijdende situaties denk ik.
Net als in de werksfeer waar het glazen plafond nog steeds realiteit is en mannen dus gemiddeld vaker vanuit een hiërarchische verhouding de macht kunnen houden en over grenzen heen kunnen gaan.
Welk glazen plafond?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:34:41 #217
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174605528
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar hoe doe jij dat dan? Vraag jij expliciet: mag ik je zoenen? Of: "mag ik hem er bij je insteken"?
Bij twijfel is dat wel handig ja.
Ben je niet zeker, vraag dan.

En voor de meeste geld dat ze onbewust ook wel ruimte voor terugtrekken/nee bieden. Momentjes van pauze, elkaars reactie opmerken. Het is heel normaal.
Normaliter gaat dat vrij soepel. Pas als je uitgaat van nee betekend ja, ik moet even doordrukken kan het fout gaan. Mocht je in zo'n situatie zijn en je weet niet geheel zeker dat de ander daar prijs op stelt vraag dan, of neem een meer afwachtende rol aan, of zeg als je verder wil is de volgende stap aan jou.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174605542
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Doe niet zo lastig, dat soort dingen gebeuren nou eenmaal, nou en, das toch een compliment! etc etc.

En de mooiste.. Dat kan alleen jou weer overkomen..
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:39:49 #219
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174605696
Reacties dat je het wel verzonnen moet hebben zijn nog wel het ergste van allemaal ;(.

Wat heb ik me toen klein en leeg gevoeld...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174605757
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:39 schreef Samzz het volgende:
Reacties dat je het wel verzonnen moet hebben zijn nog wel het ergste van allemaal ;(.

Wat heb ik me toen klein en leeg gevoeld...
Ik heb het nooit iemand verteld. ;(

En een verlate knuffel.. O+
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:43:25 #221
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174605807
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:41 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ik heb het nooit iemand verteld. ;(
Auwtsj ;(.

Mag ik vragen waarom :@?

Al moet ik toegeven dat ik het ook niet aan veel mensen verteld heb... Daarom durf ik ook niet aan die #metoo actie mee te doen :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174605884
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:43 schreef Samzz het volgende:

Auwtsj ;(.

Mag ik vragen waarom :@?

Al moet ik toegeven dat ik het ook niet aan veel mensen verteld heb... Daarom durf ik ook niet aan die #metoo actie mee te doen :@.
Toen, omdat ik dacht dat het mijn fout was en iemand boos zou worden. Mijn jeugd was verder ook niet echt veilig. Plus dat ik heel lang in de war ben geweest. Jongen, erectie.. Dacht echt dat ik het uitgelokt had. En later dus weer.

Nu, omdat ik denk dat het mijn ouders hun hart zou breken.

Het idee dat je al die vragen moet gaan beantwoorden.. Ik snap de angst wel.. Maar had ik het maar wel gedaan. -O-
pi_174605918
Hebben jullie wel hulp voor jezelf gezocht?
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:47:30 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174605925
quote:
17s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:45 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Toen, omdat ik dacht dat het mijn fout was en iemand boos zou worden. Mijn jeugd was verder ook niet echt veilig.

Nu, omdat ik denk dat het mijn ouders hart zou breken.

Het idee dat je al die vragen moet gaan beantwoorden.. Ik snap de angst wel.. Maar had ik het maar wel gedaan. -O-
Begrijpelijk. Oh wat erg ;(.

Nu heb ik het wel een aantal mensen verteld, dat heeft in de verwerking wel echt geholpen. Pfff, wat kut, Jopie :*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174605961
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:47 schreef Samzz het volgende:

Begrijpelijk. Oh wat erg ;(.

Nu heb ik het wel een aantal mensen verteld, dat heeft in de verwerking wel echt geholpen. Pfff, wat kut, Jopie :*.
Thanks. O+

Het was een lange tocht, maar sta aan de goede kant. ^O^

Moet ook wel zeggen dat er geen geweld bij te pas kwam. Ik werd gelukkig :') alleen geestelijk eerst helemaal murw gemaakt. Dat is wat het voor mij zo heftig heeft gemaakt. Ik was me helemaal niet bewust dat ik verkracht was, ik dacht dat ik mezelf in gevaar bracht.

Wat dus later een patroon werd, waarbij ik het ook echt deed. Mijn manier om een beetje macht te voelen. Sliep met iedereen die maar naar me keek.
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:51:53 #226
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174606046
quote:
17s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:45 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Toen, omdat ik dacht dat het mijn fout was en iemand boos zou worden. Mijn jeugd was verder ook niet echt veilig.

Nu, omdat ik denk dat het mijn ouders hart zou breken.

Het idee dat je al die vragen moet gaan beantwoorden.. Ik snap de angst wel.. Maar had ik het maar wel gedaan. -O-
Maar heb je in al die jaren helemaal niemand gehad waarbij je je veilig genoeg voelde om dit aspect van je te delen? Wat enorm eenzaam.

Ik heb er vanaf een bepaald moment wel goed over kunnen praten. Maar wel bagatelliserend of juist met wrange humor, uit een soort zelfbehoud. En met een eetstoornis als gevolg. Inmiddels heb ik het al decennia prima verwerkt. Maar dat verwerken blijft altijd tot op zekere hoogte; heel af en toe steekt er opeens weer iets de kop op. Wordt er iets getriggerd. Maar gelukkig is ook dat nu een kwestie van even diep ademhalen en van me afschudden. Het is zoals het is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_174606060
Ik heb het juist wel verteld, altijd.. ik moest t er maar niet over hebben, of het was niet waar, niet zo erg, of gewoon n grapje.

Niet altijd gelukkig, maar teveel mensen, belángrijke mensen in mijn leven, reageerden wel zo.
compact en kleverig.
pi_174606154
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:51 schreef Copycat het volgende:

Maar heb je in al die jaren helemaal niemand gehad waarbij je je veilig genoeg voelde om dit aspect van je te delen? Wat enorm eenzaam.

Ik heb er vanaf een bepaald moment wel goed over kunnen praten. Maar wel bagatelliserend of juist met wrange humor, uit een soort zelfbehoud. En met een eetstoornis als gevolg. Inmiddels heb ik het al decennia prima verwerkt. Maar dat verwerken blijft altijd tot op zekere hoogte; heel af en toe steekt er opeens weer iets de kop op. Wordt er iets getriggerd. Maar gelukkig is ook dat nu een kwestie van even diep ademhalen en van me afschudden. Het is zoals het is.
Nee, pas toen ik rond mijn 30e bij een psych was en vertelde over hoe ik zo zelfdestructief was geworden, werd mij pas duidelijk dat dit niet hoorde.

Toen heb ik 10 jaar nodig gehad om mezelf helemaal te herprogrammeren. Ben structureel door alle herinneringen heen gegaan en heb mezelf overal van slachtoffer winnaar gemaakt. Ik had geen angst, ik was angst. En kon mensen alleen op afstand houden door ze fysiek op afstand te houden, of door ze alles te geven wat ze maar wilde (en mezelf te verstoppen in een hoekje in mijn hoofd).

Ik bracht mezelf steeds dichter bij de dood, dus ik moest wel "opnieuw" beginnen. En ja, het was heel eenzaam, maar heb mezelf wel leren vermaken in al die jaren eenzaamheid.
pi_174606414
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd lig ik van een hand op m'n bil ook niet wakker. Maar eigenlijk is dat wel raar, het is zo normaal dat t gewoon is of zo.
Is het ook niet, toch?
pi_174606529
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:07 schreef Rangono het volgende:

[..]

Is het ook niet, toch?
het probleem is dat het wel door heel veel mensen, man en vrouw, normaal gevonden wordt.
Meestal boeit t niet zo, aanrakingen.
De keren die mij wel boeiden waren de keren dat ik bang was, me geïntimideerd voelde, maar éigenlijk zou t de keren dat ik niet niet geïntimideerd of bang was, ook moeten boeien, want het zou niet normaal moeten zijn dat mensen elkaar aanraken terwijl ze dat niet willen. Daar begint het nl bij.
compact en kleverig.
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:21:19 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174606791
quote:
13s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:35 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Doe niet zo lastig, dat soort dingen gebeuren nou eenmaal, nou en, das toch een compliment! etc etc.

En de mooiste.. Dat kan alleen jou weer overkomen..
Idd.

Naast het maar hij is zo leuk, zo populair. Waarom wil je hem kapot maken?
Anderen die hem beter kende, maar hij heeft zo'n nare thuissituatie. Waar ik jaren in meegegaan ben, zelfs nu nog te vaak als 'smoes' zie. Vanuit een ik wil begrijpen waarom te snel kan vervallen in goedpraten.

De mensen aan wie ik het verteld heb zijn op 1 hand te tellen (nou ja, nu niet meer). Maar het ongeloof, het goedpraten, de schuld bij mij leggen en het grote ongemak bij anderen hebben me geleerd mijn mond te houden.

Met de ernstigere aanrandingen, ach maak je niet zo druk, dat hoort erbij. Het is een lul, maar verpest de sfeer niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:22:30 #232
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174606833
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:47 schreef 8777 het volgende:
Hebben jullie wel hulp voor jezelf gezocht?
Nee. Heb het zelf gedaan. Met vallen en opstaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174607000
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:19 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dus?

Dan maak je dat duidelijk, dat je dat niet prettig vindt. Doe het efficiënt en lekker zuur, niemand die je nog nafluit.
Vind je dat ik flauw doe? Me aanstel? Moet me er niet zo druk om maken zeker, want zo erg is het allemaal niet.

En daar gaat het om hier. Ik ga hier niet van wakker liggen hoor, maar deze houding maakt slachtoffers van aanranding nóg meer slachtoffer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 23-10-2017 16:34:07 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174607169
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee. Heb het zelf gedaan. Met vallen en opstaan.
Zonder erover te praten met anderen?
pi_174607420
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:11 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het probleem is dat het wel door heel veel mensen, man en vrouw, normaal gevonden wordt.
Meestal boeit t niet zo, aanrakingen.
De keren die mij wel boeiden waren de keren dat ik bang was, me geïntimideerd voelde, maar éigenlijk zou t de keren dat ik niet niet geïntimideerd of bang was, ook moeten boeien, want het zou niet normaal moeten zijn dat mensen elkaar aanraken terwijl ze dat niet willen. Daar begint het nl bij.
Punt is natuurlijke dat 'aanrakingen' ook bij sociaal-contact horen. En de een is aanrakiger dan de ander (zonder bijbedoelingen). Heb ik het natuurlijk niet over hand op iemand zijn kont, borsten.
pi_174607437
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vind je dat ik flauw doe? Me aanstel? Moet me er niet zo druk om maken zeker, want zo erg is het allemaal niet.

En daar gaat het om hier. Ik ga hier niet van wakker liggen hoor, maar deze houding maakt slachtoffers van aanranding nóg meer slachtoffer.
Uh? ik zeg juist tegen je dat je vooral assertief moet doen.
pi_174607625
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:44 schreef Rangono het volgende:

Punt is natuurlijke dat 'aanrakingen' ook bij sociaal-contact horen. En de een is aanrakiger dan de ander (zonder bijbedoelingen). Heb ik het natuurlijk niet over hand op iemand zijn kont, borsten.
En het is juist zo heilzaam om te knuffelen en aan elkaar te zitten. Ergens zou het verschrikkelijk zijn als je niet eens meer lekker aan elkaar kan vlooien, als de scheidslijnen enorm strak gesteld zouden worden.
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:55:06 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174607710
quote:
11s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:51 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

En het is juist zo heilzaam om te knuffelen en aan elkaar te zitten. Ergens zou het verschrikkelijk zijn als je niet eens meer lekker aan elkaar kan vlooien, als de scheidslijnen enorm strak gesteld zouden worden.
Hoezo, niemand houdt je tegen om dat te doen met iemand die ervan gediend is.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:56:04 #239
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174607733
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:35 schreef 8777 het volgende:

[..]

Zonder erover te praten met anderen?
Grotendeels wel ja.
Het er wel over praten met een enkeling hoorde wel bij het proces van verwerking. Bij mijn verkrachting heeft het ruim een jaar geduurd voordat ik het voor het eerst vertelde. Gelukkig aan iemand die niet kwam met al die goedpratertjes en ja maar is het niet een beetje je eigen schuld, dat gebeurde daarna pas, toen ik dacht dat ik het vaker kon vertellen.
Ik vertelde het de eerste keer omdat ik wel moest. Nachtmerries, terug schrikken van normale pogingen tot (seksueel) contact, het viel op.

Degene aan wie ik het vertelde konden er ook niet zoveel mee. Ze konden begrip tonen, maar me niet echt helpen. Niemand kan de tijd terug draaien en wat gebeurde veranderen.

Nu is het minder moeilijk om erover te praten, het is lang geleden en het is grotendeels geheeld. Maar weg is het niet, zal het nooit zijn. Het is iets wat ik altijd mee zal dragen, alleen is het nu op de achtergrond, vormt het mijn zijn niet meer zo. Zoals die eerst jaren wel het geval was. Het beïnvloede mijn zijn, mijn seksualiteit, mijn beeld op de wereld. Dat heb ik allemaal terug moeten winnen en dat was lang niet altijd even makkelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174607758
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoezo, niemand houdt je tegen om dat te doen met iemand die ervan gediend is.
Dat is het punt niet. Het punt is dat je dat nooit van te voren weet. En zelfs als je iemand kent, weet je dat niet 100% zeker.

Ik hoop alleen dat al mijn vrienden (zowel vrouwelijk als mannelijk) het aangeven als ze een vriendschappelijke knuffel niet prettig vinden.
pi_174607796
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:55 schreef Lienekien het volgende:

Hoezo, niemand houdt je tegen om dat te doen met iemand die ervan gediend is.
Dan denk je aan volwassenen relaties. Maar als je hier strakke regels over gaat stellen, zal op veel plekken lichamelijk contact verboden moeten worden. En hoe ga je om met kinderen, die altijd verplicht iedereen eerst moeten zoenen, knuffelen en bij op moeten schoot zitten.
pi_174607836
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Grotendeels wel ja.
Het er wel over praten met een enkeling hoorde wel bij het proces van verwerking. Bij mijn verkrachting heeft het ruim een jaar geduurd voordat ik het voor het eerst vertelde. Gelukkig aan iemand die niet kwam met al die goedpratertjes en ja maar is het niet een beetje je eigen schuld, dat gebeurde daarna pas, toen ik dacht dat ik het vaker kon vertellen.
Ik vertelde het de eerste keer omdat ik wel moest. Nachtmerries, terug schrikken van normale pogingen tot (seksueel) contact, het viel op.

Degene aan wie ik het vertelde konden er ook niet zoveel mee. Ze konden begrip tonen, maar me niet echt helpen. Niemand kan de tijd terug draaien en wat gebeurde veranderen.

Nu is het minder moeilijk om erover te praten, het is lang geleden en het is grotendeels geheeld. Maar weg is het niet, zal het nooit zijn. Het is iets wat ik altijd mee zal dragen, alleen is het nu op de achtergrond, vormt het mijn zijn niet meer zo. Zoals die eerst jaren wel het geval was. Het beïnvloede mijn zijn, mijn seksualiteit, mijn beeld op de wereld. Dat heb ik allemaal terug moeten winnen en dat was lang niet altijd even makkelijk.
Respect voor je.
Ik zie hoe lastig het is. En je vindt ook niet meer dat het je eigen schuld is ofzo?
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:59:58 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174607853
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:56 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het punt is dat je dat nooit van te voren weet. En zelfs als je iemand kent, weet je dat niet 100% zeker.

Ik hoop alleen dat al mijn vrienden (zowel vrouwelijk als mannelijk) het aangeven als ze een vriendschappelijke knuffel niet prettig vinden.
'Een knuffel' lijkt mij iets anders dan 'aan elkaar zitten' en 'lekker aan elkaar vlooien'. Dat doe je toch alleen als je er beiden voor in bent? Dat is niet iets van een moment.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:01:24 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174607885
quote:
11s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:58 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Dan denk je aan volwassenen relaties. Maar als je hier strakke regels over gaat stellen, zal op veel plekken lichamelijk contact verboden moeten worden. En hoe ga je om met kinderen, die altijd verplicht iedereen eerst moeten zoenen, knuffelen en bij op moeten schoot zitten.
Hè? Draaf je nou niet ontzettend door? En kinderen moet je sowieso niet verplichten tot zoenen, knuffelen en op schoot zitten. Afschuwelijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174607895
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'Een knuffel' lijkt mij iets anders dan 'aan elkaar zitten' en 'lekker aan elkaar vlooien'. Dat doe je toch alleen als je er beiden voor in bent? Dat is niet iets van een moment.
Ok, maar de discussie begon bij 'aanrakingen'. De eerste aanraking begint meestal toch echt bij initiatief van een iemand. Helemaal zeker of de ander daarop zat te wachten ben je niet.

Het blijft een spel, context lezen. Snap je een beetje wat ik bedoel?
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:02:59 #246
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174607930
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:56 schreef Rangono het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het punt is dat je dat nooit van te voren weet. En zelfs als je iemand kent, weet je dat niet 100% zeker.

Ik hoop alleen dat al mijn vrienden (zowel vrouwelijk als mannelijk) het aangeven als ze een vriendschappelijke knuffel niet prettig vinden.
Normaal is dat ook echt geen probleem. Zal jij (onbewust) ruimte geven om terug te trekken/nee te zeggen. Zal je reageren op een onregelmatigheid, zal de ander daar ook (onbewust) op letten. Neem dat starfish gebeuren wat werd aangehaald bv. Als je dat overkomt met een partner is het heel normaal om even wat afwachtender te zijn, of te vragen of iemand zich wel goed voelt. Als je weet dat dat de normale manier van doen is voor dat persoon,zij/hij dat prettig vindt, aangeeft dat dat geen reden om te stoppen is is het ook echt ok. Doorgaan terwijl je dat niet weet is minder ok tot misdadig.

Ik zou het jammer vinden als door dit soort discussies normaal contact bemoeilijkt wordt. Dat is niet nodig namelijk.
Het normale contact, waarbij je je vrij voelt om rustig aan of stop te zeggen is hartstikke gezond. Dat heeft mij igg geholpen bij het helen, dat het ook zo kan, dat normaal is zelfs.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:03:41 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174607955
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:01 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ok, maar de discussie begon bij 'aanrakingen'. De eerste aanraking begint meestal toch echt bij initiatief van een iemand. Helemaal zeker of de ander daarop zat te wachten ben je niet.

Het blijft een spel, context lezen. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ik heb duidelijk e.e.a. gemist. Laat maar. :')
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:04:08 #248
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174607966
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:59 schreef 8777 het volgende:

[..]

Respect voor je.
Ik zie hoe lastig het is. En je vindt ook niet meer dat het je eigen schuld is ofzo?
Nee, allang niet meer. Dat was 1 van de eerste stappen in het helingsproces. Maar wel een moeilijke.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174607991
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, allang niet meer. Dat was 1 van de eerste stappen in het helingsproces. Maar wel een moeilijke.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
pi_174607996
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:01 schreef Lienekien het volgende:

Hè? Draaf je nou niet ontzettend door? En kinderen moet je sowieso niet verplichten tot zoenen, knuffelen en op schoot zitten. Afschuwelijk.
Ik zei als. :P Het ging hierboven over duidelijke grenzen stellen, maar dat kan dus alleen als je zulke scenario's krijgt. Vandaar dat ik zei dat ik hoop dat het niet die kant op gaat.

Ik wil graag dat mensen inzien waar dit hele principe op gebouwd is, macht. Wat we gewend zijn om te doen is om dingen te verbieden, of verstoppen. Zoals ze in de Islam vrouwen sluieren en bij ons je gelijk duidelijk maken dat het er nou eenmaal bij hoort, want die boodschap geven we elke dag.

Haha, jij ziet het zo en ik ook. Maar als ik zie wat er met mijn neefje en nichtje omgeklooid wordt, waarbij ik heel vaak hoor "niet doehoen".. Of Toe, geef je opa eens een zoen. Vraag ik het me af of we dat er ooit uithalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')