abonnement Unibet Coolblue
pi_175366753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:03 schreef oheng het volgende:
Als je upgrade van een geactiveerde W7/W8 naar W10, dan zit je veilig.
Iedereen die geupgrade heeft naar W10 heeft dezelfde licentiecode, iets van VK7JG- etc (voor Pro) en YTM3G-etc....(voor Home).
Hier is de Microsoft upgrade tool: https://www.microsoft.com/nl-nl/accessibility/windows10upgrade

De enige manier om een geupgrade Windows 10 "licentie" kwijt te raken is door heel veel hardware te vervangen.

En waarom op een tijdelijke schijf? Zodat je je huidige Windows niet hoeft aan te passen, maar van W7 naar W10 kan natuurlijk ook.
Ok, dus dan heb je op een gegeven moment een geactiveerde Windows 10 installatie op de tijdelijke schijf staan, met een licentie die aan je (overige) hardware is gebonden.
En dan haal je deze schijf eruit en boot je naar je W7 installatie op de 'normale' schijf; welke key heeft deze dan?
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 19:07:40 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175366852
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:03 schreef oheng het volgende:


Met een W7 code kun je toch "gewoon" W10 installeren?

Heb in september een nieuwe PC gekocht. Degene die hem voor me heeft gebouwd vroeg me of ik een W7/8 licentie had.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175373937
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met een W7 code kun je toch "gewoon" W10 installeren?

Heb in september een nieuwe PC gekocht. Degene die hem voor me heeft gebouwd vroeg me of ik een W7/8 licentie had.
Niet voor zover ik me kan herinneren. Je moet upgraden vanaf een geactiveerde W7, dat is de truc, dat is ook de reden dat de bouwer vroeg om een W7/W8 licentie.
pi_175374005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ok, dus dan heb je op een gegeven moment een geactiveerde Windows 10 installatie op de tijdelijke schijf staan, met een licentie die aan je (overige) hardware is gebonden.
En dan haal je deze schijf eruit en boot je naar je W7 installatie op de 'normale' schijf; welke key heeft deze dan?
Je krijgt voor W10 in het geheel geen licentie key (niet een unieke iig). In plaats daarvan wordt jouw PC goedgekeurd op de servers van Microsoft.

Voor W7 moet je wél een licentie key hebben.

Het voordeel van een tijdelijke schijf is, is dat zijn huidige W7 installatie gewoon blijft draaien, daar gebeurt niets mee. Maar hij kan wél in de toekomst een legale W10 installatie doen. Hij hoeft dan geen enkele licentie code in te voeren.
pi_175407877
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 00:04 schreef oheng het volgende:
Maar je kunt ook een nieuwe key kopen bij Kinguin. Ze zijn niet echt duur.
Wel lullig dat je na alle buyer protection, payment charge, BTW etc. toch even op bijna ¤33 uitkomt, in plats van de ¤18 die er staat.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:21 schreef oheng het volgende:
Je krijgt voor W10 in het geheel geen licentie key (niet een unieke iig). In plaats daarvan wordt jouw PC goedgekeurd op de servers van Microsoft.

Voor W7 moet je wél een licentie key hebben.

Het voordeel van een tijdelijke schijf is, is dat zijn huidige W7 installatie gewoon blijft draaien, daar gebeurt niets mee. Maar hij kan wél in de toekomst een legale W10 installatie doen. Hij hoeft dan geen enkele licentie code in te voeren.
Ah, snap 'm.

Gewoon W7 activeren met een nieuwe key en daarnaast op een andere schijf (daarna) W10 installeren. Vervolgens die 2e schijf gewoon verwijderen/leegmaken etc.

Oh, en wat betreft het glasvezel verhaal waar ik het hier eerder over had; beide huishoudens waar ik het over had nemen glasvezel.
Nu moet nog de 50% worden gehaald. :P
pi_175445904
Nou, hopelijk is het Windows-debacle voorbij.

Heb uiteindelijk 3 kwartier met een Windows helpdesk in India aan de telefoon gehangen om Windows te activeren, want hij wilde de key van Kinguin niet activeren. Telefonisch activeren ging ook niet en uiteindelijk heeft India de PC moeten overnemen en is het die uiteindelijk gelukt. :X :X
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 2 december 2017 @ 11:37:12 #32
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_175445953
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:34 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, hopelijk is het Windows-debacle voorbij.

Heb uiteindelijk 3 kwartier met een Windows helpdesk in India aan de telefoon gehangen om Windows te activeren, want hij wilde de key van Kinguin niet activeren. Telefonisch activeren ging ook niet en uiteindelijk heeft India de PC moeten overnemen en is het die uiteindelijk gelukt. :X :X
En ondertussen heeft ie ook een keylogger geïnstalleerd zonder dat je het weet?
pi_175446141
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:37 schreef Pino112 het volgende:
En ondertussen heeft ie ook een keylogger geïnstalleerd zonder dat je het weet?
Was wel bijzonder om ineens te zien dat je systeem wordt overgenomen; muis dat begint te bewegen; iemand aan de telefoon horen typen en dat voor je zien. :P
pi_175446195
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Was wel bijzonder om ineens te zien dat je systeem wordt overgenomen; muis dat begint te bewegen; iemand aan de telefoon horen typen en dat voor je zien. :P
teamviewer ofzo hoop ik?
pi_175446608
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:49 schreef mschol het volgende:
teamviewer ofzo hoop ik?
Windows Remote Assistance.

De dual monitor setup gaf geloof ik nog wel wat issues. :P
pi_175447314
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Windows Remote Assistance.

De dual monitor setup gaf geloof ik nog wel wat issues. :P
dan is het leuk als ze dat bij mij doen: 3 schermen (vermoedelijk schaalt de tool en overgenomen bureaublad, en als ze dus met slechts 1080p werken wordt alles erg priegelig klein :+
pi_175447802
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:46 schreef mschol het volgende:
dan is het leuk als ze dat bij mij doen: 3 schermen (vermoedelijk schaalt de tool en overgenomen bureaublad, en als ze dus met slechts 1080p werken wordt alles erg priegelig klein :+
Dat Windows hier op Nederlands staat ingesteld vond hij ook niet handig. :P
pi_175544724
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:13 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat Windows hier op Nederlands staat ingesteld vond hij ook niet handig. :P
dat doe je jezelf toch ook niet aan ;(
pi_175546734
Als je ooit Windows 95 gedraaid hebt weet je dat vertaalde versies kut zijn, gelukkig is er wel een hoop verbeterd hoor. Maar de vertalingen vind ik nog steeds tenenkrommend, soms zie je het nog steeds dat de Nederlandse tekst niet goed binnen de kaders past. :D
Powered by Janetje®
pi_175566252
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:45 schreef mschol het volgende:
dat doe je jezelf toch ook niet aan ;(
Zou niet weten waarom niet.

KPN's 4G Buitengebied werkt trouwens monster. Download/upload gaat van ~ 9/1Mbps naar ~ 60/4 Mbps.
En dat is zonder uitrichten of externe (buiten)antenne.
pi_175698703
Damen und heren, ik ben opzoek naar een nieuwe tv. Eisen:
Ik zoek een tv voor optimaal gamen dus 4K of UHD.
Smart TV
Goed geluid
Het liefst 55 inch
Onder de 1000.-

Kunnen jullie mij iets aanraden?
pi_175698890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:47 schreef bjanaan het volgende:
Damen und heren, ik ben opzoek naar een nieuwe tv. Eisen:
Ik zoek een tv voor optimaal gamen dus 4K of UHD.
Smart TV
Goed geluid
Het liefst 55 inch
Onder de 1000.-

Kunnen jullie mij iets aanraden?
kijk ook naar de veel belangrijkere input lag...
pi_175815426
Jeuj, de benodigde 50% is ruimschoots gehaald; 61%.
Glasvezel komt er. :9
pi_175947364
Ga ik weer even zeuren over Windows keys.
Ben bezig met het opruimen van wat laptops en een PC.
Een laptop heeft Windows 10 Home en de ander een versie van Windows 7 (heb ik nog niet bekeken).

Kan ik deze keys nog overnemen/bewaren wanneer ik deze laptops weggooi?
Ik zit rond te kijken maar heb sterk mijn twijfels omdat het waarschijnlijk keys van de fabrikant zijn (respectievelijk Dell en HP) en i.i.g. van de Dell lijkt dus inderdaad een generieke key (YTMG3-).

EDIT: de eerste laptop is van W8 naar W10 gegaan. Die licentie kan ik dus niet overnemen.
Eens kijken of ik wat met de tweede kan.

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 23-12-2017 16:25:31 ]
pi_175962915
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ga ik weer even zeuren over Windows keys.
Ben bezig met het opruimen van wat laptops en een PC.
Een laptop heeft Windows 10 Home en de ander een versie van Windows 7 (heb ik nog niet bekeken).

Kan ik deze keys nog overnemen/bewaren wanneer ik deze laptops weggooi?
Ik zit rond te kijken maar heb sterk mijn twijfels omdat het waarschijnlijk keys van de fabrikant zijn (respectievelijk Dell en HP) en i.i.g. van de Dell lijkt dus inderdaad een generieke key (YTMG3-).

EDIT: de eerste laptop is van W8 naar W10 gegaan. Die licentie kan ik dus niet overnemen.
Eens kijken of ik wat met de tweede kan.
Die W10 licenties zijn meestal gebonden aan de hardware. Maar misschien dat je de W8 en W7 licenties wel kan redden?

Sowieso heb ik inmiddels een broertje dood aan W10 en hun idiote halfjaarlijkse gigantische updates die allerlei willekeurige dingen slopen. Ik gebruik computers om shit gedaan te krijgen, niet om uren te wachten op de installatie van een nieuwe update die bijvoorbeeld de hele netwerkstack reset.

Wat een k*t OS. Absoluut ongeschikt voor productie. Ik draai nog liever Vista :r
pi_175964140
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 00:13 schreef oheng het volgende:
Die W10 licenties zijn meestal gebonden aan de hardware. Maar misschien dat je de W8 en W7 licenties wel kan redden?
De ene laptop is een W8 laptop die is geüpgrade naar W10. Dat kan ik dus de licentie niet van overnemen.

Een andere laptop heeft Windows 7, zou misschien kunnen zijn dat ik daar destijds Windows los voor heb besteld en mogelijk wel de licentie kan overnemen.
In die laptop zat ook nog een 120GB SSD en een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 netwerkkaart dus kan lonen om oude laptops even uit elkaar te halen. :P

Geen idee wat ik overigens met een Windows licentie moet want ik bouw de komende tijd geen PC.
(Zelfbouw NAS met xpenology lijkt me nog wel wat maar dat is iets heel anders)
quote:
Sowieso heb ik inmiddels een broertje dood aan W10 en hun idiote halfjaarlijkse gigantische updates die allerlei willekeurige dingen slopen. Ik gebruik computers om shit gedaan te krijgen, niet om uren te wachten op de installatie van een nieuwe update die bijvoorbeeld de hele netwerkstack reset.

Wat een k*t OS. Absoluut ongeschikt voor productie. Ik draai nog liever Vista :r
Irritant inderdaad dat ze o.a. software e.d. elke keer weer zitten te pushen en die je telkens weer kunt verwijderen.
pi_175965057
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:21 schreef oheng het volgende:

Je krijgt voor W10 in het geheel geen licentie key (niet een unieke iig). In plaats daarvan wordt jouw PC goedgekeurd op de servers van Microsoft.

En als je dus een "illegale" W10 versie hebt dat kan je het dus schudden begrijp ik? En in hoeverre gaat het aloude adagium op van eerdere versies die je nooit moest updaten omdat dan juist je illegale versie opvalt? M.a.w. als je nu een illegale W10 versie installeert dan kan dat maar je moet niet updaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2017 03:49:02 ]
pi_175969907
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 01:15 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De ene laptop is een W8 laptop die is geüpgrade naar W10. Dat kan ik dus de licentie niet van overnemen.

Een andere laptop heeft Windows 7, zou misschien kunnen zijn dat ik daar destijds Windows los voor heb besteld en mogelijk wel de licentie kan overnemen.
In die laptop zat ook nog een 120GB SSD en een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 netwerkkaart dus kan lonen om oude laptops even uit elkaar te halen. :P

Geen idee wat ik overigens met een Windows licentie moet want ik bouw de komende tijd geen PC.
(Zelfbouw NAS met xpenology lijkt me nog wel wat maar dat is iets heel anders)

[..]

Irritant inderdaad dat ze o.a. software e.d. elke keer weer zitten te pushen en die je telkens weer kunt verwijderen.
Als je een laptop of PC hebt met een Windows licentie sticker erop, kun je die gebruiken voor een ander apparaat. Blablabla jamaardatmagnietjebentillegaalbezigblabla

:P
pi_175971751
quote:
15s.gif Op zondag 24 december 2017 03:48 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En als je dus een "illegale" W10 versie hebt dat kan je het dus schudden begrijp ik? En in hoeverre gaat het aloude adagium op van eerdere versies die je nooit moest updaten omdat dan juist je illegale versie opvalt? M.a.w. als je nu een illegale W10 versie installeert dan kan dat maar je moet niet updaten.
Als je een illegaal geactiveerde W8 of W7 hebt, kun je die legaal maken door te upgraden naar W10.

En met legaal bedoel ik hier legaal in de ogen van de gemiddelde digibeet. Het is natuurlijk niet écht een legale methode. Maar goed, als het maar fucking werkt.
pi_176028522
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:35 schreef Iemand91 het volgende:

[knip]



N.a.v. de TT :6
:o _O- ^O^

Ik zie dat mij indertijd zelf geschoten foto van "Bert" op mijn oude pc met Windows XP er nog steeds is. Leuk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2017 01:38:28 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')