abonnement Unibet Coolblue
pi_174573143


Vorige delen:
TRV / Parijs!
TRV / Parijs... hoe duur/tips etc?
TRV / Parijs... hoe duur/tips etc? #2
TRV / Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
TRV / Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #4
TRV / Parijs #5 - Tips etc.. Bon marché vers Paris
TRV / Parijs #6
TRV / Parijs #7
TRV / Parijs #8 - La Ville-lumiere
TRV / Parijs #9 - met de Franse slag...
TRV / Paris #10 Waar het Rugby bezit nam van Paris
TRV / Parijs #11 Bientôt le printemps!
TRV / Parijs #12: Over de Eiffeltoren beklimmen en meer...
TRV / Parijs #13: Cité d'amour!
TRV / Parijs #14:
TRV / Parijs #15
TRV / Parijs #16

Hoe zit dat met die arrondissementen? Wat ligt nou waar?
Rondom Parijs ligt een rondweg (de Boulevard Périphérique). Binnen de rondweg is de stad opgedeeld in twintig arrondissementen die qua nummering in een spiraalvorm vanuit het centrum naar buiten draaien (zie plaatje). De meeste bekende bezienswaardigheden liggen binnen de periferique (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Disneyland Resort Paris en La Défense).

Hoe kom ik er?
Met de bus, vliegtuig, trein, auto, fiets. Wat jij wil. Met de bus (Eurolines bijvoorbeeld) is meestal het goedkoopst. De trein (Thalys) zal echter meestal de beste verhouding bieden tussen comfort, reistijd en prijs. Je komt dan aan op het Gare du Nord. Kijk op www.thalys.nl of www.ns.nl/internationaal/

Waar moet ik slapen
Goedkope adresjes vind je hier



Hoe werkt het OV?
Binnen Parijs zul je vooral de metro en de RER (snelmetro) gebruiken. Voor beiden kun je dezelfde kaartjes gebruiken. Welk soort kaartje het voordeligst is, is erg afhankelijk van hoe lang je blijft, hoe veel je reist en wat je wilt bezoeken. Voor een paar dagen is het voor de meeste mensen het voordeligst om metrokaartjes per tien tegelijk te kopen (carnet heet dat). Daarnaast kan je een Carte Mobilis, Carte Orange of een Paris Visite kopen. Welke het goedkoopst en handigste is, is voor iedereen weer anders.

Hier vind je een kaartje met de metrolijnen en hier een (Nederlandstalige) reisplanner.

Kan je in Parijs ook fietsen?
Ja zeker! Overal in Parijs zijn fietspunten van vélib' aanwezig. Bij deze fietspunten kan je een abonnement nemen (voor 1 dag, 7 dagen of 1 jaar) en daarmee kan je een fiets meenemen. Inleveren kan weer bij elk willekeurig vélib' punt, dit is echt de moeite om even goed te bekijken voordat je op pad gaat!

Op deze wikipediapagina lees je alles wat je moet weten over vélib'!



Ik heb een leuk hotelletje gevonden, maar waar zit het ergens?
Kijk naar de postcode. Alle postcodes binnen de periferique hebben het nummer 750xx. De xx zijn de cijfers van het arrondissement (75013 is dus dertiende arrondissement). Of je kunt hier het adres zoeken.



Oh. En is dat wel een nette buurt?
Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs. Over het algemeen zijn er geen slechte buurten binnen de perifique; zoals overal moet je je niet opvallend en uitdagend gedragen en nergens mee bemoeien.

Nog wat tips...
... een paar essentiële dingen zijn toch wel de volgende:



• de EIFFELTOREN natuurlijk!!!!
• de kathedraal "Notre Dame" op 1 van de 2 eilanden in de Seine
+ daar in de buurt:
• de 2 eilandjes zelf ontdekken (dat is waar Parijs ontstaan is)
• evt de restaurantjes/boetiekjes in de daaraan grenzende wijk "St Michel"
• het monument "Arc de Triomphe", bovenaan de "Champs Elysées", (winkelen, terrasje pikken..)
• almaar rechtdoor de Champs Elysées afwandelend kom je dan achtereenvolgens
langs zijstraat "Avenue Montaigne (winkels luxe-merken),
langs het presidentiële paleis, het "Elysée" (niet goed te zien trouwens),
langs zijstraat met het "Grand Palais" en "Petit Palais",
over het grote verkeersplein "Concorde",
door de "Tuileries" (park),
tot bij het "Louvre" (alleen van buiten al de moeite van het bezichtigen waard!)
• de witte basiliek op de heuvel "Sacré Coeur" en het wijkje "Montmartre" daaromheen (veel portretschilders en terrasjes)
• onderaan de trappen naar de Sacré Coeur: de "Parijse walletjes" met de bekende "Moulin Rouge" (shows) en veel sex shops enzo.

Alle tips zijn natuurlijk super toeristisch, maar voor een allereerste keer zijn het gewoon een aantal aanknopingspunten. Dingen met uitzicht kan je het beste een half uur voor zonsondergang doen. Dan zie je in kort tijdsbestek de stad bij dag, schemer en avond.

Heb je veel tijd, dan heb je aan deze punten misschien nog wat:
• Je kunt ook de toren "Montparnasse" beklimmen (met lift), als het mooi weer is heb je van daaruit een schitterend uitzicht;
• Zakencentrum "La Défense" heeft weer een heel andere sfeer, met hoge moderne kantoorgebouwen;



• Centre Pompidou (gek gebouw+museum+bibliotheek) : ligt tussen Le Marais (gay buurt) en Les Halles (overdekt winkelcentrum -niet echt de moeite waard, behalve als het regent ) ) : in dit hele gebied vind je ook veel eettentjes en winkeltjes (en ook een gedeelte sex shops)
• Parken: "Jardins du Luxembourg" (mooi), "Monceau", "Buttes Chaumont", "Parc André Citroën" (modern/beetje botanisch),...
• Musea: Louvre, Musée d'Orsay, Rodin,..................
• "Les Invalides" is overigens het monument waar Napoleon ligt ;
• Het "Panthéon" is waar andere historisch belangrijke Fransen begraven liggen (erg statig) ;
• enz enz enz...



Voor verdere info
http://www.parijsonline.nl, http://parijsonline.blogspot.com/ en http://verborgenparijs.blog.com/
http://www.parijs.nl
http://parijs.pagina.nl
Fotos op Flickr
Parijs in 26 gigapixels

Laat het gewoon over je heen komen, plan je vakantie niet te vol (twee à drie dingen per dag zijn méér dan zat) enne, VEEL PLEZIER!!!!!

Deze OP is opgesteld door DutchieBre (copy van K_man ). Aangevuld door Bora-Bora, Tim2308 en Burdie. Met dank aan de Wiki info van koei. Je vindt de OP hier. Suggesties over aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_174573302
Ik ga met de jaarwisseling met mijn vrouw naar Parijs. We hebben een appartement in de buurt van Les Halles.
17 jaar geleden zijn we samen naar Parijs geweest. Toen kenden we elkaar net. Nu doen we het nog eens dunnetjes over.

Heb wat informatie uit deze topicreeks en van andere sites verzameld. Misschien heb je er ook iets aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door -J-D- op 22-10-2017 11:29:24 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_174585818
Château de Vincennes, bootje Varenne bij lac de Daumesnil
Le grande mosquée de Paris en jardin des plantes
Père Lachaise
Basilique de saint Denis
Le mur de je t'aime ( vlakbij Montmartre)
Rue mouffetard
Parc de saint cloud
Cite de sciences, parc de la vilette
pi_174737188
Eind april een paar daagjes naar Parijs!
Nu zie ik dat de Tour Montparnasse niet meer zo "pittoresk" is als vroeger en bovenop is een verschrikkelijke glazen stellage gebouwd. Is het nog te doen om foto's te maken, of is het glas echt te belemmerend?
pi_174782949
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:39 schreef MissRelin het volgende:
Eind april een paar daagjes naar Parijs!
Nu zie ik dat de Tour Montparnasse niet meer zo "pittoresk" is als vroeger en bovenop is een verschrikkelijke glazen stellage gebouwd. Is het nog te doen om foto's te maken, of is het glas echt te belemmerend?
De trappen van de sacre coeur geven toch al een prima gratis uitzicht?
pi_174790218
Ik vraag toch niet om de trappen van de Sacre Coeur?
pi_174792586
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:07 schreef MissRelin het volgende:
Ik vraag toch niet om de trappen van de Sacre Coeur?
oordeel zelf, genoeg filmpjes op youtube
  woensdag 1 november 2017 @ 16:29:43 #8
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_174805743
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef -J-D- het volgende:
Ik ga met de jaarwisseling met mijn vrouw naar Parijs. We hebben een appartement in de buurt van Les Halles.
17 jaar geleden zijn we samen naar Parijs geweest. Toen kenden we elkaar net. Nu doen we het nog eens dunnetjes over.

Heb wat informatie uit deze topicreeks en van andere sites verzameld. Misschien heb je er ook iets aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer even snel te zien wat die appartementen kosten, maar die website (via google maps) is echt hels!
Wat betaal je nou?

Overigens is de vlooienmarkt Marché aux Puces in het zuiden ook erg leuk
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_174807239
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:29 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Ik probeer even snel te zien wat die appartementen kosten, maar die website (via google maps) is echt hels!
Wat betaal je nou?

Overigens is de vlooienmarkt Marché aux Puces in het zuiden ook erg leuk
Tja, daar is niet een kort antwoord op te geven.
We hebben een aandeel gekocht van Hapimag. Volgens hun systeem betalen we dan een vast bedrag per jaar waarmee we punten verdienen. Deze kunnen we inzetten bij hun Hapimag-resorts in allerlei landen. In het hoogseizoen kost het meer punten dan erbuiten.

Vaak gaat het om de wat betere, comfortabelere, luxere appartementen op toplocaties. Los van het vaste bedrag betaal je nog een bijdrage bij aankomst bij het appartement. Voor dit appartement betalen we nog 100 euro voor 3 nachten. Twee kamer appartement van 45 m2. Het jaarbedrag heb ik even niet scherp.

Tot nu toe heb ik hier al meer dan 20x gebruik van gemaakt en het is geniaal.

Oh, en bedankt voor de tip. Staat genoteerd.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Moderator woensdag 1 november 2017 @ 18:08:56 #10
45833 crew  Fogel
pi_174807446
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:57 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Tja, daar is niet een kort antwoord op te geven.
We hebben een aandeel gekocht van Hapimag. Volgens hun systeem betalen we dan een vast bedrag per jaar waarmee we punten verdienen. Deze kunnen we inzetten bij hun Hapimag-resorts in allerlei landen. In het hoogseizoen kost het meer punten dan erbuiten.

Vaak gaat het om de wat betere, comfortabelere, luxere appartementen op toplocaties. Los van het vaste bedrag betaal je nog een bijdrage bij aankomst bij het appartement. Voor dit appartement betalen we nog 100 euro voor 3 nachten. Twee kamer appartement van 45 m2. Het jaarbedrag heb ik even niet scherp.

Tot nu toe heb ik hier al meer dan 20x gebruik van gemaakt en het is geniaal.

Oh, en bedankt voor de tip. Staat genoteerd.
Dit klinkt erg als een time-share.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_174807485
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dit klinkt erg als een time-share.
Kan me voorstellen. Maar goed, heb er al meer dan 15 jaar plezier van.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:14:03 #12
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_174863345
Voor mij dan toch eerder maar een hotelletje via Booking.com (8>

Overigens de Canal St Martin al eens bezocht?

Of Promenade Plantee, waar ik mijn vrouw ten huwelijk wilde vragen. Maar zij niet te lang wilde blijven omdat ze dorst had :'(
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_174863377
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:14 schreef dabadbass het volgende:
Voor mij dan toch eerder maar een hotelletje via Booking.com (8>

Overigens de Canal St Martin al eens bezocht?
[ afbeelding ]
Of Promenade Plantee, waar ik mijn vrouw ten huwelijk wilde vragen. Maar zij niet te lang wilde blijven omdat ze dorst had :'( [ afbeelding ]
ja en ja :+
pi_174869836
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 16:39 schreef MissRelin het volgende:
Eind april een paar daagjes naar Parijs!
Nu zie ik dat de Tour Montparnasse niet meer zo "pittoresk" is als vroeger en bovenop is een verschrikkelijke glazen stellage gebouwd. Is het nog te doen om foto's te maken, of is het glas echt te belemmerend?
Prima te doen. Er zitten in een aantal 'ramen' gewoon gleuven van 20cm hoog. Je kan je camera daar dus doorheen steken. En je mag een statief meenemen. Gok dat je wel op 130cm ofzo zit kwa hoogte dus met een aantal compactere statieven kom je niet hoog genoeg

Voordeel van die dikke ramen is dat je ook je camera erop kunt laten rusten als je geen zin had (zoals ik) om met een statief te slepen





Dit zijn 2 plaatjes die ik vanavond vanaf Montpernasse geschoten heb (handheld, beglazing dus als statief gebruikt)

Nog een aantal andere foto's van Parijs (En Versailles)
http://www.djsmiley.com/parijs/

[ Bericht 10% gewijzigd door DJSmiley op 04-11-2017 21:21:35 ]
pi_174910891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:29 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Prima te doen. Er zitten in een aantal 'ramen' gewoon gleuven van 20cm hoog. Je kan je camera daar dus doorheen steken. En je mag een statief meenemen. Gok dat je wel op 130cm ofzo zit kwa hoogte dus met een aantal compactere statieven kom je niet hoog genoeg

Voordeel van die dikke ramen is dat je ook je camera erop kunt laten rusten als je geen zin had (zoals ik) om met een statief te slepen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit zijn 2 plaatjes die ik vanavond vanaf Montpernasse geschoten heb (handheld, beglazing dus als statief gebruikt)

Nog een aantal andere foto's van Parijs (En Versailles)
http://www.djsmiley.com/parijs/

Dank! Het idee was idd om daar met zonsondergang/donker op te gaan. Heb ik jaren geleden ook gedaan en echt top uitzicht op Parijs. Blij dat er toch nog wat foto gaten zijn, maar erg jammer dat ze die hele stellage hebben gemaakt... :(
pi_175639059
Iemand nog tips wat te doen op 1 januari in Parijs?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_175639654
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:29 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Ik probeer even snel te zien wat die appartementen kosten, maar die website (via google maps) is echt hels!
Wat betaal je nou?

Overigens is de vlooienmarkt Marché aux Puces in het zuiden ook erg leuk
Ah, leuk. Die marche is open op 1 Jan. Thanx
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_175652615
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:29 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Overigens is de vlooienmarkt Marché aux Puces in het zuiden ook erg leuk
Er zijn er twee die dezelfde naam hebben. Ook 1 in het noorden. Verwarrend.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_175712469
Ik ga over 2.5 week voor 5 dagen naar parijs ( waarvan 2 naar disneyland)

Nu vroeg ik mij af, wat is het goedkoopst kwa OV betreft. Ik kan een paris visite nemen 1-5 zone, maar is het goedkoper om die voor 2 dagen te doen ivm disneyland, of voor 5 dagen?

Korting voor uitstapjes hoeft niet, we zijn beide onder de 25 dus we kunnen bij veel dingen gratis binnen.. :P dus de PV zou enkel voor het reizen zijn
pi_175722996
Dan neem je een carnet met 10 tickets als je binnen Parijs wilt blijven en een ticket voor heen en terug van Parijs en naar Disneyland
pi_175726115
Wij kopen altijd een mobilis kaartje als we een dagje Parijs doen vanuit Disneyland. Als je toch geen korting wilt voor musea e.d. zou ik die ook gewoon nemen voor je dagen in Parijs.
Voor je dagen Disneyland een enkeltje Marne-la-Vallee en terug.
pi_175729549
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:27 schreef Dragonberry het volgende:
Wij kopen altijd een mobilis kaartje als we een dagje Parijs doen vanuit Disneyland. Als je toch geen korting wilt voor musea e.d. zou ik die ook gewoon nemen voor je dagen in Parijs.
Voor je dagen Disneyland een enkeltje Marne-la-Vallee en terug.
Hij zit al in Parijs, dus een mobilis kaart (1-5) niet echt nodig. Dat is alleen beter als je buiten Parijs gaat. Beter een carnet met 10 tickets ong ¤15 of een mobiliskaart voor voor zone 1&2 is ¤7,50 voor een hele dag
  woensdag 3 januari 2018 @ 16:54:23 #23
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176262478
Ik ga eind januari. Zin an! *O*
pi_176282772
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:02 schreef psv-gomes het volgende:
Château de Vincennes, bootje Varenne bij lac de Daumesnil
Le grande mosquée de Paris en jardin des plantes
Père Lachaise
Basilique de saint Denis
Le mur de je t'aime ( vlakbij Montmartre)
Rue mouffetard
Parc de saint cloud
Cite de sciences, parc de la vilette
Deels al geweest met "Miep" die het allemaal "oooh..en aahh" vond. Ik ben ook alweer wat aangekomen vanwege het fantastische eten hier. Shoppen v.w.b.kleding en accessoires gebeurd morgen dus dat wordt lekker paraderen/keuren voor ome Iwanius in die kledingzaken van Mieppie. :@

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2018 15:51:05 ]
pi_176330682
Weer in de Thalys terug. Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met Parijs, het was de 5e keer in 4 jaar tijd.

Ik moet het toch eens vragen, waarom trappen er nog mensen in spelletjes als ‘balletje-balletje’? Er waren een paar clubs aan het spelen op de weg naar de sacre-coueur.

Ze probeerde ons in het spel te lokken en ik zei natuurlijk ‘no’. En toen vroegen ze waarom niet ( meteen heel opvallend als bewijs dat ze allemaal meespelen..)

Toen zei ik: ‘’this is scam, and you are all playing the game’ ( niet het beste engels..)

Ze werden kwaad, maakte neukbewegingen en zeiden I FUCK YOUR WIFE!!!!! :% :'( :o _O-

Toen maar snel weggelopen voordat ze met zijn allen ons gingen achtervolgen. Mijn vriendin wilde bewust een klein bedrag ( 0,50 cent) inzetten, om te kijken wat ze dan deden, dan zullen ze wel weigeren ofzo :P

Wat ons ook fascineerde waren de wevers rondom de Sacre-coueur. Nooit echt op gelet, nu wel. Bizar hoe ver sommige gaan.

Waarom worden ze eigenlijk niet opgepakt door de millitairen? Er kwamen op een gegeven moment millitairen aan en ze gingen gewoon verder met hun praktijken. Idem voor de straatverkopers
pi_176330773
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:53 schreef Vlaggenroof het volgende:

Wat ons ook fascineerde waren de wevers rondom de Sacre-coueur. Nooit echt op gelet, nu wel. Bizar hoe ver sommige gaan.


wevers?
pi_176330872
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

wevers?
Ja, die malloten( vooral afrikaanse mannen) die een bandje of ringetje van een simpel draadje wol om iemands hand of vinger weven, om er vervolgens geld voor te vragen.

Ik zag iemand die wat kleingeld gaf en uiteindelijk 25 euro armer was :’)
pi_176333579
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:53 schreef Vlaggenroof het volgende:
Weer in de Thalys terug. Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met Parijs, het was de 5e keer in 4 jaar tijd.

Ik moet het toch eens vragen, waarom trappen er nog mensen in spelletjes als ‘balletje-balletje’? Er waren een paar clubs aan het spelen op de weg naar de sacre-coueur.

Ze probeerde ons in het spel te lokken en ik zei natuurlijk ‘no’. En toen vroegen ze waarom niet ( meteen heel opvallend als bewijs dat ze allemaal meespelen..)

Toen zei ik: ‘’this is scam, and you are all playing the game’ ( niet het beste engels..)

Ze werden kwaad, maakte neukbewegingen en zeiden I FUCK YOUR WIFE!!!!! :% :'( :o _O-

Toen maar snel weggelopen voordat ze met zijn allen ons gingen achtervolgen. Mijn vriendin wilde bewust een klein bedrag ( 0,50 cent) inzetten, om te kijken wat ze dan deden, dan zullen ze wel weigeren ofzo :P

Wat ons ook fascineerde waren de wevers rondom de Sacre-coueur. Nooit echt op gelet, nu wel. Bizar hoe ver sommige gaan.

Waarom worden ze eigenlijk niet opgepakt door de millitairen? Er kwamen op een gegeven moment millitairen aan en ze gingen gewoon verder met hun praktijken. Idem voor de straatverkopers
Als ze worden opgepakt moeten ze gewoon hun spullen inleveren. Kun je weinig tegen doen, net zoals die minderjarige roma's
pi_176335425
Ik ga dinsdag naar Parijs met de plain. Nu ben ik nog student en wil wel veel zien van de bezienswaardigheden. Zo wil ik de Eiffeltoren, Louvre enz. bekijken van binnen. Weten jullie wat voor 'ticket' ik het beste kan kopen dan?

Voor de rest nog tips om te stappen en uiteten te gaan? 'must see' things? :)
pi_176336293
Onder de 26 jaar ben je gratis en neem je studentenkaart mee

https://www.parisinfo.com(...)ts-a-paris#Ancre%206

Scrollen naar het laatste alinea ' GRATUITÉ POUR LES MOINS DE 26 ANS ET ENSEIGNANTS'
https://www.paris-friendly.fr/musees-gratuits-paris-jeunes.html


Owja eiffeltoren is nooit gratis, moet je ook als student of onder de 26 voor betalen

[ Bericht 45% gewijzigd door psv-gomes op 06-01-2018 23:49:08 ]
pi_176337347
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:41 schreef psv-gomes het volgende:
Onder de 26 jaar ben je gratis en neem je studentenkaart mee

https://www.parisinfo.com(...)ts-a-paris#Ancre%206

Scrollen naar het laatste alinea ' GRATUITÉ POUR LES MOINS DE 26 ANS ET ENSEIGNANTS'
https://www.paris-friendly.fr/musees-gratuits-paris-jeunes.html

Owja eiffeltoren is nooit gratis, moet je ook als student of onder de 26 voor betalen

Mooi man scheelt weer. Dacht zelf nog aan uit te pakken naar Moulin Rouge te gaan. Is dit de moeite of zonde van het geld?
pi_176337467
Nooit geweest, beetje prijzig. Maar als ik het geld er voor zou hebben zou ik het wel een keer doen denk.

Ben wel een keer naar een vergelijkbaar (iets goedkoper) cabaret ergens anders in Parijs geweest, maar dat was betaald door het werk.
pi_176338489
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 00:21 schreef psv-gomes het volgende:
Nooit geweest, beetje prijzig. Maar als ik het geld er voor zou hebben zou ik het wel een keer doen denk.

Ben wel een keer naar een vergelijkbaar (iets goedkoper) cabaret ergens anders in Parijs geweest, maar dat was betaald door het werk.
Hoe zit het met het reserveren om het Louvre in te komen 'gratis'? Er staat toch een belachelijk lange rij altijd? Snap dat gratis dan niet...
pi_176339766
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:22 schreef Gietertje1 het volgende:

[..]

Hoe zit het met het reserveren om het Louvre in te komen 'gratis'? Er staat toch een belachelijk lange rij altijd? Snap dat gratis dan niet...
Eiffeltoren is helft van de prijs voor jou. Neem je ID/paspoort mee. Gratis is o.a het louvre, versailles, (de klim van) de notre dame, arc de triompf, pantheon, hotel les invalides, en misschien meerdere dingen, maar deze sowieso.

Bij het louvre staat een rij voor de tassen controle, als je binnen bent moet je je ID/paspoort laten zien bij één van de ingangen naar de museumstukken, dan mag je daar gratis binnen. Evenals bij versailles. ( dus niet naar de kassa mensen voor tickets..)

Bij de rest moet je gewoon in de rij gaan staan, en laat je bij de kassa je ID/paspoort zien

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2018 07:57:42 ]
pi_176339791
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 01:22 schreef Gietertje1 het volgende:

[..]

Hoe zit het met het reserveren om het Louvre in te komen 'gratis'? Er staat toch een belachelijk lange rij altijd? Snap dat gratis dan niet...
Hier wat tips om de rijen te ontwijken

Is wel in het Frans...

https://generationvoyage.fr/monuments-paris-billets-coupe-file/
pi_176339832
Louvre hoef je voor de -26 jaar niet voor in de rij te gaan , gewoon meteen door naar de tassencontrole. http://www.lasourisglobe-(...)ns-en-ile-de-france/


Louvre is wel dicht op dinsdag trouwens
pi_176650073
Heeft er iemand een goed adresje in Parijs waar je absint kan kopen? :? B:)B
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_176658518
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:20 schreef daanski82 het volgende:
Heeft er iemand een goed adresje in Parijs waar je absint kan kopen? :? B:)B
Ik zou zeggen in elke goede kroeg :)
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_176670858
quote:
14s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:28 schreef parijsmijnstad het volgende:

[..]

Ik zou zeggen in elke goede kroeg :)
Is een goed punt maar ik zocht meer naar een slijterij waar ik zelf een fles kan kopen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_176672368
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 11:20 schreef daanski82 het volgende:
Heeft er iemand een goed adresje in Parijs waar je absint kan kopen? :? B:)B
Les caves du Roy
31 Rue Simart
75018 Paris
pi_177572056
weet iemand waarvoor die zigeuners een handtekening vragen met Sacre Coeur?
pi_177580623
Als je tekent moet je betalen.. En ze vragen steeds meer. Weigeren gaat niet. Ze zijn met een groep.

Geen idee waarvoor maar het is een smoes natuurlijk om zo veel mogelijk toeristen te bestelen.

Ze zijn overal, sacrecoeur , opera, notre Dame, Disneyland etc
pi_177580852
Zigeuners moet je sowieso negeren.
pi_177584060
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Zigeuners moet je sowieso negeren.
dit, en al het volk die je vraagt om te tekenen voor wat dan ook :{w
pi_177713784
De angst voor aanslagen lijkt vrijwel voorbij: ze kijken niet meer in je tas bij betreden van grotere winkels en geen bagagescan bij Thalys.
pi_177720209
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
De angst voor aanslagen lijkt vrijwel voorbij: ze kijken niet meer in je tas bij betreden van grotere winkels en geen bagagescan bij Thalys.
vorige week ben ik o.a. gescand met zo'n stok bij

de Eiffeltoren
Arc
sacre Coeur
diverse warenhuizen/winkels
etc.
pi_177720501
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:22 schreef fespo het volgende:

[..]

vorige week ben ik o.a. gescand met zo'n stok bij

de Eiffeltoren
Arc
sacre Coeur
diverse warenhuizen/winkels
etc.
ik zei dus: ze kijken niet meer in je tas. Dus alle tassen open maken in elke grote winkel.
Wat ze met handscan precies denken te detecteren weet ik niet, werd ook nauwelijks gebruikt gister
pi_177730892
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik zei dus: ze kijken niet meer in je tas. Dus alle tassen open maken in elke grote winkel.
Wat ze met handscan precies denken te detecteren weet ik niet, werd ook nauwelijks gebruikt gister
alle controles waren met stok incl. tassen openmaken en daar die stok in/omheen.
pi_179783565
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
De angst voor aanslagen lijkt vrijwel voorbij: ze kijken niet meer in je tas bij betreden van grotere winkels en geen bagagescan bij Thalys.
Ik sta op het punt om te boeken, maar ik ben een bange schijterd.... Ik weet dat een aanslag overal wel of niet kan gebeuren, maar ik vraag me af hoe relaxed ik daar rond ga lopen. :') :@
Twijfel dus nog een beetje of ik zal gaan.

Hoe is het met de drukte tegenwoordig? Ben van plan om voor eind oktober te boeken, laagseizoen zou je denken, maar las elders ook dat laagseizoen eigenlijk niet meer bestaat in Parijs.

En maakt wel/geen weekend nog wat uit? Ga liever doordeweeks omdat je dan al die 'weekendje Parijs' mensen niet hebt, maar mijn vriend denkt dat het niet veel zal uitmaken.
Koel en donker bewaren
pi_179783805
En nu ik dit topic zo doorlees (en ook elders op internet) zie ik telkens zoveel negatieve verhalen over Parijs. Zo jammer vind ik dat, want ik vind het zo'n mooie stad (ben er al een aantal keer geweest). Maar zoals ik dus zei, ik ben een bange stresskip en heb geen idee met hoeveel plezier ik daar nog ga rondlopen als ik nu zou gaan.
Koel en donker bewaren
pi_179783958
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:18 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik sta op het punt om te boeken, maar ik ben een bange schijterd.... Ik weet dat een aanslag overal wel of niet kan gebeuren, maar ik vraag me af hoe relaxed ik daar rond ga lopen. :') :@
Twijfel dus nog een beetje of ik zal gaan.

Hoe is het met de drukte tegenwoordig? Ben van plan om voor eind oktober te boeken, laagseizoen zou je denken, maar las elders ook dat laagseizoen eigenlijk niet meer bestaat in Parijs.

En maakt wel/geen weekend nog wat uit? Ga liever doordeweeks omdat je dan al die 'weekendje Parijs' mensen niet hebt, maar mijn vriend denkt dat het niet veel zal uitmaken.
Als je bang bent moet je gewoon thuis blijven en niet de deur uitgaan ;).

Het valt heus wel mee hoor. Je ziet gewoon hier en daar militairen lopen.
De toeristen blijven niet echt weg.

Houd er rekening mee als je door de weeks gaat, op dinsdag zijn veel bezienswaardigheden gesloten. Eiffeltoren is altijd open. Maar ja ze zijn bezig met een glazen muur er om heen te bouwen, is kei lelijk.
pi_179784807
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:37 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Als je bang bent moet je gewoon thuis blijven en niet de deur uitgaan ;).

Het valt heus wel mee hoor. Je ziet gewoon hier en daar militairen lopen


je zag voor de aanslagen ook al gewapende agenten staan, bij Lafayette bv.
ik vond het de laatste keer dat ik in Parijs was juist weer meevallen, ze wilden niet meer bij binnenkomst van de wat grotere winkels je tas inzien en zo.
pi_179787084
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:18 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik sta op het punt om te boeken, maar ik ben een bange schijterd.... Ik weet dat een aanslag overal wel of niet kan gebeuren, maar ik vraag me af hoe relaxed ik daar rond ga lopen. :') :@
Twijfel dus nog een beetje of ik zal gaan.

Hoe is het met de drukte tegenwoordig? Ben van plan om voor eind oktober te boeken, laagseizoen zou je denken, maar las elders ook dat laagseizoen eigenlijk niet meer bestaat in Parijs.

En maakt wel/geen weekend nog wat uit? Ga liever doordeweeks omdat je dan al die 'weekendje Parijs' mensen niet hebt, maar mijn vriend denkt dat het niet veel zal uitmaken.
Afgelopen april ben ik er nog geweest, erg weinig meegekregen van eventuele dreiging. Controle bij de trein was ook nihil. Wij waren er in het eerste mooie zonnige weekend van het jaar, dus vooral buiten op de terrassen en in de parken was het flink druk.

En tsja, het blijft een grote, soms wat stinkende stad. Maar als je zwager en schoonzus er wonen, dan ga je zo af en toe gewoon die kant op O-)
pi_179790926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:18 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik sta op het punt om te boeken, maar ik ben een bange schijterd.... Ik weet dat een aanslag overal wel of niet kan gebeuren, maar ik vraag me af hoe relaxed ik daar rond ga lopen. :') :@
Twijfel dus nog een beetje of ik zal gaan.

Hoe is het met de drukte tegenwoordig? Ben van plan om voor eind oktober te boeken, laagseizoen zou je denken, maar las elders ook dat laagseizoen eigenlijk niet meer bestaat in Parijs.

En maakt wel/geen weekend nog wat uit? Ga liever doordeweeks omdat je dan al die 'weekendje Parijs' mensen niet hebt, maar mijn vriend denkt dat het niet veel zal uitmaken.
Eind april naar Parijs geweest, heb me geen moment onveilig gevoeld of gedacht: oei, wat als...
3 weken later naar Berlijn, idem dito. Het is hoe je er zelf in staat denk ik ;)
pi_179791514
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:18 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik sta op het punt om te boeken, maar ik ben een bange schijterd.... Ik weet dat een aanslag overal wel of niet kan gebeuren, maar ik vraag me af hoe relaxed ik daar rond ga lopen. :') :@
Twijfel dus nog een beetje of ik zal gaan.

Hoe is het met de drukte tegenwoordig? Ben van plan om voor eind oktober te boeken, laagseizoen zou je denken, maar las elders ook dat laagseizoen eigenlijk niet meer bestaat in Parijs.

En maakt wel/geen weekend nog wat uit? Ga liever doordeweeks omdat je dan al die 'weekendje Parijs' mensen niet hebt, maar mijn vriend denkt dat het niet veel zal uitmaken.
Laatste keer dat ik in Parijs was, was vorig jaar maart. Wel gewapende politie gezien, maar/en nooit onveilig gevoeld.
Een aanslag kan ook in Amsterdam, Tokyo, Kaapstad of Denver gebeuren. En zelfs met "al die" aanslagen, is de kans dat je gewond raakt nog altijd het grootst als je thuis bent :+
Gewoon lekker gaan en je eigen ding doen en niet nadenken over wat er misschien wellicht ooit zou kunnen gebeuren. Veel plezier :)

Tip: het Louvre is op woensdag en vrijdag tot 21:45 open.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179795861
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Afgelopen april ben ik er nog geweest, erg weinig meegekregen van eventuele dreiging. Controle bij de trein was ook nihil. Wij waren er in het eerste mooie zonnige weekend van het jaar, dus vooral buiten op de terrassen en in de parken was het flink druk.

En tsja, het blijft een grote, soms wat stinkende stad. Maar als je zwager en schoonzus er wonen, dan ga je zo af en toe gewoon die kant op O-)
Ben er ook zowat wekelijks. Woon zo'n 10 jaar in het departement Seine et Marne

Controle is er nauwelijks op gare du nord in de thalys. In het begin nog wel. Tassen door de scan etc. Maar nu niet meer.
pi_179811836
Bij ons moesten de tassen wel door de scan en vervolgens zien we de helft van de mensen langs de scan heen lopen, terwijl de andere helft in de rij stond voor de tassen check. Dat was wel een beetje apart eigenlijk.
pi_180009412
Afgelopen zondag nog met de Thalys gereisd, was geen controle op Gare du Nord
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 17:20:36 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180016848
Vrienden van ons verhuizen volgende week naar Parijs dus we gaan er in oktober een weekendje heen O+

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 25-06-2018 14:02:21 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 2 juli 2018 @ 12:59:00 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180184415


Kan iemand dit bevestigen?

Chineze toeristen zijn wel schijtvervelend en het erge is dat het een echte plaag wordt in alle grote Europese steden :{.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180227157
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:59 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand dit bevestigen?

Chineze toeristen zijn wel schijtvervelend en het erge is dat het een echte plaag wordt in alle grote Europese steden :{.
hoezo vervelend dan?
Heb echt letterlijk nooit last gehad van Chinezen behalve dat ze overal selfies van moeten nemen.
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 00:10:02 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180248123
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 01:27 schreef VanderWoodsen het volgende:

[..]

hoezo vervelend dan?
Heb echt letterlijk nooit last gehad van Chinezen behalve dat ze overal selfies van moeten nemen.
Luidruchtig, voordringen, foto's maken van niks. Ik heb in de VS echt een beetje een hekel gekregen aan Chinese toeristen :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 00:10:52 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180248135
Ontopic: tickets voor de Thalys zijn geboekt dus in oktober een weekendje naar Parijs *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 1 augustus 2018 @ 11:01:21 #64
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_180871088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 00:10 schreef MaJo het volgende:
Ontopic: tickets voor de Thalys zijn geboekt dus in oktober een weekendje naar Parijs *O*
Hier ook oktober, met bezoek aan een wedstrijd van PSG
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 11:07:22 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180871196
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:01 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Hier ook oktober, met bezoek aan een wedstrijd van PSG
Ah dat is leuk!

Heb je al een hotel gevonden? Ik schrik wel van de prijzen :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 1 augustus 2018 @ 11:15:21 #66
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180871359
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dat is leuk!

Heb je al een hotel gevonden? Ik schrik wel van de prijzen :o
wat wil je gaan zien?
Tip van Flip: kijk eens naar een hotel in La defense, dat zijn voornamelijk zakelijke hotels, en die zijn een stuk goedkoper in het weekend.. vanaf la defense gaat de RER (A) en de metro (1) in een redelijk tijdsbestek naar alle toeristische bestemmingen..

met een T+ ticket kan je gebruik maken van alle metro's en als je een pakketje van 10 koopt is het goedkoper ;) je kan er alleen niet de RER mee nemen naar La Defense, want dat is buiten zone 1.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 11:24:47 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180871545
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wat wil je gaan zien?
Tip van Flip: kijk eens naar een hotel in La defense, dat zijn voornamelijk zakelijke hotels, en die zijn een stuk goedkoper in het weekend.. vanaf la defense gaat de RER (A) en de metro (1) in een redelijk tijdsbestek naar alle toeristische bestemmingen..

met een T+ ticket kan je gebruik maken van alle metro's en als je een pakketje van 10 koopt is het goedkoper ;) je kan er alleen niet de RER mee nemen naar La Defense, want dat is buiten zone 1.
We gaan vrienden opzoeken die er wonen, zij gaan ons Parijs laten zien. Ben er al vaak geweest dus de bekende plekken ken ik al.

Zij wonen in het 7e arrondissement dus ik zoek wat bij hun in de buurt. Maar dat is natuurlijk hartje centrum dus duur :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 1 augustus 2018 @ 12:22:35 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180872577
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

We gaan vrienden opzoeken die er wonen, zij gaan ons Parijs laten zien. Ben er al vaak geweest dus de bekende plekken ken ik al.

Zij wonen in het 7e arrondissement dus ik zoek wat bij hun in de buurt. Maar dat is natuurlijk hartje centrum dus duur :X
ohh.. das idd wat anders..
en airBnB?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 12:34:32 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180872806
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ohh.. das idd wat anders..
en airBnB?
Ik zoek al via airbnb :Y we gaan met zn vijven dus een appartement zou ideaal zijn. Maar ik zal ook eens kijken via booking.com, daar zitten vaak ook wel appartementen bij :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_180872995
Ik ben eens in Parijs geweest met bezoek van Roland Garros. Had ik een hotel in die hoerenbuurt (bois nog iets) in de buurt van het tennispark. Mjah, dat was genieten :') Niet.
U MAD?
pi_180886353
Bois de boulogne
  woensdag 8 augustus 2018 @ 07:18:00 #72
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_181023985
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dat is leuk!

Heb je al een hotel gevonden? Ik schrik wel van de prijzen :o
Ja via Voetbaltravel.nl

Median Porte De Versailles ***

245 euro p.p voor kaartje wedstrijd en 2 nachten met ontbijt.
pi_181167065
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je zag voor de aanslagen ook al gewapende agenten staan, bij Lafayette bv.
ik vond het de laatste keer dat ik in Parijs was juist weer meevallen, ze wilden niet meer bij binnenkomst van de wat grotere winkels je tas inzien en zo.
Ik ben vorig jaar en dit jaar in Frankrijk en Parijs geweest. De mlitairen met automatische geweren stonden vorig jaar overal, Versailles, Parc Disneyland, Eifeltoren, de dierentuin en de kastelen langs de Loire. Dit jaar heb ik er niet één gezien.
Maar druk druk druk, al is het natuurlijk wel hoogseizoen. Wil je zonder reservering naar de top van de Eiffeltoren dan trek er maar een volle dag voor uit want 1,5 uur voor dat je binnen bent, een uur voor de 1e lift omhoog, een uur voor de 2e lift omhoog, en dan moet je ook weer naar beneden.

Verder 2x dezelfde camping, in Maisons-Lafitte, als uitvalsbasis gebruikt.
Iedere kwartier scheurt er een RER-metro naar het centrum. Voor nog geen 19 euro heb je een mobilis kaartje waarmee je de hele dag onbeperkt kunt reizen, en tot 26 jaar oud voor de helft.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nieuwschierig op 14-08-2018 00:01:54 ]
Wie dit leest is gek
pi_184761950
is het aan te raden om naar Parijs te gaan met al die protesten? ik wil door de weeks gaan.
pi_184763997
De protesten zijn op zaterdag .
En gewoon de plekken mijden waar ze manifesteren. Wat je merkt is dat aantal metrohaltes uit voorzorg gesloten zijn en aantal stadsbussen niet rijden
  zaterdag 2 februari 2019 @ 00:09:55 #76
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_184764386
Niks gelezen, maar ontbijt bij Maurice in Montmartre is episch. Wij hadden Paasontbijt, met gepocheerde eieren en alles _O_
pi_184778603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:52 schreef psv-gomes het volgende:
De protesten zijn op zaterdag .
En gewoon de plekken mijden waar ze manifesteren. Wat je merkt is dat aantal metrohaltes uit voorzorg gesloten zijn en aantal stadsbussen niet rijden
thnx
pi_187127958
Volgende maand een weekendje naar Parijs met de vriendin. Hebben een hotel vlakbij Gare du Nord.
Weet iemand een leuke plek voor een wijnproeverij?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_187269936
Hoe is de situatie momenteel rond de Eiffeltoren? De glazen wand is inmiddels klaar? Vorig jaar augustus was ik er, maar had toen net de pech dat het personeel van de Eiffeltoren staakte vanwege de enorm lange wachtrijen. Het was toen een vreselijke bouwplaats. In augustus ga ik weer heen en hoop dan wel naar het bovenste platform te kunnen.
pi_187272785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:52 schreef Nia het volgende:
Hoe is de situatie momenteel rond de Eiffeltoren? De glazen wand is inmiddels klaar? Vorig jaar augustus was ik er, maar had toen net de pech dat het personeel van de Eiffeltoren staakte vanwege de enorm lange wachtrijen. Het was toen een vreselijke bouwplaats. In augustus ga ik weer heen en hoop dan wel naar het bovenste platform te kunnen.
Ja! Die is klaar. Was er 2 weken terug en het was wel even zoeken naar de ingang trouwens. :D
Weer volkomen schijnveiligheid als je het mij vraagt, want wij hadden een rolstoel mee en de controle stelde weer helemaal niets voor. :)

Parijs met een rolstoel is trouwens een interessante uitdaging. :D Om maar een understatement te gebruiken.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_187274028
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ja! Die is klaar. Was er 2 weken terug en het was wel even zoeken naar de ingang trouwens. :D
Weer volkomen schijnveiligheid als je het mij vraagt, want wij hadden een rolstoel mee en de controle stelde weer helemaal niets voor. :)

Parijs met een rolstoel is trouwens een interessante uitdaging. :D Om maar een understatement te gebruiken.
Hahaha vertel de uitdagingen :D

Mijn schoonmoeder en haar moeder gaan eind september een dag of 3 op bezoek bij zwager en schoonzus daar. Ze zullen niet heel Parijs rond wandelen want dat red oma van 86 niet
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:58:23 #82
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187278108
Even tvp hier. Reis al jaren, maar nog nooit in Parijs geweest. Als klein kind, maar daar kan ik me niks meer van herinneren. Eind Augustus gaan we er naar toe voor een lang weekend. Benieuwd! Gaan vooral voor de fotografie. Iemand nog leuke foto plekjes naast de standaard dingen?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187280166
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juni 2019 15:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha vertel de uitdagingen :D

Mijn schoonmoeder en haar moeder gaan eind september een dag of 3 op bezoek bij zwager en schoonzus daar. Ze zullen niet heel Parijs rond wandelen want dat red oma van 86 niet
Nou, ik had dus een 14 jarig neefje mee die 3 dagen voor vertrek z’n kuitbeen brak. Niet zo heel erg handig dus, want dan moet je dus met een rolstoel gaan prutsen.
Veel van de straten (bijv. bij de Sacre Coeur) zijn niet echt tof met een rolstoel, want kasseien dus de 14 jarige werd helemaal simpel van het gehobbel en ging maar op z’n krukken voor de rolstoel uit sprinten.
De stoep is vaak te smal voor een rolstoel, veel restaurants of terrasjes zijn niet echt begaanbaar voor rolstoelen en de metro is dikke lol als je doodsangsten wilt uitstaan met een puber met ADHD. :D
Soms zie je wel een lift in de metro, maar die gaat dan van straatniveau naar 1 verdieping er onder. Er zijn geen liften die tot op het perron gaan. Dus met die 14 jarige ADHD puber gaat dat nog wel, want die gaat gewoon alle trappen op en af op z’n krukken en het liefste dan 3 of 4 treden tegelijkertijd (en ik maar doodsangsten uit staan dat ‘ie op z’n plaat zou gaan en ik dan mocht gaan uitleggen aan z’n moeder waarom hij geen voortanden meer had).
Dat vond hij overigens 1 dag heel leuk en grappig, de tweede dag was ie er al een stuk minder enthousiast over. :D
En gelukkig hadden we ook nog 2 rolstoelsjouwers mee in de vorm van mijn vriend en schoonvader. Dat was wel zo handig met al die gare trappen in de metro.

We waren trouwens ook nog naar Paris Saint Germain en die hadden echt super service. 2 dagen voor de s wedstrijd gemaild dat we een grote Mbappe fan hadden met een gebroken been en we kregen heel netjes mail terug dat we een rolstoel + begeleiders plaats hadden. Op de eerste rij. B-)
Oh, en we mochten voor het stadion parkeren. En dan bedoel ik ook echt voor het stadion. Op 25 meter van de ingang ofzo. :D
Stond ook heel netjes op een lijst. :D

Afijn, heel veel gedoe, superonhandig en een geweldig leuk weekend gehad.

Mocht iemand trouwens nog een goedkoop hotel zoeken: https://www.hotelagorno.com/
Zit naast een metro station, tegenover Parc de la Vilette en de Zenith. Comfortabel bed, kleine maar functionele badkamer, schoon genoeg en vriendelijk personeel.
Wij betaalden 55 euro per kamer per nacht.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_187290101
Waarom geen bus genomen ipv de metro?
Die komen ook overal.

Fin dat je bij psg goed geholpen bent
pi_187326070
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 16:02 schreef psv-gomes het volgende:
Waarom geen bus genomen ipv de metro?
Die komen ook overal.

Fin dat je bij psg goed geholpen bent
Ja, dat wilden we ook eigenlijk doen, maar toen wisten we niet waar de bushaltes waren en toen vonden we dat we de metro ook wel konden proberen. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_187405114
Iemand een idee hoe het met de spitsfiles rond parijs is op maandag ochtend?

Wij gaan a.s. maandag op vakantie richting bordeaux. De snelste weg blijft toch via de rondweg parijs. aangezien we met een klein kind (wat slecht wil slapen in de auto) rijden wil ik niet in de avond/nacht wegrijden. Vermoedelijk wordt het dan ook een uurtje of 4/5 's ochtends. Dat betekend dat je rond 9 uur in parijs aankomt. Is dit uberhaupt te doen of sta je minimaal een uur vast en is omrijden via de buitenring aan te raden?
hardcoholic
pi_187408580
Ik zou Parijs vermijden! Files zijn er altijd op de rondweg ,maak niet uit welk uur.

Kan je geen andere optie bedenken? Binnendoorweggetjes, N wegen. Via andere steden
pi_187451070
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Parijs met een rolstoel is trouwens een interessante uitdaging. :D Om maar een understatement te gebruiken.
Maar wel goedkoop :)

Louvre: Gratis entree, incl begeleider. Skip-the-line.
En bij de Mona Lisa werd je voor de afzentlintjes met daarachter alle toeristen gezet _O_

Rondleiding door het operagebouw: dan mag je met de VIP lift, die niet voor normaal publiek is. Helemaal rood velours uitgevoerd antiek ding O+
pi_187451332
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 13:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Parijs met een rolstoel is trouwens een interessante uitdaging. :D Om maar een understatement te gebruiken.
Maar wel goedkoop :)

Louvre: Gratis entree, incl begeleider. Skip-the-line.
En bij de Mona Lisa werd je voor de afzentlintjes met daarachter alle toeristen gezet _O_

Rondleiding door het operagebouw: dan mag je met de VIP lift, die niet voor normaal publiek is. Helemaal rood velours uitgevoerd antiek ding O+

quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Even tvp hier. Reis al jaren, maar nog nooit in Parijs geweest. Als klein kind, maar daar kan ik me niks meer van herinneren. Eind Augustus gaan we er naar toe voor een lang weekend. Benieuwd! Gaan vooral voor de fotografie. Iemand nog leuke foto plekjes naast de standaard dingen?
Tja, heel parijs is ongeveer al gefotografeerd...

Mijn foto's:
Vanaf de Montparnasse
_MG_8919 on Flickr

Eiffeltoren vanaf Avenue de Camouens
_MG_8693 on Flickr

Notre Dame (toen ie nog heel was) van onder een brug:
_MG_8502 on Flickr

Savre Coeur vanaf Place Dalida
_MG_8840 on Flickr
  zondag 16 juni 2019 @ 11:42:23 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187451494
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:31 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Maar wel goedkoop :)

Louvre: Gratis entree, incl begeleider. Skip-the-line.
En bij de Mona Lisa werd je voor de afzentlintjes met daarachter alle toeristen gezet _O_

Rondleiding door het operagebouw: dan mag je met de VIP lift, die niet voor normaal publiek is. Helemaal rood velours uitgevoerd antiek ding O+
[..]

Tja, heel parijs is ongeveer al gefotografeerd...

Mijn foto's:
Vanaf de Montparnasse
[ link | afbeelding ]_MG_8919 on Flickr

Eiffeltoren vanaf Avenue de Camouens
[ link | afbeelding ]_MG_8693 on Flickr

Notre Dame (toen ie nog heel was) van onder een brug:
[ link | afbeelding ]_MG_8502 on Flickr

Savre Coeur vanaf Place Dalida
[ link | afbeelding ]_MG_8840 on Flickr
Mooie foto’s joh O+ Eerste twee vooral. Je mag een statief meenemen op die plek van de eerste foto toch? Anders is die sluitertijd van vier seconden wel heel knap uit de hand :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187451930
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mooie foto’s joh O+ Eerste twee vooral. Je mag een statief meenemen op die plek van de eerste foto toch? Anders is die sluitertijd van vier seconden wel heel knap uit de hand :D
Statief mocht daar niet. Is ook niet handig want alles is met glas afgezet op wat kijk/fotogaten na Dus je hebt snel reflecties

Maar een gorillapod kon/mag wel, en door die slim te plaatsen luktte t prima.
Komt wel bij dat t in november ook rustig was, dus veel minder last van mensen die ook wat willen.
  zondag 16 juni 2019 @ 13:32:11 #92
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187453048
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:13 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Statief mocht daar niet. Is ook niet handig want alles is met glas afgezet op wat kijk/fotogaten na Dus je hebt snel reflecties

Maar een gorillapod kon/mag wel, en door die slim te plaatsen luktte t prima.
Komt wel bij dat t in november ook rustig was, dus veel minder last van mensen die ook wat willen.
Oh, ik zag je post van 4 november 2017 en daar stond in dat het wel mocht :@ Vandaar. Verkeerd begrepen dus :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187455076
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Oh, ik zag je post van 4 november 2017 en daar stond in dat het wel mocht :@ Vandaar. Verkeerd begrepen dus :)
mm... misschien toch wel en laat mn geheugen me in de steek :)
Zie idd dat ik t daar wel gezegd heb ja. Begin nu te twijfelen of ik die foto met statief of met de gorillapod gemaakt heb.

Anyway: t is een mooie plek, afhankelijk van het weer. En ik wou 'm met langere sluitertijd om zo de draaing van dat zoeklicht er mooi op te krijgen.
  maandag 2 september 2019 @ 22:06:20 #94
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188761919
Net terug uit Parijs; weekendje geweest *O* Viel me alles mee, erg lekker weer gehad ook. Toffe stad :Y Onze mooiste foto's voor de geïnteresseerden:

https://www.flickr.com/ph(...)ms/72157710660589033
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188764537
Mooi weer gehad!
pi_188898974
Ik vond het open dakterras van de Tour Montparnasse deze zomer niet meer zo prettig om te verblijven. Prima dat ze er nu picknicktafels geplaatst hebben met een bar, maar de muziek (met DJ) stond veel te hard.
pi_188901878
Ik ben 2x op de Tour Montparnasse geweest. De 1e keer stond er nog gewoon een basic hekwerkje en liep er geen kip. De 2e keer was het veel te druk en stom glaswerk :{w
pi_189182214
Even een ander soort vraag over Paris :-). Over een tijdje vlieg ik via Parijs naar mijn eindbestemming. Ik land om 09:25 op CDG en vertrek weer om 13:40 uur. Heb ik, als ik op tijd land voldoende tijd om nog even een snelle Paris indruk op te snuiven of raden jullie dit af ivm de tijd? 4 uur wachten is zo lang namelijk.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 29 september 2019 @ 21:22:32 #99
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189183622
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:19 schreef DutchieBre het volgende:
Even een ander soort vraag over Paris :-). Over een tijdje vlieg ik via Parijs naar mijn eindbestemming. Ik land om 09:25 op CDG en vertrek weer om 13:40 uur. Heb ik, als ik op tijd land voldoende tijd om nog even een snelle Paris indruk op te snuiven of raden jullie dit af ivm de tijd? 4 uur wachten is zo lang namelijk.
Als ik op Google Maps kijk duurt het al een uur om van CDG naar bijv de Eiffeltoren te gaan met het OV.
Houd je twee uur over.
pi_189184020
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2019 21:22 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Als ik op Google Maps kijk duurt het al een uur om van CDG naar bijv de Eiffeltoren te gaan met het OV.
Houd je twee uur over.
Lekker hoor, livin' on the edge
pi_189184659
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2019 21:22 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Als ik op Google Maps kijk duurt het al een uur om van CDG naar bijv de Eiffeltoren te gaan met het OV.
Houd je twee uur over.
Heb vroeger ook een periode in Paris gewoond, vind het gewoon heerlijk om af en toe weer even langs te gaan bij iedere mogelijkheid die ik heb 😊. Maar dit klinkt idd wat te risicovol
pi_189185811
Nee daar heb je geen tijd voor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')