Ik kan nu gewoon lekker leren voor tentamen en dan vanavond GP, vind het niet ergquote:
Beide coureurs hebben een strafpunt op hun licentie gekregen.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend dat beide coureurs geen punten op de licentie krijgen, zeker hij Magnussen.
Maar het incident met Stroll, dat is toch vooral de fout van het team die hem niet waarschuwt?
De 4.0 is toch mede ontwikkeld door de Jet afdeling van Honda?quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Das wel erg kort door de bocht, hun eerste concept was gewoon een fout en zaten daar vanwege het token systeem in 2016 ook aan vast. Dus je kan gewoon niet stellen dat ze 3 jaar dezelfde fout blijven maken.
Naar mijn weten heeft de top-brass van zowel McLaren als Honda ingestemd met de lichtere motor... tegen het advies in van de daadwerkelijke engineers en dat heeft ze dit jaar de das om gedaan.
Ze gaan bij Toro Rosso weer terug naar "preferred" keuze van de engineers (hoger COG en zwaarder) maar zelfde split-turbo concept.
Maar volgend jaar is het wel erop of eronder voor Honda
Magnussen had er 3 moeten krijgen of een raceban, wat een klapjosti is dat. Ja Stroll maakte een domme fout, maar Magnussen deed het nagenoeg expres leek het wel.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beide coureurs hebben een strafpunt op hun licentie gekregen.
quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Magnussen had er 3 moeten krijgen of een raceban, wat een klapjosti is dat. Ja Stroll maakte een domme fout, maar Magnussen deed het nagenoeg expres leek het wel.
Expres weet ik niet, zelfs Perez vond dat niet. Maar wel fout doordat het team hem vertelde dat Perez in zijn outlap zat.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Magnussen had er 3 moeten krijgen of een raceban, wat een klapjosti is dat. Ja Stroll maakte een domme fout, maar Magnussen deed het nagenoeg expres leek het wel.
Idd, Stroll verklote niet alleen de flying lap van Grosjean, maar tikt hem ook bijna de vangrail in. Magnussen verkloot 'alleen' maar de flying lap van Perez.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vond die van Stroll nog ietwat lomper dan dit hoor Al blijft het natuurlijk een pauper aktie
Over kansen gaan spreken op basis van de afgelopen zes races slaat niet echt ergens op. Het is een beetje als vijf keer met een dobbelsteen gooien en concluderen dat de kans op 4 bij de volgende worp 60% is omdat je in drie van de vijf voorafgaande worpen 4 gooide.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:13 schreef mikieu het volgende:
85% kans op safetycar. Zou het wel eens heel leuk kunnen maken.
De tering, wat een hoop off topic geneuzel toch altijd...quote:
Eeeeeh, nee.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Over kansen gaan spreken op basis van de afgelopen zes races slaat niet echt ergens op. Het is een beetje als vijf keer met een dobbelsteen gooien en concluderen dat de kans op 4 bij de volgende worp 60% is omdat je in drie van de vijf voorafgaande worpen 4 gooide.
Eh nee, je snapt er niet zo heel veel van. Natuurlijk heb je op de ene baan meer kans op een safety car dan op de andere. Dat heeft te maken met het risico dat er iemand crasht, het gemak waarmee een gecrashte auto verwijderd kan worden, enzovoort.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:30 schreef mikieu het volgende:
[..]
Eeeeeh, nee.
De ene baan heeft dit meer als een andere. Uiteraard is dit geen 85% kans zoals ik dat noemde, echter is het wel duidelijk dat het hier vaker gebeurt.
Dit kan gewoon de race voor red bull positief beïnvloeden
Het voorbeeld met de dobbelsteen is dan ook weer heel kortzichtig... simplificeren om de essentie aan te duiden oké, maar dit gaat ook wel weer verquote:Op zondag 22 oktober 2017 14:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh nee, je snapt er niet zo heel veel van. Natuurlijk heb je op de ene baan meer kans op een safety car dan op de andere. Dat heeft te maken met het risico dat er iemand crasht, het gemak waarmee een gecrashte auto verwijderd kan worden, enzovoort.
Andere factoren zijn bijvoorbeeld hoeveel prutsers er op de baan rijden, hoe handelbaar de auto's in het seizoen zijn en de weersomstandigheden.
Dan zijn er nog regelwijzigingen, niet in de laatste plaats het gebruik van de VSC, die daadwerkelijke SC situaties voorkomt.
Dus ja, even de afgelopen zes races pakken en extrapoleren om tot een exacte kans te komen is onzinnig. Nog afgezien van het feit dat n hier nogal klein was.
Het is een prima voorbeeld van het feit dat een kans extrapoleren op basis van een kleine sample size nergens op slaat. Dat er ook nog andere factoren zijn zoals het feit dat er zoveel zaken veranderen dat je niet eens kunt spreken over herhaling van hetzelfde 'experiment' is een andere kwestie.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:44 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Het voorbeeld met de dobbelsteen is dan ook weer heel kortzichtig... simplificeren om de essentie aan te duiden oké, maar dit gaat ook wel weer ver
Vind dit nogal essentieel in je vergelijking hoorquote:Op zondag 22 oktober 2017 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een prima voorbeeld van het feit dat een kans extrapoleren op basis van een kleine sample size nergens op slaat. Dat er ook nog andere factoren zijn zoals het feit dat er zoveel zaken veranderen dat je niet eens kunt spreken over herhaling van hetzelfde 'experiment' is een andere kwestie.
Je snapt niet helemaal hoe een abstractie werkt. Daarbij licht je er één aspect uit. In dit geval extrapolatie op basis van een te kleine sample size.quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Vind dit nogal essentieel in je vergelijking hoor
Kwestie sample size hoef je geen dobbelsteen voorbeeld voor te gebruiken
Pot ketelquote:Op zondag 22 oktober 2017 15:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je snapt niet helemaal hoe een abstractie werkt. Daarbij licht je er één aspect uit. In dit geval extrapolatie op basis van een te kleine sample size.
Dat er ook andere problematische aspecten zijn is daarbij volstrekt niet relevant.
Geen idee, daar zijn de berichten nogal vaag over... maar kan me voorstellen dat de Jet afdeling met de turbine en MGU-H heeft geholpen.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De 4.0 is toch mede ontwikkeld door de Jet afdeling van Honda?
Wederom snap je de post niet. De 'je' slaat niet op jou.quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Pot ketel
Maar ja, laten we dit topic maar niet afzakken naar een discussie over probability.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |