in de kwalificatie concentreert de coureur zich op het rijden van een snelle ronde. Het team heeft alle data over wie waar rijdt en wie er in een snelle ronde zit. Hiermee kunnen ze hun coureurs goed aansturen en dat verlangt de FIA ook, zodat iedereen zich goed kan kwalificeren.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het team de functie van z'n achteruitkijkspiegel kan (of wil) overnemen.
Ah, moest ook wel een rationele verklaring voor zijn. Thanks, dat had ik gemistquote:Op zondag 22 oktober 2017 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook Magnussen had gewaarschuwd moeten worden door het team. Hij kreeg te horen dat Perez in een opwarmronde zat en niet in een snelle ronde. Daarom gooide hij de deur dicht. Anders was hij wel degelijk aan de kant gegaan.
Dat betekend natuurlijk niet dat je geen andere rijders kunt tegenkomen: vooral in een out- of inlap. En Stroll wekte niet de indruk met een snelle ronde bezig te zijn. Maar goed: het liep goed af.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de kwalificatie concentreert de coureur zich op het rijden van een snelle ronde. Het team heeft alle data over wie waar rijdt en wie er in een snelle ronde zit. Hiermee kunnen ze hun coureurs goed aansturen en dat verlangt de FIA ook, zodat iedereen zich goed kan kwalificeren.
Juist wel, die hebben gps info, die weten het precies.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het team de functie van z'n achteruitkijkspiegel kan (of wil) overnemen.
Uh nee, wordt gewoon je Q + je straf.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht 20 omdat Max die straf als laatste kreeg ofzo
Geen touw meer aan vast te knopen.
Stroll zat in outlap en Grosjean in een snelle ronde, dus het team had Stroll moeten waarschuwen dat Grosjean eraan kwam.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat betekend natuurlijk niet dat je geen andere rijders kunt tegenkomen: vooral in een out- of inlap. En Stroll wekte niet de indruk met een snelle ronde bezig te zijn. Maar goed: het liep goed af.
Je achteruitkijkspiegel werkt maar tot een paar 100 meter terug. Het team heeft de data om een coureur er op te wijzen dat er iemand in een flying lap snel dichterbij komt.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het team de functie van z'n achteruitkijkspiegel kan (of wil) overnemen.
en dan ook nog eens dik een seconde aan je broek krijgen van opa Massa, het is maar goed dat papa dit niet zakelijk bekijkt want dan was het toch wel einde verhaal geweest na dit jaar.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je achteruitkijkspiegel werkt maar tot een paar 100 meter terug. Het team heeft de data om een coureur er op te wijzen dat er iemand in een flying lap snel dichterbij komt.
Als coureur ben je druk bezig je banden op de juiste temperatuur te krijgen voor jouw flying lap. En om een buffer naar voren te creeeren.
Tuurlijk ligt er ook een stuk verantwoording bij Stroll en is het ook een fout van hem. Hij schrikt van de snel naderende rijder en wijkt uit om ruimte te maken. Dat werkt echter averechts.
Dus niet goed van het team en van coureur.
Het kan en het moet. Kijk maar naar Perez, die werdt meteen gewaarschuwd over de board radio dat andere auto's er aan kwamen toen hij een flying lap moest afbreken door Magnussen (die naar zijn zeggen info kreeg dat Perez op een uitlap zat).quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het team de functie van z'n achteruitkijkspiegel kan (of wil) overnemen.
Daarom ook belangrijk dat het team bijspringt waar het wat lastiger is om iets te zien in de spiegel.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:16 schreef AnneX het volgende:
Overigens is het wel heul knap om met die snelheden, techniek, bochten, mede coureurs, inhaalmaneuvres...
óok nog een achteruitkijkspiegel te ( kunnen) gebruiken.
Schande dat zijn engineer inderdaad niet even zijn stuur op afstand blokkeerde zodat Stroll hem er niet voor kon gooien.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
Maar het incident met Stroll, dat is toch vooral de fout van het team die hem niet waarschuwt?
Ook echt gigantisch dom van hem om naar buiten te gaanquote:Op zondag 22 oktober 2017 12:28 schreef CrashO het volgende:
[..]
Schande dat zijn engineer inderdaad niet even zijn stuur op afstand blokkeerde zodat Stroll hem er niet voor kon gooien.
[ afbeelding ]
mwa, hij gaat van de baan af dus dat is op zich niet zo dom, hij doet het alleen veel te laatquote:Op zondag 22 oktober 2017 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook echt gigantisch dom van hem om naar buiten te gaan
Nog steeds dom. Als iemand uitwijkt, zal hij niet nog scherper de bocht nemen.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa, hij gaat van de baan af dus dat is op zich niet zo dom, hij doet het alleen veel te laat
ik denk dat hij dat doet omdat hij schrikt van Stroll daarquote:Op zondag 22 oktober 2017 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog steeds dom. Als iemand uitwijkt, zal hij niet nog scherper de bocht nemen.
Das wel erg kort door de bocht, hun eerste concept was gewoon een fout en zaten daar vanwege het token systeem in 2016 ook aan vast. Dus je kan gewoon niet stellen dat ze 3 jaar dezelfde fout blijven maken.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Iets steviger ja, misschien hadden ze dan geen resonanties gehad de eerste paar races en waren ze nu wel veel verder. Ferrari had na een jaar al door dat ze verkeerd zaten door het chassis boven de pu te stellen, Honda blijft 3 jaar lang dezelfde fout maken.
Ik hoop voor Honda, dat ze met Torro Rosso meer hun eigen weg kunnen gaan en een dijk van motor kunnen neerzetten. Renault is er al bijna, Honda moet dit ook kunnen.
Hij rijdt met een slakkengang op de racelijn en wijkt zelfs uit naar de verkeerde kant Als hij naar de linkerkant van de baan uitwijkt kan Grosjean als nog op de baan blijven.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je achteruitkijkspiegel werkt maar tot een paar 100 meter terug. Het team heeft de data om een coureur er op te wijzen dat er iemand in een flying lap snel dichterbij komt.
Als coureur ben je druk bezig je banden op de juiste temperatuur te krijgen voor jouw flying lap. En om een buffer naar voren te creeeren.
Tuurlijk ligt er ook een stuk verantwoording bij Stroll en is het ook een fout van hem. Hij schrikt van de snel naderende rijder en wijkt uit om ruimte te maken. Dat werkt echter averechts.
Dus niet goed van het team en van coureur.
Is ook de enige plek waar hij juist niet naar toe moet sturen, maar doet het welquote:Op zondag 22 oktober 2017 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook echt gigantisch dom van hem om naar buiten te gaan
Nee. Bij de grifstraffen tellen wel het aantal plekken dat je naar achter moet. Dus Hartley en Hulkenberg staan er sowieso achter omdat die meer plekken gridstraf hebben.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht 20 omdat Max die straf als laatste kreeg ofzo
Geen touw meer aan vast te knopen.
Dat deden ze ook maar te laat waardoor Stroll uitweek naar rechts net op het moment dat Grosjean rechts wilde inhalen. Naar links kon niet omdat Kvyat daar zat.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:10 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Stroll zat in outlap en Grosjean in een snelle ronde, dus het team had Stroll moeten waarschuwen dat Grosjean eraan kwam.
Alonso P5quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:35 schreef SnowOokami het volgende:
Verstappen pakt meteen P10 in de 1e bocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |