Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.
Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Lees hierboven maar terug.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:44 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?
Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.
Dat is nog aardig optimistisch denk ik...quote:
Ja kan best ook richting de 18 gaan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is nog aardig optimistisch denk ik...
Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:29 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.
Ik rijd 80K per jaar in een bestelbus van 2000kg met 115pk, wat zal die doen naar de 100, een seconde of 15?
Ik heb er nooit geen probleem mee, ik voeg lekker rustig in tussen de vrachtwagens en als er dan ruimte is ga ik naar de middelste baan om daar 120 te rijden.
Al dat gehaast tegenwoordig....
Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil.
Van mij hoef jij je niet te haasten. Ik haast mij doorgaans ook niet, maar ik vind het dus wel prettig om wanneer ik in wil halen ik dat ook veilig kan doen. En sneller is in dezen veiliger.
De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.
Dus je rijdt Amerikaanse bakken of iets die kant op?
Maar heb jij het over inhalen op een tweerichtingsverkeer weg, of op de snelweg?
Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.
En kwa pk heb ik echt een fractie mee te zeulen aan gewicht, dus in die zin is het best appels met appels.
En ik heb het over vooral de 80 km/u wegen. Dat zijn toch de meest gevaarlijke wegen. Daar heb ik graag meer vermogen.
Overigens, ik vind het vooral niet lekker lopen, zo'n 3 cilinder.
Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.
9 seconden tot de 100 is prima.
Overigens weet ik niet waar jij woont maar hier in Zuid Holland heb je bijna geen 80 wegen waar je mag inhalen en rijdt iedereen gewoon door.
Maar niet vaak mee dat ik met 75 achter iemand zit.
In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.
Voor mij blijft het traag aanvoelen, zo'n 9 sec naar de 100 bak. Dertig jaar terug was het heel wat in een GTI, maar goed, dat reed ook wel heel anders.
Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.
Van mij mogen ze het verbieden dat inhalen op die wegen, gewoon alleen tractors inhalen en verder niets.
Levensgevaarlijk, gaat ook veel te vaak mis.
Klopt,maar dat is voor zelfbescherming voor de idioten die niet kunnen rijden, daarom mag je maar 130 rijden op de A16 terwijl 160 ook prima kan als je een beetje kunt rijden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.
Ja, zo kun je alles wel gaan verbieden. Ik zie zat wegen waar je zonder enig probleem zou kunnen inhalen, waar het ineens verboden is. Net zoiets als overal maar de maximum snelheid verlagen.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:32 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt,maar dat is voor zelfbescherming voor de idioten die niet kunnen rijden, daarom mag je maar 130 rijden op de A16 terwijl 160 ook prima kan als je een beetje kunt rijden.
Of moeten we de mensen maar niet tegen zichzelf beschermen en het natuurlijk selectie noemen?
Mensen zijn er genoeg, en auto's ook.
Het enige probleem is dat het vaak tweezijdige ongelukken zijn en zodoende benadelen we dan potentieel onschuldige slachtoffers.
En dat vind je dus een goede onderbouwing om meer pk's te moeten rijden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.
Ja, dat vind ik. Dat heb ik geloof ik vrij duidelijk uitgelegd.quote:Op zondag 22 oktober 2017 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dat vind je dus een goede onderbouwing om meer pk's te moeten rijden.
"Het is drukker op de weg, dus dan moet ik een snellere auto"
Ok.
Denk ik niet. Ik heb pas een nieuwe auto gekocht die in 9-10 sec naar de 100 trekt, en de unanieme mening van mederijders is dat ze lyrisch zijn over de snelheid en trekkracht. (tot het beschamende aan toe met een stoplichtraceje met een ferrari omdat íe dacht wel te kunnen winnenquote:
Welja. Meteen ook stoplichtsprintjes winnen met Ferrari's. Dan was die ofwel uit het jaar kruik, ofwel de persoon achter het stuur weet niet hoe je gas moet geven, ofwel (en dat lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat je met anekdotisch bewijs iets krampachtig probeert te bewijzen) je zuigt het volledig uit je duim.quote:Op maandag 23 oktober 2017 01:13 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Denk ik niet. Ik heb pas een nieuwe auto gekocht die in 9-10 sec naar de 100 trekt, en de unanieme mening van mederijders is dat ze lyrisch zijn over de snelheid en trekkracht. (tot het beschamende aan toe met een stoplichtraceje met een ferrari omdat íe dacht wel te kunnen winnen
Toegegeven dat ik het zelf ook wel mee vind vallen, maar mijn auto is wel zonder twijfel sneller dan het gros op de weg.
Met een aygo kom je inderdaad ook van a naar b.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:36 schreef DieselTank het volgende:
In de stad heb je ook mensen die gewoon netjes en vlot doorrijden en soms mensen die harder achteruit dan vooruit rijden. Mijn auto is ook niet de snelste met 0 - 100 in 10 sec maar jezus allemachtig wat trekken sommige mensen traag op. De stad in durven ze niet dus dat scheelt
En met 80 invoegen op de a7 waar je 130 mag terwijl mijn 0 naar 100 in 10,3 sec gewoon met 140 kan invoegen.
Moraal van het verhaal je kan wel een snelle auto kopen maar dat is niet echt nodig in Nederland, het scheelt misschien alleen een beetje je rechter been uitstrekken.
Mijn auto is een soort van voortganger van de drieling en ik heb niks te klagen hoor, ik durf zelfs te wedden dat ik gemiddeld sneller van a naar b kom dan menig PTAer hier. Ik kan toch met koude motor volgas weg, en afremmen voor drempels ? schrap zetten zal je bedoelenquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met een aygo kom je inderdaad ook van a naar b.
Ik zou er wel heel ongelukkig van worden, al ligt dat bij dat gebakje niet alleen aan de gebrekkige motorisering.
quote:Op maandag 23 oktober 2017 08:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welja. Meteen ook stoplichtsprintjes winnen met Ferrari's. Dan was die ofwel uit het jaar kruik, ofwel de persoon achter het stuur weet niet hoe je gas moet geven, ofwel (en dat lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat je met anekdotisch bewijs iets krampachtig probeert te bewijzen) je zuigt het volledig uit je duim.
Dat van dat invoegen is inderdaad onzin. Maar heeft iemand echt gezegd dat je anders niet kan invoegen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:11 schreef Isdatzo het volgende:
Wauw, ik heb zelden zulke onzin gehoord. Mijn logge stationwagen doet ook 0-100 in iets van 9 seconden of zo en ik heb NOOIT problemen met invoegen of meekomen met het verkeer.
Ik heb er regelmatig een zware aanhanger achter hangen (>1000kg) en zelfs dan gaat het allemaal prima.
Er zitten er plenty in PTA die denken dat je onder de 200 paardjes een serieus probleem hebt in het verkeer.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat van dat invoegen is inderdaad onzin. Maar heeft iemand echt gezegd dat je anders niet kan invoegen?
Wat een idiotenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zitten er plenty in PTA die denken dat je onder de 200 paardjes een serieus probleem hebt ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |