abonnement Unibet Coolblue
pi_174562192
goedenavond,

Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.

Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?

Alvast bedankt.
Meer of minder Meeuwen?
pi_174562234
Laat me raden, je mag een schraap BMW'tje leasen.
Maar eigenlijk wil je gewoon een 340i.
pindazakje
pi_174562322
Fout geraden, ik heb hem privé gekocht. Daarnaast had ik wel de 2 liter kunnen nemen maar heb ervoor gekozen om meer opties te nemen.
Meer of minder Meeuwen?
pi_174562382
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:21 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Fout geraden, ik heb hem privé gekocht. Daarnaast had ik wel de 2 liter kunnen nemen maar heb ervoor gekozen om meer opties te nemen.
Persoonlijk zou ik liever wat minder opties hebben ipv de beste optie (2 liter blok) te skippen.
Of liever nog een 2 liter 2dehands waar de eerste 1-3 jaar afschrijving al vanaf zijn.
Wat je vraag betreft zou ik het zo'n gerenommeerde chipboer vragen.
pindazakje
pi_174562455
Je weet dat je garantie komt te vervallen?...
pi_174562620
Het is en blijft een 3 cillindertje en zonder turbo stelt het al helemaal niets meer voor.
Ik schaar die huidige motoren dan ook onder de categorie opgevoerde grasmaaier.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:52:27 #7
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_174563100
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:28 schreef benkruk het volgende:
Je weet dat je garantie komt te vervallen?...
Exact, de uitlees software zal detecteren dat er wat aan de vermogens knoppen gedraaid is, waardoor garantie en coulance regelingen niet mogelijk zijn op alle onderdelen van de aandrijflijn.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_174563262
Wat voor auto is het?
pi_174563381
Ik zou er niet te veel aan gaan rommelen, misschien wen je er wel aan.

Een BMW 418 komt met z'n 3-pittertje goed mee met het overige verkeer, en.... "JE MAG TOCH NERGENS HARD RIJDEN"
pi_174563425
Ik zou hem eerst goed inrijden.
.
pi_174563742
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:01 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik zou er niet te veel aan gaan rommelen, misschien wen je er wel aan.

Een BMW 418 komt met z'n 3-pittertje goed mee met het overige verkeer, en.... "JE MAG TOCH NERGENS HARD RIJDEN"
0-100 in 9 secs. :') ;(
pindazakje
pi_174563803
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

0-100 in 9 secs. :') ;(
Als je de gehele invoegstrook benut kan dat makkelijk!
Een Aygo heeft bijvoorbeeld dik 14 seconden nodig.
pi_174563961
300nm uit een 1.5? Dat kan nooit goed gaan
  zondag 22 oktober 2017 @ 01:20:34 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174570202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

0-100 in 9 secs. :') ;(
een jaar of 15 geleden was dat een prima tijd, prima mee te rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 oktober 2017 @ 01:22:30 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174570215
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,

Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.

Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?

Alvast bedankt.
zou effe 20k wachten of zo.. Even tot leven laten komen, na zijn eerste beurt chippen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174570599
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:23 schreef pvdplanet het volgende:
300nm uit een 1.5? Dat kan nooit goed gaan
Op basis waarvan? Ding zal een sterkere krukas, smering enz hebben als een oude 1.5 met 140nm.
.
pi_174571467
quote:
3s.gif Op zondag 22 oktober 2017 01:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

een jaar of 15 geleden was dat een prima tijd, prima mee te rijden.
Ja en een Pentium 4 was toen ook prima mee te werken. En smartphones bestonden niet eens.
Maar in die tijd leven we nu eenmaal niet meer.
pindazakje
pi_174571484
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,

Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.

Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?

Alvast bedankt.
Koop gewoon een fatsoenlijke auto. 3 cilinders, gadverdamme. Veredelde koffiemolens.

Of accepteer dat je weinig kracht hebt.
pi_174571505
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als je de gehele invoegstrook benut kan dat makkelijk!
Een Aygo heeft bijvoorbeeld dik 14 seconden nodig.
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.

Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
pi_174571516
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Koop gewoon een fatsoenlijke auto. 3 cilinders, gadverdamme. Veredelde koffiemolens.

Of accepteer dat je weinig kracht hebt.
Heb je gereden met deze motor?
Meer of minder Meeuwen?
pi_174571524
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:02 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja en een Pentium 4 was toen ook prima mee te werken. En smartphones bestonden niet eens.
Maar in die tijd leven we nu eenmaal niet meer.
Euh, ik had 15 jaar geleden een smartphone hoor...
pi_174571531
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Euh, ik had 15 jaar geleden een smartphone hoor...
In ieder geval geen ding waar je nu nog mee te werken valt.
pindazakje
pi_174571559
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:10 schreef Meneer-Meeuw het volgende:

[..]

Heb je gereden met deze motor?
Toevallig wel. In een Mini Cooper. Voor een 3 cilinder best aardig, maar het blijft gewoon rauw. Een pruttelbak.
pi_174571564
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

In ieder geval geen ding waar je nu nog mee te werken valt.
Nee, de P800 was in die tijd een wonder van techniek, maar nu loopt die iets achter. ;)
pi_174573296
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:02 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja en een Pentium 4 was toen ook prima mee te werken. En smartphones bestonden niet eens.
Maar in die tijd leven we nu eenmaal niet meer.
Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.


De invoegstroken zijn nog net zo lang en je moet nog steeds invoegen tussen mensen die 120 rijden. En opa’s trekken nog steeds op met een slakkengang bij een verkeerslicht.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_174573605
Mijn auto gaat van 0 naar 100 in 10 seconde en ik heb nog nooit een probleem gehad met invoegen. Ik ga meestal harder dan het verkeer op de rechterbaan... Het is een 1.3 zonder turbo die meer dan 20 jaar oud is... Het ligt niet aan de auto maar aan de bestuurder, je moet gewoon goed gas geven en niet proberen onder de 1200 toeren te blijven :D
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 12:09:02 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174574217
Ik ben geen fan van drie cilinders, maar m'n ouders hebben er ook een, in een BMW 218i.

M'n pa is er vol lof over. Nog nooit een auto gehad die zo makkelijk een caravan trok zegt hij. Vorige auto's hadden meer pk's en meer cilinderinhoud maar toch trekt deze beter.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174574242
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.
Met het verschil dat er bij keukenkranen geen strijd is om performancewinst en bij processors en automotoren wel.
Meer water heb ik ook niet nodig, maar in 3 secs naar 100 knallen ipv 10 is oneindig veel leuker.
pindazakje
pi_174574267
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:09 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben geen fan van drie cilinders, maar m'n ouders hebben er ook een, in een BMW 218i.

M'n pa is er vol lof over. Nog nooit een auto gehad die zo makkelijk een caravan trok zegt hij. Vorige auto's hadden meer pk's en meer cilinderinhoud maar toch trekt deze beter.
Vorige auto was vast geen BMW dan.
pindazakje
pi_174574494
De reden dat ik hem wil tunen is om hem (nog) soepeler te maken. ik rijd ongeveer 40.000 per jaar en heb geen behoefte meer aan snelle auto's heb in het verleden onder andere een 645 en S60T5 gehad.

Ik snap best dat sommige commentaar hebben op een 3 cilinder maar ik ben van mening dat BMW wel de beste in huis heeft. Heb bij Audi met de A3 sedan 1.4 TSI en 1.0 TSI gereden icm DSG en ik vond beide motoren niet zo soepel rijden als de BMW en dan is de 1.4 nog een 4 cilinder.

Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
Meer of minder Meeuwen?
pi_174574525
Die 3 pitters hebben een explosieve koppelopbouw bij lage toeren, ik kan mij voorstellen dat het prettig werkt met een caravan erachter, maar zonder vind ik het nogal onbschaafd aanvoelen. Ben benieuwd hoe zoiets werkt met tuning, zal vast niet beschaafder erop worden.


.
  zondag 22 oktober 2017 @ 13:14:32 #32
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_174575356
Fer, wat zegt deze grafiek mij? Ik zie er eigenlijk niets in, is er iets mis gegaan?
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 22 oktober 2017 @ 13:31:15 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174575685
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.


De invoegstroken zijn nog net zo lang en je moet nog steeds invoegen tussen mensen die 120 rijden. En opa’s trekken nog steeds op met een slakkengang bij een verkeerslicht.
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.

En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 oktober 2017 @ 13:33:00 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174575724
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.

En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
3 cilinders is een uitvinding van de duivel. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174575798
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

3 cilinders is een uitvinding van de duivel. :)
Ik denk eerder van groen links.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 22 oktober 2017 @ 13:37:27 #36
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_174575826
9 seconden behelpen vinden :') Tijd voor nieuwe batterijen in je klokje? Weet zeker dat 80% van de auto's het niet haalt.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 14:22:03 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174576797
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:11 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Vorige auto was vast geen BMW dan.
Dat klopt. Scenic '04, Tucson '07 en ix35 '11, alleen 2L zonder turbo
.

Ik had ook gezegd dat ze beter konden wachten totdat er een 2.0 met weinig km's op de markt kwam. Maar nee, dan is het geen nieuwe auto meer :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174576860
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat klopt. Scenic '04, Tucson '07 en ix35 '11, alleen 2L zonder turbo
.

Ik had ook gezegd dat ze beter konden wachten totdat er een 2.0 met weinig km's op de markt kwam. Maar nee, dan is het geen nieuwe auto meer :+
Inderdaad. Nieuwe auto is het nu ook al niet meer. :')
pindazakje
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:34:27 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174577085
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

3 cilinders is een uitvinding van de duivel. :)
welnee, is gewoon een halve V6.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174578552
quote:
6s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

welnee, is gewoon een halve V6.
3-in lijn!
pi_174578920
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.


De invoegstroken zijn nog net zo lang en je moet nog steeds invoegen tussen mensen die 120 rijden. En opa’s trekken nog steeds op met een slakkengang bij een verkeerslicht.
Het verkeer is veel drukker geworden, waardoor de ruimte weldegelijk kleiner is.
  zondag 22 oktober 2017 @ 15:45:23 #42
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_174579042
quote:
6s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

welnee, is gewoon een halve V6.
En een viercilinder een halve V8.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_174581983
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:24 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
De reden dat ik hem wil tunen is om hem (nog) soepeler te maken. ik rijd ongeveer 40.000 per jaar en heb geen behoefte meer aan snelle auto's heb in het verleden onder andere een 645 en S60T5 gehad.

Ik snap best dat sommige commentaar hebben op een 3 cilinder maar ik ben van mening dat BMW wel de beste in huis heeft. Heb bij Audi met de A3 sedan 1.4 TSI en 1.0 TSI gereden icm DSG en ik vond beide motoren niet zo soepel rijden als de BMW en dan is de 1.4 nog een 4 cilinder.

Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
En als je straks een motor hebt met stukken, dan kost het je een veelvoud.

Good thinking!
pi_174582224
Prima motortje, vond 'm in de MINI erg fijn in ieder geval. Maar ik zou pas chippen als je zeker weet dat je garantie niet daardoor vervalt of als (de hele goede tuner) de garantie overneemt.
pi_174582273
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.

En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Natuurlijk heb je het niet voor een stoplichtsprintje nodig. Maar wel voor inhaalacties. Die je tegenwoordig steeds vaker moet doen omdat de ene na de andere bejaarde 60 rijdt waar je 80 mag. En de gaten om daar voorbij te gaan zijn gewoon vaak niet al te groot.
pi_174582283
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:37 schreef Sotchi2014 het volgende:
9 seconden behelpen vinden :') Tijd voor nieuwe batterijen in je klokje? Weet zeker dat 80% van de auto's het niet haalt.
Dan vergis je je.
pi_174582303
quote:
10s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:45 schreef Geelman het volgende:

[..]

En een viercilinder een halve V8.
Hou het dan maar bij een hele V8.
pi_174583769
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

3 cilinders is een uitvinding van de duivel. :)
Daar denken de motorrijders toch anders over..
pi_174584459
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:33 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Daar denken de motorrijders toch anders over..
Een dikke V8 met twee turbo's is op een motor inderdaad niet praktisch en overkill.
  zondag 22 oktober 2017 @ 19:14:51 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174584582
quote:
99s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:31 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

3-in lijn!
is dat geen halve V6 dan?

quote:
10s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:45 schreef Geelman het volgende:

[..]

En een viercilinder een halve V8.
true story.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 oktober 2017 @ 19:16:15 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174584612
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je het niet voor een stoplichtsprintje nodig. Maar wel voor inhaalacties. Die je tegenwoordig steeds vaker moet doen omdat de ene na de andere bejaarde 60 rijdt waar je 80 mag. En de gaten om daar voorbij te gaan zijn gewoon vaak niet al te groot.
ook dat lukte 15 jaar geleden prima. Als er geen ruimte is, is er geen ruimte.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174584645
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:24 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
Ai, voor 45k een 3 cilinder aanschaffen kan ik gewoon echt niet bevatten.
Zeker niet als je zelfs een 645i hebt gehad. Waarom had je die bazenbak niet gewoon gehouden?
Het lijkt tegenwoordig alsof mensen liever iets nieuws rijden voor de status, dan gewoon een dikke wagen die al perfect is gewoon helemaal oprijden. Nu heb je wel iets nieuws ja maar je gaat er wel gigantisch op achteruit, zowel financieel als qua auto, alleen qua status van nieuwe auto berijder scoor je misschien bij de niet-kenners. Voor 30k haal je zelfs een schitterende 328i high executive waar de kop net vanaf is, dan koop je toch geen 3 pitter voor 45k? ;(
pindazakje
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 19:27:56 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174584907
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ai, voor 45k een 3 cilinder aanschaffen kan ik gewoon echt niet bevatten.
Zeker niet als je zelfs een 645i hebt gehad. Waarom had je die bazenbak niet gewoon gehouden?
Het lijkt tegenwoordig alsof mensen liever iets nieuws rijden voor de status, dan gewoon een dikke wagen die al perfect is gewoon helemaal oprijden. Nu heb je wel iets nieuws ja maar je gaat er wel gigantisch op achteruit, zowel financieel als qua auto, alleen qua status van nieuwe auto berijder scoor je misschien bij de niet-kenners. Voor 30k haal je zelfs een schitterende 328i high executive waar de kop net vanaf is, dan koop je toch geen 3 pitter voor 45k? ;(
Ieder zijn meug, als niemand meer nieuw kocht waren er ook geen jong gebruikte wagens meer :)

Technisch gezien is er niets mis met het concept driecilinder an sich, meer het gehele downsizen. Dit BMW blok is ook wel iets anders dan het veelgebruikte Diahatsu blokje :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174585110
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ieder zijn meug, als niemand meer nieuw kocht waren er ook geen jong gebruikte wagens meer :)

Technisch gezien is er niets mis met het concept driecilinder an sich, meer het gehele downsizen. Dit BMW blok is ook wel iets anders dan het veelgebruikte Diahatsu blokje :)
Ik begrijp dat het voor veel mensen voldoende vermogen is.
Maar ik kan niet snappen dat iemand die een 645i V8 koopt weer net zo makkelijk overstapt naar een koffiemolen-blokje.
Niet eens vanwege financiele redenen, maar omdat hij het wel prima vindt zo.
pindazakje
pi_174585864
quote:
5s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

is dat geen halve V6 dan?

[..]

true story.
In een BMW zit toch geen V6
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:07:17 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174585938
quote:
99s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:04 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

In een BMW zit toch geen V6
of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_174586104
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
Is een gevoelig dingetje bij BMW liefhebbers...
pi_174586328
quote:
10s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:45 schreef Geelman het volgende:

[..]

En een viercilinder een halve V8.
1/4 W12.
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:20:52 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174586358
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
Een halve boxer met 3 pitten loopt anders voor geen motor. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174586935
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ook dat lukte 15 jaar geleden prima. Als er geen ruimte is, is er geen ruimte.
Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:44:29 #61
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_174587157
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.

Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?
pi_174587452
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:44 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?
Lees hierboven maar terug.
pi_174588871
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.
Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.
Ik rijd 80K per jaar in een bestelbus van 2000kg met 115pk, wat zal die doen naar de 100, een seconde of 15?
Ik heb er nooit geen probleem mee, ik voeg lekker rustig in tussen de vrachtwagens en als er dan ruimte is ga ik naar de middelste baan om daar 120 te rijden.
Al dat gehaast tegenwoordig....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 21:42:06 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174589485
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

een seconde of 15?

Dat is nog aardig optimistisch denk ik...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174589567
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is nog aardig optimistisch denk ik...
Ja kan best ook richting de 18 gaan.
Ik heb er wel eens 1500kg aan lading ingehad, dan is het sowieso dik 20 seconden, dat moet je eigenlijk niet willen want dat rijdt ook niet lekker meer.
Terwijl het wel legaal is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174590119
quote:
Op zondag 22 oktober 2017 20:19 schreef Juup© het volgende:
1/4 W12.
1/3.
pi_174590165
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.
Ik rijd 80K per jaar in een bestelbus van 2000kg met 115pk, wat zal die doen naar de 100, een seconde of 15?
Ik heb er nooit geen probleem mee, ik voeg lekker rustig in tussen de vrachtwagens en als er dan ruimte is ga ik naar de middelste baan om daar 120 te rijden.
Al dat gehaast tegenwoordig....
Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil. ;)

Van mij hoef jij je niet te haasten. Ik haast mij doorgaans ook niet, maar ik vind het dus wel prettig om wanneer ik in wil halen ik dat ook veilig kan doen. En sneller is in dezen veiliger.
pi_174590473
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil. ;)

Van mij hoef jij je niet te haasten. Ik haast mij doorgaans ook niet, maar ik vind het dus wel prettig om wanneer ik in wil halen ik dat ook veilig kan doen. En sneller is in dezen veiliger.
Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.
Dus je rijdt Amerikaanse bakken of iets die kant op?

Maar heb jij het over inhalen op een tweerichtingsverkeer weg, of op de snelweg?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174590878
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:03 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.
Dus je rijdt Amerikaanse bakken of iets die kant op?

Maar heb jij het over inhalen op een tweerichtingsverkeer weg, of op de snelweg?
De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.

En kwa pk heb ik echt een fractie mee te zeulen aan gewicht, dus in die zin is het best appels met appels.

En ik heb het over vooral de 80 km/u wegen. Dat zijn toch de meest gevaarlijke wegen. Daar heb ik graag meer vermogen.

Overigens, ik vind het vooral niet lekker lopen, zo'n 3 cilinder.
pi_174591011
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.

En kwa pk heb ik echt een fractie mee te zeulen aan gewicht, dus in die zin is het best appels met appels.

En ik heb het over vooral de 80 km/u wegen. Dat zijn toch de meest gevaarlijke wegen. Daar heb ik graag meer vermogen.

Overigens, ik vind het vooral niet lekker lopen, zo'n 3 cilinder.
Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.
9 seconden tot de 100 is prima.

Overigens weet ik niet waar jij woont maar hier in Zuid Holland heb je bijna geen 80 wegen waar je mag inhalen en rijdt iedereen gewoon door.
Maar niet vaak mee dat ik met 75 achter iemand zit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174591286
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.
9 seconden tot de 100 is prima.

Overigens weet ik niet waar jij woont maar hier in Zuid Holland heb je bijna geen 80 wegen waar je mag inhalen en rijdt iedereen gewoon door.
Maar niet vaak mee dat ik met 75 achter iemand zit.
Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.

Voor mij blijft het traag aanvoelen, zo'n 9 sec naar de 100 bak. Dertig jaar terug was het heel wat in een GTI, maar goed, dat reed ook wel heel anders.
pi_174591362
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.

Voor mij blijft het traag aanvoelen, zo'n 9 sec naar de 100 bak. Dertig jaar terug was het heel wat in een GTI, maar goed, dat reed ook wel heel anders.
In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.
Van mij mogen ze het verbieden dat inhalen op die wegen, gewoon alleen tractors inhalen en verder niets.
Levensgevaarlijk, gaat ook veel te vaak mis.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174591669
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:22 schreef junkiexp het volgende:

[..]

In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.
Van mij mogen ze het verbieden dat inhalen op die wegen, gewoon alleen tractors inhalen en verder niets.
Levensgevaarlijk, gaat ook veel te vaak mis.
Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.
pi_174591788
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.
Klopt,maar dat is voor zelfbescherming voor de idioten die niet kunnen rijden, daarom mag je maar 130 rijden op de A16 terwijl 160 ook prima kan als je een beetje kunt rijden.
Of moeten we de mensen maar niet tegen zichzelf beschermen en het natuurlijk selectie noemen?

Mensen zijn er genoeg, en auto's ook.

Het enige probleem is dat het vaak tweezijdige ongelukken zijn en zodoende benadelen we dan potentieel onschuldige slachtoffers.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')