Persoonlijk zou ik liever wat minder opties hebben ipv de beste optie (2 liter blok) te skippen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:21 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Fout geraden, ik heb hem privé gekocht. Daarnaast had ik wel de 2 liter kunnen nemen maar heb ervoor gekozen om meer opties te nemen.
Exact, de uitlees software zal detecteren dat er wat aan de vermogens knoppen gedraaid is, waardoor garantie en coulance regelingen niet mogelijk zijn op alle onderdelen van de aandrijflijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:28 schreef benkruk het volgende:
Je weet dat je garantie komt te vervallen?...
0-100 in 9 secs.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:01 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik zou er niet te veel aan gaan rommelen, misschien wen je er wel aan.
Een BMW 418 komt met z'n 3-pittertje goed mee met het overige verkeer, en.... "JE MAG TOCH NERGENS HARD RIJDEN"
Als je de gehele invoegstrook benut kan dat makkelijk!quote:
een jaar of 15 geleden was dat een prima tijd, prima mee te rijden.quote:
zou effe 20k wachten of zo.. Even tot leven laten komen, na zijn eerste beurt chippen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,
Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.
Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?
Alvast bedankt.
Op basis waarvan? Ding zal een sterkere krukas, smering enz hebben als een oude 1.5 met 140nm.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:23 schreef pvdplanet het volgende:
300nm uit een 1.5? Dat kan nooit goed gaan
Ja en een Pentium 4 was toen ook prima mee te werken. En smartphones bestonden niet eens.quote:Op zondag 22 oktober 2017 01:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een jaar of 15 geleden was dat een prima tijd, prima mee te rijden.
Koop gewoon een fatsoenlijke auto. 3 cilinders, gadverdamme. Veredelde koffiemolens.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,
Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.
Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?
Alvast bedankt.
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:17 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Als je de gehele invoegstrook benut kan dat makkelijk!
Een Aygo heeft bijvoorbeeld dik 14 seconden nodig.
Heb je gereden met deze motor?quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Koop gewoon een fatsoenlijke auto. 3 cilinders, gadverdamme. Veredelde koffiemolens.
Of accepteer dat je weinig kracht hebt.
Euh, ik had 15 jaar geleden een smartphone hoor...quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja en een Pentium 4 was toen ook prima mee te werken. En smartphones bestonden niet eens.
Maar in die tijd leven we nu eenmaal niet meer.
In ieder geval geen ding waar je nu nog mee te werken valt.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Euh, ik had 15 jaar geleden een smartphone hoor...
Toevallig wel. In een Mini Cooper. Voor een 3 cilinder best aardig, maar het blijft gewoon rauw. Een pruttelbak.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:10 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Heb je gereden met deze motor?
Nee, de P800 was in die tijd een wonder van techniek, maar nu loopt die iets achter.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
In ieder geval geen ding waar je nu nog mee te werken valt.
Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja en een Pentium 4 was toen ook prima mee te werken. En smartphones bestonden niet eens.
Maar in die tijd leven we nu eenmaal niet meer.
Met het verschil dat er bij keukenkranen geen strijd is om performancewinst en bij processors en automotoren wel.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.
Vorige auto was vast geen BMW dan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:09 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben geen fan van drie cilinders, maar m'n ouders hebben er ook een, in een BMW 218i.
M'n pa is er vol lof over. Nog nooit een auto gehad die zo makkelijk een caravan trok zegt hij. Vorige auto's hadden meer pk's en meer cilinderinhoud maar toch trekt deze beter.
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.
De invoegstroken zijn nog net zo lang en je moet nog steeds invoegen tussen mensen die 120 rijden. En opa’s trekken nog steeds op met een slakkengang bij een verkeerslicht.
3 cilinders is een uitvinding van de duivel.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.
En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Ik denk eerder van groen links.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
3 cilinders is een uitvinding van de duivel.
Dat klopt. Scenic '04, Tucson '07 en ix35 '11, alleen 2L zonder turboquote:Op zondag 22 oktober 2017 12:11 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Vorige auto was vast geen BMW dan.
Inderdaad. Nieuwe auto is het nu ook al niet meer.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat klopt. Scenic '04, Tucson '07 en ix35 '11, alleen 2L zonder turbo
.
Ik had ook gezegd dat ze beter konden wachten totdat er een 2.0 met weinig km's op de markt kwam. Maar nee, dan is het geen nieuwe auto meer
welnee, is gewoon een halve V6.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
3 cilinders is een uitvinding van de duivel.
3-in lijn!quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
welnee, is gewoon een halve V6.
Het verkeer is veel drukker geworden, waardoor de ruimte weldegelijk kleiner is.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.
De invoegstroken zijn nog net zo lang en je moet nog steeds invoegen tussen mensen die 120 rijden. En opa’s trekken nog steeds op met een slakkengang bij een verkeerslicht.
En een viercilinder een halve V8.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
welnee, is gewoon een halve V6.
En als je straks een motor hebt met stukken, dan kost het je een veelvoud.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:24 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
De reden dat ik hem wil tunen is om hem (nog) soepeler te maken. ik rijd ongeveer 40.000 per jaar en heb geen behoefte meer aan snelle auto's heb in het verleden onder andere een 645 en S60T5 gehad.
Ik snap best dat sommige commentaar hebben op een 3 cilinder maar ik ben van mening dat BMW wel de beste in huis heeft. Heb bij Audi met de A3 sedan 1.4 TSI en 1.0 TSI gereden icm DSG en ik vond beide motoren niet zo soepel rijden als de BMW en dan is de 1.4 nog een 4 cilinder.
Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
Natuurlijk heb je het niet voor een stoplichtsprintje nodig. Maar wel voor inhaalacties. Die je tegenwoordig steeds vaker moet doen omdat de ene na de andere bejaarde 60 rijdt waar je 80 mag. En de gaten om daar voorbij te gaan zijn gewoon vaak niet al te groot.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.
En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Dan vergis je je.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:37 schreef Sotchi2014 het volgende:
9 seconden behelpen vinden Tijd voor nieuwe batterijen in je klokje? Weet zeker dat 80% van de auto's het niet haalt.
Daar denken de motorrijders toch anders over..quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
3 cilinders is een uitvinding van de duivel.
Een dikke V8 met twee turbo's is op een motor inderdaad niet praktisch en overkill.quote:Op zondag 22 oktober 2017 18:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar denken de motorrijders toch anders over..
is dat geen halve V6 dan?quote:
true story.quote:
ook dat lukte 15 jaar geleden prima. Als er geen ruimte is, is er geen ruimte.quote:Op zondag 22 oktober 2017 17:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je het niet voor een stoplichtsprintje nodig. Maar wel voor inhaalacties. Die je tegenwoordig steeds vaker moet doen omdat de ene na de andere bejaarde 60 rijdt waar je 80 mag. En de gaten om daar voorbij te gaan zijn gewoon vaak niet al te groot.
Ai, voor 45k een 3 cilinder aanschaffen kan ik gewoon echt niet bevatten.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:24 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
Ieder zijn meug, als niemand meer nieuw kocht waren er ook geen jong gebruikte wagens meerquote:Op zondag 22 oktober 2017 19:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ai, voor 45k een 3 cilinder aanschaffen kan ik gewoon echt niet bevatten.
Zeker niet als je zelfs een 645i hebt gehad. Waarom had je die bazenbak niet gewoon gehouden?
Het lijkt tegenwoordig alsof mensen liever iets nieuws rijden voor de status, dan gewoon een dikke wagen die al perfect is gewoon helemaal oprijden. Nu heb je wel iets nieuws ja maar je gaat er wel gigantisch op achteruit, zowel financieel als qua auto, alleen qua status van nieuwe auto berijder scoor je misschien bij de niet-kenners. Voor 30k haal je zelfs een schitterende 328i high executive waar de kop net vanaf is, dan koop je toch geen 3 pitter voor 45k?
Ik begrijp dat het voor veel mensen voldoende vermogen is.quote:Op zondag 22 oktober 2017 19:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ieder zijn meug, als niemand meer nieuw kocht waren er ook geen jong gebruikte wagens meer
Technisch gezien is er niets mis met het concept driecilinder an sich, meer het gehele downsizen. Dit BMW blok is ook wel iets anders dan het veelgebruikte Diahatsu blokje
In een BMW zit toch geen V6quote:Op zondag 22 oktober 2017 19:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is dat geen halve V6 dan?
[..]
true story.
of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....quote:
Is een gevoelig dingetje bij BMW liefhebbers...quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
Een halve boxer met 3 pitten loopt anders voor geen motor.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ook dat lukte 15 jaar geleden prima. Als er geen ruimte is, is er geen ruimte.
Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.
Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Lees hierboven maar terug.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:44 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?
Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.
Dat is nog aardig optimistisch denk ik...quote:
Ja kan best ook richting de 18 gaan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is nog aardig optimistisch denk ik...
Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:29 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.
Ik rijd 80K per jaar in een bestelbus van 2000kg met 115pk, wat zal die doen naar de 100, een seconde of 15?
Ik heb er nooit geen probleem mee, ik voeg lekker rustig in tussen de vrachtwagens en als er dan ruimte is ga ik naar de middelste baan om daar 120 te rijden.
Al dat gehaast tegenwoordig....
Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil.
Van mij hoef jij je niet te haasten. Ik haast mij doorgaans ook niet, maar ik vind het dus wel prettig om wanneer ik in wil halen ik dat ook veilig kan doen. En sneller is in dezen veiliger.
De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.
Dus je rijdt Amerikaanse bakken of iets die kant op?
Maar heb jij het over inhalen op een tweerichtingsverkeer weg, of op de snelweg?
Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.
En kwa pk heb ik echt een fractie mee te zeulen aan gewicht, dus in die zin is het best appels met appels.
En ik heb het over vooral de 80 km/u wegen. Dat zijn toch de meest gevaarlijke wegen. Daar heb ik graag meer vermogen.
Overigens, ik vind het vooral niet lekker lopen, zo'n 3 cilinder.
Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.
9 seconden tot de 100 is prima.
Overigens weet ik niet waar jij woont maar hier in Zuid Holland heb je bijna geen 80 wegen waar je mag inhalen en rijdt iedereen gewoon door.
Maar niet vaak mee dat ik met 75 achter iemand zit.
In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.
Voor mij blijft het traag aanvoelen, zo'n 9 sec naar de 100 bak. Dertig jaar terug was het heel wat in een GTI, maar goed, dat reed ook wel heel anders.
Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.
Van mij mogen ze het verbieden dat inhalen op die wegen, gewoon alleen tractors inhalen en verder niets.
Levensgevaarlijk, gaat ook veel te vaak mis.
Klopt,maar dat is voor zelfbescherming voor de idioten die niet kunnen rijden, daarom mag je maar 130 rijden op de A16 terwijl 160 ook prima kan als je een beetje kunt rijden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |