Persoonlijk zou ik liever wat minder opties hebben ipv de beste optie (2 liter blok) te skippen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:21 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Fout geraden, ik heb hem privé gekocht. Daarnaast had ik wel de 2 liter kunnen nemen maar heb ervoor gekozen om meer opties te nemen.
Exact, de uitlees software zal detecteren dat er wat aan de vermogens knoppen gedraaid is, waardoor garantie en coulance regelingen niet mogelijk zijn op alle onderdelen van de aandrijflijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:28 schreef benkruk het volgende:
Je weet dat je garantie komt te vervallen?...
0-100 in 9 secs.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:01 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik zou er niet te veel aan gaan rommelen, misschien wen je er wel aan.
Een BMW 418 komt met z'n 3-pittertje goed mee met het overige verkeer, en.... "JE MAG TOCH NERGENS HARD RIJDEN"
Als je de gehele invoegstrook benut kan dat makkelijk!quote:
een jaar of 15 geleden was dat een prima tijd, prima mee te rijden.quote:
zou effe 20k wachten of zo.. Even tot leven laten komen, na zijn eerste beurt chippen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,
Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.
Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?
Alvast bedankt.
Op basis waarvan? Ding zal een sterkere krukas, smering enz hebben als een oude 1.5 met 140nm.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:23 schreef pvdplanet het volgende:
300nm uit een 1.5? Dat kan nooit goed gaan
Ja en een Pentium 4 was toen ook prima mee te werken. En smartphones bestonden niet eens.quote:Op zondag 22 oktober 2017 01:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een jaar of 15 geleden was dat een prima tijd, prima mee te rijden.
Koop gewoon een fatsoenlijke auto. 3 cilinders, gadverdamme. Veredelde koffiemolens.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,
Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.
Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?
Alvast bedankt.
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:17 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Als je de gehele invoegstrook benut kan dat makkelijk!
Een Aygo heeft bijvoorbeeld dik 14 seconden nodig.
Heb je gereden met deze motor?quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Koop gewoon een fatsoenlijke auto. 3 cilinders, gadverdamme. Veredelde koffiemolens.
Of accepteer dat je weinig kracht hebt.
Euh, ik had 15 jaar geleden een smartphone hoor...quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja en een Pentium 4 was toen ook prima mee te werken. En smartphones bestonden niet eens.
Maar in die tijd leven we nu eenmaal niet meer.
In ieder geval geen ding waar je nu nog mee te werken valt.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Euh, ik had 15 jaar geleden een smartphone hoor...
Toevallig wel. In een Mini Cooper. Voor een 3 cilinder best aardig, maar het blijft gewoon rauw. Een pruttelbak.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:10 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Heb je gereden met deze motor?
Nee, de P800 was in die tijd een wonder van techniek, maar nu loopt die iets achter.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
In ieder geval geen ding waar je nu nog mee te werken valt.
Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja en een Pentium 4 was toen ook prima mee te werken. En smartphones bestonden niet eens.
Maar in die tijd leven we nu eenmaal niet meer.
Met het verschil dat er bij keukenkranen geen strijd is om performancewinst en bij processors en automotoren wel.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.
Vorige auto was vast geen BMW dan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:09 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben geen fan van drie cilinders, maar m'n ouders hebben er ook een, in een BMW 218i.
M'n pa is er vol lof over. Nog nooit een auto gehad die zo makkelijk een caravan trok zegt hij. Vorige auto's hadden meer pk's en meer cilinderinhoud maar toch trekt deze beter.
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.
De invoegstroken zijn nog net zo lang en je moet nog steeds invoegen tussen mensen die 120 rijden. En opa’s trekken nog steeds op met een slakkengang bij een verkeerslicht.
3 cilinders is een uitvinding van de duivel.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.
En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Ik denk eerder van groen links.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
3 cilinders is een uitvinding van de duivel.
Dat klopt. Scenic '04, Tucson '07 en ix35 '11, alleen 2L zonder turboquote:Op zondag 22 oktober 2017 12:11 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Vorige auto was vast geen BMW dan.
Inderdaad. Nieuwe auto is het nu ook al niet meer.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat klopt. Scenic '04, Tucson '07 en ix35 '11, alleen 2L zonder turbo
.
Ik had ook gezegd dat ze beter konden wachten totdat er een 2.0 met weinig km's op de markt kwam. Maar nee, dan is het geen nieuwe auto meer
welnee, is gewoon een halve V6.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
3 cilinders is een uitvinding van de duivel.
3-in lijn!quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
welnee, is gewoon een halve V6.
Het verkeer is veel drukker geworden, waardoor de ruimte weldegelijk kleiner is.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:23 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat is een vergelijking van niks, zo heb ik er ook wel 1. Als ik mijn keukenkraan open zet komt er nog net zoveel uit als vroeger en dat voldoet prima.
De invoegstroken zijn nog net zo lang en je moet nog steeds invoegen tussen mensen die 120 rijden. En opa’s trekken nog steeds op met een slakkengang bij een verkeerslicht.
En een viercilinder een halve V8.quote:Op zondag 22 oktober 2017 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
welnee, is gewoon een halve V6.
En als je straks een motor hebt met stukken, dan kost het je een veelvoud.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:24 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
De reden dat ik hem wil tunen is om hem (nog) soepeler te maken. ik rijd ongeveer 40.000 per jaar en heb geen behoefte meer aan snelle auto's heb in het verleden onder andere een 645 en S60T5 gehad.
Ik snap best dat sommige commentaar hebben op een 3 cilinder maar ik ben van mening dat BMW wel de beste in huis heeft. Heb bij Audi met de A3 sedan 1.4 TSI en 1.0 TSI gereden icm DSG en ik vond beide motoren niet zo soepel rijden als de BMW en dan is de 1.4 nog een 4 cilinder.
Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
Natuurlijk heb je het niet voor een stoplichtsprintje nodig. Maar wel voor inhaalacties. Die je tegenwoordig steeds vaker moet doen omdat de ene na de andere bejaarde 60 rijdt waar je 80 mag. En de gaten om daar voorbij te gaan zijn gewoon vaak niet al te groot.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.
En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Dan vergis je je.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:37 schreef Sotchi2014 het volgende:
9 seconden behelpen vinden Tijd voor nieuwe batterijen in je klokje? Weet zeker dat 80% van de auto's het niet haalt.
Daar denken de motorrijders toch anders over..quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
3 cilinders is een uitvinding van de duivel.
Een dikke V8 met twee turbo's is op een motor inderdaad niet praktisch en overkill.quote:Op zondag 22 oktober 2017 18:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar denken de motorrijders toch anders over..
is dat geen halve V6 dan?quote:
true story.quote:
ook dat lukte 15 jaar geleden prima. Als er geen ruimte is, is er geen ruimte.quote:Op zondag 22 oktober 2017 17:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je het niet voor een stoplichtsprintje nodig. Maar wel voor inhaalacties. Die je tegenwoordig steeds vaker moet doen omdat de ene na de andere bejaarde 60 rijdt waar je 80 mag. En de gaten om daar voorbij te gaan zijn gewoon vaak niet al te groot.
Ai, voor 45k een 3 cilinder aanschaffen kan ik gewoon echt niet bevatten.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:24 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Tuurlijk heb ik er over getwijfeld om voor de 2.0 te gaan maar mijn budget was 45.000 uiteindelijk en wou het verschil van 2500 euro liever besteden aan het high executive pakket.
Ieder zijn meug, als niemand meer nieuw kocht waren er ook geen jong gebruikte wagens meerquote:Op zondag 22 oktober 2017 19:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ai, voor 45k een 3 cilinder aanschaffen kan ik gewoon echt niet bevatten.
Zeker niet als je zelfs een 645i hebt gehad. Waarom had je die bazenbak niet gewoon gehouden?
Het lijkt tegenwoordig alsof mensen liever iets nieuws rijden voor de status, dan gewoon een dikke wagen die al perfect is gewoon helemaal oprijden. Nu heb je wel iets nieuws ja maar je gaat er wel gigantisch op achteruit, zowel financieel als qua auto, alleen qua status van nieuwe auto berijder scoor je misschien bij de niet-kenners. Voor 30k haal je zelfs een schitterende 328i high executive waar de kop net vanaf is, dan koop je toch geen 3 pitter voor 45k?
Ik begrijp dat het voor veel mensen voldoende vermogen is.quote:Op zondag 22 oktober 2017 19:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ieder zijn meug, als niemand meer nieuw kocht waren er ook geen jong gebruikte wagens meer
Technisch gezien is er niets mis met het concept driecilinder an sich, meer het gehele downsizen. Dit BMW blok is ook wel iets anders dan het veelgebruikte Diahatsu blokje
In een BMW zit toch geen V6quote:Op zondag 22 oktober 2017 19:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is dat geen halve V6 dan?
[..]
true story.
of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....quote:
Is een gevoelig dingetje bij BMW liefhebbers...quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
Een halve boxer met 3 pitten loopt anders voor geen motor.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
of je ze nou achter elkaar- of onder een hoek naast elkaar plakt.....
Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ook dat lukte 15 jaar geleden prima. Als er geen ruimte is, is er geen ruimte.
Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.
Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Lees hierboven maar terug.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:44 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Doe jij alleen maar inhaalacties van 0-100?
Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.
Dat is nog aardig optimistisch denk ik...quote:
Ja kan best ook richting de 18 gaan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is nog aardig optimistisch denk ik...
Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:29 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Des te meer reden dat 9 seconden genoeg is, en anders heb je geen verkeersinzicht.
Ik rijd 80K per jaar in een bestelbus van 2000kg met 115pk, wat zal die doen naar de 100, een seconde of 15?
Ik heb er nooit geen probleem mee, ik voeg lekker rustig in tussen de vrachtwagens en als er dan ruimte is ga ik naar de middelste baan om daar 120 te rijden.
Al dat gehaast tegenwoordig....
Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn auto's wegen meer dan jouw busje. Weet je meteen waarom ik geen 3 cilinder wil.
Van mij hoef jij je niet te haasten. Ik haast mij doorgaans ook niet, maar ik vind het dus wel prettig om wanneer ik in wil halen ik dat ook veilig kan doen. En sneller is in dezen veiliger.
De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar dat is appels met peren vergelijk met TS die een auto heeft van 1500kg oid.
Dus je rijdt Amerikaanse bakken of iets die kant op?
Maar heb jij het over inhalen op een tweerichtingsverkeer weg, of op de snelweg?
Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Tesla is toevallig Amerikaans. Maar ik rij verder eigenlijk altijd Duits.
En kwa pk heb ik echt een fractie mee te zeulen aan gewicht, dus in die zin is het best appels met appels.
En ik heb het over vooral de 80 km/u wegen. Dat zijn toch de meest gevaarlijke wegen. Daar heb ik graag meer vermogen.
Overigens, ik vind het vooral niet lekker lopen, zo'n 3 cilinder.
Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Duidelijk, maar bij TS gaat het over 1500Kg.
9 seconden tot de 100 is prima.
Overigens weet ik niet waar jij woont maar hier in Zuid Holland heb je bijna geen 80 wegen waar je mag inhalen en rijdt iedereen gewoon door.
Maar niet vaak mee dat ik met 75 achter iemand zit.
In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik woon in Noord-Brabant. Maar zit ook vaak in Zuid-Holland achter sukkelaars op 80 km/u wegen. Maar wellicht wel minder dan alhier.
Voor mij blijft het traag aanvoelen, zo'n 9 sec naar de 100 bak. Dertig jaar terug was het heel wat in een GTI, maar goed, dat reed ook wel heel anders.
Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In NB heb je dat wat meer inderdaad, ik rijdt heel veel in Belgie en daar heb je het nog meer en zie het bijna dagelijks mis gaan.
Van mij mogen ze het verbieden dat inhalen op die wegen, gewoon alleen tractors inhalen en verder niets.
Levensgevaarlijk, gaat ook veel te vaak mis.
Klopt,maar dat is voor zelfbescherming voor de idioten die niet kunnen rijden, daarom mag je maar 130 rijden op de A16 terwijl 160 ook prima kan als je een beetje kunt rijden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, de koekoek! Dan rij je nog vaker in een treintje achter zo'n slome lul aan. Het aantal bejaarden in het verkeer wordt groter en groter. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden. Van afspraak naar afspraak. Geen zin om minder efficiënt te moeten zijn omdat anderen niet kunnen autorijden.
Ja, zo kun je alles wel gaan verbieden. Ik zie zat wegen waar je zonder enig probleem zou kunnen inhalen, waar het ineens verboden is. Net zoiets als overal maar de maximum snelheid verlagen.quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:32 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt,maar dat is voor zelfbescherming voor de idioten die niet kunnen rijden, daarom mag je maar 130 rijden op de A16 terwijl 160 ook prima kan als je een beetje kunt rijden.
Of moeten we de mensen maar niet tegen zichzelf beschermen en het natuurlijk selectie noemen?
Mensen zijn er genoeg, en auto's ook.
Het enige probleem is dat het vaak tweezijdige ongelukken zijn en zodoende benadelen we dan potentieel onschuldige slachtoffers.
En dat vind je dus een goede onderbouwing om meer pk's te moeten rijden.quote:Op zondag 22 oktober 2017 20:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het verkeer is wezenlijk drukker geworden.
Ja, dat vind ik. Dat heb ik geloof ik vrij duidelijk uitgelegd.quote:Op zondag 22 oktober 2017 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dat vind je dus een goede onderbouwing om meer pk's te moeten rijden.
"Het is drukker op de weg, dus dan moet ik een snellere auto"
Ok.
Denk ik niet. Ik heb pas een nieuwe auto gekocht die in 9-10 sec naar de 100 trekt, en de unanieme mening van mederijders is dat ze lyrisch zijn over de snelheid en trekkracht. (tot het beschamende aan toe met een stoplichtraceje met een ferrari omdat íe dacht wel te kunnen winnenquote:
Welja. Meteen ook stoplichtsprintjes winnen met Ferrari's. Dan was die ofwel uit het jaar kruik, ofwel de persoon achter het stuur weet niet hoe je gas moet geven, ofwel (en dat lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat je met anekdotisch bewijs iets krampachtig probeert te bewijzen) je zuigt het volledig uit je duim.quote:Op maandag 23 oktober 2017 01:13 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Denk ik niet. Ik heb pas een nieuwe auto gekocht die in 9-10 sec naar de 100 trekt, en de unanieme mening van mederijders is dat ze lyrisch zijn over de snelheid en trekkracht. (tot het beschamende aan toe met een stoplichtraceje met een ferrari omdat íe dacht wel te kunnen winnen
Toegegeven dat ik het zelf ook wel mee vind vallen, maar mijn auto is wel zonder twijfel sneller dan het gros op de weg.
Met een aygo kom je inderdaad ook van a naar b.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:36 schreef DieselTank het volgende:
In de stad heb je ook mensen die gewoon netjes en vlot doorrijden en soms mensen die harder achteruit dan vooruit rijden. Mijn auto is ook niet de snelste met 0 - 100 in 10 sec maar jezus allemachtig wat trekken sommige mensen traag op. De stad in durven ze niet dus dat scheelt
En met 80 invoegen op de a7 waar je 130 mag terwijl mijn 0 naar 100 in 10,3 sec gewoon met 140 kan invoegen.
Moraal van het verhaal je kan wel een snelle auto kopen maar dat is niet echt nodig in Nederland, het scheelt misschien alleen een beetje je rechter been uitstrekken.
Mijn auto is een soort van voortganger van de drieling en ik heb niks te klagen hoor, ik durf zelfs te wedden dat ik gemiddeld sneller van a naar b kom dan menig PTAer hier. Ik kan toch met koude motor volgas weg, en afremmen voor drempels ? schrap zetten zal je bedoelenquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met een aygo kom je inderdaad ook van a naar b.
Ik zou er wel heel ongelukkig van worden, al ligt dat bij dat gebakje niet alleen aan de gebrekkige motorisering.
quote:Op maandag 23 oktober 2017 08:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welja. Meteen ook stoplichtsprintjes winnen met Ferrari's. Dan was die ofwel uit het jaar kruik, ofwel de persoon achter het stuur weet niet hoe je gas moet geven, ofwel (en dat lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat je met anekdotisch bewijs iets krampachtig probeert te bewijzen) je zuigt het volledig uit je duim.
Dat van dat invoegen is inderdaad onzin. Maar heeft iemand echt gezegd dat je anders niet kan invoegen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:11 schreef Isdatzo het volgende:
Wauw, ik heb zelden zulke onzin gehoord. Mijn logge stationwagen doet ook 0-100 in iets van 9 seconden of zo en ik heb NOOIT problemen met invoegen of meekomen met het verkeer.
Ik heb er regelmatig een zware aanhanger achter hangen (>1000kg) en zelfs dan gaat het allemaal prima.
Er zitten er plenty in PTA die denken dat je onder de 200 paardjes een serieus probleem hebt in het verkeer.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat van dat invoegen is inderdaad onzin. Maar heeft iemand echt gezegd dat je anders niet kan invoegen?
Wat een idiotenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zitten er plenty in PTA die denken dat je onder de 200 paardjes een serieus probleem hebt ...
Dat verbaast mij op zich niet als ik zie wat er voor onzin uitgekraamd wordt in nws waar ik voornamelijk rondhang.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zitten er plenty in PTA die denken dat je onder de 200 paardjes een serieus probleem hebt in het verkeer.
Meteen chippen en aan gort raggen. Ziet de volgende eigenaar maar wattie ermee doet.quote:Op zondag 22 oktober 2017 01:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zou effe 20k wachten of zo.. Even tot leven laten komen, na zijn eerste beurt chippen.
Milieuonvriendelijk?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:14 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Meteen chippen en aan gort raggen. Ziet de volgende eigenaar maar wattie ermee doet.
Moderne auto's zijn meestal zo extreem milieu-onvriendelijk dat ze toch geen 10 jaar meegaan....
Goed verhaal, milieu-onvriendelijke auto's gaan geen 10 jaar mee... Blauwe en rode auto's ook niet zeker....quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:14 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Meteen chippen en aan gort raggen. Ziet de volgende eigenaar maar wattie ermee doet.
Moderne auto's zijn meestal zo extreem milieu-onvriendelijk dat ze toch geen 10 jaar meegaan....
Zelf al contact gezocht met een (gerenommeerd) tuningbedrijf om te vragen hoe zij daar over denken? Mijn advies zou zijn om sowieso eerst 10k te rijden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,
Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.
Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?
Alvast bedankt.
Precies dit ja .quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:34 schreef halfway het volgende:
Het is en blijft een 3 cillindertje en zonder turbo stelt het al helemaal niets meer voor.
Ik schaar die huidige motoren dan ook onder de categorie opgevoerde grasmaaier.
Goede regel.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:39 schreef pvdplanet het volgende:
De regel hier in huis is:
Beneden de 1000 kilo minstens 100pk
Boven de 1000 kilo minstens 200pk
Yes!quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:39 schreef pvdplanet het volgende:
De regel hier in huis is:
Beneden de 1000 kilo minstens 100pk
Boven de 1000 kilo minstens 200pk
En boven de 2000?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:39 schreef pvdplanet het volgende:
De regel hier in huis is:
Beneden de 1000 kilo minstens 100pk
Boven de 1000 kilo minstens 200pk
Alleen gereseveerd voor motoren die kilowatts leveren (en verbruiken)quote:
Dan heb ik er toch 1 met een probleem...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Alleen gereseveerd voor motoren die kilowatts leveren (en verbruiken)
Luxe is zelden light & nimble.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef pvdplanet het volgende:
Geen flatgebouw op wielen. Light & nimble
Kijk, deze man weet .quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef pvdplanet het volgende:
Geen flatgebouw op wielen. Light & nimble
Heerlijk...quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
psies, het is alleen maar dom theoretisch gebakkelei om cijfertjes. Geen hond die elke keer dat hij wegrijdt als een mongool naar de 100 stampt, sowieso is een situatie waarbij je vanaf stilstand wegrijdt zelden zodanig dat je daarna (legaal) naar de 100 mág. En van de 10 keer dat je invoegt op de snelweg rijdt er 8 keer iemand voor je neus die geen haast heeft en/of die wèl die 3 pitter heeft gekocht.
Met zo'n 3 pittertje kun je prima mee in het hedendaags verkeer, kun je op je kop gaan staan, maar het is gewoon dé sensible choice voor iemand die niet de noodzaak heeft om zijn motorisch verlengde pener elke 5 minuten uit het raam te hangen.
En dan heb ik het nog niet eens over internet hero's die alleen maar (online)foldertjes en jijbuis filmpjes kijken, zelf in een instap 316 uit 1986 rijden en mensen die topics openen gaan zitten wijsmaken dat ze de 9 liter V24 moeten kopen omdat ze anders voor lul rijden en constant worden zoekgereden door iedereen op een driewieler met versnellingen.
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:13 schreef the85mc het volgende:
Wacht even hoor, je geeft 45k uit aan een auto en kiest voor een lichte motor zodat je meer opties kunt krijgen. Ook al zou ik zelf nooit die keus zo maken, toch snap ik het als een motor je helemaal niet interesseert. Vervolgens ga je wel weer extra geld uittrekken voor een chiptuning? Had je dan niet beter fabrieksaf een betere motor kunnen kiezen?
En over pk discussie, ik rij nooit echt snelle auto's op papier (nu een 140pk dieseltje) en toch rij ik vlotter dan 95% van de weggebruikers. Gaat me er meer om dat je altijd een leuk koppel beschikbaar hebt. Dat rijdt gewoon fijn en vlot.
Een 3 cilinder kun je helemaal opfokken tot veel pk's met een turbo maar waarschijnlijk krijg je dan ook een flink turbogat. Daarnaast vind ik de loopcultuur van een 3 cilinder nou niet bepaald verfijnd (heb gereden met mini diesel en 1serie benzine met 3 cilinders)
V12 is gewoon de beste loopcultuur, mis de 750 nog iedere dagquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.
Het blijft heerlijk een V12.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
V12 is gewoon de beste loopcultuur, mis de 750 nog iedere dag
327pk @ 2000 kg, lekker cruisen
Hier staan er genoeg op:quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We wachten op de foto's....
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Die loopcultuur erger ik mij aan. Niet dat een V8 de mooiste loopcultuur heeft (note to myself, ik moet echt ook weer een keer een V12 hebben, zo heerlijk), maar een 3 cilinder is gewoon ruk.
Met kinderen erbij wordt het een ander verhaal, maar dan is het voor de gemiddelde autoliefhebber en huisvader financieel ook niet meer op te brengen om er nog een auto naast te hebben waar ze die autoliefde in kwijt kunnen en die wél die ideale pk/gewichtverhouding heeft.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Donkervoort is toch onhandig met kinderen.
Wut ?? Die heb ik even gemist .quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 00:27 schreef 6star6lord6 het volgende:
Voor 45 k zou je een mooie Mercedes kunnen kopen. Maar wat doet ts een 3 cilinder kopen
Als ik jou doormidden zaag ben jij ook niet meer in balans hoor. Een halve 6 in lijn. Wat een non-argument zeg!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.
Maar, in principe loopt zo'n 3-cilinder best aardig hoor. Ik heb een tijd een motorfiets gehad met zo'n blok erin (waarschijnlijk met ongeveer 't zelfde vermogen als dat ding van TS, bij de helft van de cilinderinhoud en een gewicht dat 90% lager ligt).
Een beetje gezinsauto weegt al heel snel 1500 kg. Bv een espace. En dan heb je een basismodel waar alles lekker karig is uitgevoerd. En het rijdt voor geen meter.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 00:18 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Met kinderen erbij wordt het een ander verhaal, maar dan is het voor de gemiddelde autoliefhebber en huisvader financieel ook niet meer op te brengen om er nog een auto naast te hebben waar ze die autoliefde in kwijt kunnen en die wél die ideale pk/gewichtverhouding heeft.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen lichtere auto's bestaan die toch enigzins rijplezier kunnen leveren en evengoed geschikt zijn om een gezin in te vervoeren.
Leg je ook even uit waarom, als je het zo goed weet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 06:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik jou doormidden zaag ben jij ook niet meer in balans hoor. Een halve 6 in lijn. Wat een non-argument zeg!
Wat denk jij, zou een halve boxermotor lekker lopen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leg je ook even uit waarom, als je het zo goed weet.
Zonder balans-as loopt een 3 pitter in lijn slechter dan een 4 in lijn. En zeker slechter dan een 6 in lijn. Met balans-as loopt ie prima.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eh, nee dat valt best mee. Een drie-in-lijn is een halve zes-in-lijn, waarbij bij beide de massa volledig in balans is. Alleen heeft een 6-cil kleinere "loze" momenten tussen de krachtontwikkelingen door omdat er twee keer zo vaak een ontsteking plaatsvindt.
Maar, in principe loopt zo'n 3-cilinder best aardig hoor. Ik heb een tijd een motorfiets gehad met zo'n blok erin (waarschijnlijk met ongeveer 't zelfde vermogen als dat ding van TS, bij de helft van de cilinderinhoud en een gewicht dat 90% lager ligt).
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Dreizylindermotorquote:Dreizylinder-Reihenmotoren haben von Natur aus eine etwas schlechtere Laufruhe als Vierzylinder-Reihenmotoren (wenn auch eine bessere als Zweizylinder-Reihenmotoren), da der Zündabstand größer ist und freie Massenmomente auftreten. Dabei treten ausschließlich freie Massenmomente erster Ordnung auf[3]. Diese können über eine mit einfacher Kurbelwellendrehzahl gegenläufig drehenden Ausgleichswelle vollständig ausgeglichen werden. Der Dreizylindermotor läuft dann von den Massenkräften und -momenten her so ruhig wie ein Sechszylindermotor, bei dem sich die angesprochenen Massenmomente erster Ordnung der beiden aufgetrennt gedachten Dreizylindermotoren gegenseitig aufheben[3].
Een flat twin loopt inderdaad prima, dat is een halve flat four. Ik hoop dat je zelf snapt waarom een halve flat six niet werkt en waarom die analogie bij een 3 in lijn nergens op slaat.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat denk jij, zou een halve boxermotor lekker lopen?
Klopt. Heeft te maken met kruktap/contragewicht dat 120 graden verdraaid staat ten opzichte van zijn buurman. Met balansas perfect op te lossen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zonder balans-as loopt een 3 pitter in lijn slechter dan een 4 in lijn. En zeker slechter dan een 6 in lijn. Met balans-as loopt ie prima.
En tot de turbo inkicked.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:16 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We wachten op de foto's....
Jouw argument is dat omdat het een halve 6 is en die wel lekker loopt dat de 3 dus ook lekker loopt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een flat twin loopt inderdaad prima, dat is een halve flat four. Ik hoop dat je zelf snapt waarom een halve flat six niet werkt en waarom die analogie bij een 3 in lijn nergens op slaat.
Probeer nog eens uit te leggen waarom het zo'n onzin is.
Nee want ik hoef niet persé meer vermogen maar wil de motor soepeler maken. De tijd van 250+ PK heb ik gehad, wou nu een comfortabele wagen hebben en 1200KM naar Scandinavië rijden kan ook met 136PK of met 168 na de update.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:13 schreef the85mc het volgende:
Wacht even hoor, je geeft 45k uit aan een auto en kiest voor een lichte motor zodat je meer opties kunt krijgen. Ook al zou ik zelf nooit die keus zo maken, toch snap ik het als een motor je helemaal niet interesseert. Vervolgens ga je wel weer extra geld uittrekken voor een chiptuning? Had je dan niet beter fabrieksaf een betere motor kunnen kiezen?
En over pk discussie, ik rij nooit echt snelle auto's op papier (nu een 140pk dieseltje) en toch rij ik vlotter dan 95% van de weggebruikers. Gaat me er meer om dat je altijd een leuk koppel beschikbaar hebt. Dat rijdt gewoon fijn en vlot.
Een 3 cilinder kun je helemaal opfokken tot veel pk's met een turbo maar waarschijnlijk krijg je dan ook een flink turbogat. Daarnaast vind ik de loopcultuur van een 3 cilinder nou niet bepaald verfijnd (heb gereden met mini diesel en 1serie benzine met 3 cilinders)
Wederom zie ik geen steekhoudende argumentatie. Roepen dat iets algemeen bekend is, is geen uitleg.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw argument is dat omdat het een halve 6 is en die wel lekker loopt dat de 3 dus ook lekker loopt.
Dat is gewoon onzin.
En een 3 cilinder heeft (dat is algemeen bekend) een mindere loopcultuur.
Jij hebt helemaal niet uitgelegd waarom een 3 in lijn prima loopt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wederom zie ik geen steekhoudende argumentatie. Roepen dat iets algemeen bekend is, is geen uitleg.
Ik heb uitgelegd waarom een 3-in-lijn prima loopt. Jij roept alleen maar dat het onzin is zonder uit te leggen waarom het onzin is. Kom eens met argumenten die je uitspraken ondersteunen in plaats van alleen maar loze kreten.
Wederom maak je een vergelijking die kant noch wal raakt. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 13:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niet uitgelegd waarom een 3 in lijn prima loopt.
Daar gaat het al mis.
De disbalans zit gewoonweg opgesloten in de configuratie. Net als bij een 5 cilinder. Die laatste heeft dan als voordeel dat die paar 5 cilinders die op de markt zijn geweest weer juist erg lekker waren (ur quattro, RS3/TTRS).
Het is niet voor niets dat BMW zich genoodzaakt voelt om met een balansas te gaan werken.
Is Nederlands nou echt te moeilijk voor je?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 13:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wederom maak je een vergelijking die kant noch wal raakt. Weet je überhaupt wel waar je het over hebt?
En 'opgesloten in de configuratie' is weinig verhelderend, wat bedoel je daar mee? Kan je het in detail uitleggen?
Dat bedoel ik: je bent niet zo heel goed in lezen wat er staat. Ik heb gezegd dat jouw argument dat het een halve 6 in lijn is niet leidt tot de conclusie dat het dus ook een soepel lopend blokje is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.
Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Een inline 6 heeft in principe geen balansassen nodig, omdat er altijd een tegengestelde beweging is die het moment opheft.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Moet jij nodig zeggen. Je kan niet eens uitleggen waarom een 3-in-lijn volgens jou geen halve 6-in-lijn is. Dat is ook niet zo gek, want dat is het namelijk wél.
Maar goed, dat je inhoudelijk weinig toe te voegen hebt was al duidelijk.
Ja klopt, een I6 loopt beter en rustiger dan een V6. Sterker nog, een V6 met 90 graden is een van de mindere motor configuraties. Maar door andere blokhoeken (60 graden) en balansassen loopt het wel. Een V6 heeft wel andere voordelen,het blok is natuurlijk een stuk korter dan een I6.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Een V6 heeft toch ook balansassen? Dacht dat de enige reden voor een V6 compactheid is.
Mercedes gaat ook weer terug naar de Reihen Sechs
Dat met die ferrari mislukte dus ook finaal, mocht dat niet duidelijk zijn uit mijn vorige post.quote:Op maandag 23 oktober 2017 08:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welja. Meteen ook stoplichtsprintjes winnen met Ferrari's. Dan was die ofwel uit het jaar kruik, ofwel de persoon achter het stuur weet niet hoe je gas moet geven, ofwel (en dat lijkt mij het meest waarschijnlijk omdat je met anekdotisch bewijs iets krampachtig probeert te bewijzen) je zuigt het volledig uit je duim.
Ferrari rijders zijn in 9 vd 10 gevallen bezig met hun auto heel houden. Zelfs op trackdays lijken ze zich drukker te maken over dat er geen krasje op komt dan om ronderijden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 01:00 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Dat met die ferrari mislukte dus ook finaal, mocht dat niet duidelijk zijn uit mijn vorige post.
Aan de andere kant zegt het ook wel weer íets dat een ervaren rijder (ook in sportauto's) het probeert/
Lijkt me een prima keus. Rij zelf in een 316i, dus zelfde vermogen, maar wel een 4 cilinder. Heb in het verkeer nog nooit het gevoel gehad dat ik nog meer vermogen nodig heb. Feit dat het een automaat is, maakt het ook net wat makkelijker om snel het vermogen op te roepen. Destijds ook de keus moeten maken tussen grotere motor of meer opties. Tot nu toe geen enkele spijt. Vind opties als sportstoelen, neerklapbare achterbank en beter geluidssysteem etc een must, en daar heb ik nog steeds plezier van. Aan chippen heb ik ook gedacht, zeker gezien het dezelfde motor is als de 320i ede. Extra vermogen is leuk, maar zeker niet noodzakelijk. Hou het dus voorlopig origineel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Nee want ik hoef niet persé meer vermogen maar wil de motor soepeler maken. De tijd van 250+ PK heb ik gehad, wou nu een comfortabele wagen hebben en 1200KM naar Scandinavië rijden kan ook met 136PK of met 168 na de update.
Dat sommige mensen het raar vinden om 45K aan een 3 cilinder te spenderen snap ik maar de wagen ansich is subliem, daarnaast was BMW de enige die bepaalde opties gratis aanbood zoals automaat en led verlichting.
Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PKquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 19:59 schreef pvdplanet het volgende:
Als het puur om de gadgets gaat en niet op de beleving dan had een Lexus een betere keus geweest.
Het is ook heel makkelijk om nooit in een goede lexus te rijden. De enige die een beetje de moeite waard is, is de lfa vanwege de motor. De rest is ook prut trouwens, mijn hemel wat een lelijke bak is dat. Maar goed, dat geldt voor de hele lijn, het is ofwel lelijk, ofwel dodelijk saai.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK
Is wel alleen in automaat leverbaar.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een goeie Lexus gereden, genoeg beleving in mijn Lexus met 310PK
Ik vind het interieur erg mooi en het is ook allemaal van hoge kwaliteit. Je zult niet snel een kraakje of een rammeltje tegenkomen. Het interieur van een moderne BMW vind ik juist heel erg saai.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:36 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Ik heb ook gekeken naar de IS300, van buiten erg mooi en de hybride motor erg soepel maar het interieur... Katslelijk.
Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ook heel makkelijk om nooit in een goede lexus te rijden. De enige die een beetje de moeite waard is, is de lfa vanwege de motor. De rest is ook prut trouwens, mijn hemel wat een lelijke bak is dat. Maar goed, dat geldt voor de hele lijn, het is ofwel lelijk, ofwel dodelijk saai.
Maar die motor is wel geil. Zo jammer dat ze daar niets moois omheen gebouwd hebben.
Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren...quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:11 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Is wel alleen in automaat leverbaar.
Roer graag zelf in de pot
Alle hybrides van Lexus hebben toch een CVT? Vind ik wel een stuk minder dan de 8-traps in BMW’s. IS300h is wel zeer comfy en stil, ook heel fijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:51 schreef Metalfreak het volgende:
Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.
[..]
Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren...
Ik kijk zelden topgear en ik neem ze al helemaal niet serieus (dat doen ze zelf ook niet).quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vind het interieur erg mooi en het is ook allemaal van hoge kwaliteit. Je zult niet snel een kraakje of een rammeltje tegenkomen. Het interieur van een moderne BMW vind ik juist heel erg saai.
[..]
Niks mis met de motoren van Lexus hoor. Dat er in Nederland alleen hybrides geleverd worden, betekent niet dat er geen andere gemaakt worden. Maar het is wel weer typisch Fok! om alleen een +500PK model als de LFA goed te vinden omdat ze dat een keer bij Top Gear gezien hebben. De hele Lexus range zit goed in elkaar. En als je het toch alleen over performance modellen willen hebben, niet mis met modellen als de IS-F, RC-F. Alleen de CT is een kwestie van smaak met zijn CVT automaat, maar wat betreft weggedrag en onderstel is daar ook echt helemaal niets mis mee.
[..]
Dat bleef ik tot voor kort ook hardnekkig beweren...
Eens dat luxe en comfort belangrijker is dan performance. Toch gaan die zaken vaak hand in hand.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 12:18 schreef Spanky78 het volgende:
Ach. Ik rijd heerlijk in mijn 2 jaar oude 14 procent leasebak. Kan prima mee met het verkeer. En kosten zijn minimaal.
Sowieso vind ik luxe en comfort in de auto veel belangrijker dan een dikke motor en een tof uiterlijk.
Ik cruise gewoon lekker mijn 35k Kilometerthea met mijn glazen dakje en Spotify op de stereo.
Moet altijd een beetje lachen om van die testosteronturkenbakken. Van die ouwe afgetrapte BMW's waar ze dan heel cool alle regels mee overtreden. Wat een treunis.
Dus ts. Gewoon goede keuze. Lekker genieten van de binnenkant. Als je 180 wilt rijden kan dat alsnog in dld. In Nederland mag je al blij zijn als je niet een uur in de file staat.
Ow verrek ja, kloptquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 12:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Alle hybrides van Lexus hebben toch een CVT? Vind ik wel een stuk minder dan de 8-traps in BMW’s. IS300h is wel zeer comfy en stil, ook heel fijn.
Ieder zijn smaak, Mercedes vind ik zelf dan weer helemaal niets, zelfs de AMG modellen vind ik niet geweldig boeiend.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 13:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kijk zelden topgear en ik neem ze al helemaal niet serieus (dat doen ze zelf ook niet).
Vind het verder gewoon helemaal niets, dat lexus. Ben zelf meer van Mercedes. Al ben ik daar nu ook even van afgestapt. Alhoewel, de Tesla heeft nog steeds een aantal Mercedes dingen aan boord en is ook deels van Mercedes.
Dat mag.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 14:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow verrek ja, klopt
[..]
Ieder zijn smaak, Mercedes vind ik zelf dan weer helemaal niets, zelfs de AMG modellen vind ik niet geweldig boeiend.
Behelpen .quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.
Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 13:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eens dat luxe en comfort belangrijker is dan performance. Toch gaan die zaken vaak hand in hand.
Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaanquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:27 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
Carporn for enthusiasts, een ware traktatie .quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaan
Onzin. Ik kan gewoon met een kleiner gat uit de voeten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 15:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Behelpen .
Dan kun je gewoon niet anticiperen.
Natuurlijk spreek ik voor mijzelf.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:27 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:27 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat geldt voor júllie misschien, maar dat is voor ieder mens verschillend. Ik geef zelf juist weer geen ene fuck om luxe in een auto. Ik vind het leuk als het erop zit en waardeer het, heus, maar ik vind het veel belangrijker dat ik vermogen onder mijn rechtervoet heb en een goede wegligging. Het zou me niks uit maken om mijn ramen open te slingeren ipv. elektrisch te bedienen of het te moeten stellen zonder dure Harman Kardon geluidsinstallatie. Zolang ik maar maximaal rijplezier ervoor terug krijg . Wat dat aan gaat zou ik me prima thuis kunnen voelen in een Lotus Elise of zo.
Niet harder dan 120? Zelfs niet waar je 130 mag?quote:Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.
Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.
Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
Mwah....vermogen is relatief. Op een lichte auto kan 100 of 150pk al voldoende zijn om veel lol te hebben, zonder dat je je spaarvarken erop hoeft stuk te slaan. Zoals een Fiat Panda 100HP bijvoorbeeld, of een 106 GTi. En dat zijn nu niet bepaald auto's waar je van achteroverslaat van de garagerekening. Van die Fiat wordt zelfs gesuggereerd dat er wereldwijd nog nooit een van stuk gelopen is, die 1.4 schijnt een oersterk blok te zijn. Maar ja, als status meer je ding is wil je in dergelijke auto's natuurlijk niet dood gevonden worden, maar dan vind ik persoonlijk dat je dan ook niet moet janken om de torenhoge garagerekening.quote:Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.
Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.
Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Koop gewoon een fatsoenlijke auto. 3 cilinders, gadverdamme. Veredelde koffiemolens.
Of accepteer dat je weinig kracht hebt.
Je bent en blijft een ontzettende proleet.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een Aygo is dan ook een koekblik voor als je geen geld hebt of wil uitgeven aan een auto.
Alles boven de 6 seconden van 0-100 voelt traag aan als je een keer een inhaalactie moet maken vind ik. 9 seconden was 30 jaar geleden prima, maar nu is het wel behelpen hoor.
Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:15 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
goedenavond,
Woensdag aanstaande mag ik mijn nieuwe wagen ophalen, deze heeft een 3 cilinder motor met turbo.
Nu wil ik deze laten opwaarderen dmv software van 220NM naar 300NM. Maar wanneer kan ik dit het beste laten doen, direct of pas na een paar duizend kilometer?
Alvast bedankt.
Uit de berichten een BMW, x18i benzine motor, 1/2/3/4 series.quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.
Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?quote:
Met NM wordt dan ook niet het vermogen aangeduid, maar het koppel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?
Maar koppel is niet een eenheid waar je motoren universeel mee kunt vergelijken, pk's (en kw) wel. Of je motor 220nm of 300nm heeft, zegt heel weinig. Of hij 136 of 216 pk heeft zegt heel veel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:36 schreef Treinhomo het volgende:
Met NM wordt dan ook niet het vermogen aangeduid, maar het koppel.
Twee verschillende dingen; twee verschillende SI-eenheden.
Het zijn twee aspecten aan de hand waarvan je kunt vergelijken hoe een motor/voertuig zich gedraagt.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar koppel is niet een eenheid waar je motoren universeel mee kunt vergelijken, pk's (en kw) wel. Of je motor 220nm of 300nm heeft, zegt heel weinig. Of hij 136 of 216 pk heeft wel.
Not really. Ik neem twee auto's met motoren met 300nm. Welke is de krachtigste?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:42 schreef Treinhomo het volgende:
Het zijn twee aspecten aan de hand waarvan je kunt vergelijken hoe een motor/voertuig zich gedraagt.
Dat is niet te zeggen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Not really. Ik neem twee auto's met motoren met 300nm. Welke is de krachtigste?
Inderdaad.quote:
Als je twee vergelijkbare mobielen hebt (massa, grootte), weet je dat ze even snel zijn. Bij koppel weet je dan nog steeds niks.quote:Net zo min als te zeggen is welke van twee auto's met een motor van 150 PK de snelste is.
8V vs 16V maakt ook geen ene fuck uit ?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Inderdaad.
Als je twee vergelijkbare mobielen hebt (massa, grootte), weet je dat ze even snel zijn. Bij koppel weet je dan nog steeds niks.
We kunnen best nog even verder discussieren, maar je weet dat ik gelijk heb. Logisch, want de hele wereld heeft niet voor niets pk(kw) aangewezen als eenheid om arbeidsvermogen te meten.
Als jij denkt dat het een significant verschil maakt, kun je vast wel met voorbeelden komen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:52 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
8V vs 16V maakt ook geen ene fuck uit ?
Met de 2 liter van een jaar of twee geleden was er wel een probleem. Heel veel motoren zijn preventief onder garantie vervangen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Technisch zal een BMW zonder enige moeite gechipt kunnen worden zonder dat de levensduur significant achteruit zal gaan. Een BMW is namelijk gebouwd voor veel vermogen. Het enige waar ik aan zal denken is dat er geruchten rond gaan dan de budget motoren, waaronder de x14, x16 en x18 af fabriek van mindere kwaliteitsonderdelen worden voorzien. Tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. daarnaast heb ik mensen met problemen gehoord, met name bij de handmatige schakelbak (de automatische heeft het probleem niet) en een aantal die zelf ook bevestigen dat ze de auto regelmatig op de staart trappen, minuten lang met max vermogen rijden. Het ziet er naar uit dat je dus redelijk veilig kunt laten chippen. Als tuner zal ik persoonlijk voor br performance gaan, heeft een goede naam, schrijft zelf software en heeft veel kennis, waarbij zij vaak de eerste zijn die de software kraakt en de software in de markt brengt.
Dan heb je met 150 pk toch zat vermogen? Ik zou lekker een comfortabele bak kiezen en de patsers laten patsen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 04:08 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
[..]
Ik heb die tijd wel gehad, heb altijd auto's gehad met veel vermogen en funfactor en bijbehorende garage rekeningen.
Nu wil ik gewoon een mooie middenklasser met alle handige extra's die een merk kan bieden. Harder rijden dan 120 zal ik toch niet doen.
Heb overigens nog geen bedrijf benadert, wou mening horen van een onpartijdige partij.
Ik word zo sacherijnig van de mooie roffels die hier denken te kunnen racen laat in het weekend.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 16:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een mooie roffel kan geen geluidsinstallatie tegenaan
Is idd ruim voldoende om gewoon goed mee te kunnen komen en af en toe een aanhanger achter te hangen of zo.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dan heb je met 150 pk toch zat vermogen? Ik zou lekker een comfortabele bak kiezen en de patsers laten patsen.
quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat voor auto hebben we het over? Benzine of diesel? En waarom praat je over nm's? De hele wereld heeft afgesproken dat vermogen van auto's wordt geclassificeerd in pk of kw, zodat we allemaal over hetzelfde praten.
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Weet je waarom de hele wereld pk (of kw) gebruikt om motorvermogen aan te geven en niet nm?
Ook voor een stoplichtsprint geldt grosso modo dat vermogen/gewicht de doorslag geeft. Hangt dan eigenlijk alleen nog op de versnellingsbak. Maar bij vergelijkbare auto's zit daar weinig verschil in.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:43 schreef Maegrim het volgende:
[..]
[..]
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?
Probleem met de motoren van twee jaar geleden? Heb je linkje?quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met de 2 liter van een jaar of twee geleden was er wel een probleem. Heel veel motoren zijn preventief onder garantie vervangen.
Beetje een indruk van hoe problematisch het geweest moet zijn.
Nee, ik weet van mensen dat ze een nieuw motorblok hebben gekregen en dat ze daarvoor gewoon benaderd zijn.quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:35 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Probleem met de motoren van twee jaar geleden? Heb je linkje?
Pk's zorgen er voor dat je snel weg bent bij het stoplicht.quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:43 schreef Maegrim het volgende:
Misschien geeft TS geen bal om vermogen (topsnelheid) en wil hij alleen sneller wegzijn bij het stoplicht (koppel)?
Je schrijft best veel onzin, als je niet weet hoe chippen werkt moet je er ook niet over beginnen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Technisch zal een BMW zonder enige moeite gechipt kunnen worden zonder dat de levensduur significant achteruit zal gaan. Een BMW is namelijk gebouwd voor veel vermogen. Het enige waar ik aan zal denken is dat er geruchten rond gaan dan de budget motoren, waaronder de x14, x16 en x18 af fabriek van mindere kwaliteitsonderdelen worden voorzien. Tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen. daarnaast heb ik mensen met problemen gehoord, met name bij de handmatige schakelbak (de automatische heeft het probleem niet) en een aantal die zelf ook bevestigen dat ze de auto regelmatig op de staart trappen, minuten lang met max vermogen rijden. Het ziet er naar uit dat je dus redelijk veilig kunt laten chippen. Als tuner zal ik persoonlijk voor br performance gaan, heeft een goede naam, schrijft zelf software en heeft veel kennis, waarbij zij vaak de eerste zijn die de software kraakt en de software in de markt brengt.
Een diesel heeft hoog koppel nodig om uberhaupt vooruit te komen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:23 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Het gaat dus om een 318i.
En ik vind koppel boeiender dan pk. Heb eerder een auto gehad die was gechipped (220CDI) en ik vind het heerlijk om het in bergen beschikbaar te hebben vanaf lage toeren. (de 1.5 geeft bij 1250 tpm zijn max koppel)
Vermoedelijk een turbo benzine blok.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een diesel heeft hoog koppel nodig om uberhaupt vooruit te komen.
Bij wat voor motor horen deze specs? Torque 400 Nm @ 1950 RPM - 4750 RPM
Benzine of diesel?
Met chippen (op de echte goede manier) is dat te fixen, heb je wel een goede turbo nodig, die moet namelijk goed kunnen flowen vanaf 4000rpm, vaak trekken de VNT turbo's dat wel.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:31 schreef the85mc het volgende:
[..]
Vermoedelijk een turbo benzine blok.
Een diesel zou wel maximaal koppel kunnen leveren vanaf 1500 rpm, maar meestal zakt het koppel vanaf 3000-3500 rpm behoorlijk in. Max koppel tot 4750 rpm is voor een diesel wat te hoog. Misschien dat een enkele BMW diesel tot vrij hoog in toeren veel koppel heeft.
Inderdaad. Een 2.5 ltr 5-cylinder. Tot 5700 rpm heb je nog steeds 90% van het max koppel.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:31 schreef the85mc het volgende:
Vermoedelijk een turbo benzine blok.
Een diesel zou wel maximaal koppel kunnen leveren vanaf 1500 rpm, maar meestal zakt het koppel vanaf 3000-3500 rpm behoorlijk in. Max koppel tot 4750 rpm is voor een diesel wat te hoog. Misschien dat een enkele BMW diesel tot vrij hoog in toeren veel koppel heeft.
Je bedoelt dat hij in een hogere versnelling rijdt.quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt
Heel verstandig!quote:Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Inmiddels 2500 kilometer gereden en heb besloten om er vanaf te zien.
Ik rij 95% van de tijd in Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt (1500 bij 100 km/u) waardoor je nauwelijks motorgeluid en het verbruik ligt op dit moment 1 op 16.5 wat ook een prettige bijeenkomst is.
Hij schakelt sneller over denk ik. Een bepaald toerental in versnelling X hoort een bepaalde snelheid bij, dan zou de EcoPro modus al een soort Overdrive moeten zijnquote:Op zaterdag 11 november 2017 11:49 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Inmiddels 2500 kilometer gereden en heb besloten om er vanaf te zien.
Ik rij 95% van de tijd in Eco Pro modus wat erop neerkomt dat de motor 25% wordt geknepen waardoor hij minder toeren maakt (1500 bij 100 km/u) waardoor je nauwelijks motorgeluid en het verbruik ligt op dit moment 1 op 16.5 wat ook een prettige bijeenkomst is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |