Misschien heb je gelijk, maar ik moet erom lachen. Het is net een slak die een haas probeert te vangenquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:18 schreef Charged het volgende:
Wat is dit nou weer voor iets...topic i mean
Agenten die nu boeven achtervolgen doen dat nu met een Volvo die veel langzamer is Dan een A6. Oevenen tich?quote:
Sorry bedoelde een Zweed, Volvo V70.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is een Sweed?
Wat zijn Audi bandes?
Het is niet veel duidelijker...quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:51 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Sorry bedoelde een Zweed, Volvo V70.
Audi bendes. Zo worden ze door de Politie genoemd. Boeven die plofkraken plegen en vervolgens ontkomen in een Audi A6.
Daaaag boef...
die knakkers rijden in bakken die ze pikken, en zoveel RS6en rijden er nou weer niet rond. Een 3 liter V6 is vlot zat en die rijden er zat rond, en die heeft de popo nu dus ook. Plus dat popo chasecars per definitie gechipt zijn en dus net effe een tandje vlotter als de gemiddelde 3 liter.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 16:36 schreef Nero22 het volgende:
Zo'n 3.0 TDI komt echt wel van zijn plaats hoor. Maar goed, een RS ga je sowieso niet bijhouden.
Gelukkig telt niet alleen snelheid bij achtervolgingen maar ook je skills als chauffeur en team samenwerking.
Als je nou gewoon zelf even de moeite neemt om een OP te maken zonder stupide typo's erin, wordt een topic ws ook wat sneller serieus genomen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:51 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
Sorry bedoelde een Zweed, Volvo V70.
Audi bendes. Zo worden ze door de Politie genoemd. Boeven die plofkraken plegen en vervolgens ontkomen in een Audi A6.
Daaaag boef...
Hoe weet je dat ze alleen gechipt zijn? Zelf denk ik niet dat ze per defenitie gechipt zijn, maar 'gewoon' voorzien van een betere grotere turbo, intercooler en dergelijke aanbouwdelen. En natuurlijk daarop afgesteld. Het lijkt is niet bevorderlijk voor levensduur om een auto op z'n max te laten draaien. Als particulier neem je dat risico, maar doet een leverancier dat ook?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die knakkers rijden in bakken die ze pikken, en zoveel RS6en rijden er nou weer niet rond. Een 3 liter V6 is vlot zat en die rijden er zat rond, en die heeft de popo nu dus ook. Plus dat popo chasecars per definitie gechipt zijn en dus net effe een tandje vlotter als de gemiddelde 3 liter.
dingen worden ook ooit weer een ingeruild, chippen is doodsimpel terug te draaien, goedkoop en veilig. De mods die jij omschrijft kosten duizenden euro's en komen de betrouwbaarheid niet bepaald ten goede.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 17:12 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze alleen gechipt zijn? Zelf denk ik niet dat ze per defenitie gechipt zijn, maar 'gewoon' voorzien van een betere grotere turbo, intercooler en dergelijke aanbouwdelen. En natuurlijk daarop afgesteld. Het lijkt is niet bevorderlijk voor levensduur om een auto op z'n max te laten draaien. Als particulier neem je dat risico, maar doet een leverancier dat ook?
Als voorbeeld, een Golf 5 edition 30, daar zit geen VW TFSI voor die 40 pk extra, maar een Audi S3 motor. Die is sterker gebouwd en voorzien van grotere turbo. Terwijl gewoon chippen van een VW motor ook die 40 pk makkelijk levert, zoals bij de Golf 5 Edition 240 is gedaan.
Ik weet niet of dit een prototype of ge-photoshopt is. Stond bij het artikel van vandaag in de telegraaf.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 18:28 schreef Nero22 het volgende:
Iemand al een Photoshop gezien van hoe de wagens eruit komen te zien?
Eens, maar de agenten die vaak de wedstrijd hebben verloren en tegen de achterkant van de Audi A6 hebben aangekeken, zeggen zelf dat ze het verliezen van de acceleratie en de snelheid van de A6.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 16:36 schreef Nero22 het volgende:
Gelukkig telt niet alleen snelheid bij achtervolgingen maar ook je skills als chauffeur en team samenwerking.
chippie maakt ws 400/800, dan gaat ie best lekker.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:51 schreef yup het volgende:
Die Volvo's zijn leuk maar met 215 pk en 440 nm geen racemonsters.
320 pk en 650! nm lijkt me meer dan genoeg om kolere hard te gaan...
5.5 seconden naar de 100 is echt debiel hard voor zo een joekel van een kar.
Vergeet ook niet dat er brandstof in moet. Leuk zo een RS6, minder leuk als je iedere 400 km moet tanken (ook voor de staatskas niet). Dan is het wel lekker dat je met een 80 liter tank gewoon 1200+ km kan rijden. Lijkt me ook dat die KLPD dingen achterlijke km's per jaar maken (80-100k per jaar ofzo?).
Poltie rijdt wel heel graag in auto's met een leeggewicht van 1701kg he?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 18:52 schreef pechvogel-010 het volgende:
Staat ook een mooie vergelijking met de Volvo V70 waarmee de politie nu rijdt.
[ afbeelding ]
Diesel is goedkoper door lagere accijns, productiekosten van diesel liggen hoger. Volgens mij hoeft de plietsie geen accijns te betalen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:51 schreef yup het volgende:
Die Volvo's zijn leuk maar met 215 pk en 440 nm geen racemonsters.
320 pk en 650! nm lijkt me meer dan genoeg om kolere hard te gaan...
5.5 seconden naar de 100 is echt debiel hard voor zo een joekel van een kar.
Vergeet ook niet dat er brandstof in moet. Leuk zo een RS6, minder leuk als je iedere 400 km moet tanken (ook voor de staatskas niet).
Precies mijn gedachtequote:Op zaterdag 21 oktober 2017 22:27 schreef OEM het volgende:
[..]
Poltie rijdt wel heel graag in auto's met een leeggewicht van 1701kg he?
Mooie vergelijking met onzingetallen dus. Cijfers van 3 auto's (T6, D5 en de A6) doorelkaar husselen en fuck it zullen ze bij de Telegraaf gedacht hebben.
Dat is nou preciese wat de boeven willen. Zo snel mogelijk aan de politie ontkomen. Ze hebben wel smaak en verstand van auto's Het is jammer dat iemand zn portemonnee open trekt, want die bakken die stellen ze.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:51 schreef yup het volgende:
5.5 seconden naar de 100 is echt debiel hard voor zo een joekel van een kar.
ja, maar deze Audi's worden niet de standaard Politie auto's. Deze zijn alleen bedoeld voor de snelweg om boeven te kunnen bijhouden. Een beperkte aantal dusquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:37 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat ze van PON/VAG af wilden.
Was een E klasser, 5 serie of wat mijn part een mooie Jag niet wat?
Dat weet ik, maar als ze voor E klasse of CLS waren gegaan hadden ze mooi mee kunnen liften op die order lijkt me.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:59 schreef pechvogel-010 het volgende:
[..]
ja, maar deze Audi's worden niet de standaard Politie auto's. Deze zijn alleen bedoeld voor de snelweg om boeven te kunnen bijhouden. Een beperkte aantal dus
Op ca. 600 km 1:24 rijden met een gemiddelde snelheid (van starten tot weer stoppen) van 115 km/h. En dat terwijl je leeggewicht al 1500 kg is. Kom daar maar eens om met een benzineauto.quote:Op zondag 22 oktober 2017 02:10 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Diesel
Dat is voor landbouwers en truckers *
* Jow landbouwers en truckers ik waardeer jullie wel hoor moet wel anders kan ik geen eten kopen
Maar die hou je met een gechipte V70 makkelijk bij. Zelfs mijn 23 jaar oude 850 acceleert sneller dan 7.3 van 0-100.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 16:36 schreef Nero22 het volgende:
Zo'n 3.0 TDI komt echt wel van zijn plaats hoor.
Een originele V70 T6 heeft 304 pk, geen 215.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:51 schreef yup het volgende:
Die Volvo's zijn leuk maar met 215 pk en 440 nm geen racemonsters.
320 pk en 650! nm lijkt me meer dan genoeg om kolere hard te gaan...
5.5 seconden naar de 100 is echt debiel hard voor zo een joekel van een kar.
Vergeet ook niet dat er brandstof in moet. Leuk zo een RS6, minder leuk als je iedere 400 km moet tanken (ook voor de staatskas niet). Dan is het wel lekker dat je met een 80 liter tank gewoon 1200+ km kan rijden. Lijkt me ook dat die KLPD dingen achterlijke km's per jaar maken (80-100k per jaar ofzo?).
De meeste KLPD wagens zijn gewoon D5 diesels en geen T6. En de D5 heeft 215 pk 440nm. Ik heb die dingen 1000 maal langs me zien vliegen en dan staat er op de tankdop met koeienletters diesel op. Er zijn wel een paar T6jes volgens mij. Maar meerendeel diesel dus.quote:Op zondag 22 oktober 2017 06:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een originele V70 T6 heeft 304 pk, geen 215.
Precies, Volvo heeft geen leuke diesels (wat Power betreft), daarom ben ik overgestapt van Volvo naar Audi (ook de 3.0 tdi).quote:Op zondag 22 oktober 2017 10:12 schreef yup het volgende:
[..]
De meeste KLPD wagens zijn gewoon D5 diesels en geen T6. En de D5 heeft 215 pk 440nm. Ik heb die dingen 1000 maal langs me zien vliegen en dan staat er op de tankdop met koeienletters diesel op. Er zijn wel een paar T6jes volgens mij. Maar meerendeel diesel dus.
En 0-100 van de a6 is 5.5 seconden en niet 7.3.
Aah, nu snap ik waarom agenten in de Telegraaf zeggen dat ze soms die dingen niet kunnen bijhouden met een helicopter. Die bakken kunnen dus ook vliegenquote:Op zondag 22 oktober 2017 10:12 schreef yup het volgende:
[..]
Ik heb die dingen 1000 maal langs me zien vliegen
Niet van alle versies. Er is ook een versie met 218pk.quote:Op zondag 22 oktober 2017 10:12 schreef yup het volgende:
De meeste KLPD wagens zijn gewoon D5 diesels en geen T6. En de D5 heeft 215 pk 440nm. Ik heb die dingen 1000 maal langs me zien vliegen en dan staat er op de tankdop met koeienletters diesel op. Er zijn wel een paar T6jes volgens mij. Maar meerendeel diesel dus.
En 0-100 van de a6 is 5.5 seconden en niet 7.3.
Ze hebben zelfs de intentie om er helemaal mee te stoppen. Terecht. Vervuilender dan benzine (stikstofoxiden; nee, die worden niet door een roetfilter tegengehouden) en eigenlijk alleen maar voor mensen die benzine niet kunnen betalen.quote:Op zondag 22 oktober 2017 10:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Precies, Volvo heeft geen leuke diesels (wat Power betreft), daarom ben ik overgestapt van Volvo naar Audi (ook de 3.0 tdi).
Dude de vereisten waren 0-100 onder de 7 seconden en 250 km/u, aangezien de 218 pk daar niet aan voldoet blijft alleen de 320 pk bi turbo versie over.quote:Op maandag 23 oktober 2017 02:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet van alle versies. Er is ook een versie met 218pk.
Artikel in de Gelderlander:
"De A6 geldt als een van de succesvolste types van het Duitse automerk. De politievariant is de Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro. Deze auto kan 250 kilometer per uur en gaat binnen 7 seconden naar de 100 kilometer per uur. "
Waar lees jij dat het 5.5 is? Oh, wacht, je gelooft de Telegraaf?
Misschien dat ze een paar van de snellere versie nemen, maar het gros zal het instapmodel zijn. Het is wel de overheid, he?
En ook al hebben ze ook D5-en, ze hebben ook gechipte T6-en. Vermogen ligt vermoedelijk rond de 330pk.
Overigens zegt de NOS dat het nog niet defintief is.
320pk versie blijft over?quote:Op maandag 23 oktober 2017 13:31 schreef yup het volgende:
[..]
Dude de vereisten waren 0-100 onder de 7 seconden en 250 km/u, aangezien de 218 pk daar niet aan voldoet blijft alleen de 320 pk bi turbo versie over.
Ik rijd 100-130k per jaar, welke mongool gaat dan benzine rijden?quote:Op maandag 23 oktober 2017 04:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs de intentie om er helemaal mee te stoppen. Terecht. Vervuilender dan benzine (stikstofoxiden; nee, die worden niet door een roetfilter tegengehouden) en eigenlijk alleen maar voor mensen die benzine niet kunnen betalen.
Paar keer blazen en je accu's zijn leeg, niet echt handig in een langere achtervolgingquote:Op maandag 23 oktober 2017 13:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Een getunde Tesla lijkt mij sneller optrekken en stoerder.
Beetje minder om mee te rammen dat wel.
En waar had je die willen gebruiken in NL zonder kans dat er iets anders geraakt word?quote:Op maandag 23 oktober 2017 14:45 schreef Craptacular het volgende:
Snap niet dat ze geen bull bar hebben zoals in de US. 1 keer een diefje aantikken en de neus is verrot.
[ afbeelding ]
Nu beuken ook gewoon auto's. Alleen zonder bull bar.quote:Op maandag 23 oktober 2017 14:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En waar had je die willen gebruiken in NL zonder kans dat er iets anders geraakt word?
Juist...
Ja want kreukelzones zijn nergens voor nodig natuurlijk.quote:Op maandag 23 oktober 2017 14:45 schreef Craptacular het volgende:
Snap niet dat ze geen bull bar hebben zoals in de US. 1 keer een diefje aantikken en de neus is verrot.
[ afbeelding ]
Ja heel gewoon idd.. elke dag word je zo staande gehouden...quote:Op maandag 23 oktober 2017 14:51 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Nu beuken ook gewoon auto's. Alleen zonder bull bar.
Juist...
Nee, hoor. Er is ook nog een 272pk versie. En als ze de goedkoopste nemen en die laten chippen, dan levert die rond de 250-260 pk. Genoeg om de 0-100 in 7 seconden te halen en het bespaart 17k euro per auto (x90 auto's = 1.5 miljoen).quote:Op maandag 23 oktober 2017 13:31 schreef yup het volgende:
Dude de vereisten waren 0-100 onder de 7 seconden en 250 km/u, aangezien de 218 pk daar niet aan voldoet blijft alleen de 320 pk bi turbo versie over.
Zoals ik al zei, kwestie van centen. Niemand rijdt voor z'n lol in een diesel.quote:Op maandag 23 oktober 2017 14:26 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik rijd 100-130k per jaar, welke mongool gaat dan benzine rijden?
Waarom vermeld je dat koppel (zelfs met een uitroepteken?), nogal logisch dat een diesel meer koppel nodig heeft om hetzelfde aantal pk's te bereiken, zo'n blok maakt namelijk veel minder toeren dan een benzinemotor.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:51 schreef yup het volgende:
Die Volvo's zijn leuk maar met 215 pk en 440 nm geen racemonsters.
320 pk en 650! nm lijkt me meer dan genoeg om kolere hard te gaan...
650! Betekend 650*649*648*647 enzovoortsquote:Op zondag 29 oktober 2017 09:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom vermeld je dat koppel (zelfs met een uitroepteken?), nogal logisch dat een diesel meer koppel nodig heeft om hetzelfde aantal pk's te bereiken, zo'n blok maakt namelijk veel minder toeren dan een benzinemotor.
650! nanometer aan koppel is nog steeds geen koppel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
650! Betekend 650*649*648*647 enzovoorts
Das best veel koppel
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Faculteit_(wiskunde)
650Nnm is een verdomd klein koppel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:49 schreef OEM het volgende:
[..]
650! nanometer aan koppel is nog steeds geen koppel.
echt wel.quote:Op zondag 29 oktober 2017 08:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, kwestie van centen. Niemand rijdt voor z'n lol in een diesel.
tis andersom jongeh, een dieselmotor levert koppel, en minder pk's, juist omdat een diesel geen toeren hóeft te maken omdat het koppel bij heel lage toerentallen al voorhanden is, zijn die peekaatjes helemaal niet interessant..quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom vermeld je dat koppel (zelfs met een uitroepteken?), nogal logisch dat een diesel meer koppel nodig heeft om hetzelfde aantal pk's te bereiken, zo'n blok maakt namelijk veel minder toeren dan een benzinemotor.
Dus eigenlijk zeg je dat ze beter gewoon een tractorblok in een auto kunnen leggen voor max performance?quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tis andersom jongeh, een dieselmotor levert koppel, en minder pk's, juist omdat een diesel geen toeren hóeft te maken omdat het koppel bij heel lage toerentallen al voorhanden is, zijn die peekaatjes helemaal niet interessant..
Ik rijd liever 100pk en 500Nm als 500pk en 100Nm.
Pk's pieken door toerEN, Nm pieken door toerBO.
Horsepower wins the sprint, torque wins the race.
Hij moet toch wat zeggen om z'n eigen prehistorische olieboot goed te praten?quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat ze beter gewoon een tractorblok in een auto kunnen leggen voor max performance?
quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij moet toch wat zeggen om z'n eigen prehistorische olieboot goed te praten?
Niet? Hij loopt hier te pas en te onpas te pochen dat z'n ( 10-15 jaar ouwe ) C-klasse diesel zo snel is. Opa moet de turbobenzines nog ontdekken.quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik weet niet welke olieboot hij heeft
Als er een juiste versnellingsbak in ligt, zekerquote:Op zondag 29 oktober 2017 15:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat ze beter gewoon een tractorblok in een auto kunnen leggen voor max performance?
Dit laatste is vooral belangrijk, als jij in een RS6 een plofkraak doet in Groningen en je rijd volle vaart weg, met de kit op je hielen, dan mag je blij zijn als je Zwolle voorbij komt voor je tank leeg is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:51 schreef yup het volgende:
Die Volvo's zijn leuk maar met 215 pk en 440 nm geen racemonsters.
320 pk en 650! nm lijkt me meer dan genoeg om kolere hard te gaan...
5.5 seconden naar de 100 is echt debiel hard voor zo een joekel van een kar.
Vergeet ook niet dat er brandstof in moet. Leuk zo een RS6, minder leuk als je iedere 400 km moet tanken (ook voor de staatskas niet). Dan is het wel lekker dat je met een 80 liter tank gewoon 1200+ km kan rijden. Lijkt me ook dat die KLPD dingen achterlijke km's per jaar maken (80-100k per jaar ofzo?).
Op hoeveel rijdt een RS6 dan?quote:Op zondag 29 oktober 2017 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit laatste is vooral belangrijk, als jij in een RS6 een plofkraak doet in Groningen en je rijd volle vaart weg, met de kit op je hielen, dan mag je blij zijn als je Zwolle voorbij komt voor je tank leeg is.
Het gaat bij de fokkertjes om de specs en meer dan grote getallen begrijpen ze niet.quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tis andersom jongeh, een dieselmotor levert koppel, en minder pk's, juist omdat een diesel geen toeren hóeft te maken omdat het koppel bij heel lage toerentallen al voorhanden is, zijn die peekaatjes helemaal niet interessant..
Ik rijd liever 100pk en 500Nm als 500pk en 100Nm.
Pk's pieken door toerEN, Nm pieken door toerBO.
Horsepower wins the sprint, torque wins the race.
Ligt er aan hoe hard je rijdtquote:
Een tractor heeft juist veel meer koppel dan een auto met hetzelfde vermogen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een tractor heeft toch juist overdreven veel pk's?
Ik ging nu inderdaad zelf even de mist in, ben nog een beetje brak.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een tractor heeft juist veel meer koppel dan een auto met hetzelfde vermogen.
quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Niet? Hij loopt hier te pas en te onpas te pochen dat z'n ( 10-15 jaar ouwe ) C-klasse diesel zo snel is. Opa moet de turbobenzines nog ontdekken.
Waar ben je brak van?quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ging nu inderdaad zelf even de mist in, ben nog een beetje brak.
Als je naar de cilinderinhoud kijkt niet.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een tractor heeft toch juist overdreven veel pk's?
Daarom kan die ook een ploeg door de klei trekken.quote:Op zondag 29 oktober 2017 17:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je naar de cilinderinhoud kijkt niet.
170pk uit een 7L zes cilinder.
Wel +700Nm bij 1200rpm
(Claas Arion 630)
2006, we hoeven niet allemaal elke 2 ton/4 jaar een nieuwe he. Als je baas het betaalt is dat prima natuurlijk, maar ik moet hem zelf betalen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Niet? Hij loopt hier te pas en te onpas te pochen dat z'n ( 10-15 jaar ouwe ) C-klasse diesel zo snel is. Opa moet de turbobenzines nog ontdekken.
Dan heb je zo goed als zeker nooit een fatsoenlijke benzine-turbo gehad.quote:
Dat is leuk als je met je trekker onderweg bent of met 90km/h een aanhangwagen of caravan sleept, maar koppel zegt niets over hoe snel een auto is.quote:Op zondag 29 oktober 2017 15:00 schreef Sounddragon het volgende:
tis andersom jongeh, een dieselmotor levert koppel, en minder pk's, juist omdat een diesel geen toeren hóeft te maken omdat het koppel bij heel lage toerentallen al voorhanden is, zijn die peekaatjes helemaal niet interessant..
niet zelf in bezit gehad, wel gereden. Qua verbruik echt compleet no match voor een dikke diesel met vergelijkbare cijfers.quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je zo goed als zeker nooit een fatsoenlijke benzine-turbo gehad.
ok.quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is leuk als je met je trekker onderweg bent of met 90km/h een aanhangwagen of caravan sleept, maar koppel zegt niets over hoe snel een auto is.
Als je twee auto's wil vergelijken qua prestaties, dan is pk de enige vaste waarde die telt.
In gevaarlijke situaties zit je liever in een dikke grote auto lijkt mij zo...quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:46 schreef Palomar het volgende:
Wel dikke wagen hoor, net als die vorige V70. Vraag me alleen wel af waarom het perse zo'n groot type auto moet zijn. Een Seat Leon (cupra station) bijvoorbeeld kost de helft en is net zo snel. Ben benieuwd waar de afwegingen dan precies zitten. Zou gewicht belangrijk zijn voor het klemrijden/rammen van wegcriminelen? Of zijn de overige kosten zo hoog dat de aanschafprijs van de auto uitgesmeerd over x jaar niet zo relevant is?
Precies wat ik zeg: de enige reden dat mensen diesel rijden is voor de centen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet zelf in bezit gehad, wel gereden. Qua verbruik echt compleet no match voor een dikke diesel met vergelijkbare cijfers.
Ik maak veel te veel km's om een benzine turbo te rijden, en al helemaal niet met mijn rijstijl. In beide auto's moet ik zeg maar mijn best doen om 1 op 10 te halen qua verbruik; in de turbodiesel rijd ik dan als een idioot, en in de benzine-turbo als een oud wijf. Doe dat even maal brandstofprijs en 50k km per jaar en je weet waarom ik diesel rijd. En nee, op die kilometrages boeit de hogere mrb geen kont, en afschrijving is ook niet heel schokkend voor een ouwe Benz.
Ik vind een diesel ook gewoon lekkerder rijden, kan niet uitleggen waarom, is een gevoels-dingetjequote:Op maandag 30 oktober 2017 13:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg: de enige reden dat mensen diesel rijden is voor de centen.
Dat oordeel kun je pas vellen als je een paar maanden in een vergelijkbare benzine met turbo hebt gereden. Dan krijg je wat jouw diesel heeft, maar dan zonder de resonantie, herrie, zwarte wolken en stank.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:52 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind een diesel ook gewoon lekkerder rijden, kan niet uitleggen waarom, is een gevoels-dingetje
Deels mee eens. Echter, de popo rijdt toch ook gewoon in van die standaard Volkswagen Touran bakkies. Dat zijn ook niet echt "dikke grote" auto's en daar rijden ze ook criminelen (zelden) mee klemquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:43 schreef Apekoek het volgende:
[..]
In gevaarlijke situaties zit je liever in een dikke grote auto lijkt mij zo...
Ik heb vaak zat in een turbo benzine gereden om te weten hoe dat rijdt. Jij blijkbaar niet in een V6 turbodiesel. resonantie heb ik nog nooit van gehoord, mijn motor hoor ik alleen als ik hem doortrek, en dat is bij een benzinemotor niet anders, ik heb een roetfilter en ik heb hem nog nooit betrapt op ook maar een heel klein roetwolkje (mijn oude wel, die roette behoorlijk (non-turbo)) en 'stank' is iets voor zeikviolen.. een benzineauto ruik je net zo hard, en een katalysator ruikt ook niet bepaald naar madeliefjes.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat oordeel kun je pas vellen als je een paar maanden in een vergelijkbare benzine met turbo hebt gereden. Dan krijg je wat jouw diesel heeft, maar dan zonder de resonantie, herrie, zwarte wolken en stank.
Een benzineauto ruik je misschien net zo hard, maar is aanzienlijk minder kankerverwekkend.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat in een turbo benzine gereden om te weten hoe dat rijdt. Jij blijkbaar niet in een V6 turbodiesel. resonantie heb ik nog nooit van gehoord, mijn motor hoor ik alleen als ik hem doortrek, en dat is bij een benzinemotor niet anders, ik heb een roetfilter en ik heb hem nog nooit betrapt op ook maar een heel klein roetwolkje (mijn oude wel, die roette behoorlijk (non-turbo)) en 'stank' is iets voor zeikviolen.. een benzineauto ruik je net zo hard, en een katalysator ruikt ook niet bepaald naar madeliefjes.
Uhuh...quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat in een turbo benzine gereden om te weten hoe dat rijdt. Jij blijkbaar niet in een V6 turbodiesel. resonantie heb ik nog nooit van gehoord, mijn motor hoor ik alleen als ik hem doortrek, en dat is bij een benzinemotor niet anders, ik heb een roetfilter en ik heb hem nog nooit betrapt op ook maar een heel klein roetwolkje (mijn oude wel, die roette behoorlijk (non-turbo)) en 'stank' is iets voor zeikviolen.. een benzineauto ruik je net zo hard, en een katalysator ruikt ook niet bepaald naar madeliefjes.
O ja, die was ik ff vergeten.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een benzineauto ruik je misschien net zo hard, maar is aanzienlijk minder kankerverwekkend.
Nu nog effe het milieu erbij halen, en de effecten op de global warming, en dan is het anti-diesel gelul weer compleetquote:Op maandag 30 oktober 2017 14:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een benzineauto ruik je misschien net zo hard, maar is aanzienlijk minder kankerverwekkend.
Is dat alles wat je nog te roeptoeteren hebt? srsly?quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uhuh...
Alleen voor het geld.
Maak jezelf dat maar wijs. Als ze per 1 januari een vervuilingstax van 15000 euro per jaar voor diesels instellen, dan zit jij op 31 december in een benzineauto.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
Natuurlijk is geld een drijfveer, maar niet dé reden..
En wat ga jij rijden als ze dat voor alle auto's doen die meer dan 150 pk hebben?quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maak jezelf dat maar wijs. Als ze per 1 januari een vervuilingstax van 15000 euro per jaar voor diesels instellen, dan zit jij op 31 december in een benzineauto.
Dan blijf ik op benzine rijden.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
En wat ga jij rijden als ze dat voor alle auto's doen die meer dan 150 pk hebben?
Met een 250pk turbofietsie in het vooronder?quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan blijf ik op benzine rijden.
Nee, waarschijnlijk niet. Want ik weet dat kosten een drijfveer is voor IEDEREEN.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met een 250pk turbofietsie in het vooronder?
Not really, want ik rijd nog steeds geen 200cdi en betaal gewoon 40 euro (o.i.d) meer mrb in de maand als wat dus eigenlijk nodig zou zijn, en de 320 lust ook een beetje meer als een 200je, plus dat de verzekering ook nog een scheppie duurder zal zijn natuurlijk.. Dus money is wel een issue, maar blijkbaar (in mijn geval) niet doorslaggevend.. ik rijd het ding ook omdat ik het een fijne kar vind, en ik het kan betalen.. Niet iedereen rijdt de auto die hij rijdt puur uit financiële overwegingen..quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk niet. Want ik weet dat kosten een drijfveer is voor IEDEREEN.
Niet snel en niet intimiderend genoeg, ik snap deze stap naar die A6en heel goed. Of je het nou wel of geen mooie autos vindt, het straalt al wat meer uit.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deels mee eens. Echter, de popo rijdt toch ook gewoon in van die standaard Volkswagen Touran bakkies. Dat zijn ook niet echt "dikke grote" auto's en daar rijden ze ook criminelen (zelden) mee klem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |