abonnement Unibet Coolblue
pi_174840617
Dat was jij toch? ;(
-
pi_174841238
Te dom voor de RH vrees ik. :'(
pi_174842197
Kwantummechanica leren en de hypothese linken aan het spectrum van het hypothetische Riemannium dan maar :P

https://www.google.nl/url(...)0K6u_Amjq0CwpAbeCtVn
-
pi_175273229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:56 schreef NeverThought het volgende:
nteressant, kom ik morgen op terug.

Snel hersenspinsel..
- Als je echt slim bent kun je je idee ook aan de domme verkopen.
- Je leeft in mijn beleving voor het zelf, als een ander zich niet geholpen voelt help dan je zelf dat de ander niet te helpen.
- Iedereen moet gewoon zo slim worden dat ze je kunnen volgen.
- Mensen zouden weer met vertrouwen in elkaar moeten hebben.
interessant, kom ik overmorgen op terug.

Snel hersenspinsel :

*is laat dus meer mannen die get laid willen
*willen vaak geen hoeren wants das duur, dus gaan op zoek naar echte liefde
*missen mamma maar das een hoer
*chips koop ik vaak niet want das snacks.
  woensdag 6 december 2017 @ 14:52:51 #55
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175529007
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

:?
Hij doelt op de onvolledigheid van de aannames die op basis van de werken van die personen onderdeel zijn geworden van ons feitenrelaas.

Dat Einstein's antwoord niet het defintieve antwoord is waar in de natuurkunde over wordt gesproken, en welke in het huidige klimaat ook onweerlegbaar is, maar dat dit slechts een tussenproduct is totdat het volgende inzicht wordt vergaard. Niet?
  woensdag 6 december 2017 @ 14:55:01 #56
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175529041
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:52 schreef jodelahity het volgende:
Stel je bent superintelligent,

er is geen twijfel aan, jij bent het gewoon, al je ideeen zijn geweldig, taalfouten zijn er om snelheidswinst in het typen te boeken, zoals met het woord ideeen in dit topic.

Je probeert mensen te helpen door ze een geweldig idee te geven. Welk idee maakt niet uit, het is een goed/geweldig idee.

Het wordt afgeslagen door mensen die minder slim zijn, alleen aan zichzelf denken etc.

Wat is de volgende slimme stap volgens jou?
Stoppen? Doorgaan op welke slimme manier? Iets anders? Alle ideeen welkom tenzij iemand onnodig een associale etter wil zijn
De vraag is in feite hoe te handelen bij zelfvertrouwen?

Ik zou voornamelijk in mezelf vertrouwen.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:03:09 #57
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175529225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:56 schreef NeverThought het volgende:
Interessant, kom ik morgen op terug.

Snel hersenspinsel..
- Als je echt slim bent kun je je idee ook aan de domme verkopen.
- Je leeft in mijn beleving voor het zelf, als een ander zich niet geholpen voelt help dan je zelf dat de ander niet te helpen.
- Iedereen moet gewoon zo slim worden dat ze je kunnen volgen.
- Mensen zouden weer met vertrouwen in elkaar moeten hebben.
Puntje voor de zelfreflectie.

Waar de natuur bij een van haar gaven iets minder heeft uitgedeeld, wordt daarvoor altijd ruimschoots gecompenseerd door wat extra van een andere gave toe te voegen.

pic van jezelf?
pi_175531423
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:03 schreef Het_Peenvarken het volgende:

[..]

Puntje voor de zelfreflectie.

Waar de natuur bij een van haar gaven iets minder heeft uitgedeeld, wordt daarvoor altijd ruimschoots gecompenseerd door wat extra van een andere gave toe te voegen.

pic van jezelf?
Viesdikke hersenen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175537997
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:52 schreef jodelahity het volgende:
Stel je bent superintelligent,

er is geen twijfel aan, jij bent het gewoon, al je ideeen zijn geweldig, taalfouten zijn er om snelheidswinst in het typen te boeken, zoals met het woord ideeen in dit topic.

Je probeert mensen te helpen door ze een geweldig idee te geven. Welk idee maakt niet uit, het is een goed/geweldig idee.

Het wordt afgeslagen door mensen die minder slim zijn, alleen aan zichzelf denken etc.

Wat is de volgende slimme stap volgens jou?
Stoppen? Doorgaan op welke slimme manier? Iets anders? Alle ideeen welkom tenzij iemand onnodig een associale etter wil zijn
In het hoofdwerk van Schopenhauer, the world and will as representation, geeft hij weer in het hoofdstuk Genius wat het effect is van de prestaties (en dus ideeën) van de genie op de 'gewone' mens.

Het volgende schrijft hij hierover: Talent is able to achieve what is beyond other people's capacity to achieve, yet not what is beyond their capacity of apprehension; therefore it at once finds its appreciators. The achievement of genius, on the other hand, transcends not only others' capacity of achievement, but also their capacity of apprehension; therefore they do not become immediately aware of it. Talent is like the marksman who hits a target which others cannot reach; genius is like the marksman who hits a target, as far as which others cannot even see.

Ik heb hetzelfde IQ als Einstein en ervaar ook de waarneming van Schopenhauer (die ook hoogbegaafd was).

Het effect is ook, als ik niet oppas, weerstand op ideeën, zoals ook beschreven in dat hoofdstuk
pi_175543825
Volgens mij heb je dit topic bijna exact een keer geopend in r&p. Om je in al je verhevenheid af te vragen hoe je anderen kunt behoeden voor domme keuzes, omdat jij veel meer inzicht zou hebben in de gevolgen.
pi_175567318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:53 schreef k3vil het volgende:

[..]

In het hoofdwerk van Schopenhauer, the world and will as representation, geeft hij weer in het hoofdstuk Genius wat het effect is van de prestaties (en dus ideeën) van de genie op de 'gewone' mens.

Het volgende schrijft hij hierover: Talent is able to achieve what is beyond other people's capacity to achieve, yet not what is beyond their capacity of apprehension; therefore it at once finds its appreciators. The achievement of genius, on the other hand, transcends not only others' capacity of achievement, but also their capacity of apprehension; therefore they do not become immediately aware of it. Talent is like the marksman who hits a target which others cannot reach; genius is like the marksman who hits a target, as far as which others cannot even see.

Ik heb hetzelfde IQ als Einstein en ervaar ook de waarneming van Schopenhauer (die ook hoogbegaafd was).

Het effect is ook, als ik niet oppas, weerstand op ideeën, zoals ook beschreven in dat hoofdstuk
En de sleutel tot succes is hier mee om leren gaan. Anderen toch dat doel laten zien. Pas dan wordt het echt interessant. Want zodra je dat doet, gaan zij (mits slim genoeg) begrijpen wat je wilt. En dan is ook de weerstand een stuk minder.

Helpt enorm. En natuurlijk niets zeggen over je IQ. Maar resultaten laten zien en normaal blijven... Anders gaat je kop eraf.

Dat je slim bent moeten de anderen gaan zeggen... Dan gaat het wel geaccepteerd worden. Resultaat is nog minder weerstand. Overigens ben ik er enorm van overtuigd dat creativiteit nodig is voor excellente synthese. Terwijl je met het IQ prima kunt waarnemen.
Whatever...
pi_175571728
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 02:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En de sleutel tot succes is hier mee om leren gaan. Anderen toch dat doel laten zien. Pas dan wordt het echt interessant. Want zodra je dat doet, gaan zij (mits slim genoeg) begrijpen wat je wilt. En dan is ook de weerstand een stuk minder.

Helpt enorm. En natuurlijk niets zeggen over je IQ. Maar resultaten laten zien en normaal blijven... Anders gaat je kop eraf.

Dat je slim bent moeten de anderen gaan zeggen... Dan gaat het wel geaccepteerd worden. Resultaat is nog minder weerstand. Overigens ben ik er enorm van overtuigd dat creativiteit nodig is voor excellente synthese. Terwijl je met het IQ prima kunt waarnemen.
Je slaat de spijker op z'n kop.
  vrijdag 8 december 2017 @ 23:24:58 #63
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175589180
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sowieso denk ik dat het algemeen voor mensen heel erg moeilijk is om een correcte inschatting te maken van mensen die slimmer zijn dan zij zelf. Mensen zoals Albert Einstein worden door de meeste mensen niet beoordeeld op hun werk, maar op het beeld dat er van hen in de media wordt gecreëerd.

Wie is de slimste in dit rijtje? Einstein, Hawking, Feynman of Witten?

Er zijn maar weinig mensen ter wereld die echt een zinvol antwoord kunnen geven op deze vraag. De rest roept maar wat. Vooral dat laatste zou trouwens wat mij betreft wel wat minder mogen. Wie het niet weet zou niet moeten doen alsof ie het wel weet.
Is het ook niet op een begeven moment subjectief wie als het meest briljant van die vier beschouwd kan worden als we het hebben over mensen die in dezelfde intelligentie-rang vallen. Ik denk niet dat experts in het vakgebied van deze wetenschappers het ooit unaniem erover eens zullen worden dat bijvoorbeeld de theorieën van Einstein het meest doordacht zijn.
pi_175640661
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:52 schreef jodelahity het volgende:
Stel je bent superintelligent,

er is geen twijfel aan, jij bent het gewoon, al je ideeen zijn geweldig, taalfouten zijn er om snelheidswinst in het typen te boeken, zoals met het woord ideeen in dit topic.

Je probeert mensen te helpen door ze een geweldig idee te geven. Welk idee maakt niet uit, het is een goed/geweldig idee.

Het wordt afgeslagen door mensen die minder slim zijn, alleen aan zichzelf denken etc.

Wat is de volgende slimme stap volgens jou?
Stoppen? Doorgaan op welke slimme manier? Iets anders? Alle ideeen welkom tenzij iemand onnodig een associale etter wil zijn
*asociale. Ik zie daar geen snelheidswinst :p
pi_175709631
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Volgens mij heb je dit topic bijna exact een keer geopend in r&p. Om je in al je verhevenheid af te vragen hoe je anderen kunt behoeden voor domme keuzes, omdat jij veel meer inzicht zou hebben in de gevolgen.
Ach ja het houdt mensen wel bezig, soms zonder verder ook maar iets nuttigs te kunnen bijdragen niet waar
pi_175709993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:52 schreef jodelahity het volgende:
Stel je bent superintelligent,

er is geen twijfel aan, jij bent het gewoon, al je ideeen zijn geweldig, taalfouten zijn er om snelheidswinst in het typen te boeken, zoals met het woord ideeen in dit topic.

Je probeert mensen te helpen door ze een geweldig idee te geven. Welk idee maakt niet uit, het is een goed/geweldig idee.

Het wordt afgeslagen door mensen die minder slim zijn, alleen aan zichzelf denken etc.

Wat is de volgende slimme stap volgens jou?
Stoppen? Doorgaan op welke slimme manier? Iets anders? Alle ideeen welkom tenzij iemand onnodig een associale etter wil zijn
Wat is mis met je idee voor jezelf houden? Waarom moeten perse anderen erbij betrokken worden. Als ze geen interesse hebben, dan niet, wie ben ik om voor hun te bepalen wat een beter idee is. Strikt gezien heb ik gelijk, maar laat die ander lekker aankloten.
.
pi_175710218
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 23:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat is mis met je idee voor jezelf houden? Waarom moeten perse anderen erbij betrokken worden. Als ze geen interesse hebben, dan niet, wie ben ik om voor hun te bepalen wat een beter idee is. Strikt gezien heb ik gelijk, maar laat die ander lekker aankloten.
Om tot iets groters te komen heb je vaak medestanders nodig die je ideeën ondersteunen of overnemen.
Plant het zaadje en laat het groeien.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 02:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En de sleutel tot succes is hier mee om leren gaan. Anderen toch dat doel laten zien. Pas dan wordt het echt interessant. Want zodra je dat doet, gaan zij (mits slim genoeg) begrijpen wat je wilt. En dan is ook de weerstand een stuk minder.

Helpt enorm. En natuurlijk niets zeggen over je IQ. Maar resultaten laten zien en normaal blijven... Anders gaat je kop eraf.

Dat je slim bent moeten de anderen gaan zeggen... Dan gaat het wel geaccepteerd worden. Resultaat is nog minder weerstand. Overigens ben ik er enorm van overtuigd dat creativiteit nodig is voor excellente synthese. Terwijl je met het IQ prima kunt waarnemen.
Hiermee is alles gezegd.
pi_175714805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:53 schreef k3vil het volgende:

[..]

In het hoofdwerk van Schopenhauer, the world and will as representation, geeft hij weer in het hoofdstuk Genius wat het effect is van de prestaties (en dus ideeën) van de genie op de 'gewone' mens.

Het volgende schrijft hij hierover: Talent is able to achieve what is beyond other people's capacity to achieve, yet not what is beyond their capacity of apprehension; therefore it at once finds its appreciators. The achievement of genius, on the other hand, transcends not only others' capacity of achievement, but also their capacity of apprehension; therefore they do not become immediately aware of it. Talent is like the marksman who hits a target which others cannot reach; genius is like the marksman who hits a target, as far as which others cannot even see.

Ik heb hetzelfde IQ als Einstein en ervaar ook de waarneming van Schopenhauer (die ook hoogbegaafd was).

Het effect is ook, als ik niet oppas, weerstand op ideeën, zoals ook beschreven in dat hoofdstuk
Ik kan niet helemaal peilen of je serieus bent, maar heb tijdens mn promotie geleerd dat intelligentie lang niet alles is. Ik zie nu ook bij mijn eigen studenten dat ze teveel nadruk leggen op intelligentie (en zichzelf wat dat betreft) ook nog regelmatig overschatten en te weinig op karaktereigenschappen zoals nieuwsgierigheid, discipline en doorzettingsvermogen.
-
pi_175714987
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik kan niet helemaal peilen of je serieus bent, maar heb tijdens mn promotie geleerd dat intelligentie lang niet alles is. Ik zie nu ook bij mijn eigen studenten dat ze teveel nadruk leggen op intelligentie (en zichzelf wat dat betreft) ook nog regelmatig overschatten en te weinig op karaktereigenschappen zoals nieuwsgierigheid, discipline en doorzettingsvermogen.
Probleem is dat er heel veel soorten intelligenties zijn.
Een 2e probleem ligt op het vlak van wetenschapsfilosofie en/of methodisch/kentheoretisch:
De intelligentietests zijn enerzijds het meetinstrument en anderzijds de norm/inhoud voor het IQ.

Ik hecht meer waarde aan praktische intelligentie, dat is je goed kunnen redden in het dagelijkse leven. Ik ken veel hoogopgeleide mensen die bijv. slecht met geld kunnen omgaan of een lage Emotionele intelligentie hebben, etc
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175722485
IQ is niets anders dan een logische manier om het analytisch vermogen te meten van mensen.
Omdat het IQ een getal en vooral score betreft, heeft het een lading alsof het een sport is. Wie het hoogste IQ heeft is dan het slimst.

Maar een IQ is niets anders dan te vergelijken met de lengte van een persoon. Niemand is er trots op dat hij of zij 1m93 is, of 1m60. De lengte van een persoon is immers geen prestatie.

We hebben met z'n allen blijkbaar maatschappelijk onbewust vastgesteld dat het een prestatie is om een hoog IQ te hebben. Of dat het iets is wat je trots op kunt zijn. En als je dan geen hoog IQ hebt, dat je dan 'minder' zou zijn dan anderen met een hoog IQ.

Ik kan jullie meegeven dat het hebben van een hoog IQ voor mij geen drol waard is.
Het heeft aan mij een indicatie gegeven dat mijn analytisch vermogen enorm is.
pi_175722815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:39 schreef k3vil het volgende:

Ik kan jullie meegeven dat het hebben van een hoog IQ voor mij geen drol waard is.

Da's jammer, want dan doe je er blijkbaar ook weinig mee :)
-
pi_175725420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:57 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Da's jammer, want dan doe je er blijkbaar ook weinig mee :)
ik kan er niet niets mee doen.
pi_175725786
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:39 schreef k3vil het volgende:
IQ is niets anders dan een logische manier om het analytisch vermogen te meten van mensen.
Omdat het IQ een getal en vooral score betreft, heeft het een lading alsof het een sport is. Wie het hoogste IQ heeft is dan het slimst.

Maar een IQ is niets anders dan te vergelijken met de lengte van een persoon. Niemand is er trots op dat hij of zij 1m93 is, of 1m60. De lengte van een persoon is immers geen prestatie.

We hebben met z'n allen blijkbaar maatschappelijk onbewust vastgesteld dat het een prestatie is om een hoog IQ te hebben. Of dat het iets is wat je trots op kunt zijn. En als je dan geen hoog IQ hebt, dat je dan 'minder' zou zijn dan anderen met een hoog IQ.

Ik kan jullie meegeven dat het hebben van een hoog IQ voor mij geen drol waard is.
Het heeft aan mij een indicatie gegeven dat mijn analytisch vermogen enorm is.
Als je in de NBA wilt basketballen maakt lengte wel uit. Als je wilt werken met je hoofd maakt uw weldegelijk uit.

Dat we er teveel op focussen en aandacht aan geven' zowel negatief als positief ben ik met je eens.
Whatever...
pi_175874388
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 12:25 schreef Sigaartje het volgende:
Hoe meer je weet, des te meer besef je je hoe groot de afstand is tot de waarheid en tot jezelf. Dus wie ben je dan om anderen iets te vertellen.

In de Bijbel staat:
Wil je echt helpen, verkoop al je bezittingen en geef het geld aan de armen. Daarmee maak je een fortuin in het Koninkrijk van God.
(maar de jongeling ging bedroefd weg, want hij bezat vele goederen)
De bijbel quoten en dan doen alsof jij de definitie van intelligentie kan bepalen.

Kleingeestige dwaas.
pi_175882634
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:52 schreef jodelahity het volgende:
Wat is de volgende slimme stap volgens jou?
Kijken wat de basisbehoeften zijn van het minder slimme individu, deze proberen te vervullen, het vertrouwen winnen van de persoon en zo alsnog je prachtige idee doorvoeren.
Want bij kleingeestigen gaat het vooral om vertrouwen.

quote:
Stoppen?
Nee. Stoppen is iets wanneer je de middelen niet (meer) hebt, het gezag niet ziet / kunt ervaren of geen ideeën meer hebt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_176063164
Voor een goed idee is intelligentie niet altijd nodig, en intelligentie is ook geen garantie voor het krijgen van goede ideeën.
pi_176066612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:52 schreef jodelahity het volgende:
Stel je bent superintelligent,
Hier gestopt met lezen, want wat doe je dan hier op FOK! :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_177109134
Geweldige ideeën zijn niet altijd welkom. Denk bvb aan Ignaz Semmelweis, die toonde dat op kraamafdelingen veel minder patienten stierven wanneer de dokters hun handen wasten. Hij werd uiteindelijk in een gekkenhuis opgesloten, waar hij na een afranseling door de bewakers overleed.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177110141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:47 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Hier gestopt met lezen, want wat doe je dan hier op FOK! :{
Oke dus fokken past niet in het rijtje van wat je hoort te doen dan. Misschien kunnen we een lijstje maken, zodat mensen weten wanneer ze moeten stoppen met lezen en moeten melden dat ze gestopt zijn met lezen. Ik denk dat geen enkel superintelligent persoon fysiek naar de winkel gaat want dat kost onnodig tijd, je kan het ook thuis laten bezorgen. Al 2 punten waarmee we de trixters kunnen pakken
pi_177110152
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:15 schreef crystal_meth het volgende:
Geweldige ideeën zijn niet altijd welkom. Denk bvb aan Ignaz Semmelweis, die toonde dat op kraamafdelingen veel minder patienten stierven wanneer de dokters hun handen wasten. Hij werd uiteindelijk in een gekkenhuis opgesloten, waar hij na een afranseling door de bewakers overleed.
Dat is wel naar :{
pi_177142120
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:52 schreef jodelahity het volgende:
Stel je bent superintelligent,

er is geen twijfel aan, jij bent het gewoon, al je ideeen zijn geweldig, taalfouten zijn er om snelheidswinst in het typen te boeken, zoals met het woord ideeen in dit topic.

Je probeert mensen te helpen door ze een geweldig idee te geven. Welk idee maakt niet uit, het is een goed/geweldig idee.

Het wordt afgeslagen door mensen die minder slim zijn, alleen aan zichzelf denken etc.

Wat is de volgende slimme stap volgens jou?
Stoppen? Doorgaan op welke slimme manier? Iets anders? Alle ideeen welkom tenzij iemand onnodig een associale etter wil zijn
Daar gaf een bekend iemand 2000 jaar geleden al een antwoord op: geef je parelen niet aan de zwijnen.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:08:08 #82
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177153374
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:39 schreef k3vil het volgende:
IQ is niets anders dan een logische manier om het analytisch vermogen te meten van mensen.
Omdat het IQ een getal en vooral score betreft, heeft het een lading alsof het een sport is. Wie het hoogste IQ heeft is dan het slimst.

Maar een IQ is niets anders dan te vergelijken met de lengte van een persoon. Niemand is er trots op dat hij of zij 1m93 is, of 1m60. De lengte van een persoon is immers geen prestatie.

We hebben met z'n allen blijkbaar maatschappelijk onbewust vastgesteld dat het een prestatie is om een hoog IQ te hebben. Of dat het iets is wat je trots op kunt zijn. En als je dan geen hoog IQ hebt, dat je dan 'minder' zou zijn dan anderen met een hoog IQ.

Ik kan jullie meegeven dat het hebben van een hoog IQ voor mij geen drol waard is.
Het heeft aan mij een indicatie gegeven dat mijn analytisch vermogen enorm is.
Er zijn anders genoeg mensen die trots zijn op hun lengte, of de omvang van hun spieren, de grootte van hun borsten en andere uiterlijkheden waar ze meestal niets aan kunnen doen.

Mensen met een hoog IQ kunnen hele domme dingen doen. Andersom ook.
pi_177153575
Een hoog iq staat niet gelijk aan veel voor elkaar krijgen.

Dat is voor het terrein van psychopaten want om veel voor elkaar te krijgen moet je mensen kunnen 'gebruiken' of mensen misbruiken.

Just my two cents.
pi_177153608
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:39 schreef k3vil het volgende:
IQ is niets anders dan een logische manier om het analytisch vermogen te meten van mensen.
Omdat het IQ een getal en vooral score betreft, heeft het een lading alsof het een sport is. Wie het hoogste IQ heeft is dan het slimst.

Maar een IQ is niets anders dan te vergelijken met de lengte van een persoon. Niemand is er trots op dat hij of zij 1m93 is, of 1m60. De lengte van een persoon is immers geen prestatie.

We hebben met z'n allen blijkbaar maatschappelijk onbewust vastgesteld dat het een prestatie is om een hoog IQ te hebben. Of dat het iets is wat je trots op kunt zijn. En als je dan geen hoog IQ hebt, dat je dan 'minder' zou zijn dan anderen met een hoog IQ.

Ik kan jullie meegeven dat het hebben van een hoog IQ voor mij geen drol waard is.
Het heeft aan mij een indicatie gegeven dat mijn analytisch vermogen enorm is.
Verkapte "Ik ben hoogbegaafd"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 15:18:53 ]
pi_177153685
"98% of the survey respondents indicated that they considered themselves to be of above average intelligence, a statistically impossible result which indicates that 48% of humanity are in denial of their own stupidity." - Ramachandran

:+

Ramachandran _O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:49:01 #86
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_177154216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:21 schreef Molurus het volgende:
"98% of the survey respondents indicated that they considered themselves to be of above average intelligence, a statistically impossible result which indicates that 48% of humanity are in denial of their own stupidity." - Ramachandran

:+

Ramachandran _O_
Ja 80% van de Nederlandse mannelijk automobilisten vindt zichzelf ook een beter dan gemiddelde chauffeur.

Waaronder ikzelf natuurlijk. *O* Als iedereen reed zoals Hoatzin dan zou de wereld er een stuk vrolijker uitzien.
pi_177163685
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:18 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Verkapte "Ik ben hoogbegaafd"
Ja ik ben hoogbegaafd
pi_177237002
Ja ik ook
pi_177471556
Hoogbegaafd, ha. dat is wel zo'n beetje het laagste prutser niveau hier op fok!

Voor minder dan echte genieën komen we ons bed niet uit hier, hoor!
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')