abonnement Unibet Coolblue
pi_174540260
Zijn de huidige bedrijfsconglomeraten en techgiganten ondertussen niet zo groot geworden dat we eigenlijk een wereldregering nodig hebben om ze tegenwicht te kunnen bieden, zodat ze niet in alle landen/regio's voor economische/fiscale optimalisatie van hun winsten kunnen shoppen?

Zie bijvoorbeeld de dividendbelasting die in Nederland wordt afgeschaft, of het tegen elkaar opbieden van steden m.b.t. Amazon.

https://www.nu.nl/interne(...)on-hoofdkantoor.html

Het feit dat zij tegenwoordig zo groot zijn dat landen/steden etc. tegen elkaar opbieden om ze binnen te halen, moet door iemand betaald worden. De kosten voor de publieke voorzieningen worden er niet minder door.

Aan de andere kant, met een wereld regering hebben de techgiganten etc. misschien alleen maar nog meer "macht" omdat ze hun lobby nog maar in 1 richting hoeven te sturen....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:43:51 #2
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174541496
En om dit onbehagen in goede banen te leiden hebben de manipulators Oswald Spengler naar voren geschoven
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174541589
Je hebt alleen begrepen aan dit leven dat mensen corrupt zijn en dat nooit zal veranderen?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:50:29 #4
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174541623
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:48 schreef Karig_Hutje het volgende:
Je hebt alleen begrepen aan dit leven dat mensen corrupt zijn en dat nooit zal veranderen?
Natuurlijk kan dat wel veranderen. De mate varieert enorm in de wereld. De VS was ooit één van de minst corrupte westerse landen in de wereld, nu één van de meest corrupte.

Trap niet in het conservatieve en vergoelijkende gebral.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:51:22 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174541639
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:44 schreef ender_xenocide het volgende:
Zijn de huidige bedrijfsconglomeraten en techgiganten ondertussen niet zo groot geworden dat we eigenlijk een wereldregering nodig hebben om ze tegenwicht te kunnen bieden, zodat ze niet in alle landen/regio's voor economische/fiscale optimalisatie van hun winsten kunnen shoppen?

Zie bijvoorbeeld de dividendbelasting die in Nederland wordt afgeschaft, of het tegen elkaar opbieden van steden m.b.t. Amazon.

https://www.nu.nl/interne(...)on-hoofdkantoor.html

Het feit dat zij tegenwoordig zo groot zijn dat landen/steden etc. tegen elkaar opbieden om ze binnen te halen, moet door iemand betaald worden. De kosten voor de publieke voorzieningen worden er niet minder door.

Aan de andere kant, met een wereld regering hebben de techgiganten etc. misschien alleen maar nog meer "macht" omdat ze hun lobby nog maar in 1 richting hoeven te sturen....
Dus, omdat ze in de VS achterlijk bezig zijn en ipv belasting te laten betalen geld toe geven is de natie staat failliet?

Denk je niet dat je nogal flink overdrijft dan? Niet dat ik per se iets met natie staten heb, van mij mag de EU een Federale staat worden maar dit is geen realistisch voorbeeld, lijkt mij, Amazon heeft dat soort "invloed' nergens anders en dit is typerend voor het morele failliet van de VS, niet de natie staat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174541679
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:44 schreef ender_xenocide het volgende:
Zijn de huidige bedrijfsconglomeraten en techgiganten ondertussen niet zo groot geworden dat we eigenlijk een wereldregering nodig hebben om ze tegenwicht te kunnen bieden, zodat ze niet in alle landen/regio's voor economische/fiscale optimalisatie van hun winsten kunnen shoppen?

Zie bijvoorbeeld de dividendbelasting die in Nederland wordt afgeschaft, of het tegen elkaar opbieden van steden m.b.t. Amazon.
Dividend belasting wordt geheven in box 2, maar wordt als voorbelasting ingehouden door bedrijven.

Een bedrijf zijn vestiging maakt niet uit, het gaat erom in welk land de aandeelhouder gevestigd is / belasting betaalt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174541705
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat wel veranderen. De mate varieert enorm in de wereld. De VS was ooit één van de minst corrupte westerse landen in de wereld, nu één van de meest corrupte.

Trap niet in het conservatieve en vergoelijkende gebral.
De gehele wereld is één corrupte maatschappij. Wen er maar aan. Het zal niet veranderen. Nooit. Kruiwagens hier en ....................... kan nog wel even doorgaan. Het heeft geen nut.
pi_174541721
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dividend belasting wordt geheven in box 2, maar wordt als voorbelasting ingehouden door bedrijven.

Een bedrijf zijn vestiging maakt niet uit, het gaat erom in welk land de aandeelhouder gevestigd is / belasting betaalt.
Klopt, maar het waren voor Nederland natuurlijk gewoon inkomsten van internationale bedrijven, die moeten nu dus ergens anders vandaan komen. Aangezien die bedrijven het niet konden verrekenen via box 2
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_174541761
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus, omdat ze in de VS achterlijk bezig zijn en ipv belasting te laten betalen geld toe geven is de natie staat failliet?

Denk je niet dat je nogal flink overdrijft dan? Niet dat ik per se iets met natie staten heb, van mij mag de EU een Federale staat worden maar dit is geen realistisch voorbeeld, lijkt mij, Amazon heeft dat soort "invloed' nergens anders en dit is typerend voor het morele failliet van de VS, niet de natie staat.
Er zijn wel meer voorbeelden natuurlijk, Amazon is inderdaad misschien een wat slechtere, maar kijk naar de financiële sector en de reactie op de Brexit, kijk naar de Google's etc met de Double Dutch Irish Sandwich etc. etc.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_174542090
Wat is er mis met een paar bedrijven dat een omzet draait van een gemiddeld goed lopend land. _O_

Vervolgens het geld net zovaak de wereld rond pompen totdat het belastingtarief tegen de 0% aanzit. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174542115
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:53 schreef ludovico het volgende:
Dividend belasting wordt geheven in box 2, maar wordt als voorbelasting ingehouden door bedrijven.

Ik weet niet wat jou vermogen is, maar mijn dividenden worden nog steeds in box3 afgetikt helaas :(
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174544756
De natiestaat staat inderdaad onder druk, want dat is de enige democratische entiteit, en democratie leidt ertoe dat je hard moet werken en talent moet hebben om schathemelrijk te worden. Daar zit niet iedereen op te wachten.

Europa heeft zo'n enorme bestedingskracht dat het het hele internationale bedrijfsleven op de knieen kan krijgen, biddend om genade. Maar ja, daar gaat de EU over en die is nou juist net zo ingericht om de democratie van de natiestaten te omzeilen ten bate van het grootbedrijf. Af en toe delen ze eens een boete uit, maar dat is window dressing, aan de eigenlijke verhoudingen komen ze niet.

De lidstaten zijn ook gewoon te laf. Altijd als een of ander internationaal bedrijf de wet overtreedt wordt er verbetering beloofd en komt het bedrijf weg met een verbeterde bedrijfsvoering terzake van het pijnpunt en wellicht een relatief kleine boete. Ik zou zeggen wanneer Facebook de privacywetgeving schendt en gegevens steelt van mensen die niet eens een account hebben dat je een internationaal arrestatiebevel tegen Zuckerberg uitvaardigt. Als Uber het overtreden van de wet faciliteert dan maak je dat ook strafbaar voor zover het dat nog niet was en vervolg je de verantwoordelijk bestuurders persoonlijk. Waarom niet? En dat is geen retorische vraag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174544850
Er is al een wereldregering die bestaat uit de grootste multinationals. Zij bepalen al eeuwen wat er gebeurt. Enige vorm van het zogenaamd "democratisch" maken geeft het geheel alleen maar nutteloos een gezicht.

Hier, gastenlijst van Bilderberg conferentie van 2014:

https://vigilantcitizen.c(...)-official-attendees/
pi_174545743
Een 'wereld regering' hebben we al: dat ambtenaren-zootje bij de VN, dat vet uit de ruif vreet en niets klaar maakt (Srebrenica anyone?), nee laten we als alle landen het principe van 'land of the free home of the brave' (in God we trust, justice for all, justice under law) gaan aanhangen; weg met de flauwekul.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stoomhamer op 20-10-2017 22:04:13 ]
pi_174559574
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:56 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Klopt, maar het waren voor Nederland natuurlijk gewoon inkomsten van internationale bedrijven, die moeten nu dus ergens anders vandaan komen. Aangezien die bedrijven het niet konden verrekenen via box 2
Het klinkt mij vreemd dat een buitenlandse investeerder dividendbelasting zou moeten betalen, ik neem aan dat de NL overheid dat gewoon terugstort op de rek van de aandeelhouder?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174559634
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 17:14 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw vermogen is, maar mijn dividenden worden nog steeds in box3 afgetikt helaas :(
5% belang in Heineken natuurlijk ;) nee ehh, ksnap er nu zelf ook niks meer van
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:36:12 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174560341
Is de ondergang van de Natiestaat zo erg? Mensen lijken meer hun regio te willen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:38:19 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174560379
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:48 schreef Stoomhamer het volgende:
Een 'wereld regering' hebben we al: dat ambtenaren-zootje bij de VN, dat vet uit de ruif vreet en niets klaar maakt (Srebrenica anyone?), nee laten we als alle landen het principe van 'land of the free home of the brave' (in God we trust, justice for all, justice under law) gaan aanhangen; weg met de flauwekul.
De VN, die net Mugabe als WHO ambassadeur heeft benoemd, ja, daar moeten we het van hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174560417
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het klinkt mij vreemd dat een buitenlandse investeerder dividendbelasting zou moeten betalen, ik neem aan dat de NL overheid dat gewoon terugstort op de rek van de aandeelhouder?
De Nederlandse belegger betaalt ook dividendsbelasting, in Frankrijk bijvoorbeeld 30%. Het verdrag is gesteld op 15%, ofwel je moet 15% terughalen via de Franse belastingen. Vervolgens maken ze er zo'n moeilijke procedure van dat niemand het kan doen.

Zo heb je een mooi EU waar Frankrijk bijvoorbeeld er onnodig vandoor gaat met onterecht verkregen belasting geld.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:41:37 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174560431
WO3 en dan zullen politici daarna wellicht handelen in het algemeen belang? Voor zover er nog iemand leeft daarna?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:45:52 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174560506
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De VN, die net Mugabe als WHO ambassadeur heeft benoemd, ja, daar moeten we het van hebben
In elk geval is dialoog beter dan oorlog. Maar met uitzondering van China zitten er behoorlijk wat achterlijke lui achter de knoppen van een supermacht denk ik. :') _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:54:37 #22
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174560649
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Is de ondergang van de Natiestaat zo erg? Mensen lijken meer hun regio te willen.
Terug naar het feodalisme. Dat is de Bilderberg agenda.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:15:36 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174561036
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 17:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Terug naar het feodalisme. Dat is de Bilderberg agenda.
Dat is jou paranoia, en waarom zouden regios feodaal worden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:20:06 #24
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174561100
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is jou paranoia, en waarom zouden regios feodaal worden?
Omdat uiteindelijk wel onderdanig aan een grotere macht, een ongekozen macht.

Ook feodaal is hoe gemeenten tegenwoordig bepaalde groepen mensen weren of wegpesten, dankzij de decentralisatie uit Den Haag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:20:08 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174561101
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 17:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval is dialoog beter dan oorlog. Maar met uitzondering van China zitten er behoorlijk wat achterlijke lui achter de knoppen van een supermacht denk ik. :') _O-
Ja, dialoog is beter dan oorlog, maar hoeveel oorlogen zijn er voorkomen door de VN?
Deze waslijst iig niet
http://www.ultimatebibler(...)nce_1945_to_2010.pdf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')