abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174593868
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 23:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

"Wat zou je doen als geld niks uitmaakt" gaat in op TS wiens enige motivatie is om "meer geld te verdienen". Dat is geen echte motivatie.
Als je niet naar het inkomen kijkt, wat voor werk zou je dan kiezen? Wat zoek je in werk, behalve inkomsten? Waar ligt je hart, je ziel? Werk (en studie) is zoveel makkelijker vol te houden als je het echt leuk vindt en het bij je kwaliteiten past.
En als je gedreven bent om iets te doen is er een grote kans het af te ronden, of om hogerop te komen. Gezien het verleden van TS ontbreekt kennelijk die gedrevenheid, die passie.
Ik denk dat TS wel gedreven is om zijn huidige baan aan de lopende band te ontstijgen. Meest logische keuze met hoogste kans van slagen daarvoor is zoiets als die procesoperatoropleiding. Zodra hij daarin geslaagd is, kan hij altijd nog verder denken zoals jij schetst, vanuit een betere positie. Om dat nu al te gaan doen lijkt me een te grote stap.
pi_174600515
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:10 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Precies, avonturen beginnen met kans op dikke schulden bij falen, geen zin in.
Elke studie vereist een investering en deze kosten dus geld.

edit: een eigen bedrijf beginnen brengt een nog groter risico met zich mee..
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:53:05 #103
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_174600686
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:10 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Precies, avonturen beginnen met kans op dikke schulden bij falen, geen zin in.
Weet niet of iemand het al gezegd heeft maar in de IT zoeken ze veel mensen op allerlei niveau's. Vaak bieden ze zelfs betaalde werk-opleidingen aan waarbij je betaald krijgt om een vak te leren en daarna een contract met hun aangaat. Verdient goed, zijn veel mogelijkheden in qua banen en werkvormen aangezien je zegt dat je niet per se in een groep wil werken.

http://www.programit.nl/omscholen-naar-ict/

Dit vind ik even zo snel, je moet zelf maar even verder zoeken. Er is vast meer te vinden...
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_174609290
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:53 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Weet niet of iemand het al gezegd heeft maar in de IT zoeken ze veel mensen op allerlei niveau's. Vaak bieden ze zelfs betaalde werk-opleidingen aan waarbij je betaald krijgt om een vak te leren en daarna een contract met hun aangaat. Verdient goed, zijn veel mogelijkheden in qua banen en werkvormen aangezien je zegt dat je niet per se in een groep wil werken.

http://www.programit.nl/omscholen-naar-ict/

Dit vind ik even zo snel, je moet zelf maar even verder zoeken. Er is vast meer te vinden...
Lijkt me wel interessant maar, ik heb nooit gefunctioneerd op HBO-Niveau, dus ik val af. Al heb je meer links zou ik dat waarderen. Omgeving Rotterdam woon ik.
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:28:22 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174609664
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 23:17 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik denk dat TS wel gedreven is om zijn huidige baan aan de lopende band te ontstijgen. Meest logische keuze met hoogste kans van slagen daarvoor is zoiets als die procesoperatoropleiding. Zodra hij daarin geslaagd is, kan hij altijd nog verder denken zoals jij schetst, vanuit een betere positie. Om dat nu al te gaan doen lijkt me een te grote stap.
Zinloos. Dat is een push-factor, een reden om daar weg te willen (en terecht). Maar wat je nodig hebt, is wat hem aantrekt, inzicht in wat hij ècht wil. Er is zoveel meer, in diverse sectoren, als je je niet laat leiden door wat het meest opbrengt. Gewoon simpele vragen of je misschien beter op je plaats bent als leidinggevende, of als coach, of dat je misschien met kinderen wilt werken. Of je alleen wilt werken of met anderen, of een mix. Of je een vaste standplaats wilt hebben, vooral vanuit huis wilt werken, of dat je lekker veel onderweg kunt zijn. Breed denken, niet alleen maar denken "ik moet hier weg, hoe lukt dat het snelst?" want dan zit je over een jaar met hetzelfde probleem.
pi_174610568
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zinloos. Dat is een push-factor, een reden om daar weg te willen (en terecht). Maar wat je nodig hebt, is wat hem aantrekt, inzicht in wat hij ècht wil. Er is zoveel meer, in diverse sectoren, als je je niet laat leiden door wat het meest opbrengt. Gewoon simpele vragen of je misschien beter op je plaats bent als leidinggevende, of als coach, of dat je misschien met kinderen wilt werken. Of je alleen wilt werken of met anderen, of een mix. Of je een vaste standplaats wilt hebben, vooral vanuit huis wilt werken, of dat je lekker veel onderweg kunt zijn. Breed denken, niet alleen maar denken "ik moet hier weg, hoe lukt dat het snelst?" want dan zit je over een jaar met hetzelfde probleem.
Full-time naar school gaan zit er niet in dus dan vallen al veel mogelijkheden weg. Om eerlijk te zijn heb ik ook een enorme desinteresse in heel veel werk. Zou niet zo 1,2,3 iets kunnen bedenken wat ik echt met plezier zou doen. Tenminste als ik kijk naar realistische mogelijkheden. Ik denk dat je meer realistisch moet kijken, we leven niet in een Utopia. Simpel gezegd; er moet gewoon brood op de plank komen. Me droombaan ga ik nooit vinden, ik heb gewoon een verbetering nodig van me huidige situatie.
pi_174619802
Toch wel verbazingwekkend hoe mensen zo gefixeerd zijn op intelligentie. Ben zelf niet de slimste jongen van mijn jaar maar door hard werken, slim plannen en vooral consistent blijven doe ik inmiddels vanuit de mavo 2 universitaire masters met 2 baantjes ook op dat niveau.

Doe niet zo zielig en pak de kansen die je hebt!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:02:26 #108
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174619923
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:16 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Full-time naar school gaan zit er niet in dus dan vallen al veel mogelijkheden weg. Om eerlijk te zijn heb ik ook een enorme desinteresse in heel veel werk. Zou niet zo 1,2,3 iets kunnen bedenken wat ik echt met plezier zou doen. Tenminste als ik kijk naar realistische mogelijkheden. Ik denk dat je meer realistisch moet kijken, we leven niet in een Utopia. Simpel gezegd; er moet gewoon brood op de plank komen. Me droombaan ga ik nooit vinden, ik heb gewoon een verbetering nodig van me huidige situatie.
En door die desinteresse ga je ondanks een drie dubbel modaal of meer nooit tevreden worden met je werk en wanneer je dat uitstraalt ook niet succesvol.
Werkgevers zitten niet op ongeïnteresseerd personeel te wachten.
pi_174622369
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:16 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Vind je het een verbetering om van het ene naar het andere kutbaantje te gaan dan? Kijk liever wat je echt leuk vindt.
pi_174628309
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vind je het een verbetering om van het ene naar het andere kutbaantje te gaan dan? Kijk liever wat je echt leuk vindt.
Veel is niet weggelegd voor me zonder 4jarige hbo studie. Daarom zoek ik liever naar het minst kutte baantje.
pi_174628529
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:22 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Veel is niet weggelegd voor me zonder 4jarige hbo studie. Daarom zoek ik liever naar het minst kutte baantje.
Als je een mbo opleiding in de bouw of techniek gaat doen heb je zo een baan.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:38:48 #112
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_174657459
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:09 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Lijkt me wel interessant maar, ik heb nooit gefunctioneerd op HBO-Niveau, dus ik val af. Al heb je meer links zou ik dat waarderen. Omgeving Rotterdam woon ik.
Ja, het was een voorbeeld om je een idee te geven. Ik herinnerde me dat ik zulke dingen soms voorbij zie komen dus heb verder geen andere voorbeelden. Had even snel gegoogled op iets van ''IT werk opleiding zonder diploma''. Als het je leuk of in ieder geval interessant genoeg vindt zou ik zeggen: zoek gewoon even rond op het internet enzo.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  woensdag 1 november 2017 @ 16:28:20 #113
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174805714
Herkenbaar die OP.

VWO, Havo en vervolgens VMBO afgerond. Toen 1,5 MBO opleiding en gestopt. Toen een jaar gewerkt op erg laag niveau. Besloten dat ik dat de rest van mijn leven niet wilde (wat jij nu dus beseft, ik was toen 18). MBO 4 in 2 jaar gedaan en vervolgens nu met een HBO bezig. Alles deeltijd gedaan zodat ik daarnaast nog kon blijven verdienen. Ik herken je sneltrein maar vind dat heerlijk, het geeft mij energie.

Nu een goede baan op HBO niveau met daarnaast een HBO deeltijd opleiding. Ik baal nu dat ik dat niet voltijd heb gedaan. En de overheid betaalde toen nog en ik had een studententijd gehad 8)7
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 1 november 2017 @ 16:31:54 #114
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174805788
Als ik je onvolwassen reacties zo lees en de motivatie om er alsnog wat van te gaan maken dan vergaat me de lust om je te helpen of te adviseren.

Bedenk maar dat je nu 25 bent en dat je op dit moment tot je 67 door moet werken. Dus nog een goede 41 jaar. Wat kan jou die 4 jaar opleiding en paar duizend euro studieschuld nu schelen? Verkoop je auto, zeg je huur op en maak er wat van. Kies een opleiding, leen maximaal bij, ga op kamers, ga de student uithangen en een opleiding afronden.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:50:18 #115
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174809606
Succes = talent + hard werken. Jij mist dat hard werken blijkbaar. Discipline is het verschil tussen al je geld kwijt zijn aan wiet of aan schoolspullen.

Een familie die je steunt/stimuleert helpt ook wel.
Not all those who wander are lost.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:51:18 #116
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174809637
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:50 schreef Mishu het volgende:
Succes = talent + hard werken. Jij mist dat hard werken blijkbaar.

Een familie die je steunt/stimuleert helpt ook wel.
Wat als ik beide mis?
pi_174810816
Heb je gedacht van het volgen van een HBO Associate Degree? Die opleidingen zitten qua niveau tussen een MBO4 en een HBO opleiding.
pi_174847250
Je moet sowieso een opleiding afronden van een niveau dat bij jouw natuurlijke niveau past. Boven je niveau studeren/werken is stressvol en niet effectief. Onder je niveau studeren/werken is saai, niet uitdagend, verdient minder, en is minder leuk werken (voor de meesten).

Als het goed is wist je rond je 12e/13e al wel wat voor niveau je had. Als dat mbo niveau is, so be it. Als dat universitair niveau is zul je alsnog flink moeten studeren om de master binnen te halen. Hoe intelligent je ook bent, een scriptie schrijft zich niet vanzelf en alle kennis die je nodig hebt voor tentamens moet je zelf opdoen. Zonder discipline maak je niks af.
Provocatief en controversieel
pi_174847302
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:50 schreef Mishu het volgende:
Discipline is het verschil tussen al je geld kwijt zijn aan wiet of aan schoolspullen een goede investering.

Helemaal waar, ik ben van plan niet meer dan 30 euro per week aan wiet te besteden.
Provocatief en controversieel
pi_174914315
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:32 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
Heb je gedacht van het volgen van een HBO Associate Degree? Die opleidingen zitten qua niveau tussen een MBO4 en een HBO opleiding.
Ja, wat ik heb gehoord schijnen dat niet echt opleidingen te zijn waarmee je makkelijk een baan kunt vinden na afronding.
pi_174914358
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:39 schreef Libertarisch het volgende:
Je moet sowieso een opleiding afronden van een niveau dat bij jouw natuurlijke niveau past. Boven je niveau studeren/werken is stressvol en niet effectief. Onder je niveau studeren/werken is saai, niet uitdagend, verdient minder, en is minder leuk werken (voor de meesten).

Als het goed is wist je rond je 12e/13e al wel wat voor niveau je had. Als dat mbo niveau is, so be it. Als dat universitair niveau is zul je alsnog flink moeten studeren om de master binnen te halen. Hoe intelligent je ook bent, een scriptie schrijft zich niet vanzelf en alle kennis die je nodig hebt voor tentamens moet je zelf opdoen. Zonder discipline maak je niks af.
Op me 12e/13e op havo neergezet, al maak ik (meerdere) een iqtest/capaciteitentest kom ik uit op VWO, heb een mavo diploma. Heb veel moeite met leren/studeren dus ja, zeg jij het maar. Dit is me niveau, So be it, gaat voor mij niet echt op heb ik het gevoel.
pi_174914477
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:31 schreef KimJong-un het volgende:
Als ik je onvolwassen reacties zo lees en de motivatie om er alsnog wat van te gaan maken dan vergaat me de lust om je te helpen of te adviseren.

Bedenk maar dat je nu 25 bent en dat je op dit moment tot je 67 door moet werken. Dus nog een goede 41 jaar. Wat kan jou die 4 jaar opleiding en paar duizend euro studieschuld nu schelen? Verkoop je auto, zeg je huur op en maak er wat van. Kies een opleiding, leen maximaal bij, ga op kamers, ga de student uithangen en een opleiding afronden.
Maximaal bijlenen en maar een paar duizend studieschuld na 4 jaar?????? Dat is een gunstige lening dan wat je afsluit. Ik zou het kunnen redden met 900 euro per maand bijlenen en dan zou ik leven als een monnik. Wil ik minder lenen zou ik ernaast nog 2 avonden moeten gaan werken. 5 dagen school + 2 avonden werken + thuis nog studeren. Lijkt mij echt veel te zwaar.

Als ik je onvolwassen advies zo lees in combinatie met mijn eigen motivatie. Vergaat me de lust om je hulp en advies aan te nemen.
pi_174914508
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:30 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als je een mbo opleiding in de bouw of techniek gaat doen heb je zo een baan.
Klopt.
pi_174916690
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 00:07 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Maximaal bijlenen en maar een paar duizend studieschuld na 4 jaar?????? Dat is een gunstige lening dan wat je afsluit. Ik zou het kunnen redden met 900 euro per maand bijlenen en dan zou ik leven als een monnik. Wil ik minder lenen zou ik ernaast nog 2 avonden moeten gaan werken. 5 dagen school + 2 avonden werken + thuis nog studeren. Lijkt mij echt veel te zwaar.

Als ik je onvolwassen advies zo lees in combinatie met mijn eigen motivatie. Vergaat me de lust om je hulp en advies aan te nemen.
Denk eerder 20.000 of meer, aangezien je onder het leenstelsel valt. Onder het oude stelsel kon dit nog wel met een prestatiebeurs en weinig of niet bijlenen. Maar onder het nieuwe stelsel is dit idd niet realistisch, of je moet alles zelf betalen ipv te lenen.

Of je 5 dagen op studie zit hangt van je studie af. Een studie als Rechten heeft weinig colleges maar wel veel zelfstudie/benodigde discipline, terwijl een studie als Biologie of Geneeskunde vereist dat je vooral daar bent en meedoet met practica. Bij Rechten ga je die 40 uur echt niet halen, bij Geneeskunde wel en misschien is het meer dan dat.
pi_174918088
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 23:54 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Ja, wat ik heb gehoord schijnen dat niet echt opleidingen te zijn waarmee je makkelijk een baan kunt vinden na afronding.
Juist wel, die opleidingen worden vaak in nauwe samenwerking met het bedrijfsleven opgezet.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')