Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Donny J. Wright
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Steve Shulkin
Secretary of Homeland Security - Elaine Duke (Acting)

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Representative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Mike Pompeo
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), Herbert McMaster (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney), Stephen Bannon (Chief Strategist).Tom Price (Secretary of Health and Human Services)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:11:06 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174532032

|:( |:( _O- _O- _O-
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:17:24 #3
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_174532094
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom is er nog geen onderzoek dan? Naar Niger bedoel ik. Vier doden. Vier Amerikaanse doden. Net als in Benghazi.

Dat is toch wel een onderzoekje waard, nietwaar?
Daar wordt onderzoek naar gedaan. Er is echter op dit moment nog niet genoeg bekend om deze zaak nu al te vergelijken met Benghazi. Dit is een zevenmijlslaarzen conclusie.

Ik ga er vanuit dat de Amerikaanse regering en met dan name de inlichtingendiensten erg genegen zijn om te weten te komen hoe die vier soldaten in een hinderlaag terecht zijn gekomen en zijn aangevallen door naar het schijnt een factie van Isis.

Pentagon Sends Team to Niger to Find Out What Happened

FBI joins investigation into Niger attack

Verder is er een thread met Twitterberichten en andere nieuwsberichten en -commentaren gecompileerd over deze kwestie. Nu weet ik dat de spontane reflex ongetwijfeld weer zal zijn dat dit een heel slechte bron is, maar ik hoop dat je je hier overheen kunt zetten aangezien het gaat over feitelijke Twitterberichten van de diverse media outlets en er is op basis hiervan een opiniërend artikel gepubliceerd.
Mogelijk dat jij tot een andere conclusie komt bevat dit echter een substantiële hoeveelheid informatie over deze kwestie zoals bijvoorbeeld dat Barack Obama Amerikaanse soldaten in 2013 naar Niger heeft gestuurd.

U.S. military personnel arrive in Niger: Obama in letter to Congress

Enfin artikel is hier te vinden. Kijk maar wat je ermee doet.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:33:02 #4
3928 Ulx
pi_174532257
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 08:17 schreef dellipder het volgende:

[..]

Daar wordt onderzoek naar gedaan. Er is echter op dit moment nog niet genoeg bekend om deze zaak nu al te vergelijken met Benghazi. Dit is een zevenmijlslaarzen conclusie.

Gevalletje doofpot maar weer dus.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:45:13 #5
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_174532384
The saga continues

quote:
In attack on Frederica Wilson over Trump’s call to widow, John Kelly gets facts wrong

When White House Chief of Staff John Kelly condemned a Miami congresswoman on Thursday for sneering at President Donald Trump’s condolence call to a soldier’s widow, the retired general recalled when the two attended a somber ceremony in Miramar to dedicate a new FBI building named after two slain FBI agents.

Kelly criticized Democratic U.S. Rep. Frederica Wilson for claiming “she got the money” for the new building during the 2015 ceremony while he and others in the audience were focused on the heroism of agents Benjamin Grogan and Jerry Dove, killed during a 1986 shootout with bank robbers south of Miami.

Thursday night, Wilson said Kelly got the story flat-out wrong. In fact, she said Washington approved the money before she was even in Congress. The legislation she sponsored named the building after Grogan and Dove, a law enacted just days before the ceremony.

“He shouldn't be able to just say that, that is terrible,” Wilson said of Kelly’s remarks in the White House briefing room, the latest volley in the controversy over Trump’s condolence call to a military widow from Miami Gardens, an area Wilson represents. “This has become totally personal.”

In 2015, Wilson won praise from Miami Republicans for sponsoring the bill to name the long anticipated federal building after two agents who became legends in local law enforcement.

At the dedication ceremony, James Comey, then director of the FBI, lauded Wilson’s legislation, which was signed into law by President Barack Obama three days before the April 2015 ceremony.

“Rep. Wilson truly did the impossible, and we are eternally grateful,” Comey said in his remarks.

On Thursday evening, an administration spokesman issued a statement that said: “The White House stands by Gen. Kelly’s account of the event.”

http://www.miamiherald.co(...)rticle179869321.html
Géén kloon van tvlxd!
pi_174533037
quote:
Pijnlijk was ook dat de president niet aanwezig was op de luchtmachtbasis in Dover, waar de lijkkisten, bedekt met de Amerikaanse vlag, aankwamen. Obama en Bush deden dit regelmatig. Waar Trump dan wel was? Hij was in zijn golfclub in Virginia.
Dit wist ik nog niet.

Trump :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Games vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:53:31 #7
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174533153
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 08:11 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]

|:( |:( _O- _O- _O-
Cyanide and Happiness had er laatst ook een goed stripje over:

Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:53:55 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174533159
ACLU twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 00:04:00 The city of Dickinson, Texas is requiring people applying for Hurricane Harvey aid to promise not to boycott Israel… https://t.co/5OIdov0ZRx reageer retweet

8)7
Carpe Libertatem
pi_174533248
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:53 schreef Boze_Appel het volgende:
ACLU twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 00:04:00 The city of Dickinson, Texas is requiring people applying for Hurricane Harvey aid to promise not to boycott Israel… https://t.co/5OIdov0ZRx reageer retweet
[ afbeelding ]

8)7
Totaal gestoord.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_174533267
quote:
[ afbeelding ]

8)7
:D :'( :D .

Wat een gasten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:04:09 #11
3928 Ulx
pi_174533289
quote:
[ afbeelding ]

8)7
Waar de fuck hebben ze het in godesnaam over?
pi_174533362
quote:
Dat lijkt me een bitch om te handhaven. :D
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
pi_174533432
quote:
[ afbeelding ]

8)7
Hulde. Zo kun je de nazi's er makkelijk uit filteren.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:15:33 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174533527
hoe wilde je als burger trouwens een boycot uitvoeren... geen olijfolie meer of dadels eten uit Israel of zo?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_174533614
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:15 schreef Re het volgende:
hoe wilde je als burger trouwens een boycot uitvoeren... geen olijfolie meer of dadels eten uit Israel of zo?
En dan te bedenken dat dit idee van mensen komt die altijd hun mond vol hebben over dat ze zo min mogelijk met de overheid te maken willen hebben. :D
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:20:41 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174533634

Obama laat zijn gezicht weer zien en is campagne aan het voeren voor Ralph Northam in Virginia.
Carpe Libertatem
pi_174534174
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:15 schreef Re het volgende:
pi_174534262
Tis wat...dat land zit compleet in de greep van een stel achterlijken. En een aanzienlijk deel van de bevolking faciliteert/steunt hen ook nog :') Het keerpunt in onze ontwikkeling/evolutie is bereikt in de VS :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:17:31 #19
3928 Ulx
pi_174534587
Trump nominees show up for work without waiting for Senate approval

quote:
The Trump administration is pushing the limits of an obscure federal law that restricts nominees from serving in federal positions before they’re approved by the Senate.

A POLITICO review has identified four officials at three different agencies doing substantially similar work to the position for which they have been nominated – despite not yet getting a green-light from the Senate.
The hires reflect increasing impatience in federal agencies that key jobs remain unfilled nine months into the new administration.

President Donald Trump has complained repeatedly that Democrats are moving too slowly to confirm his nominees, though he’s also said he intends to leave many jobs empty. Democrats counter that the onus is on Trump, who has not yet announced nominees for a slew of key positions across the government.

Either way, lawyers and other experts said the moves – including by the Environmental Protection Agency, the State Department and the White House Office of Management and Budget – to have unconfirmed nominees show up for work appears to skirt the Federal Vacancies Reform Act, which prohibits most people who have been nominated to fill a vacant government position from performing that office’s duties in an acting capacity.

It’s unclear whether the officials in question are in direct violation of the law, but some experts said the administration appears to be defying its intent.

“This seems like it goes further than most examples I have seen,” said Norm Ornstein, resident scholar at the American Enterprise Institute. “It seems like in some cases they’re taking people and potentially giving them roles that go beyond what they’re supposed to have.”

Ornstein said the examples identified by POLITICO violate the Vacancies Act “probably more in spirit than in letter.”

A White House official said the administration is following federal guidelines that let it name nominees to separate "advisory or consultative" roles as they await confirmation for a position. The administration is "confident that all of the president's acting designations were made in accordance with the Vacancies Reform Act," the official said.

POLITICO identified several other nominees who worked in federal agencies before they were approved by the Senate, including at the Energy Department and Health and Human Services Department. But reporters were unable to determine whether they were focused on issues within the purview of the position for which they are awaiting confirmation.

Passed by Congress in 1998, the Vacancies Act was written in response to an effort by then-President Bill Clinton to install an official at the Justice Department in an acting capacity even after he was rejected by the Senate.

In recent weeks, Senate Democrats have raised red flags about two nominees who are advising Environmental Protection Agency Administrator Scott Pruitt on the policy issues they will oversee if they are confirmed.

Susan Bodine was nominated in May to head EPA’s enforcement office. She has not yet been confirmed, but she is currently working at EPA as an adviser to Pruitt on enforcement matters.

“Your appointment creates the appearance, and perhaps the effect, of circumventing the Senate’s constitutional advice and consent responsibility for the position to which you have been nominated,” Sens. Sheldon Whitehouse (D-R.I.) and Jeff Merkley (D-Ore.) wrote in a September letter to Bodine.

Michael Dourson, who was nominated in July to head EPA’s Office of Chemical Safety and Pollution Prevention, is also currently working at EPA, though he has not yet been confirmed. He is an adviser to Pruitt on chemicals, according to the agency. Dourson has come under fire from Democrats and environmental activists for his close ties to the chemical industry.[....]
pi_174535296
En aangezien het nog steeds actueel is...

Hoewel George W. Bush regelmatig met zijn zinnen in de knoop zat ("Is our children learning?"), bleven zijn geestelijke vermogens op hetzelfde peil. Van Trump kun je dat helaas niet zeggen (ingekort voor Fok!-gebruik):
quote:
It was the kind of utterance that makes professional transcribers question their career choice:

"...there is no collusion between certainly myself and my campaign, but I can always speak for myself - and the Russians, zero."

Trump was not always so linguistically challenged. In interviews he gave in the 1980s and 1990s, he spoke articulately, used sophisticated vocabulary, inserted dependent clauses into his sentences without losing his train of thought, and strung together sentences into a polished paragraph, which would have scanned just fine in print. This was so even when reporters asked tough questions about, for instance, his divorce, his brush with bankruptcy, and why he doesn’t build housing for working-class Americans.

Now, he repeats himself over and over, and lurches from one subject to an unrelated one.

"People want the border wall. My base definitely wants the border wall, my base really wants it... you’ve been to many of the rallies. OK, the thing they want more than anything is the wall. My base, which is a big base; I think my base is 45 percent. You know, it’s funny. The Democrats, they have a big advantage in the Electoral College. Big, big, big advantage... The Electoral College is very difficult for a Republican to win, and I will tell you, the people want to see it. They want to see the wall."

Some sentences would, if written, make a second-grade teacher despair. "We’ll do some questions, unless you have enough questions," Trump told a February press conference. And: "When I did this now I said, I probably, maybe will confuse people, maybe I’ll expand that, you know, lengthen the time because it should be over with, in my opinion, should have been over with a long time ago."

The decline is also obvious in two interviews with David Letterman, in 1988 and 2013. In the first, Trump threw around words such as "aesthetically" and "precarious," and used long, complex sentences. In the second, he used simpler speech patterns, few polysyllabic words, and noticeably more fillers such as "uh" and "I mean."

John Montgomery, a psychologist in New York City and adjunct professor at New York University, said "it’s hard to say definitively without rigorous testing" of Trump’s speaking patterns, "but I think it’s pretty safe to say that Trump has had significant cognitive decline over the years."

meer: https://www.statnews.com/(...)ng-style-interviews/
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:52:31 #21
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_174535432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:47 schreef brokjespoes het volgende:
En aangezien het nog steeds actueel is...

Hoewel George W. Bush regelmatig met zijn zinnen in de knoop zat ("Is our children learning?"), bleven zijn geestelijke vermogens op hetzelfde peil. Van Trump kun je dat helaas niet zeggen (ingekort voor Fok!-gebruik):

[..]

Hij is in tegenstelling tot Trump gegroeid in zijn rol. En dit is vereist in zo'n functie. Trump daartegen wil de constitutie naar zijn hand omzetten. En dit werkt niet.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:54:17 #22
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_174535475
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:00 schreef Stefanovich het volgende:
Tis wat...dat land zit compleet in de greep van een stel achterlijken. En een aanzienlijk deel van de bevolking faciliteert/steunt hen ook nog :') Het keerpunt in onze ontwikkeling/evolutie is bereikt in de VS :')
Hier zijn ze anders ook goed bezig met FvD en PVV..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_174537043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 11:54 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hier zijn ze anders ook goed bezig met FvD en PVV..
Maar die sterven vanzelf uit, groot gedeelte van de achterban is zo te lezen in R&P incel/mgtow'er. Dus geen vrouw en kinderen.
  Redactie Games vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:06:18 #24
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174537108
Voor de mensen die het niet mee hadden gekregen, nazi Spencer had ook even gesproken op een universiteit. Een supporter "had pepperspray in zijn ogen gespoten gekregen" door tegendemonstranten:

LuisSantana twitterde op donderdag 19-10-2017 om 23:18:33 Video of @RichardBSpencer supporter getting sprayed by pepper spray after leaving the speech at the Phillips Center… https://t.co/UAzudcfmEQ reageer retweet
En de oscar gaat naar... :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:14:28 #25
3928 Ulx
pi_174537305
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:06 schreef Puddington het volgende:
Voor de mensen die het niet mee hadden gekregen, nazi Spencer had ook even gesproken op een universiteit. Een supporter "had pepperspray in zijn ogen gespoten gekregen" door tegendemonstranten:

LuisSantana twitterde op donderdag 19-10-2017 om 23:18:33 Video of @RichardBSpencer supporter getting sprayed by pepper spray after leaving the speech at the Phillips Center… https://t.co/UAzudcfmEQ reageer retweet
En de oscar gaat naar... :')
Voor een übermensch schreeuwt hij wel hard.
  Redactie Games vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:15:20 #26
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174537326
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

V oor een übermensch schreeuwt hij wel hard.
Shirt is niet nat, en pepperspray spuiten met zoveel mensen om je heen en dat hij dan de enige is die geraakt wordt schreeuwt gewoon nep.

Dat en na 20 minuten was hij weer helemaal in orde :')
pi_174537429
uit het Juryrapport:

"...poorly acted Nazi street theater..."
"...Likely won't be aired..."
"...this kind of self-delusion from these alt-righters..."
"...the worst acting I’ve seen since the original Baywatch..."
"...See how he keeps actually opening his eyes?..."

:P
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:56:53 #28
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174538195
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:20 schreef Boze_Appel het volgende:

Obama laat zijn gezicht weer zien en is campagne aan het voeren voor Ralph Northam in Virginia.
Dat is speechen.

Maar de Democraten hebben nieuwe gezichten nodig, wie oh wie??? We zijn onderhand een jaar verder en er is eigenlijk niets te zien van een nieuwe strategie of gezichten bij die partij.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:07:06 #29
3928 Ulx
pi_174538427
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:56 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat is speechen.

Maar de Democraten hebben nieuwe gezichten nodig, wie oh wie??? We zijn onderhand een jaar verder en er is eigenlijk niets te zien van een nieuwe strategie of gezichten bij die partij.
Omdat ze eerst gewoon focussen op de midterms. Ze kijken wat Trump ervan bakt. Daarna zullen er wel kandidaten opstaan.
pi_174538499
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:56 schreef Szura het volgende:

Garcetti, Moulton, Kander.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:13:48 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174538554
was waarschijnlijk al gemeld maar Trump heeft nu een bipartisan tegenslagje te verwerken met de ACA

quote:
The AP (10/19, Werner, Fram) reports that on Thursday, the bipartisan bill which seeks to stabilize ACA marketplaces “gained momentum...when enough lawmakers rallied behind it to give it potentially unstoppable Senate support.” The measure’s sponsors, Sens. Lamar Alexander (R-TN) and Patty Murray (D-WA), “appeared together on the Senate floor to announce 24 sponsors, divided evenly between both parties, for resuming federal subsidies to insurers that [President] Trump has blocked.” The article says Senate Minority Leader Chuck Schumer (D-NY) indicated all 48 Senate Democrats would vote for the bill, and that number, combined with 12 GOP sponsors, would give the measure 60 votes, enough to defeat a filibuster.
The Washington Post (10/19, Eilperin, Sullivan) reports that on Thursday, Democrats in the Senate “pressed...to advance a bipartisan bill that would preserve subsidies for low-income Americans under the Affordable Care Act amid a new show of cooperation, even as Republican leaders suggested that they would need greater concessions before bringing it up for a vote.” Alexander warned that conservatives who refuse to support the bill “were ignoring the ‘chaos’ that could ensue if the federal government did not provide the cost-sharing reduction payments that Trump cut off this month.” Meanwhile, Murray insisted “Congress would ultimately pass the measure because Americans are beginning to grasp that the impasse in Washington has translated into higher insurance rates for 2018.”
USA Today (10/19, Collins, Groppe) reports that the authors of the last Senate effort to repeal the ACA, Sens. Lindsey Graham (R-SC) and Bill Cassidy (R-LA), joined the group of co-sponsors of the bill.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:14:57 #32
3928 Ulx
pi_174538579
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:13 schreef Re het volgende:
was waarschijnlijk al gemeld maar Trump heeft nu een bipartisan tegenslagje te verwerken met de ACA

[..]

Ik denk dat hij maar eens moet gaan tweeten over de fake senate, en of hij niet het recht moet hebben hun licensie af te nemen.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:22:28 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174538754
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk dat hij maar eens moet gaan tweeten over de fake senate, en of hij niet het recht moet hebben hun licensie af te nemen.
nouja hij is het er wel schoorvoetend mee eens maar wil alleen tekenen als er weer wat roll back aan wordt toegevoegd, denkt men want volgens mij hangt het af van de windrichting of hij voor of tegen is
pi_174539945
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Omdat ze eerst gewoon focussen op de midterms. Ze kijken wat Trump ervan bakt. Daarna zullen er wel kandidaten opstaan.
Nou nee, ze zijn intern aan het vechten, proberen Sanders-georienteerde mensen weg te werken uit het partijbestuur (dat is waarom men Perez als leider van de DNC heeft neergezet), en snappen niet dat bepaalde personen gewoon gedumpt moeten worden (Donna Brazile, Debbie Wasserman-Schultz).

Kandidaten voor het presidentschap? Kamala Harris is de "lieveling" van de gevestigde orde van de Democraten, maar ze is ongeloofwaardig als het om onderwerpen zoals Medicare for all (Sanders alternatief voor Obamacare) gaat. Jimmy Dore maakte daar gehakt van, en het contrast met Elizabeth Warren was zeer opvallend:

Men blijft maar denken dat rechts houden stemmen oplevert, maar je zorgt er alleen maar voor dat de progressieven niet meer op je gaan stemmen. Eigenlijk moet er een derde partij als alternatief bijkomen, want dan moet men zich echt gaan profileren.
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:30:21 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174539975
Warren lijkt mij een prima keuze voor de dems.
Carpe Libertatem
pi_174540096
NBCNews twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 06:18:33 Speaker Paul Ryan roasts President Trump at Al Smith dinner. Read more: https://t.co/C6yskrwuzU https://t.co/erfbk1pJLY reageer retweet
Paul Ryan brings the fire _O-
pi_174540225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:36 schreef Nintex het volgende:
NBCNews twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 06:18:33 Speaker Paul Ryan roasts President Trump at Al Smith dinner. Read more: https://t.co/C6yskrwuzU https://t.co/erfbk1pJLY reageer retweet
Paul Ryan brings the fire _O-
Niet handig van Ryan. Hij moet immers ook weten dat Trump niet tegen geintjes kan.

pi_174540464
Zat net te lezen dat de Tax Reforms er komen.

Het budget is al goedgekeurd, nu nog een vote voor de Tax cuts waarover de enige republikein die tegen het budget was (Rand Paul) al heeft laten weten dat hij voor gaat stemmen.

Het platform van Trump:

- SCOTUS ✓
- Tax Cuts ✓
- The Wall (prototypes being build) ✓
- The Military (700 billion) ✓
- Veteran care ✓
- Repeal and replace Obamacare (pending)
- America First Foreign Policy ✓
- Destroy ISIS ✓

Het gaat soms met horten en stoten, maar Trump krijgt veel gedaan in zijn eerste jaar.
pi_174540468
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Hij moet immers ook weten dat Trump niet tegen geintjes kan.
Wat heeft hij op zijn hoofd? Een dooie platvis? :o
pi_174540573
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:53 schreef Nintex het volgende:

Het budget is al goedgekeurd, nu nog een vote voor de Tax cuts waarover de enige republikein die tegen het budget was (Rand Paul) al heeft laten weten dat hij voor gaat stemmen.

Het platform van Trump:

- SCOTUS ✓
- Tax Cuts ✓
- Veteran care ✓
- Destroy ISIS ✓

Het gaat soms met horten en stoten, maar Trump krijgt veel gedaan in zijn eerste jaar.
Welja, ik gun jou ook maar je pleziertje, maar het is op z'n zachtst gezegd nogal een 'het glas is haflvol'-benadering die jij hier kiest.

De stemming over de begroting was een meevaller, maar de belastinghervorming wordt nog wel een dingetje. Vooral omdat Trump de neiging heeft om zijn eigen agenda te saboteren met zijn oerdomme gedrag.

Maar het is de Amerikanen gegund, vooral die tax cuts waar uitsluitend de rijken echt van profiteren.
pi_174540588
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:53 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Wat heeft hij op zijn hoofd? Een dooie platvis? :o
Prestatie van formaat dat hij überhaupt dat modelletje in elkaar weet te draaien.
pi_174540681
Verrassend veel vertrouwen in een programma van belastinghervormingen waarvan niemand nog echt weet wat er daadwerkelijk in staat, die Nintex.
pi_174540734
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:53 schreef Nintex het volgende:
- Destroy ISIS ✓
:')

quote:
In August 2016, Lt. Gen. Sean MacFarland, who was the ground commander for the fight against ISIS, said the US-led coalition had killed an estimated 45,000 ISIS fighters.
About a year later, at the Aspen Security Forum in July 2017, the commander of the US Special Operations Command, Gen. Raymond "Tony" Thomas, said that an estimated 60,000 to 70,000 ISIS fighters had been killed since the US-led campaign against the terror group began in August 2014.
pi_174540745
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 12:31:50 Just out report: "United Kingdom crime rises 13% annually amid spread of Radical Islamic terror." Not good, we must keep America safe! reageer retweet
Trump links UK crime rise to 'spread of Islamic terror'

In latest Twitter outburst US president makes terrorism link even though annual figures record all police-recorded offences

quote:
Donald Trump has erroneously linked a rise in recorded crime in the UK to the “spread of radical Islamic terror” in his latest outburst on Twitter.

“Just out report: ‘United Kingdom crime rises 13% annually amid spread of Radical Islamic terror.’ not good, we must keep America safe!” wrote the US president.

The UK Office for National Statistics (ONS), in its quarterly update on crime on Thursday, reported a 13% increase in all police-recorded offences across England and Wales.

The ONS said police had recorded 5.2m offences in the year to June, including gun crime, knife crime, robberies, sexual offences, stalking and harassment, burglary and car crime.

The report barely mentions terrorism other than to refer on one occasion to the impact recent terrorist attacks in Britain had on the headline murder rate. Thirty-five people were killed in the incidents in London and Manchester.

The president’s attention to the crime figures will not please Downing Street, as there were aspects of the ONS report that would have sounded political alarm bells, namely the acceleration in the rise in the number of police-recorded incidents of violent crime in the past two years. There were double-digit increases in certain types of violent crime, such as gun crime, knife crime and sexual offences.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Others criticised Trump for linking the crime statistics with a rise in Islamist extremism.

Miqdaad Versi, assistant secretary general at the Muslim Council for Britain, who campaigns against misrepresentation of Muslims in the media, called the tweet “incompetent”.
miqdaad twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 13:28:26 Is this a totally incompetent interpretation of the crime figures or is that too generous? https://t.co/dxu7GTbu9U reageer retweet
The Labour deputy leader, Tom Watson, likened the post to a hate crime.

tom_watson twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 14:08:59 Officer, I’d like to report a hate crime. https://t.co/piD5sotK3P reageer retweet
Jo Swinson, the Liberal Democrat MP, accused Trump of spreading fear.

joswinson twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 14:16:59 Stop misleading and spreading fear. Hate crime is up and it is fuelled by the kind of populist xenophobia you peddl… https://t.co/cDdBpv6a7H reageer retweet
Caroline Lucas, the Green party co-leader, challenged the prime minister, Theresa May, to condemn Trump.

CarolineLucas twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 13:19:02 OK @theresa_may, this is a test. Will you publicly condemn this outright fearmongering? https://t.co/RVl8bSV7VN reageer retweet
Yvette Cooper, Labour MP and chair of the home affairs select committee, called the tweet “ignorant”.

YvetteCooperMP twitterde op vrijdag 20-10-2017 om 14:40:04 Hate crime in UK up 29% - sadly encouraged by ignorant tweets like this. Not good POTUS https://t.co/MATvVAz48q reageer retweet
Trump’s concern to “keep America safe” comes at a time when gun control is once again on the political agenda after the deadliest mass shooting committed by an individual on US soil.

Stephen Paddock killed 58 people and injured hundreds at a music festival in Las Vegas with one of 23 legally purchased guns he had in his hotel room.

Trump has previously exaggerated the impact of so-called radical Islamism on life in Britain. During his presidential campaign, he suggested that police in London feared for their lives because of the significant number of radicalised individuals in the capital.

In remarks made shortly after he called for a “shutdown” of Muslims entering the US, he said: “Look at what happened in Paris, the horrible carnage, and frankly, if you look at Paris, and I hate to do this because the Chamber of Commerce is going to go crazy, but Paris is no longer the same city it was.

“They have sections in Paris that are radicalised, where the police refuse to go there. They’re petrified. The police refuse to go in there. We have places in London and other places that are so radicalised that the police are afraid for their own lives. We have to be very smart and very vigilant.”

The England and Wales data published on Thursday included a 27% rise in gun crime to 6,696 offences, a 26% increase in knife crime to 36,998 offences, robberies up 25% to 64,499, sexual offences up 19% to 129,700, and stalking and harassment up 36% to 243,086 reported incidents.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:08:45 #45
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_174540773
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 15:53 schreef Nontex het volgende:

Het platform van Trump:

- SCOTUS ✓
- Tax Cuts ✓
- Veteran care ✓
- Destroy ISIS ✓

Prototiepjes van een muur laten metselen, dat is nogal een prestatie van formaat zeg. poe poe :')
En als "America First Foreign Policy" hetzelfde betekend als "No Foreign Policy" lukt dat inderdaad prima ja.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:15:06 #46
262933 BlackLining
pi_174540888
Destroy ISIS?

Bwehe :') lekker exact dezelfde fout maken als 15 jaar geleden in Irak. Dat zal goed werken ja. Tevens waren het de Russen die het vuile werk verzet hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:20:38 #47
-1 #ANONIEM
pi_174541000
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Prototiepjes van een muur laten metselen, dat is nogal een prestatie van formaat zeg. poe poe :')
En als "America First Foreign Policy" hetzelfde betekend als "No Foreign Policy" lukt dat inderdaad prima ja.
Wel grappig dat die nintex zo krampachtig positief probeert te doen maar dat lijstje wapenfeiten is wel heel magertjes aangezien er eigenlijk nog niks van gerealiseerd is en zeker niet zoals Trump het van te voren belooft heeft.

Hoeveel heeft Mexico eigenlijk al bijgedragen aan die muur?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:22:42 #48
359444 Ludachrist
pi_174541058
Hoe heeft hij de Veteran Care trouwens verbeterd? Aan de zorg zelf is toch weinig veranderd, hij heeft alleen klokkenluiders wat beter beschermd en ontslag wat makkelijker gemaakt voor dat departement.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:21:01 #49
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_174542223
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:04 schreef Ludachrist het volgende:
Verrassend veel vertrouwen in een programma van belastinghervormingen waarvan niemand nog echt weet wat er daadwerkelijk in staat, die Nintex.
Het gaat niet om inhoud. Het gaat om de toon van een groepsgevoel waar je je kan afzetten tegen buitenstaanders die alle problemen veroorzaken.

Als Trump ipv belastingverlagingen voor de rijken zou komen met een compleet anti-Wall Street plan, dan zou het ook worden bejubeld door Nintex en vriendjes. Dat zie je ook bij het buitenlandbeleid waar zowel massaal (militair) ingrijpen tegen Noord-Korea, Syrie, Yemen, etc wordt gesteund, maar ook wanneer Trump het heeft over terugtrekken om politieman van de wereld te spelen wordt het goed gepraat.

Het is het krampachtig steunen van marketing van een malafide tweedehandsautoverkoper om maar geen gezichtsverlies toe te geven.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:42:16 #50
467682 Hdero
pi_174543353
Stel je voor, er was geen internet dan wel geen sociale media op zn minst, zou Donald Trump dan wel constant tekeergaan? zo ja, waar en hoe? Lijkt me niet dat hij bij speeches in dezelfde mate op kan ruien?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')